Kiinalaiset varastivat ideani

Anonyymi

Ja tekivät sen pohjalta elokuvan. Vaeltava maapallo. Jopa nimenkin varastivat. Olen vuosikausia sitten tehnyt huippistason teorian että maapallosta tehdään avruusalus. Isot perämoottorit kiinni ja menoksi. tosin kiinalaiset unohtivat yhden jutun. maapallosta pitää tehdä superkumipallo..sellainen mitä ovat ne lelupallot jotka pomppii jokapuolelle. eli sellainen iso kumipallokupu päälle nioin kaikki meteoriitit pomppii pois jos osuu kohdille..sitten täyttyy saada kupuun reikiä mihin voi laittaa keinoaurinkoja..maapallon väkiluku pitää vaan saada milardin luokkaan.

1

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaeltavasta maapallosta kertova elokuva on kyllä hyvä, mutta ongelma siinäkin elokuvassa on todellisuuden puute ja käsikirjoittajat. Elokuvat eivät vaan yleensä kerro todellisuudesta vaan ainoastaan yhdenlaisesta maailmankuvasta, joka ohjaa elokuvan luojia ja rahoittajia.

Huomasin juuri että Netflixillä pyörivään Mars sarjaan on tullut toinen tuotantokausi. Katsottuani ensimmäisen uuden jakson.. homma pyörii samoissa ongelmissa missä koko ensimmäinen tuotantokausikin.

Esimerkki:

Porukka sai haasteista huolimatta tukikohdan pystyyn Marsiin. Sitten paikalle ryntää yksityinen yhtiö, joka ei ottanut mukaan vettä eikä ruokaa. Vetoaa tutkijoihin ja painostaa maata antamaan heille kaiken tarvitseman. Sitten yritys jatkaa omaa työtään ja kun pääsee siihen pisteeseen ettei tarvitse enää apua, katkaisee napanuoran.

Kuka ajattelee noin suppeasti. Että hommat vaan menee just noin. Että valtiot ovat vain hyväksikäytettäviä yksiköitä ja yksilön länsimainen riistokapitalismi on innovaatioiden tyyssija.

Käsikirjoittajat eivät pysty luomaan sarjaan todellista vuorovaikutusta asioiden edistämiseksi vaan provosoivat katsojaa stereotypioiden kaltaisilla asetelmilla. Vuoropuhelut eivät tuo esiin ihmisten todellisia suhteita ja mielikuvia (paitsi tietenkin tyhmien). Ei kai Marsiin lähetetä noin tyhmää porukkaa?

Ei. Sarja on vain surkea yritys rakentaa katsojan mieleen ongelmakeskeisiä tilanteita ja luoda niihin kenties suppea ratkaisuvalikoima, joita voisi käyttää hyväksi ehkä tulevaisuudessa kun äänestetään avaruuden rajoista.

Vähän samaa kuin ilmastokeskustelut. Luodaan sopivan näköiset mallit ilmastokriisistä ja sen jälkeen aletaan rajoittamaan ihmisen toimintaa lainsäädännöllä koska riistokapitalismi ei pysty itse kehittävään toimintaan.

Minusta meillä on käsissä tyhmien ihmisten vallankumous. Jos lainsäädännön rajoitteita ei poisteta ja luoda rinnalle toisenlaista yrittäjyyttä, meille todellakin jää vain riistokapitalismi ja kuoleva maapallo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      84
      5994
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      311
      5030
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2648
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      46
      2578
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      77
      1794
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      102
      1651
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1511
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      106
      1427
    9. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1373
    10. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      118
      1366
    Aihe