Miksi tiede pelottelee ikmastolla ???

Anonyymi

Ei tieteen tehtävä ole pelotella. Tieteen tehtävä on tutkia ja tuottaa tietoa. Katsotaanpa asiaa pikkusen tarkemmin. Ehkäpä tiede ei pelottelekaan. Ehkäpä tieteen vain väitetään pelottelevan.

Ehkäpä syyllisiä on asiantuntemattomat poliitikot ja asiantuntematon media. Ehkäpä pelolla tehdään politiikkaa. Ehkäpä pelottelijat hyötyy myös taloudellsesti. Mistä me kenenkään siotuksia tiedetään.

Olen kuunnellut sekä Petteri Taalasta, että professori Korholaa. Molemmat on asiallisia ja kriittisiä. Kuitenkin Taalakseenkin vetoaa ihmiset, joilta kaikki kriittisyys puuttuu aivan täydellisesti.

Taalaksen nimeä siis väärinkäytetään oman harhaisen tai itsekkään agendan ajamiseet. Minä en yhtään tykkää tuollaisesta nimen väärinkäytöstä. Myös IPCC on väärinkäytetty. Peofessori Korhola paljasti sitä väärinkäyttöä luennossa, jonka olen katsonut.

Myös tieteen piirisssä olen huomannut ilmastotieteen väärinkäyttöä paljonkin viime vuosian. Esitetää kaikenlaisia arvioita, mitä tulee tapahtumaan KUN ilmsto lämpenee. Ei siis sanota edes JOS ilmasto lämpenee.

On aivan järjetöntä pelotella Suomessa lämpötilan nousulla. Sellainen kertoo vain totaalisesta tietämättömyydestä ja tai asenteellisuudesta. Suomessa vuosittainen lämpötilan vaihteju on 50-70 astetta.

Vaikka Suomen keskilämpötila nousisi 5 astetta, sillä olisi lähes pelkästää possitiivisia vaikutuksia. Ainoa "negatiivinen" vaikutus olisi, ettei eteläisimpään Suomeen kenties tulisi talvea ollenkaan. Olisiko se muka hirveä katastrofi

Kaikki muut vaikutukset olisi positiivisia. Säästyisi merkittävästi lämmityskustannuksissa ja kasvukausi pitenisi merkittävästi. Onko Englannissa asiat hirveän huonosti ilmaston suhteen. Siellä tulee kaaos, jos tulee lunta.

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jäipähän tuohon otsikkoon näppäilyvirhe. Piti olla ilmastolla. Alkaa olla aika kulunut näppis. mutta uusi on jo ostettu. Kesti tämä nyt 2,5 vuotta. Useimmilla muilla taitaa kestää 25 vuotta. Samanlaista säästämistä kuin paikallisten auton säästäminen. Aivan kuin kaasujalka olisi unohtunut kotiin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan on 5 bar alipaineimu vaikuttanut alipaineimupaineella toimivaan näppäimistöönkin jos se noin nopeasti särkyy.

        Tämä idiootti, joka ei usko alipaineen olemassaoloon, jaksaa aina vain jankuttaa. Edellisen kommentin kirjoittaja sensijaan ymmärtää, mistä on kysymys. Minä ostin 1980 vuonna auton, jossa oli alipainemittari lisävarusteena.

        Se opetti todella paljon, kuinka paljon löpöä milloinkin kuluu. Olen sen ansiosta säästänyt tuhansia litroja bensaa. Se opetti minulle taloudellisen ajon niksit, koska ymmärsin moottoritekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä idiootti, joka ei usko alipaineen olemassaoloon, jaksaa aina vain jankuttaa. Edellisen kommentin kirjoittaja sensijaan ymmärtää, mistä on kysymys. Minä ostin 1980 vuonna auton, jossa oli alipainemittari lisävarusteena.

        Se opetti todella paljon, kuinka paljon löpöä milloinkin kuluu. Olen sen ansiosta säästänyt tuhansia litroja bensaa. Se opetti minulle taloudellisen ajon niksit, koska ymmärsin moottoritekniikkaa.

        Varmaan olisi parsta että jätät alipaineimutuksella toimivan Ladasi latoon niin säästyy bensaa vielä enemmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä idiootti, joka ei usko alipaineen olemassaoloon, jaksaa aina vain jankuttaa. Edellisen kommentin kirjoittaja sensijaan ymmärtää, mistä on kysymys. Minä ostin 1980 vuonna auton, jossa oli alipainemittari lisävarusteena.

        Se opetti todella paljon, kuinka paljon löpöä milloinkin kuluu. Olen sen ansiosta säästänyt tuhansia litroja bensaa. Se opetti minulle taloudellisen ajon niksit, koska ymmärsin moottoritekniikkaa.

        Kun ihminen on tarpeeksi yksinkertainen, hän ei erota parodiaa oikeasta asiasta.
        Alipainemittaria esitellyt veitikka oli laittanut in-Hg asteikolla olevan mittarin, sen maksimi on, kuten kaikissa alipainemittareissa 1 atm, eli erotus normaali-ilmanpaineesta, ne ovat siis mittareita, joissa asteikko on käännetty ja 0- kohta on 101322 Pa kohdalla.
        Tuon pitäisi jo osoittaa sitkeämmällekin inttäjälle että 0 bar pienempää absoluuttista painetta ei ole olemassa.
        Löpön kulutusta et ole kyllä nähnyt alipainemittarilla, dieselit ei taida olla tuttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ihminen on tarpeeksi yksinkertainen, hän ei erota parodiaa oikeasta asiasta.
        Alipainemittaria esitellyt veitikka oli laittanut in-Hg asteikolla olevan mittarin, sen maksimi on, kuten kaikissa alipainemittareissa 1 atm, eli erotus normaali-ilmanpaineesta, ne ovat siis mittareita, joissa asteikko on käännetty ja 0- kohta on 101322 Pa kohdalla.
        Tuon pitäisi jo osoittaa sitkeämmällekin inttäjälle että 0 bar pienempää absoluuttista painetta ei ole olemassa.
        Löpön kulutusta et ole kyllä nähnyt alipainemittarilla, dieselit ei taida olla tuttuja.

        Mitä selittelyä tuo on.
        Näitä mittareita käytetään metallissa, lääketieteessä ja aitojen imusarjoissa, ne on ihan oikeita alipainemittareita.
        On turha puhua joistain satoja vuosia vanhoista mitoista, ne on vanhentuneet ja aikaa sitten, miten noita voisi edes tuntea, kun kukaan ei ole niitä opettanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä selittelyä tuo on.
        Näitä mittareita käytetään metallissa, lääketieteessä ja aitojen imusarjoissa, ne on ihan oikeita alipainemittareita.
        On turha puhua joistain satoja vuosia vanhoista mitoista, ne on vanhentuneet ja aikaa sitten, miten noita voisi edes tuntea, kun kukaan ei ole niitä opettanut.

        Näinhän se on. Opettaminen on tärkeää, omilla aivoilla ajattelu ei ole. Tuon tiesivät jo muinaiset roomalaiset kun yrittivät Angliaan alipainemittaria asentaa.
        https://www.youtube.com/watch?v=kXC6uP6494E


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ihminen on tarpeeksi yksinkertainen, hän ei erota parodiaa oikeasta asiasta.
        Alipainemittaria esitellyt veitikka oli laittanut in-Hg asteikolla olevan mittarin, sen maksimi on, kuten kaikissa alipainemittareissa 1 atm, eli erotus normaali-ilmanpaineesta, ne ovat siis mittareita, joissa asteikko on käännetty ja 0- kohta on 101322 Pa kohdalla.
        Tuon pitäisi jo osoittaa sitkeämmällekin inttäjälle että 0 bar pienempää absoluuttista painetta ei ole olemassa.
        Löpön kulutusta et ole kyllä nähnyt alipainemittarilla, dieselit ei taida olla tuttuja.

        Kyllä se tietämättömyys on sinun puolella. Et ole tainnut koskaan opetella moottoritekniikkaa. Dieselin toimintaperiaate on ollut minulle tuttu jo melkein 50 vuotta.

        Siinä alipainemittarissa ei ollut mitää numeriasteikkoa. Siinä oli vain vihreä la punainen alue. Tartti pikkusen käyttää omaa järkeä, että tiesi, miten sitä voi hyödyntää. Kun tiesi miten moottori toimii. mittarista näki, koska bensaa menne paljon ja koska vähän.

        Se oli aivan yksinkertainen homma, jota sinulle pitäisi varmaan takoa päähän muutama vuosi. Minä oivalsin sen jo muutamalla kaasupolkimen painalluksella, kun tiesin, että autossa on imusarja, johon se alipainemittari oli kytketty.

        Silloin autoissa oli vielä kaasutin. Nykyäänhän kaikissa on polttoaineen ruiskutus, mutta sama siihenkin pätee. Ilmamäärän ja polttoaineen määrän täytyy olla oikeassa suhteessa jotta moottori toimisi.

        Alipainemittaria voi siis käyttää nykyautoissakin kulutuksen tarkkailuun. Turbomoottoreissa sen vaan joutuu kytkemään eri paikkaan kuin vapaasti hengittävissä.

        Reippaissä kiihdytyksissä alipainemittri meni punaiselle, mutta se kesti vain pienen hetken. Sitten voi heittää päälle ison vaihteen. Tilanteen salliessa käytän kaupunkiliikenteessä yhdistelmää 1 2 5 tai 1 3 5. Todella harvoin käytän kaikkia vaihteita. Niin joutuu tekemään ruuhkassa, mutta ssihenkin on niksejä.

        Olen jo usealla automerkillä päässyt kaupunkiajossa samaan kulutukseen kuin maantieajossa.. Olen sen yhden alipainemittrin ansiosta säästänyt tuhansia litroja bensaa. Silti kuitenkin etenen reippaammin kuin muut. Muut on minulle tientukko en minä heille.

        Dieselilläkin olen ajanut noin 400 000 km. Merkki oli Mersu.

        Tuo 0 bar on joillekin kummallinen pakkomielle. Mistä se oikein johtuu. Eihän alipaine synny itsestään. Sen tuottamiseen tarvitaan tiettyjä toimenpiteitä. Nämä alipaineen kumoajat ei näytä ollenkaan ymmärtävän mistä on kysynys.

        Valitettavasti he ei edes opi mitään. Mikä koulutus tekee ihmisen oppimiskyvyttömäksi. onko se lukio vai yliopisto. Vaimo on aikanaan lukenut lukion fysiikan, mutta ei hän ole tullut oppimiskyvyttomäksi, kun hän on työssään joutunut käyttämään alipainetta.

        Hänellä oli muuten lukion fysiikasta kymppi. Minulla oli vain keskikoulun ysi. Ei meidän ole tarvinnut riidellä alipaineesta. Molemmat tietää mitä se on, kun olemme molemmat olleet hoitoalalla. Pitäisikö alipaineenkieltäjät toimittaa hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tietämättömyys on sinun puolella. Et ole tainnut koskaan opetella moottoritekniikkaa. Dieselin toimintaperiaate on ollut minulle tuttu jo melkein 50 vuotta.

        Siinä alipainemittarissa ei ollut mitää numeriasteikkoa. Siinä oli vain vihreä la punainen alue. Tartti pikkusen käyttää omaa järkeä, että tiesi, miten sitä voi hyödyntää. Kun tiesi miten moottori toimii. mittarista näki, koska bensaa menne paljon ja koska vähän.

        Se oli aivan yksinkertainen homma, jota sinulle pitäisi varmaan takoa päähän muutama vuosi. Minä oivalsin sen jo muutamalla kaasupolkimen painalluksella, kun tiesin, että autossa on imusarja, johon se alipainemittari oli kytketty.

        Silloin autoissa oli vielä kaasutin. Nykyäänhän kaikissa on polttoaineen ruiskutus, mutta sama siihenkin pätee. Ilmamäärän ja polttoaineen määrän täytyy olla oikeassa suhteessa jotta moottori toimisi.

        Alipainemittaria voi siis käyttää nykyautoissakin kulutuksen tarkkailuun. Turbomoottoreissa sen vaan joutuu kytkemään eri paikkaan kuin vapaasti hengittävissä.

        Reippaissä kiihdytyksissä alipainemittri meni punaiselle, mutta se kesti vain pienen hetken. Sitten voi heittää päälle ison vaihteen. Tilanteen salliessa käytän kaupunkiliikenteessä yhdistelmää 1 2 5 tai 1 3 5. Todella harvoin käytän kaikkia vaihteita. Niin joutuu tekemään ruuhkassa, mutta ssihenkin on niksejä.

        Olen jo usealla automerkillä päässyt kaupunkiajossa samaan kulutukseen kuin maantieajossa.. Olen sen yhden alipainemittrin ansiosta säästänyt tuhansia litroja bensaa. Silti kuitenkin etenen reippaammin kuin muut. Muut on minulle tientukko en minä heille.

        Dieselilläkin olen ajanut noin 400 000 km. Merkki oli Mersu.

        Tuo 0 bar on joillekin kummallinen pakkomielle. Mistä se oikein johtuu. Eihän alipaine synny itsestään. Sen tuottamiseen tarvitaan tiettyjä toimenpiteitä. Nämä alipaineen kumoajat ei näytä ollenkaan ymmärtävän mistä on kysynys.

        Valitettavasti he ei edes opi mitään. Mikä koulutus tekee ihmisen oppimiskyvyttömäksi. onko se lukio vai yliopisto. Vaimo on aikanaan lukenut lukion fysiikan, mutta ei hän ole tullut oppimiskyvyttomäksi, kun hän on työssään joutunut käyttämään alipainetta.

        Hänellä oli muuten lukion fysiikasta kymppi. Minulla oli vain keskikoulun ysi. Ei meidän ole tarvinnut riidellä alipaineesta. Molemmat tietää mitä se on, kun olemme molemmat olleet hoitoalalla. Pitäisikö alipaineenkieltäjät toimittaa hoitoon.

        Niitä alipainemittareita oli joskus kai tarkoitettu tumpeloille, jotka eivät muuten ymmärtäneet moottoreista mitään.
        Taisit kuulua tuohon ryhmään kun siitä oli kertomasi mukaan hyötyä, osaajille se ei kertonut mitään tietämisen arvoista.
        Muutenkin autonmoottori, kuten tekniikka yleensä näyttää olevan kohdallasi samaa tasoa, se alipainemittari näyttää imusarjan, siis läpän ja venttiilin väliltä, painetta, ja mitataan samasta kohtaa, olipa autossa ahdin, ruisku tai mikä vaan.
        Dieseleissä ei ole läppää, siinä kaasupolkimella muutetaan polttoaineen ja ilman suhdetta.
        Nykyisiin kulutus mitataan suoraan, säätyvä venttiiliajoitus sotkisi alipainemittarin tiedon.

        Voisit keskittyä tuon paineharhasi kanssa miettimään vaikka, miksi lentokoneissa käytetyissä mäntämoottoreissa alipainemittari ei näytä oikein mitään tietoa, tai mitä se näyttäisi 10000 m korkeudessa.

        Tässä kävi taas yhtä nolosti kuin on osattu olettaa, kerrot hallitsevasi asian suvereenisti, mutta kertomusten jatko osoittaa että edes alkeet eivät ole vielä selvinneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä alipainemittareita oli joskus kai tarkoitettu tumpeloille, jotka eivät muuten ymmärtäneet moottoreista mitään.
        Taisit kuulua tuohon ryhmään kun siitä oli kertomasi mukaan hyötyä, osaajille se ei kertonut mitään tietämisen arvoista.
        Muutenkin autonmoottori, kuten tekniikka yleensä näyttää olevan kohdallasi samaa tasoa, se alipainemittari näyttää imusarjan, siis läpän ja venttiilin väliltä, painetta, ja mitataan samasta kohtaa, olipa autossa ahdin, ruisku tai mikä vaan.
        Dieseleissä ei ole läppää, siinä kaasupolkimella muutetaan polttoaineen ja ilman suhdetta.
        Nykyisiin kulutus mitataan suoraan, säätyvä venttiiliajoitus sotkisi alipainemittarin tiedon.

        Voisit keskittyä tuon paineharhasi kanssa miettimään vaikka, miksi lentokoneissa käytetyissä mäntämoottoreissa alipainemittari ei näytä oikein mitään tietoa, tai mitä se näyttäisi 10000 m korkeudessa.

        Tässä kävi taas yhtä nolosti kuin on osattu olettaa, kerrot hallitsevasi asian suvereenisti, mutta kertomusten jatko osoittaa että edes alkeet eivät ole vielä selvinneet.

        Minun muistaakseni jossain lentokoneissa on ahtimessa puristusta ainakin 1:20 joten polttokammiossa täytyy olla 20 bar paine ja ahtimen imupuolella 20 bar alipaine. Tämä on aivan yksinkertaista fysiikkaa ja matematiikkaa.
        Dieselkoneissa on painesuhteet samaa luokkaa joten imusarjasta voi aivan helposti mitata vastaavan alipaineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä alipainemittareita oli joskus kai tarkoitettu tumpeloille, jotka eivät muuten ymmärtäneet moottoreista mitään.
        Taisit kuulua tuohon ryhmään kun siitä oli kertomasi mukaan hyötyä, osaajille se ei kertonut mitään tietämisen arvoista.
        Muutenkin autonmoottori, kuten tekniikka yleensä näyttää olevan kohdallasi samaa tasoa, se alipainemittari näyttää imusarjan, siis läpän ja venttiilin väliltä, painetta, ja mitataan samasta kohtaa, olipa autossa ahdin, ruisku tai mikä vaan.
        Dieseleissä ei ole läppää, siinä kaasupolkimella muutetaan polttoaineen ja ilman suhdetta.
        Nykyisiin kulutus mitataan suoraan, säätyvä venttiiliajoitus sotkisi alipainemittarin tiedon.

        Voisit keskittyä tuon paineharhasi kanssa miettimään vaikka, miksi lentokoneissa käytetyissä mäntämoottoreissa alipainemittari ei näytä oikein mitään tietoa, tai mitä se näyttäisi 10000 m korkeudessa.

        Tässä kävi taas yhtä nolosti kuin on osattu olettaa, kerrot hallitsevasi asian suvereenisti, mutta kertomusten jatko osoittaa että edes alkeet eivät ole vielä selvinneet.

        Tuota samaa leuhkimista taas. Kuvittelet että minä en tiedä tietoja, joita en ole kertonut. Minä huolsin ja korjasin oman autoni useita vuosikymmeniä. Olen vaihtanut autoon moottorin. ja kansiremontin olen tehnyt kaksikin kertaa. Tunnen kyllä moottorien rakenteen ja tominnan perin juurin.

        Kyllä turbomoottorissa on imusarjassa ylipaine. Jos haluaa asentaa alipainemittarin, se täytyy laittaa ennen turboa. Se alipainemittari oli lisävarusteena ostamassani uudessa autossa. Minä en sitä siis asentanut enkä asennuttanut.

        Sinä et siis oivalla, miten alipainemittaria voi hyödyntää polttoaineen säästämisessä. Minä oivalsin se hyvin nopeasti, ja sovitin ajotyylini sen mittarin mukaan. Siinä säästi 1,5-2 litraa sataselle.

        Olin aikanaan Tekniikan maailman lukija, joten kyllä minä tunnen kaikki moottorityypit. Autoa olen ajanut 47 vuotta ja yli miljoona kilometriä. Lentokoneisiin en kuitenkaan ole lähemmin tutustunut.

        Ammattieni takoa minä kyllä paineasiat tunnen paremmin kuin sinä. Kuului työnkuvaan tietää niin hoitoalalla kuin myös metalliteollisuudessa. Naurettavaa räkyttää tuolla tavalla noiden alojen osaajalle.

        Ilmeisesti sinulle se kineettinen kaasuteorian on jumalan sanaa, kun noin vedit herneen nenään. Joillekin ne vanhat teoriat näyttää olevan epäjumala, jota ei saa kyseenalaistaa. Minä kun olen nähnyt tieteen kehityksen pidemmältä ajalta, kyseenalaista minkä tahansa teorian.

        Kun sinä nyt kuvittelet, että minulla on joku paineharha, niin lue Wikipediasta, mitä siellä kerrotaan laitteesta nimeltä rautakeuhko. Minulle siitä kerrottiin hoitoalan koulutuksessa, vaikka ei sitä enään silloin käytetty. Nykyään respiraattorit toimii ylipaineella. Sellaistakin on tullut joskus huollettua.

        Kyllä palstan seuraajat huomaa, että räävit kokenutta konkaria etkä oppimatonta pojankoltiaista. Sinulle se ilmeisesti ei mene jakeluun. Pitkän elämän aikana ehtii oppia hieveän paljon asioita. Viimeisen parin vuoden aikana minä vasta olenkin oppinut todella paljon uutta. Minulla kun ei ole ennakkoluulot esteenä.

        Tämä keskutelu täällä on aivan naurettavaa. Jos kerron osaamisestani, niin minä muka vain kerskailen. Jos en kerro jostakin osaamisestani, minä olen muka tietämätön. Mitä se kertoo vastapelureistani. Mitä se kertoo minulle ja mitä se kertoo palstan seuraajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota samaa leuhkimista taas. Kuvittelet että minä en tiedä tietoja, joita en ole kertonut. Minä huolsin ja korjasin oman autoni useita vuosikymmeniä. Olen vaihtanut autoon moottorin. ja kansiremontin olen tehnyt kaksikin kertaa. Tunnen kyllä moottorien rakenteen ja tominnan perin juurin.

        Kyllä turbomoottorissa on imusarjassa ylipaine. Jos haluaa asentaa alipainemittarin, se täytyy laittaa ennen turboa. Se alipainemittari oli lisävarusteena ostamassani uudessa autossa. Minä en sitä siis asentanut enkä asennuttanut.

        Sinä et siis oivalla, miten alipainemittaria voi hyödyntää polttoaineen säästämisessä. Minä oivalsin se hyvin nopeasti, ja sovitin ajotyylini sen mittarin mukaan. Siinä säästi 1,5-2 litraa sataselle.

        Olin aikanaan Tekniikan maailman lukija, joten kyllä minä tunnen kaikki moottorityypit. Autoa olen ajanut 47 vuotta ja yli miljoona kilometriä. Lentokoneisiin en kuitenkaan ole lähemmin tutustunut.

        Ammattieni takoa minä kyllä paineasiat tunnen paremmin kuin sinä. Kuului työnkuvaan tietää niin hoitoalalla kuin myös metalliteollisuudessa. Naurettavaa räkyttää tuolla tavalla noiden alojen osaajalle.

        Ilmeisesti sinulle se kineettinen kaasuteorian on jumalan sanaa, kun noin vedit herneen nenään. Joillekin ne vanhat teoriat näyttää olevan epäjumala, jota ei saa kyseenalaistaa. Minä kun olen nähnyt tieteen kehityksen pidemmältä ajalta, kyseenalaista minkä tahansa teorian.

        Kun sinä nyt kuvittelet, että minulla on joku paineharha, niin lue Wikipediasta, mitä siellä kerrotaan laitteesta nimeltä rautakeuhko. Minulle siitä kerrottiin hoitoalan koulutuksessa, vaikka ei sitä enään silloin käytetty. Nykyään respiraattorit toimii ylipaineella. Sellaistakin on tullut joskus huollettua.

        Kyllä palstan seuraajat huomaa, että räävit kokenutta konkaria etkä oppimatonta pojankoltiaista. Sinulle se ilmeisesti ei mene jakeluun. Pitkän elämän aikana ehtii oppia hieveän paljon asioita. Viimeisen parin vuoden aikana minä vasta olenkin oppinut todella paljon uutta. Minulla kun ei ole ennakkoluulot esteenä.

        Tämä keskutelu täällä on aivan naurettavaa. Jos kerron osaamisestani, niin minä muka vain kerskailen. Jos en kerro jostakin osaamisestani, minä olen muka tietämätön. Mitä se kertoo vastapelureistani. Mitä se kertoo minulle ja mitä se kertoo palstan seuraajille.

        Mitä helv...ä !
        Että alipainemittari turbon ja ilmanputsarin väliin ? ?
        Pilailetko sinä, vai oletko tosiaan noin tietämätön ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helv...ä !
        Että alipainemittari turbon ja ilmanputsarin väliin ? ?
        Pilailetko sinä, vai oletko tosiaan noin tietämätön ?

        Ei kunnon V-kaseissa mitään ilmanputsareita ole. Eikä alipaineita.

        https://www.youtube.com/watch?v=-VF0JwxQqcA

        Tuossa oikea moottorimies selvittää kohdassa 5:20 että ilmakehän paine ilmaa ja polttoainetta moottoriin painaa. Ei siinä mitään imua tarvita niinkuin takammarin alipainehoituri-Ladamies luulee. Jos halutaan enemmän painetta pyttyyn niin sitten otetaan kompressori käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helv...ä !
        Että alipainemittari turbon ja ilmanputsarin väliin ? ?
        Pilailetko sinä, vai oletko tosiaan noin tietämätön ?

        Turbon jälkeenkö sinä sen mittarin laittaisit. Minä en ole koskaan katsonut sellaisen auton mittaristoa, jossa on turbo, mutta oletan kyllä, että jos turbon jälkeen on joku mittari, niin se mittaa ahtopainetta. Turbon ja ilmanputsarin välissä taas on alipaine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turbon jälkeenkö sinä sen mittarin laittaisit. Minä en ole koskaan katsonut sellaisen auton mittaristoa, jossa on turbo, mutta oletan kyllä, että jos turbon jälkeen on joku mittari, niin se mittaa ahtopainetta. Turbon ja ilmanputsarin välissä taas on alipaine.

        Ilmanputsari ilmeisesti aiheuttaa alipaineen. Jos ei ole ilmanputsaria niin alipainekin katoaa. Eikä ole enää imuakaan kun ei ole alipainettakaan.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turbon jälkeenkö sinä sen mittarin laittaisit. Minä en ole koskaan katsonut sellaisen auton mittaristoa, jossa on turbo, mutta oletan kyllä, että jos turbon jälkeen on joku mittari, niin se mittaa ahtopainetta. Turbon ja ilmanputsarin välissä taas on alipaine.

        Voi hyvä pyhä yksinkertaisuus.
        Mene auto/moottori palstalle, siellä joku ystävällinen saattaa kertoa sinulle, kuinka bensiinimoottoreissa kaasun (ilman) virtausta säädetään kuristinläpällä, ja mitä tarkoittaa ennen läppää oleva paine ja sen merkitys vapaasti hengittävissä ja ahdetuissa moottoreissa.

        Tämä on ilmastomuutospalsta, opettele moottoritekniikkaa muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä pyhä yksinkertaisuus.
        Mene auto/moottori palstalle, siellä joku ystävällinen saattaa kertoa sinulle, kuinka bensiinimoottoreissa kaasun (ilman) virtausta säädetään kuristinläpällä, ja mitä tarkoittaa ennen läppää oleva paine ja sen merkitys vapaasti hengittävissä ja ahdetuissa moottoreissa.

        Tämä on ilmastomuutospalsta, opettele moottoritekniikkaa muualla.

        Kyllä ainakin 5 bar alipaine ihan varmasti rupeaa ilmastoon vaikuttamaan jos se yleistyy. Ja varsinkin 5 bar alipaineen aiheuttama 50 metrin merenpinnan nousu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä pyhä yksinkertaisuus.
        Mene auto/moottori palstalle, siellä joku ystävällinen saattaa kertoa sinulle, kuinka bensiinimoottoreissa kaasun (ilman) virtausta säädetään kuristinläpällä, ja mitä tarkoittaa ennen läppää oleva paine ja sen merkitys vapaasti hengittävissä ja ahdetuissa moottoreissa.

        Tämä on ilmastomuutospalsta, opettele moottoritekniikkaa muualla.

        Voi pyhä yksinkertaisuus tosiaan. Sinä opetat vanhalle automiehelle tuollaisia asioita. Minä aloitin autoilun vuonna1972 Ladalla, ja sitten joku neropatti kuvittelee, etten tiedä noita asioita. Minä huolsinkin Ladat vuosikymmeniä itse.

        Kyllä se läppä ja sen tehtävä tuli hyvin tutuksi. Olen minä kaasarin joskus purkanut ja kasannutkin. Tuosta sun kommentistasi paljastuu melkoinen tietämättömyys. Ennen läppää ei ole painetta silloin kun auto käy. Kyllä sekin on tullut kokeiltua.

        Tuo toinen pöljä kuvittelee, että alipaine katoaa, kun ilmanputsari poistetaan. Kyllä automiehillä naurua riittää. Muuten minähän täällä vain vastailen. En minä ole näissä asioissa ollut aloitteentekijä. Tässäkin sinä itse olit aloitteentekijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turbon jälkeenkö sinä sen mittarin laittaisit. Minä en ole koskaan katsonut sellaisen auton mittaristoa, jossa on turbo, mutta oletan kyllä, että jos turbon jälkeen on joku mittari, niin se mittaa ahtopainetta. Turbon ja ilmanputsarin välissä taas on alipaine.

        Mersun kytkimessä on painelevy, joka puristetaan jousilla vauhtipyörään. Tuleeko painelevyyn alipainetta kun kytkinpolkimesta painetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersun kytkimessä on painelevy, joka puristetaan jousilla vauhtipyörään. Tuleeko painelevyyn alipainetta kun kytkinpolkimesta painetaan?

        Ei mersun kytkimessä ole mitään painelevyä. Se on nimeltään kytkinlevy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi pyhä yksinkertaisuus tosiaan. Sinä opetat vanhalle automiehelle tuollaisia asioita. Minä aloitin autoilun vuonna1972 Ladalla, ja sitten joku neropatti kuvittelee, etten tiedä noita asioita. Minä huolsinkin Ladat vuosikymmeniä itse.

        Kyllä se läppä ja sen tehtävä tuli hyvin tutuksi. Olen minä kaasarin joskus purkanut ja kasannutkin. Tuosta sun kommentistasi paljastuu melkoinen tietämättömyys. Ennen läppää ei ole painetta silloin kun auto käy. Kyllä sekin on tullut kokeiltua.

        Tuo toinen pöljä kuvittelee, että alipaine katoaa, kun ilmanputsari poistetaan. Kyllä automiehillä naurua riittää. Muuten minähän täällä vain vastailen. En minä ole näissä asioissa ollut aloitteentekijä. Tässäkin sinä itse olit aloitteentekijä.

        Onneksi ei ole enempää Ladamiehiä palstalla alipaineistaan jankuttamassa ja diagnoosia pyytämässä.


    • Maailmanlopun pelottelut nyt vaan kuuluvat ihmisen kulttuuriin, ilmeisestikin.

      • Anonyymi

        Eliitti aina asialla, kun pelotellaan milloin milläkin. Näille tulee pikkuhiljaa immuuniksi ja alkaa vain naurattamaan.


    • Ei tiede pelottele ketään vaan kertoo tutkimusten tulokset.

      Media kyllä pelottelee. Tarvitaan vähän medialukutaitoa, että osaa erottaa uutisesta varsinaisen asiasisällön ja toimittajan kohuhakuisuuden.

      Sitä medialukutaitoa ei denialisteilla näytä olevan.

      • Anonyymi

        Jöns on ehdottoman oikeassa. Denut eivät suostu tajuamaan että kaikki lehtijutut joissa mainitaan jokin sanoista ilmastonmuutos, IPCC, merenpinnan nousu, hiilidioksidi, hiilijalanjälki tai 97% tieteellinen vertaisarvioitu konsensus, ovat ehdottomasti totta ja jumalan sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jöns on ehdottoman oikeassa. Denut eivät suostu tajuamaan että kaikki lehtijutut joissa mainitaan jokin sanoista ilmastonmuutos, IPCC, merenpinnan nousu, hiilidioksidi, hiilijalanjälki tai 97% tieteellinen vertaisarvioitu konsensus, ovat ehdottomasti totta ja jumalan sanaa.

        Kiitos. Muista jatkossakin leimata trollisi ilmaisuilla 97%, ilmastoteologi*, tai alarmisti* kuten tähänkin asti.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nollaa se näyttäisi ihan niinkuin merenpinnan tasossakin.


      • Anonyymi

        Sinä siis edelleen uskot, että hoitajat ja lääkärit on sekaisin, kun ne käyttää imulaitetta potilaiden hoidossa. Kyllä olisi jo lääkärien syytä määrittää, kuinka pahasti sinä olet sekaisin, kun solvaat hoitoalaa. Melkoinen pimeys on vintissä. Hölskyykö siellä keltaista. Hyvin sinä noilla kommenteilla ajat persujen päämääriä. Yhä useampi herää ajattelemaan, että tuollaisiako ne vihreät fasistit on.
        Yksi sellainen naureskeli ylimielisesti eilen telkkarissa. Oletko se sama hyypiö. Vihervasemmiston oksaa sinä tuolla sahaat, vaikka ilmeisesti luulet niitä puoltavasi.
        Jos tuo mittari on alipainemittari, niin kyllä se Himalajan huipulla näyttäisi nollaa. Et tunnu siitäkään asiasta ymmärtävän yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis edelleen uskot, että hoitajat ja lääkärit on sekaisin, kun ne käyttää imulaitetta potilaiden hoidossa. Kyllä olisi jo lääkärien syytä määrittää, kuinka pahasti sinä olet sekaisin, kun solvaat hoitoalaa. Melkoinen pimeys on vintissä. Hölskyykö siellä keltaista. Hyvin sinä noilla kommenteilla ajat persujen päämääriä. Yhä useampi herää ajattelemaan, että tuollaisiako ne vihreät fasistit on.
        Yksi sellainen naureskeli ylimielisesti eilen telkkarissa. Oletko se sama hyypiö. Vihervasemmiston oksaa sinä tuolla sahaat, vaikka ilmeisesti luulet niitä puoltavasi.
        Jos tuo mittari on alipainemittari, niin kyllä se Himalajan huipulla näyttäisi nollaa. Et tunnu siitäkään asiasta ymmärtävän yhtään mitään.

        Alipainemittarin esittelijä sekoittaa nyt barometrin ja alipainemittarin.
        Joko tahallisen sarkastisesti tai tietämättömyyttään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis edelleen uskot, että hoitajat ja lääkärit on sekaisin, kun ne käyttää imulaitetta potilaiden hoidossa. Kyllä olisi jo lääkärien syytä määrittää, kuinka pahasti sinä olet sekaisin, kun solvaat hoitoalaa. Melkoinen pimeys on vintissä. Hölskyykö siellä keltaista. Hyvin sinä noilla kommenteilla ajat persujen päämääriä. Yhä useampi herää ajattelemaan, että tuollaisiako ne vihreät fasistit on.
        Yksi sellainen naureskeli ylimielisesti eilen telkkarissa. Oletko se sama hyypiö. Vihervasemmiston oksaa sinä tuolla sahaat, vaikka ilmeisesti luulet niitä puoltavasi.
        Jos tuo mittari on alipainemittari, niin kyllä se Himalajan huipulla näyttäisi nollaa. Et tunnu siitäkään asiasta ymmärtävän yhtään mitään.

        Hölö hölö lapsi parka, tuo mittari on kalibroitu normaali-ilmanpaineeseen ja näyttäisi siellä huipulla suunnilleen 20 Hg-ins alipainetta, eli jotain 0,3 atm, siis absoluuttista painetta.
        Joo, ja lääketiede ei tälle jutulle voi yhtään mitään, sen enempää kuin hitsaritkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alipainemittarin esittelijä sekoittaa nyt barometrin ja alipainemittarin.
        Joko tahallisen sarkastisesti tai tietämättömyyttään.

        Voi hyvä ystävä, barometri on juuri painemittari, vain hieman kapeammalla ja tarkemmalla skaalalla.
        Ilman paine se on, mikä on, mitattiinpa se minkä nimisellä mittarilla tahansa.


      • Anonyymi

        Voi voi hyvä lapsi, alipaineesta ja ylipaineesta puhutaan vain suhteessa normaali-ilmanpaineeseen.
        Varmaan olet joskus jopa kuullut meteorologien maininnan alipaineesta ja ylipaineesta, eli matala- ja korkeapaineista, ne ovat juuri eroja normaalipaineeseen.
        Näin siis reaalikäytännössä, omassa mielikuvitusmaailmoissasi saat vapaasti olla, mitä mieltä haluat, ja jakaa pisteitäsi kuinka lystäät.
        Meillä aikuisten maailmassa on ihan omat standardit, joilla asioita kuvataan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      5740
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

      No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4631
    3. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      226
      2836
    4. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      45
      2696
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2260
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      33
      2226
    7. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1747
    8. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      14
      1618
    9. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1470
    10. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

      Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      170
      1344
    Aihe