Asumme pääkaupunkiseudulla. Famun kunto alkaa olla nyt sen verran heikko että olisi vaihteeksi kiva viedä heidät itse jonnekin jouluaterialle. Valmiiseen pöytään . Olen ymmärtänyt, ettei pääkaupunkiseudulla oikein ole aattona mitään toimintaa. Risteilyille ei vanhat ihmiset jaksa ja varmasti kaipaavat yöksi omaan sänkyyn muutenkin.
Ei jaksa ymmärtää, ettei joulusta ole tehty jotakin yhteisöruokailutapahtumaa muutenkin monissa niissäkin kahviloissa/ravintoloissa, jotka kesäisin starttaavat älistikin popupeillaan. Kun olen yrittänyt selata jouluaattoillallis-paikkoja, täytyisi mennä yöpymään kylpylöihin/hotelleihin.
Mihin viedä isovanhemmat jouluaattona syömään ?
6
146
Vastaukset
- Anonyymi
Miten olisi jouluateria ABC:llä?
- Anonyymi
Aikas karua ja liukuhihnafiilistä. Joku kartano tms. vanhan ajan rakennus olisi jopa tunnelmallinen, vaikkei sinne nyt välttämättä majoitutakaan tällä kertaa.
- Anonyymi
Entäpä Teille? Heistä olisi varmaan aivan mukavaa viettää jouluaatto kanssanne ja nauttia yhdessä jouluateria.
- Anonyymi
ABC:n noutopöytä on usein vieläpä parempi kuin "nimekkäiden" ravintoloiden pöperöt.
- Anonyymi
Laivoilla on ainakin joulukattauksia.
- Anonyymi
Kyllähän tuollainen abc-ruoka on tosi mautonta. En itse kehtaisi viedä ketään syömään huoltoasemalle, kuin äärimmäisessä tilanteessa.
Tietenkin teet ruuan vanhuksille itse, eikä se edes vaadi paljon. Paistat hyvän harmaasuolatun kinkun. Laatikot voit ostaa valmiina. Ennen uunissa lämmittämistä sekoitat joukkoon kermaa ja päälle voinokare ja laatikot maistuvat kuin itsetehdyiltä.
Tässä meidän perheen joulumenuu:
kinkku
lanttulaatikkoa
porkkanalaatikkoa
maksalaatikkoa
keitetyt perunat
rosolli
graavilohi
Lasimestarin silliä ja kolmea lajia kalasäilykkeitä lohesta, jotka teen itse muutama päivä ennen joulua.
Ei vaadi paljon ja on paljon parempaa kuin missään ravintolassa. Kinkun ostopaikka on kyllä tärkeä, ei mitään hookoota, atriaa tai snelmannia, vaan yritä löytää jokin pieni lähiruokafirma, niissä on parhaimmat kinkut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514545Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1282978Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741720Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051563Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 551314
- 931225
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041083- 471075