Sanna sai tarpeekseen miehistä.

Anonyymi

69

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi sitten pitää olla katkera?

    • Anonyymi

      Ei ätminkään ihan kaikkeen tarvi alentua, kuten elättämään kurpan jännämiehen kanssa tehtyjä lapsia.

      t. Ätmi toteaa

    • Anonyymi

      thyi, noin ryyppyinen noinkin nuorena. Ei ole naisten elämäntavoissa hurraamista kun naamassa on paljon ryyppyjä. Monet 50 vuotiaat naiset kuten liz hurley näyttää paremmalta.

      • Anonyymi

        Nainen oli kyllä kieltämättä jokseenkin kulahtanut ikäisekseen. Itsekin olisin silmämääräisen arvion perusteella heittänyt ikään useamman vuosikymmenen lisää.


      • Anonyymi

        Sitä on tullut herkuteltua ja naposteltua aina, kun nälkä vähänkin yllättää.Sängystä varmaan löytyy pizzanmuruja, sokerinmuruja ka kahvitahroja.
        Rintaliiveistä löytyy muutakin kuin rinnat, sipsinmuruja ja sipsinpaloja, joita nainen aamulla poimii sieltä suuhun.

        t. Ätmi toteaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä on tullut herkuteltua ja naposteltua aina, kun nälkä vähänkin yllättää.Sängystä varmaan löytyy pizzanmuruja, sokerinmuruja ka kahvitahroja.
        Rintaliiveistä löytyy muutakin kuin rinnat, sipsinmuruja ja sipsinpaloja, joita nainen aamulla poimii sieltä suuhun.

        t. Ätmi toteaa

        Ei tuo mikään lihava ole.


      • Anonyymi

        Ryppynen? Missä ne rypyt olivat? Silmäkulmissa ehkä oli naurunryppyjä mutta en kyllä muita nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryppynen? Missä ne rypyt olivat? Silmäkulmissa ehkä oli naurunryppyjä mutta en kyllä muita nähnyt.

        Suupielissä, kaulassa ja leuassa ainakin. Eikä ne silmakulmien rypytkään ole mitään naururyppyjä.


    • Miksi otiskossa puhutaan sinkusta kun moneen kertaan eronnut yksihuotajahan tuo on eikä mikään sinkku enää. Oli sitä ennen ensimmäistä lastaan.

      "Viimeisimmän suhteen jälkeen menetin uskoni miehiin lopullisesti. Monet parisuhteistani ovat olleet epätasapainoisia ja osa jopa väkivaltaisia.

      Sanna kokee ajautuneensa vääränlaisiin suhteisiin rikkinäisen lapsuutensa takia, vaikka on aina pyrkinyt välttelemään draamaa."

      Joopa joo, lapsuuden vikahan se on tietysti. Luulisi vaan että jos lapsuudessa jo nähnyt mitä pitää välttää sitä välttäisi.

      "– Eräällä sukulaisella vaikuttaa tällä hetkellä olevan hyvä tilanne – hän meni juuri naimisiin ja sai lapsen. Arki vaikuttaa tasapainoiselta ja pariskunta onnellisilta. Hänelläkin kuitenkin kesti löytää tämä nykyinen puoliso – entiset puolisot eivät mitään varsinaisia ruusuja olleet"

      Tuo nainen sitten varmaan huoli jokun kiltin aisurin juoksuvuosien jälkeen.

      "Nautin siitä, että en ole tilivelvollinen kenellekään ja saan tehdä, mitä itse haluan, eikä kukaan ole vaatimassa seksiä tai läheisyyttä. Minulla on joka toinen viikonloppu lapsivapaa, jolloin käyn kavereideni kanssa ulkona. Joskus nautin vain hiljaisuudesta tai katselen elokuvia."

      Seksi ja läheisyys on siis naiselle, ainakin tuolle sannalle, aina vastenmielistä :D Sanna tahtookin vain hyötyä:

      " Silloin kun lapset ovat sairaana, kukaan ei nuku ja pitäisi jaksaa arkea pyörittää, mielessä saattaa hetkellisesti käydä ajatus, että olisipa arkea jakamassa joku toinenkin"

      • Voin sanoa jos tuo mies jättäisi jo pelkästää uuden miehen halun olla huolehtimasta lapsistani sen vuoksi en uutta miestä ottaisi.
        Saatikaan muut ongelmat.



      • "Joopa joo, lapsuuden vikahan se on tietysti. Luulisi vaan että jos lapsuudessa jo nähnyt mitä pitää välttää sitä välttäisi."

        Paitsi että usein nimenomaan lapsuuden traumat ja esim. huono kiintymyssuhde vaikuttavat ihmiseen juuri niin, että aikuisena ajautuu tai päätyy epäterveisiin suhteisiin - tai siis periaatteessa valitsee niitä huonoja suhteita. Tästä kierteestä on kyllä mahdollista päästä eroon, mutta se edellyttää asioiden syvällistä tiedostamista ja henkistä työstämistä, joskus terapiaa. Sen jälkeen voi päästä siihen tilanteeseen, että tiedostaa ja tajuaa päässään olevia ajatus- ja tunnekuvioita ja voi tietoisesti valita toisin. Toinen vaihtoehto on sitten se, mitä tuo nainen nyt tekeekin, eli pitäytyy kokonaan suhtaista, koska tietää päätyvänsä jollain lailla vahingollisiin ihmissuhteisiin.

        "Seksi ja läheisyys on siis naiselle, ainakin tuolle sannalle, aina vastenmielistä "

        No, jospa sille on? Eikö ole fiksua sitten vaan, että on sinkkuna?


      • Anonyymi

        YH- äiti ei ole koskaan enää sinkku. Sinkkuuteen kuuluu, ettei ole lapsia.
        Ei se tarkoita, että on sinkku, jos on yksin ja yh-äiti
        Eronnutta, jolla ei ole lapsia, ei voida luokitella sinkuksi, vaan hän on eronnut.
        Eivätkä seurustelijat ole sinkkuja, he ovat seurustelevia.

        t. Ätmi toteaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        YH- äiti ei ole koskaan enää sinkku. Sinkkuuteen kuuluu, ettei ole lapsia.
        Ei se tarkoita, että on sinkku, jos on yksin ja yh-äiti
        Eronnutta, jolla ei ole lapsia, ei voida luokitella sinkuksi, vaan hän on eronnut.
        Eivätkä seurustelijat ole sinkkuja, he ovat seurustelevia.

        t. Ätmi toteaa

        Eli jos on ala-asteella "seurustellut" naapuripulpetin Jaakon kanssa - esim. katsottu yhdessä jotain leffoja, Jaakko on pyörittänyt hyppynarua välitunnilla ja on lähetetty toiselle ystävänpäiväkortti, jossa on lukenut "mä tykkään susta" - se tarkoittaa sitä, että pitää aina muistaa sanoa olevansa "eronnut". Kun Jaakosta ei sitten tullutkaan sitä koko elämän mittaista parisuhdetta.

        Sinkkuja ei taitaisi aikuisväestössä kovin paljon olla tämän sinun määritelmäsi mukaan. Mutta siinähän sitten etsisitte ätmit kumppania toisistanne :D


      • Nainen39vee kirjoitti:

        Eli jos on ala-asteella "seurustellut" naapuripulpetin Jaakon kanssa - esim. katsottu yhdessä jotain leffoja, Jaakko on pyörittänyt hyppynarua välitunnilla ja on lähetetty toiselle ystävänpäiväkortti, jossa on lukenut "mä tykkään susta" - se tarkoittaa sitä, että pitää aina muistaa sanoa olevansa "eronnut". Kun Jaakosta ei sitten tullutkaan sitä koko elämän mittaista parisuhdetta.

        Sinkkuja ei taitaisi aikuisväestössä kovin paljon olla tämän sinun määritelmäsi mukaan. Mutta siinähän sitten etsisitte ätmit kumppania toisistanne :D

        Niin ätmeillä kun se heidän maailmankatsomuksensa onkin monissa asioissa hyvin suppea, niin he eivät osaa nähdä mitään muita, kun vain sen heidän oman ätmi-totuutensa, joka usein onkin just tollainen.

        He kun eivät itse ole koskaan kenellekkään naiselle kelvanneet, niin just sen vuoksi he sitten haluaisivat, että nainen olisi myös yhtä kokematon miesten suhteen, kun mitä ne ätmit ovat naisten suhteen.

