Buvidal aloitus

Anonyymi

Onko kenelläkään kokemusta? Hyötyjä taikka haittoja?

68

12113

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulle aloitettiin kyseinen valmiste viikko sitten. Aikaisemmin meni Xone 16mg/vrk, nyt menee tuo Buvidal- piikki(24mg) viikottain tökättynä.
      Ottaen huomioon, että olen motivoitunut hoitoon(kaikki seulat yms olleet puhtaat, enkä jättänyt yhtään hoitopäivää väliin), niin tuo on paljon helpompaa käydä kerran viikossa ottamassa piikki, kuin rampata päivittäin.

Pistoksesta jää vatsaan sellainen viinirypäleen kokoinen kova köntti, jonka tuntee puristelemalla, se lähtee muutamassa päivässä pois. Vatsaan se omalla kohdallani pistetään.

• Anonyymi

Pieni lisäys edelliseen: se 24mg Buvidal ei "kantanut", kuin 4 päivää, viidentenä päivänä iski reflat... Kun otin ensimmäisen piikin maanantaina, lauantaina ja sunnuntaina oli niitä perusoireita: kylmä-kuuma hikoilua, lihaskireyttä, ärtyisyyttä, vatsa sekaisin yms.
        Onhan se jo itsestään selvää, että jos aiemmin annokseni filmejä oli 16mg/vrk=112mg/vko, niin eihän 24mg pistos voi riittää viikoksi mitenkään.
        Puhuin myös lääkärin kanssa siitä, kun minulle on annettu tuo pistos, niin heti sen jälkeen pistokohdasta valuu ulos noin teelusikallinen nestettä, lääkärin mukaan pistosta ei olla silloin annettu riittävän syvälle(rasvakudoksen alle), jolloin lääkeainetta tihkuu ulos. Nyt kokeilemme erilaisia menetelmiä toivotun tuloksen saavuttamiseksi, nostamme annosta, vaihdamme pistotapaa(joka ilmeisesti oli aiemmin väärä) ja otan ylimääräisen pistoksen keskiviikkona(maanantaina otin viimeksi).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pieni lisäys edelliseen: se 24mg Buvidal ei "kantanut", kuin 4 päivää, viidentenä päivänä iski reflat... Kun otin ensimmäisen piikin maanantaina, lauantaina ja sunnuntaina oli niitä perusoireita: kylmä-kuuma hikoilua, lihaskireyttä, ärtyisyyttä, vatsa sekaisin yms.
        Onhan se jo itsestään selvää, että jos aiemmin annokseni filmejä oli 16mg/vrk=112mg/vko, niin eihän 24mg pistos voi riittää viikoksi mitenkään.
        Puhuin myös lääkärin kanssa siitä, kun minulle on annettu tuo pistos, niin heti sen jälkeen pistokohdasta valuu ulos noin teelusikallinen nestettä, lääkärin mukaan pistosta ei olla silloin annettu riittävän syvälle(rasvakudoksen alle), jolloin lääkeainetta tihkuu ulos. Nyt kokeilemme erilaisia menetelmiä toivotun tuloksen saavuttamiseksi, nostamme annosta, vaihdamme pistotapaa(joka ilmeisesti oli aiemmin väärä) ja otan ylimääräisen pistoksen keskiviikkona(maanantaina otin viimeksi).

Nyt otin kolmannen viikkopistoksen, välissä jouduttiin antamaan ylimääräinen 8mg pistos vieroitusoireiden takia. Pistos ollaan opittu nyt antamaan "oikein" ts. että lojun selälläni pari minuuttia (vatsaan)pistämisen jälkeen, jolloin ainetta ei tursua pistokohdasta ulos. Toivottavasti tämä refloissa vellominen tästä nyt tasoittuisi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt otin kolmannen viikkopistoksen, välissä jouduttiin antamaan ylimääräinen 8mg pistos vieroitusoireiden takia. Pistos ollaan opittu nyt antamaan "oikein" ts. että lojun selälläni pari minuuttia (vatsaan)pistämisen jälkeen, jolloin ainetta ei tursua pistokohdasta ulos. Toivottavasti tämä refloissa vellominen tästä nyt tasoittuisi...

Jep, 3 vko Buvidal- hoitoa takana, vapinaa, oksentelua, kärsimystä, paha olo kaikin puolin.
        En suosittele vähimmässäkään määrin kenellekkään. Ei tarvitse olla matemaattinen nero tajutakseen, että jos annoskokoni oli(Xone filmejä) 16mg/vrk = 112mg/vko ja se vaihdettiin 24mg/vko Buvidaliin(sama lääkeaine), niin se ei riitä.
        Irtisanouduin Buvidal- hoidosta, kun en päässyt edes polille hakemaan lisää lääkettä, kun olo on niin mahtava...
        Ensi viikolla laitetaan filmit takaisin.
        3 viikkoa tuskaa, eikä mitään muuta takana.
        Ei kannata ainakaan vaihtaa filmejä kyseiseen valmisteeseen. Siitä tulee vain ja ainoastaan reflainen olo, ihmis-suhteet kärsivät jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla korvien välissä vikaa kun kitiset 16mg annoksella minkä pitäisi kantaa vähintään viikon ajan. Mulla kantaa 8mg annos enkä tule edes kipeäksi edes viikon vikana päivänä. Kannattaa jutella polin lääkärin kanssa oheiskäytöstä ja henkisestä hyvinvoinnista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, 3 vko Buvidal- hoitoa takana, vapinaa, oksentelua, kärsimystä, paha olo kaikin puolin.
        En suosittele vähimmässäkään määrin kenellekkään. Ei tarvitse olla matemaattinen nero tajutakseen, että jos annoskokoni oli(Xone filmejä) 16mg/vrk = 112mg/vko ja se vaihdettiin 24mg/vko Buvidaliin(sama lääkeaine), niin se ei riitä.
        Irtisanouduin Buvidal- hoidosta, kun en päässyt edes polille hakemaan lisää lääkettä, kun olo on niin mahtava...
        Ensi viikolla laitetaan filmit takaisin.
        3 viikkoa tuskaa, eikä mitään muuta takana.
        Ei kannata ainakaan vaihtaa filmejä kyseiseen valmisteeseen. Siitä tulee vain ja ainoastaan reflainen olo, ihmis-suhteet kärsivät jne.

Suussa liotettavasta annoksesta imeytyy noin kolmannes. Sen vuoksi tuo laskenta hieman erilainen. Buvidal imeytyy satarosseenttisestti neäs. Eli noin about 3-4mg/vrk. Se on jotakuinkin sitä luokkaa, että jonninjoutavaa enempiä ollakkaan, ei se siitä kummene

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla korvien välissä vikaa kun kitiset 16mg annoksella minkä pitäisi kantaa vähintään viikon ajan. Mulla kantaa 8mg annos enkä tule edes kipeäksi edes viikon vikana päivänä. Kannattaa jutella polin lääkärin kanssa oheiskäytöstä ja henkisestä hyvinvoinnista.

Se on niin yksilöllistä. Suurin osa kh:ssa olevat
        Eivät ole edes nähneet opioideja. Se että vetää subuja kotona, sitten siirrytään vetämään samaa ainetta klinikalle. Mikä on idea. Suomessa laitetaan mielenterveys ja alkoholi potilaat samaan hoitoon. Itse en ole saanut mitään hoitoa
        Klinikalta. pelkän lääkkeen Voisin sen hakea yhtä hyvin apteekista. Suomessa se ei onnistu. Koko homma on bisnestä missä minimoidaan kulut.
        Kärsijät ovat kunnat ja ennenkaikkea asiakkaat.
        EN SUOSITTELE KH:ta kenellekään. Itse pudotan
        Levopidonia ajatuksena lopettaa hoito jatkan omilla pillereillä. Saan takaisin minulle kuuluvat oikeudet ja vapauden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on niin yksilöllistä. Suurin osa kh:ssa olevat
        Eivät ole edes nähneet opioideja. Se että vetää subuja kotona, sitten siirrytään vetämään samaa ainetta klinikalle. Mikä on idea. Suomessa laitetaan mielenterveys ja alkoholi potilaat samaan hoitoon. Itse en ole saanut mitään hoitoa
        Klinikalta. pelkän lääkkeen Voisin sen hakea yhtä hyvin apteekista. Suomessa se ei onnistu. Koko homma on bisnestä missä minimoidaan kulut.
        Kärsijät ovat kunnat ja ennenkaikkea asiakkaat.
        EN SUOSITTELE KH:ta kenellekään. Itse pudotan
        Levopidonia ajatuksena lopettaa hoito jatkan omilla pillereillä. Saan takaisin minulle kuuluvat oikeudet ja vapauden.

Joo tuo kyttäys vituttaa. En mäkään klinikalla mitään hoitoa ole saanut. Aluksi taistelet pitkään, mulla meni 9kk, että "pääset" "hoitoon", niin hoito aloitetaan sillä, että sulla pitää olla viekkarit. Ensin filmi, nyt buvidal kk-injektio. Kun käyn harvoin enkä kitise, niin mut on aivan unohdettu. Mulla 2 nimettyä oma hoitajaa. Ihmettelin tänään klinikalla, miksei viesteihini vastata. Toinen on isyys lomalla ja toinen muuten lomalla. Ei näistä viitsitä mulle mainita. Oon ollu "hoidossa" n.2v

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ei sitä ulos saa tulla tippaakaan. Alunperinkään sitä ei ole kuin puoli milliä sitä nestettä muistaakseni tuossa viikkoinjektiossa itselläni on ihan sama. Minulla aloitettiin se ihan eri lailla kun vaihdettiin suboxonesta (14mg/vrk) juurikin tuohon 24 mg viikossa. Kannattaa ottaa huomioon että buvidal injektio ei sisällä naloksonia, toisin kuin suboxone. Joka tapauksessa itselläni annettiin ensin 24 mg ja sitten neljän päivän päästä jo toinen viikko satsi ja sen jälkeen vasta viikon välein. Muistaakseni virallinen ohje menee nimenomaan ensin pari kertaa 3-4 päivää 24 Mg ja sitten vasta viikon välein, mikäli vaihdetaan aiemmasta lääkkeestä jossa annos isompi. Oli miten oli kyllä minä olen kokenut tuon paljon tehokkaammaksi heti kun vain tasoittui. Suboxone hyppii ylös alas kuin heinäsirkka kolahtaa aamulla mutta puolella päivällä olet jo naputtelemassa pöytää ja hakemassa oheiskäyttöön tavaraa. Tai jos ei oheiskäyttöä niin sitten ainakin loppupäivä menee seuraavaan annoksen odotteluun. Nyt kolme vuotta ollut tuolla injektiolla kerran viikossa (halunnut itse muista syistä pitää tapaamiset kerran viikossa vaikka lääke olisikin vaihdettu jo ajat sitten halutessani kuukauden versioon) niin se on niin tasainen että En huomaa sitä käytännössä mitenkään. Aluksi olin hyvin skeptinen että tämähän rikkoo koko konseptin, mutta lopulta nimenomaan päinvastoin. Nyt kun ei koko ajan ole kiinni lääkkeen haussa, ja muuten 24/7 hoidossa ehtii elämäänkin. Kyllä tuo minusta kuin yö ja päivä on lääkkeenä.

• Anonyymi

Siinä sitä kärvistellään itse aiheutettujen ongelmien kanssa.

• Anonyymi

Siinäpä oli taas älykäs kommentti. Kannattaa tutustua käsitteeseen päihde sairaus ennen kuin yrittää alkaa pätemään.

• Tules hei mun nenän eteen haastelemaan samoin! Jos kuvittelet, että päihteiden varsinkin liiallinen terveyttä uhkaava käyttäminen on kaikille "oma valinta", niin sitten suosittelen sulle et:Ei sit muuta kun Takas nyt sinne tynnyriin kasvaan ja karvottuun, vaj4kk1. Itse oon muuten kans tuolla buvidalilla ollut nyt kuukauden verran ja niistä viimeiset kaksi annoksella 24mg. Jos suoraan sanon niin ihan hanurista korvaan sattuu ja puolet viikosta saa kärvistellä vieroitusoireista, oli annos mikä tahansa. Ennen buvidalia olin filmillä reilut pari vuotta annoksella 10mg/vrk, sain elämäni järjestykseen hommasin ajokortinkin, lapset takaisin kotiin ja sellasta plus
        pystyin olemaan vetämättä huumeita lainkaan filmihoidon aikana. Nyt viimeisen kuukauden aikana mä olen retkahdellu aika pahasti, ollu kipeenä ja menettäny korttini, ja kotini. En voi siis suositella kellekkään. Eniten harmittaa se, ettei mua kuunnella eikä mun mielipiteestä välitetä hoitokontaktini toimesta lainkaan. Tuntuu että mut on jätetty päihdeongelmani kanssa nyt yksinään. Mahtava hieno uusi lääke siis saatiin, JES!

• Anonyymi

Miksi edes kirjoittelet tänne kun kommentistasi huomaa vaan että et tiedä näistä asioista yhtään mitään

Hyvää jatkoa sulle ! Ja varo ettei kukaan läheisesi aiheuttaisi itselleen ongelmia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä oli taas älykäs kommentti. Kannattaa tutustua käsitteeseen päihde sairaus ennen kuin yrittää alkaa pätemään.

Olen täysin samaa mieltä!! Toi on joku vitun poikanen, jolle riittäisi itselkle Äidin pusu poskelle!! ei 24mg kanna mitenkään ...samallaisia kokemuksia!!

• Anonyymi
        SeSaakelinSekapää kirjoitti:

Tules hei mun nenän eteen haastelemaan samoin! Jos kuvittelet, että päihteiden varsinkin liiallinen terveyttä uhkaava käyttäminen on kaikille "oma valinta", niin sitten suosittelen sulle et:Ei sit muuta kun Takas nyt sinne tynnyriin kasvaan ja karvottuun, vaj4kk1. Itse oon muuten kans tuolla buvidalilla ollut nyt kuukauden verran ja niistä viimeiset kaksi annoksella 24mg. Jos suoraan sanon niin ihan hanurista korvaan sattuu ja puolet viikosta saa kärvistellä vieroitusoireista, oli annos mikä tahansa. Ennen buvidalia olin filmillä reilut pari vuotta annoksella 10mg/vrk, sain elämäni järjestykseen hommasin ajokortinkin, lapset takaisin kotiin ja sellasta plus
        pystyin olemaan vetämättä huumeita lainkaan filmihoidon aikana. Nyt viimeisen kuukauden aikana mä olen retkahdellu aika pahasti, ollu kipeenä ja menettäny korttini, ja kotini. En voi siis suositella kellekkään. Eniten harmittaa se, ettei mua kuunnella eikä mun mielipiteestä välitetä hoitokontaktini toimesta lainkaan. Tuntuu että mut on jätetty päihdeongelmani kanssa nyt yksinään. Mahtava hieno uusi lääke siis saatiin, JES!

Sä olet vitun vatipää...Kuka nyt muka oletkaan!! Siis sinä joka aloit vikiseen, että sinulla kantaa ...Toi aine ei kantanut minullakaan, kuin puoleen viikkoon!! Sinusta kyllä huomaa, että olet joku vitun poikanen...Tule mun eteen kovisteleen...vai haluatko, että alan etsimään, et kuka olet? Rahalla saa kaiken tietoon, vaikka olisit kuinka salaisilla nimimerkeillä, niin meidän Ryhmän tyypit kyllä sinut saa tietoon, kun olemme pikkasen isompi poppoo, joka toimii ns. lain tuolpuolen...jos vatipää edes tajua mitä toi tarkoittaa??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä olet vitun vatipää...Kuka nyt muka oletkaan!! Siis sinä joka aloit vikiseen, että sinulla kantaa ...Toi aine ei kantanut minullakaan, kuin puoleen viikkoon!! Sinusta kyllä huomaa, että olet joku vitun poikanen...Tule mun eteen kovisteleen...vai haluatko, että alan etsimään, et kuka olet? Rahalla saa kaiken tietoon, vaikka olisit kuinka salaisilla nimimerkeillä, niin meidän Ryhmän tyypit kyllä sinut saa tietoon, kun olemme pikkasen isompi poppoo, joka toimii ns. lain tuolpuolen...jos vatipää edes tajua mitä toi tarkoittaa??

Jaaa jos sulla on oikeesti jotain yhteyksiä, niin ei niistä kuulu täällä puhua😉 SÄ saisit varmasti jotain kivaa sen seurauksena. Mut joo itellä viikkoinjektio kantoi ihan ok annoksella 16mg, nyt kuukausi-injektion kanssa on ongelmaa. Tuntuu loppuvan piikin vaikutus viikkoo liian aikaisin...Mut kyl sitä saa vähän kärsiäkkin, kun itsensä tähän jamaan on saattanut. Ei oikein voi olettaa, et kyl valtio hoitaa. Paitsi vatipää-poikaset🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan👃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sit heräsit. Ja huomasit et tutti oli tippunut suusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaaa jos sulla on oikeesti jotain yhteyksiä, niin ei niistä kuulu täällä puhua😉 SÄ saisit varmasti jotain kivaa sen seurauksena. Mut joo itellä viikkoinjektio kantoi ihan ok annoksella 16mg, nyt kuukausi-injektion kanssa on ongelmaa. Tuntuu loppuvan piikin vaikutus viikkoo liian aikaisin...Mut kyl sitä saa vähän kärsiäkkin, kun itsensä tähän jamaan on saattanut. Ei oikein voi olettaa, et kyl valtio hoitaa. Paitsi vatipää-poikaset🤔

Kaikenlaista. Hiihtäjää!

• Anonyymi

Joo mene jollekin semmoselle palstalle missä saat itkee omista asioistas..

• Anonyymi

Injektio pitää osata laittaa oikein eli neulaa pidetään paikoillaan vähintään 10sek aineen laittamisen jälkeen ja sitten vasta poistetaan neula. Siitä ei kuulu tulla yhtään mitään ulos iholle. Joskus saattaa pintasuoni tihkuta, joten tippa verta voi tulla tai tosi huonolla tuurilla vähän enemmän.

Näin hoitajan näkökulmasta Buvidal toimii todella hyvin ja potilaat ovat tyytyväisiä. Ottakaa siis rohkeasti tämä tarjottu hoito vastaan ja kokekaa itse älkääkä kuunelko katupuheita.

PS. Suun kautta sulatettuna hyötysuhde on huono, joten rasvakudokseen laitettuna annoksen ei kuulu olla suoraan verrannollinen filmeihin/resoribletteihin.

• Kokeiltu on ja ei kantanut ja piria alko menee eri lailla. Alkaa vituttaa ku mainostetaa ja painostetaa buvidaliin. Ei se kaikille sovi! Sanotko hoitajana et se on katupuhetta jos sanoo ettei sovi buvidal??

