Miksi pesukone pomppii?

Nyt on pienen pieni hankaluus kun pesukone ikävöi omistajaansa ja tahtoo pomppia perään.

Pyykin peseminen vaatii sen, että istuisi koko ajan vieressä.

Mitä tehdä? Onko sinkkukoneella tullut ikävä toista konetta ja miten saan tilanteen rauhoittumaan? Linkouksen aikana säntääminen on pahinta. Kone suorastaan hyökkää kylppäristä. Omistaja saa voimiensa takaa laitetta rauhoitella ja kietoa kädet tiukasti ympärille.

Jos en konetta silmällä pidä, se on lähtenyt ulko-ovesta vastaavanlaisen kumppanin hakuun. En saa selvää, onko tämä uros- vai naaraspuolinen, mutta alakäpälät ovat hyvin pienet ja liikkuvat liikaa vaikka olen yrittänyt niitä kiriä.

Pyykinpesusta on tullut todella raskasta draamaa.

38

1005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oivoi. Se on epätasapainossa. Tassut pitää tasata ja katsoa että varmasti ottavat lattiaan. Napakat kumiläpät alla voivat auttaa. Toinen syypää on pyykki, joka jakautuu epätasaisesti koneeseen. Jää löntille yhdelle reunalle, ja sitten jytkyttää.

Kyllä sun nyt pitää päästää pesukone vapaaksi, Sillä voi olla treffit jonkun kivan mökkinaapurin koneen kanssa, ja pääsette sitten yhdessä niitä metsästä etsimään. Tai jos on tyhmä naapuri, odotat pakkasia. Kyllä routa pesukoneenkin kotiin ajaa.

xL

• Anonyymi

xL: niin joo päästä jollain täysillä linkouksilla pesukone villiintyneenä lentoon Ö:D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xL: niin joo päästä jollain täysillä linkouksilla pesukone villiintyneenä lentoon Ö:D

Jos se luulee olevansa muuttolintu. Identiteettikriisi...

xL

• Anonyymi

”Kyllä routa pesukoneenkin kotiin ajaa.”

Rumpu ruosteessa.

-flowersreally-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Kyllä routa pesukoneenkin kotiin ajaa.”

Rumpu ruosteessa.

-flowersreally-

Niin ja tiedä mitä pieniä pyykinpesukoneen ja painepesurin risteytyksiä sillä on rivi perässään..

xL

• Sirutus ja kilikello kaulaan..tai siis poistoletkuun ennen ulospäästämistä! Haloo!!

• Anonyymi

Niin jos pesukone hyppii, niin miehenvaihto on heti tulossa: on huono insinöörijos ei heti osaa korjata sitä.

Minulla oli tuollainen vika pesukoneessa, sitten kun vaivauduin avaamaan: koko se suuri pyörittävä pyöri ja väärillä suunnitteluilla tehty kokonaan kiinnitysruuvi akseliin, liima sen korjasi :D

• Mun koneessa samaa ongelmaa, kovemmilla linkousnopeuksilla alkaa pomppimaan, edellinen kone ei tuota tehnyt. Ehka nuo kumitassut jalkojen alle auttaisi

• Anonyymi

Joku... 2-komponenttiliima, on yleensä jotain aseihmisten, mutta jämerää kyllä, sellaista kokeile laittaa siihen akselin väliin ja pyöritellä miten toimii.

• Sitä voi mennä sen päälle, vetääntyä kerälle ja ottaa nokoset..

• Anonyymi

no se pyytää sinua laittamaan vaikka makkaran no mieluummin tekokikkelin koneen päälle ja että istut sen päälle niin kone hoitaa loput ja sinä vaan nautit niin kai se poika kone on kun sinusta tykkää ja haluaa tehdä sinulle hyvää niin ehkä se on se herra oikea sinulle niin olet löytänyt miehesi

• Anonyymi

niin pussaa sitä eli pussaa tulevaa miestäsi ja halinkin annat ja syötte iltapalan tänään yhdessä wau löysitte toisenne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin pussaa sitä eli pussaa tulevaa miestäsi ja halinkin annat ja syötte iltapalan tänään yhdessä wau löysitte toisenne

kutsutteko kaikki sinkkupalstalaiset häihinne

• Sun pesukoneesi tarvitsee uudet tanssikengät. Äläkä huudata sitä musiikkia :)

• Anonyymi

Tiestykään pianoa ei varsinkaan soittaa OLLENKAAN

Mutta hyvä idea jos haluaa ja katsoa mitä koneen sisällä on ja josta tulee kolinaa joskus: jotain hiton voimakkaalla liimalla korjaa sen suunnittelijan materiaalivirheen...

:

• Anonyymi

Tuollaisesta koneesta kannattaa erota. Elokuu on erojen sesonkiaikaa kun pakollinen yhdessäolo lomalla on alkanut rasittamaan.

AsianVierestä

• Anonyymi

Mutta jos haluaa viritellä, mutta kun itsekin istuin kun linkosi jotain 1200rpm, niin mieluusti laitoin oven kiinni ja kuuntelin.

Monesti insinöörit suunnittelevät täysin päin pyllyä materiaalit joissain jutuissa... älykkyys on niin huono.

• Anonyymi

Se ei siis ole suorassa. Ota vatupassi ja asettele se suoraan. Pienikin vinous saa sen pomppimaan.

• Anonyymi

Muuten joo tuli mieleen mistä oli puhettakin, että jos laitetaan hydrauliseen pressin 1kpl 6mm halkaisijaltaan teräskuula, siis yksi kuula miten käy? 'Musertaako sen teräskuulan?

• Anonyymi

Meillä oli aikoinaan pesukone, joka parhaimmillaan oli tuettu paksulla puutolpalla huoneen kattoa vasten. Sen verran tenhokasta oli sen meno :D

Jos kone on jo tasapainossa, niin syy lienee sitten sisällä. Se juttu, mikä nyt oli nimi, alkanut heilumaan, ja aiheuttaa lingontaan lisäheiluntaa. Siinä tapauksessa varmaan saanee heittää kaatopaikalle.

• Anonyymi

Isäntä sanoi joskus että: mihin ihmeeseen tarvitset tuota "alumiini-beibiä" eli alumiiniteippiä ja sitten jotain 2-komponentti-liimaa, silloin isäntä että: aha joo asejuttuihin tai jotain...

"Alumiini-Beibi" on "Alumiini Teippi".

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kyllä varmasti kerrostalon muurit hajoaa jos täydellä tehollä n. 20kg lähtee voimilla linkouksessa seinien läpi.

• Ei jum.lauta... Nyt menin kyllä sanattomaksi. Hardcore linkous. Mut kuule, ei olla tuosta kaukana.

• Anonyymi

Apua, kirjoitatko mun koneesta;D? Mulla just tällänen ongelma.

• Anonyymi

Mutta niin joku alkuperäinen juttu ja pesukone... jossa mennään jo fysiikkaan ja yli 100G kiihtyviiksiin laskennoissa:_

NIIN: Erittäin mukavaa on keskustella, minä ainakin itse pidän aika paljon viisaammista keskustelijoista kuten Abris, Wow, Xl, valtakunta, ja "ehkä partis" eli "parta-Jeesus.

• Anonyymi

Älä osta päältä täytettävää.

• Ei oo päältä vaan ihan sivusta. Ei siihen auta mikään.
        Tullu siihen tulokseen, että talon perustat pitäs rakentaa uudelleen.

Mökki s..na vinossa.

• Anonyymi

Muuten joo pesukoneista sellainen kuin "Candy".... aika hyvin toimiva sivulta täytettävä ja erilaisia ohjelmia paljon ::S

• Iskareissa vikaa..

• Anonyymi

Mulla on päältä täytettävä kone. Pitää olla suorassa ja mulla on sellaiset kumiset matot pesukoneen jalkojen alla, ei se helposti pompi tai liiku kun se on suorassa.

• Anonyymi

Minä pelkään nykyään kaikkia laitteita. Eniten pesukonetta :(

• Mjoo

Selvä keissi.

Pesumkoneessa on jänis.

(hirn)

• Anonyymi

Ihanaa! Ihqua!

• Mulla oli tommonen disco-kone. Ei kun kaatikselle ja uutta tilalle.

• Anonyymi

Irrota siitä koneesta kuljetustuet, joilla pesurumpu on kuljetuksen ajaksi kiinnitetty koneen runkoon. Näin yleensä uusissa koneissa ja poistetaan ennen käyttöä.

• Oletko saanut jo pomppimisen loppumaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      111
      3685
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      64
      2599
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      29
      2563
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      74
      2382
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      23
      2258
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      103
      1330
    7. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      616
      1232
    8. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      1036
    9. Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko

Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K
      Luterilaisuus
      400
      1035
    10. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      142
      1019
    Aihe