Onpa kätevä niksi, täytyy testata heti ensi kerralla.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006314593.html
Helpottaa varmaan ohutkuorisissakin, vaikka ei noin helposti lähtisikään.
Perunan kuorinta helpoksi
6
126
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ei viitsi katsoa, niin videolla tekee perunan ympäri viillon ennen keittämistä, keitettynä sitten kuori lähtee helposti. Sama taitaa toimia tomaatin kuorinnassa.
- Anonyymi
Isot perunat voi vaan halkaista, mutta menee varmaan hiukan ravinteita keitinveteen, vaikka ei kai perunassa paljon olekaan. Olen nykyään niin laiska kuorimaan että syön usein kuorineen ellei ole kovin paksut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isot perunat voi vaan halkaista, mutta menee varmaan hiukan ravinteita keitinveteen, vaikka ei kai perunassa paljon olekaan. Olen nykyään niin laiska kuorimaan että syön usein kuorineen ellei ole kovin paksut.
Viillostakin menee ravintoaineita keitinveteen. Itse syön myös kuorineen, suorastaan pidän perunan kuoren mausta, napsin vain huonot kohdat pois jos niitä on. Söin eilen keitetyn punajuuren kuorineen rosollissa, en huomannut maussa mitään eroa kuorittuun. Myös porkkanan raastan kuorineen, pesen kyllä hyvin harjalla. Lanttua, jota käytän myös raasteena, en ole vielä kuorineen syönyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viillostakin menee ravintoaineita keitinveteen. Itse syön myös kuorineen, suorastaan pidän perunan kuoren mausta, napsin vain huonot kohdat pois jos niitä on. Söin eilen keitetyn punajuuren kuorineen rosollissa, en huomannut maussa mitään eroa kuorittuun. Myös porkkanan raastan kuorineen, pesen kyllä hyvin harjalla. Lanttua, jota käytän myös raasteena, en ole vielä kuorineen syönyt.
Solaniinia on mukamas kuorissa aina vaikka ei olisi vihreä peruna, mutta tuskin kovinkaan haitallisia määriä. Ohut kuoriset perunat olen itsekin laiskuuttani syönyt kuorineen, mutta kyllä sen maun erottaa enkä oikein tykkää. Joskus olen syönyt porkkanalaatikkoa kuorineen tehdyistä porkkanoista ja aika hirveää oli. Raakana syön kyllä porkkanoita kuorineen, mutta paremman makuista olisi ilman.
Punajuuressa ainakin isommissa on niin paksut kuoret että tuskinpa on hyvää. Punajuuren lehdissä on nitraattia joten luultavasti myös kuorissa, mutta keittäessä vähenee.
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/402925/Vaarallinen villitys ravintoloissa ala syo punajuurien naatteja
Pienenä ja tuoreena melkein mikä vaan menee kuorineen, mutta ainakin lanttuihin tulee isoina puumaiset kuoret. Banaaninkuoristakin tekevät ruokaa, mutta niissä on paljon myrkkyjä.
Toinen ääripää on kokeilla tuhlata kuorimalla älyttömän paksusti.
- Anonyymi
Onko tuo se vessaharja akkuporakoneeseen niksi?
- Anonyymi
Tarkoitettu uusille perunoille, joista kuori irtoaa helposti.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/kuori-perunat-sekunneissa-tiesitko-naita-pottufaktoja/4388582
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101641- 1671581
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1681485Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231298Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901174Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70961Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146953- 92841
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr185795Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207759