Mihin viedä isovanhemmat jouluaattona syömään ?

Anonyymi

Asumme pääkaupunkiseudulla. Famun kunto alkaa olla nyt sen verran heikko että olisi vaihteeksi kiva viedä heidät itse jonnekin jouluaterialle. Valmiiseen pöytään . Olen ymmärtänyt, ettei pääkaupunkiseudulla oikein ole aattona mitään toimintaa. Risteilyille ei vanhat ihmiset jaksa ja varmasti kaipaavat yöksi omaan sänkyyn muutenkin.
Ei jaksa ymmärtää, ettei joulusta ole tehty jotakin yhteisöruokailutapahtumaa muutenkin monissa niissäkin kahviloissa/ravintoloissa, jotka kesäisin starttaavat älistikin popupeillaan. Kun olen yrittänyt selata jouluaattoillallis-paikkoja, täytyisi mennä yöpymään kylpylöihin/hotelleihin.

6

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten olisi jouluateria ABC:llä?

• Anonyymi

Aikas karua ja liukuhihnafiilistä. Joku kartano tms. vanhan ajan rakennus olisi jopa tunnelmallinen, vaikkei sinne nyt välttämättä majoitutakaan tällä kertaa.

• Anonyymi

Entäpä Teille? Heistä olisi varmaan aivan mukavaa viettää jouluaatto kanssanne ja nauttia yhdessä jouluateria.

• Anonyymi

ABC:n noutopöytä on usein vieläpä parempi kuin "nimekkäiden" ravintoloiden pöperöt.

• Anonyymi

Laivoilla on ainakin joulukattauksia.

• Anonyymi

Kyllähän tuollainen abc-ruoka on tosi mautonta. En itse kehtaisi viedä ketään syömään huoltoasemalle, kuin äärimmäisessä tilanteessa.

Tietenkin teet ruuan vanhuksille itse, eikä se edes vaadi paljon. Paistat hyvän harmaasuolatun kinkun. Laatikot voit ostaa valmiina. Ennen uunissa lämmittämistä sekoitat joukkoon kermaa ja päälle voinokare ja laatikot maistuvat kuin itsetehdyiltä.

Tässä meidän perheen joulumenuu:
      kinkku
      lanttulaatikkoa
      porkkanalaatikkoa
      maksalaatikkoa
      keitetyt perunat
      rosolli
      graavilohi
      Lasimestarin silliä ja kolmea lajia kalasäilykkeitä lohesta, jotka teen itse muutama päivä ennen joulua.

Ei vaadi paljon ja on paljon parempaa kuin missään ravintolassa. Kinkun ostopaikka on kyllä tärkeä, ei mitään hookoota, atriaa tai snelmannia, vaan yritä löytää jokin pieni lähiruokafirma, niissä on parhaimmat kinkut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      557
      1848
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      907
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      85
      883
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      816
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      727
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      705
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      648
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe