Mistä tänään keskustellaan?

Voisi kokeilla vaihteeksi palstailua, kun ei ole nyt tähdellisempääkään tekemistä illalle.
Onko palstalla käsitelty jotakin mielenkiintoisia aiheita joita voisi perata tässä ketjussa?

47

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, pyykki-ilta jee.

      • Osta pesukone niin ei tarvitse hinkata likapyykkiä käsin.


      • Anonyymi
        Poliisin_poika kirjoitti:

        Osta pesukone niin ei tarvitse hinkata likapyykkiä käsin.

        Koneella pesut ja kuivatuskoneessa kuiviksi. Jatka itse nyrkkipyykkiä aivan kaikin mokomin.


    • Terve. Onko pojan vatsa kestänyt ranskalaisia vai onko ollut pipi?

      • Eipä ole tullut käytyä mäkkärissä.
        Pitää taas käväistä joku päivä.


    • Keskustellaan siitä kuinka Pertti keksisi jotain tähdellistä sanottavaa.

      • Jos löytyis hyvä aihe...


      • Poliisin_poika kirjoitti:

        Jos löytyis hyvä aihe...

        Tuossa on tuo "Aloita keskustelu" -nappi.


    • Anonyymi
    • Tässä voisi olla aihe:

      Kuvittelitko yhteivastuukeräysrahojen päätyvän suomalaisille?:

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006300754.html

      Toisin kuin tuossa is:n jutussa annetaan ymmärtää potti jakautuu seuraavasti:

      https://evl.fi/plus/seurakuntaelama/diakonia/ajankohtaista/yhteisvastuukerays

      suurin osa siis eli 60% menee suoraan ulkomaille, veikkaan että myös tuosta diakoniarahastosta menee 19% matuille ja 1% max. suomalaisille kuten myös paikallisseurakuntien rahoista, ne varmaan käytetään laittomiin maassaolijoihin.

      • Aika karua.
        Eikö mitenkään voisi auttaa kotoperäisiä puutteessa eläviä?


      • Poliisin_poika kirjoitti:

        Aika karua.
        Eikö mitenkään voisi auttaa kotoperäisiä puutteessa eläviä?

        Ei, se ei ole muodikasta eikä suvaitsevaiseen maailmankuvaan sopivaa, esim. paisuvat mielenterveysongelmat, syrjäytyminen ja muut on semmoisia ettei niistä täällä "hyvinvointivaltiossa" tarvitse välittää. Kuten ystävämme disse sanoo jokainen on vastuussa omista valinnoistaan jos sattuu olemaan kotoperäinen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei, se ei ole muodikasta eikä suvaitsevaiseen maailmankuvaan sopivaa, esim. paisuvat mielenterveysongelmat, syrjäytyminen ja muut on semmoisia ettei niistä täällä "hyvinvointivaltiossa" tarvitse välittää. Kuten ystävämme disse sanoo jokainen on vastuussa omista valinnoistaan jos sattuu olemaan kotoperäinen.

        Tuskin disserentti sentään maahanmuuttajiltakaan sulattaa vastuuttomuutta?
        Eikös tuo vastuu kuulu hänen opeillaan kaikille?


      • Poliisin_poika kirjoitti:

        Tuskin disserentti sentään maahanmuuttajiltakaan sulattaa vastuuttomuutta?
        Eikös tuo vastuu kuulu hänen opeillaan kaikille?

        Kyllä disserentti(kin) varmaan voi pientä vastuunlaistoa katsoa vähän läpi sormien jos kyse on kunniakansalaisista.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Kyllä disserentti(kin) varmaan voi pientä vastuunlaistoa katsoa vähän läpi sormien jos kyse on kunniakansalaisista.

        Disserentti on siis tuuliviiri. Vastuusta paasataan, mutta sitä tarjotaan vain niille jotka eivät ole disserentin suosiossa.
        Oletin tyypin olevan periaatteen ihminen...


      • Enpä ole tullut ajateleeksi tuota jakosuhdetta. Ulkomailla menee ilmeisesti katastrofialueille ja se on minusta hyvä. Autetaan siellä missä apua tarvitaan ja siten estetään pakolaistulvat.

        Mitä tuohon diakoniarahaston jakoperusteisiin tulee "Kirkon diakoniarahaston hakemuksissa sairaus ja vammautuminen on ylivoimaisesti yleisin syy taloudelliseen ahdinkoon. Kaikista hakemuksista sairaus tai vammautuminen on 64 prosentilla
        taloudellisen ahdingon syy. " Paikallisseurakuntien potista näytti paljon menevän ihan selkeästi ruoka-avustuksiin ja nuoten harrastustoimintoihin sekä tukiin lapsille ja nuorille opiskelutarvikkeisiin.

        Ihan tuon perusteella veikkaisin että loput 40% menee kyllä suurelta osin kantaväestön olojen parantamiseen.


      • M184 kirjoitti:

        Enpä ole tullut ajateleeksi tuota jakosuhdetta. Ulkomailla menee ilmeisesti katastrofialueille ja se on minusta hyvä. Autetaan siellä missä apua tarvitaan ja siten estetään pakolaistulvat.

        Mitä tuohon diakoniarahaston jakoperusteisiin tulee "Kirkon diakoniarahaston hakemuksissa sairaus ja vammautuminen on ylivoimaisesti yleisin syy taloudelliseen ahdinkoon. Kaikista hakemuksista sairaus tai vammautuminen on 64 prosentilla
        taloudellisen ahdingon syy. " Paikallisseurakuntien potista näytti paljon menevän ihan selkeästi ruoka-avustuksiin ja nuoten harrastustoimintoihin sekä tukiin lapsille ja nuorille opiskelutarvikkeisiin.

        Ihan tuon perusteella veikkaisin että loput 40% menee kyllä suurelta osin kantaväestön olojen parantamiseen.

        Pitäisi ilmoitella avoimesti mihin raha menee.
        Onneksi itse olen niin sydämetön etten anna rahaa avustusjärjestöille, niin ei liikuta miten ne tupeltavat rahansa.


      • Olipas ikävää luettavaa.🥺

        Ensin ilahduin mutta sit luin karuja lukemia.

        mietin oikeasti alanko tekemään rahaa jo videoimalla.
        Minä sain taas lastensuojelun ilmoituksen koska en pistä 4v päiväkotiin ja kun vetosin siihen että osaan hoitaa kotona ja kuitenkin teen töitä siihen että saan itse kuntoutua4v pojan.

        Sanoin päiväkodinjohtajalle en halua tukea lapselle jolla ei ole vielä puutetta mutta haluan tukea lapselle joka tarvitsee heti ja siellä on resussi pula.

        Miettikää mikä järki minun pistää lasta päiväkotiin jos itse kuntoutan lasta ja se että minulle selitettiin asia että poika tippuu tuesta pois ja sanoin sitä varten aloin heti hakemaan apua että tulee saamaan apua kun kumminkin laki sen määrittää kun lapsi tarvitsee myös koulussa miksi se menee niin että vain tietyn verran pääsee sisään kun se kuuluu kaikille se tuki ja minusta tässä eriarvoistetaan lapsiperheet miksi minun lapsi ei saa olla kotona, niinkö vähän arvostetaan kotiäitiyttä ja ne päättäjät pitäisi tehdä lastensuojelu ilmoituksen kun eivät anna lapselle Itä tukea kuin kuuluu ja käki määrittää.

        Kuulemma lapseni tippuu pois kun ne lapset saa paikan mitkä ensisijaisesti jo pienenä päiväkodissa määritellään ja kotihoidossa olevat tipahtaa automaattisesti pois tästä kovemmasta tuesta mihin luokalle kuuluu. Minusta tässä kohtaan lapsien tasa-arvo ei toteudu ja perheiden.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Olipas ikävää luettavaa.🥺

        Ensin ilahduin mutta sit luin karuja lukemia.

        mietin oikeasti alanko tekemään rahaa jo videoimalla.
        Minä sain taas lastensuojelun ilmoituksen koska en pistä 4v päiväkotiin ja kun vetosin siihen että osaan hoitaa kotona ja kuitenkin teen töitä siihen että saan itse kuntoutua4v pojan.

        Sanoin päiväkodinjohtajalle en halua tukea lapselle jolla ei ole vielä puutetta mutta haluan tukea lapselle joka tarvitsee heti ja siellä on resussi pula.

        Miettikää mikä järki minun pistää lasta päiväkotiin jos itse kuntoutan lasta ja se että minulle selitettiin asia että poika tippuu tuesta pois ja sanoin sitä varten aloin heti hakemaan apua että tulee saamaan apua kun kumminkin laki sen määrittää kun lapsi tarvitsee myös koulussa miksi se menee niin että vain tietyn verran pääsee sisään kun se kuuluu kaikille se tuki ja minusta tässä eriarvoistetaan lapsiperheet miksi minun lapsi ei saa olla kotona, niinkö vähän arvostetaan kotiäitiyttä ja ne päättäjät pitäisi tehdä lastensuojelu ilmoituksen kun eivät anna lapselle Itä tukea kuin kuuluu ja käki määrittää.

        Kuulemma lapseni tippuu pois kun ne lapset saa paikan mitkä ensisijaisesti jo pienenä päiväkodissa määritellään ja kotihoidossa olevat tipahtaa automaattisesti pois tästä kovemmasta tuesta mihin luokalle kuuluu. Minusta tässä kohtaan lapsien tasa-arvo ei toteudu ja perheiden.

        Lasten täytyy oppia tulemaan toimeen toisten kanssa, päivähoidossa opitaan sosiaalisia taitoja ja yhteen pelaamista erilaisten persoonien kanssa. Se ei onnistu samalla tavalla kotihoidossa.

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lasten täytyy oppia tulemaan toimeen toisten kanssa, päivähoidossa opitaan sosiaalisia taitoja ja yhteen pelaamista erilaisten persoonien kanssa. Se ei onnistu samalla tavalla kotihoidossa.

        xL

        eipä se päde esikoisen kohdalla.🧐


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lasten täytyy oppia tulemaan toimeen toisten kanssa, päivähoidossa opitaan sosiaalisia taitoja ja yhteen pelaamista erilaisten persoonien kanssa. Se ei onnistu samalla tavalla kotihoidossa.

        xL

        kyllä onnistuu samalla tavalla kotona ja paremmin jos vanhempi on hyvin tarkka tästä kuin minäkin olen.

        Missäs kuvittelet esikoiseni olleen?
        Se oli päiväkodissa ja ei todellakaan ” oppinut ”.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lasten täytyy oppia tulemaan toimeen toisten kanssa, päivähoidossa opitaan sosiaalisia taitoja ja yhteen pelaamista erilaisten persoonien kanssa. Se ei onnistu samalla tavalla kotihoidossa.

        xL

        Lisäksi valetta kaikkien muiden lasten kohdalla koska ovat hoidossa kasvatettuja eikä ole puutetta sosiaalisuudesta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Lisäksi valetta kaikkien muiden lasten kohdalla koska ovat hoidossa kasvatettuja eikä ole puutetta sosiaalisuudesta.

        Siis kotihoidossa kasvatettuja muut lapset.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Olipas ikävää luettavaa.🥺

        Ensin ilahduin mutta sit luin karuja lukemia.

        mietin oikeasti alanko tekemään rahaa jo videoimalla.
        Minä sain taas lastensuojelun ilmoituksen koska en pistä 4v päiväkotiin ja kun vetosin siihen että osaan hoitaa kotona ja kuitenkin teen töitä siihen että saan itse kuntoutua4v pojan.

        Sanoin päiväkodinjohtajalle en halua tukea lapselle jolla ei ole vielä puutetta mutta haluan tukea lapselle joka tarvitsee heti ja siellä on resussi pula.

        Miettikää mikä järki minun pistää lasta päiväkotiin jos itse kuntoutan lasta ja se että minulle selitettiin asia että poika tippuu tuesta pois ja sanoin sitä varten aloin heti hakemaan apua että tulee saamaan apua kun kumminkin laki sen määrittää kun lapsi tarvitsee myös koulussa miksi se menee niin että vain tietyn verran pääsee sisään kun se kuuluu kaikille se tuki ja minusta tässä eriarvoistetaan lapsiperheet miksi minun lapsi ei saa olla kotona, niinkö vähän arvostetaan kotiäitiyttä ja ne päättäjät pitäisi tehdä lastensuojelu ilmoituksen kun eivät anna lapselle Itä tukea kuin kuuluu ja käki määrittää.

        Kuulemma lapseni tippuu pois kun ne lapset saa paikan mitkä ensisijaisesti jo pienenä päiväkodissa määritellään ja kotihoidossa olevat tipahtaa automaattisesti pois tästä kovemmasta tuesta mihin luokalle kuuluu. Minusta tässä kohtaan lapsien tasa-arvo ei toteudu ja perheiden.

        No BUHUU. Tervetuloa oikeistoon ja persut edelleen ovat oikeistoa. Vielä mennään persujen sekä muun oikeiston budjetilla sekä päätöksillä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Lisäksi valetta kaikkien muiden lasten kohdalla koska ovat hoidossa kasvatettuja eikä ole puutetta sosiaalisuudesta.

        Jatkuvastihan sä täällä valitat, ettei sun lapset pärjää. On muuten tutkittu juttu, että päivähoidossa olleet lapset tulevat paremmin toimeen myöhemmässä elämässä, kun ovat oppineet erilaisten ihmisten kanssa sääntöjen noudattamista.

        Ei ihme että tehtailevat susta lastensuojeluilmoituksia. Tenavat ovat sulle vain itsesi vahvistamista varten, kontrolloit kaikkea. Pelkäät että joku näkee teidän todellisuuden.

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuvastihan sä täällä valitat, ettei sun lapset pärjää. On muuten tutkittu juttu, että päivähoidossa olleet lapset tulevat paremmin toimeen myöhemmässä elämässä, kun ovat oppineet erilaisten ihmisten kanssa sääntöjen noudattamista.

        Ei ihme että tehtailevat susta lastensuojeluilmoituksia. Tenavat ovat sulle vain itsesi vahvistamista varten, kontrolloit kaikkea. Pelkäät että joku näkee teidän todellisuuden.

        xL

        Taas se mustamaalaus alkaa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Taas se mustamaalaus alkaa.

        Voisit sitten vähän miettiä mitä asioistanne tänne kirjoittelet. Sä elät lastesi kautta. Niillä ei taida omaa elämää ollakaan.

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisit sitten vähän miettiä mitä asioistanne tänne kirjoittelet. Sä elät lastesi kautta. Niillä ei taida omaa elämää ollakaan.

        xL

        noh Miksi tämä sinun mustamaalauksesta ei oikein pure?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisit sitten vähän miettiä mitä asioistanne tänne kirjoittelet. Sä elät lastesi kautta. Niillä ei taida omaa elämää ollakaan.

        xL

        Tässä nähdään ettet tiedä miten eletään, minua kehuttiin juuri palverissa ja lapsiani joten siinäpä saat miettiä.

        Tottakai minä haen lapselle lakimiestä pakkohan se on koska on oikeutettu parempaan tukeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisit sitten vähän miettiä mitä asioistanne tänne kirjoittelet. Sä elät lastesi kautta. Niillä ei taida omaa elämää ollakaan.

        xL

        Etpä tainnut tietää sitäkään että lapsen täysimetin 6kk kuinkas moni siihen pystykää. Jos muistan vain 1% . Minusta tuntuu suurin osa ihmisistä ei siis oikeasti vain halua koska se on hyvin stressaavaa.
        Olen täysimettänyt lapsia kuusi lapsistani suosituksien mukaan.

        Olen luovuttanut rintamaitoa 5lapsesta maksimi määrän. Elän lapsille en niiden kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisit sitten vähän miettiä mitä asioistanne tänne kirjoittelet. Sä elät lastesi kautta. Niillä ei taida omaa elämää ollakaan.

        xL

        Joten olet ihme tyyppi olen ainut tuki lapselle minulle soitetaan kun lapsi voi huonosti koulusta. Viime viikolla 3kertaa. Nyt siellä valehtelevat että poika pystyy paremmin vaikka näin se ei ole vaan lähettävät kotiin aiemmin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Joten olet ihme tyyppi olen ainut tuki lapselle minulle soitetaan kun lapsi voi huonosti koulusta. Viime viikolla 3kertaa. Nyt siellä valehtelevat että poika pystyy paremmin vaikka näin se ei ole vaan lähettävät kotiin aiemmin.

        Viimeksi kun menin kouluun 1,5 tuntia rauhoitin lasta luokassa monen Eri keinon 3aikuista vielä, katso koko näytöksen.

        Joten monella loppu koulu varmasti myöhemmin ja siitä lätien tuntuu että lähettävät pojan kotio rauhoittuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisit sitten vähän miettiä mitä asioistanne tänne kirjoittelet. Sä elät lastesi kautta. Niillä ei taida omaa elämää ollakaan.

        xL

        Se lapsi tarvitsee enemmän tukea kouluun henkilökohtaisen avun.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Se lapsi tarvitsee enemmän tukea kouluun henkilökohtaisen avun.

        Vahvistit kommenteillasi edelliset kirjoitukseni.

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vahvistit kommenteillasi edelliset kirjoitukseni.

        xL

        Ai minkä niistä herjoista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vahvistit kommenteillasi edelliset kirjoitukseni.

        xL

        Se että murehdin lapseni tulevaisuutta on ihan normaalia koska panostan täysillä siihen. Minua harmittaa ettei anneta tukea, mitä lapsi tarvitsee juuri nyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vahvistit kommenteillasi edelliset kirjoitukseni.

        xL

        Se on lapsi joka oli päiväkodissa, joten ainut asia mitä sinä teit mustamaalasit.


      • Iso vale! mulla ei ole aikaa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Se on lapsi joka oli päiväkodissa, joten ainut asia mitä sinä teit mustamaalasit.

        Sen nykytilanne voisi olla vielä huonompi, jollei olisi ollut oppimassa sosiaalisia taitoja päiväkodissa. Huostaanotettuna jossain laitoksessa..

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen nykytilanne voisi olla vielä huonompi, jollei olisi ollut oppimassa sosiaalisia taitoja päiväkodissa. Huostaanotettuna jossain laitoksessa..

        xL

        Ei todellakaan olis, olisi huomattu ongelmat aiemmin neuvolassa. Joten olisi ollut jatkuvaa kuntoutusta. Mutta sitä ei ollut koska huolta ei nähty päiväkodissa.

        Nyt kiinnitän asioihin huomiota Ja hain diagnoosin heti kun itse tunnistan. Muutenkin pojilla ei ole sosiaalisia vaikeuksia mutta se on jo todistettu.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei todellakaan olis, olisi huomattu ongelmat aiemmin neuvolassa. Joten olisi ollut jatkuvaa kuntoutusta. Mutta sitä ei ollut koska huolta ei nähty päiväkodissa.

        Nyt kiinnitän asioihin huomiota Ja hain diagnoosin heti kun itse tunnistan. Muutenkin pojilla ei ole sosiaalisia vaikeuksia mutta se on jo todistettu.

        Ota vastaan se apu mitä sulle tarjotaan. Ihme ininää...

        xL


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ota vastaan se apu mitä sulle tarjotaan. Ihme ininää...

        xL

        Noh mutta otankin apua kuin tukiviittoma ja puheterapia käy kotona, joten ihme herjausta kaikkeen mun ei tarvitse suostua. Kun haluan avun kouluun en lasta päiväkotiin ja haluan kaikilla on mahdollista päästä/saada tukea kuin esikoiselle en saa muutakuin lain kautta.


    • Anonyymi

      Noh, olisko kuuluisan virren sanat: Rikas mies jo oisin, aina minä naisin. Rikas jos mä oisin mies.

    • Keskustellaanko toverillisesta telakoitumisesta? Se on persumiesten riitti.

    • Tänään ei keskustella mistään, koska eilen oli the päivä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe