Missä voisi vaihdattaa Omegan automaattiin öljyt?
Mitä kustantaa noin yleensä?
Automaatin öljynvaihto
4
873
Vastaukset
vaikka merkkikorjaamolta mitä sanovat. Kysy myös lähimmältä huoltikselta, samoin se, onko heillä juuri sinun autoosi sopivaa öljyä. Niitä öljyjä kun sattuu olemaan useampaa sorttia eikä saa panna väärää; tulee tyyriiksi tai ainakin laatikko toimii väärin!
- ippe
Voihan Öljyt vaihdattaa vaikka huoltoasemalla, mutta silloin voi kysyä tulikoöljyt todellakin vaihdettua vaiko vain lisättyä niin paljon kuin pohjapropusta tuli öljyä ulos. Siis nyt tarkkana jos mitataan se oljymäärä joka otetaan vaihteiston olemassa olevasta öljypropusta ulos (kaikissa ei ole) ei ole se öljymäärä joka löytyy esim. auton ohjekirjasta. Syystä, että lauhduttajaan sekä turbiiniin jää vanha öljy, joka ei tule omineen pois. jos tätä ei ota huomioon on vaihteistossa uusiöljy vanhaöljy jolloin siellä on liikaa öljyä.
Edes niin sanotut merkki liikkeet eivät osaa vaihtaa automaattivaihteiston öljyjä, koska he toimivat juuri kuin edellä yritin selvittää.
Tosin he ymmärtävät laittaa sinne ainoastaan sen verran öljyä kuin mittatikkuun on merkitty ylärajaksi. Se kuinka monesta litrasta sitten joudut maksamaan on ihan oma lukunsa.
Se miten öljyt oikeasti vaihdetaan menee jotenkin näin.
Avataan vaihteiston pohja siis valutetaan vanha öljy pois, vaihdetaan tai pestään mahdolliset suodattimet laitetaan pohja takaisin paikoilleen. ja laitetaan vaihteistoon oikea ohjekirjasta löytyvä öljymäärä. sen jälkeen avaamme lauhduttajasta vaihteistoon tulevan paluuputken kokonaan irti. Sen jälkeen laitamme auton vaihteen valitsimen vapaa-asentoon siis siihen missä sen voi startata käymään. (Ei Parkki).
ja eikun kone käyntiin ja käytämme niin kauan kun putken päästä alkaa tulla kirkasta öljyä ja sitten kannattaa muistaa laittaa putki takaisin kiinni.
Näin toimien vaihteiston oma pumppu pumppaa kaiken likaisen öljyn ja mahdolliset epäpuhtaudet putkista ja lauhduttajasta pois.
Vaihteiston toimintaa en sen paremmin tunne, joten joku alan huippuosaaja voi toki kommentoida ja korjata mahdollisia muotovirheitä.
Jos joku on kanssani erimieltä niin palautetta otetaan vastaan. - Autom.
ippe kirjoitti:
Voihan Öljyt vaihdattaa vaikka huoltoasemalla, mutta silloin voi kysyä tulikoöljyt todellakin vaihdettua vaiko vain lisättyä niin paljon kuin pohjapropusta tuli öljyä ulos. Siis nyt tarkkana jos mitataan se oljymäärä joka otetaan vaihteiston olemassa olevasta öljypropusta ulos (kaikissa ei ole) ei ole se öljymäärä joka löytyy esim. auton ohjekirjasta. Syystä, että lauhduttajaan sekä turbiiniin jää vanha öljy, joka ei tule omineen pois. jos tätä ei ota huomioon on vaihteistossa uusiöljy vanhaöljy jolloin siellä on liikaa öljyä.
Edes niin sanotut merkki liikkeet eivät osaa vaihtaa automaattivaihteiston öljyjä, koska he toimivat juuri kuin edellä yritin selvittää.
Tosin he ymmärtävät laittaa sinne ainoastaan sen verran öljyä kuin mittatikkuun on merkitty ylärajaksi. Se kuinka monesta litrasta sitten joudut maksamaan on ihan oma lukunsa.
Se miten öljyt oikeasti vaihdetaan menee jotenkin näin.
Avataan vaihteiston pohja siis valutetaan vanha öljy pois, vaihdetaan tai pestään mahdolliset suodattimet laitetaan pohja takaisin paikoilleen. ja laitetaan vaihteistoon oikea ohjekirjasta löytyvä öljymäärä. sen jälkeen avaamme lauhduttajasta vaihteistoon tulevan paluuputken kokonaan irti. Sen jälkeen laitamme auton vaihteen valitsimen vapaa-asentoon siis siihen missä sen voi startata käymään. (Ei Parkki).
ja eikun kone käyntiin ja käytämme niin kauan kun putken päästä alkaa tulla kirkasta öljyä ja sitten kannattaa muistaa laittaa putki takaisin kiinni.
Näin toimien vaihteiston oma pumppu pumppaa kaiken likaisen öljyn ja mahdolliset epäpuhtaudet putkista ja lauhduttajasta pois.
Vaihteiston toimintaa en sen paremmin tunne, joten joku alan huippuosaaja voi toki kommentoida ja korjata mahdollisia muotovirheitä.
Jos joku on kanssani erimieltä niin palautetta otetaan vastaan.Automaattivaihteiston (ainakaan perinteisen) uusia öljyjä ei täytetä kerralla täyteen, vaan;
ensin lähes täyteen tiettyyn tasoon asti ja sitten ajetaan vaihteisto lämpimäksi kaikki vaihteet läpikäyden ja lopulta täytetään täyteen tasaisella alustalla tyhjäkäynnillä (N tai P).
Liikaa öljyä ei myöskään saa laittaa. - ippe
Autom. kirjoitti:
Automaattivaihteiston (ainakaan perinteisen) uusia öljyjä ei täytetä kerralla täyteen, vaan;
ensin lähes täyteen tiettyyn tasoon asti ja sitten ajetaan vaihteisto lämpimäksi kaikki vaihteet läpikäyden ja lopulta täytetään täyteen tasaisella alustalla tyhjäkäynnillä (N tai P).
Liikaa öljyä ei myöskään saa laittaa.Näin se menee. Mielestäni muuta oikeaa tapaa ei ole.
Ehkä keskustelu ei tule jäämään täysin hedelmättömäksi. uskoisin sen synnyttävän ainakin muutaman kysymyksen ns. merkkihuolloille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017383
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?784903- 794799
- 1324218
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82998- 522629
- 402531
- 462176
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102171Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211810