Punaista lihaa

Anonyymi

6

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vegaanien propagandaa. Sukuni on lihansyöjiä täynnä. Nimittäin emme juuri syö muuta kuin lihaa. Isovanhempani on 90 vuotiaita ja voivat hyvin. Mitään syöpiä ei ole suvussani koskaan ollut.

    • Anonyymi

      Perimä eli geenit vaikuttaa kaqikkeen , myös metabolismiin.
      Ole onnellinenn terveistä geeneistäsi !
      Kaiki ei voi aada kaikkea !

      • Anonyymi

        Kaiki ei voi aada esim kirjoitustaitoa.


    • Lääkäri kehoitti meikäläistä eläkeläisäijää syömään myös punaista lihaa sinänsä monipuolisen ruokavalion osana. Tulin siinä kysäisseeksi, että possua vai nautaa, niin lääkäri vastasi, jotta aivan sama kunhan rasvaa ei olisi lihassa liikaa. Jo vanhastaan olen tottunut lihaan ravinnon olennaisena osana. Onhan niitä ollut myös semmosia aikoja, että lihasta on ollut puutetta. Kun tuossa edellä tuli esille ikääntyminen, niin minun äitini pääsi 98-vuoteen saakka. Epäilen kyllä, että minulta saattaa jäädä se ikämäärä saavuttamatta. Aika näyttää.

    • Anonyymi

      Viime aikoina olemme saaneet valitettavasti lukea mm. suolistosyövän lisääntymistä,epäilemättä ruokavaliolla on syynsä ja muilla elintavoilla.

      Tähdennän vertauskuvauksellisesti muutomalla kohdalla syitä joihin kannattaa kiinnittää huomio.
      -viime vuosina on punaisen lihan kulutus ollut laskussa,eritoten sian lihan kun taas rasvattoman valkoisen lihan kulutus kasvussa, valkoinen liha on pääasiallisesti prosessoitu joka on teollista tuotantoa lisäaineineen ,myös valkoisen lihan nopea kasvuaika eläimessä on osaltaan kyseenalainen tekijä ruuan turvallisuudessa mm.eri kasvuhormoonit yms
      -proteini lisien käyttö on lisääntynyt huomattavasti
      -kasviseinesten kulutus lisääntynyt sekä erinäisten kasvis pihvien ym.

      seuraava väitteeni perustuu käytäntöön,mikäli auton moottoriin laitetaan pelkästään bensaa ilman voiteluainetta,se leikkaa kiinni.

      Sama on ihmisen elimistössä,kun se ei saa eläinperästä rasvaa niin suolistoon tarttuu herkemmin erinnäköisiä bakteereja jotka syövyttävät kohdan ja alkaa muodostumaan syöpäkasvaimia.eli kun ravinnoksi syömme rasvaista punaista lihaa niin se voitelee samalla suoliston ja tekee siitä liukkaan niin bakteerit eivät saa kontaktia kiinnittyä suoliston seinämiin vaan poistuvat elimistöstä pois ,toki ravintolautasen pitää muodostua 70 luvun ravinto suositusten mukaan jossa on liha ,kala ,vihannekset ja hedelmät.Ihmisen elimistö ei ole muuttunut 40 vuodessa niinpaljon kuin ruokailu tottomukset .Tämä on selitys viimeaikoina lisääntyvään suolisto sairauksiin

    • Anonyymi

      Ihan vaan ihmettelen aloittajan mainitsemaa rintaeritettä, mitähän ihmettä se mahtaa olla? Otaksun ettei hän ole lukenut koulussa ollenkaan biologiaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe