edullisilla sähköautoilla olisi kyllä ostajia, mutta tarjontaa on vähän.
Autotehtaat tahtovat myydä polttomoottori-autoja pitkään.
21
56
Vastaukset
- Anonyymi
Niin ja halvalla ei saa tehtyä hyvää.
- Anonyymi
Polttis-voimalinjassa on noin 2.500 liikkuvaa osaa. Sähköautossa noin 20. Autonvalmistajat siirtyisivät hyvin mielellään valmistamaan teknisesti hyvin paljon yksinkertaisia autoja. Kysymys on kustannuksista. Miettikääs nyt maalaisjärjellä kuinka paljon yksinkertaisempaa on rakentaa voimalinja 20 osasta kuin 2.500 osasta.
Ei ole kuitenkaan aivan yksinkertaista viedä läpi satoja tuhansia ihmisiä työllistävää yritystä näin isoon muutoksesta. Yritys voisi olla valmis nopeampaankin tahtiin, Työntekijät ja ammattiliitot eivät välttämättä.
Tässä on autoilun seuraava iso muutos ja voittaja. VW on tehnyt jo vuoskausia töitä muuttaakseen kolme suurta tehdastaan pelkästään sähköautojen tuotantoon ja Puolaan on rakenteilla iso akkutehdas. Sopimukset ammattiliittojen kanssa tehtiin jo pari vuotta sitten.
https://www.youtube.com/watch?v=A8cHHNPRg-c&t=290s- Anonyymi
Kuinka saat "myytyä" sähköautoja vaikka esim. Saudi-Arabiaan? Uskon, että vaikeaa olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka saat "myytyä" sähköautoja vaikka esim. Saudi-Arabiaan? Uskon, että vaikeaa olisi.
Tai miten saisi "myytyä" jäätä esim. eskimoille?
Miksi edes kysyt näin absurdeja ja epärelevantteja asioita? Saudi-Arabian osuus maailman automarkkinoista on promilleluokkaa. Ei mitään merkitystä kenellekään.
Eikö sulla ole mitään suhteellisuudentajua?
Kiina, Eurooppa, Intia ja USA ovat isossa kusessa liikenteen paikallisten päästöjen kanssa ja näiden maiden kansantalouksien suuruus viitoittaa tien autoteollisuudelle.
Heittosi oli tosi typerä.
- Anonyymi
No miksi sitten autotehtaat eivät vastaa kysyntään jos on heille paras vaihtoehto, dorka??
- Anonyymi
Isot laivat kääntyvät hitaasti. Helppo ymmärtää jos vähänkin ajattelee.
Ja kuten sanoin tässä tapauksessa se isoin laiva ei ole autoja valmistava yhtiö vaan sen ympäristö missä se toimii.
Saksassa ammattiyhdistykset ovat äärimmäisen vahvoja ja kaikki muutokset yhtiössä vaativat niiden hyväksynnän. Oletko koskaan ollut mukana prosessissa jossa muutetaan saksalaisen tehtaan toimintamallia? Minä olen. - Anonyymi
No ei nyt ihan noinkaan. Ensin pitää olla selkeä näkemys ja usko asiaan ja sitten vasta lähdetään tekemään muutos. Nyt olemme murros aiheessa ja asiat mihin suuntaan kannattaa mennä ovat avoimia. Eihän Toyotakaan tee sähköautoja ja ladattavatkin yhden onnettoman kortin varassa.
- Anonyymi
Toyotan ongelma sähköautojen suhteen on sen johdon tekemä iso strateginen virhe. He satsasivat ikivanhaan hybridikorttiinsa joka perustuu siihen että autoa ei tarvitse ladata sähköverkosta. Vetyautot ovat aivan yhtä kaukana tulevaisuudessa kuin nen olivat 10 vuotta sitten.
Heillä on nyt paljon isommat p***t housuissa kun saksalaisilla.
Todella iso takamatka kurottavaksi kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei nyt ihan noinkaan. Ensin pitää olla selkeä näkemys ja usko asiaan ja sitten vasta lähdetään tekemään muutos. Nyt olemme murros aiheessa ja asiat mihin suuntaan kannattaa mennä ovat avoimia. Eihän Toyotakaan tee sähköautoja ja ladattavatkin yhden onnettoman kortin varassa.
"Ensin pitää olla selkeä näkemys ja usko asiaan ja sitten vasta lähdetään tekemään muutos. Nyt olemme murros aiheessa ja asiat mihin suuntaan kannattaa mennä ovat avoimia. "
VW:llä on ollut näkemys asiasta ja se on tehnyt päätöksensä jo vuosia sitten. Siinä vain menee hetki aikaa ennenkuin näkemyksen lopputulos on kaupoissa ja kuluttajan näpeissä.
Tässä on autolun seuraava askel. Sähköauto jonka hinta on tavantallaajan kukkarolle sopiva. https://www.youtube.com/watch?v=K6tbWxKM014 Anonyymi kirjoitti:
Isot laivat kääntyvät hitaasti. Helppo ymmärtää jos vähänkin ajattelee.
Ja kuten sanoin tässä tapauksessa se isoin laiva ei ole autoja valmistava yhtiö vaan sen ympäristö missä se toimii.
Saksassa ammattiyhdistykset ovat äärimmäisen vahvoja ja kaikki muutokset yhtiössä vaativat niiden hyväksynnän. Oletko koskaan ollut mukana prosessissa jossa muutetaan saksalaisen tehtaan toimintamallia? Minä olen.Miten niin isot laivat kääntyvät hitaasti? Sähköauto oli ennen polttomoottoriautoa, kyllä olisi ollut aikaa (100 v.) tehdä hyvä ja halpa sähköauto.
Akku on erittäin kallis; vertaa vaikka porakoneita (akku vs sähkö), akkukoneen hinta kaksinkertainen verrattuna sähköporakoneeseen.- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Miten niin isot laivat kääntyvät hitaasti? Sähköauto oli ennen polttomoottoriautoa, kyllä olisi ollut aikaa (100 v.) tehdä hyvä ja halpa sähköauto.
Akku on erittäin kallis; vertaa vaikka porakoneita (akku vs sähkö), akkukoneen hinta kaksinkertainen verrattuna sähköporakoneeseen.Tässä sinä itse vastaat omaan kysymykseesi. Miten tehdä halpa sähköauto jos tarpeeksi iso akku maksaa paljon? Aika sama jos sähköauto on keksitty sata vuotta sitten. Akkujen hinnat ovat pudonneet viimevuosina paljon ja maailma muuttuu siltäosin.
Osoittaa isoa maalaisjärjen puutetta koohottaa tällaisista asioista näin lyhytnäköisesti.
- Anonyymi
Ensi vuonna tulee ainakin 10 uutta sähköautoa ja eri paksuisille lompakoille.
- Anonyymi
Aivan sama, ei todellakaan kiinnosta.ö
- Anonyymi
Eivät riitävän hyviä tarpeisiin.
- Anonyymi
Mulla on 3 sähköautoa,traxxas merkkisiä..ne riittää.
- Anonyymi
Tesla tekee jo kallista ja surkean laatuista autoa, ei ihme jos alkaa kiimaisimmatkin empiä.
- Anonyymi
Eihän ne autotehtaat niitä sähköautoja myytäväksi valmistakaan, vaan siksi että niiden valikoimissa pitää olla tietty % vähä- tai 0 päästöisiä autoja, jotta voidaan valmistaa ja myydä 200 CO2 päästöisiä autoja (esim. Porsche) joka tuo rahan taloon. Nim. Kyntäjän poika
- Anonyymi
Ai niinku esimerkiksi sähköautojen esikuva ja ykkönen Tesla?
VW muuntaa kolmea isoa tehdastaan valmistamaan vain sähköautoja ja sen lisäksi jättimäistä akkutehdasta.
Olet vähintään viisi vuotta ajastasi jäljessä. - Anonyymi
Alaskaan ei ole myyty ainuttakaan sähkö peliä, eskimot tuottaa sähköä polttoöljyllä läpi vuoden?
- Anonyymi
Myynti alkaa tökkiä tavis kaaroilla , kun viherpeippo säätää käyttömaksut?
- Anonyymi
Eivät kaikki tarvitse pitkää ajomatkaa sähköautoilleen, itselleni riittää jos pääsee noin 220 km täydellä akulla ajomatkaa ja monilla on taloudessa 2 tai useampi auto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .734258Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323040Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952126Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2131231Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291034- 611022
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973