Mihin viedä isovanhemmat jouluaattona syömään ?

Anonyymi

Asumme pääkaupunkiseudulla. Famun kunto alkaa olla nyt sen verran heikko että olisi vaihteeksi kiva viedä heidät itse jonnekin jouluaterialle. Valmiiseen pöytään . Olen ymmärtänyt, ettei pääkaupunkiseudulla oikein ole aattona mitään toimintaa. Risteilyille ei vanhat ihmiset jaksa ja varmasti kaipaavat yöksi omaan sänkyyn muutenkin.
Ei jaksa ymmärtää, ettei joulusta ole tehty jotakin yhteisöruokailutapahtumaa muutenkin monissa niissäkin kahviloissa/ravintoloissa, jotka kesäisin starttaavat älistikin popupeillaan. Kun olen yrittänyt selata jouluaattoillallis-paikkoja, täytyisi mennä yöpymään kylpylöihin/hotelleihin.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten olisi jouluateria ABC:llä?

      • Anonyymi

        Aikas karua ja liukuhihnafiilistä. Joku kartano tms. vanhan ajan rakennus olisi jopa tunnelmallinen, vaikkei sinne nyt välttämättä majoitutakaan tällä kertaa.


    • Anonyymi

      Entäpä Teille? Heistä olisi varmaan aivan mukavaa viettää jouluaatto kanssanne ja nauttia yhdessä jouluateria.

    • Anonyymi

      ABC:n noutopöytä on usein vieläpä parempi kuin "nimekkäiden" ravintoloiden pöperöt.

    • Anonyymi

      Laivoilla on ainakin joulukattauksia.

    • Anonyymi

      Kyllähän tuollainen abc-ruoka on tosi mautonta. En itse kehtaisi viedä ketään syömään huoltoasemalle, kuin äärimmäisessä tilanteessa.

      Tietenkin teet ruuan vanhuksille itse, eikä se edes vaadi paljon. Paistat hyvän harmaasuolatun kinkun. Laatikot voit ostaa valmiina. Ennen uunissa lämmittämistä sekoitat joukkoon kermaa ja päälle voinokare ja laatikot maistuvat kuin itsetehdyiltä.

      Tässä meidän perheen joulumenuu:
      kinkku
      lanttulaatikkoa
      porkkanalaatikkoa
      maksalaatikkoa
      keitetyt perunat
      rosolli
      graavilohi
      Lasimestarin silliä ja kolmea lajia kalasäilykkeitä lohesta, jotka teen itse muutama päivä ennen joulua.

      Ei vaadi paljon ja on paljon parempaa kuin missään ravintolassa. Kinkun ostopaikka on kyllä tärkeä, ei mitään hookoota, atriaa tai snelmannia, vaan yritä löytää jokin pieni lähiruokafirma, niissä on parhaimmat kinkut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe