pizzan syönti

Anonyymi

monet ei syö pizzan reunuksia ajattelevan sen olevan tyhmää ja rahvaan omaista
heiltä puuttuu itse tuntoa ja selkärankaa

18

223

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Reunathan on sitä parasta täytteiden lisäksi - rapeaa ja makua.

      Monet finskit ovat unohtaneet esim. lettujen tai paistettujen kananmunien rapeat, pitsiset reunat ja kuinka hyvää ne ovatkaan. Kunnon leivässäkin parasta on rapea kuori.

      • Anonyymi

        Jep. Olen täysin samaa mieltä. Ja mulla on ainenkin niin kova nälkä että syön kuoret kans. 🙂 Perhepitsasta menee helposti 3/4. 😃


    • Anonyymi

      Jos haluan leipää, syön leipää. En pizzaa.

    • Anonyymi

      Jätän reunat syömättä siksi, etten jaksa syödä kokonaista pizzaa ja toiseksi, reunoissa on joskus tosi kitkerää tomaattipyrettä.
      Kun teen kotona pizzaa, syön tietysti reunatkin, koska laitan juustoa myös reunoihin ja sitten reunat ovat tosi hyvää.

    • Anonyymi

      Nykyään maailmalla pizzerioissa annetaan automaattisesti dippi, johon reunapalat voi dipata. On ihan järkevää myös ruokahävikkiä ajatellen. Ehkä joskus Suomessakin saavutetaan tämä sivistyksen taso.

      • Anonyymi

        Mutta jollei jaksa syödä kokonaista pizzaa on järkevää jättää reunat syömättä. Nehän on vain vehnää, ei edes oikeaa ravintoa vaan höttöhiilaria. Jätän aina reunat syömättä, paitsi kotona tehdystä pizzasta, mikä nyt muutenkin on ihan parasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jollei jaksa syödä kokonaista pizzaa on järkevää jättää reunat syömättä. Nehän on vain vehnää, ei edes oikeaa ravintoa vaan höttöhiilaria. Jätän aina reunat syömättä, paitsi kotona tehdystä pizzasta, mikä nyt muutenkin on ihan parasta.

        Pitsasta voi syödä useamman kerran, pakkoko sitä on ähistää kaikkea kerralla.
        Vinkiksi: pienemmät pitsapalat mahtuvat paistinpannulle, siinä kun kuumentaa, niin pohjan rakenne säilyy hyvänä ja pitsa lämpiää suht nopeasti. Toinen lämmitystapa on tietysti mikroaaltouuni jos nopeasti pitää pitsanjämät lämmittää.
        Reunojen syömättä jättäminen on tarpeetonta HAASKAUSTA. Kaikki ruoka on tarkoitettu syötäväksi. Vain KERMAPERSEET haaskaavat ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitsasta voi syödä useamman kerran, pakkoko sitä on ähistää kaikkea kerralla.
        Vinkiksi: pienemmät pitsapalat mahtuvat paistinpannulle, siinä kun kuumentaa, niin pohjan rakenne säilyy hyvänä ja pitsa lämpiää suht nopeasti. Toinen lämmitystapa on tietysti mikroaaltouuni jos nopeasti pitää pitsanjämät lämmittää.
        Reunojen syömättä jättäminen on tarpeetonta HAASKAUSTA. Kaikki ruoka on tarkoitettu syötäväksi. Vain KERMAPERSEET haaskaavat ruokaa.

        Juuri näin. Koko pizza tulee syötyä en jätä reunoja ellei sitten ole täysin palaneet, jota harvemmin näkee tosin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitsasta voi syödä useamman kerran, pakkoko sitä on ähistää kaikkea kerralla.
        Vinkiksi: pienemmät pitsapalat mahtuvat paistinpannulle, siinä kun kuumentaa, niin pohjan rakenne säilyy hyvänä ja pitsa lämpiää suht nopeasti. Toinen lämmitystapa on tietysti mikroaaltouuni jos nopeasti pitää pitsanjämät lämmittää.
        Reunojen syömättä jättäminen on tarpeetonta HAASKAUSTA. Kaikki ruoka on tarkoitettu syötäväksi. Vain KERMAPERSEET haaskaavat ruokaa.

        Juuri näin!


    • Anonyymi

      Älä skagaa,skruudaa gutaa lättyy!!

    • Anonyymi

      Tekisi nyt mieli mennä keskustaan syömään orpoja pizzan reunoja joita ihmiset ovat jättäneet orvoiksi.
      Tälläiset jämät maistuisivat.

      • Anonyymi

        Onneksi minulla on sentään nyt keksimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi minulla on sentään nyt keksimistä.

        Kaurakeksimistä.


    • Anonyymi

      Eikö ne olekaan sitä varten että voi pitää niistä kiinni kun syö käsin? Itse olen ravintolassa heittänyt lihavimpien lautasille kun kuolaavat toisten lautasia.

      • Anonyymi

        Joo pizzan reunoista pidetään kiinni, kun syödään käsin. Ei niitä ole tarkoitettukaan syötäviksi. Harvassa pizzeriassa pohjataikina on edes niin hyvää, että reunoja ihan ilokseen söisi. Mulla on hyvä pizzapohjaohje, niin että mun pizzasta ei jää hukkapaloja.


    • Anonyymi

      Keskustassa on kaikki herkku täyte nam nam!

    • "Markkina" pyrkii tekemään suomalaisistakin paitsi lihavia, niin myös ruuan tuhlaajia ja pois heittäjiä.

      Mikäs sen tuottavampaa?

    • Jääkaappiin oli jäänyt pari taikinapalloa, joiden kohoamisaika oli 96h. Tein niistä kaksi 30 cm napolilaistyylistä kantarellipizzaa. Pohjalle 3 rkl tomaattikastiketta, sen päälle 5 ohutta siivua mozzarellapallosta, niiden päälle kaksi kourallista tuoreita kantarelleja ja lopuksi ripaus parmesaaniraastetta. Pizzojen paistoaika noin 2 minuuttia, reunat kohosivat loistavasti ja ottivat hyvin leopardipilkkuja kuumasta tulesta. Viimeistely basilikanlehdillä ja pestolla terästetyllä hyvällä oliiviöljyllä.

      En ole koskaan syönyt niin hyvää pizzaa. Kantarellit toivat oman herkän ja aromikkaan maun, jonka täydensi pehmeä ja erittäin aromikas pohja, joka oli varmaankin kehittänyt makua pitkästä kohottamisesta. Olisi ollut synti jättää syömättä herkulliset reunat. Jos ne ei mahdu vatsaan niin pitää tehdä pienempiä pizzoja ja jos pelkää vehnäjauhopohjaa niin pitää siirtyä muhennosruokiin, jossa on pelkkiä pizzatäytteitä.

      Sen mitä olen huippupizzakokkeja vähän seuraillut (Dokumenteista, esim. Netflixin Chef's Table: Pizza) niin taikinan ja pohjan teon opettelu on ensiarvoisen tärkeää ja on ottanut monilta vuosia viimeistellä taidot. Ilman kunnollista pohjaa ei voi tehdä huippupizzaa. Huippukokkien pizzoista kannattaa syödä maukkaat reunatkin. Toki sitten on eri asia kaikenmaailman Kotipizzat ja RAX:t, joiden kuivat, kovat ja mauttomat reunat voi jättää syömättä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe