https://mielenihmeet.fi/kontrolloivien-aitien-aikuiset-pojat/
Tulee vähän mieleen Psyko elokuva tai se Bates Motel sarja.
KilttiMies89
Ätmiyden takana sairas/epäterve äitisuhde?
8
56
Vastaukset
- Anonyymi
Jotain perää toki tuossa voi olla, vaikka se kontrollointi nyt ei aina välttämättä ole suoraa. Minun kohdalla tehtiin selkeäksi, että olen vahinko ja isoveli oli toivottu lapsi. Minun tunteet ja tarpeet oli lähinnä ruokapöydän pilan kohde, joten opin tukahduttamaan tunteeni spartalaisesti jolloin vältyin pilkalta.
Lopputulos tuosta toki on sama "voimakas emotionaalinen itsehillintä" ja ehkä myös epävarma kiintymyssuhde mitä sekin sitten tarkoittaa. Keittiöpsykologiaa puhtaimmillaan.
Onhan noita varmaan...
Joittenkin äidit tekee kaiken pojan puolesta. Sitten ihmetellään, kun tämä ei saa mitään aikaiseksi. Sama lienee tytöissä nämä ”prinsessa”-tyypit. Isi ostaa kaiken ja pettymyksiä ei voi elämässä olla...
Mutta eiköhän kaikilla ihmisillä ole vaan kuitenkin luonteena hiuksn heikompi mieli? Jotkut ei vaan usko itseensä ja ovat helpommin alistuvampia.... ja joillain taas ei ole pelimerkit riittänyt pääkopansisältöön... et se seutu on vhän hmmmmm? Ilmavampi? 🤔😁- Anonyymi
paikkansa pitää tommosii niistä korkeastikoulutettujen lapsista tulee isi ostaa kaiken isi pistää kaiken firman piikkiin ja näistä lapsista tulee äkkiä bubbeleita ja mieli patoutunut ja vihaa heteroita ja suomalaisia ja ovat väkivaltaisia isi on poikiin menevä ja äiti on koulutettu niin ei siitä hyvää seuraa niin ei korkeastikoulutetuista saa mitään hyvää eli ovat jännä isä ja jännä äiti ja jännä lapsi voi voi sentään
Onhan tämä yksi mahdollisuus. Mutta myös kontrolloivalla isällä tai muulla perheenjäsenellä on sijansa.
Lapsi voi kysyä itseltään sen lukemattomia kertoja - enkö koskaan ole tarpeeksi hyvä?
Mitä artikkeiin syys-seurauspiirteisiin tulee, niin samat ongelmat näkyvät neurologisista ongelmista kärsivillä. Eikä ongelmien tarvitse olla edes pahoja. Mutta kun jotain tiettyä asiaa ei lapsi tai kasvava pysty käsittelemään siksi, kun ei sitä kertakaikkiaan osaa omaksua, niin se ei tuo helpotustakaan siihen sanattomaan ahdistukseen, mikä on hätänä.- Anonyymi
Itsellä taas äiti ei ole tehnyt juuri koskaan mitään mun puolesta mutta isä sen sijaan hyysännyt mut piloille. Siinä mielessä erikoinen suhde vanhempiin. Vanhemmilla on ollut myös kasvatuksellinen ristiriita ja riitoja siitä kuinka mut olisi pitänyt kasvattaa. Aika usein vanhemmilla jotain riitaa ja eroakin ovat miettineet mutta eivät kuitenkaan eroa ja sitten taas ovat hyvissä väleissä mikä on mun mielestä outoa.
Lisäksi olen ollut erityislapsi joten ei ihme että musta on tullut tällainen, aikuisena sitten vakavia mielenterveysongelmia ja päihteiden väärinkäyttöä sekä uhmakasta käytöstä joka mulla alkaa puskemaan pintaan entistä enemmän vasta näin kolmekymppisenä. Oon mä rakkauttakin kai saanut mutta oon kai pumpulissa kasvatettu, kultalusikka suussa syntynyt ja kotona ollut jotenkin outo ristiriita kaikkien asioiden välillä niin ehkä sitä ei sitten tiedä aikuisenakaan kuinka tulisi käyttäytyä.
KilttiMies89- Anonyymi
Vuosien varrella olen jopa monta kertaa toivonut että olisivat vaan eronneet niin ehkä kaikkien asiat olis loppupeleissä paremmin. Tämmöstä epämääräistä touhua ja ilmapiiriä jaksa kukaan.
KilttiMies89
- Anonyymi
Kuvittelevat varmaan että tämmönen aikuinen aikamiespoika menee siitä rikki jos vanhemmat eroaa mikä on mun mielestä täysin naurettava ajatus. Ei se aina ole hyvä syy jatkaa huonoa parisuhdetta vaikka olis lapsi tai lapsiakin.
KilttiMies89
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071163
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621123Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64853Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146846- 68747
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel107649Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto92603- 54588
- 78561
- 39528