Pakko heittää tähän väliin tiedotus lihavuuden syistä!
Palstalla on ketjuja joissa aihetta sivutaan, ja niissä näkyy väitteitä siitä että ihminen ei voi lihomiselleen mitään. On ne geenit jne jne.
Ihmisen lihominen on itse itseään voimistava kierre. Jotkut ovat lihavia lapsuudestaan lähtien, jotkut lihoo murrosiässä, jotkut vasta aikuisiän jossain vaiheessa. Riippumatta missä kohtaa tuo ylipaino tulee, niin siinä kohtaa ihmisen elimistö on joutunut epäterveeseen tilaan...elimistö ei enää toimi kuten sen pitäisi.
Mitä pidempään ylipainon aiheuttama elimistön epätasapainotila jatkuu, sen vaikeampaa siitä on päästä pois. Pitkään jatkuessaan tuo tila johtaa yhä syvemmälle suohon, elimistö ei enää käytä energiaa tehokkaasti polttoaineeksi, vaan sitä varastoituu ihon alle kiihtyvään tahtiin.
Ainoa toivo on elämäntaparemontti. Itsekin laihduttaneena tiedän, että jopa pian laihduttamisen jälkeenkin paino jojoilee herkästi, vasta siellä lähempänä parin vuoden päästä laihduttamisesta, huomaa että elimistö alkaa polttamaan vaikka rautanauloja.
Terve ja sairas elimistö toimivat täysin erilailla, sen tajuaa vasta kun sen itse kokee.
Lihavuus on itse aiheutettua
106
121
Vastaukset
Hieno tietoisku, kiitos siitä :)
Doh.
Ne geenit vain vaikuttavat siihen kuinka usein ja paljon esim tuntee nälkää. On olemassa sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät tule ikinä kylläisiksi, en muista miksi sitä tilaa sanottiin..Vähän kuin alkoholin kanssa... Jotkut kokevat siihen kyltymätöntä himoa, mutta jotkut eivät siedä sitä lainkaan.. Suurin osa käyttää kohtuudella.
(No kaikkien tietysti täytyy ruokaa syödä..siksi kirjoitin " vähän kuin"..ennakointia)Wwuwuw kirjoitti:
Vähän kuin alkoholin kanssa... Jotkut kokevat siihen kyltymätöntä himoa, mutta jotkut eivät siedä sitä lainkaan.. Suurin osa käyttää kohtuudella.
(No kaikkien tietysti täytyy ruokaa syödä..siksi kirjoitin " vähän kuin"..ennakointia)Mikseivät kaikki ihmiset elä kuten hyväksi olisi?
On siinä nyt pähkinää särjettäväks..Aika vähän noita on.
Painonhallinnassa on loppupelissä kyse vain siitä että ihminen syö makroravinteita oikeassa suhteessa. Proteiinien ja rasvojen määrä on suunnilleen vakio, ja hiilihydraatit on se osa ruokavaliosta joka muuttuu energiantarpeen mukaan.
Näläntunne voi yllättää vaikkei elimistössä olisi mitään vialla, ja energiaakin olisi syöty kaloreissa riittävästi. Liian vähäinen rasvan määrä ravinnossa johtaa siihen että ihminen ei tunne kylläisyyttä.Poliisin_poika kirjoitti:
Aika vähän noita on.
Painonhallinnassa on loppupelissä kyse vain siitä että ihminen syö makroravinteita oikeassa suhteessa. Proteiinien ja rasvojen määrä on suunnilleen vakio, ja hiilihydraatit on se osa ruokavaliosta joka muuttuu energiantarpeen mukaan.
Näläntunne voi yllättää vaikkei elimistössä olisi mitään vialla, ja energiaakin olisi syöty kaloreissa riittävästi. Liian vähäinen rasvan määrä ravinnossa johtaa siihen että ihminen ei tunne kylläisyyttä.Mulla välillä maha kurisee vaikka ei ole yhtään nälkä..
Wwuwuw kirjoitti:
Mulla välillä maha kurisee vaikka ei ole yhtään nälkä..
Muistan kun itse aloin laihduttamaan. Alku meni sikahyvin vaikka rajoitin rasvoja, ilmeisesti rasvaa oli omasta takaa.
Jossain kohtaa ruokaa alkoi kulumaan jo huolestuttavia määriä, söin viisi kertaa päivässä ja melkein normaalin kokoisia ruoka-annoksia. Suolet kurni vaikka maha oli ruoasta turpeana. Siinä kohtaa tajusin onneksi rasvat, aloin käyttämään oliiviöljyä ja syömään puolikkaan avokadon joka päivä.Poliisin_poika kirjoitti:
Muistan kun itse aloin laihduttamaan. Alku meni sikahyvin vaikka rajoitin rasvoja, ilmeisesti rasvaa oli omasta takaa.
Jossain kohtaa ruokaa alkoi kulumaan jo huolestuttavia määriä, söin viisi kertaa päivässä ja melkein normaalin kokoisia ruoka-annoksia. Suolet kurni vaikka maha oli ruoasta turpeana. Siinä kohtaa tajusin onneksi rasvat, aloin käyttämään oliiviöljyä ja syömään puolikkaan avokadon joka päivä.Ai prkle ne avokadot! Mun kun niitä piti kaupasta ostaa..
Wwuwuw kirjoitti:
Ai prkle ne avokadot! Mun kun niitä piti kaupasta ostaa..
Ostin banaaneja, mangon, persikoita, tuoreita herneitä, salaattipussin, kurkun ja jotain pakasteita..ja kissanruokaa plus kolme siideriä.
- Anonyymi
Olisko se olotila...surullinen. Syöminen muka auttaa, sitten vedotaan geeneihin kun onkin ykskaks lihava.
Laiskat ja saamattomat ovat lihavia. - Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Mulla välillä maha kurisee vaikka ei ole yhtään nälkä..
Linnut tekee niin. Se on normaalia kottaraisille. Kokoajan napsitaan välipaloja, kävellessäänkin.
Wwuwuw kirjoitti:
Ostin banaaneja, mangon, persikoita, tuoreita herneitä, salaattipussin, kurkun ja jotain pakasteita..ja kissanruokaa plus kolme siideriä.
Osta kesäkurpitsaa, munakoisoa, porkkanoita, lanttua, naurista, palsternakkaa, kukkakaalia, parsakaalia jne jne.
Ruokaiset kasvikset on hyvä lisä lautasella.Anonyymi kirjoitti:
Olisko se olotila...surullinen. Syöminen muka auttaa, sitten vedotaan geeneihin kun onkin ykskaks lihava.
Laiskat ja saamattomat ovat lihavia.Niin mä tarkoitin että me ihmiset ollaan erilaisia myös näläntunteen suhteen, ei kai se ole niin yllätys? Sitten on nämä tunnesyöjät.
Anonyymi kirjoitti:
Linnut tekee niin. Se on normaalia kottaraisille. Kokoajan napsitaan välipaloja, kävellessäänkin.
Me osataan myös lentää..
Poliisin_poika kirjoitti:
Osta kesäkurpitsaa, munakoisoa, porkkanoita, lanttua, naurista, palsternakkaa, kukkakaalia, parsakaalia jne jne.
Ruokaiset kasvikset on hyvä lisä lautasella.Kesäkurpitsan ostin myös, samoin sieniä. Ei sitä nyt kaikkea muista. Munakoiso on myös oukei. Paistan niitä kevyesti pannussa..NAM.
Lihaahan mä syön tod vähän..ja leivät teen itse.,teeleivät.Wwuwuw kirjoitti:
Kesäkurpitsan ostin myös, samoin sieniä. Ei sitä nyt kaikkea muista. Munakoiso on myös oukei. Paistan niitä kevyesti pannussa..NAM.
Lihaahan mä syön tod vähän..ja leivät teen itse.,teeleivät.Leipä oli minun ruokavalioni vaikein yksityiskohta. Syödäkö vai eikö syödä...
Jotenkin pidin sitä ruokavalioon kuuluvana, mutta se sai verensokerini heittelemään. Otin tavakseni syödä kaurapuuron aamuisin, ja hylkäsin leivät. Nykyään leipä ei kuulu ruokavaliooni, mutta ostan joskus (harvoin) vaikka patonkin ja sen kanssa juuston ja jotakin leikkelettä kun haluan herkutella. Käyn myös kerran pari kuukaudessa hampurilaisella.Poliisin_poika kirjoitti:
Leipä oli minun ruokavalioni vaikein yksityiskohta. Syödäkö vai eikö syödä...
Jotenkin pidin sitä ruokavalioon kuuluvana, mutta se sai verensokerini heittelemään. Otin tavakseni syödä kaurapuuron aamuisin, ja hylkäsin leivät. Nykyään leipä ei kuulu ruokavaliooni, mutta ostan joskus (harvoin) vaikka patonkin ja sen kanssa juuston ja jotakin leikkelettä kun haluan herkutella. Käyn myös kerran pari kuukaudessa hampurilaisella.Mulla kaupasta ostettu leipä aiheutti vatsaoireita, turvotusta ja närästystä..
Wwuwuw kirjoitti:
Mulla kaupasta ostettu leipä aiheutti vatsaoireita, turvotusta ja närästystä..
Joo, muistankin nyt että leipä aiheutti mullekin noita oireita. Edelleenkin se patonki aiheuttaa turvotusta, mutta se menee muutamassa tunnissa ohi.
Kokeilepa joskus tehdä ruisleipää niin, että laitat ruisjauhoja ja saman verran vettä. Sitten ripaus suolaa ja lätkäset sen voipaprun päälle ja noin 20min uuniin. Maistuu oikeesti rukiille.
Wwuwuw kirjoitti:
Kokeilepa joskus tehdä ruisleipää niin, että laitat ruisjauhoja ja saman verran vettä. Sitten ripaus suolaa ja lätkäset sen voipaprun päälle ja noin 20min uuniin. Maistuu oikeesti rukiille.
Ja suoli toimi hyvin. Hyvä ettei nosta hattua ja kiitä.
Wwuwuw kirjoitti:
Kukaties kokeilen, mutta tällä erää ajattelen etten tarvitse leipää.
Ruokaiset kasvikset on hyvä lisä lautasella.Niin ja sitten jos halutaan viilata niitä hiilareita, sitten katsellaan ovatko ne nopeita vai hitaita. Riippuu pikkuisen koulukunnasta mitä suositellaan.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Me osataan myös lentää..
Kiitorata pitää olla vaan pitempi jos innostuu syömään oikein paljon,.
- Anonyymi
Geenit merkitsevät jonkun verran, mutta asenne vaikuttaa myös. Tunnen erään syömisestä kiinnostuneen naisen, joka jo n. 20 vuotta sitten selitteli, että hän syö siksi, koska "ihmiset ovat pahoja". Hän oli sitä mieltä, että ihmiset puhuvat hänestä pahaa, vaikka luultavasti kukaan ei puhunut pahaa. Kävelylenkit ovat aina olleet hänelle vieras käsite. No nyt hän on todella lihava.
- Anonyymi
No mutta ei voi mitään kun tykkään kaljasta ja limsasta ja ruokakin on hyvää. Vaimokin tykkää että olen lihava.
Mahtava kirjoitus mutta on siinä sekin lihavuus on sairauksien oire.
Wwuwuw kirjoitti:
Samoin stressi.
Stressi laukaisee sairauksia, mutta aiheuttaa myös lihomista.
Stressi laukaisee sairauksia, mutta aiheuttaa myös lihomista.
Juuri niin.
Tämmöinen provosointi tällä kertaa :)
Tottahan se on, että lihavuus on itse aiheutettua loppupeleissä. Jos ei syö liikaa, ei liho.
Jos asiaa haluaa tarkastella vähän laajemmassa valossa, syy lihavuuteen edelleen on loppupeleissä se, että syö enemmän kuin kuluttaa. Eri asia on sitten miksi syö enemmän kuin kuluttaa ja sitähän sinä et kysynyt.Olen kuullut väitteen siitä että lihavuus olisi psyykkistä.🤣
Voi se olla sitäkin, mutta lihavuuden diagnosointi on helpompaa kuin "muiden" psyykkisten sairauksien diagnosointi.
Pointtini oli kuitenkin se, että lihavuus on elimistön epätasapainotila, elimistö on tuolloin vikatilassa eikä toimi oikein. Vikatilan voi korjata vain laihduttamalla, muuta keinoa ei ole.Poliisin_poika kirjoitti:
Olen kuullut väitteen siitä että lihavuus olisi psyykkistä.🤣
Voi se olla sitäkin, mutta lihavuuden diagnosointi on helpompaa kuin "muiden" psyykkisten sairauksien diagnosointi.
Pointtini oli kuitenkin se, että lihavuus on elimistön epätasapainotila, elimistö on tuolloin vikatilassa eikä toimi oikein. Vikatilan voi korjata vain laihduttamalla, muuta keinoa ei ole.Kaikenlaisia väitteitä kuulee kyllä, kun seuraa ihmisten ajatuksia joka ääneen sanottuna tai kirjoitettuna :D
Laihdutus on tietenkin ainoa keino päästä eroon ylipainosta. Siinä laihduttamisessa voi auttaa vaikka kirurgi :)Kaskenpolttaja kirjoitti:
Kaikenlaisia väitteitä kuulee kyllä, kun seuraa ihmisten ajatuksia joka ääneen sanottuna tai kirjoitettuna :D
Laihdutus on tietenkin ainoa keino päästä eroon ylipainosta. Siinä laihduttamisessa voi auttaa vaikka kirurgi :)Laihduttaminen on yksi osa matkalla parempaan elämään.
Mulle tuli kuitenkin yllätyksenä se, että elimistöllä menee vuosi pari saavuttaa tasapainotila painonpudotuksen jälkeen, eli tila jossa elimistö alkaa taas toimimaan normaalisti.
Kirurgikaan ei pysty tuota vaihetta sivuuttamaan.Poliisin_poika kirjoitti:
Olen kuullut väitteen siitä että lihavuus olisi psyykkistä.🤣
Pointtini oli kuitenkin se, että lihavuus on elimistön epätasapainotila, elimistö on tuolloin vikatilassa eikä toimi oikein. Vikatilan voi korjata vain laihduttamalla, muuta keinoa ei ole.Lihavuuden syy voi olla psyykkinen.
Wwuwuw kirjoitti:
Lihavuuden syy voi olla psyykkinen.
Ylensyönnin syy voi olla psyykkistä, mutta kyllä se lihoaminen on fysiikkaa.
Laihduttaminen on yksi osa matkalla parempaan elämään.
Mulle tuli kuitenkin yllätyksenä se, että elimistöllä menee vuosi pari saavuttaa tasapainotila painonpudotuksen jälkeen, eli tila jossa elimistö alkaa taas toimimaan normaalisti.
Kirurgikaan ei pysty tuota vaihetta sivuuttamaan.Meidän elimistömme on monimutkainen laitos. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Lihominen ja laihtuminen ovat ihan selkeitä asioita. Syö enemmän kuin kulutat, lihot.
Syö vähemmän kuin kulutat, laihdut.
Laihtumisen jälkeen alkaa se painonhallinta.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Meidän elimistömme on monimutkainen laitos. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Lihominen ja laihtuminen ovat ihan selkeitä asioita. Syö enemmän kuin kulutat, lihot.
Syö vähemmän kuin kulutat, laihdut.
Laihtumisen jälkeen alkaa se painonhallinta.Harva oikeastaan ajattelee sitä, että terve elimistö mahdollistaa sinun syövän punnitsematta ruoka-aineita ja olematta nälässä. Olet aina ravittu, eikä verensokerit heittele.
Pitää vain tietää miten kokoaa ruoka-annoksensa.Poliisin_poika kirjoitti:
Harva oikeastaan ajattelee sitä, että terve elimistö mahdollistaa sinun syövän punnitsematta ruoka-aineita ja olematta nälässä. Olet aina ravittu, eikä verensokerit heittele.
Pitää vain tietää miten kokoaa ruoka-annoksensa.Juuri niin, pitää tietää.
Ja terve sielu terveessä ruumiissa takaa onnellisen elämän :)
- Anonyymi
Hitlerin ja Stalinin keskitysleirit oiva apu painonhallintaan.
Ei näkyny paljoa lihavia muita kuin vartijoita. - Anonyymi
Oon laihtunut 34 kg. mutta lihoin 12 kg sen jälkeen. Tilasin itselle kuntopyörän netistä ja ajattelin jos laihtuisi taas. Kuntopyörällä kotona polkemalla laihduin 34 kg vuosia sitten.
- Anonyymi
Jos söisit oikein, sulla ei olisi paino-ongelmia.
Tiedän mutta olen laiska syömään oikein.
Suolistonkin bakteerikanta kun menee plörinäksi, on hirmu heikossa jamassa ruoansulatuskin.
Voi hyllyvät pyllyt ja heiluvat helttaset. Näinkö on!?
T. Rasvamaksa
😃👍Kaskenpolttaja kirjoitti:
Eikö ole ihana, että on ihmisiä, jotka haluavat jakaa tietoa. :D
On, todellakin. Ilman tätä avausta olisimme kaikki eksyneitä lampaita. Nyt oon vaan minä ja rasvamaksani, selvästikkin en ole noudattunut diettiä.😃
Abrakadabra kirjoitti:
On, todellakin. Ilman tätä avausta olisimme kaikki eksyneitä lampaita. Nyt oon vaan minä ja rasvamaksani, selvästikkin en ole noudattunut diettiä.😃
Selvästikään lihava ihminen ei ole noudattanut terveellistä diettiä. Hän on syönyt liikaa kulutukseen nähden ja siten siis väärin.
Melkein kyllä tekis mieli väittää, että useampi lihava tietää tuon.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Selvästikään lihava ihminen ei ole noudattanut terveellistä diettiä. Hän on syönyt liikaa kulutukseen nähden ja siten siis väärin.
Melkein kyllä tekis mieli väittää, että useampi lihava tietää tuon.Niinpä, sitten kun lihavalla on vielä metabolinen oireyhtymä on hän ihan kusessa asiansa kanssa.
Minusta voitaisi perkaa lihavuuden oheisiakin, sillä kaikki tietävät jo että yli kulutuksen syöminen kertyy kroppaan.Abrakadabra kirjoitti:
Niinpä, sitten kun lihavalla on vielä metabolinen oireyhtymä on hän ihan kusessa asiansa kanssa.
Minusta voitaisi perkaa lihavuuden oheisiakin, sillä kaikki tietävät jo että yli kulutuksen syöminen kertyy kroppaan.Niinpä. Tutkimusta alkaa asian tiimoilta kyllä jo hiukan olla.
- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Onko sul oikeasti rasvamaksa?
Abrakadabra kirjoitti:
On ja metabolinen oireyhtymä.
Minä tunnen monet, jotka sokeritauti on lihottanut. Välttämättä se sokeritauti ei ole itse aiheutettua.
Mitä päivään kuuluu? Itse sain tänään Kelaan jätettyä asumistukitarkistushakemuksen. Sitä pitäisi vielä täydentää, mutta onpahan jo ajoissa jätetty päähakemus. :)P.Dinosaurus kirjoitti:
Minä tunnen monet, jotka sokeritauti on lihottanut. Välttämättä se sokeritauti ei ole itse aiheutettua.
Mitä päivään kuuluu? Itse sain tänään Kelaan jätettyä asumistukitarkistushakemuksen. Sitä pitäisi vielä täydentää, mutta onpahan jo ajoissa jätetty päähakemus. :)No mulla on ollut jo normaalipainoisena korkea verenpaine, hidastunut sokerin palaminen mikä ei vielä ole puhjennut 2 diabetekseksi, mutta prediabetes.
Vain verenpainetta lääkitään.
Sukuvika kun suksi tökkii. Plus pienetkin elintapa horjahdukset näkyy. Myös pcos on metabolisessa oireyhtymässä yksi osatekijä.
Kaikki pysyy kurissa, kun mietin mitä syön. Mutta maksan kasvain on oma juttunsa ja maksan rasvapisarat, ne kuulemma on osa tuota metabolista oireyhtymää, joka siis ei vaadi yhtään ylipainoa ollakseen olemassa.☺️Abrakadabra kirjoitti:
No mulla on ollut jo normaalipainoisena korkea verenpaine, hidastunut sokerin palaminen mikä ei vielä ole puhjennut 2 diabetekseksi, mutta prediabetes.
Sukuvika kun suksi tökkii. Plus pienetkin elintapa horjahdukset näkyy. Myös pcos on metabolisessa oireyhtymässä yksi osatekijä.
Kaikki pysyy kurissa, kun mietin mitä syön. Mutta maksan kasvain on oma juttunsa ja maksan rasvapisarat, ne kuulemma on osa tuota metabolista oireyhtymää, joka siis ei vaadi yhtään ylipainoa ollakseen olemassa.☺️Päivä meni sukkelaan, vähän äksyilevien työkaverien kanssa mutta kumminkin. Oli huono päivä heillä.
Ok.☺️Abrakadabra kirjoitti:
No mulla on ollut jo normaalipainoisena korkea verenpaine, hidastunut sokerin palaminen mikä ei vielä ole puhjennut 2 diabetekseksi, mutta prediabetes.
Kaikki pysyy kurissa, kun mietin mitä syön. Mutta maksan kasvain on oma juttunsa ja maksan rasvapisarat, ne kuulemma on osa tuota metabolista oireyhtymää, joka siis ei vaadi yhtään ylipainoa ollakseen olemassa.☺️Normaalipainolla meinaan 52-55kg 166cm pituudella. Nyt on sitkeesti 72 kiloa kyydissä, eikä varise.
Nälkäkuuri vie lihaksetkin, väärä tapa laihduttaaAbrakadabra kirjoitti:
Kaikki pysyy kurissa, kun mietin mitä syön. Mutta maksan kasvain on oma juttunsa ja maksan rasvapisarat, ne kuulemma on osa tuota metabolista oireyhtymää, joka siis ei vaadi yhtään ylipainoa ollakseen olemassa.☺️Joo, sulla näyttää olevan vähän rasitusta ja kilot eivät välttämättä ole itse aiheututtaja niin kuin minulla. Itse painan jotain 106 kiloa, kun normaalipaino 194 cm pituudessa on -94 kg. Eli on 12 kiloa ylimääräistä ihannepainon päälle. Tänäänkin kävin kahvilassa syömässä leivoksen. Toisaalta söin terveesti yliopistolla ennen sitä leivosta. Mutta niillä leivoksilla olen saanut luotua sen ylimääräisen painon, joten minulla lieveä lihavuus on itseaiheutettua?
P.Dinosaurus kirjoitti:
Joo, sulla näyttää olevan vähän rasitusta ja kilot eivät välttämättä ole itse aiheututtaja niin kuin minulla. Itse painan jotain 106 kiloa, kun normaalipaino 194 cm pituudessa on -94 kg. Eli on 12 kiloa ylimääräistä ihannepainon päälle. Tänäänkin kävin kahvilassa syömässä leivoksen. Toisaalta söin terveesti yliopistolla ennen sitä leivosta. Mutta niillä leivoksilla olen saanut luotua sen ylimääräisen painon, joten minulla lieveä lihavuus on itseaiheutettua?
On se mullakin itseaiheutettua ollut, mulla vaan on ns. normi verrokkiin verraten kohonnut riski paaristua, koska aineenvaihdunnan ja hormoonitoiminnan häiriöt. Eli mun pitäis olla vielä pikkutarkempi mitä tungen suuhuni.
Sitten vielä refluksi eli happomaha ja Ibs sotkee suolistoni bakteerikantaa, joka osaltaan edesauttaa ruoansulatus vaikeuksissa. Kroppa ei toimi ja suodata ihanteellisesti, vaikka koittasin elää vain porkkanalla. Eli terveydentila on vain osasyy helppoon lihomiseen ja vaikeaan laihtumiseen.
Mä en syö leivoksia, enkä oikeestaan muuta höttöjä kun sokeria hiukan liikaa..sokerit sokerina. Mitään makeutusaineita en voi käyttää Ibs takia, tulee ripuli ja vetenä kaikki heti läpi. Helkkarin kovia vatsakramppeja ja kipuja. Pakko nauttia sokerin muodossa makiat..Abrakadabra kirjoitti:
On se mullakin itseaiheutettua ollut, mulla vaan on ns. normi verrokkiin verraten kohonnut riski paaristua, koska aineenvaihdunnan ja hormoonitoiminnan häiriöt. Eli mun pitäis olla vielä pikkutarkempi mitä tungen suuhuni.
Sitten vielä refluksi eli happomaha ja Ibs sotkee suolistoni bakteerikantaa, joka osaltaan edesauttaa ruoansulatus vaikeuksissa. Kroppa ei toimi ja suodata ihanteellisesti, vaikka koittasin elää vain porkkanalla. Eli terveydentila on vain osasyy helppoon lihomiseen ja vaikeaan laihtumiseen.
Mä en syö leivoksia, enkä oikeestaan muuta höttöjä kun sokeria hiukan liikaa..sokerit sokerina. Mitään makeutusaineita en voi käyttää Ibs takia, tulee ripuli ja vetenä kaikki heti läpi. Helkkarin kovia vatsakramppeja ja kipuja. Pakko nauttia sokerin muodossa makiat..Mutta olen iloinen, että kun ennen painoin 86 kg niin nyt sen 72kg ja se näkyy mun kropassa. Myös tuntuu.
Ihannepainoni on kuitenkin 65 kiloa, silloin olen hoikka ja sopusuhtainen. Lihakset painaa ja niitä taas en halua polttaa pois ollakseni kukkakeppi. Tai mallikelpoinen. ☺️Abrakadabra kirjoitti:
Mutta olen iloinen, että kun ennen painoin 86 kg niin nyt sen 72kg ja se näkyy mun kropassa. Myös tuntuu.
Ihannepainoni on kuitenkin 65 kiloa, silloin olen hoikka ja sopusuhtainen. Lihakset painaa ja niitä taas en halua polttaa pois ollakseni kukkakeppi. Tai mallikelpoinen. ☺️Vai olet sinäkin vähän ylipainoa hankkinut väärin syömällä. Itse illalla kävin kaupassa. Ostin kaksi kreikkalaista mansikkajugurttia, Toblerone 100 gramman suklaatangon, banaaneita puolikiloa ja Turkisk Pepper lakun. Niissä on sokeria. Huomenna syön kotonani toisen mansikkajugurteissa ja tonnikalaa makaronin kanssa. Sitten illlalla käyn syömässä päivän sub-leivän Subwayssa. Keskiviikkona menen sitten syömään yliopistolle niin kuin torstaina ja perjantaina. Siellä saa parempaa ravintoa ja ei sorru ostamaan suklaata. Perjantaina on ensimmäinen luento. Lauantaina lähden syömään isän luokse "Lappeenrantaan".
Hyvää illan jatkoa ja hyvää alkuviikkoa, sillä lopettelen tähän maanantain osalta! Kiva, kun painosi on tippunut 86 kilosta 72:een.- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Mutta olen iloinen, että kun ennen painoin 86 kg niin nyt sen 72kg ja se näkyy mun kropassa. Myös tuntuu.
Ihannepainoni on kuitenkin 65 kiloa, silloin olen hoikka ja sopusuhtainen. Lihakset painaa ja niitä taas en halua polttaa pois ollakseni kukkakeppi. Tai mallikelpoinen. ☺️Lihaksen ja rasvan painoero ei ole kovinkaan suuri.
P.Dinosaurus kirjoitti:
Vai olet sinäkin vähän ylipainoa hankkinut väärin syömällä. Itse illalla kävin kaupassa. Ostin kaksi kreikkalaista mansikkajugurttia, Toblerone 100 gramman suklaatangon, banaaneita puolikiloa ja Turkisk Pepper lakun. Niissä on sokeria. Huomenna syön kotonani toisen mansikkajugurteissa ja tonnikalaa makaronin kanssa. Sitten illlalla käyn syömässä päivän sub-leivän Subwayssa. Keskiviikkona menen sitten syömään yliopistolle niin kuin torstaina ja perjantaina. Siellä saa parempaa ravintoa ja ei sorru ostamaan suklaata. Perjantaina on ensimmäinen luento. Lauantaina lähden syömään isän luokse "Lappeenrantaan".
Hyvää illan jatkoa ja hyvää alkuviikkoa, sillä lopettelen tähän maanantain osalta! Kiva, kun painosi on tippunut 86 kilosta 72:een.Mukavata päivää, minä pidän ruokataukoa.😃
- Anonyymi
Vai ruokataukoa, syöt tietenkin sokerimunkkeja ja coca-colaa sitten lounaaksi ja karamelleja jälkiruoaksi :)
Minä kävin jo tänäänkin pyöräilemässä heti kun aurinko esiintyi pilvien takaa, kävin kaupassa ja muutenkin huvikseni ulkoilemassa, kaupasta tuollaista vihreätä piparminttuteetä iltajuomaksi joka ei väsytä niin paljon kuin kahvi kuumana mustana iltajuomana.
Yläaste-ikäisillä näytti olevan meneillään tuollainen perinteinen kai: syksyinen suunnistuskilpailu, kun täällä on aika hyvät liikuntareitit: 3 poikaa näytti menevät hieman myöhässä sinne, opettaja sanoi niille: miten voi kestää noin kauan tulla tänne sieltä kun on aika lyhyt matka koululta lähtöpaikalle :) Anonyymi kirjoitti:
Vai ruokataukoa, syöt tietenkin sokerimunkkeja ja coca-colaa sitten lounaaksi ja karamelleja jälkiruoaksi :)
Minä kävin jo tänäänkin pyöräilemässä heti kun aurinko esiintyi pilvien takaa, kävin kaupassa ja muutenkin huvikseni ulkoilemassa, kaupasta tuollaista vihreätä piparminttuteetä iltajuomaksi joka ei väsytä niin paljon kuin kahvi kuumana mustana iltajuomana.
Yläaste-ikäisillä näytti olevan meneillään tuollainen perinteinen kai: syksyinen suunnistuskilpailu, kun täällä on aika hyvät liikuntareitit: 3 poikaa näytti menevät hieman myöhässä sinne, opettaja sanoi niille: miten voi kestää noin kauan tulla tänne sieltä kun on aika lyhyt matka koululta lähtöpaikalle :)Söin mandariinin ja puolet vispipuuron jämästä. :)
Kuppi kahvia. Aamupalana säin yhden viilin kanelisokerin kanssa. Nam. Täytyy tehdä vielä ruokaa, riisiä ja kanaa. :)Abrakadabra kirjoitti:
Söin mandariinin ja puolet vispipuuron jämästä. :)
Kuppi kahvia. Aamupalana säin yhden viilin kanelisokerin kanssa. Nam. Täytyy tehdä vielä ruokaa, riisiä ja kanaa. :)On kyllä hieno keli tänään, ei vaan ole ennättänyt työn ohessa ulkoilemaan kun roskien vientireissun verran. Sisätyö nääs. :)
Muksuilla näkyy olevan nyt tettijaksojakin. Osa on maailmalla tetissä.- Anonyymi
Eriteltyjä karkkeja erivärikisti vielä samanmakuisista, toivottavasti isäntäsi ja lapse ei ole sellaisia että: pitää erivärisiksi värjätyt saman makuiset värjätä erivärisiksi jotta ne "muka" maistuisivat erilaisille, aina hedelmän värin mukaan :D
Joo, todellakin olen ollut nyt kaupungissa, mökeillähän moottoripyöräilin ja ammuin tarkkuusammuntaa erilaisilla aseilla, täällä lähinnä pyöräily on hauskaa, todella hauskaakin. Anonyymi kirjoitti:
Eriteltyjä karkkeja erivärikisti vielä samanmakuisista, toivottavasti isäntäsi ja lapse ei ole sellaisia että: pitää erivärisiksi värjätyt saman makuiset värjätä erivärisiksi jotta ne "muka" maistuisivat erilaisille, aina hedelmän värin mukaan :D
Joo, todellakin olen ollut nyt kaupungissa, mökeillähän moottoripyöräilin ja ammuin tarkkuusammuntaa erilaisilla aseilla, täällä lähinnä pyöräily on hauskaa, todella hauskaakin.Ei kyllä karkit maistu nykyään, joskus saattaa olla himo makeisiin. Mutta kun kahmii kymmenkunta irtokarkkia naamriin, niin melkein jo oksettaa ja hinku loppuu siihen.
Kyllä ne karkki ja herkku ajat on jääneet nuoruuteen, mielummin syön ruisleivn ja nappaan päälle kotijuustoa pari viipaleksi leikattua siivua. :P
Ai nam...Abrakadabra kirjoitti:
Ei kyllä karkit maistu nykyään, joskus saattaa olla himo makeisiin. Mutta kun kahmii kymmenkunta irtokarkkia naamriin, niin melkein jo oksettaa ja hinku loppuu siihen.
Kyllä ne karkki ja herkku ajat on jääneet nuoruuteen, mielummin syön ruisleivn ja nappaan päälle kotijuustoa pari viipaleksi leikattua siivua. :P
Ai nam...Tai kahmaisen ison kulhon salaattia, missä on parsaa, salaatteja erilaisia, kukkakaalirouhetta, kurkkua, tomaattia, viinirypäleitä, jotakin juustoa vähän ja katkarapuja...vesi nousee kielelle. :D'''
Minulla on seuraavan kerran vapaata vasta jouluna. Siihin saakka ei kauheesti jaksa suunnitella aktiviteetteja, paitsi aloitn nyt sen espanjan kielen piskelun tällä viikolla. :)
Ensi viikolla käyn salilla, jos vaan pääsen. Riippuu onko lapsen vahtia. :)
- Anonyymi
Perhepiirissä ruokatapoja seuranneena voin kyllä sanoa että lihominen johtuu siitä,mitä syöt,esim. sokerista tai rasvaista ja kuinka paljon liikut.
Mulla ainakin sokerista ja eläinrasvasta. Elin lapsena karamelleillä ja kasviksilla. Ihan oikeesti...ja voista tykkään vieläkin.
- Anonyymi
Jaa.
xL Selasin tässä ketjun läpi ja nostaisin esille erään lihomista edistävän hormoonin..
Leptiini:
Ylipainoisten ihmisten ravskudos erittää liikaa leptiiniä, jolloin ihminen voi tulla resistentiksi tälle leptinin vaikutukselle, ja ruokahalu voi vain lisääntyä.
Leptiini ohjailee siis näläntunnetta...
Painonhallinnassa on kyse leptiinin sopivasta erityksestä rasvasoluista...
Yleensä kun typerät vanhemmat lihottavat lapsensa jo vauvaikäisenä, niin kierre alkaakin jo tuolloin..Rasvaa on normaalia enemmän = Leptiiniä erittyy normaalia enemmän = Ruokahalua on normaalia enemmän = Ihminen syö yli kulutuksen ja lihoo...- Anonyymi
Lihavuus ei ole aina itse aiheutettua. Kilpirauhasen vajaatoiminta lihottaa. Myös jotkin aineenvaihduntasairaudet nostavat painoa. Jotkin sairaudet keräävät elimistöön nestettä joka näkyy lihavuutena.
Nuo on loppuin lopuksi äärimmäisen harvinaisia. Suurimmaksi osaksi ihmiset ovat tyhmyyttään lihottaneet itsensä ja saattaneet sillä elimistönsä vikatilaan.
Vikatilassa sitten tulee vaikka mitä sairauksia. Iso osa sairauksista onkin vain lihavuuden aiheuttamia.- Anonyymi
Usein vedotaan sairauksiin mutta jokainen tuntee varmasti jonkun lihavan ja hoikan ihmisen joista ymmärtää miksi toinen on lihava toinen hoikka. Ilman sairauksia.
Mättää laitti kokista, jätskiä, jugurttia jne..
Siltikki lihhoo vaikka paketissa lukee "light"..
Geeneissä vikaa. :D- Anonyymi
Light x light x light x jne. = heavy.
- Anonyymi
" huomaa että elimistö alkaa polttamaan vaikka rautanauloja."
No eipä tunnu polttavan kun ei paria ranskalaista kestä :D
-harmis-- Anonyymi
Kyllähän ne palaa, mutta prosessoitu moska oksettaa.
Tuo nyt on niin pikkukerppunen että menee vaikka väkisin:
http://apps.mcdonalds.se/prodimages/fi/BC5F6FDAE139BC6FC1258138003B2251/340.png
-harmis- Anonyymi kirjoitti:
Tuo nyt on niin pikkukerppunen että menee vaikka väkisin:
http://apps.mcdonalds.se/prodimages/fi/BC5F6FDAE139BC6FC1258138003B2251/340.png
-harmis-Kyllähän minä ne söin, mutta tuollainen moska saa voimaan pahoin.
- Anonyymi
Kyllähän minä ne söin, mutta tuollainen moska saa voimaan pahoin.
Minä nyt näen sieluni silmin vatsaansa tuskaisena pitelevän pertti-rukan :( voimia,bro
-harmis- Anonyymi kirjoitti:
Minä nyt näen sieluni silmin vatsaansa tuskaisena pitelevän pertti-rukan :( voimia,bro
-harmis-Prosessoitu perunamoska saa aikaan sellaisen olon kuin oksettaisi. Ei siitä tule kipuja tai vatsanväänteitä.
Olo on kuin A-luokan mies söisi B-luokan makkaraa. Kyllä se sulaa, mutta tekee pahaa.
- Anonyymi
Niin ja se että miellä pohjoisen ihmisillä on geeneissä sitä että ruoka helposti varastoituu, tämä aika ja ympäristö vaikuttavat myös:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006167340.html
-harmis- - Anonyymi
Kyllä lihomisessa kyse on kalorien määrästä, ei siitä etteikö elimistö käyttäisi läskiä polttoaineeksi, jos jotain niin painavammilla on nopeampi aineenvaihdunta.
- Anonyymi
Pillulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
- Anonyymi
Miten täällä voi olla lihavia Sipilän kiky-ja aktiivimallihallituksen jäljiltä jos ei lasketa tiettyjä ministereitä mukaan.
Ainakin meidän perheen laihdutti niin ettei ole lihaa jäljellä kuin vähän kielessä, läskistä puhumattakaan. - Anonyymi
Laihtuu kun jättää sokerin ja roskaruuat pois ja syä normaalia ruokaa.
- Anonyymi
Jos juoksee vaikka 10km päivittäin, syö yhden salaatinlehden vuodessa ja juo pelkkää vettä, luulisi että laihtuisi.
Varmaan noin jos tuo onnistuisi, mutta kukaan ei jaksa juosta kymppiä monenakaan päivänä peräkkäin ilman polttoainetta.
Laihduttamisessa tulee myös vastaan ns. säästöliekki jos ihminen ei saa riittävästi polttoainetta. Tuo säästöliekki käynnistyy kun elimistö tunnistaa ettei se saa riittävästi energiaa, se ryhtyy suojautumaan menemällä tilaan jossa energiankulutus on minimissä.
Moni laihduttaja sössii laihduttamisensa tuolla.- Anonyymi
Tuohon juurikin laihduttaminen perustuu, kun elimistö alkaa polttamaan lihaksia ja rasvaa energiana.
Eli energian vähentäminen on paras keino laihtua, elimistö laihtuu silloin pakosti. - Anonyymi
Eli nälkäisenä pitää olla aina aluksi, sitten vain ravinnoksi riittävä määrä suoraan proteiinia vain lihaksille, jotta jaksaa liikkua.
Aina nälässä pitää olla silloin jotta rasvat palavat pois elimistön ravinnoksi, näin se menee jos haluaa oikeasti laihtua.
- Anonyymi
"Vettä liikuntaa hedelmiä 1 teurastettu härkä viikossa ruoaksi proteiininsaannin turvaamiseksi", näin laihtuu :D
- Anonyymi
No, enpä nyt oikein tiedä. Mitä jos naapuri grillailee joka ilta. Kyllä se on sillon naapurin ja sen makkaran vika.
- Anonyymi
Tuollainenkin parantaisi kansanterveyttä paljon, kun kaikilta ylipainoisilta poistettaisiin kokonaan moottoriajoneuvojen käyttöluvat kunnes ovat jälleen normaalipainoisia :D
- Anonyymi
Ja ylipainoisia poliiseja ja palomiehiä koskien myös sama homma :_D
- Anonyymi
Itse voin syödä mitä tahansa, olen silti normaalipainoisen rajoissa, voi johtua siitä kun pyöräilen todella paljon, kaikki kauppareissutkin, mielellänikin pyöräilen, helppo tapa liikkua kaupungissa :)
En tiedä lihoisinko jos söisin pelkkiä herkkuja ja ajelisin taksilla aina :) - Anonyymi
Lihavuus, lihominen on hyvin usein psyykkisten syiden lopputulema. Ei kukaan haluamalla halua olla ylipainoinen.
Aloittajan olisi hyvä perehtyä syömishäiriöihin ja lihavuuden problematiikkaan oman navan ulkopuolella, sikäli kuin aiheesta aikoo kirjoitella.- Anonyymi
Lihavat ei siis tajua että syömällä lihoo. Vaikka siitä puhutaan joka puolella ja joka paikassa. Missä ihmeessä nämä lihavat aikaansa viettävät, navetassako?
Minä ymmärrän että jos syön kokoajan jotain, lihon, tiedän myös että takaisin hoikaksi pääseminen olisi todella vaikeaa.
Joten en syö ja pysyn hoikkana. Lihavuus ja tyhmyys kulkee siis käsikädessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihavat ei siis tajua että syömällä lihoo. Vaikka siitä puhutaan joka puolella ja joka paikassa. Missä ihmeessä nämä lihavat aikaansa viettävät, navetassako?
Minä ymmärrän että jos syön kokoajan jotain, lihon, tiedän myös että takaisin hoikaksi pääseminen olisi todella vaikeaa.
Joten en syö ja pysyn hoikkana. Lihavuus ja tyhmyys kulkee siis käsikädessä.Huomaan, että sulla on ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa.
Kannattaisi kiinnittää huomiota itseilmaisuun: lukeminen saattaisi tässä auttaa jonkin verran. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaan, että sulla on ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa.
Kannattaisi kiinnittää huomiota itseilmaisuun: lukeminen saattaisi tässä auttaa jonkin verran.Kukaan ei liho muuten kuin syömällä. Turha keksiä tekosyitä kun tekee mieli mässäillä. Järsikää porkkanaa suruunne.
- Anonyymi
Lihavat ovat yhteiskunnalle kannattavampia kuin laihat. Koska kuolevat aikaisemmin eivätkä näin kuluta yhtä pitkään yhteiskunnan varoja, siinä tulee jopa vuosikymmenien säästö. Sekä usein moninkertaisesti maksavat veroja ostaessaan herkkuja yms. kun ruikku vetää jotain takapihalla kasvatettua porkkanaa mistä kukaan ei hyödy.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833546
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)803226Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683062On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702720Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442222- 651802
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,261761- 351735
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181699- 601658