Punaista lihaa

Anonyymi

6

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vegaanien propagandaa. Sukuni on lihansyöjiä täynnä. Nimittäin emme juuri syö muuta kuin lihaa. Isovanhempani on 90 vuotiaita ja voivat hyvin. Mitään syöpiä ei ole suvussani koskaan ollut.

    • Anonyymi

      Perimä eli geenit vaikuttaa kaqikkeen , myös metabolismiin.
      Ole onnellinenn terveistä geeneistäsi !
      Kaiki ei voi aada kaikkea !

      • Anonyymi

        Kaiki ei voi aada esim kirjoitustaitoa.


    • Lääkäri kehoitti meikäläistä eläkeläisäijää syömään myös punaista lihaa sinänsä monipuolisen ruokavalion osana. Tulin siinä kysäisseeksi, että possua vai nautaa, niin lääkäri vastasi, jotta aivan sama kunhan rasvaa ei olisi lihassa liikaa. Jo vanhastaan olen tottunut lihaan ravinnon olennaisena osana. Onhan niitä ollut myös semmosia aikoja, että lihasta on ollut puutetta. Kun tuossa edellä tuli esille ikääntyminen, niin minun äitini pääsi 98-vuoteen saakka. Epäilen kyllä, että minulta saattaa jäädä se ikämäärä saavuttamatta. Aika näyttää.

    • Anonyymi

      Viime aikoina olemme saaneet valitettavasti lukea mm. suolistosyövän lisääntymistä,epäilemättä ruokavaliolla on syynsä ja muilla elintavoilla.

      Tähdennän vertauskuvauksellisesti muutomalla kohdalla syitä joihin kannattaa kiinnittää huomio.
      -viime vuosina on punaisen lihan kulutus ollut laskussa,eritoten sian lihan kun taas rasvattoman valkoisen lihan kulutus kasvussa, valkoinen liha on pääasiallisesti prosessoitu joka on teollista tuotantoa lisäaineineen ,myös valkoisen lihan nopea kasvuaika eläimessä on osaltaan kyseenalainen tekijä ruuan turvallisuudessa mm.eri kasvuhormoonit yms
      -proteini lisien käyttö on lisääntynyt huomattavasti
      -kasviseinesten kulutus lisääntynyt sekä erinäisten kasvis pihvien ym.

      seuraava väitteeni perustuu käytäntöön,mikäli auton moottoriin laitetaan pelkästään bensaa ilman voiteluainetta,se leikkaa kiinni.

      Sama on ihmisen elimistössä,kun se ei saa eläinperästä rasvaa niin suolistoon tarttuu herkemmin erinnäköisiä bakteereja jotka syövyttävät kohdan ja alkaa muodostumaan syöpäkasvaimia.eli kun ravinnoksi syömme rasvaista punaista lihaa niin se voitelee samalla suoliston ja tekee siitä liukkaan niin bakteerit eivät saa kontaktia kiinnittyä suoliston seinämiin vaan poistuvat elimistöstä pois ,toki ravintolautasen pitää muodostua 70 luvun ravinto suositusten mukaan jossa on liha ,kala ,vihannekset ja hedelmät.Ihmisen elimistö ei ole muuttunut 40 vuodessa niinpaljon kuin ruokailu tottomukset .Tämä on selitys viimeaikoina lisääntyvään suolisto sairauksiin

    • Anonyymi

      Ihan vaan ihmettelen aloittajan mainitsemaa rintaeritettä, mitähän ihmettä se mahtaa olla? Otaksun ettei hän ole lukenut koulussa ollenkaan biologiaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3420
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2902
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2770
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2678
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2584
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1935
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1807
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1713
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1562
    Aihe