Uskovaiset tyypillisesti katsovat, että elämän tarkoitus tulee jumalalta ja usea uskova uskoo jumalaan elämän tarkoituksen tähden (sen oman itsen itsekkään pelastumisen ja taivaaseen nautiskelemaan ikuistamisen lisäksi sekä välttääkseen helvetin tulen).
Jos uskova väittää, että hänen elämällään ei ole merkitystä / tarkoitusta, jos jumalaa ei ole, se on itse asiassa sen väittämistä, että hänen olemassaolollaan ja hänen perheellään sekä ystävillään ei merkitystä heidän itsensä tähden.
Jos sinä hyväksyt omat lapsesi (tai ystäväsi) heidän uskomuksiensa takia (koske he jakavat sinun uskonnolliset uskomuksesi) ja jopa vaadit lapsiltasi ja ystäviltäsi samaa uskoa, sinä et rakasta lapsiasi / ystäviäsi heidän itsensä takia, vaan sinä rakastat omia uskomuksiasi.
Vaikka et kuitenkaan pysty niitä uskomuksiasi oikeiksi todistamaan. Miten tahansa uskotkin, sinä olet aina vähemmistössä ihmiskunnassa (ja jos olet kristitty niin myös kristikunnan sisällä) ja muiden teistien mielestä harhaoppinen tai suorastaan epäjumalanpalvoja.
"Kysymys 'jos jumalaa ei ole niin mikä on elämän tarkoitus?' on kuin kysyisi: 'jos ei ole isäntää niin kenen orja minä olen?'" - Dan Baker.
Jumala ja tarkoitus, kritiikkiä
44
<50
Vastaukset
Kristityt tiedostavat oikein hyvin, että heidän keskustelunsa ns. Jumalan kanssa on vain yksipuolista itsekseen mumisemista. Totta kai sellaisesta tulee pönttö olo. Etenkin kun vielä yrittää valehdella itselle ja toisille, että juuri se tyhjäpäinen olo on muka elämän tarkoitus. Harmittaahan ns. Jumalan vaitonaisuus tietenkin, ja siksi kristityt tuomitsevat ateistit herkästi, koska vain siitä he saavat elämälleen tarkoituksen.
- Anonyymi
Tuo on , siino, Sinun käsityksiäsi, eivätkä kristityt tiedosta oikein hyvin mainitsemiasi asioita. Sääli, että olet kirjoittelusta saanut tuollaisen kuvan. En tiedä, kuinka moneen kuvauksesi sopisi, mutta yleistyksesi ei vastaa todellisuutta.
Olematonta Jumalaa, kuka ei oikeasti vastaisi rukouksiin, ei rukoiltaisi tavalla, mikä kristittyjen keskuudessa toteutuu. Olen tälläkin palstalla kertonut henkilökohtaisiakin asioita uskossa olemisesta, joten nyt en sitä tee. Virheellinen on Sinun ja monien muiden ateistien käsitys uskossa olemisesta (tietenkin luonteissamme, tavassamme kokea Jumala ja myös elämänhistoriassamme Jumalan yhteydessä on huomattavia eroja).
Ateistien tuomitsemisesta, mihin meillä ei ole edes valtuuksia (itsekin olemme armahdettuja syntisiä ja moni esim. entinen ateisti), ei saa mitään tarkoitusta. Toisten käännyttämisestä omaan kristilliseen uskoon (esim. ateisteja) oman uskonsa pönkittämiseksi ei saisi mitään sisältöä elämään tai vahvistusta uskolleen, joten siksi olisi aivan turhaa kirjoitella. Myöskään marttyyrin kruunua ei todellakaan täällä haukuttuna saa tuntea saavuttavansa.
Pieni toivon kipinä siitä, että jotakin yksittäistä ihmistä täällä esitetyt ajatukset koskettaisivat tavalla, että syntyisi halua etsiä yhteyttä Jumalaan, on motiivi kirjoittaa täällä. Toivon, että se olisi sitä omalla kohdallani---että ajattelisin vilpittömästi esim. Sinun parastasi; en omaa olettamaasi luulottelemaani oikeassa olemistani.
