Onko sua manipuloitu?

Katselin tuossa sattumoisin vitoselta sarjaa Hengenvaarallisen lihava. Siinä oli joku nainen, äiti, joka painoi yli 300 kg. En alusta nähnyt, mutta joku leikkaus hänelle tehtiin..
Mutta siis se, että miten yksikään ihminen voi tuollaisiin mittoihin joutua vaatii jo muiden ihmisten panosta..

Mikä sai mut miettimään, että olenpa itsekin ollut mutsin manipuloinnin kohteena..
Ei suinkaan ruoan takia, vaan hän esim soitteli mulle, että hänellä on joku kohtaus ja hän tarvitsee apua. No, menen paikalle ja loppujen lopuksi se " apu" onkin sitä, että hälle pitää hakea lähikaupasta olutta..
Ja myös itsarilla uhkailtiin..
Tein sitten niin, että soitinkin kerran hätäkeskukseen ja sieltä tuli apua, tosin ei sitä mitä mutsi halusi..

63

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piti sanoa, että ne "apu"soittelut loppuivat siihen..mutta yksi mies kyllä hoiti sen..

      Se on helppo tuomita muut, kun ei itse ole osallisena kyseisiin asioihin.

    • On. Exä osas hyvin sen homman ja itseasiassa isukkikin on aikamoinen manipuloija omalla tavallaan. Sillä on tosi lrnnokas mielikuvitus ja se on osannut koko perhettä manipuloida.

      Naapurin tyttö on kanssa yks pikkunarsisti. Se oli itse munannut jotain ja siltä oli rangaistukseksi otettu puhelin. Sitten se oli olevinaan ottanut tytön puhelimen korjattavakseen, muttei meinannutkaan sitä palauttaa. Minun piti ihan itse käydä se hakemassa. Helkatti, oli ottanut sen käyttöön itselleen, eikä mitä ollut edes korjannut. Tuumasin omslle tytölle, että nyt taitaa tulla taukoa tuosta seurasta...😳

      Kyllä hitto jotkut on niin häikäilemättömiä...😤

      • Tajusitko sillä hetkellä että sua manipuloitiin? Mä kyllä tajusin ja silti toimin sen mukaan..

        Mutta mutsillahan viiras päässä..En tiedä kumpi tuli ensin: alkoholi vai viiraus.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tajusitko sillä hetkellä että sua manipuloitiin? Mä kyllä tajusin ja silti toimin sen mukaan..

        Mutta mutsillahan viiras päässä..En tiedä kumpi tuli ensin: alkoholi vai viiraus.

        En kyllä ihan aina. Itseasiassa eron jälkeenkin vielä meni pitkään, että exä manipuloi minun elämää lasten kautta.

        Meni jonkinaikaa, että tajusin, että minun on itse otettava vastuu omasta elämästä, turha on valittaa, jos annan muitten viedä kuin litran mittaa.

        Se kyllä varmasti vaikutti mun eron jälkeisiin suhteisiinkin.... pelkäsin hyväksikäyttöä...


      • Disse kirjoitti:

        En kyllä ihan aina. Itseasiassa eron jälkeenkin vielä meni pitkään, että exä manipuloi minun elämää lasten kautta.

        Meni jonkinaikaa, että tajusin, että minun on itse otettava vastuu omasta elämästä, turha on valittaa, jos annan muitten viedä kuin litran mittaa.

        Se kyllä varmasti vaikutti mun eron jälkeisiin suhteisiinkin.... pelkäsin hyväksikäyttöä...

        Se on tavallaan aika vaikea vetää raja tuossakin asiassa..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Se on tavallaan aika vaikea vetää raja tuossakin asiassa..

        No oikeastaan rajat pitäisi osata vetää omaan elämään jos mihin....
        Siinä on mun koko aikuisiän vaikein juttu ollutkin. Mutta aika monella on...

        Se on jännä, että kaikista vähiten me tupataan lopulta arvostaa ihan itseämme....selvät rajat on parasta itsestä välittämistä. 😊👌


      • Disse kirjoitti:

        No oikeastaan rajat pitäisi osata vetää omaan elämään jos mihin....
        Siinä on mun koko aikuisiän vaikein juttu ollutkin. Mutta aika monella on...

        Se on jännä, että kaikista vähiten me tupataan lopulta arvostaa ihan itseämme....selvät rajat on parasta itsestä välittämistä. 😊👌

        ..ja siten myös toisesta välittämistä.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No oikeastaan rajat pitäisi osata vetää omaan elämään jos mihin....
        Siinä on mun koko aikuisiän vaikein juttu ollutkin. Mutta aika monella on...

        Se on jännä, että kaikista vähiten me tupataan lopulta arvostaa ihan itseämme....selvät rajat on parasta itsestä välittämistä. 😊👌

        Jos niitä rajoja ei ole kunnioitettu lapsuudenkodissa, ne joutuu opettelemaan aikuisena.

        -flowersreally-


      • Wwuwuw kirjoitti:

        ..ja siten myös toisesta välittämistä.

        Niinpä.... ja kun ne on selvät, niistä osaa pitää kiinni rauhallisesti...


      • Disse kirjoitti:

        En kyllä ihan aina. Itseasiassa eron jälkeenkin vielä meni pitkään, että exä manipuloi minun elämää lasten kautta.

        Meni jonkinaikaa, että tajusin, että minun on itse otettava vastuu omasta elämästä, turha on valittaa, jos annan muitten viedä kuin litran mittaa.

        Se kyllä varmasti vaikutti mun eron jälkeisiin suhteisiinkin.... pelkäsin hyväksikäyttöä...

        "Se kyllä varmasti vaikutti mun eron jälkeisiin suhteisiinkin.... pelkäsin hyväksikäyttöä..."

        Niin ja manipuloit sitten itse niitä morsiamiasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos niitä rajoja ei ole kunnioitettu lapsuudenkodissa, ne joutuu opettelemaan aikuisena.

        -flowersreally-

        Niinhän ne on tehtävä. Tunnistaa ylitykset ja osata sanoa ne ääneen muille nätisti.

        Itselle elämisen opettelu on pitkä prosessi. Itsensä tunnistaminen on hankalaa, jos aiemmin on elänyt elämäänsä muitten kautta..


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Se kyllä varmasti vaikutti mun eron jälkeisiin suhteisiinkin.... pelkäsin hyväksikäyttöä..."

        Niin ja manipuloit sitten itse niitä morsiamiasi.

        Enpä tiedä? Kysy heiltä...


      • Disse kirjoitti:

        Niinhän ne on tehtävä. Tunnistaa ylitykset ja osata sanoa ne ääneen muille nätisti.

        Itselle elämisen opettelu on pitkä prosessi. Itsensä tunnistaminen on hankalaa, jos aiemmin on elänyt elämäänsä muitten kautta..

        Tuo että sanoo ääneen. ☝️

        Kyllä, hyvä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Se kyllä varmasti vaikutti mun eron jälkeisiin suhteisiinkin.... pelkäsin hyväksikäyttöä..."

        Niin ja manipuloit sitten itse niitä morsiamiasi.

        Minua kiinnostaa onko sinulla exiä?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tuo että sanoo ääneen. ☝️

        Kyllä, hyvä.

        No monet arvelevat, että ne omat rajat on samat toisellakin... sitten ei kehdata sanoa, ennenkuin siiten kun oikeasti jo v.tuttaa...
        Uhriutuminen on persiistä...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Niinhän ne on tehtävä. Tunnistaa ylitykset ja osata sanoa ne ääneen muille nätisti.

        Itselle elämisen opettelu on pitkä prosessi. Itsensä tunnistaminen on hankalaa, jos aiemmin on elänyt elämäänsä muitten kautta..

        Rajojen ylittäminen ei ole nättiä, siksi siitä sanomisenkaan ei tartte olla.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rajojen ylittäminen ei ole nättiä, siksi siitä sanomisenkaan ei tartte olla.

        -flowersreally-

        No parhaimman lopputuloksen saa, jos osaa kertoa hermostumatta... mutta tiedän, ettei siihen aina pysty vaikka haluaisi.
        Minusta pitäisi muistaa, ettei moni rajan rikkoja tiedosta rajoilla pyörimistä edes, jos niistä ei varoittele.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minua kiinnostaa onko sinulla exiä?

        Joo on, enkä ole manipuloinut, no ehkä silleen että liiaksi ajatellut mikä on heille parasta. Mutta se miten sinä hehkutit hirveästi ja sitten samalla kuitenkin pidit jarruja päällä ilman sitoutumishaluja minusta on manipulointia, vähän sama kuin että antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa, johan näistä silloin juteltiin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo on, enkä ole manipuloinut, no ehkä silleen että liiaksi ajatellut mikä on heille parasta. Mutta se miten sinä hehkutit hirveästi ja sitten samalla kuitenkin pidit jarruja päällä ilman sitoutumishaluja minusta on manipulointia, vähän sama kuin että antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa, johan näistä silloin juteltiin.

        Se oli toi Valtakunta välissä kun kysyi....

        Mutta ei kannata tähän lähtee, mä en vello entisiä juttuja täällä...


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo on, enkä ole manipuloinut, no ehkä silleen että liiaksi ajatellut mikä on heille parasta. Mutta se miten sinä hehkutit hirveästi ja sitten samalla kuitenkin pidit jarruja päällä ilman sitoutumishaluja minusta on manipulointia, vähän sama kuin että antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa, johan näistä silloin juteltiin.

        Mitä tarkoitat? Puhutko jollekin toiselle kuin minulle?
        Kun änkeydyin väliin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo on, enkä ole manipuloinut, no ehkä silleen että liiaksi ajatellut mikä on heille parasta. Mutta se miten sinä hehkutit hirveästi ja sitten samalla kuitenkin pidit jarruja päällä ilman sitoutumishaluja minusta on manipulointia, vähän sama kuin että antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa, johan näistä silloin juteltiin.

        Minusta on kiva että on sitten meillä ollut säpinää🥰 ilman mitään mun tietämättä💕💕💕💕
        Kunhan nyt vähän tahdon silitellä sinua.
        minä tykkään paljon helliä ja saada punastumaan mutta sellainen pikkuinen kiva on joskus kiva juttu kun saa lämmittää sua vuorostaan.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo on, enkä ole manipuloinut, no ehkä silleen että liiaksi ajatellut mikä on heille parasta. Mutta se miten sinä hehkutit hirveästi ja sitten samalla kuitenkin pidit jarruja päällä ilman sitoutumishaluja minusta on manipulointia, vähän sama kuin että antaa ymmärtää muttei ymmärrä antaa, johan näistä silloin juteltiin.

        Äläkä ota nyt tosissaan kuin sanoin, halusin saada sut punastumaan.🥰 hellyttelyn oot ansainnut.

        Näetkö nyt kun sähköposti kaveriksi kyselin niin koko sähköposti nyt sitten katoaa. Ne riistäjät.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mitä tarkoitat? Puhutko jollekin toiselle kuin minulle?
        Kun änkeydyin väliin.

        Juu, näköjään kävi niin että luulin sua disseksi ja vastasin tavallaan disselle siinä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Äläkä ota nyt tosissaan kuin sanoin, halusin saada sut punastumaan.🥰 hellyttelyn oot ansainnut.

        Näetkö nyt kun sähköposti kaveriksi kyselin niin koko sähköposti nyt sitten katoaa. Ne riistäjät.

        s24 vartioi palstalaisrtn moraalia tehokkaasti :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu, näköjään kävi niin että luulin sua disseksi ja vastasin tavallaan disselle siinä.

        Pitääkö olla huolissaan jo, kun näet mua jokakohdassa? 😬
        Sullahan on se seksuaalisuutesi vielä hakusessa? 🤔😂


      • Harmaaritari kirjoitti:

        s24 vartioi palstalaisrtn moraalia tehokkaasti :D

        Minusta tuntuu ne teki sen tahallaan kun aloin haalimaan sähköpostiin kavereita kun huomasivat, että löysin turvasataman.


      • Disse kirjoitti:

        Pitääkö olla huolissaan jo, kun näet mua jokakohdassa? 😬
        Sullahan on se seksuaalisuutesi vielä hakusessa? 🤔😂

        Ei tarvii olla huolissaan, se nyt vaan sattui kun siinä aiemmin sulle kommentoin ja tässä telkkaria samalla katselen. Eikä mulla oo :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei tarvii olla huolissaan, se nyt vaan sattui kun siinä aiemmin sulle kommentoin ja tässä telkkaria samalla katselen. Eikä mulla oo :D

        Heh.... kiva suakin kiusia välillä. 😁


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        "Se kyllä varmasti vaikutti mun eron jälkeisiin suhteisiinkin.... pelkäsin hyväksikäyttöä..."

        Niin ja manipuloit sitten itse niitä morsiamiasi.

        Mä olen päättänyt tehdä käänteisen "petoksen"... koska perheen perustaminen miehen kanssa ei minulta onnistu; perustan sen itselleni lapselle, ilman petollista miestä.
        Taidan antaa Veskulle anteeksi... väliaikaisesti joksikin aikaa... kunnes tärppää!
        "Tehtävän suoritettuaan" -> saa mennä menojaan ja se on hänelle yllätys varmaan.
        Ehkä teini-ikäinen joskus seisoo hänen ovellaan, jos haluaa tutustua isäänsä.

        Mä vaan en tiedä miten kerron suvulleni asian oikean laidan; etten mä huoli sitä miestä perheeseeni... halusin lapsen ja se siitä. Apua ja henkistä tukea kuitenkin tarvitsen ydinperheeltäni (vanhemmiltani ja sisaruksiltani) lapsen kasvatukseen ja kenties hoitoonkin joskus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen päättänyt tehdä käänteisen "petoksen"... koska perheen perustaminen miehen kanssa ei minulta onnistu; perustan sen itselleni lapselle, ilman petollista miestä.
        Taidan antaa Veskulle anteeksi... väliaikaisesti joksikin aikaa... kunnes tärppää!
        "Tehtävän suoritettuaan" -> saa mennä menojaan ja se on hänelle yllätys varmaan.
        Ehkä teini-ikäinen joskus seisoo hänen ovellaan, jos haluaa tutustua isäänsä.

        Mä vaan en tiedä miten kerron suvulleni asian oikean laidan; etten mä huoli sitä miestä perheeseeni... halusin lapsen ja se siitä. Apua ja henkistä tukea kuitenkin tarvitsen ydinperheeltäni (vanhemmiltani ja sisaruksiltani) lapsen kasvatukseen ja kenties hoitoonkin joskus.

        Ei kaikki miehet ole petollisia.

        Mä mietin, että mä tutustuin tietynlaisiin naisiin ihan itseni takia. En osannut katsella sellaista minkälsista oikeasti haluan ja mikä ihmisessä on tärkeää.... ehkä ”romantisoin” demisyyteni takia myös....

        Mietihän vielä....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen päättänyt tehdä käänteisen "petoksen"... koska perheen perustaminen miehen kanssa ei minulta onnistu; perustan sen itselleni lapselle, ilman petollista miestä.
        Taidan antaa Veskulle anteeksi... väliaikaisesti joksikin aikaa... kunnes tärppää!
        "Tehtävän suoritettuaan" -> saa mennä menojaan ja se on hänelle yllätys varmaan.
        Ehkä teini-ikäinen joskus seisoo hänen ovellaan, jos haluaa tutustua isäänsä.

        Mä vaan en tiedä miten kerron suvulleni asian oikean laidan; etten mä huoli sitä miestä perheeseeni... halusin lapsen ja se siitä. Apua ja henkistä tukea kuitenkin tarvitsen ydinperheeltäni (vanhemmiltani ja sisaruksiltani) lapsen kasvatukseen ja kenties hoitoonkin joskus.

        Älä ny hemmetti ainakaan tuttua miestä jallita tuommoiseen. Siitä voi seurata vuosikymmenien kaunat, riidat ja ihmettelyt. Jos pakko on ettet saa klinikalta tarpeellisia aineita niin mene sitten vaikka reissuun ja käytä hommaan jotain ihan tuntematonta miestä/miehiä joista et tiedä etkä haluakaan tietää mitään, siten ei voi kukaan tulla jälkeenpäin sua syyttelemään salailusta.

        https://yle.fi/uutiset/3-9405853


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Älä ny hemmetti ainakaan tuttua miestä jallita tuommoiseen. Siitä voi seurata vuosikymmenien kaunat, riidat ja ihmettelyt. Jos pakko on ettet saa klinikalta tarpeellisia aineita niin mene sitten vaikka reissuun ja käytä hommaan jotain ihan tuntematonta miestä/miehiä joista et tiedä etkä haluakaan tietää mitään, siten ei voi kukaan tulla jälkeenpäin sua syyttelemään salailusta.

        https://yle.fi/uutiset/3-9405853

        Vesku on sama veijari joka jäi kiinni ravintolan WC;ssä... venakon kanssa. Sain siitä ihan kuvaa kännyyni... kun poistuivat wc-kopista ensin Vesku ja heti perässä tämä venakko.
        Noin kymmenen henkilöä oli todistamassa episodia... ei siinä mitään epäselvää ollut.

        Ihan mukava mies muuten... mutt unohtaa pelisäännöt ja käyttää toisenlaisia" säätöjä".
        Miks mä en vois myös hyväksi käyttää... ei hänelle siitä mitään maksua edes tulisi, en mä ole venakko ja hän oli maksullinen; kaikki sen tiesi.

        Enkä mä aio kertoa sivullisille, kuka on lapsen isä... en edes Veskun anna tietää syytä tällä kertaa miks sai lähtöpassit. Minähän olen se oikullinen nainen..., kun mikään ei kelpaa.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Älä ny hemmetti ainakaan tuttua miestä jallita tuommoiseen. Siitä voi seurata vuosikymmenien kaunat, riidat ja ihmettelyt. Jos pakko on ettet saa klinikalta tarpeellisia aineita niin mene sitten vaikka reissuun ja käytä hommaan jotain ihan tuntematonta miestä/miehiä joista et tiedä etkä haluakaan tietää mitään, siten ei voi kukaan tulla jälkeenpäin sua syyttelemään salailusta.

        https://yle.fi/uutiset/3-9405853

        "... mene sitten vaikka reissuun ja käytä hommaan jotain ihan tuntematonta miestä/miehiä joista et tiedä etkä haluakaan tietää mitään, siten ei voi kukaan tulla jälkeenpäin sua syyttelemään salailusta."

        Voi kiitos neuvosta! Muutamaan otteeseen olen muistaakseni kertonut omasta omituisuudestani... eli demiseksuaalisuudesta.
        Sain paljon ymmärrystä, kun täältäkin löytyi ns. mun kaltaisiani ihmisiä.
        Ihan ventovieraan kanssako mä menisin petipuuhiin? Ei kyllä onnistu minulta; tarvitsis ainakin juoda itseni tukkihumalaan ja sammua. Romattista tosiaan!

        Väitetään ett on niitäkin mihiä jotka silloin ei käyttäisi humalatilaani hyväkseen. Eli ä saisin ainoastaan hitonmoisen krapulan palkakseni ryypiskelystä.
        Niin ett mun tuurillani noita krapuloita saisin sairastaa... ja sammuneena voisin päästä myös hengestäni. Onko lisää hyviä ideoita? Ette todellakaan ole ymmärtäneet minua.

        Veskuun olen joskus ollut rakastunut... ja olis todellakin helpompi toteuttaa mun suunnitelmani. Tuohon kylkeen on taas ihan itse hinautunut, käy vanhempieni luona kylässä ja olen muutaman kerra taas törmännyt häneen, tahtomattani siellä.
        Kysellyt multa ett eikö voitais alkaa suhdeta uudelleen, puhtaalta pöydältä... pari sanaharkkaakin ollut välillämme aiheesta.

        Kun luotto on mennyt, niin se on mennyt... mutt minun olisi kyllä helpompi kääntää suteemme hieman uudelle ladulle, joksikin aikaa...
        Ja myös päättää se suhteemme, kun en enää tarvitse hänen palveluksiaan.
        Miks ihmeessä te hyväksytte miehen petollisuuden, mutt kun nainen ottaa mitä haluaa; äijät älähtää. Ihan vaan kysymys; jos hän ei tiedä edes tulleensa hyväksi käytetyksi, niin mitenkä se voi loukata miestä? Elättäjää en todellakaan "pien perheelleni" hae.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        "... mene sitten vaikka reissuun ja käytä hommaan jotain ihan tuntematonta miestä/miehiä joista et tiedä etkä haluakaan tietää mitään, siten ei voi kukaan tulla jälkeenpäin sua syyttelemään salailusta."