• Anonyymi

Oon samaa mieltä 👍 mä oon aivan varma että jotkut ketkä siihen on mennyt siihen kokeiluvaiheessa on kusettanut polilla päin naamaa ettei mukamas kanna 8mg tai 16mg kun todellisuudessa 8mg kantaa kevyeen viikon ajan. Tietenkin porukkaa puhunut toinen toisilleen että ei kanna esim. 16mg. tarpeeksi kauan ja sitten kaikki uskoo ja sisäistää sen ja tulee kipeeksi korvien välistä. Mutta minkäs tekee kun ei nää tajua tai viitsi kuunnella. Mulla ei tule refloja edes viikon jälkeen vaikka on 8mg annos ja välillä tuntuu et voisin olla siinä vielä parikin päivänä ilman. Mutta joo älkää kuunnella niitä ketkä hakee piikin ja valittaa vaan kuunnelkaa itse itseänne ja olkaa omia itseään. Silloin hoito toimii sata varmasti!

• Anonyymi
        Mielipideton kirjoitti:

Kokeiltu on ja ei kantanut ja piria alko menee eri lailla. Alkaa vituttaa ku mainostetaa ja painostetaa buvidaliin. Ei se kaikille sovi! Sanotko hoitajana et se on katupuhetta jos sanoo ettei sovi buvidal??

Ettei vaan tullut vedettyä ylimääräistä subuteksiä?

• Anonyymi

Pyörittelin päätä vielä hetki sitten.
        Kiitos sinulle, joka kirjoitit hyvän tekstin hoitajan näkökulmasta.
        Olin reilun kuukauden viikko buvidalilla ja nyt siirryin
        1kk injektioon.
        Huomaan, että viikko injektio kolahti hieman, mutta tämä 1kk injektio vaikuttaa todella tasaisesti. Enkä onnekseni kaipaa muuta. Kuukausi injektiolla 94mg tarkoitetaan
        toimivuuden mukaan 3-5 viikkoa.
        Minä kirjoitan tänne mielipiteeni kun olen siihen valmis. Haen seuraavan piikin 11.2.
        siihen asti..

• Anonyymi
        Mielipideton kirjoitti:

Kokeiltu on ja ei kantanut ja piria alko menee eri lailla. Alkaa vituttaa ku mainostetaa ja painostetaa buvidaliin. Ei se kaikille sovi! Sanotko hoitajana et se on katupuhetta jos sanoo ettei sovi buvidal??

En sano, vaan kannustan kokeilemaan ja jos ei sovi niin ei sitten sovi. Sitten vaan vaihto takaisin siihen paremmin toimivaan vaihtoehtoon. Ei pitäisi olla niin, että painostetaan injektioon, eikä vaihdeta takaisin, jos aiemmin oli paremmin toimiva. Yhteistyössä tässä pitäisi toimia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon samaa mieltä 👍 mä oon aivan varma että jotkut ketkä siihen on mennyt siihen kokeiluvaiheessa on kusettanut polilla päin naamaa ettei mukamas kanna 8mg tai 16mg kun todellisuudessa 8mg kantaa kevyeen viikon ajan. Tietenkin porukkaa puhunut toinen toisilleen että ei kanna esim. 16mg. tarpeeksi kauan ja sitten kaikki uskoo ja sisäistää sen ja tulee kipeeksi korvien välistä. Mutta minkäs tekee kun ei nää tajua tai viitsi kuunnella. Mulla ei tule refloja edes viikon jälkeen vaikka on 8mg annos ja välillä tuntuu et voisin olla siinä vielä parikin päivänä ilman. Mutta joo älkää kuunnella niitä ketkä hakee piikin ja valittaa vaan kuunnelkaa itse itseänne ja olkaa omia itseään. Silloin hoito toimii sata varmasti!

En ole kyllä muita kuunnellut ja yrittänyt olla kuuntelematta jo itseäni ja uskotella et kyllä se kantaa; annos 32mg ja 4 pvä kohdalla piti jo mennä takaisin. Nyt haluavat että kuitenkin 3 vko kitkutan tällä koska kuulemma silloin tasoittuu🤷 saas nähdä. Kaikki ei tosiaan sovi kaikille.. lapuilla meni hienosti, ei muuta käyttöä ja toistaiseksi olen vielä motivoitunut. Pelkään silti tietty sitä pahinta. Ja jos nyt joku sanoo et on korvien välistä niin eikös koko käyttö sitten ole korvien välistä alun perinkin kiinni🤦

• Anonyymi
        Mielipideton kirjoitti:

Buvidalikin pois niin opit käyttäytymään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kyllä muita kuunnellut ja yrittänyt olla kuuntelematta jo itseäni ja uskotella et kyllä se kantaa; annos 32mg ja 4 pvä kohdalla piti jo mennä takaisin. Nyt haluavat että kuitenkin 3 vko kitkutan tällä koska kuulemma silloin tasoittuu🤷 saas nähdä. Kaikki ei tosiaan sovi kaikille.. lapuilla meni hienosti, ei muuta käyttöä ja toistaiseksi olen vielä motivoitunut. Pelkään silti tietty sitä pahinta. Ja jos nyt joku sanoo et on korvien välistä niin eikös koko käyttö sitten ole korvien välistä alun perinkin kiinni🤦

Oon vähän myöhässä täällä. Mutta saako sen injection 4 päivä jos ei kanna 5 päivää? Toivottavasti olosi on jo parempi. Tsemppiä🙏

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon vähän myöhässä täällä. Mutta saako sen injection 4 päivä jos ei kanna 5 päivää? Toivottavasti olosi on jo parempi. Tsemppiä🙏

Sen pitää kantaa viikon

• Anonyymi

Itsellä vaihdettiin nyt kesällä 12mg xone buvidaaliin, alussa oli 24mg/vko mutta vaihdettiin heti ensimmäisen viikon jälkeen pienempään 16mg/vko, kun koin että toi suurempi annos väsytti/turrutti ehkä hieman. Nyt oon sanut yhden kerran kuukausi-injektion, en muista annosta (jotain päälle 120mg suunnilleen kai?), ja noo vaikea sanoa vielä mitään. On ollut kipeä olo nyt viime aikoina, mut tosi vaikea sanoa mistä se johtuu... lääkkeestä vai muusta syystä.
      Koin kyllä että klinikalla painostettiin jonkun verran vaihtamaan tähän buvidaaliin. Oon kuumminkin ollut ihan tyytyväinen että vaihdoin. Itse vaihdoin lähinnä siksi että olisi mahdollisuus matkustella pidemmäksi aikaa tällä kuukausi-injektiolla.

• Anonyymi

Mulla alkaa huomen aamulla buvidal myös, siksi googletin kokemuksia ko. hoitomuodosta. Sulla taisi olla ensimmäinen positiivinen teksti. Itellä menny 12mg/pvä suboxone/bunalict.. ja toi sama 24mg/vko edessä. Jännittää kovasti ja rukoilen, että riittäisi toi tuleva annos, sen viikon. Itse asiassa minulle on määrätty injektiot niin, että ensimmäiset neljä kertaa voin saada sen viiden päivän välein. Sekin arveluttaa, koska miten sitten?? Eikö keho(ja mieli) totu sit siihen, että sen saa viiden päivän välein?? ja miten jos reflat alkaakin vkonloppuna?? Apua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla alkaa huomen aamulla buvidal myös, siksi googletin kokemuksia ko. hoitomuodosta. Sulla taisi olla ensimmäinen positiivinen teksti. Itellä menny 12mg/pvä suboxone/bunalict.. ja toi sama 24mg/vko edessä. Jännittää kovasti ja rukoilen, että riittäisi toi tuleva annos, sen viikon. Itse asiassa minulle on määrätty injektiot niin, että ensimmäiset neljä kertaa voin saada sen viiden päivän välein. Sekin arveluttaa, koska miten sitten?? Eikö keho(ja mieli) totu sit siihen, että sen saa viiden päivän välein?? ja miten jos reflat alkaakin vkonloppuna?? Apua!

Jännä juttu; itselleni yritettiin myös vaihtaa buvidaliin, luonnollisesti kokeilin kun en tykännyt pörrätä polilla(stigmatisoitua niiden hörhöjen ym seurassa). Eivät osanneet laittaa sitä pistosta, vatsaan jäi arpi, kun se litku koteloitui sinne ja tuli läpi ihan kirjaimellisesti.
        Vatsassani ei ole rasvakudosta, tunkivat suoraan lihakseen.
        Reflat tulivat melkein heti ja joutui ostelemaan lääkkeitä kadulta...kunnes palattiin filmeihin.

• Anonyymi

Järjetön annos siis aivan liian iso annos... Pienemmälläkin pärjää aivan varmasti!

• Anonyymi

Itellä kk 96mg eikä kanna ku 3vko max pitoisuus 1.4ng/ml tiätääkö joku mikä olis hyvä pitoisuus olla?

• Anonyymi

verestä vai virtsasta mitattuna?

• Anonyymi

Pitoisuus on sulla liian pieni. Olisi hyvä olla noin 2.0ng/ml.

• Anonyymi

Kk piikki 128mg on hyvä eli 4.5mg per pv. Niinkö vk piikki 32mg on 4.5mg per päivä. Se on laskettu sillä mikä pitäs olla kaikkien tiedossa että subun kattoannos on noin 4mg per pv, enempää ei tarvi eikä ees toimi(perustuen siihen että pelkkään subutexiin ei voi kuolla)eikä vähempääkään kannata olla jos on kauan käyttäny.

• Anonyymi

Itselläni aloitettu hoito yli 6kk sitten yli 8v sekakäyttöä takana mutta suurimmaksi osaksi opiaatteja loppuaika. Ekat 2kk oli perseestä kun annosta laitettiin kuntoon ja oli reflat jo 5pvän jälkeen viikon injektiolla. Vaihdoin kerran kuussa otettavaan ja maximi annos eli 128mg/kk ja hyvin toimii! Viimeiset 2 päivää kuukaudesta vähän huonompi olo mutta täysin toimintakuntoinen. Itselle ollut pelkkää positiivista kunhan hoidon sai kunnolla alkamaan. Näille ketkä vertailee että X määrä filmiä vs buvidal niin ne mg on aivan eri koska hyötysuhde täysin eri sekä buvidal pikkuhiljaa vuotaa sitä elimistöön. Itsellä meni viimeinen vuosi n 8mg subua IV ja pärjään hyvin tällä 128mg. Annosta ei nosteta tarpeeksi nopeasti ainakaan omalla kohdallani josta ainoat miinukset. Onhan se vapaampaa käydä kerran kuussa hakemassa pistos jossa menee 5min ja 2kertaa kuussa omalla päihdetyöntekijällä plus kerran kuussa kusarit. Tämän hoidon ansiosta pystyn elämään normaalia elämää. Olen pysynyt koko hoitoni ajan pelkällä buvidalilla eikä oheiskäyttöä. Oma motivaatio raitistua ainakin niin korkea vuosien jälkeen että ihme jos ratkean enää.

• Anonyymi

Pyydä viisinkertainen annos niin ehkä sitten kantaa 🤔

• Anonyymi

Olen itse ollu buvidal lääkityksellä nyt 1.5v ja alun perin 16mg sobozone filmi /vrk josta itse halusin siirtyä suoraan ensin 24mg vk pistokselle. Meni muutama viikko et pyykkisesti tottui.. Sanon, että joko ruupouvuusesta on loppujen lopuksi, pieni osa sitä fyyistä mutta, jos, pää, ei, kestä niin psyykkaamalla aiheuttaa myös lisää mahdollisia, fyysisiä.. Ja viime vuoden marraskuussa siirryin kk pistokselle 96mg ja nyt tammikuussa laskin sen suorilta 64mg kk annokseen... Nyt sit seuraava etappi vk pistokset mutta, olen myös kuullut. Ja nähnyt ihmisiä ketkä pärjää jopa 32mg vk annoksella sen 4vk et.... Niin... No tuol epäilyttää mutta nyt siis toista, kk 64mg annoksella ja välillä vähän kylmää mut no talvi, aamuisin, on, kaikilla väähn viileä ja flunssaa voi myös ola, osa..

Joka tapauksessa tämä oli paras mahdollinen hoitomuoto nyt siis ennen kuinn siirryin buvidal, lääkkeelle niin olin 2v filmillä ja takana siis 10v tota vitun bupre paskaa.. Tsemppiä kaikile

• Anonyymi

Ottakaa pistos, käsivarteen niin ei satu myöskään niin paljon ja jätä jälkiä.. Samaa koron alkuun kun olin sillä vk pistoksella ku piti vatsan, seudulle lyödä se pistos

• Anonyymi

Olisko lisää kokemuksia? Omassa kaupungissani hoitajat kovasti kehuvat, ja kertovat potilaiden olevan tyytyväisiä myös.

• Anonyymi

32mg itellä mennyt nyt joku vuosi ja aivan mahtava !
        ei aamupahoinvointia eika mitaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

32mg itellä mennyt nyt joku vuosi ja aivan mahtava !
        ei aamupahoinvointia eika mitaan

Minkä ihmeen takia normi xonella olisi jotain aamupahoinvointia? Mulla ei oo ollu 7 vuoteen yhtään pahaa oloa tai yhtään mitään ongelmaa. Oon saanu koko elämän kuntoon, on duuni ja lapsi ja asiat hyvin, en pyöri missään piireissä kun hengailen lapsen kanssa kotona ja teen töitä ja nähdään toki siis mummoja ja tätejä ja muita, mutta elämä oli täysin normaalia. Niin nyt kun en halunnut vaihtaa siihen piikkiin, koska mulla ei ole varaa vetää yhtään mitään ylimääräistä paskaa tälleen yksinhuoltajana, ja vielä vähemmän halua vetää sitä, ja tiedän tasan että kun ne reflat sieltä vuosien jälkeen tulisi niin soittaisin jonnekin ja vetäisin, niin ei ole reilua että tän paskan takia joudun hakemaan lääkkeeni joka päivä. Mulla on lähdössä duuni alta, kun en pysty tekemään vuoroja sen lääkkeenhaun takia, ollaan rahallisesti todella pulassa, kun palkat on tippuneet niin paljon, kun viikonlopun hakuajasta ei jousteta, olen jatkuvasti väsynyt ja stressaantunut, ja jos ei olisi lasta, niin lopettaisin hoidon samantien. Metadonilla olevat saavat lääkkeensä kyllä kerran viikossa, sekö tässä sitten reilua on? Mun mielestä se pitäisi katsoa yksilöllisesti, että mikä systeemi sopii kellekin, ja esim että kellä on ne riskit että myy lääkkeensä ja kellä ei. Oon antanut kymmeniä tai satoja seuloja näiden vuosien aikana, ja joka ikinen on ollut puhdas, kun en oo mitään ottanut. Oon tehnyt kaiken mitä on käsketty, vaikka olisi miten ottanut hermoille ravata seuloihin minimaalisella varoitusajalla, tai kuunnella jotain turhia psykolänkytyksiä joltain ihmiseltä joka ei tunnu tietävän asioista mitään. Lapsen ja mun elämän eteen olen tehnyt kaikkeni, ja ainoa mitä olen halunnut on ollut elää rauhassa. Niin nyt se vapaus sitten vietiin toisten mokailun takia. Todella monilla ihmisillä on helvetin huonoja kokemuksia siitä injektiosta, ja nää ei oo mitään katunarkkeja jotka kuvittelee et korvaushoidon tarkoitus on vetää pää sekaisin tai jotka itkee jostain pienestä kolotuksesta, vaan ihmisiä jotka haluaa sen normaalin elämän ja on motivoituneita hoitoon. Mun mielestä sen pitäisi olla valinta, ei pakko, sanktiot paskan tekemisestä vois olla sitten kovat, mutta oletusarvoisesti ei pitäisi kiristää että pitää ottaa injektio tai hakea joka päivä koko loppuiän. Koska se ei ole vittu oikein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä ihmeen takia normi xonella olisi jotain aamupahoinvointia? Mulla ei oo ollu 7 vuoteen yhtään pahaa oloa tai yhtään mitään ongelmaa. Oon saanu koko elämän kuntoon, on duuni ja lapsi ja asiat hyvin, en pyöri missään piireissä kun hengailen lapsen kanssa kotona ja teen töitä ja nähdään toki siis mummoja ja tätejä ja muita, mutta elämä oli täysin normaalia. Niin nyt kun en halunnut vaihtaa siihen piikkiin, koska mulla ei ole varaa vetää yhtään mitään ylimääräistä paskaa tälleen yksinhuoltajana, ja vielä vähemmän halua vetää sitä, ja tiedän tasan että kun ne reflat sieltä vuosien jälkeen tulisi niin soittaisin jonnekin ja vetäisin, niin ei ole reilua että tän paskan takia joudun hakemaan lääkkeeni joka päivä. Mulla on lähdössä duuni alta, kun en pysty tekemään vuoroja sen lääkkeenhaun takia, ollaan rahallisesti todella pulassa, kun palkat on tippuneet niin paljon, kun viikonlopun hakuajasta ei jousteta, olen jatkuvasti väsynyt ja stressaantunut, ja jos ei olisi lasta, niin lopettaisin hoidon samantien. Metadonilla olevat saavat lääkkeensä kyllä kerran viikossa, sekö tässä sitten reilua on? Mun mielestä se pitäisi katsoa yksilöllisesti, että mikä systeemi sopii kellekin, ja esim että kellä on ne riskit että myy lääkkeensä ja kellä ei. Oon antanut kymmeniä tai satoja seuloja näiden vuosien aikana, ja joka ikinen on ollut puhdas, kun en oo mitään ottanut. Oon tehnyt kaiken mitä on käsketty, vaikka olisi miten ottanut hermoille ravata seuloihin minimaalisella varoitusajalla, tai kuunnella jotain turhia psykolänkytyksiä joltain ihmiseltä joka ei tunnu tietävän asioista mitään. Lapsen ja mun elämän eteen olen tehnyt kaikkeni, ja ainoa mitä olen halunnut on ollut elää rauhassa. Niin nyt se vapaus sitten vietiin toisten mokailun takia. Todella monilla ihmisillä on helvetin huonoja kokemuksia siitä injektiosta, ja nää ei oo mitään katunarkkeja jotka kuvittelee et korvaushoidon tarkoitus on vetää pää sekaisin tai jotka itkee jostain pienestä kolotuksesta, vaan ihmisiä jotka haluaa sen normaalin elämän ja on motivoituneita hoitoon. Mun mielestä sen pitäisi olla valinta, ei pakko, sanktiot paskan tekemisestä vois olla sitten kovat, mutta oletusarvoisesti ei pitäisi kiristää että pitää ottaa injektio tai hakea joka päivä koko loppuiän. Koska se ei ole vittu oikein.

Mulla kans sama tilanne. Oon yksinhuoltaja ja haluaisin käydä taas töissä. Todella pitkään kokeiltu kaikki buvidal annokset läpi, viikko sekä kuukausi injektiot. Loppuviikon kaksi vikaa yötä valvon oireisena ja kun lääkkeen saa niin menee muutama päivä palautua siitä univajeesta ja tätä joka ikinen viikko. Enään on jäljellä pelkkää väsymystä ja katkeruutta. Enään en kykene kuin johonkin oikein pahaan. Päivittäin jos käy lääkkeellä niin se tarkoittaa silti olla refloissa aina pyhät, kun klinikka on kiinni. Kaupungista ei voi poistua jos aina se lääkkeenhaku eli mökkeily perheen kanssa multa ja lapselta jäisi kokonaan. Työssä ei voi käydä ja lista vaan jatkuu. Jokatapauksessa viikkoinjektiolla ei kroppa enään jaksa vaikka niin halusin jaksaa ja söin terveellisesti ja urheilin ja lopetin tupakoinnin, mutta niin se raja tulee vastaan eikä ole meidän käsissä. Haluaisin tietää ketkä ihmiset on vastuussa tästä päätöksestä viedä vapaus ihmisiltä kokonaan ja keitä nämä kylmät ihmiset on ketkä tekee päätöksiä ettei meidän ja monen muun perheellä ole väliä. Tästä kärsii potilaan koko perhe, eniten lapset.
        Joukkomurhan jos toteuttais niin sais meidän kaikkien äänen kuuluviin isosti mediaan ja päättäjät vastuuseen mitä ovat aiheuttaneet. Ei ihmisiä voi laittaa vaan vankeuteen ilman syytä. Olisi tärkeää että tästä älyttömästä ihmisten kidutuksesta sais tietää isosti kaikki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla ainakin oli normi xonella aamulla huonoa oloa mut ton buvidalin kaa ei oo

• Anonyymi kirjoitti:

Tämän kanssa ihan samaa mieltä. Meidän paikkakunnalla painostettiin oikein urakalla siirtymään buvidalille ja harmittaa kun vituiks Han se sit meni, niinko pelkäsin että käy. Xonehoito oli mulle ainoa, hemmetti se ainoa asia mikä ikinä vihdoinkin autto mua laittaan mun elämäni kondikseen, saavutin sen tavallisen tylsän arjen mistä aina olin haaveillut. No joo tosiaan ensin mulle oltiin että se on palkinto kun "pääsee buvidalille" turhaan pelkäät mitään.. No siihen olin että mistä helvakosta sinä tiedät mitään mun peloista? Pelkäsin esim. Sitä että mä en osaa ajatella elämääni viikkoa kerrallaan, koen että mun pitää riittävän usein muistutella itselleni että mulla on päihdeongelma, mun tapauksessa päivittäin. Ja filmillä se hoitu, kotona ja hakupaikassa aina joka aamu pyhitin sen 10min siihen et hoidan mun päihdeongelman pois päiväjärjestyksestä, eikä sitä tartte enää enempää sit miettiä, eikä se siinä tulekaan/tullutkaan mieleen. Pitäkää siis palkintonne kiitos mulle riittää tää tää kun kerran toimii. Sitten mun hoitomesta päätti että nyt uusitaan hoitosopimus, ja uutta ei tarvitse ees allekirjoittaa kun se on silti pätevä, vitut siitä mitä ollaan sovittu aiemmin, esim. viimeistä kotilääkepäivää mulle ei myönnetty kirveelläkään, yli puoli vuotta reilusti hain kahdesti viikossa lääkkeet teekoolta. Sitten tapahtui jotain tyyliin annoin tulta jollekin randomille hoitomesta edessä koska siinä sijaitsee tupakoitikatos ja koska olen sillee yleiskohtelias ja noin. Hoitaja katsoi ikkunasta ja minä kuulemma sitten vastaanotin joltain tyypiltä jotain, minut on nähty turha selitellä kiinni jäit ja mitä siitä seurasi? Menetin kaikki kotilääkepäiväni määrittämättömäksi ajaksi, ja jos haluan kotipäiviä vielä, niin siirryn buvidalille. Sitten kun joka aamu siellä kiltisti kävin kelataksi oikeus sun muuta kun on, niin sitten he puolestani päättivät minun olevan valmis vaihtamaan lääkemuotoa. Ja nyt kun kaikki on mennyt mulla päin prinkkalaa kun jos tiistaina haen piikin niin perjantaina mieli on viemässä mieron tielle, mullako joku päihdeongelma, niin on kun niitä ei ole eikä kukaan ole mistään ongelmasta mitään puhellut hetkeen, mitä nyt tiistaina mut niinkun napander sanoo, viikonloppu täällä taas. Ja kun lapsetkin taas menetin ja kodin ja kortinkin niin onko vielä jotain mikä voisi mennä vituiksi? Hoito katketa? Pystyn pitämään päihdeongelmani kurissa paremmin, kun palaan vanhaan ja haen kadulta lääkkeeni, sen pienimmän pahan minkä tiedän. Rahat menee ja kaikki aika ja energia siihen mutta ainakin silloin tiedän mitä teen. En haluaisi olla narkkari mut mikäs teet, oon huomannu ajan mittaan ettei se mun kohdalla ole mikään valintakysymys, valitettavasti.... Oliskin. Voimia sulle ymmärrän sua, tai ainakin yritän ja samaistuin kovasti.. Toivottavasti sulle käy paremmin ja oot vahvempi yms.

• Anonyymi

Mulla aloitettiin korvis noin 4kk sitten, ensimmäiset 2,5kk meni ensin 12mg Xone filmi, joka nostettiin lopulta 16mg per päivä. Melko korkealla annoksella siis mentiin ja ennakkoluulot sekä pelkotilat Buvidalia kohtaan oli todella korkealla, mutta aivan turhaan.

Omalla kohdallani kävi rehellisesti sanottuna näin, mitä en olis ikinä uskonut etukäteen: Buvidalista olen alusta alkaen saanut miellyttävän olon kuin noista kuselle maistuvista, hyötysuhteeltaan noin 25-33% naloksonifilmeistä, ja mekanismi tässä onkin varsin selvä: filmien hyötysuhde suun kautta on maksimissaan 33% mutta käytännössä jää tämän alle, ja lisäksi suuret filmit sisältävät jo merkittävän määrän naloksonia, mikä vaikuttaa selvästi kokemukseen. Kyse ei siis ole pelkästään siitä, että elämä on helpompaa tasaisen ja pitkän vaikutuksen vuoksi, vaan myös ns. nuokkujen näkökulmasta Buvidalista tulee itselleni paljon lämpimämpi ja ”puhtaampi” olo, vaikutus menee selvästi maaliin asti filmiin verrattuna ja pysyy miellyttävänä 24h/vrk. Ainoa miinus kohdallani on ilmoitettu kantavuus, eli käytännössä viikkoannos kantaa miellyttävästi 5-6 vrk mutta tällä hetkellä käytössäni oleva 128mg kuukausi-injektio on tuntunut todella tasaiselta parin viikon ajan, vaikka ensimmäisenä muutamana päivänä meinasi lentää oksennus aamulla kun pitoisuudet menivät jopa aikaisempaan subun iv-käyttöön verrattuna todella korkeaksi.

Huomioikaa kuitenkin, että kaikki ovat yksilöitä. Et voi kohdallasi kokeilematta tietää mikä sopii tai ei sovi sinulle, vaikka kärkkäimmät nettiin kirjoittelevat toki tuovat mielellään negatiivisia piirteitä esille. Itselläni loppuvaiheessa tuo 16mg aamulla annettu filmi alkoi selvästi menettää kantavuutta jo iltapäivällä niin, että olo ei varsinaisesti ollut fyysisesti reflainen mutta jaksamista tai mielenkiintoa ei ollut mihinkään muuhun, kuin seuraavan annoksen odottamiseen. Tämä onkin suurin muutos, sillä vaikka ymmärrettävästi tasainen vaikutus voi kuulostaa tylsältä vaihtoehdolta, vapauttaa se niin paljon aikaa ja jaksamista muuhun normaaliin elämään ja mitä olen muilta klinikan potilailta ja hoitavalta lääkäriltä kysynyt, on usein potilas ollut samaa mieltä. Toki tämä kaikille ei sovi ja mikäli filmistä saa riittävän avun ja päivittäinen lääkkeen haku ei haittaa, niin mikäs siinä. Itse en mitään hinnasta haluaisi vaihtaa tästä takaisin, en vaikka saisin klinikalta orkkista mukaan. Mitään vetohimoja ei enää ole.

Btw kun minulle aloitettiin viikkoannos Buvidal, koko oli 24mg 8mg kuukauden ajan ja nyt tosiaan 128mg kk. Suosittelen ja muistakaa, että minun tapauksessani jopa tuo pelkkä 24mg viikkoannos vaikutti tehokkaammalta, kuin 16mg xone pvä.

• Anonyymi

Ei tuosta buvidalista voi sanoa onko se hyvä, vai huono. Se riippuu ihmisestä. Minulla meni aikasemmin subua 8-12mg/vrk kielenalta. En koskaan IV käyttöön edes lähtenyt. Hakeuduin hoidon piiriin ja mut laitettiin suoraan tuolle buvidalille. Alkuun hieman takkusi, kun pitkässäniemessä annettiin ihan liian vähän ja olo oli jatkuvasti enemmän, tai vähemmän sairas. Eka pistos oli se miedoin, 8mg. Sitten meni päivä, vai kaks ja annettiin uus 8mg pistos. Taas meni päivä, vai pari ja uus 8mg pistos. Vasta tässä kohtaa alko olo oleen ihan normaali. Sen jälkeen viikon välein 24mg ja olo oli aika pitkälti normaali. Ei kauheesti valittamista. Mitä nyt välillä satunnaisesti tuntui, että oli hieman, siis todella vähän vilua. Tätä kesti ehkä puolisen vuotta ja sit siirryttiin kuukausi pistokselle annoksella 96mg. Tällä lähdin alkuun ja se toimikin hienosti pitkän aikaa. Ehkä jotain vuoden verran. Mutta jossain kohtaa elimistö alkoi tottuun jatkuvaan 247 aineen olemassa oloon ja se ei enään riittänytkään. Annosta nostettiin sillain, että pistosväliä tiputettiin 3 viikkoon. Se auttoi taas ehkä puoleksi vudeksi. Sitten kokeiltiin nostaa annosta 128mg ja 4 viikon välein. Se toimi todella hienosti yli vuoden verran. Varmaan puolitoista vuotta lähempänä. Kunnes sitten taas alkoi tulla pieniä vilunväreitä ja muita oireita. Oireet oli todella lieviä, mutta sellasia että ne kyllä oli huomattavissa, joten otin asian puheeksi ja se myös huomioitiin. Annos pysyi samana, mutta annosväliä tiputettiin 3 viikkoon. Ja sehän auttoi. Homma toimi taas pitkän aikaa, ehkä puolisen vuotta, tai saatto siinä mennä hieman pidempäänkin. Mutta sitten tultiin taas siihen, että ei meinaa piisata. Ja nyt ollaan sitten tässä kohtaa, ettei meinaa piisata. Viime kerralla hoitsu sanoi, että alkaa oleen aika tapissa annokset, ettei olis juurikaan varaa nostaa. Tätä vähän pelkäsinkin, kun tästähän ei kenelläkään ole mitään pitkäaikaiskokemuksia. Paitsi meillä narkkareilla, ketkä ollaan itte ittemme tähän tilanteeseen tavalla, tai toisella päätyneet. Mutta ehkäpä se siitä jotenkin hoituu. Täytyy vaan rohkeesti muistaa ruikuttaa hoitsuille, että homma nyt ei vaan toimi. Mutta, jos joku kysyy, että onko tää pistoshoito hyvä, niin vastaus on, että on se ainakin normaalin elämän kannalta paljon helpompaa rampata kerta kuussa pistoksella, kun kerta päivässä hakemassa nappia. Itte kun olen työelämässä ollut aina, niin ei minulle sopis mitenkään mikään metadonihoito, että joka aamu käydä imemässä litkut kitusiin. Kyllä tämä on siltä kantilta ainakin ihan paras mahdollinen vaihtoehto. Pitää nyt vain toivoa, ettei tästä tule mitään pitkäaikaiskäytön vaivoja, kuten refloja, tai mitään muutakaan. Mutta aika nousujohteiselta nää annoskoot kuitenkin näyttää. Valitettavasti tästä hoidosta vain ei ole vielä pitkäaikaiskokemuksia. Me olemme ne koekaniinit tässä kohtaa. Kaikesta huolimatta saa olla tyytyväinen, että tällänen mahdollisuus on olemassa. Yksi kk piikki maksaa yli 400€, jotta olis sekin perseestä, jos nää lääkkeet joutuis itte makseleen omasta pussistsa, niinkun ennen hoitoa. Kyllä tuohon rahaan jo hieman joustaakin ja ramppaa kusella ja muutenkin toimii sätkynukkena sen, mitä tarttee. Vittumainen tilanne, mutta vaihtoehdot on vähissä. Jos ei olis velvoitetta käydä töissä, niin vierottautuisin irti tästä paskasta. Töissä täytyy käydä lähes joka päivä, joten tässä kohtaa se nyt vain ei ole mahdollista, joten pakko pelata näillä korteilla, jotka on jaettu. Sanoisin kuitenkin niille, kenelle tuota pistosta on tarjottu, että kannattaa se ainakin kokeilla. Elämä on huomattavasti helpompaa sen kanssa, kun niiden nappien kanssa. Mutta jokainen tietty tekee niinkuin parhaahkseen näkee.

• Anonyymi

Kiitos kirjoituksesta se oli hyvä.
        Mulla myös sama kokemus että ajan kanssa kantavuus heikentyy. Liittynee just siihen että keho kokoajan oppii hanakammin poistamaan lääkettä kehosta.
        Olen ihmetellyt sitä, kun klinikalla väittävät että ensimmäisien pistosten jälkeen aina alkaa kantamaan paremmin. Kyllä aina, oli se sit filmi tai injektio mulla niin ekat viikot kantanu paremmin minkä jälkeen kantaa vähän huonommin ja sit joitain kuukausien päästä notkahdus. Tää on se syy varmaan miks moni vetää piriä ja muuta korvaushoidossa. Eikai niin moni vetäis jos ei tarvis parannella oloa. Olis hienoa kun tietäis etukäteen lähtiskö omat aivoreseptorit enään toimimaan jos vieroutus. Sitä ei vaan voi tietää.

• Anonyymi

Mulla mahassa joku patti tossa ala alavatsassa nyt vasta huomannut sen pitäny mennä lekuriin kysyy et mikä toi on? Mut viime kerral ku hain buvidalin otan se aina käteen kuukausi buvidalin,, kerran ottanu sen mahaan joskus 4-6kk sitten, ni se hoitaja epäili sitä, mut voikohan se pysyy noin kauan ennen edes ole huomannut sitä

• Anonyymi

Eka kk piikki 128ml otettu tänään aamulla ja aivan eri ku viikko piikki. Aijemmin kun sain 32ml/vk joka autto jotenkuten, mut kun Ma sain vk piikin, niin Pe iltana alkoi vieroitusoireet, ei pahat, mut et huomas hyvin ainakin, mut La iltana oli sit liian pahat fyysisesti, niin se siit vk piikistä! Niin nyt ku sain eka kk piikin niin aijemmin kesti puol tuntii et alkoi auttaa, mut tänään oli päinvastoin, puolen tunnin kohdalla aloin tuntee saatanan moiset alaraajan väänöt et tuli itku silmiin kotimatkalla busissa ja alkoi hengitysahdistus, mikä voi verrata ku istut wc koval vattal... Mut joka tapauksessa olen joutunu ottaa xonee tänään iv n. 6ml pirii parit vedot (mikä ei oo mun juttu, mut rauhoitti et nukahdin 3h. Soitan aamul klinikalle ja kerron asiasta! Olen yrittäny sit vuodesta 2008 päästä korvaushoitoon monet monet kerrat, enkä kertaakaan päässy arviointiin, paitsi nyt kesällä, mä olen jus niist kenestä kuullaan et lääkärit ja päihdetyöntekijä "kiusasivat" mut näin kävi kaikki vuodet! En millään haluais ramppaa joka aamu hakee xonet kielen alle, muutenkaan tykkää siitä mausta, mut mikä vaan joka auttaa, 17v opiatteja enimmäkseen ja 40 mies. Tänään luin ekaa kertaa mitä muut ovat mieltä, niin kyl ne on pikkasen valehdellu siel mulle esim. et yks hlö olis vaan vaihtanu Buvidalista takas mikä sil nyt sit oli, ja mulle ei sanottu mistään et voi saada jonkun extra piikin jos olis tarvinnu! Luulin et minussa vika, mut ei nähtävästi kun täällä luin teidän kokemukset! Kiitos siitä teille ja kaikille perkl tjemppii!!

• Anonyymi

Oon vaihtamassa metadonista Buvidaliin Noin viikon verran oon saanu normaalin metsku annoksen ja joka päivä vähän isomman määrän buprea. Tänään sain metadonin lisäks ensimmäisen Buvidal-injektion 8mg reilu 30min sitten ja tuntuu että tää nousis jopa vähän päähän, mut aika näyttää miten tää pitemmän päälle tulee menemään.

• Anonyymi

Jooh, kylläpä meni vklp refloissa kun ei tuo 8mg kantanu ees kokonaista päivää. Onneksi menee vielä metadoni tuon bupren rinnalla niin ei tarvinnu kadulta ettiä lääkitystä. Mutta tänään sain 16mg injektion, toivotaan että kantais ees tän päivän koska seuraava injektio on vasta perjantaina.

• Anonyymi

Joopa joo, taitaa olla aikalailla korvien välissä tuo vika jos buvidal ei kanna, itsellä juurikin 24mg viikko piikki käytössä ja kantaa vallan mainiosti viikon, siirryin siis suoraan buvidalille 13 vuoden iv käytön jälkeen, ja päivä annos oli 4mg per päivä ennen hoitoon pääsyä, kertaakaan ei ole ollut reflainen olo missään vaiheessa, myös ihan kaikki muut tuntemani korvaushoito potilaat joita tunnen kymmenkunta ovat olleet tyytyväisiä buvidal hoitoon. Filmit on täyttä paskaa, olen koittanut filmejä sekä liuotettuna kielen alla että ivnä ja ne eivät sano yhtään mitään, ainut kerta kun filmillä sain reflat pois oli kun laitoin samaan aikaan kielen alle kaks kasi millin filmiä.. Täyttä paskaa on tuo aloitus. Itse asiassa sen lisäksi että itse tunnen noin kymmenkunta buvidalilla olevaa ihmistä jotka ovat tyytyväisiä hoitoon kuten myös itsekin niin lähes jokaisessa aihetta sivuavassa ketjussa siihen hoitoon tuntuu olevan noin 90% ihmisistä tyytyväisiä, filmeihin taas ei ole ketjun aloittajan lisäksi ollut tyytyväinen kuin pari tuntemaani ihmistä. täyttä paskaa, sitä paitsi neljän viikon viikko annosten jälkeen oisit saanut käyttöösi 128mg kuukausi pistoksen ja et olisi joutunut käymään piikillä kuin 28 päivän välein..

• Anonyymi

Sullahan on vielä aloitettu tuo hoito väärin jos oot saanut suoraan 24mg viikkopiikin, hoito pitäisi aloittaa ensin niin että saat viikon sisään kolme 8 millin pistosta ja vasta sen jälkeen viikottain 24mg, tämä sen takia että bubrenorfiini pitoisuus saadaan ensin oikealle tasolle, sen lisäksi oma päihdelääkärärini nimenomaan sanoi että jos tuo 24mg ei riitä niin sitten vaan reilusti yhteys joko omahoitajaan tai menee aamuisin käymään siellä niin nostetaan annos suoraan 32mg piikkiin, sanoi vielä näin " jos ei kanna niin tulet rehellisesti sanomaan niin nostetaan annosta että älä hommaa kadulta enää vaan rehellisesti sanot jos annos ei riitä niin nostetaan annos tasolle joka riittää" en tiiä missä asut mutta sulla on sekä lääkäri aloittanut hoidon väärin, että hoitaja pistänyt väärin piikin niin ei kuulosta kovin ammattitaitoiselta porukalta...Mutta tuo että tuo piikki ei kantaisi on kyllä täysin psykedeelinen juttu ottaen huomioon että sen kehumasi filmin hyöty suhde ei ole edes 30% kun taas buvidalin hyötyprosentti on 100

• Anonyymi

Joo kuulostaa nyt siltä että ketjun aloittaja on todella harvinainen tapaus, yleensä homma on ollut juuri niin päin että ihmiset ovat sanoneet että filmi hoidolla ei tee yhtään mitään ja että buvidal ollut parasvaihtoehto, useat ihmiset sanoneet että jopa parempi kuin alkuperäinen subutex hoito.. Ja mitä tätäkin ketjua katselee niin useammallahan täällä positiivistä sanottavaa tuosta on kuin negatiivistä, ja nää metkuhoitoon takasmenneet on selvästi porukkaa joka ei edes halua parantua vaan haluaa vaan notkut, metadoni on paskin hoitomuoto kaikista ja siitä on myös oheishaittoja satakertaa enemmän kuin bubreforfiini hoidon millään muodolla

• Anonyymi

Juu tuo sinun hoitosi kyllä on aloitettu väärin niinkuin joku tuossa jo sanoikin, jos päädytään 24 milliseen viikko piikkiin niin ensin seitsemän vuorokauden aikana tulisi saada kolme 8mg pistosta jotta bubrenorfiini taso elimistössä tasoittuu ja tuosta viimeisestä 8mg pistoksestä 5 vuorokautta olisi kuulunut vasta antaa ensimmäinen 24mg pistos. Terveisin päihdehoitaja joka toiminut alalla yli 15 vuotta. Sen lisäksi olen myös muiden kommentoijien kanssa samaa mieltä että tuo että tuo 24mg piikki ei kanna kuin neljä päivää on kyllä joko suoranaista valehtelua tai ainakin psykologista, viikko piikistä kun ihan tieteellisesti todistettuna liukenee tietty määrä päivässä ja tuosta piikistä määrä on 3,4mg/vrk, ja vaikka xonefilmi annoksesi onkin ollut 16mg per päivä niin tuon piikin pitäisi silti riittää sinulle ottaen huomioon tässäkin ketjussa jo todetut tosiasiat siitä että hyötyosuus Buvidal valmisteella on tosiaan täydet 100 prosenttia, ja filmillä se tosiaan on vain 28% Eli siis oikeasti elimistöösi noista filmeistä per vuorokausi ei ole tullut kuin 4,4mg... Sitä paitsi jos tuo pitää ihan oikeasti paikkansa että tuo annos ei kanna niin sinulla olisi ollut oikeus saada joko yksi ylimääräinen piikki viikossa (8mg) tai että sinun annoksesi olisi nostettu 32mg piikkiin. Joten sinulla on tuon hoidon aloituksessa tehty todella monta virhettä, toivottavasti tajusit ottaa yhteyttä potilasasiamieheen ja tehdä asiasta hoitovirhe ilmoituksen. terveisin päihdehoitaja.

• Anonyymi

No niin, täällä alkoi tänään buvidal hoito ensimmäisellä 8mg pistoksella, ja jos pistos ei toimi niin maanantai aamuna yhteys hoitajaan niin saa 16mg pistoksen, tällä hetkellä lopulliseksi viikkoannokseksi suunniteltu 24mg piikkiä mutta jos joudutaan alkuviikosta annosta nostamaan 16mg piikkiin niin lopulliseksi viikko piikiksi tulee sitten 32mg piikki, ensimmäiset kolme pistosta ovat viiden päivän välein ja tämän jälkeen 4 viikkoa jatketaan 7päivän välein, jonka jälkeen saan siirtua kuukausi piikille. Oma kokemus on että aamulla alkaneet reflat loppuivat samantien kun piikin sai.. Ja annos ollut kuitenkin viimeiset kolme vuotta puolikas subu päivässä... Joten hyvältä vaikuttaa, toistaiseksi. päivitän tilannetta sen kehkeytyessä. Tota en ymmärrä miten porukka itkee että korvaushoitoon on vaikea päästä., pääsin itse ekaan piikkiin 4 viikkoa ensimmäisen päihdehoitajalla käynnin jälkeen, pääsin myös ilman yhtäkään katkoa hoitoon, koska käyttöä takana 15 vuotta, ja lääkäri sanoi että katkoista ei olisi ollut mitään hyötyä. Myös minulle sanottu suoraan että jos annos ei riitä niin annosta nostetaan sen mukaan että se riittää, koko korvaushoidon idea on se että viekkareita ei tule... En tiedä missä aloittaja asuu mutta ainakin uudellamaalla näyttäis toimivan tämä korvaushoito erittäin hyvin...

• Anonyymi

No niin lupasin että palaan asiaan kun hoitoa on kestänyt hetken aikaa, 8mg piikki ei riittänyt, mutta 16mg piikki on riittänyt mainiosti, tokihan mulla on vasta viikon hoito kestänyt mutta ainakin toistaiseksi tuo 16mg piikki josta irtoaa 2,2mg päivässä on riittänyt varsin hyvin vaikka käyttöä oli takana 13 vuotta ja annos viimeiset muutaman vuoden oli 4mg päivässä. Joten ainakin toistaiseksi vaikuttaa todella pätevältä piikiltä, täysin erimieltä ketjun aloittajan kanssa.

• Anonyymi

Mulla oli 2kk buviball 26mg hyvin kantoi ja nyt 16mg jää kyllä vajaaksi eli nosto takaisin 26mg. Ei muuta pärjäillään.

• Anonyymi

Se on tullu havaittua, että hyvin kantaa ainaki tuo viikkopistos, jos se vaan pistetään oikeaoppisesti. Ei siinä ohjeessa turhaan kehoteta odottamaan 10 s, ennen ku vetää neulan pois sen jälkeen, ku aine on ruutattu. Ehkä se ei vaadi ihan 10 sekuntia mutta jonku aikaa kuitenki, ettei se liemi pursua ulos. Jotku tuikkaa sen aivan päin peräaukkoa, nopeasti ja samantien ulos. Aina on jääny muutamaa päivää vajaaks ku näin on käyny ja arvokkaat pitoisuudet valunu osittain ulos.

• Anonyymi

Moi, reilun vuoden ollut Bupre piikillä. Vaidhoin Metadoni (80mg/päivä) Buvidal pistoihin. 5vuotta olin metskulla. Alkuun pientä kitkuilua, alotettiin metskun pienennys ja samaan aikaan pienellä bupreannoksella. Nostettiin bupre kahden viikon aikana 24mg/päivä ja samaan aikaan metku 0mg. Eka buvidal pisto ei tahtonu toimia, otin ne maksimi lisät mitä viikossa sai. Buvidal nostettiin maksimiin. Alko jalkoja turvotteleen ja oleen pääkipuja, en tiedä oliko yhteensopivuusongelmia kyseisen lääkkeen kanssa. Vaihdettiin sitten Subutex Injektioon joka on sopinu tosi hyvin. 300mg pistos kantaa koko 28päivää ihan hyvin. Nyt on välillä pitäny ottaa 100mg pistos kun pitoisuudet on siellä 9.1ng/ml tahtoo olla terveyden kannalta haitallista noin isoilla pitoisuuksilla. Ei toimi samanlain kuin tabletit ja filmi, pitää olla tosi motivoitunut että pistoshoito toimii. Jos odottaa buprenousuja jatkuvasti niitä ei pistoksista saa, vaan olo on jatkuvasti tasainen ja hyvä. Aamulla herää, ei ole refloja eikä oloja. Ainoa mikä itsellä jäänyt kaipuuseen on ne pienet vetokuosailut mut hyvin tämän kans pärjää kunhan on halua ja tahtoa päästä siitä oravanpyörästä eroon. Repsahduksia ei ole tullut yhtään. Suosittelen niille joilla on oikeaa halua parantaa omaa KH tilannetta. Hyvin kantaa, hyvin jaksaa ja ei tarvi vääntää kotilääkkeiden kanssa ja jää aikaa muullekkin kuin hoidolle.

• Anonyymi

Itsellä pistokohta nyt tuotti verta ja sen mukaan nyt rupi, eli ei ihan onnistunutta pistoa tullut ja 16mg annos ja juurikin korvat humisee jne en jaksa edes vinkua!

• Anonyymi

Kyssäri kaikille subukorvaushoitolaisille sekä metadoni!että miten jaksatte henkisesti?onko fyysistä väsymistä!??minulla tai siis olin 1,1v buvidalilla ,8mg--16mg--24mg viikko piikki!!no olen kova salin käyttäjä ja virkeä mieleltäni!nii kun taistelin r.i.s.e.n monta kk että pääsisin testo mittauksiin niin arvoni oli 7,9 jotka pitäisi olla min 10-38 ja tuo 10 on aika pieni miehelle!ja sekin pitäisi katsoa kaikki testit ennen korvaushoidon lalotusta jotta voitaisiin sanoa mitä/miten ennenkuin tuijotella kaavoja lääkärin kanssa!!olen siis mies joka kirjoittaa!!koska tuosta teston puutteesta teillä kaikilla on ,yleistä väsymystä,ärtyneisyyttä yms yms...itse lopetin seinää koska en tarvitse subukorvaushoitoa ,vaikka onkin moni päihdeongelma ,koska täällä vitun persereijässä ei ole muita dope korvaushoito muotoja kuin opiaatti!!jos se jollain auttaa olemaan selvemmin elämässä niin erittäin hyvä ,mut varoitan vaan että on kohtuu pahoja sivuvaikutuksia kyseisillä lääkkeillä!!jos ei ole tutustunut asiaan taikka klinikan lekurin kaa jutellu asiasta??itsellä meni et sain tiedon ja piikki olka/ojentajan kohille!mut tsemppiä kaikille elämässä roikkuville ja tie vaa ylöspäin!!

• Anonyymi

Tää on vanha ketju mutta jo jollain sattuu olemaan tänä päivänä tarvetta Buvidal kokemukselle niin omasta puolestani voin suositella.

Minä ja mieheni ollaan työssä käyviä pienen lapsen vanhempia ja elämme normaalia perhe elämää. Tämä 96mg pistos kerran kuukaudessa on itselleni erittäin toimiva ja se lähestulkoon unohtuu kaiken arjen touhun keskelle, eli ei ole lääke mielessä koko ajan. Tietysti jollain se kuukausittain saatava annos voi olla vaikeampaa kuin se että saisi annoksen päivittäin. Mieheni kanssa olemme molemmat Buvidal hoidossa ja ollaan oltu ilman päihteitä raskaaksi tulostani asti. Koen tänä päivänä päihteiden käytön (hassua mutta totta) jotenkin ihmeellisen kaukaiseksi. Eli siis jos sinulla on toiveena se ettei tarvitse lääkkeen haku olla jatkuvasti läsnä arjessa niin siinä mielessä Buvidal on paras vaihtoehto ja annoksen voi muistaakseni hakea 3 tai 4 viikon välein. Meille on toiminut hyvin annokset 4 viikon välein ja ollaan molemmat useammin kuin kerran unohdettu koko lääkkeen haku, koska sen olemassaolo päivittäisessä elämässä on niin pieni verrattuna mihin asioihin. Tietysti ymmärrän ettei kaikilla ole näin ja se riippuu täysin ihmisestä ja monesta muusta tekijästä elämässä.

Olen erittäin kiitollinen kaikesta mitä meillä on ja mitä ollaan entisinä päihteiden käyttäjinä yhdessä saavutettu. Toivon kaikkea parasta jokaiselle kohtalo siskolle ja veljelle. Se ei ole helppoa ja joskus jopa toivotonta mutta toivoa ei pidä silti heittää koska omalla päättäväisyydellä ei ole rajoja. Rakastakaa itseänne ja arvostakaa elämäänne, ansaitsette kaikista niistä teoista huolimatta rakkautta ja onnea. Kaikki me ollaan tehty asioita mitkä pitää vahvasti syyllisyyden otteessa mutta itselleen voi antaa anteeksi ja luvan mennä eteenpäin. Halatkaa rakkaitanne mutta sitä ennen itseänne ja sanokaa että mä pidän susta huolen nyt ja aina ❤️ kaikkea hyvää ja toivottavasti tästä oli jollekin jotain hyötyä ✌🏻🫶🏻

• Anonyymi
        UUSI

Itselläni myös 10 vuotta korvaushoitoa takana josta viimeiset kolme vuotta ollut nyt viikottaisella injektiolla. (Halunnut itse pitää tapaamiset edelleen viikon välein muista syistä, vaikka lääke olisikin halutessani vaihdettu jo kuukauden versioon. ) Olin alkuun hyvin skeptinen että kuinka pahasti se rikkoo konseptia ja saan itselleni hyvän huonon selityksen lähteä harrastamaan sivukäyttöä tai jotain muuta hölmöilyä. Mutta päinvastoin nimenomaan sen tekemisen kautta kun monta vuotta oli kiinni 24/7 hoidossa ja lääkkeen haussa, ja milloin kukakin epäili mitäkin kun niitä lääkkeitä sai ulos, oli syytä tai ei- > nyt ehtii elämään muutakin elämää. Ja ensimmäistä kertaa 10 vuoteen olen jopa täysipäiväisessä työnhaussa. :0 (mikä oli vielä muutama vuosi sitten täysin No go). Kuten sinäkin mainitsit tästä on ollut iloinen koko perhe ja sukukin. Nyt kun pystyn suvun mökillä tekemään talonmiehen hommia ilman että pelkkä matkustelu tekee sen mahdottomaksi. Tuossa ylempänä kun jotkut valittelivat että lääkettä valuu ulos niin niin juuri ei saisi käydä. se on kuulemma yleistä etenkin jos rasvakudosta on vähän silloin yksinkertaisesti pistos pitäisi antaa tarkemmin ja ennen kaikkea pitää sitä neulaa hetken aikaa hoitajan siellä ihon alla jotta injektio ehtii leviämään rasvaan, muuten kroppa helposti työntää sen ulos. Lääkäri sanoi minulle aikoinaan että nimenomaan se kirvely on sen merkki että se löytää rasvakudoksen. Tuossa kun itsellä oli koronan aikana hiukan heikompi aika kun tuli retkahdettua vanhoihin hölmöilyihin, ja laihduin kymmenisen kiloa, niin rasvakudoksen vähyydessä oli itsellä samaa ongelmaa monta kertaa. Lääkettä tuli ulos. Mutta nyttemmin hoitajienkin saatua enemmän kokemusta, ja kilojen tultua takaisin en muista koska viimeksi vastaavaa olisi edes käynyt. Jossain kohtaa lääkäri myös mainitsi että oli messuilla kuullut että myös sitä depot teknologiaa on saatu kehitettyä eteenpäin niin ettei se tihku niin helposti ulos. Oli miten oli se tulee kyllä heti Miten ulos jos on tullakseen ei se mitenkään jälkikäteen sieltä enää valuskele. :) ainakaan En ole törmännyt koskaan. Kyllä itse olen suositellut injektiota kaikille jotka vielä väkisin roikkuu niillä vanhoilla pillereillä, enkä suoraan sanoen ymmärrä kuka haluaa naloksonia kun vaihtoehtona on saada lääke ilmankin. En keksi muuta motiivia kuin että halutaan kantaa niitä lääkkeitä jollekin muulle rahaa vastaan. :P vaikea sanoa olisiko hoidon aloitus onnistunut tuon kanssa, mutta sitäkin on nyttemmin kyllä tehty klinikalla joillekin uusille potilaille. Niille jotka tälle ovat vielä skeptisiä todella suosittelen edes kokeilemaan, se auttaa omaa elämään niin pirusti eteenpäin ei nyt välttämättä saman tien mutta pitkässä juoksussa Se on kyllä kuin yö ja päivä. Aiemmin suboxonen kanssa kärsin jatkuvasti unettomuudesta stressistä masennuksesta ja ties mistä, ja lopulta naloxoni oli monen sellaisen oireen aiheuttaja joka ei tullut mieleenkään yhdistää siihen itse suboksoneen. Oikeastaan kaikki nuo sivuoireet ovat häipyneet tällä uudella lääkkeellä ja etenkin unenlaatu parantunut huomattavasti. Suurimpana kuitenkin tuo että nyt pystyy elämään normaalia elämää (tästä eteenpäin se on tietenkin itsestä kiinni jokaisella ei kukaan elä sitä elämää tietenkään Kenen kenenkään puolesta siihen ei valitettavasti vieläkään ole korvaavaa lääkettä 😅) mut joo halusin nyt kirjoittaa kun vanha ketju tuli vastaan Ja huomasin että joku oli tässä syksyn aikana kommentoinutkin. Että pitkälti vastaavat kokemukset täällä. Nimenomaan sukulaissuhteet perhesuhteet ja ylipäänsä sen oman elämän eläminen on nyt aivan eri tasolla ja huomattavasti pienempi leimakin otsassa kun ei joudu terveyskeskuksessa jonoottelemaan muiden hörhöjen kanssa monta kertaa viikossa (ellei sitten sattunut kotilääkkeitä olemaan.) oheiskäytön se käytännössä minulla leikkasi välittömästi pois. Poislukien bentsodiatsepiini (diapam 10mg päivässä, joskin sekin on pysynyt ihme kyllä tismalleen siinä joskus jää jopa puolikkaaseen päivässä) mutta niitä olen syönyt 30 vuotta ja epäilen että koskaan pääsen niistä eroon... On jopa korvaushoitopäätös benzo diazepiineille mutta jostain syystä lääkäri nykyinen ei suostu sitä soveltamaan. Kai se pelkää että minusta tulee veronmaksaja ;)

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      421
      3562
    2. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      453
      3135
    3. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      130
      1776
    4. Mitkä eleet

Kaivatullasi viehättävimmät?
      Ikävä
      63
      1749
    5. Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan

En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo
      Alkoholi
      106
      1516
    6. Kaipaan sinua ja

Pelkään etten merkitse mitään
      Ikävä
      61
      1078
    7. Etkö sinä ymmärrä että minähän

Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s
      Ikävä
      26
      1072
    8. En vaan jaksa

Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä
      Ikävä
      32
      1022
    9. Olet vain todella

Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.
      Ikävä
      39
      965
    10. SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön

SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul
      Maailman menoa
      181
      916
    Aihe