Kertokaapa palstan naiset mitä on ne oikeasti hyvät asiat mitä monikulttuurisuudesta seuraa? Minä ja varmaan moni muu ei tiedä mutta teissä varmasti on lukuisia jotka tietävät salaisuuden.
Minusta aina näyttänyt että monikulttuuri edustaa sellaisia arvoja jotka olisivat teille epämieluisia kuten vaikka nuo:
https://www.kansalainen.fi/munchenissa-muslimiorganisaatio-yllyttaa-naisiin-kohdistuvaan-vakivaltaan/
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/93ed850b-38ac-4f7d-badc-3b9626548a0e
Sitten kun me pohjoismaalaiset, teidän mielestä vässykkämiehet, ei tuollaisia kulttuureja tänne haluta te tuomitsette sen täysin? miksi ihmeessä? eikö olisi mukavampaa elää turvallisessa ymäpristössä missä ei joudu miekalla hakattavaksi kadulla tai pudotetuksi metron portaille yllättäen?
Mitä hyvää monikulttuurissa?
94
60
Vastaukset
Miksi vain naiset, eikö teillä miehillä ole asiaan mitään kantaa? Miten määrittelet monikulttuurisuuden?
Juuri äsken kun tulin kaupasta, vastaani tuli tummahko hyvin vähän suomen kieltä puhuva mies, naapurini, joka kysyi voiko auttaa kantamaan kassini kotiin.
Minulla ei ole mitään tarvetta tuomita sinua tai ketään muutakaan . En pidä miehiä vässykkämiehinä.
Monikulttuurisuus tuo aina lisää siihen omaan kulttuuriin ja tietenkin voi kysyä mikä se meidän kulttuuri on, johon se lisä tulee. Meille muualta tuleet ihmiset tuovat itsensä, taitonsa, tietonsa. Se on rikkautta se. Ajatteles vaikka ruokakulttuuria...
Ja he, jotka tuovat väkivallan tullessaan, ovat ihan yhtä kurjia kuin kantasuomalaiset väkivaltaa harrastavat ihmiset.
Meidän rajojemme yli on tullut ihmisiä iät ja ajat, sen voi kokea uhkana, jos niin haluaa, tai sitten mahdollisuutena.Et vastannut mitä erityisen hyvää se tuo? Jotenkin ihmetyttää että kun te naiset olette vuosisatojen kuluessa saaneet kasvatettua pohjoimaalaiset miehet kilteiksi & kunnollisiksi te nyt halajatte tänne niiden vastakohtia muka rikkauden nimissä. eikö niitä rikkauksia voisi vaikka ulkomailla matkustellessa käydä katselemassa, miksi ne pitää tuoda tänne?
Harmaaritari kirjoitti:
Et vastannut mitä erityisen hyvää se tuo? Jotenkin ihmetyttää että kun te naiset olette vuosisatojen kuluessa saaneet kasvatettua pohjoimaalaiset miehet kilteiksi & kunnollisiksi te nyt halajatte tänne niiden vastakohtia muka rikkauden nimissä. eikö niitä rikkauksia voisi vaikka ulkomailla matkustellessa käydä katselemassa, miksi ne pitää tuoda tänne?
Minä olen yksi nainen, en voi vastata kaikkien naisten puolesta. Eikä minulla ole yhtään poikaa, joten syytön minä siihen olen, miten poikia on kasvatettu.
Sinun näyttää olevan vaikea nähdä monikulttuurisuudessa muuta kuin paha ja kunnottumuus?
Mainitsin tuon ruokakulttuurin, et ehkä huomannut sitä? Tai tuon kohteliaisuuden, jäikö se huomiotta?
Sinulla on vaikea vastata, kun sinulla on niin selkeät asenteet ja toisaalta yleistykset. Tokihan ymmärrät, että kaiki miehet eivät ole samanlaisia, kaikki naiset eivät ole samanlaisia, kaikki rajamme yli tulijat eivät ole samanlaisia , eivätkä edes muslimeja ja kaikki muslimitkaan eivät ole samanlaisia.
Jos haluat puhua monikulttuurisuudesta, sinun on varmaankin hyvä tarkentaa mitä kohtaa monikulttuurisuudesta tarkoitat.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Minä olen yksi nainen, en voi vastata kaikkien naisten puolesta. Eikä minulla ole yhtään poikaa, joten syytön minä siihen olen, miten poikia on kasvatettu.
Sinun näyttää olevan vaikea nähdä monikulttuurisuudessa muuta kuin paha ja kunnottumuus?
Mainitsin tuon ruokakulttuurin, et ehkä huomannut sitä? Tai tuon kohteliaisuuden, jäikö se huomiotta?
Sinulla on vaikea vastata, kun sinulla on niin selkeät asenteet ja toisaalta yleistykset. Tokihan ymmärrät, että kaiki miehet eivät ole samanlaisia, kaikki naiset eivät ole samanlaisia, kaikki rajamme yli tulijat eivät ole samanlaisia , eivätkä edes muslimeja ja kaikki muslimitkaan eivät ole samanlaisia.
Jos haluat puhua monikulttuurisuudesta, sinun on varmaankin hyvä tarkentaa mitä kohtaa monikulttuurisuudesta tarkoitat.Ruokakulttuuri, emme tarvitse välttämättä meksikolaisia voidaksemme tehdä tacoja, onnistuu ihan omin voiminkin. Sitäpaitsi, kun meitä toisaalta jatkuvasti kannustetaan syömään terveellisesti mitä käytänössä monikulttuurivyöry on meille ruokakuttuurin osalta tuonut? helvetisti pizzerioita, lihottavaa roskaruokaa josta ennemminkin pitäisi pyrkiä eroo kuin lisäämään kulutusta.
Harmaaritari kirjoitti:
Ruokakulttuuri, emme tarvitse välttämättä meksikolaisia voidaksemme tehdä tacoja, onnistuu ihan omin voiminkin. Sitäpaitsi, kun meitä toisaalta jatkuvasti kannustetaan syömään terveellisesti mitä käytänössä monikulttuurivyöry on meille ruokakuttuurin osalta tuonut? helvetisti pizzerioita, lihottavaa roskaruokaa josta ennemminkin pitäisi pyrkiä eroo kuin lisäämään kulutusta.
Ajatteletko siis niin, että Suomessa pitäisi asua vain sellaisia ihmisiä, joiden sukujuuret ovat satojen vuosien takaa Suomessa?
Ruokaa toki voi laittaa ihan ilman maahanmuuttajiakin, mukavaa on kuitenkin tehdä yhdessä eri kulttuureista tulevien ihmisten kanssa ruokaa.
Mikä sinusta on se ongelma siinä, että kaikki täällä olevat eivät ole syntyperäisiä suomalaisia?Kaskenpolttaja kirjoitti:
Ajatteletko siis niin, että Suomessa pitäisi asua vain sellaisia ihmisiä, joiden sukujuuret ovat satojen vuosien takaa Suomessa?
Ruokaa toki voi laittaa ihan ilman maahanmuuttajiakin, mukavaa on kuitenkin tehdä yhdessä eri kulttuureista tulevien ihmisten kanssa ruokaa.
Mikä sinusta on se ongelma siinä, että kaikki täällä olevat eivät ole syntyperäisiä suomalaisia?Ongelma on siinä että kaiken sekoittaminen väkisin keskenään tekee yhteiskunnasta rauhattoman & turvattoman.
Harmaaritari kirjoitti:
Ongelma on siinä että kaiken sekoittaminen väkisin keskenään tekee yhteiskunnasta rauhattoman & turvattoman.
Minkä kaiken sekoittaminen?
Väkisin ei tietenkään edes voi sekoittaa mitään, enkä oikein saa kiinni siitä mitä tarkoitat sekoittamisella?
Etkä sinäkään muuten vastannut kysymykseeni :)- Anonyymi
Se kassien kantaja auttoi sinua saadakseen seksiä. Sitä se suunnittelee nyt kaiket illat runkatessaan. Odota seuraavaa siirtoa...
- Anonyymi
Ruokaohjeita löytyy netistäkin, ei niitä tarvitse tuoda henk.koht. Suomeen.
Anonyymi kirjoitti:
Se kassien kantaja auttoi sinua saadakseen seksiä. Sitä se suunnittelee nyt kaiket illat runkatessaan. Odota seuraavaa siirtoa...
Saattaa hyvinkin olla ja huomattavasti paremmilla sijoilla hän on kuin kännissä örveltävä suomipoika, joka sanoo, että anna pillua.
Siitä voivat ottaa esimerkkiä kaikki he, joilla on vaikeuksia saada nainen.- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Et vastannut mitä erityisen hyvää se tuo? Jotenkin ihmetyttää että kun te naiset olette vuosisatojen kuluessa saaneet kasvatettua pohjoimaalaiset miehet kilteiksi & kunnollisiksi te nyt halajatte tänne niiden vastakohtia muka rikkauden nimissä. eikö niitä rikkauksia voisi vaikka ulkomailla matkustellessa käydä katselemassa, miksi ne pitää tuoda tänne?
Eurooppalaiset miehet kyllä, mutta ei muslimimiehille oli sitten europpalainen tai maahanmuuttaja Eurooppaan. En halua käyttää päästä varpaisiin mustaa kaapua.
Anonyymi kirjoitti:
Eurooppalaiset miehet kyllä, mutta ei muslimimiehille oli sitten europpalainen tai maahanmuuttaja Eurooppaan. En halua käyttää päästä varpaisiin mustaa kaapua.
Miksi sinun pitäisikään käyttää kaapua?
Katsoppas Harmis vaikka tää video...
https://youtu.be/hvKGZ0N9KU0
Ja sit sano mitä vikaa tässä neidossa on, kun selkeästi ei ole ihan kantis...
Kiva toi murre. 😁👌
Mä kuuntelen näitä kun pitää vaikka töissä saada pikkutorkut et jaksaa. Aika kiva ääni on tyttösellä. 😃👌Et vastannut kysymykseen mitä erityisen hyvää on monikuttuurissa, vastaukseksi ei riitä jonkun marginaalisen seikan esiintuominen.
Miksi hän on mielestäsi alkeellisemmasta kulttuurista? entäs jos asia onkin toisinpäin?
Mitä tulee venäläiseen nehän ovatkin meidänb veljeskansa, niiden kulttuurista voitaisiin tuodakin asioita mutta venäläistä kulttuuriahan mokuttajat vihaavat niin ei voi käyttää esimerkkinä tuota kokemustasi.Harmaaritari kirjoitti:
Miksi hän on mielestäsi alkeellisemmasta kulttuurista? entäs jos asia onkin toisinpäin?
Mitä tulee venäläiseen nehän ovatkin meidänb veljeskansa, niiden kulttuurista voitaisiin tuodakin asioita mutta venäläistä kulttuuriahan mokuttajat vihaavat niin ei voi käyttää esimerkkinä tuota kokemustasi.No oletusta kaikki.
No pidin häntä epätyypillisenä venäläisenä miehenä. Hän oli intoa täynnä. Monet eivät ole.
Sähän viskaat näitä sloituksia provolla. Se on jees. Mutta koitatko kerätä sitä totuutta, vai todistaa omaa oletusta? Ihan noin sivukyssärinä? 😬
Ulkomaalaisista täälläkin maassa on siksi epätasapainoinen käsitys, että ulkomaalaiset ei jakaannu tasaisesti.
Mutta kyllä mä oon sitä mieltä, että kyllä tänne sopii ihmisiä. Pitäis vaan kertoa heille miten täällä eletään. Se vaan ontuu täällä. Moni ulkomaalainen pitää suomalaista ja sitä suomalaisuutta pitäis opettaa. Toi mun esimerkki on jotenkin kiva. Miten hän onkaan oppinut kielen niin kivasti ja on omaksunut tään maan tavan elää. Minusta se on kivaa.... lisää tuollaista. 😊👌
Hyvää, monikulttuurillisuus. Huonoa, monikulttuurillisuus.
- Anonyymi
Hyvä/huono monikulttuurisuus tuhoaa monokulttuurisuuden ja koko maapallo lobalisoituu ja rodut sekoittuvat.
- Anonyymi
Ihan ensimmäisenä ... voisit kysyä asiaa aivan kaikilta ihmisiltä täällä. Myös miehillä on ns. monikulttuurisia parisuhteita (joiden oletan olevan tämän aloituksen pääpointti). Olen nähnyt tälläkin palstalla useita ei-suomalaisia naisia ylistäviä tekstejä.
Mutta kysymykseesi ... mitä monikulttuurisuudesta on hyötyä? Se lisää ihmisten keskinäistä ymmärtämystä. Se avartaa ihmisten maailmankuvaa. Se opettaa uudenlaisia näkökantoja. Se opettaa meitä sietämään erilaisuutta. Se antaa meille uusia kokemuksia ja elämyksiä. Se luo uudenlaisia tarinoita, kirjallisuutta, elokuvia, etc. Se luo uudenlaista musiikkia. Se luo uudenlaisia makuelämyksiä. Se voi luoda täysin uudenlaisia innovaatioita. Se opettaa meille uusia kieliä. Se luo kaupankäyntimahdollisuuksia. Tuossa nyt muutama mainittuna.
Olen melko varma, että aloittajan ja minun näkemykseni siitä mitä monikulttuurisuus on, ovat valovuosien päässä toisistaan. Minulle, joka työskentelen työyhteisössä, jossa on edustettuna yli 40 eri kansallisuutta, monikulttuurisuus on mahdollisuus ja voimavara. Jokainen yksilö tuo kokonaisuuteen jotakin uutta ja uniikkia.Minäkin pidän ulkomaalaisista jotka tulevat muualta ja ovat täällä turisteina, siinähän ei ole mitään vikaa mutta niistä lukemattomista sor. turvan perässä tulleista tunkeilijoista en pidä juurikaan.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Minäkin pidän ulkomaalaisista jotka tulevat muualta ja ovat täällä turisteina, siinähän ei ole mitään vikaa mutta niistä lukemattomista sor. turvan perässä tulleista tunkeilijoista en pidä juurikaan.
Minun työkaverini eivät ole täällä turisteina. En myöskään tee työtä turistien parissa. Voisin kyllä, sillä sekin voisi olla ihan mukavaa. Vaikka ylimääräinen kesätyö.
Minulle on oikeastaan ihan sama mistäpäin maailmaa se "sosiaaliturvaa hyväksikäyttävä" on lähtöisin. Kaikki ihan mitä tahansa hyväksikäyttävät, tylsistyneinä notkuvat, moralisoivat, haukkuvat, törky- ja vihapuhetta suoltavat, negatiiviset, pikkusieluiset ja muuten surkeat ihmiset voisi mielestäni toivottaa hornantuuttiin (täysin kansallisuudesta riippumatta). Avuntarpeessa olevia tulee auttaa ja heidät pitää saattaa kiinni elämään. Kaikille pitää antaa realistinen mahdollisuus ottaa koppi omasta elämästään. Jos ei kiinnosta, niin voi siirtyä johonkin muualle, pois häiritsemästä ihmisten elämää. Anonyymi kirjoitti:
Minun työkaverini eivät ole täällä turisteina. En myöskään tee työtä turistien parissa. Voisin kyllä, sillä sekin voisi olla ihan mukavaa. Vaikka ylimääräinen kesätyö.
Minulle on oikeastaan ihan sama mistäpäin maailmaa se "sosiaaliturvaa hyväksikäyttävä" on lähtöisin. Kaikki ihan mitä tahansa hyväksikäyttävät, tylsistyneinä notkuvat, moralisoivat, haukkuvat, törky- ja vihapuhetta suoltavat, negatiiviset, pikkusieluiset ja muuten surkeat ihmiset voisi mielestäni toivottaa hornantuuttiin (täysin kansallisuudesta riippumatta). Avuntarpeessa olevia tulee auttaa ja heidät pitää saattaa kiinni elämään. Kaikille pitää antaa realistinen mahdollisuus ottaa koppi omasta elämästään. Jos ei kiinnosta, niin voi siirtyä johonkin muualle, pois häiritsemästä ihmisten elämää.Oletteko sinä ja työkaverisi yksityisen sektorin palveluksessa? vähän niin kuin vientikaupan parissa työskentelemässä vai onko kyseessä yhteikunnan ylläpitämä laitos?
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Minäkin pidän ulkomaalaisista jotka tulevat muualta ja ovat täällä turisteina, siinähän ei ole mitään vikaa mutta niistä lukemattomista sor. turvan perässä tulleista tunkeilijoista en pidä juurikaan.
Oikeasti teikäläiset on vähintäänkin tyhmiä. Katso jenkkien lista vuonna 2000 mitkä maat se halusi tuhota.Mieti sitten kuka tänne haluaa tulla sosiaaliturvaa hakemaan kun omalla maaperällä oli enemmän rahaa.
Suomeen tulevat, he joilla on varaa maksaa 10000 matka meren yli. Luuletko et joku joka tänne tulee on onnellinen muutaman sadan euron tueasta ja varsinkin tietää sen että maa johon tullut sotaa pakoon myös maa joka tukee sitä sotaa rahalla?
Mietitkö harmaaritari ikinä asioita tarkemmin. Mä luulen että olet laatikossa ja vähän jopa älyllisesti tyhmä. En ihmettele et sunlaiset kannattavat kaikkea erilaisia aivopesu ryhmiä.
Yhteiskuntamme on syöpä, johon haluataan integroida ja aivopestä kaikki.
Ennen vanhaan vietiin giljotiinin suoraan nyt aivopestään perunaksi. Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti teikäläiset on vähintäänkin tyhmiä. Katso jenkkien lista vuonna 2000 mitkä maat se halusi tuhota.Mieti sitten kuka tänne haluaa tulla sosiaaliturvaa hakemaan kun omalla maaperällä oli enemmän rahaa.
Suomeen tulevat, he joilla on varaa maksaa 10000 matka meren yli. Luuletko et joku joka tänne tulee on onnellinen muutaman sadan euron tueasta ja varsinkin tietää sen että maa johon tullut sotaa pakoon myös maa joka tukee sitä sotaa rahalla?
Mietitkö harmaaritari ikinä asioita tarkemmin. Mä luulen että olet laatikossa ja vähän jopa älyllisesti tyhmä. En ihmettele et sunlaiset kannattavat kaikkea erilaisia aivopesu ryhmiä.
Yhteiskuntamme on syöpä, johon haluataan integroida ja aivopestä kaikki.
Ennen vanhaan vietiin giljotiinin suoraan nyt aivopestään perunaksi.Alkaako kasetti hajoamaan? et vastannut kysymykseen työskenteletkö tovereinesi yksityisellä sektorilla? Niin ja onko sinusta sitten oikein että ne varakkaat pääsevät tänne ja hädänalaisimmat jää sinne? jos ne on nini varakkaita miksei ne sitten itse kustanna oleskeluaan vaan miedän pitää itsemme kipeiksi maksaa? tuosta ollaan ihan samaa mieltä kyllä:
"Yhteiskuntamme on syöpä, johon haluataan integroida ja aivopestä kaikki. "- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Alkaako kasetti hajoamaan? et vastannut kysymykseen työskenteletkö tovereinesi yksityisellä sektorilla? Niin ja onko sinusta sitten oikein että ne varakkaat pääsevät tänne ja hädänalaisimmat jää sinne? jos ne on nini varakkaita miksei ne sitten itse kustanna oleskeluaan vaan miedän pitää itsemme kipeiksi maksaa? tuosta ollaan ihan samaa mieltä kyllä:
"Yhteiskuntamme on syöpä, johon haluataan integroida ja aivopestä kaikki. "Sä olet oikeasti tyhmä. Miten ihminen jonka elinkeino on räjäytetty voi maksaa mitään enään. Ei ala mikään kasetti hajoamaan ja jos huomasit kommentoija on myös eri 😣.
Niin tosta aivopesusta olemme erimieltä koska et tiedä olevasi yksi uhreista. Näät nuo ihmiset uhkana. He ovat uhreja, josta joku muu hyötyy rahallisesti. He ovat onnistuneet todella hyvin tässä. Alapa opiskelemaan ja käymään sota-alueilla.
Itse liikun paljon sota-alueilla ja nään sen kaiken raakuuden.
Maksat itsesi kipeeksi valkoistr valkoisten veljien ansioista, he ovat syy pää sortoosi. Lähde taistelemaan heitä vastaan. Ja ala opiskelee kuka on oikea uhka. Avatkaa jo silmänne. - Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Oletteko sinä ja työkaverisi yksityisen sektorin palveluksessa? vähän niin kuin vientikaupan parissa työskentelemässä vai onko kyseessä yhteikunnan ylläpitämä laitos?
Yksityisellä puolella. Iso osa ulkomailta tulleista on kovalla rahalla rekrytoituja koulutettuja alansa ammattilaisia. Osa taas on tullut Suomeen opiskelemaan ja jäänyt sitten töihin. Meidän alalla Suomi on monin tavoin kilpailukykyinen maa tulla töihin ja hyvästä työntekijästä pidetään huolta.
Tiedä ajatusteni olevan jyrkkiä tässä kohtaa, sain meinaan TAAS viime lauantaina hävetä silmät päästäni näiden "isänmaallisten" maanmiehieni takia. He kun eivät vaan kertakaikkiaan osaa olla soittamatta suutaan kaikkille vähänkään väärän värisille. Lisäksi he itse kuluttavat taatusti enemmän tämän yhteiskunnan varoja, kuin ne ihmiset joiden kanssa istuin iltaa. Tosin minkä he voivat, kun on lusikalla annettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksityisellä puolella. Iso osa ulkomailta tulleista on kovalla rahalla rekrytoituja koulutettuja alansa ammattilaisia. Osa taas on tullut Suomeen opiskelemaan ja jäänyt sitten töihin. Meidän alalla Suomi on monin tavoin kilpailukykyinen maa tulla töihin ja hyvästä työntekijästä pidetään huolta.
Tiedä ajatusteni olevan jyrkkiä tässä kohtaa, sain meinaan TAAS viime lauantaina hävetä silmät päästäni näiden "isänmaallisten" maanmiehieni takia. He kun eivät vaan kertakaikkiaan osaa olla soittamatta suutaan kaikkille vähänkään väärän värisille. Lisäksi he itse kuluttavat taatusti enemmän tämän yhteiskunnan varoja, kuin ne ihmiset joiden kanssa istuin iltaa. Tosin minkä he voivat, kun on lusikalla annettu.Ai niin ja minä en muuten vastannut tuohon väliin. Sen huomasi kyllä helposti kirjoitustavasta.
Anonyymi kirjoitti:
Sä olet oikeasti tyhmä. Miten ihminen jonka elinkeino on räjäytetty voi maksaa mitään enään. Ei ala mikään kasetti hajoamaan ja jos huomasit kommentoija on myös eri 😣.
Niin tosta aivopesusta olemme erimieltä koska et tiedä olevasi yksi uhreista. Näät nuo ihmiset uhkana. He ovat uhreja, josta joku muu hyötyy rahallisesti. He ovat onnistuneet todella hyvin tässä. Alapa opiskelemaan ja käymään sota-alueilla.
Itse liikun paljon sota-alueilla ja nään sen kaiken raakuuden.
Maksat itsesi kipeeksi valkoistr valkoisten veljien ansioista, he ovat syy pää sortoosi. Lähde taistelemaan heitä vastaan. Ja ala opiskelee kuka on oikea uhka. Avatkaa jo silmänne."Itse liikun paljon sota-alueilla ja nään sen kaiken raakuuden."
Sun sitten luulisi ymmärtävän ettei sitä sotaa kannattaisi tuoda tänne:
https://www.verkkouutiset.fi/tiedustelu-varoittaa-isis-hyokkaysten-uhka-korkea/
https://www.kansalainen.fi/teloitus-stuttgartissa-jarkyttaa-saksaa/
https://mvlehti.net/2019/08/05/elokuu-alkoi-ruotsissa-hillittomalla-rikosviikonlopulla-uutiskooste-2-4-8-2019/Anonyymi kirjoitti:
Tiedä ajatusteni olevan jyrkkiä tässä kohtaa, sain meinaan TAAS viime lauantaina hävetä silmät päästäni näiden "isänmaallisten" maanmiehieni takia. He kun eivät vaan kertakaikkiaan osaa olla soittamatta suutaan kaikkille vähänkään väärän värisille. Lisäksi he itse kuluttavat taatusti enemmän tämän yhteiskunnan varoja, kuin ne ihmiset joiden kanssa istuin iltaa. Tosin minkä he voivat, kun on lusikalla annettu.Niin, eipä mulla eikä kellään muullakaan ole mitään työperäistä maahanmuuttoa vastaan. Luulisi sinunkin ymmärtävän että rikollisuuden ja kaaoksen tuominen nimenomaan lietsoo tuota vihaa työperäisiä maahantulijoita vastaan. Jos ei otettaisi tänne systeemin hyväksikäyttäjiä, joita on otettu paljon, ei mainitsemilleli maahanmuuttajille huudeltaisi kun kaikki tietäisivät että ovat täällä oikeilla asioilla.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Niin, eipä mulla eikä kellään muullakaan ole mitään työperäistä maahanmuuttoa vastaan. Luulisi sinunkin ymmärtävän että rikollisuuden ja kaaoksen tuominen nimenomaan lietsoo tuota vihaa työperäisiä maahantulijoita vastaan. Jos ei otettaisi tänne systeemin hyväksikäyttäjiä, joita on otettu paljon, ei mainitsemilleli maahanmuuttajille huudeltaisi kun kaikki tietäisivät että ovat täällä oikeilla asioilla.
Asia ei muutu mihinkään, kun pyritään nousemaan perse edellä puuhun. Nämä ns. isänmaalliset tekevät juuri sitä. Monesti vaikuttaa, että ongelmaa ei ole haluakaan ratkaista. Toiveena on ainoastaan ratsastaa ongelmilla. Ainakin realistiset ratkaisukeinot loistavat poissaolollaan.
Ne poliittiset liikkeet, joita nyt huudellaan suvakeiksi ovat jo vuosikausia (jopa vuosikymmeniä) puhuneet järjestäytyneen maahanmuuton lisäämisen puolesta. Meidän olisi pitänyt ottaa tästä asiasta koppi jo ainakin vuosikymmen sitten ja hoitaa homma kuntoon. Laillisen maahantulon keinoja pitäisi lisätä ja paljon. Tällä hetkellähän turvapaikan hakeminen on monille se tasan ainoa olemassa oleva keino edes kokeilla. Täysin järjetön systeemi. Meidän tulisi myös itse aktiivisesti hakea ne todellisen turvan tarpeessa olevat. Mitään uusia leirijärjestelmiä ei tarvita yhtään mihinkään. Leirit ovat jo olemassa. YKn pakolaisleirijärjestelmään pitäisi käyttää moninkertaisesti rahaa. Kaikki se raha, jonka kulutamme ongelmaan täällä, olisi moninverroin hyödyllisempää siellä. Olisi ollut aina, mutta kun tämä ei ole koskaan sopinut muille kun "suvakeille". Leirin olot pitää saada inhimillisiksi. Niiden turvallusuus täytyy taata kansainvälisesti. Ihmisillä täytyy myös leirioloissa olla tulevaisuus. Kukaan ei mene pyörimään vuosikausiksi niihin olosuhteisiin, jollei ole todellinen tarve. Ainoan turvapaikansaamisjärjestelmä tulisi kulkea noiden leirien kautta.