        Kyllä todellisuudessa myös sinkuilla voi olla lapsia, vaikka jotkut ätmit tällä palstalla ovatkin eri mieltä asiasta. Kuten sinkut voivat olla myös eronneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YH- äiti ei ole koskaan enää sinkku. Sinkkuuteen kuuluu, ettei ole lapsia.
        Ei se tarkoita, että on sinkku, jos on yksin ja yh-äiti
        Eronnutta, jolla ei ole lapsia, ei voida luokitella sinkuksi, vaan hän on eronnut.
        Eivätkä seurustelijat ole sinkkuja, he ovat seurustelevia.

        t. Ätmi toteaa

        Isätkään eivät sitten saa kutsua itseään sinkuiksi, vaikka lapset asuisivatkin enimmän osan ajastaan äidillään. Isäthän eivät ole lapsettomia, vaikka eivät vakituisesti asuisikaan lastensa kanssa.


    • Olen tainnut itsekkin puhua joskus tästä kylmettymisestä/ kyynistymisestä kun ihmisillä on takana on lukematon määrä parisuhteita... Kyllä minä ainakin uskon, että jos ihminen on eronnut monta kertaa niin pitää jo ymmätää, et ei hänestä ole parisuhteeseen.

      • Niinpä. Hauskasti vaan kun tuollaiselta moneen kertaan suhteissaan epäonnistuneelta kysytään se vika tuntuu aina olevan niissä muissa. Jos disseröitäisiin niin tässä kohtaa voisi sanoa että on tärkeää tuntea oma itsensä.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niinpä. Hauskasti vaan kun tuollaiselta moneen kertaan suhteissaan epäonnistuneelta kysytään se vika tuntuu aina olevan niissä muissa. Jos disseröitäisiin niin tässä kohtaa voisi sanoa että on tärkeää tuntea oma itsensä.

        Ja tuon kommentin sinä tarkoitat vain naisille.
        Kun on kyse sarjasuhteilijamiehistä, kommenttisi on: "vika on aina naisessa".


      • Anonyymi

        Jos ihminen ei pysty muuhun kuin panosuhteisiin, on myös jotain vikaa...

        Katso peiliin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuon kommentin sinä tarkoitat vain naisille.
        Kun on kyse sarjasuhteilijamiehistä, kommenttisi on: "vika on aina naisessa".

        Harmiksen uskottavuus menee kyllä tuossa (tai onhan se mennyt jo aikoja sitten..) kun nuolee tuon vain panosuhteita harrastavan "bladen" persettä. Lipi lipi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen ei pysty muuhun kuin panosuhteisiin, on myös jotain vikaa...

        Katso peiliin!

        Ei pidä paikkaansa...En vain ole vielä kohdannut sitä oikeaa.
        Aloitan suhteen fwb pohjalta, mutta jos yhteistä on riittävästi, niin ilman muuta olen kiinostunut myöskin parisuhteesta.
        -Ei minä näe järkeä parisuhteessa sellaisien ihmisten kanssa kenen kanssa se ei voi onnistua....Vääränlaisten ihmisten kanssa se arki vain käy liian hankalaks ja näitä syitä voi olla lukemattomia...Sellaisen ihmisen kanssa voi kuitenkin olla helposti ystävä/kaveri, vaikkei parisuhteelle olisikaan edellytyksiä.
        -Hullua tuomita ihmisiä vain omien mielikuviensa pohjalta.


      • Anonyymi
        blade83 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa...En vain ole vielä kohdannut sitä oikeaa.
        Aloitan suhteen fwb pohjalta, mutta jos yhteistä on riittävästi, niin ilman muuta olen kiinostunut myöskin parisuhteesta.
        -Ei minä näe järkeä parisuhteessa sellaisien ihmisten kanssa kenen kanssa se ei voi onnistua....Vääränlaisten ihmisten kanssa se arki vain käy liian hankalaks ja näitä syitä voi olla lukemattomia...Sellaisen ihmisen kanssa voi kuitenkin olla helposti ystävä/kaveri, vaikkei parisuhteelle olisikaan edellytyksiä.
        -Hullua tuomita ihmisiä vain omien mielikuviensa pohjalta.

        Eikö se pitäisi selvittää etukäteen, onko yhteistä riittävästi? Yhteistä on ainoastaan se, että nainen on neitsyt ja sinä pääset panemaan paljaalla...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se pitäisi selvittää etukäteen, onko yhteistä riittävästi? Yhteistä on ainoastaan se, että nainen on neitsyt ja sinä pääset panemaan paljaalla...

        Sehän riippuu siitä, että meneekö elämässä parisuhde vai ystävyys edellä...
        Minulle se parisuhde ei ole pakonomainen päämäärä, mutta ystävä/ seksipartneri on taasen ihan mukava lisä sinkkuelämää piristämään...
        Siitä voi kehittyä parisuhde tai sitten ei mitään ihmeempää...Minulla on hieman rennompi suhtautuminen elämään......Toki terveyteeni liittyvät seikat otan vakavasti ja se asettaa toki näitä tiettyjä kriteereitä parinvalinnassa, mitä voi lukea mun profiilistakin.


    • En halua nyt pahalla sanoa tai mitään, mutta jutussa on hätkäyttävää ihmisten ulkonäkö. Jutun henkilö on 34-vuotias. Oma ikäni on 39. Olen aina miettinyt, miten paljon lastensaanti naisen ulkonäköön/vanhenemiseen vaikuttaa, vanheneeko nopeammin? Ihan biologisesti, fyysisesti. Sillä ei tietenkään pitäisi olla merkitystä, mutta kyllä kai se kroppaan käy, valvominen ja huoliminen ja kaikki..

      Sillä nyt kun vertaan, olen aivan pennun näköinen ja luulin henkilöä itseäni vanhemmaksi..

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Höps.. tuo on vaan luonnollisen näköinen, ilman filttereitä ja paksua pakkelia. Eikä paras kuvakulma -poseerauksia. Tukkakin laittamatta bilekuntoon. Tuosta saa maalilla ja suodattimilla hetkessä fitness-kissan, usko pois.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Olen aina miettinyt, miten paljon lastensaanti naisen ulkonäköön/vanhenemiseen vaikuttaa, vanheneeko nopeammin? Ihan biologisesti, fyysisesti."

        Olen jostain lukenut että se todella oikeasti vanhettaa, synnytys on todella rankka kokemus kropalle.

        https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/raskaus-vanhentaa-naisen-soluja-jopa-11-vuotta

        Tuon artikkelin mukaan se voi vaikuttaa, tai ei sitten vaikutakaan. :)

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Olen aina miettinyt, miten paljon lastensaanti naisen ulkonäköön/vanhenemiseen vaikuttaa, vanheneeko nopeammin? Ihan biologisesti, fyysisesti."

        Olen jostain lukenut että se todella oikeasti vanhettaa, synnytys on todella rankka kokemus kropalle.

        https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/raskaus-vanhentaa-naisen-soluja-jopa-11-vuotta

        Äärettömän mielenkiintoinen juttu. Luin.
        Lisäksi äidin vastuu ja kaikki muut tekijät. Elämä on kovempaa.

        Mä arvostan kaikkia äitejä, tämä ei ole sillä vaan puhtaasta mielenkiinnosta ja tutkimuskannalta mietittynä.


      • Anonyymi

        "Sillä nyt kun vertaan, olen aivan pennun näköinen ja luulin henkilöä itseäni vanhemmaksi.. "

        Tuota kuulee kyllä hyvin usein ihmisten suusta, suurin osa tuntuu pitävän itseään aina muita nuoremman näköisenä. Omaa vanhettumista ei välttämättä näe samalla tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Olen aina miettinyt, miten paljon lastensaanti naisen ulkonäköön/vanhenemiseen vaikuttaa, vanheneeko nopeammin? Ihan biologisesti, fyysisesti."

        Olen jostain lukenut että se todella oikeasti vanhettaa, synnytys on todella rankka kokemus kropalle.

        https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/raskaus-vanhentaa-naisen-soluja-jopa-11-vuotta

        Erikoista!

        "Havainto ei tarkoita, että raskaus lyhentäisi ikää. Telomeerien lyheneminen liittyy kuitenkin solujen ikääntymiseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä nyt kun vertaan, olen aivan pennun näköinen ja luulin henkilöä itseäni vanhemmaksi.. "

        Tuota kuulee kyllä hyvin usein ihmisten suusta, suurin osa tuntuu pitävän itseään aina muita nuoremman näköisenä. Omaa vanhettumista ei välttämättä näe samalla tavalla.

        "Omaa vanhettumista ei välttämättä näe samalla tavalla."

        Tellervo Koivisto tuosta joskus mainitsi lehtihaastattelussa. Että peilin edessä poseeraa itselleen totutulla tavalla, ihan erilailla kuin miten sitten muut itseä katsovat ja iän merkit havainnoivat. Ikääntymistä ei itse huomaa.

        Kävin ruttaamassa naamaani peilin edessä. Hartiat ylös leuka rintaan ja naaman rypistys - ai kun nätti... 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä nyt kun vertaan, olen aivan pennun näköinen ja luulin henkilöä itseäni vanhemmaksi.. "

        Tuota kuulee kyllä hyvin usein ihmisten suusta, suurin osa tuntuu pitävän itseään aina muita nuoremman näköisenä. Omaa vanhettumista ei välttämättä näe samalla tavalla.

        Voi se olla noinkin, muut voi ajatella, että olen kellarin nahistunein porkkana. Joo, en minä sillä :)


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Erikoista!

        "Havainto ei tarkoita, että raskaus lyhentäisi ikää. Telomeerien lyheneminen liittyy kuitenkin solujen ikääntymiseen."

        Niin minustakin. Solut.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Erikoista!

        "Havainto ei tarkoita, että raskaus lyhentäisi ikää. Telomeerien lyheneminen liittyy kuitenkin solujen ikääntymiseen."

        Mikä tuossa kohdassa oli erikoista?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Erikoista!

        "Havainto ei tarkoita, että raskaus lyhentäisi ikää. Telomeerien lyheneminen liittyy kuitenkin solujen ikääntymiseen."

        Telomeerithän tunnetusti liittyy ikääntymiseen, mutta tutkimuksessa ei selviä että se raskaus niitä lyhensi, niillä naisilla saattoi olla ennestään lyhyemmät telomeerit. Tai sitten se lapsiin liittyvä stressi aiheutti niiden lyehenmistä, ei itse raskaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Telomeerithän tunnetusti liittyy ikääntymiseen, mutta tutkimuksessa ei selviä että se raskaus niitä lyhensi, niillä naisilla saattoi olla ennestään lyhyemmät telomeerit. Tai sitten se lapsiin liittyvä stressi aiheutti niiden lyehenmistä, ei itse raskaus.

        Aika hölynpölyä koko juttu siis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Olen aina miettinyt, miten paljon lastensaanti naisen ulkonäköön/vanhenemiseen vaikuttaa, vanheneeko nopeammin? Ihan biologisesti, fyysisesti."

        Olen jostain lukenut että se todella oikeasti vanhettaa, synnytys on todella rankka kokemus kropalle.

        https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/raskaus-vanhentaa-naisen-soluja-jopa-11-vuotta

        Olenko nyt 7 lapsen jälkeen, 77vuotta 34v
        Niin 111 vuotias.
        Todella söpöä.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Erikoista!

        "Havainto ei tarkoita, että raskaus lyhentäisi ikää. Telomeerien lyheneminen liittyy kuitenkin solujen ikääntymiseen."

        Ei kun nyt taisin ymmärtää mitä tarkoitit tuolla "erikoista", käsitin ehkä itse tuon kohdan väärin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Olenko nyt 7 lapsen jälkeen, 77vuotta 34v
        Niin 111 vuotias.
        Todella söpöä.

        Sinun kuvastasi päätellen olet 25 :)

        Ehkä et stressaa. Ja mies auttaa. Pidätte perhettä yhdessä. Ei jää taakat äidille...

        No eihän äitiys yksin verota. Kun ihminen esim. sairastuu, kipu voi muuttaa kropan. Mitä silloin telomeeri tekee?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sinun kuvastasi päätellen olet 25 :)

        Ehkä et stressaa. Ja mies auttaa. Pidätte perhettä yhdessä. Ei jää taakat äidille...

        No eihän äitiys yksin verota. Kun ihminen esim. sairastuu, kipu voi muuttaa kropan. Mitä silloin telomeeri tekee?

        Uskon kyllä elämäntavat vanhentavan ei lapset itsessään.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sinun kuvastasi päätellen olet 25 :)

        Ehkä et stressaa. Ja mies auttaa. Pidätte perhettä yhdessä. Ei jää taakat äidille...

        No eihän äitiys yksin verota. Kun ihminen esim. sairastuu, kipu voi muuttaa kropan. Mitä silloin telomeeri tekee?

        Tässähän se on nyt näkyykin
        http://www.tritolonen.fi/artikkelit/139-telomeerit-kertovat-biologisen-ikasi


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sinun kuvastasi päätellen olet 25 :)

        Ehkä et stressaa. Ja mies auttaa. Pidätte perhettä yhdessä. Ei jää taakat äidille...

        No eihän äitiys yksin verota. Kun ihminen esim. sairastuu, kipu voi muuttaa kropan. Mitä silloin telomeeri tekee?

        Oon kyllä koko raskauden nauttinut raskauden vitamiineja ja kuulemme d-vitamiini jo ehkäisee


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sinun kuvastasi päätellen olet 25 :)

        Ehkä et stressaa. Ja mies auttaa. Pidätte perhettä yhdessä. Ei jää taakat äidille...

        No eihän äitiys yksin verota. Kun ihminen esim. sairastuu, kipu voi muuttaa kropan. Mitä silloin telomeeri tekee?

        Eikä tupakoida tai ei nautita alkoholia miestäkin luuli koulussa 20 vuotiaaksi ne nuoret kun kuulivat lukion käyneen.



      • valtakunta kirjoitti:

        Eikä tupakoida tai ei nautita alkoholia miestäkin luuli koulussa 20 vuotiaaksi ne nuoret kun kuulivat lukion käyneen.

        Oikein. Nuo ja insuliini, stressi saa ihmisen käpristymään ennen aikojaan. :( Terveet elämäntavat, ei viinaa ei savua niin eipä tunnu.

        Kasvot pysyy sileänä. Olen vahvasti sitä mieltä.
        Jokainen tietysti valitsee itse, mutta todella tyhmiäkin valintoja on.

        Myös miehet kurpsahtavat.


      • valtakunta kirjoitti:

        Oon kyllä koko raskauden nauttinut raskauden vitamiineja ja kuulemme d-vitamiini jo ehkäisee

        D-vitamiini ja mitä ne sanoo tuosta sinkistä?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sinun kuvastasi päätellen olet 25 :)

        Ehkä et stressaa. Ja mies auttaa. Pidätte perhettä yhdessä. Ei jää taakat äidille...

        No eihän äitiys yksin verota. Kun ihminen esim. sairastuu, kipu voi muuttaa kropan. Mitä silloin telomeeri tekee?

        Siis se yksi ainakin se yksi. Ei siis herätyskellot soinut niin 7 lasta?




      • "En halua nyt pahalla sanoa tai mitään, mutta jutussa on hätkäyttävää ihmisten ulkonäkö. Jutun henkilö on 34-vuotias. Oma ikäni on 39. Olen aina miettinyt, miten paljon lastensaanti naisen ulkonäköön/vanhenemiseen vaikuttaa, vanheneeko nopeammin? Ihan biologisesti, fyysisesti. Sillä ei tietenkään pitäisi olla merkitystä, mutta kyllä kai se kroppaan käy, valvominen ja huoliminen ja kaikki..

        Sillä nyt kun vertaan, olen aivan pennun näköinen ja luulin henkilöä itseäni vanhemmaksi.. "

        Yksilöllistä. Uskoisin, että pikemminkin tässä tapauksessa syynä on ollut muut asiat elämässä.


    • Anonyymi

      En kyllä lukenut tuota juttua ollenkaan , kommentoinpa kuitenkin.
      Mikä oli jutun tarkoitus? tuoda sinkkuus positiivisena ratkaisuna elämään.
      Vai sanoa etä vaikka kaipaakin parisuhdetta ei tarvitse sitä koska siinä siinä menettää vapauden.
      On aika luonteva syy kuitenkin siihen että sinkkuja on paljon. tuota ajattelua käytetään yleisesti. On paljon ongelmia itsellä mitä ei osata korjata.
      Ongelmat lähtee korjaamalla ne ei jättämällä ne korjaamatta.
      Isot ongelmat vaatii enemmän aikaa jotkut vähemmän.
      Niiden paikallistaminen on myös vaikeaa kun niihin on tottunut ja ajattelee niiden olevan osa itseä.
      Jos haluaa muuttaa sitä se vaatii työtä johon kaikilla ei riitä voimia.
      Helpointa on siis sanoa haluavansa olla sinkku ja nauttia vielä siitä ja tehdä se vielä kaikkien haluttujen suhteiden jälkeen. Ja kun sen tekee vielä julkisesti niin silloin sen vahvistava ajatus vie paremmin eteenpäin.

      • No ehkä juuri siksi, kun et lukenut juttua, voit nyt kommentoida ja kritisoida oikeastaan ihan mitä vaan. Kas kun ei ollut lainkaan kysymys mistään sinkkuelämän ihanuudesta tai vapauden kaipuusta.


    • Anonyymi

      Nainen siinä sanoo että ollut jännämiesten kanssa. Ei kelpaa kiltti ätmi. Väkivaltainen mies kelpaa naisille ja varmana tuokin nainen vielä seurustelee jännämiehen kanssa. Sen siitä saa kun valkkaa miehiä ulkonäön perusteella. ihan varmana tuokin nainen ajatteli että onpas komea mies ja luuli että on hyvä luonne.

    • Anonyymi

      Telemetria sanoo että sannaa on höylätty kunnolla monta vuotta joten sanna on käyttökiellossa seuraavat 10 vuotta mutta vielä se palaa markkinoille.

    • En minäkään miestä rinnalleni kaipaa. Nehän tosiaan saattavat toisinaan seksiä ja läheisyyttä kaivata, pussailua ja kädestä pitämistä, ei kiitos. Ainakin kesäisin niillä myös kädet hikoaa ja useat vielä kuorsaa.

      Tuohon sitten varmaan se ajatusmailman kohtaanto loppuukin. Minusta ehkä tuo tilivelvollisuus-termi on saanut liikaa sanansijaa kun puhutaan parisuhteesta. Kyllä minä nyt mieluusti olen vähän tilivelvollinenkin toiselle jos pariskuntana mennään. Jos lähden vaeltamaan niin kyllähän siitä on hyvä kumppanille ilmoittaa että on viikon pois. Lähinnä kertoo välittämisestä.

      Itse olen sen verran itsekäs että en uutta parisuhdetta miettiessä paljon lapsiani pohdi. Onhan se tietysti mahdollista etä tulee kiintymystä puolin ja toisin joka eron hetkellä tuntuu kurjalle mutta kyllä lapset siitä yli pääsee eikä niitä nyt niin pumpulissa tarvi kasvattaa.
      Onhan lapsillani toki äiti mutta joskus olisi naisystävä ollut kyllä tarpeen vaikka iltapalaa syödessä. Juttu jos kääntyy kuukuppihin ja meikkeihin niin minulla joka ei erota ripsentaivutinta hammasraudasta ei siihen keskusteluun ole paljoa annettavaa. Toki voin kysyä säilytetäänkö kuppia autotallissa vai pakkasessa ja katsellaanko meikkien kemikaaliluetteloa mutta joku joka katsoisi asiaa vähän eri vinkkelistä olisi kyllä ollut tarpeen. Ennemmin näen nuo lapsille mahdollisuuksina kuin uhkina.

      "Hyvää suhdetta en kuitenkaan usko löytäväni, enkä kaipaakaan sitä"
      Outoa rajata hyvä suhde pois valikoimasta; jäähän siihen tietysti mahdollisuus olla itsekseen tai palata huonoihin suhteisiin mutta kyllä hyvä suhde itselleni kyllä kelpaisi.

      • No olisko niin, että eri ihmisille sopii eri asiat? Itse en halua enää yhteen muuttoja tms, mutta ei se silti ole este sille, etteivätkö lapset voisi kumppaniin tutustua. Ja ovat toki tutustuneetkin. En silti koe olevani mikään epäitsekäs uhrautuja, vaan myös itselleni sopii se, että asun lasten kanssa ja oma suhteeni on tästä kuviosta erillinen. Ja toki onkin hyvä, että lapsella on elämässään muitakin aikuisia, ja ihan hyvinhän noita kuukuppikeskusteluja voi käydä isän naisystävän kanssa (vaikkei uusperheenä oltaisikaan) tai sitten vaikka isän siskon, naispuolisen kaverin, tai keitä nyt lähipiiriin kuuluisikaan.

        Veikkaan silti, että normaalisti ihmiset eivät tarkoita tilivelvollisuudella mitään tuollaista. Kyllähän on ihan normaalia viikon poissaolot ilmoittaa, ja yleensä ihmiset tykkäävät tällaisista suunnitelmista kertoa muillekin läheisilleen. Uskoisin, että yleensä ihmiset tarkoittavat enemmän sellaista tilannetta, jos toinen haluaa koko ajan tietää ihan kaiken - "missä olit, kenen kanssa juttelit, mitä teit, milloin tarkalleen ottaen tulet, ai miten niin et tiedä vielä..." jne. Normaalistihan, ainakaan minun mielestäni, ei hyvässä suhteessa ole tällaista, vaan enemmänkin juuri tuota sinun kuvaamaasi, jossa kerrotaan että "ajattelin mennä viikoksi vaeltamaan", jonka jälkeen kumppani kyllä varmaan kyselee, mutta ei tivaamalla, vaan enemmänkin kiinnostuneena, että "mitä paikkoja haluaisit nähdä, meinaatko yöpyä teltassa, tarviitko lainaksi makuupussia..." ja sitä rataa. Tilivelvollisuus ja kiinnostus toisen asioista ovat minusta kaksi eri asiaa. Jälkimmäinen ehdottomasti positiivinen asia. Veikkaan, että usein ihmisillä, joilla on mielikuva parisuhteesta tuon tilivelvollisuuden kautta, on takanaan vähän vähemmän tasapainoisia suhteita. Jos kaikki suhteet ovat sisältäneet epätervettä mustasukkaisuutta, saattaa olla vaikea kuvitella, että aidosti välittävää ja toiselle tilaa antavaakin rakkautta on olemassa.


      • Näinhän se menee, osa kertoo että lähtee kalaan ja se riittää mutta osa joutuu esittelemään vielä kelat ja vieheetkin. Osa vielä haluaa kertoa kaiken vaikka toista ei edes kiinnosta. Monenlaista on tullut vastaan.


    • Anonyymi

      Kannattaa olla sinkkuna 100 vuotta ja sitten kuolla pois nuoren näköisenä.

    • Anonyymi

      Sain myös minä. Ihanaa olla ettei tarvitse katsoa juoppoa miestä juhannuksena.

    • Anonyymi

      Nykyään vaatii aika paljon että parisuhde voi toimia. Mieheltä vaaditaan todella paljon ymmärrystä ja naiselta vaaditaan kärsivällisyyttä siksi ettei mies välttämättä halua elättää naisen lapsia ihan heti. Omillaan toimeentulevat voivat suosiolla jättäytyä sinkkupalstojen ulkopuolella koska ette halua tukea jos toisella on vaikka huono elämänvaihe ja rahapula. Enoni ollut naimisissa 43 vuotta ja tuki vaimoaan kun vaimo oli velkaa satoja tuhansia markkoja mutta rakkaus voitti. Velat maksoi enoni joka tehnyt töitä 40 vuotta ja niillä myös omakotitalo ja sellaiset elinolot että muut kateellisia.

      • Sinun enosi ollut hyvä mies.


    • Anonyymi

      pääasia että nainen saa kullia sisäänsä monta kertaa viikossa niin avioliittokin toimii. Miehen pitää olla kiltti ja kunnollinen, tuo nainen on katkera miehille eikä usko että kittejä miehiä on olemassa koska on nussinut jännämiehiä niin paljon.

    • Anonyymi

      Tatuoitu kulahtanut iäkäs ruma wt-huora. Nuo ovat juuri niitä naisia, jotka sitä pilluaan jakavat ja vain tuon näköisiltä sinäkin olet saanut.

    • Anonyymi

      Samalla sivulla näköjään Anu Saagmi valehtelee itselleen olevansa kaunis.

    • Anonyymi

      Se on sitä kun lapset saa liian nuorena kun se oma minä ja itsenäisyys ei ole kehittynyt ja vasta 34v pitäs perheen perustamista harkita niin olis se pysyvä parisuhde ja isä olisi myös elämää nähnyt ja haluaa ja jaksaa perhe elämää.
      Ei 20-30v on muita asioita mielessä ja kivempaa tekemistä kuin lapsein tai lapsen kasvattaminen. TEkotapa on kiva mutta lapset ei.

    • Anonyymi

      Sanna teki aivan oikein. Mies on kävelevä katastrofi. Pitää keskittyä tärkeämpään.

    • Anonyymi

      Naiset on just tuollaisia. Ensin paneskelevat jännämiehiä ja sitten kaikki ätmitkin haukutaan paskoiksi.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      345
      4088
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2307
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      129
      1650
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      97
      1431
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1403
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1267
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1238
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      54
      1110
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1074
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1006
    Aihe