Politiikan väline hiipuu

Anonyymi

Jos ajatellaan ihmisenaiheuttaman ilmastonmuutokseen uskovaisten olevan globaali maailmaneduskunta, niin oppositio alkaa saamaan näkyvyttä, eikä kukaan voi oikeastaan enää nimittää meitä denialiteiksi saattamatta itseään naurunalisiksi.

https://yle.fi/uutiset/3-11019130

7

<50

1Äänestä

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olipas tosiaan poikkeuksellisen erilainen teksti ylellä.
      Ja vielä harvinaisen totuudenmukainen.
      Toki vihertrollit oli heti kuorossa kommentoimassa.

• Aika erikoista "ajattelua".

Puhtaalla ilmalla tai vedellä ei siis ole mitään arvoa.

Hohhoijaa.

• Anonyymi

Jönssologian tohtorin mukaan hiilidioksidi ilmassa tai vedessä tekee siitä likaista.
        Tiedemiesten mukaan se on elämää ylläpitävä kaasu.
        Ilman sitä ei olisi yhteyttäviä kasveja, ei kasveja syövää eläinkuntaa, eikä niitä syöviä lihansyöjiä. Jotain bakteerityyppistä voisi ehkä olla likaamassa ilmakehää ja meriä.

• Anonyymi

Joko myönnät paniikinlietsonnan, väärän tieteen, liioittelun, tilastojen tarkoituksellisen manipuloinnin, ja ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutoksen liittyvän yhteen tavalla jota voisi luonnehtia yhteen sanomalla, mopo on karannut käsistä.

• Anonyymi

"Olen itse taipuvainen ajattelemaan, että luonnonolosuhteet ovat jo alkaneet asettaa rajoja ihmispopulaation kasvulle.

Kun väki vähenee, pidot paranee.

Nyt uhkaavaksi koettu ilmastonmuutos sopeutumishaasteineen saattaakin paljastua onnekkaaksi tekijäksi, joka pysäyttää ja kääntää laskuun väestönkasvun".

Asian ytimessä ollaan.

• Anonyymi

Fossiilipolttoaineiden käyttö on mahdollistanut väestöräjähdyksen. Siitä näkökulmasta nollapäästöisyys on erittäin kova haste.

Fossiilipolttoainineet loppuvat nykykulutuksellakin 50 - 150 vuoden kuluessa. Tämä ratkaisee myös päästöongelman - ehkä liian myöhään.

Lämpenemisen seurausten lisäksi fossiilienergian loppuminen aiheuttaa valtavat ongelmat, kun otetaan huomioon, että väkiluku kasvaa nykyisestä vielä ainakin muutamalla miljardilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fossiilipolttoaineiden käyttö on mahdollistanut väestöräjähdyksen. Siitä näkökulmasta nollapäästöisyys on erittäin kova haste.

Fossiilipolttoainineet loppuvat nykykulutuksellakin 50 - 150 vuoden kuluessa. Tämä ratkaisee myös päästöongelman - ehkä liian myöhään.

Lämpenemisen seurausten lisäksi fossiilienergian loppuminen aiheuttaa valtavat ongelmat, kun otetaan huomioon, että väkiluku kasvaa nykyisestä vielä ainakin muutamalla miljardilla.

0 päästöt tai miinuspäästöihin päästään vain kun keksitään uusia kompensaatiokienoja. Niiden tarkat matemaattiset ja fysikaaliset faktat tosian saattaa olla vaikeasti määriteltävissä, mutta uskon että poliittisesti korrketeja lukuja löydetään.
        Saattaa olla niinkin että ns kompensaatiosta tulee uusi poliittinen ja taloudellinen hirmu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      832
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      820
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      76
      630
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      615
    5. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      595
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      540
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      537
    10. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      532
    Aihe