Mitä jos alkaisitte puhua ratkaisuvaihtoehdoista ongelmien toitottamisen sijaan? Sen sijaan, että meuhkaatte jostain kansanvaihdosta ja islamisaatiosta, niin meuhkatkaa pakolaisleirien surkeista oloista ja kansainvälisen rahoituksen riittämättömyydestä. Vaatikaa kehitysyhteistyörahojen moninkertaistamista ja rahojen ohjaamista oikeisiin ja toimiviin hankkeusiin, kaikenmaailman piiperryksen sijaan. Vaatikaa kiintiöpakolaisten määrän moninkertaistamista. etc etc etc Anonyymi kirjoitti:
Asia ei muutu mihinkään, kun pyritään nousemaan perse edellä puuhun. Nämä ns. isänmaalliset tekevät juuri sitä. Monesti vaikuttaa, että ongelmaa ei ole haluakaan ratkaista. Toiveena on ainoastaan ratsastaa ongelmilla. Ainakin realistiset ratkaisukeinot loistavat poissaolollaan.
Ne poliittiset liikkeet, joita nyt huudellaan suvakeiksi ovat jo vuosikausia (jopa vuosikymmeniä) puhuneet järjestäytyneen maahanmuuton lisäämisen puolesta. Meidän olisi pitänyt ottaa tästä asiasta koppi jo ainakin vuosikymmen sitten ja hoitaa homma kuntoon. Laillisen maahantulon keinoja pitäisi lisätä ja paljon. Tällä hetkellähän turvapaikan hakeminen on monille se tasan ainoa olemassa oleva keino edes kokeilla. Täysin järjetön systeemi. Meidän tulisi myös itse aktiivisesti hakea ne todellisen turvan tarpeessa olevat. Mitään uusia leirijärjestelmiä ei tarvita yhtään mihinkään. Leirit ovat jo olemassa. YKn pakolaisleirijärjestelmään pitäisi käyttää moninkertaisesti rahaa. Kaikki se raha, jonka kulutamme ongelmaan täällä, olisi moninverroin hyödyllisempää siellä. Olisi ollut aina, mutta kun tämä ei ole koskaan sopinut muille kun "suvakeille". Leirin olot pitää saada inhimillisiksi. Niiden turvallusuus täytyy taata kansainvälisesti. Ihmisillä täytyy myös leirioloissa olla tulevaisuus. Kukaan ei mene pyörimään vuosikausiksi niihin olosuhteisiin, jollei ole todellinen tarve. Ainoan turvapaikansaamisjärjestelmä tulisi kulkea noiden leirien kautta.
Mitä jos alkaisitte puhua ratkaisuvaihtoehdoista ongelmien toitottamisen sijaan? Sen sijaan, että meuhkaatte jostain kansanvaihdosta ja islamisaatiosta, niin meuhkatkaa pakolaisleirien surkeista oloista ja kansainvälisen rahoituksen riittämättömyydestä. Vaatikaa kehitysyhteistyörahojen moninkertaistamista ja rahojen ohjaamista oikeisiin ja toimiviin hankkeusiin, kaikenmaailman piiperryksen sijaan. Vaatikaa kiintiöpakolaisten määrän moninkertaistamista. etc etc etcblaa blaa blaa ja niinpä niin kuten sanoit, vuosikymmeniä on suvaitsevaiset piirit puuhastelleet muka onnistunutta maahanmuuttoa, rahaa on palanut varmaan satoja mijardeja eikä missään ole onnistuttu, ainoastaan työperäinen maahanmuutto ilman mitään varojen pumppaamista on toiminut/toimii,
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
blaa blaa blaa ja niinpä niin kuten sanoit, vuosikymmeniä on suvaitsevaiset piirit puuhastelleet muka onnistunutta maahanmuuttoa, rahaa on palanut varmaan satoja mijardeja eikä missään ole onnistuttu, ainoastaan työperäinen maahanmuutto ilman mitään varojen pumppaamista on toiminut/toimii,
Okei, eli et tiedä mitään tästä asiasta, eikä sinua myöskään kiinnosta tietää. Et myöskään halua ratkaista ongelmaa, sinusta on vain kiva huudella siitä.
Ongelma ei ole ratkaistavissa. Ainoastaan työperäinen monikulttuurisuus toimii ja se toimiikin hyvin, toisin päin ei koskaan historiassa ole toiminut eikä tule toimimaan. Ensin pitää olla työtä jonka suorittamiseksi monikulttuurisuus tulee paikkaamaan vajetta ja homma toimii. Jos ei ole työtä monikultuurisuus ei sitä myöskään tuottavassa muodossa luo. toki vois syntyä ja syntyy näennäistyöllisyyttä josta on vain lisäkuluja yhteikunnalle ja siitä harvemmin edes pientä osaa saadaan tuottavaksi koskaan.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
blaa blaa blaa ja niinpä niin kuten sanoit, vuosikymmeniä on suvaitsevaiset piirit puuhastelleet muka onnistunutta maahanmuuttoa, rahaa on palanut varmaan satoja mijardeja eikä missään ole onnistuttu, ainoastaan työperäinen maahanmuutto ilman mitään varojen pumppaamista on toiminut/toimii,
Sitä toimivaa maahanmuuttoa ei ole millonkaan edes yritetty. Vain tätä läpensä typerää järjestelmää, joka ei tule ikinä toimimaan. Tämän kaiken sinä tiedät kyllä vallan mainiosti. Ongelmia ei vaan kannata ratkaista, koska silloin niillä ei voisi enää ratsastaa hölmöjen massojen suosioon. Voi vain toivoa, että ihmisten järjen käytön taso kohoaa. Onneksi näin näyttääkin pikkuhiljaa tapahtuvan. Muutos on vain tolkuttoman hidasta ja tässä välissä joudumme kuuntelemaan pikkusieluisten puskastahuutelijoiden kakofoniaa.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Ongelma ei ole ratkaistavissa. Ainoastaan työperäinen monikulttuurisuus toimii ja se toimiikin hyvin, toisin päin ei koskaan historiassa ole toiminut eikä tule toimimaan. Ensin pitää olla työtä jonka suorittamiseksi monikulttuurisuus tulee paikkaamaan vajetta ja homma toimii. Jos ei ole työtä monikultuurisuus ei sitä myöskään tuottavassa muodossa luo. toki vois syntyä ja syntyy näennäistyöllisyyttä josta on vain lisäkuluja yhteikunnalle ja siitä harvemmin edes pientä osaa saadaan tuottavaksi koskaan.
Nimenomaan siksi niitä muita laillisia maahantulon muotoja pitää kehittää. Koska nykyinen systeemi ei toimi ja sitä on toitotettu jo kymmeniä vuosia. Tarvitaan keinoja tulla maahan tekemään niitä töitä. Ota nyt hyvä ihminen selvää miten totaalisen typerä tämä systeemi oikeasti on. Se on paljon typerämpi kuin kuvitteletkaan. Nimenomaan ne asialliset maahantulon keinot puuttuvat kokonaan.
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan siksi niitä muita laillisia maahantulon muotoja pitää kehittää. Koska nykyinen systeemi ei toimi ja sitä on toitotettu jo kymmeniä vuosia. Tarvitaan keinoja tulla maahan tekemään niitä töitä. Ota nyt hyvä ihminen selvää miten totaalisen typerä tämä systeemi oikeasti on. Se on paljon typerämpi kuin kuvitteletkaan. Nimenomaan ne asialliset maahantulon keinot puuttuvat kokonaan.
Vaikka millaisen maahantulon systeemin loisit ei se luo työpaikkoja. Pitäisi ensin näiden kaikkien monikuttuuristajien alkaa miettimään mistä saadaan lisää työtä suomeen ja sitä kautta ehkä joskus vuosikymmenien päästä kun niitä työpaikkoja oikeasti on ja oikeaa työvoimapulaa maassa, siis kaikki jo olemassaolevat työllistetty, sitten vasta alkaa miettimään miten niitä ihmisiä saadaan Suomeen, vaikka ei sitä juuri siinä vaiheessa edes tarvitsisi miettiä kun jos on töitä se tuleminen kyllä varmasti helposti järjestyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä toimivaa maahanmuuttoa ei ole millonkaan edes yritetty. Vain tätä läpensä typerää järjestelmää, joka ei tule ikinä toimimaan. Tämän kaiken sinä tiedät kyllä vallan mainiosti. Ongelmia ei vaan kannata ratkaista, koska silloin niillä ei voisi enää ratsastaa hölmöjen massojen suosioon. Voi vain toivoa, että ihmisten järjen käytön taso kohoaa. Onneksi näin näyttääkin pikkuhiljaa tapahtuvan. Muutos on vain tolkuttoman hidasta ja tässä välissä joudumme kuuntelemaan pikkusieluisten puskastahuutelijoiden kakofoniaa.
Olin tuossa loppukeväästä mukana erään Iranista rekrytoidun ihmisen maahantulon järjestelyissä ja voin sanoa, että byrokratian määrä on tyrmäävä kun haluaa tulla Suomeen töihin. Sitä ei tavallinen tallaaja tajuakaan mikä suo se on tarvottavaksi. Itse on ymmärtänyt lähellekään miten pirullinen prosessi se on. Kun asiat yrittää hoitaa kunnolla, niin homma meinasi jo mennä lähes mahdottomaksi. Ilman työnantajan apua homma ei taatusti olisi onnistunut.
Lisäksi kun olen kuunnellut työkavereiden juttuja asioimisesta Migrin kanssa, niin hiljaseksi vetää. Siinä laitoksessa ei tunnu olevan järjen häivää. Kaiken maailman paperia ja todistusta, yksi virkailija sanoo yhtä ja toinen toista, päivämääriä viety tiedostoihin väärin ja samoja asioita pitää todistaa kerta toisensa jälkeen. Ei tunnu olevan mitään väliä kuinka hyvin asiansa hoitaa. Eikä sillä kuinka hyvin pystyy itsensä elättämään. Sellaista laitosta ei uskoisi löytyvän Suomesta :D - Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Vaikka millaisen maahantulon systeemin loisit ei se luo työpaikkoja. Pitäisi ensin näiden kaikkien monikuttuuristajien alkaa miettimään mistä saadaan lisää työtä suomeen ja sitä kautta ehkä joskus vuosikymmenien päästä kun niitä työpaikkoja oikeasti on ja oikeaa työvoimapulaa maassa, siis kaikki jo olemassaolevat työllistetty, sitten vasta alkaa miettimään miten niitä ihmisiä saadaan Suomeen, vaikka ei sitä juuri siinä vaiheessa edes tarvitsisi miettiä kun jos on töitä se tuleminen kyllä varmasti helposti järjestyy.
No meiltä ainakin löytyisi töitä useammallekin, jos vaan olisi mahdollista saada ihmisiä töihin. Kuten kerroin, niin prosessi on aivan liian raskas jatkuvasti pyöritettäväksi. Kaikki pitää olla valmiina, asunnosta lähtien. Mitään ei voi jättää tulijan vastuulle, koska systeemi estää sen. Helpommalla pääsee, kun tilaa työsuoritteen ulkomailta. Silloin vaan ne veroeurotkin menevät sinne ulkomaille. Systeemi on aivan liian kankea.
Anonyymi kirjoitti:
No meiltä ainakin löytyisi töitä useammallekin, jos vaan olisi mahdollista saada ihmisiä töihin. Kuten kerroin, niin prosessi on aivan liian raskas jatkuvasti pyöritettäväksi. Kaikki pitää olla valmiina, asunnosta lähtien. Mitään ei voi jättää tulijan vastuulle, koska systeemi estää sen. Helpommalla pääsee, kun tilaa työsuoritteen ulkomailta. Silloin vaan ne veroeurotkin menevät sinne ulkomaille. Systeemi on aivan liian kankea.
Niin mutta eikö ensisijaisesti kuitenkin tulisi yrittää ensin saada työpaikkoja jo maassa oleville? meillä tietääkseni on huippuhyvä koulutusjärjestelmä ja tuhottoman paljon korkeasti koulutettuja ihmisiä työttömänä niin jotenkin irvokasta tuottaa vähiin työpaikkoihin ihmisiä muualta. Aina kun työpaikka täytetään muualta tulevalla se syrjäyttää yhden jo maassa olevan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikken pöljin juttu on se, että Suomessa opiskelleen opiskelijan oleskelulupaakaan ei saa noin vain muutettua työperusteiseksi oleskeluluvaksi. Maailman järjettömin systeemi työntää meillä kalliin koulutuksen saaneet, motivoituneet ammatilaiset, ulkomaille töihin. Oikein järjen riemuvoitto.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Niin mutta eikö ensisijaisesti kuitenkin tulisi yrittää ensin saada työpaikkoja jo maassa oleville? meillä tietääkseni on huippuhyvä koulutusjärjestelmä ja tuhottoman paljon korkeasti koulutettuja ihmisiä työttömänä niin jotenkin irvokasta tuottaa vähiin työpaikkoihin ihmisiä muualta. Aina kun työpaikka täytetään muualta tulevalla se syrjäyttää yhden jo maassa olevan.
Jos maasta ei löydy ko. hommaan valmista ihmistä, niin mistäpä sen pieraset. Jos työt pitää saada pyörimään, niin ei välttämättä ole aikaa/mahdollisuutta kuluttaa kuukausia ihmisen perehdyttämiseen. Voisi tietysti yrittää rekrytoida vaikka kilpailijalta, mutta mahtaisiko sekään olla kovin kestävä ratkaisu? Kyllä meillä pyörii paljon harjoittelijoitakin. Homma menee vaan niin, että usein kun saat jonkun juuri koulittua hommaan sopivaksi, niin joku toinen nappaa. Kun osaavasta työvoimasta on pulaa, niin peli on aika raakaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikken pöljin juttu on se, että Suomessa opiskelleen opiskelijan oleskelulupaakaan ei saa noin vain muutettua työperusteiseksi oleskeluluvaksi. Maailman järjettömin systeemi työntää meillä kalliin koulutuksen saaneet, motivoituneet ammatilaiset, ulkomaille töihin. Oikein järjen riemuvoitto.
Niin no tuosta ollaan samaa mieltä että kannattaisi hyödyntää se annettu ilmainen koulutus mutta toki ensisijaisesti kannattaisi kouluttaa jo maassa olevia kun niiden kohdalla se maahan jääminen on varmempaa ja oleskelukin hoituu ilman mitään ylimääräisiä kiemuroita. Muualta tuleville voisi koulutus olla maksullista mutta kuitenkin saisi valtion takaamaa lainaa opiskelupaikkaa vastaan ja sitä lainaa sitten maksettaisiin pois opiskelujen jälkeen, jos jäisi tänne töihin jokainen työssäolovuosi voisi sitten antaa hieman lainasta anteeksi.
Anonyymi kirjoitti:
Jos maasta ei löydy ko. hommaan valmista ihmistä, niin mistäpä sen pieraset. Jos työt pitää saada pyörimään, niin ei välttämättä ole aikaa/mahdollisuutta kuluttaa kuukausia ihmisen perehdyttämiseen. Voisi tietysti yrittää rekrytoida vaikka kilpailijalta, mutta mahtaisiko sekään olla kovin kestävä ratkaisu? Kyllä meillä pyörii paljon harjoittelijoitakin. Homma menee vaan niin, että usein kun saat jonkun juuri koulittua hommaan sopivaksi, niin joku toinen nappaa. Kun osaavasta työvoimasta on pulaa, niin peli on aika raakaa.
Jos tahtoa on niin voidaan kyllä perehdyttää ja kouluttaa, työnantajat vain on tulleet niin laiskoiksi ja valmista odottavaksi että vaativat yhteikunnan kouluttamaan valmiiksi, pitäisi niillekin vähän vastuuta jakaa eikä vain veronmaksajille kun kuitenkin sitten hyvästä työntekijästä hyötyvät vuosikymmeniä jos oikein kohtelevat ja kunnollista palkkaa maksavat.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Mikään systeemi ei ole sataprosenttinen. Ei systeemi ole sataprosenttinen suomalaistenkaan kohdalla. Systeemiä voi vedättää ja osa tekee niin.
Meillähän on aloja, joilla sanotaan jo olevan työvoimapula tai ainakin sellaisen koittavan pian. Jos tulijoita aletaan etsiä vasta kun pula on akuutti, niin ollaan auttamatta myöhässä. Ihan jo monissa ammateissa vaadittava kielitaito vaatii aikaa kehittyäkseen. Minusta ainakin esimerkiksi suomenkieltä osaamattomien hoitajien tuominen vaikkapa vanhustenhoidon avuksi, on täysin järjetön ajatus. En epäile heidän amnattitaitoaan, mutta kommunikoinnin mahdollistaminen on välttämätöntä turvallisuudentunteelle.
Meillä on myös paljon aloja, joiden palkkauksen suomalaiset kokevat liian matalaksi. Itse vastustan ehdottomasti matalapalkkatöiden luomista, mutta esim. työn raskauteen nähden alipalkattuja töitä tulee varmasti aina olemaan. Useilla tällaisillakin aloilla sanotaan ainakin olevan työvoimapula.
Lisäksi monet suomalaiset eivät ole valmiita esim. muuttamaan työn perässä. Työpaikkoja ei aina ole mahdollista luoda potentiaalisten työntekijöiden kodin viereen. Tämäkin luo työvoimapulaa. Itse ajattelen, että jos yksi ei ole valmis muuttamaan joitakin satoja kilometrejä ja toinen muuttaisi tuhansia kilometrejä, niin kyllä se muuttovalmis on osoittanut motivaationsa.
Vielä siitä systeemistä ... jos alkaisimme järjestelmällisesti ottaa vastaan turvapaikkaa tarvitsevia VAIN pakolaisleireiltä, niin esimerkiksi aiempana esittämäsi "varakkaat pääsevät tänne ja hädänalaisimmat jää sinne" lakkaisi toteutumasta. Hädänalaisimmathan eivät milloinkaan tule tulemaan tänne saakka. Yksi suuri syy miksi esim. suuri osa naisista ei lähde turvapaikanhakureissulle on (rahan lisäksi) turvallisuus. Vaarallisuudestaan huolimatta kotimaa tai sen läheisyydessä oleva pakolaisleiri on naiselle paljon matkustamista turvallisempi vaihtoehto. Maailma on naiselle paljon vaarallisempi paikka, kuin miehelle. Lisäksi kukaan ei jää leirien olosuhteisiin "notkumaan ja turvapaikkashoppailemaan". Siellä ollaan, kun vaihtoehtoja ei ole.
Itse en näkisi myöskään mitään ongelmaa sallia henkilöllisyytensä todistaneiden ja taustojen tarkistamisen läpäisseiden ihmisten päästämistä omalla kustannuksellaan maahan etsimään töitä. Jos ei löydy, niin sitten takaisin kotimaahan hakemaan lupaa uudelle kokeilulle. Kuten sanoin, niin omalla kustannuksella. Mutta joo, ongelmaahan ei tosiaan haluta ratkaista. - Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Jos tahtoa on niin voidaan kyllä perehdyttää ja kouluttaa, työnantajat vain on tulleet niin laiskoiksi ja valmista odottavaksi että vaativat yhteikunnan kouluttamaan valmiiksi, pitäisi niillekin vähän vastuuta jakaa eikä vain veronmaksajille kun kuitenkin sitten hyvästä työntekijästä hyötyvät vuosikymmeniä jos oikein kohtelevat ja kunnollista palkkaa maksavat.
Ulkomaalaisille ei tarvitse maksaa niin paljoa palkkaa kuin suomalaisille, siksi niitä tänne haalitaan. Toki työvoimapulaakin on, mutta jos ammattiraksari (palkka 18€/h) istuu työttömänä kotona ja hommat hoitaa 9€/tunti ja 16 tuntia päivässä puolalainen pienrikollinen, niin.. Ei tarvitse ihmetellä miksi talot on homeessa.
It-alan ihmisistä oli just juttua lehdissä. Niillekin maksetaan monta tonnia vähemmän kuin suomalaiselle tekijälle, ja siitäkin summasta maksavat vielä välittäjille ym. osian.
Siinä mielessä olet kyllä oikeassa. Mutta vika ei ole maahantulijoissa vaan ahneessa suomalaisessa kapitalistissa :D. Käy kohta samoin kuin sun ihannevaltiossasi, Venäjällä, joka on malliesimerkki äärioikeistolaisesta riistomaasta.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Mitä jos alkaisitte puhua ratkaisuvaihtoehdoista ongelmien toitottamisen sijaan? Sen sijaan, että meuhkaatte jostain kansanvaihdosta ja islamisaatiosta, niin meuhkatkaa pakolaisleirien surkeista oloista ja kansainvälisen rahoituksen riittämättömyydestä. Vaatikaa kehitysyhteistyörahojen moninkertaistamista ja rahojen ohjaamista oikeisiin ja toimiviin hankkeusiin, kaikenmaailman piiperryksen sijaan. Vaatikaa kiintiöpakolaisten määrän moninkertaistamista. etc etc etcIhan saatte omista rahoistanne maksaa kehitysapua juuri niin paljon kuin huvittaa. Kunhan saatanan rosvot pidätte ne kätenne pois muiden taskuista!
Ei suvakkeja Suomeen! Ei suvakkeja minnekään!- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin tuossa loppukeväästä mukana erään Iranista rekrytoidun ihmisen maahantulon järjestelyissä ja voin sanoa, että byrokratian määrä on tyrmäävä kun haluaa tulla Suomeen töihin. Sitä ei tavallinen tallaaja tajuakaan mikä suo se on tarvottavaksi. Itse on ymmärtänyt lähellekään miten pirullinen prosessi se on. Kun asiat yrittää hoitaa kunnolla, niin homma meinasi jo mennä lähes mahdottomaksi. Ilman työnantajan apua homma ei taatusti olisi onnistunut.
Lisäksi kun olen kuunnellut työkavereiden juttuja asioimisesta Migrin kanssa, niin hiljaseksi vetää. Siinä laitoksessa ei tunnu olevan järjen häivää. Kaiken maailman paperia ja todistusta, yksi virkailija sanoo yhtä ja toinen toista, päivämääriä viety tiedostoihin väärin ja samoja asioita pitää todistaa kerta toisensa jälkeen. Ei tunnu olevan mitään väliä kuinka hyvin asiansa hoitaa. Eikä sillä kuinka hyvin pystyy itsensä elättämään. Sellaista laitosta ei uskoisi löytyvän Suomesta :DMiten mamut sitten kuitenkin pääsee suomeen ilman vedenpitäviä papereita?
Kuinka monta rikosilmoitusta ajattelisit olevan vähemmän jos mamuja ei olisi koskaan päästetty tänne, muuttuisiko tilanne yhtään paremmaksi, vähenisikö esim: Raiskaukset?
- Anonyymi
Aaasialaiset naiset ovat hot, mutta sitähän ei lasketa monikulttuurisuudeksi, jos suomalainen mies nai aasialaisen naisen.
Monikulttuurisuutta ovat ainoastaaan afrikkalaiset ja muslimit.Aasialaiset naiset ei saa oleskelulupia ilman että joku kantis sitoutuu elättämään omin varoin, sen sijaan naisille tuotetetaan tänne lähi-itä ukkoja yhteikunnan varoin ja yhteikunnan elätettäviksi.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Aasialaiset naiset ei saa oleskelulupia ilman että joku kantis sitoutuu elättämään omin varoin, sen sijaan naisille tuotetetaan tänne lähi-itä ukkoja yhteikunnan varoin ja yhteikunnan elätettäviksi.
Ja taas tosi yllättäen tulee paskaa, ei viisumin saamiseksi tarvita ketään elättämään jos siihen kykenee itse. Mikä vittu siinä oikein on ettet ikinä mistään mitään tiedä kunhan vain mutuilet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas tosi yllättäen tulee paskaa, ei viisumin saamiseksi tarvita ketään elättämään jos siihen kykenee itse. Mikä vittu siinä oikein on ettet ikinä mistään mitään tiedä kunhan vain mutuilet.
Tuossa ei ollut mitään mutuilua, noin homma toimii.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Aasialaiset naiset ei saa oleskelulupia ilman että joku kantis sitoutuu elättämään omin varoin, sen sijaan naisille tuotetetaan tänne lähi-itä ukkoja yhteikunnan varoin ja yhteikunnan elätettäviksi.
Ei tartte kantista elämättämään. Vietnamista ja somalista on tullut paljon naisiakin pakolaisstatuksella, Virosta ja Venäjältä taas opiskelemaan ja töhin.
- Anonyymi
Monikulttuurisuus on paljon muuta kuin vain pakolaisuutta.
Itse en pakolaisien kanssa paljon ole touhunnut mutta tunnen vietnamista Suomeen tulleita pakolaisia, niitä ensimmäisiä joista oli suuret otsikot joskus vuonna 1 ja 2.
Henkilökohtaisesti monikulttuurisuus tarkoittaa normaalia kanssakäymistä ihmisten kanssa jotka tulevat ulkomailta mutta eivät ole pakolaisia. Olen siis jäävi kommentoimaan aloittajan tarkoitusperäiseen aloitukseen mutta minusta geeniperimät ovat paremmat monikulttuurin omaavissa suhteissa. Jostain syystä lapsista tulee erilaisia, liekö sitten sitä jalostusta.
AsianVierestä- Anonyymi
Todellisuudessa moikulttuurisuutta on vain turvapaikan hakijoina tnne tulleet, ei muita siihen lasketa.
- Anonyymi
Mokkakikkeli vain tuntuu niin hyvältä.
- Anonyymi
Kunnes sukupuolitauti alkaa kutittamaan ja kievelemään....
- Anonyymi
Olen hämmästynyt, että "harmaa ritari" ajattelee näitä asioita oikeamielisesti ja suomalaisuutta, omaa kansaa ajatellen. Myös yleistä hyvää etsien.
Myös huomaa, kuinka pihalla monet ihmiset ovat näissä asioissa.
Yrittävät etsiä jotain hyvää, vaikka sitä ei oikeasti ole.
Ulkomaalaisista olen itse maailmalla ja kotimaassani huomannut, että yleensä eivät tee yhtään mitään, jos sillä ei ole hyötyä itselle tai omille tarpeille.
Suomalaiset ovat jotenkin hyväuskoisia kunnes ne nuijitaan maahan.
On hienoa huomata että ihmiset hitaasti heräilevät omituisesta unestaan.
Niin ainakin toivon.
Annan suuret pisteet harmaaritarille ja arvostukseni nousi häntä kohtaan paljon.
Hienoa!Kiitoksia :)
Ihmetyttää vain tuo hämmästys kun olenhan minä aika paljonkin näistä asioista täällä kirjoitellut, et vaan sitten ole varmaan sattunut niitä ketjuja avaamaan. Ja joo, tottakai siis sulmalaisten tavallisten ihmisten puolella olen, surettaa se että vanhukset jotka joutui näkemään sodan nyt näinä päivinä joutuvat näkemään itsenäisyyden menetyksen jonka puolesta moni heidän tuttu/sukulainen menetti henkensä.
- Anonyymi
Jaa että teikänlaiset ätmitkö sen turvallisen ympäristön loisivat, kuitenkin kouluampujat ym. terroristit ovat pääasiassa ätmejä.
- Anonyymi
Kyllä monikulttuurillisuus voi toimia, riippuu vain täysin mitä kulttuureja ym etnisyyksiä sekoitellaan, nääs kaikki kulttuurit eivät ole automaattisesti samoissa lähtökohdissa, vaikka ihmisiä tälläiseen harhaan yritetäänkin saada uskomaan.
Nyt mm euroopassa, niiden hyötyjen mukana tulee myös läjäpäin kaikkea muuta kivaa "lieveilmiötä" Voisikin kysyä paljon kantaväestön pitäisi suvaita, kärsiä, uhrata omaa turvallisuuttaan, varallisuuttaan jne. sellaisen asian vuoksi jota ei loppujenlopuksi edes tarvita, jolle voi sanoa ei. Kyse on politiikasta, ei mistään väistämättömästä luonnolaista. - Anonyymi
no se ainakin on että poliisi saa lisää runsaasti määrärahoja kun "kulttuurunrikastuttajat" olisi pidettävä aisoissa. se että mitenkä käytännössä niitä määrärahoja sitten kohdennetaan onkin ihan toinen juttu. muun muassa vainotaan monikulttuurisuuden uhreja rahoja säästelemättä. suomi on sairas maa
- Anonyymi
Kannattaa tutustua erilaisiin ihmisiin, se lisää tietämystä ja ymmärrystä.
Jos vain pelkää kaikkea erilaista ja heittelee *rajat kiinni* iskulauseita, ei koskaan voikaan ymmärtää erilaisia ihmisiä.
Jos suvaitsemattomuus annetaan myös perintönä lapsilleen, se voi johtaa Israelin ja Palestiinan kaltaiseen tilanteeseen. Sellaisen yhteiskunnanko joku haluaa?
Jenkit leikkivät jotain maailman poliisia, mut itse varastivat intiaaneilta maat, ja sulloivat ne reservaatteihin. Pitivät vielä inkkareita villi-ihmisinä. Ryöstivät afrikasta vielä ihmisiä orjikseen.
Itselläni on aasialainen nainen. Molemmat olemme saaneet kokea rasismia suomessa sekä Aasiassa. Koska monet ahdasmieliset ihmiset niputtavat kaikki aasialaiset naiset samaan nippuun. Samoin myös meidät kaikki länsimaalaiset niputetaan samaan nippuun siellä päässä. Se käsitys mikä meistä länsimaalaisista on siellä, ei ole niin mairittelevaa, kun joku voisi luulla.
Hän ei ole tulossa suomeen elätiksi. Hän on minua moninverroin varakkaampi, Teemme toisemme onnelliseksi joka päivä.Tottakai kannattaa, tunnen itsekin aasialaisia ihmisiä ja heidän tuomansa kulttuuri on ok, yleensä vain minä ainakin monikulttuurisuudella mitä tänne väkisin työnnetään käsitän niitä epäterveitä ilmiöitä joita poliitikot lobaavat. Vasta sitten kun aasian maiden ihmisiä aletaan amalla innolla ottamaan, ei siis koskaan varmaan, kuin lähi-idän ja afrikan asukkaita voi heidät sisällyttää monikultuurikesksuteluun ja nähdä siinä jotain positiivista sitäkautta.
"Jenkit leikkivät jotain maailman poliisia, mut itse varastivat intiaaneilta maat, ja sulloivat ne reservaatteihin. Pitivät vielä inkkareita villi-ihmisinä. Ryöstivät afrikasta vielä ihmisiä orjikseen. "
Amerikan "valloitus" on hyvä oppikirjaesimerkki, miten kulttuuri vaihtuu toiseen. Intiaanit, nuo aikansa suvakit, olivat hyvin huolimattomia rajojensa turvaamisessa.
Korjataan pari faktaa: reservaatit eivät ole mitään intiaanien vankiloita, joihin alkuperäisväestö olisi sullottu. Suurempi osa intiaaneista asuu tänä päivänä reservaattien ulkopuolella, kuin reservaateissa.
Orjakauppa taas on ikivanhaa afrikkalaista perinnettä. Amerikassa asui farmareita, joilla ei ollut mitään kykyä tehdä jotain ryöstöretkiä afrikkaan. Niitä orjia, joita Amerikkaan Alantin yli kuljettetiin oli kuljettamassa englantilaiset, ranskalaiset, espanjalaiset, potugalilaiset ja hollantilaiset.- Anonyymi
#Teemme toisemme onnelliseksi joka päivä. "
Vaikka asutte erillänne.
Aina kannattaa lukea mv- lehteä, siellä se " totuus" luuraa.. 😊
- Anonyymi
perttikulttuurissa on enemmän hyötyä.
- Anonyymi
Olen suomalainen 30-v nainen ja en todellakaan toivo levottomia huomionhalusia, ruskeita itseensä rakastuneita tänne. Menkööt Helsinkiin ja pääkaupunkiseudulle rähisemään ja aiheuttamaan levottomuutta ja kylvämään turvattomuutta. Pääkaupunkiseudulla pidetään heistä ja annetaan uudet ja hyvät asunnot sekä mahtavat yhteiskunnalliset tuet. Annetaan muut suomenalueet olla vapaita monikultuurisuuden hedelmistä jotka näkyy jo monessa maassa levottomuutena kuten naapurimaassa Ruotsissa ja Ameriikassa.
- Anonyymi
Terveiset Harmikselle jenkeistä -kansojen sulatusuunista, jossa ON KÄYTTÄYDYTTÄVÄ -laki pitää siitä huolen. (Tietenkään kaikki eivät sopeudu, eivät valkoihoisetkaan.)
Juttelin pitkään esim. irakilaisen miehen kanssa, joka oli muuttanut maahan 70` alussa. Kuten myös monen mustan kanssa. Ei mitään ongelmaa. En arvioi kirjaa kannen perusteella.
Maailmassa on kuitenkin 65 miljoonaa pakolaista. Kaikista maailman hengenvaarassa olevista ihmisistä tänne on jostain käsittämättämättömästä syystä roudattava muslimimiehiä, jotka vihaavat meitä väärän uskontokuntamme takia. Jos hyväksyy kulttuurin rikastuttajana, ei siitä voi napsia ainoastaan parhaita paloja esim. ruuan suhteen. Tuohon kulttuuriin kuuluu myös se, että naisille saa tehdä mitä tahansa, ja lapsia raiskata. Suomesta saa jokaisen maailmankolkan inspiroimaa ruokaa. Ihmiset haluavat vaihtelua ja elämyksiä. Ei se ole sen arvoista, että Suomessa on 4 000 paperitotanta, satoja tikittäviä isisaikapommeja jne.
Kaskenpolttajan ajatukset yhden ystävällisen naapurin takia ovat todella typeriä. En häntä kyllä millään tavalla sivistyneenä pidäkään.
On kiva leikkiä maailmankansalaista, vaikka ei sellainen olisikaan. (Tai no, ehkä Ruotsissa ja Virossa on muutaman kerran käyty, ehkä myös etelässä halpislomilla. )
Suvaitsevaisuudella antaa mielikuvan sydämellisyydestä. Ei tarvitse edes oikeasti auttaa ketään. "Katsokaa! Olen HYVÄ ja avarakatseinen ihminen!!!" En mikään persujunttirasisti!" (Annoin muuten itse suuren summan rahaa kodittomille. Julkisesti en ole asiasta maininnut muualla kuin täällä. Ei ole tarvetta.) Sillä ei niin väliä, mitä kaikki Suomelle aiheuttaa. Rapakon takaa katsottuna Suomen ja Euroopan toiminta näyttää siis täysin käsittämättömältä. Muitakin avuntarvitsijoita kuin muslimit ( ...ja syystä tai toisesta hengenvaarassa olevia esim. nälkä...) on satoja miljoonia.- Anonyymi
aivan niin pertti, aivan niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
aivan niin pertti, aivan niin.
??? Pertsa on tästä asiasta täysin eri mieltä.
Niinpä, jenkeissä monikulttuurisuus onkin tullut työperäisen maahanmuuton kautta, siksi se hyvin monelta osin toimii vaikka onhan sielläkin jonkin verran ongelmia, toimintamalli on kuitenkin terveempi kuin nykyeuroopassa.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Niinpä, jenkeissä monikulttuurisuus onkin tullut työperäisen maahanmuuton kautta, siksi se hyvin monelta osin toimii vaikka onhan sielläkin jonkin verran ongelmia, toimintamalli on kuitenkin terveempi kuin nykyeuroopassa.
No itseasiassa paperittomat aiheuttavat tuollakin suuren ongelman. Ero on kuitenkin siinä, että esta estää muslimivyöryn sinne. Sinne ei roudata väen väkisin ihmisiä, jotka saattavat aiheuttaa ongelmia. Linja on tiukka. US ei myöskään lähetä signaalia koko maailmalle siitä, että siellä saa katon pään päälle ja rahaa ruokaan tekemättä mitään. Kun ei saa. Näin koko matkan aikana muuten ainoastaan yhden (vauraan oloisen) naisen burkha päällä. Arvioisin, että asiakaspalvelutehtävissä toimivista jopa 80% oli meksikolaistaustaisia. Kaikkein vaarallisimmilla alueilla en tosin kauheasti liikkunut. Kammottava paikka siinä mielessä, ettei turvaverkkoja ole jos joskus menee huonosti. Niin voi kuitenkin käydä kenelle tahansa.
Lista on hyvin pitkä.
Monikultuurisuus piristää meidän ruokakultuuriamme. Pasta, pitsa, grillaus, chili, valkosipuli, hedelmät jne.
Monikultuurisuus piristää meidän taidettamme
Monikultuurisuus auttaa kansaamme hyvinvointiin. Emme saisi juuri lisäarvoa myymällä toisillemme tuotteita ja palveluita. Monikultuurisuus tuo myös turisteja maahamme.
Monikultuurisuus tuo vaihteluita lomiimme, matkustaessamme ulkomaille.
Monikulttuurisuus myös muuttaa geeniperimäämme, jolloin periytyvät taudit eivät pääse kasautumaan niin voimakkaasti.- Anonyymi
pertti tykkää grillaamisesta.
Mainitsemiisi monikultuurisuusilmiöihin voi tutustua ilman että raahaa puoli maailmaan kylään.
Harmaaritari kirjoitti:
Mainitsemiisi monikultuurisuusilmiöihin voi tutustua ilman että raahaa puoli maailmaan kylään.
No kysehän on sitten miten monikulttuurisuus määritellään. Itse taidat puhua turvapaikanhakijoista ja se ei ole oikeastaan sinänsä monikulttuurisuutta. Toki hekin tuovat omaa kulttuuriaan suomeen, mutta kyse on jostain muusta.
Monikulttuurisuuden ihanuus taitaa olla aika heikko peruste turvapaikkojen myöntämiselle tai myöntämättömyydelle. Suurin peruste taitaa olla, että suomi on sitoutuessaan kansainvälisiin sopimuksiin sitoutunut myös siihen, pettä hädänalaisia kanssaihmisiä autetaan ja suomalaisen luonteen mukaisesti ajatellaan, että sopimus on sopimus ja siitä pidetään kiinni. Ajatuksena tietysti on ollut, että jos meille tulee kriisitilanne, meidän hädänalaisia autetaan muissa maissa.
Esim itäeurooppalaisille valtioille sopimus on jokin vähän suuntaa antava paperi ja todellisuus on toista.
Tjahans, taas avoimet rajat näyttivät mahtinsa:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/5ee72ca7-9dce-4876-9f69-5afd8953db76?ref=ampparit:b8e5
Kun olisi matupossut pidetty rajan takana ei olisi tuotakaan ongelmaa.- Anonyymi
Monikulttuurisuudessa on paljon hyvää kuten Harmaaritarikin on todennut mutta miksi niputat aloituksessa kaikki ulkomaalaiset samaan nippuun? Jokaisessa maassa on omat erikoispiirteensä, jokaisen maan sisällä ihmisissä on omat erikoispiirteensä.
En esimerkiksi usko että Harmaaritari ja tuo Iku-Turso olisivat samanlaisia vaikka molemmat ovat suomalaisia.
AsianVierestäMinä täällä keskustellessani käsitän monikulttuurisuuden lähinnä sellaisena jota poliitikot, YLE ja ym. vaikuttajat meille väkisin tuputtaa. Normaali kanssakäyminen normaalien ulkomaalaisten ihmisten kanssa ei minusta ole sitä monikulttuuria josta joudumme tällä hetkellä kärsimään eikä noiden normaalinen ihmisten kanssakäymistä tarvitsisi sen kummemmin meille kaupatakaan kun se on ok.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Minä täällä keskustellessani käsitän monikulttuurisuuden lähinnä sellaisena jota poliitikot, YLE ja ym. vaikuttajat meille väkisin tuputtaa. Normaali kanssakäyminen normaalien ulkomaalaisten ihmisten kanssa ei minusta ole sitä monikulttuuria josta joudumme tällä hetkellä kärsimään eikä noiden normaalinen ihmisten kanssakäymistä tarvitsisi sen kummemmin meille kaupatakaan kun se on ok.
No joo, onhan minullakin esimerkiksi somaleista hyvin negatiivinen kuva verrattuna vietnamin pakolaisiin. Jotain syystä sellaisen kuvan heidän käyttäytymisestään olen saanut, mutta se kuva voi olla myös väärä. Aika usealla se on väärä...mikä on väärä.
AsianVierestä
Se nyt vaan on hyvä juttu. :D
- Anonyymi
Naiset on kyllä sairaita mieleltään. Haluavat panna väkivaltaisia miehiä. Joka neljäs suomi nainen seurustelee jännämiehen kanssa.
Ei kelpaa kiltti ätmi naisille, naiset haluaa tulla hakatuksi komean miehen toimesta.- Anonyymi
Kouluampujat yms. ovat pääasiassa ätmejä.
- Anonyymi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b9474723-8e60-41f8-97a9-40b708c2a333
Tämäkin nainen eläisi vielä ilman Irakilaista miestä.
Suvakkien mielestä suomessa on liian vähän väkivaltaa, pakko saada lisää jännyyttä mustanaamoilta ettei mene liian tylsäksi. - Anonyymi
Parasta on "tutustumiseksi" yllättäen ja pyytämättä.
Killtti & kunnollinen kulttuurilähettiläs:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006197632.html
"Halusin vain varmistaa, onko hän hyvä mies, vai onko hän ISIS:in mies. ISIS on vienyt kymmeniä naisia Suomesta. Minulle on todella vaikeaa, että joku ISIS-mies tulee minun asuntooni asumaan minun lasteni kanssa, tulkki käänsi miehen puhetta.
Mies kertoi, että jos uusi mies olisi tullut Suomeen ja hän olisi varmistunut siitä, että tämä on hyvä ihminen, hän olisi jättänyt vaimonsa rauhaan."
Isis-mies ei sitten tapakaan vain vaimoa niin kuin k&k kulttuurimies vaan torillisen ihmisiä. Kyllä monikulttuurisuus on rikkaus.Tuossakin varmaan kannatti antaa anteeksi, kuvitella että kulttuuriero aiheutti väärinkäsityksen, ja antaa kulkea vapaana:
https://alibi.fi/uutiset/kankaanpaa-kuohahti-juoruja-salamyhkaisyytta-24-vuotias-vangittu-kolmesta-torkeasta-lapsenraiskauksesta/?shared=11756-fa5f0816-500
"Alibin omista lähteistään saamien tietojen mukaan henkilö olisi työskennellyt autoalalla ja tullut Suomeen muutamia vuosia sitten."- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Tuossakin varmaan kannatti antaa anteeksi, kuvitella että kulttuuriero aiheutti väärinkäsityksen, ja antaa kulkea vapaana:
https://alibi.fi/uutiset/kankaanpaa-kuohahti-juoruja-salamyhkaisyytta-24-vuotias-vangittu-kolmesta-torkeasta-lapsenraiskauksesta/?shared=11756-fa5f0816-500
"Alibin omista lähteistään saamien tietojen mukaan henkilö olisi työskennellyt autoalalla ja tullut Suomeen muutamia vuosia sitten."Kummallisen hiljaa on lehdistö ollut tuostakin asiasta, mikähän mahtaa olla syynä?
- Anonyymi
- Koska nainen ei ole rationaalinen olento
- Koska naiset ei tajua kausaalisuhteita kovin hyvin tai ollenkaan
- Koska naiset ei loppujenlopuksi edes tiedä, mitä haluavat
- Koska feminismi on pohjimmiltaan paskatesti miehille
- Koska suomalaiset miehet ovat epäonnistuneet em. testissä, toisin kuin ne machokulttuureja edustavat miehet
- Nainen haluaa paritella machomiesten, ei alistuvien lampaiden kanssa
- Naiset vaistoavat, mitkä urokset ovat milloinkin dominoivimassa asemassa.
- Jos naisen pitäisi päättää, että kummalle levittäisi haaransa: lampaalle vai voimakkaalle machomiehelle, niin ehdottomasti jälkimmäiselle - Anonyymi
Riippuu monikulttuurin määritelmästä:
Jos monikulttuuri tarkoittaa mausteita ruoassa ja i7-prosessoria, niin hyvin menee.
Jos monikulttuuri sisältää myös puskaraiskaukset niin sitten ei mene niin hyvin.
Mistä tässä nyt oikeasti puhutaan?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433593- 362224
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321865- 171609
- 151565
- 231558
- 241407
- 141277
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai801263Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko881222