Millaisia bakteereita syömme syödessämme omenoita?
Tätä on tutkittu perusteellisessa tutkimuksessa, jossa kartoitettiin bakteerien lajit ja määrät omenan eri osissa.
JOkaisen omenan mukana syömme noin 100 miljoonaa bakteerisolua.
Luomuomenoiden bakteeristo erosi lajistoltaan selvästi tavanomaisesti viljellyistä.
Luomuomenoissa oli paljon enemmän hyviä bakteereita kuten maitohappobakteereita ja probiootteja.
An Apple a Day: Which Bacteria Do We Eat With Organic and Conventional Apples?
Wassermann ym. Front. Microbiol., 24 July 2019
https://doi.org/10.3389/fmicb.2019.01629
Mitä bakteereita syömme omenoiden mukana?
4
951
Vastaukset 4
- Anonyymi
Riippuu siitä onko fiblu poimittu puusta vai noukittu maasta kuin myös poimijan käsihygienian tasosta.
Kaupasta ostettuna myös fibluja hiplaavien rähmäkäpälien jätöksistä hedelmän pintaan.- Anonyymi
Tutkimuksessa nämä esilleottamasi asiat oli otettu huomioon ja poissuljettu.
Toisinsanoen erot omenoiden mikrobeissa johtuivat viljelymenetelmästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkimuksessa nämä esilleottamasi asiat oli otettu huomioon ja poissuljettu.
Toisinsanoen erot omenoiden mikrobeissa johtuivat viljelymenetelmästä.Maaperän bakteriologia vaikuttaa paljolti hedelmän bakteeripitoisuuksiin eli mitä terveempi maa niin sen terveempi hedelmä, sillä puuhan ottaa ravinteensa maasta ja nestevirtaamien kautta välittää ne myös hedelmään saakka.
Marjoista esim. vadelmat imevät myös kaikki epäpuhtaudet ja taudinaiheuttajat marjaan asti kuten ulkomaisista vatuista saa niin usein lukea (kuumentaminen ennen nauttimista).
- Anonyymi
Mistä tuollaiset erot mahtavat johtua?
Millaisia laadullisia eroja eri tavoin viljelyissä omenoissa lienee kun tuollaiset erot ilmenee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771580
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.104793En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203598- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493