Uskovien vainojen nimilista

Anonyymi

Parasta aikaa kerätään taas yhtä kansalaisaloitetta - Tahdon 2020 - jossa vaaditaan kirkkokunnille oikeutta antaa potkut väärän seksuaalisuuntauksen vuoksi. Koko aloite on täynnä homofoobisuutta. Virallisesti asia on muotoiltu näin:

"Aloite kristillisen seksuaalietiikan mukaisen opetuksen ja toiminnan turvaamiseksi sitä edustavissa uskonnollisissa yhdyskunnissa ja yhteiskunnassa"

Tämä on sinsänsä loistava kansalaisaloite. Tätä kautta selviää se, kuinka vähän tässä maassa on näitä uskovia umpihörhöjä. Samalla se kumoaa 100 - 0 väitteen että jos homoavioliitosta olisi järjestetty kansanäänestys, niin EI-äänet olisivat voittaneet.

Sitä ihmettelen näiden kirjoittajien "rohkeutta". Ovathan he useasti todenneet että kohta alkaa kristittyjen vainot. Nyt he menevät laittamaan nimensä listaan, josta "vainoojien" on sitten helppo heidät poimia ja lähettää partio paikalle. Eivätkö he ole miettineet ollenkaan tälläistä kauhuskenaariota?

Vai onko syy siihen että nimiä kertyy vähän sen vuoksi että suurin osa kirjoittajista ei uskalla laittaa nimeään? He ovat "kaukaa viisaita" ja tiedostavat mahdollisuuden tulla vainotuksi listan kautta. Taas toisaalta jos näin on, niin eikös tämä ole uskonnollista epärehellisyyttä? Mitäs jumala tämmöisestä on mieltä?

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Tätä kautta selviää se, kuinka vähän tässä maassa on näitä uskovia umpihörhöjä."

      Vain siinä tapauksessa, että kaikki umpihörhöt antavat aloitteelle allekirjoituksensa. On kuitenkin kyseenalaista, että näin myös tapahtuisi. Hörhöjä siis varmaankin on enemmän kuin allekirjoittaneita.

      • Anonyymi

        Niin varmaan. He ilmeisesti juuri pelkäävät noita mahdollisia vainoja, jotka ovat heidän mukaansa alkamassa aivan lähitulevaisuudessa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin varmaan. He ilmeisesti juuri pelkäävät noita mahdollisia vainoja, jotka ovat heidän mukaansa alkamassa aivan lähitulevaisuudessa...

        Olishan se erikoinen itsesensuurin muoto, olla ajamatta haluamaansa politiikkaa siinä pelossa, että nimilistan kanssa tulee kohta joku saatanallinen gestapo ovelle. Mutta jos kristillisessä eskatologiassa kerran todetaan, että vainot tulevat, niin mikä motiivi tosikristityllä olisi niiden viivyttelyyn tai välttelyyn? Jos kaikki on tapahtuva kuin on kirjoitettu, niin ei siinä taitaisi auttaa jättääkö kirjoittamatta jonkin aloitteen vai ei.


    • "Aloite kristillisen seksuaalietiikan mukaisen opetuksen ja toiminnan turvaamiseksi... YHTEISKUNNASSA"

      Tuon kansalaisaloitteet tavoitteet on ainakin asetettu kunnianhimoisen korkealle, kun he ajavat niitä koko YHTEISKUNTAAN.

      • Anonyymi

        Niin sinäkö tosiaan kuvittelet että tuo aloite kerää tarvittavan nimimäärän? No onhan se helppo uskoa sinulta joka uskoo että aasi puhuu ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinäkö tosiaan kuvittelet että tuo aloite kerää tarvittavan nimimäärän? No onhan se helppo uskoa sinulta joka uskoo että aasi puhuu ...

        Kyllä se kerää tarvittavan nimimäärän, koska saahan täälläkin kesken keskustelun heitetty satunnainen kommentti, jota kukaan ei osaa edes etsiä, koska se on anonyyminä heitetty, minuutissa 13 haamupeukkua :D


    • Anonyymi

      Jeesuskin uskalsi julistaa, että on jumalan poika ei nykyaikana sentään ristiinnaulita.

    • Allekirjoitan.

      • Anonyymi

        Montako kertaa aiot allekirjoittaa? Koska sinä olet niitä hörhöjä jotka ovat ihan varmasti jo ensimmäisenä päivänä laittaneet nimensä tuohon alle.

        Ja kyllä teillä kova usko pitää olla jos tosiaan uskotte että nimilista tulee täyteen. Ehdotan vedonlyöntiä:

        Jos se tulee täyteen niin lupaan että en koskaan enää kirjoita tälle palstalle mitään.

        Jos se ei tule täyteen niin sinä et kirjoita tänne mitään yhteen kuukauteen.

        Sopiiko?


      • Anonyymi

        Kysyin sopiiko? Minne jäi sinun vastaus? Vai loppuiko kynästä muste?


    • Ei kaikki uskovaiset koe, että tuo adressi pitäisi kirjoittaa. Ja kun vainot alkavat niin eiköhän uskovaiset tunnusta selkeästi sitä "omaa väriään" ettei kenellekään jää epäselväksi mihin he uskovat.

      • "Ja kun vainot alkavat". Se ei ole kirkossa kuulutettu.

        Raamatussa heti yksi Pietari tiukan paikan edessä kielsi tuntevansa koko Jeesusta. Ette te varmaan sen paremmin toimi?


      • torre12 kirjoitti:

        "Ja kun vainot alkavat". Se ei ole kirkossa kuulutettu.

        Raamatussa heti yksi Pietari tiukan paikan edessä kielsi tuntevansa koko Jeesusta. Ette te varmaan sen paremmin toimi?

        Sehän jää sitten nähtäväksi. Pietarikin kuitenkin sai palata takaisin Jeesuksen yhteyteen. Jeesus armahti katuvaa Pietaria. Jeesuksen armo kantaa.


    • ”Ovathan he useasti todenneet että kohta alkaa kristittyjen vainot. Nyt he menevät laittamaan nimensä listaan, josta "vainoojien" on sitten helppo heidät poimia ja lähettää partio paikalle.”

      Tuskin kukaan tuon perusteella tekee yhtään mitään. Ei suomessa vielä valtion tasolla vainota yhtään ketään.

      ”Vai onko syy siihen että nimiä kertyy vähän sen vuoksi että suurin osa kirjoittajista ei uskalla laittaa nimeään?”

      Ehkä suurin osa uskovista ei vain hyväksyt tuollaista eriarvoisuus paperia? Miksi heikentää yhteiskuntaa siten, että pieni ryhmä saisi oikeuden syrjiä tiettyjä ryhmiä? Ehkä suurin osa ymmärtää, että tuo kääntyy itseään vastaan – samalla lailla sitä voidaan sitten syrjiä heitäkin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe