Kastikkeen saostus??

meeri

Saostan aina kastikkeet
vehnäjauhoilla, paistaen/ruskistaen
jauhot ensin pannulla, sitten lisään
veden, kiehautan..

Kastike on aina joko kokkareista
tai vetelää..missä vika?

4

3120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eve

Ruskista jauhot pannulla. Ota viereen valmiiksi kattila. Kun jauhot on ruskistettu, kaada ne kattilaan. Kaada päälle tarvittava vesimäärä, koko ajan sekoittaen. Laita kattila kuumalle levylle (sille jossa oli paistinpannu) Kaada paistinpannulle tilkka vettä ja ota loput maut pannusta ja kaada ne kattilaan. Hauduta ruskeaa kastiketta vartti-20 minuuttia.

Jos kastike on vetelää, siinä on suhteessa liian paljon vettä (tai liian vähän ruskistettuja jauhoja)

Eli:
      50 g voita
      vajaa desi vehnäjauhoja
      5 dl vettä

Ohutta kastiketta voi helposti korjata suurustamalla sitä nesteeseen tai rasvaan sekoitetuilla jauhoilla. Myös keltuainen saostaa kastiketta.

Kastike saostuu kokoonkeittämällä ja jäähtyneenä. Eli kannattaa jättää kastike hieman vetelämmäksi.

• ...

Muistathan, että veden pitäis olla niin kuumaa kun hanasta tulee. Sittenkin saattaa jäädä kokkareita mut niiden pitäis kyllä hävitä kun kastiketta haudutellaan.

• hanasta

Hanasta tulevaa kuumaa vettä ei tulisi käyttää elintarvikkeena, sillä kuumaan veteen, joka seisoo putkistoissa liukenee rautaa kuparia ja muuta haitallista. Ota kylmää ja kuumeena se itse

• ...
        hanasta kirjoitti:

Hanasta tulevaa kuumaa vettä ei tulisi käyttää elintarvikkeena, sillä kuumaan veteen, joka seisoo putkistoissa liukenee rautaa kuparia ja muuta haitallista. Ota kylmää ja kuumeena se itse

en taas ajatellu..mut ite keitän vedenkeittimellä, näppärää ja aina onnistuu kastike :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4561
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2548
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2278
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1767
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1591
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1284
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      42
      1161
    Aihe