Paras paistinpannu?

Anonyymi

Mikä on Sinun mielestäsi se paras mahdollinen paistinpannu? Mikä on se pannujen pannu, jonka ottaisit mukaasi autiolle saarelle ja ensitreffeille? Kerro se meille.

7 kommenttia

Vastaukset

• Fissler Original Pro, koska pelkästään jo sen hankintahinnan perusteella voisin osoittaa muille (Teflon-pellet) olevani huomattavasti paljon parempi heitä...!

• Teflon tarkoitettu niille jotka eivät osaa käyttää valurautaa, kevytvalurautaa, ruostumatonteräs tai hiiliteräspannuja. Itse lopetin teflonin syömisen jo noin 10-vuotta sitten. Hiiliteräspannu on eniten käytössä, kevytvalurautapannua tulee myös käytettyä, silloin kun haudutetaan paistamisen jälkeen esim tomaattikastikkeessa käytän ruostumatontateräspannua.

Jokainen valitsee pannunsa itse omien tarpeiden perusteella.

• Pyrex paras tähänastisista.

• Valurautaa sen olla pitää. Hoidettuna kestää sukupolvelta toiselle.

• Fiskarsin AllSteel - sopii varsinkin pihvien paistoon.

Puhdistusvinkki - jos jostain syystä valkuaiset kärvähtää pannun pintaan eikä puhtaaksi saa normaalilla pesulla niinpannulle pari desiä vettä, vähän pyykinpesuainetta, liedelle, anna kiehua puolisen tuntia muovilastalla välillä hingaten, anna jäähtyä, pese harjalla ja huuhtele hyvin. Ja pannu on kuin uusi.

• Itse asiassa olisi hyvä olla useampikin paistinpannu erilaisiin paistoksiin:

AMT
    Paistinpannu 28 cm
    Erittäin kestävä ja pitkäikäinen
    Rankattu Saksassa "maailman parhaimmaksi"
    Soveltuu kaikille liesityypeille

De Buyer Mineral B Element ∅ 24cm -hilliteräspannu on ikuinen, käytössä paraneva, mutta edullinen paistinpannu, joka paistaa äärettömän hyvin. Kun kerran hiiliteräspannun ostaa, ei entiseen ole paluuta.

Kolmas vaihtoehto perinteinen valurauta paistinpannu. Valurauta Paistinpannulla on tehty suomessa kaikki paistamista tarvittavat ateriat ainakin 100 vuotta.

• Ehdottomasti paras on Valurautapannu,painava mutta kestää todella pitkään.

Itselläni vanhin vuodelta 1942. hyvin hoidettuna no.1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.