        Voi kiitos neuvosta! Muutamaan otteeseen olen muistaakseni kertonut omasta omituisuudestani... eli demiseksuaalisuudesta.
        Sain paljon ymmärrystä, kun täältäkin löytyi ns. mun kaltaisiani ihmisiä.
        Ihan ventovieraan kanssako mä menisin petipuuhiin? Ei kyllä onnistu minulta; tarvitsis ainakin juoda itseni tukkihumalaan ja sammua. Romattista tosiaan!

        Väitetään ett on niitäkin mihiä jotka silloin ei käyttäisi humalatilaani hyväkseen. Eli ä saisin ainoastaan hitonmoisen krapulan palkakseni ryypiskelystä.
        Niin ett mun tuurillani noita krapuloita saisin sairastaa... ja sammuneena voisin päästä myös hengestäni. Onko lisää hyviä ideoita? Ette todellakaan ole ymmärtäneet minua.

        Veskuun olen joskus ollut rakastunut... ja olis todellakin helpompi toteuttaa mun suunnitelmani. Tuohon kylkeen on taas ihan itse hinautunut, käy vanhempieni luona kylässä ja olen muutaman kerra taas törmännyt häneen, tahtomattani siellä.
        Kysellyt multa ett eikö voitais alkaa suhdeta uudelleen, puhtaalta pöydältä... pari sanaharkkaakin ollut välillämme aiheesta.

        Kun luotto on mennyt, niin se on mennyt... mutt minun olisi kyllä helpompi kääntää suteemme hieman uudelle ladulle, joksikin aikaa...
        Ja myös päättää se suhteemme, kun en enää tarvitse hänen palveluksiaan.
        Miks ihmeessä te hyväksytte miehen petollisuuden, mutt kun nainen ottaa mitä haluaa; äijät älähtää. Ihan vaan kysymys; jos hän ei tiedä edes tulleensa hyväksi käytetyksi, niin mitenkä se voi loukata miestä? Elättäjää en todellakaan "pien perheelleni" hae.
        trollikka

        No minähän en tuosta veskun veijaritarinasta olut edes tietoinen aiemmin, ihan uusi juttu mulle mutta sen verran ymmärsin jo tuossa edellisessä että on joku sun äxä ja pyörii siinä samoilla seuduilla niin sitä vaan siinä aattelin että jos teet hänelle lapsen ja salaat asian sillä voi olla kauaskantoisia seurauksia. Jossain vaiheessa ehkä sitten paljastat? no katkeroituukohan vesku kun ei saanut tietää aiemmin? tunteeko itsensä hyväksikäytetyksi? entäs lapsi? mitäs hän on mieltä kun tieto isästä salattiin aiemmin? entäs jos vesku saa muitakin lapsia? sinun lapsi alkaa sattuman oikusta seurustelemaan veskun lapsen, sisaruksensa kanssa? jne. vaikka mitä ongelmaa ja säätöä voi tulla. Ei kun ai niin, oliko se se heppu joka sinne lomamatkalle itsensä kutsui sun kaa? Mutta joo, varsinkaan ei hyvä idea jos ja kun vierailee vanhemmillasi usein, tekee sitä varmaan jatkossakin niin olisko kiva aina nähdä ja salata samalla noinkkin isoa asiaa?

        Romantiikkaahan tuossa edellisessäkään et ollut hakemassa vaan siittäjää, jonkun verran siinä joutuu sitten ehkä kärsimään itsekin jos sen tuntemattoman kanssa toteuttaa tottakai mutta jos se vaan on tehtävä etköhän sen kestä jos on ihan kohtuullinen mies, vaikkei ihastumisen kipinät sun puolelta sinkoiliksikaan riittänee kun mies hoitaa vaan hommansa. Tai sitten se klinikka, nekin varmaan hoitaa hommansa ihan asiallisesti, ei se varmaan mitenkään hauskaa tai romanttista ole mutta homma tulee hoidetuksi eikä sulle tule sitten miettimisiä myöhemmin että kerrotko ja mitä ja missä vaiheessa.

        Niin ja minä en tässä millään tavalla ollut tuomitsemassa vaan ihan vaan tuli ne käytännön ongelmat mieleen mitä voit kohdata tulevaisuudessa jos toimit niin kuin siinä aiemmin kerroit. Tietysti yksi vaihtoehto on että ihan avoimesti kerrot veskulle että aiot tehdä lapsen hänen kanssa mutta muuta yhteiselämää et halua etkä elatusapua, vesku sitten itse saisi päättää avittaako asiassa ja suostuuko sun ehtoihin, Voisihan se hänestäkin olla hyvä, saisi perillisien ilman isoa vastuunkantoa mutta kuitenkin voisi vaikka välillä sitten ottaa muksun luokseen jne, olisi sitten sullekin hyvä kun olisi toinekin vanhempi kuitenkin olemassa ja tarvittaessa auttamassa.

        Tuossa vissiin ihan onnellinen tarina:
        https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/kaverinsa-kanssa-lapsen-hankkinut-saija-27-yksinhuoltajuudesta-homma

        Tuota juttua ei päässyt lukemaan otsikkoa enempää:
        https://www.ksml.fi/kotimaa/Yhä-useampi-hankkii-lapsen-ystävän-tai-nettituttavuuden-kanssa/766821


      • Anonyymi kirjoitti:

        "... mene sitten vaikka reissuun ja käytä hommaan jotain ihan tuntematonta miestä/miehiä joista et tiedä etkä haluakaan tietää mitään, siten ei voi kukaan tulla jälkeenpäin sua syyttelemään salailusta."

        Voi kiitos neuvosta! Muutamaan otteeseen olen muistaakseni kertonut omasta omituisuudestani... eli demiseksuaalisuudesta.
        Sain paljon ymmärrystä, kun täältäkin löytyi ns. mun kaltaisiani ihmisiä.
        Ihan ventovieraan kanssako mä menisin petipuuhiin? Ei kyllä onnistu minulta; tarvitsis ainakin juoda itseni tukkihumalaan ja sammua. Romattista tosiaan!

        Väitetään ett on niitäkin mihiä jotka silloin ei käyttäisi humalatilaani hyväkseen. Eli ä saisin ainoastaan hitonmoisen krapulan palkakseni ryypiskelystä.
        Niin ett mun tuurillani noita krapuloita saisin sairastaa... ja sammuneena voisin päästä myös hengestäni. Onko lisää hyviä ideoita? Ette todellakaan ole ymmärtäneet minua.

        Veskuun olen joskus ollut rakastunut... ja olis todellakin helpompi toteuttaa mun suunnitelmani. Tuohon kylkeen on taas ihan itse hinautunut, käy vanhempieni luona kylässä ja olen muutaman kerra taas törmännyt häneen, tahtomattani siellä.
        Kysellyt multa ett eikö voitais alkaa suhdeta uudelleen, puhtaalta pöydältä... pari sanaharkkaakin ollut välillämme aiheesta.

        Kun luotto on mennyt, niin se on mennyt... mutt minun olisi kyllä helpompi kääntää suteemme hieman uudelle ladulle, joksikin aikaa...
        Ja myös päättää se suhteemme, kun en enää tarvitse hänen palveluksiaan.
        Miks ihmeessä te hyväksytte miehen petollisuuden, mutt kun nainen ottaa mitä haluaa; äijät älähtää. Ihan vaan kysymys; jos hän ei tiedä edes tulleensa hyväksi käytetyksi, niin mitenkä se voi loukata miestä? Elättäjää en todellakaan "pien perheelleni" hae.
        trollikka

        En tiedä kun puhuit monikossa, että puhuitko minullekin?

        Minä tuumin vaan, että pettämättömiä ja muksvia miehiä on olemassa. Saatat olla itse sellainen ihminen, että vedät puoleesi tietynlsiset kaiffarit.

        Muuten ei ole mitään tuollaista temppua vastaan. Lapsethan ei voi valita vanhempiaan. Mutta olen seurustellut ja ollut naimisissakin sellaisten naisien kanssa, joilla oli joko huono, tai olematon suhde isään... ei hyvä....🙄


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        No minähän en tuosta veskun veijaritarinasta olut edes tietoinen aiemmin, ihan uusi juttu mulle mutta sen verran ymmärsin jo tuossa edellisessä että on joku sun äxä ja pyörii siinä samoilla seuduilla niin sitä vaan siinä aattelin että jos teet hänelle lapsen ja salaat asian sillä voi olla kauaskantoisia seurauksia. Jossain vaiheessa ehkä sitten paljastat? no katkeroituukohan vesku kun ei saanut tietää aiemmin? tunteeko itsensä hyväksikäytetyksi? entäs lapsi? mitäs hän on mieltä kun tieto isästä salattiin aiemmin? entäs jos vesku saa muitakin lapsia? sinun lapsi alkaa sattuman oikusta seurustelemaan veskun lapsen, sisaruksensa kanssa? jne. vaikka mitä ongelmaa ja säätöä voi tulla. Ei kun ai niin, oliko se se heppu joka sinne lomamatkalle itsensä kutsui sun kaa? Mutta joo, varsinkaan ei hyvä idea jos ja kun vierailee vanhemmillasi usein, tekee sitä varmaan jatkossakin niin olisko kiva aina nähdä ja salata samalla noinkkin isoa asiaa?

        Romantiikkaahan tuossa edellisessäkään et ollut hakemassa vaan siittäjää, jonkun verran siinä joutuu sitten ehkä kärsimään itsekin jos sen tuntemattoman kanssa toteuttaa tottakai mutta jos se vaan on tehtävä etköhän sen kestä jos on ihan kohtuullinen mies, vaikkei ihastumisen kipinät sun puolelta sinkoiliksikaan riittänee kun mies hoitaa vaan hommansa. Tai sitten se klinikka, nekin varmaan hoitaa hommansa ihan asiallisesti, ei se varmaan mitenkään hauskaa tai romanttista ole mutta homma tulee hoidetuksi eikä sulle tule sitten miettimisiä myöhemmin että kerrotko ja mitä ja missä vaiheessa.

        Niin ja minä en tässä millään tavalla ollut tuomitsemassa vaan ihan vaan tuli ne käytännön ongelmat mieleen mitä voit kohdata tulevaisuudessa jos toimit niin kuin siinä aiemmin kerroit. Tietysti yksi vaihtoehto on että ihan avoimesti kerrot veskulle että aiot tehdä lapsen hänen kanssa mutta muuta yhteiselämää et halua etkä elatusapua, vesku sitten itse saisi päättää avittaako asiassa ja suostuuko sun ehtoihin, Voisihan se hänestäkin olla hyvä, saisi perillisien ilman isoa vastuunkantoa mutta kuitenkin voisi vaikka välillä sitten ottaa muksun luokseen jne, olisi sitten sullekin hyvä kun olisi toinekin vanhempi kuitenkin olemassa ja tarvittaessa auttamassa.

        Tuossa vissiin ihan onnellinen tarina:
        https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/kaverinsa-kanssa-lapsen-hankkinut-saija-27-yksinhuoltajuudesta-homma

        Tuota juttua ei päässyt lukemaan otsikkoa enempää:
        https://www.ksml.fi/kotimaa/Yhä-useampi-hankkii-lapsen-ystävän-tai-nettituttavuuden-kanssa/766821

        Joo, kiitos mielenkiintoisesta kommentista... se panee ajattelemaan asiaa vielä monelta kantilta. Mä en kertoisi siksi asiasta Veskulle ettei hän tunkeutuisi mitenkään elämäämme.
        Katsos kun tuo osaa olla myös todella itsepäinen ja vaikea luonne... halutessaan.
        Mä en toiaankaan halua miestä viereeni määräilemään mun elämääni ja äijää jolla ei pöksyt pysy jalassa..Jos hänelle tulee sellainen tarve niin vaikka maksulliseen turvautuu, mun odottaessa kotona lämpimän ruuan kanssa, tunteja, Ei onnistu toistamiseen.

        Pitäisiköhän puhua ihan suoraan, ett hankitaan MULLE lapsi yhteistuumin ystävyys pohjalta. Eikä hänellä olis mitään oikeuksia tai velvotteita, mua tai lasta kohtaan.
        Olisihan se todella reilumpaa ja selvempää, kaikille osapuille; jos asia olisi oikein paperilla
        ja todistajien allekirjoittama... ns. asiakirja. Molemmille oma kirjallinen sopimus... no ei sekään oikein mua sytytä. Kantakirjakarjan jalostamiselta paremminkin kuulostaa...
        emälehmä ja siittäjä sonni... tosi romanttista.

        Taidan sittenkin vetäistä umpikännit... heti kun löydän siedettävän kantasuomalaisen miehen. Loppu jääköön sattumien summaksi... sillä saattaahan hänelläkin olla jo lapsia tai myöhemmin tulla lapsia ->joten tuo sisaruus kuvio voi noinkin toteutua...
        Jospa yrittäisin vasta syntyneen adoptiota; mutt silloin on lapsen äiti ehkä myöhemmin riesana... Eihän tästä piru vie synny mitään, suo siellä ja vetelä täällä.


        Niin kyllä tämä kirjoitus oli ihan kaikille lukijoille tarkoitettu... niin Harmikselle kuin Disselle ja tuntemattomalle lukijallekin.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        En tiedä kun puhuit monikossa, että puhuitko minullekin?

        Minä tuumin vaan, että pettämättömiä ja muksvia miehiä on olemassa. Saatat olla itse sellainen ihminen, että vedät puoleesi tietynlsiset kaiffarit.

        Muuten ei ole mitään tuollaista temppua vastaan. Lapsethan ei voi valita vanhempiaan. Mutta olen seurustellut ja ollut naimisissakin sellaisten naisien kanssa, joilla oli joko huono, tai olematon suhde isään... ei hyvä....🙄

        Niin kyllä tämä kirjoitus oli ihan kaikille lukijoille tarkoitettu... niin Harmikselle kuin Disselle ja tuntemattomalle lukijallekin.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin kyllä tämä kirjoitus oli ihan kaikille lukijoille tarkoitettu... niin Harmikselle kuin Disselle ja tuntemattomalle lukijallekin.
        trollikka

        Okei, mutta aika karua settiä silti.... mutta sellaistahan elämäkin tuntuu olevan monesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kiitos mielenkiintoisesta kommentista... se panee ajattelemaan asiaa vielä monelta kantilta. Mä en kertoisi siksi asiasta Veskulle ettei hän tunkeutuisi mitenkään elämäämme.
        Katsos kun tuo osaa olla myös todella itsepäinen ja vaikea luonne... halutessaan.
        Mä en toiaankaan halua miestä viereeni määräilemään mun elämääni ja äijää jolla ei pöksyt pysy jalassa..Jos hänelle tulee sellainen tarve niin vaikka maksulliseen turvautuu, mun odottaessa kotona lämpimän ruuan kanssa, tunteja, Ei onnistu toistamiseen.

        Pitäisiköhän puhua ihan suoraan, ett hankitaan MULLE lapsi yhteistuumin ystävyys pohjalta. Eikä hänellä olis mitään oikeuksia tai velvotteita, mua tai lasta kohtaan.
        Olisihan se todella reilumpaa ja selvempää, kaikille osapuille; jos asia olisi oikein paperilla
        ja todistajien allekirjoittama... ns. asiakirja. Molemmille oma kirjallinen sopimus... no ei sekään oikein mua sytytä. Kantakirjakarjan jalostamiselta paremminkin kuulostaa...
        emälehmä ja siittäjä sonni... tosi romanttista.

        Taidan sittenkin vetäistä umpikännit... heti kun löydän siedettävän kantasuomalaisen miehen. Loppu jääköön sattumien summaksi... sillä saattaahan hänelläkin olla jo lapsia tai myöhemmin tulla lapsia ->joten tuo sisaruus kuvio voi noinkin toteutua...
        Jospa yrittäisin vasta syntyneen adoptiota; mutt silloin on lapsen äiti ehkä myöhemmin riesana... Eihän tästä piru vie synny mitään, suo siellä ja vetelä täällä.


        Niin kyllä tämä kirjoitus oli ihan kaikille lukijoille tarkoitettu... niin Harmikselle kuin Disselle ja tuntemattomalle lukijallekin.

        Juu ei se varmasti helppo juttu ole niin kannattaa sun miettiä monelta kantilta jo etukäteen ja etsiä tietoa eri vaihtoehdoista ja sitten kun oikea löytyy ei kun vaan toteuttamaan. Noin muutenhan kyllä kannatan sun suunniltelmaa, ei se ihan hupijuttu ollut kun silloin joskus täällä kirjoitin että sinusta tulisi/tulee hyvä äiti lapselle. Siitä kun olen oikeastaan ihan varma jo sun palstajuttujen perusteella että kyllä kovastikin jo yksinäsi vastaisit jotain pariskuntaa hoitajana ja varmaan yhden tai useammankin muksun hoitaisit vaikka vasemmalla kädellä ihan kunnon kansalaisiksi.

        Adoptiojuttu on vähän hankala tosiaan jos kotimaasta adoptoi, siinä kun tosiaan niin isot ne vanhemmanoikeudet että voivat sitten ne biologiset aiheuttaa ongelmia jossain vaiheessa. Tiedän kun yksi tuttu pariskunta oli harkinnut sitä. Eri asia sitten jos saat ulkomailta adoptoitua mutta sekin vissiin tehty sen verran hankalaksi että voi tulla seinä vastaan mutta sitäkin vaihtoehtoa kannattaa sun ehkä selvittää. Tuolla on jotain juttua:

        https://www.pelastakaalapset.fi/tyomme-kotimaassa/adoptiot/kansainvalinen-adoptiopalvelu/usein-kysyttya-kansainvalisesta-adoptiosta/


      • Disse kirjoitti:

        En tiedä kun puhuit monikossa, että puhuitko minullekin?

        Minä tuumin vaan, että pettämättömiä ja muksvia miehiä on olemassa. Saatat olla itse sellainen ihminen, että vedät puoleesi tietynlsiset kaiffarit.

        Muuten ei ole mitään tuollaista temppua vastaan. Lapsethan ei voi valita vanhempiaan. Mutta olen seurustellut ja ollut naimisissakin sellaisten naisien kanssa, joilla oli joko huono, tai olematon suhde isään... ei hyvä....🙄

        "Mutta olen seurustellut ja ollut naimisissakin sellaisten naisien kanssa, joilla oli joko huono, tai olematon suhde isään... ei hyvä....🙄"

        Trollikan lähipiirissä sen verran on varmaan hyviä miehiä joista kyllä muksu saa isänmallia ja noin että en näkisi mitenkään välttämättömänä, olematon isä voi olla parempi kuin huono isä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Mutta olen seurustellut ja ollut naimisissakin sellaisten naisien kanssa, joilla oli joko huono, tai olematon suhde isään... ei hyvä....🙄"

        Trollikan lähipiirissä sen verran on varmaan hyviä miehiä joista kyllä muksu saa isänmallia ja noin että en näkisi mitenkään välttämättömänä, olematon isä voi olla parempi kuin huono isä.

        No mä vaan tiedän... ja tiedän mitä on poikakin ilman isää...

        Mutta mun mielipide. Eipä se muuta olekaan.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No mä vaan tiedän... ja tiedän mitä on poikakin ilman isää...

        Mutta mun mielipide. Eipä se muuta olekaan.

        Hei, mikä nyt tuli? Sä kuulostat nyt aikast masentuneelta. Mä olen tehnyt sen verran paljon erehdyksiä elämässäni; jotta nyt alkaa riittämään.
        Siksi mä pohdin noita vaihtoehtoja joita täältäkin saan, kun kirjoitan omia pohdintojani tänne.;.. ja kumma kyllä; vielä ei ole lentänyt yhtään p*sk** silmilleni!

        Missäs palstan kaikki örkit lymyilee! Alkaa olla nukkumaan meno aika, väsyttää jo.
        Hyvää yötä kaikille palstalaisille, tasapuolisesti!

        ja kiitos huolenpidostanne, hyvistä neuvoista ja varoituksista.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mikä nyt tuli? Sä kuulostat nyt aikast masentuneelta. Mä olen tehnyt sen verran paljon erehdyksiä elämässäni; jotta nyt alkaa riittämään.
        Siksi mä pohdin noita vaihtoehtoja joita täältäkin saan, kun kirjoitan omia pohdintojani tänne.;.. ja kumma kyllä; vielä ei ole lentänyt yhtään p*sk** silmilleni!

        Missäs palstan kaikki örkit lymyilee! Alkaa olla nukkumaan meno aika, väsyttää jo.
        Hyvää yötä kaikille palstalaisille, tasapuolisesti!

        ja kiitos huolenpidostanne, hyvistä neuvoista ja varoituksista.
        trollikka

        Njää. Mulla on omat piruni sanomisieni takana. Enkä mä ole mikään neuvomaan ainakaan.

        Öitä vaan kaikille....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mikä nyt tuli? Sä kuulostat nyt aikast masentuneelta. Mä olen tehnyt sen verran paljon erehdyksiä elämässäni; jotta nyt alkaa riittämään.
        Siksi mä pohdin noita vaihtoehtoja joita täältäkin saan, kun kirjoitan omia pohdintojani tänne.;.. ja kumma kyllä; vielä ei ole lentänyt yhtään p*sk** silmilleni!

        Missäs palstan kaikki örkit lymyilee! Alkaa olla nukkumaan meno aika, väsyttää jo.
        Hyvää yötä kaikille palstalaisille, tasapuolisesti!

        ja kiitos huolenpidostanne, hyvistä neuvoista ja varoituksista.
        trollikka

        Palstalla voisi järjestää (öhöm) muumimukikeräyksen, äkkiä laskien se olisi vain 30x10 ml ja muki olisi täynnä. Lapsi saisi varmasti parhaat mahdolliset geenit ja voisi ylpeästi sanoa, että suomi24 on hänen isänsä. Ei sen kummempi isäksi ole kuin jokin Turun Palloseura tai Seinäjoen Maila-Jussit.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Palstalla voisi järjestää (öhöm) muumimukikeräyksen, äkkiä laskien se olisi vain 30x10 ml ja muki olisi täynnä. Lapsi saisi varmasti parhaat mahdolliset geenit ja voisi ylpeästi sanoa, että suomi24 on hänen isänsä. Ei sen kummempi isäksi ole kuin jokin Turun Palloseura tai Seinäjoen Maila-Jussit.

        Mä nyt en tiedä tarkkaalleen; mitä tarkoitit... niin jääkööt kitkerä vastaus pitämättä.
        "se olisi vain 30x10 ml ja siitepölyt päälle... sediltä!" ... =))
        Moikka sullekin vaan... illanjatkoja.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Älä ny hemmetti ainakaan tuttua miestä jallita tuommoiseen. Siitä voi seurata vuosikymmenien kaunat, riidat ja ihmettelyt. Jos pakko on ettet saa klinikalta tarpeellisia aineita niin mene sitten vaikka reissuun ja käytä hommaan jotain ihan tuntematonta miestä/miehiä joista et tiedä etkä haluakaan tietää mitään, siten ei voi kukaan tulla jälkeenpäin sua syyttelemään salailusta.

        https://yle.fi/uutiset/3-9405853

        Vanhemmat ja sisarukset pistetään tekemään nuo isän velvollisuudet, koska parisuhteeseen ei pystytä. Itsekästä ja oksettavaa. Tuskin heiltä on edes kysytty, taatusti omaakin elämää.


    • Niin ja klikkaa "lue lisää".

      • Anonyymi

        Eipä yritetä manipuloida siellä.

        -flowersreally-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä yritetä manipuloida siellä.

        -flowersreally-

        Aiku mä pärskähdin..😄


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Aiku mä pärskähdin..😄

        *ojentaa nessun*

        (onnistuit)

        -flowers-


      • Anonyymi kirjoitti:

        *ojentaa nessun*

        (onnistuit)

        -flowers-

        Hihii..🤧


    • On ja pitkin elämää, jos vaikka kenen toimesta. Yleensä tunnistan manipulointi yritykset, enkä mene niihin. Mutta joskus katson viisaammaksi tekeytyä manipuloiduksi, kun vänkyttää manipuloijan kanssa sen enempää.

      • Niin, kyllä noissa tilanteissa se manipuloija on joku läheinen, joille toisaalta haluaa hyvää?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Niin, kyllä noissa tilanteissa se manipuloija on joku läheinen, joille toisaalta haluaa hyvää?

        Minua on mun kokemuksen mukaan manipuloida koittaneet ehkä eniten kuitenkin muut kuin läheiset. Opettajat, kaverit, työkaverit, asiakkaat jne. Jopa näillä palstoilla hyvin monesti törmää manipulointi yrityksiin.

        Mutta itsepintaiselle manipuloijalle on välillä helpompi antaa näennäinen myönnytys (asia selvä tms.) kuin jatkaa vänkäämistä tai oman kannan perustelua. Töissä etenkin usein näin.
        Yks tyrkyttää päällepäsmärinä, minun tapa muut tekee ja näin.. Tai yrittää hienosti lipertäen ujuttaa ajatuksensa ohjeeksi, viis muista... Silloin juuri saatankin sanoa, selvä selvä jaa jaa.. . Mutta teen kuitenkin omalla tyylilläni...

        Meillä on manipulaattori työpaikalla. Hermostuessaan käskee, kun ei mee lässytykset ja valitukset suoriltaan jakeluun ja olla jees määm.


      • Helmiina kirjoitti:

        Minua on mun kokemuksen mukaan manipuloida koittaneet ehkä eniten kuitenkin muut kuin läheiset. Opettajat, kaverit, työkaverit, asiakkaat jne. Jopa näillä palstoilla hyvin monesti törmää manipulointi yrityksiin.

        Mutta itsepintaiselle manipuloijalle on välillä helpompi antaa näennäinen myönnytys (asia selvä tms.) kuin jatkaa vänkäämistä tai oman kannan perustelua. Töissä etenkin usein näin.
        Yks tyrkyttää päällepäsmärinä, minun tapa muut tekee ja näin.. Tai yrittää hienosti lipertäen ujuttaa ajatuksensa ohjeeksi, viis muista... Silloin juuri saatankin sanoa, selvä selvä jaa jaa.. . Mutta teen kuitenkin omalla tyylilläni...

        Meillä on manipulaattori työpaikalla. Hermostuessaan käskee, kun ei mee lässytykset ja valitukset suoriltaan jakeluun ja olla jees määm.

        Tai mä koen manipuloinnin ehkä sellaisena naamioituna ja viekkaana yrityksenä ohjailla muita ja niiden ajatuksia. Voidaan vedota hätään, avun tarpeeseen, heikkouteen, pelkoon, imarteluun, kaveeraamiseen jne. Kuka mitenkin koittaa saada otteen manipuloitavasta.

        Perheen ja läheisten kesken puhe on yleensä suora sukaista ja rehellistä.. Avointa sanomista, minusta pitäs tehdä näin jne. Kun manipuloivaa eli viekastellen hallintaan ottavaa. 😃


      • Helmiina kirjoitti:

        Minua on mun kokemuksen mukaan manipuloida koittaneet ehkä eniten kuitenkin muut kuin läheiset. Opettajat, kaverit, työkaverit, asiakkaat jne. Jopa näillä palstoilla hyvin monesti törmää manipulointi yrityksiin.

        Mutta itsepintaiselle manipuloijalle on välillä helpompi antaa näennäinen myönnytys (asia selvä tms.) kuin jatkaa vänkäämistä tai oman kannan perustelua. Töissä etenkin usein näin.
        Yks tyrkyttää päällepäsmärinä, minun tapa muut tekee ja näin.. Tai yrittää hienosti lipertäen ujuttaa ajatuksensa ohjeeksi, viis muista... Silloin juuri saatankin sanoa, selvä selvä jaa jaa.. . Mutta teen kuitenkin omalla tyylilläni...

        Meillä on manipulaattori työpaikalla. Hermostuessaan käskee, kun ei mee lässytykset ja valitukset suoriltaan jakeluun ja olla jees määm.

        Tällä palstalla?

        Oho. Onkohan joku kokenut että mäkin yritän manipuloida?

        Jaa..taitaa olla tulkintakysymys nyt..


      • Helmiina kirjoitti:

        Tai mä koen manipuloinnin ehkä sellaisena naamioituna ja viekkaana yrityksenä ohjailla muita ja niiden ajatuksia. Voidaan vedota hätään, avun tarpeeseen, heikkouteen, pelkoon, imarteluun, kaveeraamiseen jne. Kuka mitenkin koittaa saada otteen manipuloitavasta.

        Perheen ja läheisten kesken puhe on yleensä suora sukaista ja rehellistä.. Avointa sanomista, minusta pitäs tehdä näin jne. Kun manipuloivaa eli viekastellen hallintaan ottavaa. 😃

        Kuin... Tippuu kirjaimet.. 😜


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tällä palstalla?

        Oho. Onkohan joku kokenut että mäkin yritän manipuloida?

        Jaa..taitaa olla tulkintakysymys nyt..

        Kun lueskelee jokusen vuoden ihmisten tekstejä, jopa samojen niin joistakin oppii tuntemaan erilaisia puolia. Joistakin huomaa myös manipulointi aikeet...

        Siksi ehkä tykkäänkin palstoilla enempi suorasta tavasta töräyttää, kun vaikka niistä jotka lipevästi imartelee ittensä liirum laarumilla tai reppanoina suosioon, päästäkseen vaan johonkin asemaan.

        Ja sinä et kuulu niihin manipuloiviin tyyppeihin. Enempikin niihin töräyttäjiin. 😃


      • Helmiina kirjoitti:

        Kun lueskelee jokusen vuoden ihmisten tekstejä, jopa samojen niin joistakin oppii tuntemaan erilaisia puolia. Joistakin huomaa myös manipulointi aikeet...

        Siksi ehkä tykkäänkin palstoilla enempi suorasta tavasta töräyttää, kun vaikka niistä jotka lipevästi imartelee ittensä liirum laarumilla tai reppanoina suosioon, päästäkseen vaan johonkin asemaan.

        Ja sinä et kuulu niihin manipuloiviin tyyppeihin. Enempikin niihin töräyttäjiin. 😃

        "Perheen ja läheisten kesken puhe on yleensä suora sukaista ja rehellistä.. Avointa sanomista, minusta pitäs tehdä näin jne. Kun manipuloivaa eli viekastellen hallintaan ottavaa. 😃"
        Tarkennan meidän perheessä.


    • Anonyymi

      on yritetty mm näillä palstoilla. Olen sille allerginen vaikka joskus saatankin osallistua ns. tyhmänä ja tietämättömänä vaikkapa manipuloijan mieliksikin. Nykyään en jaksa edes sitä. Elämä on liian lyhyt leikkeihin.

    • Anonyymi

      Ei ole, eikä pystytä. Enkä tee sitä itsekään.

    • "Onko sua manipuloitu?"


      Menemättä yksityiskohtiin, minua on yritetty manipuloida monelta taholta. Tekemisiini ja mielipiteisiini on yritetty vaikuttaa jopa painostamalla.
      Olen aika voimakastahtoinen ihminen, en anna kenenkään käskyttää itseäni. En suostu, että minua ohjaillaan ulkpuollelta ja sanellaan määräyksiä. Reagoin hyvin huonosti syyllistämiseen ja pakottamiseen.
      Nuorempana oli tietysti haastavaa väistellä näitä asioita, mutta nykyään tunnistan merkit. Ei ole ongelmaa. Olen taitava siirtymään vaikeasta tilanteesta takaisin turvalliselle mukavusalueelle.

    • itsekin olen tuota kyseistä sarjaa jonkin verran seurannut, ja mielestäni se on (kaiken sen läskikauhistelun ohella) varsin hyvä kuvaus riippuvaisuudesta.
      itelläni on ihan lähisuvussa alkoholismia (minä itse mukaanluettuna) sekä huumeriippuvaisuutta..

      ja varsinkin tämä yksi huumeriippuvainen on ollut varsin taitava säälin ja velvollisuudentunteen ja huolenpidon kautta saamaan haluamansa, eli rahaa seuraavaan "annokseensa". minäkin jossain vaiheessa lainasin hänelle jopa yli 100 euroa kerrallaan, kun hän antoi sellaisen vaikutelman että olisi tosi pahasti kusessa, ellei saa sitä rahaa (jolloin itellä heräsi mieleen kauhukuvat hänen joutumisestaan pahoinpidellyksi, ellei jopa tapetuksi, jos ei pysty huumevelkojaan maksamaan..) ja pienempiä summia pummiessaan hän on väittänyt mm. ettei ole yhtään ruokaa, eikä ole syönyt mitään pariin päivään..
      koskaanhan hän ei velkojaan maksanut takaisin minulle (eikä kuulemma muillekkaan lähisukulaisille), sit itse vaan jossain kohtaa pari vuotta sitten päätin et mun osalta tää hänen rahoittamisensa loppuu tähän. "ei oo ruokaa" -no mee leipäjonoon. "ei oo tupakkaa" -no lopeta röökaaminen. "ei oo rahaa junalippuun takas kotiin" -no mitäs läksit? ei ole minun vastuulla sun elämäsi, vaikka samaan laumaan kuulutaankin.

      ja kyllä sitä on riippuvaisuuteen taipuvaisena henkilönä itsekin niin pirun hyvä selittämään hyväksi, niin itselleen kuin muillekkin, sitä miksi Tarvitsee vielä tämän yhden "annoksen"..

      elämä on,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2427
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      178
      1461
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1241
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1177
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      99
      1159
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1092
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1055
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1017
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      980
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      72
      911
    Aihe