Foinikialaisia Azoreilla ?

8

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen huomannut E-Timesin vähän ongelmalliseksi milloin kysymyksessä on arkeologia ja julkaisussa tuppaa olemaan enemmän kuin hieman vahva kallistuma new age-tulkintoihin.

///MeAgaln

• Anonyymi

Ovathan kiinalaisetkin löytäneet Suomen Lapin viime vuosina. Joten on tyhmää väittää, etteivät foinikialaiset olisi löytäneet Azoreja.

• Minä veikkaan että Ruotsin kuningaskin löysi Lapin ennen kiinalaisia.

• Anonyymi

Portugalilaiset eivät ole löytäneet Lappia vieläkään. :) Espanjalaiset sen sijaan ovat. He ovat yöpymisissä seitsemäntenä kiinalaisten johtaessa.

• Jos Amerikasta on rahdattu tupakkaa ja kokaiinia Egyptin faaraoiden käyttöön, ovat 1000 km päässä Portugalin rannasta olevat saaret tunnettu.

Tuo on suorastaan historian raiskaamista, jos sanoo portugalilaiset Azorien löytäjiksi tai vaikkapa karthagolaiset 500 eaa. Noillla muinaisilla oli enemmän tietoa maailmastamme, kuin vielä uskallamme ajatella.

Sen sijaan katolilaiset tai kristinusko yleensä, on tuhonnut mennyttä parhaansa mukaan, vääristääkseen maailmamme kuvan. Aivopesu jatkuu ajassamme, mutta kaikki eivät tähän ansaan astu.

• Anonyymi

Viikingit on varmasti löytäneet Azorit ennen ketään muuta. Ja Macchu Picchu. Ja Brendan, joka Guinnespäissään todistettavasti seilasi vähän siellä ja täällä.

• Anonyymi

Usein kuulee väitettävän, että Kolumbus tai viikingit löysivät Amerikan. Amerikan intiaaneilta se ei ole historiallisena aikana ollut hukassakaan.

"Löytäminen" on varsin yksisilmäinen länsimainen katsontakanta. Suomalaiset löysivät Suomen jo 10 800 vuotta sitten...ainakin.

• Eilen sunnuntaina 22.9. tuli NG-kanavalta kaksituntinen enimmäkseen asiallinen dokumentti (aiheen Atlantiksen ihmettely) jossa noita Azorien muinaislöytöjäkin sivuttiin.

Kyllä vaikuttaisi siltä että Azoreilla oli ainakin asuttu jo ennen portugalilaisia, jopa jo ainakin pronssikaudella, mahdolisesti aiemminkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1114
    2. 75
      1111
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      48
      1004
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      958
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      935
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      33
      717
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      704
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      607
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      590
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      557
    Aihe