Asumme pääkaupunkiseudulla. Famun kunto alkaa olla nyt sen verran heikko että olisi vaihteeksi kiva viedä heidät itse jonnekin jouluaterialle. Valmiiseen pöytään . Olen ymmärtänyt, ettei pääkaupunkiseudulla oikein ole aattona mitään toimintaa. Risteilyille ei vanhat ihmiset jaksa ja varmasti kaipaavat yöksi omaan sänkyyn muutenkin.
Ei jaksa ymmärtää, ettei joulusta ole tehty jotakin yhteisöruokailutapahtumaa muutenkin monissa niissäkin kahviloissa/ravintoloissa, jotka kesäisin starttaavat älistikin popupeillaan. Kun olen yrittänyt selata jouluaattoillallis-paikkoja, täytyisi mennä yöpymään kylpylöihin/hotelleihin.
Mihin viedä isovanhemmat jouluaattona syömään ?
6
181
Vastaukset 6
- Anonyymi
Miten olisi jouluateria ABC:llä?
- Anonyymi
Aikas karua ja liukuhihnafiilistä. Joku kartano tms. vanhan ajan rakennus olisi jopa tunnelmallinen, vaikkei sinne nyt välttämättä majoitutakaan tällä kertaa.
- Anonyymi
Entäpä Teille? Heistä olisi varmaan aivan mukavaa viettää jouluaatto kanssanne ja nauttia yhdessä jouluateria.
- Anonyymi
ABC:n noutopöytä on usein vieläpä parempi kuin "nimekkäiden" ravintoloiden pöperöt.
- Anonyymi
Laivoilla on ainakin joulukattauksia.
- Anonyymi
Kyllähän tuollainen abc-ruoka on tosi mautonta. En itse kehtaisi viedä ketään syömään huoltoasemalle, kuin äärimmäisessä tilanteessa.
Tietenkin teet ruuan vanhuksille itse, eikä se edes vaadi paljon. Paistat hyvän harmaasuolatun kinkun. Laatikot voit ostaa valmiina. Ennen uunissa lämmittämistä sekoitat joukkoon kermaa ja päälle voinokare ja laatikot maistuvat kuin itsetehdyiltä.
Tässä meidän perheen joulumenuu:
kinkku
lanttulaatikkoa
porkkanalaatikkoa
maksalaatikkoa
keitetyt perunat
rosolli
graavilohi
Lasimestarin silliä ja kolmea lajia kalasäilykkeitä lohesta, jotka teen itse muutama päivä ennen joulua.
Ei vaadi paljon ja on paljon parempaa kuin missään ravintolassa. Kinkun ostopaikka on kyllä tärkeä, ei mitään hookoota, atriaa tai snelmannia, vaan yritä löytää jokin pieni lähiruokafirma, niissä on parhaimmat kinkut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051790
Olivia Oras kuollut
Taidepariskunta Reijo Oraksen ja Johanna Oraksen ihana päivänsade. Liian nuorena lähti. Osanotto läheisille 🥲 IS491460Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella
Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä451260Kattoikkuna puuttui - vai puuttuiko sittenkään?
Tönölään ei saatu mökkejä, kun kattoikkunasta oli pula. Näyttää konkurssihakemus tulleen kuitenkin 31.8., joten kattoikk231010Petteri A-studiossa: "Ihmiset ovat alkaneet saada töitä" ..mitä vitt..
Missä todellisuudessa toi Orpo oikein elää, Suomen työttömyys 2000-luvun ja EU/OECD-maiden korkein tuplat niiden keskita176868Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.
Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.13810- 48752
Nythän todellisuus on kuitenkin se
että miehen täytyy tehdä miehen työ. Olla mies. Naisen täytyy tehdä naisen työ. Olla nainen. Voimme puhua pehmeitä ja201723Kuka oli kuskina
Volvo suistunut päin koivua torin laidalla? Oliko vauhtia liikaa vai sairaskohtaus vai humala?16723Mies sun käytös satutti...
Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.40656