Tiedän täysin varmasti Raamatun ilmoittaman Jumalan olevan todellinen (siitä aivan riittävästi kokemusta) ja siltä pohjalta uskallan kirjoittaa pystyen sanomaan asiani myös esim. kasvotusten.
Ihmisenä olen epäonnistunut monin tavoin (siitäkin joskus kertonut), enkä tunne vähääkään olevani ketään muita parempi ihminen. Armossaan Jumala on minut nostanut ja sitä toivon muillekin. Yhteyttä Jumalaan ja Hänen anteeksiantoaan tarvitsisin, vaikka olisin kokenut onnistuneenikin elämässäni, koska omasta mielestä onnistuneena ja "hyväksi ihmiseksi" kokevanakaan en olisi kelvollinen Jumalalle. Aina tarvitsisin Jeesuksen Kristuksen sovintoveren kautta saatua armoa ja anteeksiantoa päästäkseni Jumalan lapseuteen.
Kadotus on Raamatussa imoitettu ahdistava tosiasia. Itse haluan siltä pelastua ja siitä on velvollisuuteni varoittaa pyrkien tekemään sen aidosta huolesta toisen puolesta ja hänen parastaan ajatellen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on , siino, Sinun käsityksiäsi, eivätkä kristityt tiedosta oikein hyvin mainitsemiasi asioita. Sääli, että olet kirjoittelusta saanut tuollaisen kuvan. En tiedä, kuinka moneen kuvauksesi sopisi, mutta yleistyksesi ei vastaa todellisuutta.
Olematonta Jumalaa, kuka ei oikeasti vastaisi rukouksiin, ei rukoiltaisi tavalla, mikä kristittyjen keskuudessa toteutuu. Olen tälläkin palstalla kertonut henkilökohtaisiakin asioita uskossa olemisesta, joten nyt en sitä tee. Virheellinen on Sinun ja monien muiden ateistien käsitys uskossa olemisesta (tietenkin luonteissamme, tavassamme kokea Jumala ja myös elämänhistoriassamme Jumalan yhteydessä on huomattavia eroja).
Ateistien tuomitsemisesta, mihin meillä ei ole edes valtuuksia (itsekin olemme armahdettuja syntisiä ja moni esim. entinen ateisti), ei saa mitään tarkoitusta. Toisten käännyttämisestä omaan kristilliseen uskoon (esim. ateisteja) oman uskonsa pönkittämiseksi ei saisi mitään sisältöä elämään tai vahvistusta uskolleen, joten siksi olisi aivan turhaa kirjoitella. Myöskään marttyyrin kruunua ei todellakaan täällä haukuttuna saa tuntea saavuttavansa.
Pieni toivon kipinä siitä, että jotakin yksittäistä ihmistä täällä esitetyt ajatukset koskettaisivat tavalla, että syntyisi halua etsiä yhteyttä Jumalaan, on motiivi kirjoittaa täällä. Toivon, että se olisi sitä omalla kohdallani---että ajattelisin vilpittömästi esim. Sinun parastasi; en omaa olettamaasi luulottelemaani oikeassa olemistani.
Tiedän täysin varmasti Raamatun ilmoittaman Jumalan olevan todellinen (siitä aivan riittävästi kokemusta) ja siltä pohjalta uskallan kirjoittaa pystyen sanomaan asiani myös esim. kasvotusten.
Ihmisenä olen epäonnistunut monin tavoin (siitäkin joskus kertonut), enkä tunne vähääkään olevani ketään muita parempi ihminen. Armossaan Jumala on minut nostanut ja sitä toivon muillekin. Yhteyttä Jumalaan ja Hänen anteeksiantoaan tarvitsisin, vaikka olisin kokenut onnistuneenikin elämässäni, koska omasta mielestä onnistuneena ja "hyväksi ihmiseksi" kokevanakaan en olisi kelvollinen Jumalalle. Aina tarvitsisin Jeesuksen Kristuksen sovintoveren kautta saatua armoa ja anteeksiantoa päästäkseni Jumalan lapseuteen.
Kadotus on Raamatussa imoitettu ahdistava tosiasia. Itse haluan siltä pelastua ja siitä on velvollisuuteni varoittaa pyrkien tekemään sen aidosta huolesta toisen puolesta ja hänen parastaan ajatellen.Kirjoituksesi kuvaa hyvin uskovan ihmisen ajatusmaailmaa. Minua oudoksuttaa se, että korostat ihmisten syntisyyttä, vaikka useimmat meistä ovat sentään aika reilua ja hyvää porukkaa. Emme me tarvitse mitään armahdusta - tulemme toimeen ihan hyvin keskenämme ja itsemme kanssa. Toki virheitä tehdään, mutta niistä opitaan ja pyydetään anteeksi.
Lopussa pääset itse synkkään puoleen. Miksi uskot, että jokin Yliolento haluaisi rankaista meitä maallisista töppäilyistämme? Myös vain varsin narsistinen olento vaatisi itsensä palvomista tai itseensä uskomista. Pääasian pitäisi olla se, että jokainen pyrkii yrittämään parhaansa ja jos joku tekee törkeyksiä, niin Yliolennon velvollisuus on puuttua asiaan eikä antaa vahvempien sortaa heikompiaan.
En ole vielä kuullut juurikaan hyviä syitä Jumalaan uskomiseen. Yleensä kyseessä on kai sosiaalinen ympäristö ja lapsuuden indoktrinaatio. Parhaat syyt jotka olen kuullut ovat yksittäiset hallusionaatiot, joita uskova kuvittelee todellisiksi. Anonyymi kirjoitti:
Kadotus on Raamatussa imoitettu ahdistava tosiasia. Itse haluan siltä pelastua ja siitä on velvollisuuteni varoittaa pyrkien tekemään sen aidosta huolesta toisen puolesta ja hänen parastaan ajatellen.Nuo ovat vain sinun harhakäsityksiäsi, mutta minä kerroin faktoja. Ihminen saa varmasti "yhteyden" mihin tahansa kuvittelemaansa henkiolentoon, kunhan riittävän kauan itsekseen mumisee sille. Harhat voittavat todellisuuden.
Kuolemanpelkosi on niin kova, että haluat itserakkaan narsistisesti haaveilla olevasi kuolematon. Niin kuin muka jollakulla olisi tarve katsella sinua ikuisesti :D Valitettavasti se vain jää haaveeksi, sillä katsos kuolema tappaa sinutkin. Eikä tämä ole minun käsitykseni vaan sinun kannaltasi valitettava fakta.
Jumala on ihmisten keksimä satuhahmo. Jos niin ei olisi, Jumala toisi itsensä esille aivan samaan tapaan kuin ennen vanhaan hyvään Raamatun kirjoittamisen aikaan.
Kuka Dan Baker?
- Anonyymi
Kysyin kerran eräältä uskovalta, että mitä siellä taivaassa oikein tapahtuu ja tehdään? Vastaus oli että siellä käyskennellään kultaisessa, jalokivin koristellussa kaupungissa ikuisesti Jumalaa ylistäen.
Totesin että onpas lapsellista ja typerää ja umpipuuduttavan tylsääkin, mistä uskis tietenkin veti vihreän palkokasvin sieraimeen. Toisaalta kun tämän saman kysymyksen esittää eri uskoville, saa aina erilaisen vastauksen. Koska eiväthän uskovat mitään tiedä, kunhan vain arvailevat jotakin mikä nyt sattuukaan heitä itseään miellyttämään.Miksei taivaassa voisi olla skandinaavista minimalistista tyylikkyyttä, mauttoman korukrääsän sijaan?
- Anonyymi
kekek-kekek kirjoitti:
Miksei taivaassa voisi olla skandinaavista minimalistista tyylikkyyttä, mauttoman korukrääsän sijaan?
Minuakin ihmetytti tuo mauton prameilu. Elän itse vaatimattomasti, ei minulla ole kultaa eikä jalokiviä, enkä kaipaa mitään sellaista tuonpuoleiseenkaan. Ja mihin joku mukamas aineeton sielu tai ikuinen henki edes tarvitsisi moista maallista säihkettä ja mammonaa. Tuo jos mikä on erittäin materialistista ja sitten nämä uskovat syyttävät minua materialistiksi.
Mutta kaipa se oli hienointa mitä tuo ilmeisen vähillä älyn lahjoilla varustettu uskova tomppeli kykeni kuvittelemaan. Aika säälittävää kylläkin. - Anonyymi
kekek-kekek kirjoitti:
Miksei taivaassa voisi olla skandinaavista minimalistista tyylikkyyttä, mauttoman korukrääsän sijaan?
Maailmaa moni pitää tavattoman kauniina ja ihmeellisenä paikkana siitä huolimatta, että niin luomakunnassa kuin ihmisten keskuudessa on lankeamuksen seurauksena väkivaltaa, kuolemaa, rappiota, sairautta...Se (alunperin paratiisiana), kuten iankaikkiset asumuksemme ovat Jumalan luomia.
Jumalan valtakunta, mihin ihmisille on annettu mahdollisuus päästä kuvataan olevan jotakin aivan jotakin toisentyyppistä, ihmeellistä, mitä emme osaa kuvata. Edes Raamatussa ei ole siitä paljon kuvausta ehkä siksi, että muutamat sanat siitä eivät tekisi sille oikeutta. Esim. "Ilmestyskirjan" lopussa olevan melko lyhyen kuvauksen perusteella emme tiedä iankaikkisen elämän ihmeistä paljoakaan, joten käsityksemme siitä ovat tietenkin hyvinkin erilaisia ja varmaan tuleva on ihmeellisempää kuin mihin mielikuvitusemme riittäisi. Anonyymi kirjoitti:
Minuakin ihmetytti tuo mauton prameilu. Elän itse vaatimattomasti, ei minulla ole kultaa eikä jalokiviä, enkä kaipaa mitään sellaista tuonpuoleiseenkaan. Ja mihin joku mukamas aineeton sielu tai ikuinen henki edes tarvitsisi moista maallista säihkettä ja mammonaa. Tuo jos mikä on erittäin materialistista ja sitten nämä uskovat syyttävät minua materialistiksi.
Mutta kaipa se oli hienointa mitä tuo ilmeisen vähillä älyn lahjoilla varustettu uskova tomppeli kykeni kuvittelemaan. Aika säälittävää kylläkin.Tuhannen ja yhden yön satukirjassa on muuten tismalleen samanlaista, eli joku pramea palatsi on kuin kristityitten taivas.
- Anonyymi
Steven Huff tutkii sellaisia asioita joita ei ateismissä hyväksytä. Melkein miljoona tilaajaa ytubessa. Ateismi loppuu siihen kuin seinään.
- Anonyymi
Taitavaa editointia, mutta siihen anti sitten jääkin. Ei vakuuttanut.
- Anonyymi
Millähän ihmeen aivon tapaisilla foliokypärää käyttävät aina kuvittelevat, että jokin kämyinen youtube-video vaikuttaisi ateismiin piirun vertaa?
https://www.youtube.com/watch?v=lVa-sBgg2zg
Vain mihin tahansa roskaan sokeasti ja kritiikittä uskovat typerykset luulevat jotain noin ääliömäisen typerää. Muista laittaa foliokypärän nyörit tiukemmalle ettei veri vahingossakaan kierrä aivojen tapaisissasi ja käytä sitä kypätää myöskin nukkueassasi, tai muuten illuminaattien salaiset aivosäteet muuttavat sinutkin ateistiksi ja vihervasurihomosuvakkkievokiksi. - Anonyymi
Huff on tehnyt tutkimusta 10 vuotta ja on ammattikuvaaja ja rauhallinen kaveri. Kokonaan toinen maailma joka voi järkyttää ja suututtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huff on tehnyt tutkimusta 10 vuotta ja on ammattikuvaaja ja rauhallinen kaveri. Kokonaan toinen maailma joka voi järkyttää ja suututtaa.
Taidokasta editointia hän tekee ja varmasti vakuuttaa ne, jotka haluavat näihin juttuihin uskoa. Itsekin olin kiinnostunut nuorena parapsykologiasta ja okkultismista, halusin pitää niitä totena silloin joten ymmärrän kiinnostuksen näihin juttuihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidokasta editointia hän tekee ja varmasti vakuuttaa ne, jotka haluavat näihin juttuihin uskoa. Itsekin olin kiinnostunut nuorena parapsykologiasta ja okkultismista, halusin pitää niitä totena silloin joten ymmärrän kiinnostuksen näihin juttuihin.
10 vuotta siis tutkimusta. Menee tovi että hoksaa kaiken olevan totta. Onhan se ihan selvä ettei voi uskoa heti. Jos sittenkään. Vaikea myös omalla kohdalla. Tällä tavalla ei voi tehdä 10 v ja valheella ratsastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10 vuotta siis tutkimusta. Menee tovi että hoksaa kaiken olevan totta. Onhan se ihan selvä ettei voi uskoa heti. Jos sittenkään. Vaikea myös omalla kohdalla. Tällä tavalla ei voi tehdä 10 v ja valheella ratsastaa.
Sellainen joka näihin uskoo, ei hänellä mene kauaa tunteellisesti kääntyä niihin uskomaan. Ei se tovi mene siihen, että "hoksaa" näiden olevan totta vaan se tovi menee siihen, että hoksaa että on tullut vedätetyksi. Se onkin ikävä huomata ja vielä ikävämpi myöntää, jos on omalla naamallaan kehdannut markkinoida sitä totena.
Ei tuo mitään tutkimusta varmasti ole tehnyt. Siellä on näytillä videoita, jossa käytetään hyväksi ihmisten herkkäuskoisuutta. Hifi-harrastelija tai muuten sähköstä tietävä ihminen enemmänkin huvittuu näistä viritelmistä. Ei ole edes niin uskottava kuin vastaavat huijarit kun olin nuorempi.
Eikä huijari lopeta vaikka jäisi kiinni, huijari jatkaa niin kauan kun saa rahaa toiminnallaan ja kyllähän hänkin tuolla sievoisen summan tienaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain mihin tahansa roskaan sokeasti ja kritiikittä uskovat typerykset luulevat jotain noin ääliömäisen typerää. Kuten tollot meille täällä kerta toisensa jälkeen niin vakuuttavasti todistavat. Ajatteleminen on vaikea laji ja joillekin se näyttää olevan lähes mahdotonta. Tuolla jo edellä antamassani linkissä näytetään aukottomasti ja seikkaperäisesti, miten Huff on käsitellyt aineistoa, eli vääristellyt ja valehdellut systemaattisesti:
https://www.youtube.com/watch?v=lVa-sBgg2zg
Mutta toki reikäpäiselle foliokypärän käyttäjälle menee täydestä kaikki "editoidut" eli valheellisesti luodut väärennetyt potaskat. Kannatta muuten lukea sieltä videon alapuolelta kommentteja, siellä kirjoittaa monta jotka aikaisemmin olivat uskoneet Huffin petkutuksiin, mutta eivät enää tuon jälkeen., kun niin selkeästi ja kiistatta näkyy miten hän on huijannut.
- Anonyymi
Etsi kunniasi riidankylväjä, no problem, no answer.
- Anonyymi
Uskonto aiheuttaa riitoja, se on tullut huomattua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskonto aiheuttaa riitoja, se on tullut huomattua.
Eriseurat, lahkot, riidat, kiivastuminen; nämä ovat inhimillistä "lihallisuutta", mikä kuuluu meidän kristittyjen vanhaan luontoon, joka tulisi olla kuolleena ja ristiinnaulittuna yhdessä Kristuksen kanssa (Paavalin termejä). Emme ole päässeet syntisyydestä eroon ja se näkyy valitettavasti kirjoitteluissa. Hengellä tulisi nämä kuten kaikki lihallisuus kuolettaa itsessämme, jotta Kristuksen elämä näkyisi todellisena meissä. Tässä kristillisessä kasvussa olemme keskeneräisiä; kuka enemmän ja kuka vähemmän. Nämä riidat ovat todella harmiteltavia ja valitettavia.
Uskonasiat ovat meille ykkösasia ja se näkyy lujissa kannanotoissa. Se ei kuitenkaan oikeuta riitoihin yms..
Jos elämän tarkoitus on varmistaa ikuinen elämä, niin mikä sitten on ikuisen elämän tarkoitus?
- Anonyymi
Olla ilman kaikkea mikä tekee elämästä hauskaa ja laulaa virsiä.
Anonyymi kirjoitti:
Olla ilman kaikkea mikä tekee elämästä hauskaa ja laulaa virsiä.
Kannattaa lukea Mark Twainin "Kapteeni taivaassa", jos ei ole jo lukenut. Twain osoittaa omaperäiseen ja hauskaan tapaansa uskovien taivashaaveiden onttouden.
- Anonyymi
Kamalin helvetti minkä minä kykenen edes kuvittelemaan, olisi joutua viettämään ikuisuus lahopäisten uskovien tylsän tympeässä ja vastenmielisessä seurassa. Eihän niitä pölvästejä kestä edes puolta tuntia.
- Anonyymi
Kerran pölvästi, ikuisesti pölvästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kamalin helvetti minkä minä kykenen edes kuvittelemaan, olisi joutua viettämään ikuisuus lahopäisten uskovien tylsän tympeässä ja vastenmielisessä seurassa. Eihän niitä pölvästejä kestä edes puolta tuntia.
Pelastetut kokevat niin fyysisen kuin henkisen/hengellisen muutoksen, jolloin olotilaa ja mieltä eivät ahdista seikat, mitkä kiusaavat meitä tässä fyysisyydessä ja näissä olosuhteissa. Kokemusmaailmaa ei voi verrata elämiseen nykyisessä tilassa. Synti ja sen seuraukset ovat poissa, joten olotilaa ja tunteita iankaikkisuudessa on mahdoton kuvata/kuvailla. Ilmeisesti esim. muistot tästä ajasta ovat paljolti pois pyyhityt (?).
- Anonyymi
Raamatussa kehoitetaan kärsimään toinen toistamme...eli on ollut tiedossa, että kristittyjen keskuudessa on ollut keskinäisiä ongelmia ja vastaavasti he ovat rakastaneet toisiaan hyvin paljon. Olen lukenut kuvauksia vainotuista seurakunnista, missä ahdistukset ja kärsimykset ovat lähentäneet kristittyjä rakastamaan ja tukemaan toinen toistaan hyvin voimakkaasti...ja myös rakastamaan jopa vainoajia ja kiduttajiaan, minkä vuoksi moni vanginvartija on kääntynyt uskoon; ja vuorostaan saanut kokea kidutusta ja toisaalta veljellistä rakkautta uskonveljien taholta.
(kuvaukset esim. Neuvostoliitosta ja sodanajan Romaniasta, niitä on paljon nykyajaltakin useista maista, mutta turvallisuussyyt estävät niistä kertomisen täällä) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastetut kokevat niin fyysisen kuin henkisen/hengellisen muutoksen, jolloin olotilaa ja mieltä eivät ahdista seikat, mitkä kiusaavat meitä tässä fyysisyydessä ja näissä olosuhteissa. Kokemusmaailmaa ei voi verrata elämiseen nykyisessä tilassa. Synti ja sen seuraukset ovat poissa, joten olotilaa ja tunteita iankaikkisuudessa on mahdoton kuvata/kuvailla. Ilmeisesti esim. muistot tästä ajasta ovat paljolti pois pyyhityt (?).
”Ilmeisesti esim. muistot tästä ajasta ovat paljolti pois pyyhityt (?).”
Taivas on siis dementikkojen juhlapaikka? Kuin huumeparariisi. Äidit ja Isät eivät enää muista lapsiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Ilmeisesti esim. muistot tästä ajasta ovat paljolti pois pyyhityt"
Silloin taivaassa olisi jokin aivoton robotti eikä ihminen. Kuvittele elmääsi ilman muistojasi, mitä jää? Et tiedä mitään, et tunne ketään, et ole enää sinä, et ole enää persoona.
Mutta joillekin uskoville tuo ei tietenkään tarkoittaisi juuri mitään muutosta. Tyhjässä päässä ei ole mitään pois pyyhittävää ja ovat jo valmiiksi aivottomia robotteja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Ilmeisesti esim. muistot tästä ajasta ovat paljolti pois pyyhityt"
Silloin taivaassa olisi jokin aivoton robotti eikä ihminen. Kuvittele elmääsi ilman muistojasi, mitä jää? Et tiedä mitään, et tunne ketään, et ole enää sinä, et ole enää persoona.
Mutta joillekin uskoville tuo ei tietenkään tarkoittaisi juuri mitään muutosta. Tyhjässä päässä ei ole mitään pois pyyhittävää ja ovat jo valmiiksi aivottomia robotteja.On se sitten helpompaa olla kun ei tiedä että omat pikkuisensa jotka olivat aikuisina ateisteja kärventyvät nyt ikuisesti helvetin kidutuksessa hyvän Jumalan siunauksesta. Ne samat, joiden hyvinvoinnista on ennen syntymää asti huolehtinut.
- Anonyymi
Toivon hartaasti, että ne, jotka kuvittelevat, että ihmisen tarkoitus on Jumalan eli Suuren Johtajan palveleminen, ovat väärässä. En halua elää missään Taivaallisessa Pohjois-Koreassa.
- Anonyymi
Instrumental trans-commiunication ( ITC ) News clip ( 1999 ) ja hakekaa tuolla YouTubesta niin tiede todistaa. Mm. Edison.
- Anonyymi
En tiedä ikä klippi on kyseessä, mutta jos olet vakavissasi et tiedä tieteestä mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä ikä klippi on kyseessä, mutta jos olet vakavissasi et tiedä tieteestä mitään.
Nikola Tesla ja Edison keksivät myös saman. Hekään ei tiedemiehiä ???
????
- joo eivät olleet. Ateistit on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nikola Tesla ja Edison keksivät myös saman. Hekään ei tiedemiehiä ???
????
- joo eivät olleet. Ateistit on.Tesla ja Edison muodostivat tieteellisen konsensuksen, joka ei ole horjunut tähän päivään asti. Checkmate atheists.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla ja Edison muodostivat tieteellisen konsensuksen, joka ei ole horjunut tähän päivään asti. Checkmate atheists.
Who id God? Nikola Tesla explains
Googlaa keksintö - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Who id God? Nikola Tesla explains
Googlaa keksintöTarkoitatko, että Teslan haastattelu on keksintö?
https://www.youtube.com/watch?v=axfiugJd0rg
Tuosta haastattelusta nyt ei tiedä onko se totta vai ei, mutta sillä ei ole merkitystä kun se ei mitään todista.
- Anonyymi
Raamattua lukemaan jokainen ateisti......loppuu ne kaiken maailman utelut!
Ilman Raamattua, ihminen pysyy koko ikänsä urpona!- Anonyymi
Ihminen on luontaisesti utelias, kyselevä, kiinnostunut , kokeileva jopa intohimoinenkin, mutta ei näemmä uskova: hän on jämähtänyt omaan tai siis uskonlahkonsa ajatteluun, että on jo kadottanut itsensä. Todella surullista!
- Anonyymi
Raamattu on luettu, pariinkin otteeseen. Epäloogisia ja erittäin lapsellsia satuja lapsellisille typeryksille, jotka eivät kykene tekemään edes alkeellisia loogisia päätelmiä, eivätkä kykene erottamaan satuja todellisuudesta.
Aina välillä sitä ihmettelee, että miten joko aikuinen ihminen voi olla niin typerä että luulee niin lapsellisia satuja todeksi - mutta sitten kun lukee palstan uskovien vammaisia sönkötyksiä, eli säälittäviä kokoelmia kehäpäätelmiä ja typerimpiä argumenttivirheitä, niin eipä enää ihmettele...
- Anonyymi
NiinkylläHeidiBakerosaaleipoaparemminjaonenemmänmiunmakuunihän.
- Anonyymi
Aina välillä ihmettelen sitä intoa millä ns. uskovaiset änkeävät ateismipalstalle esittämään väitteitään milloin mistäkin asiasta, esim. jumalan olemassaolosta tai tarkoituksesta. Sitkeästi yrittävät käännyttää muulla tavalla ajattelevia ihmisiä omaan uskoonsa. Menisivät tekemään lähetystyötään vaikka pimeimpään Afrikkaan, kunhan pysyisivät poissa täältä.
- Anonyymi
Eivät afrikkalaisetkaan ansaitse semmoista kohtaloa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924587
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?803703Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1303081Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152605Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292524- 432121
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282047Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251810Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91697- 881649