Onko isä itämurteissa enimmäkseen taatto?
Itämurteissa taatto?
11
2892
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin minulle taatto on tuntematon sana jokapäiväisessä kielessä käytettynä. Ja olen Itä-Suomesta. Vanhempia sanottiin kotiseudullani vanhuksiksi.
- Anonyymi
Meillä noita sanotaan fossiileiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä noita sanotaan fossiileiksi.
sinua voisi sanoa idiootiksi jos noin puhut vanhemmista ihmisistä.
- Anonyymi
Meilläpäin taatontaatto tarkoitti isoisää. Taatto on sitten kai isä. Itse olen aina sanonut faija.
- Anonyymi
faija ja fatsi on erittäin typeräåä murretta.
ehkä sieltä pääkaupunkiseudusta kotoisin.
suuressa joukossa aina tyhmyys tiivistyy
Ei ole. Olen koko ikänä(73v) asunut Savossa ja Pohjois-Karjalassa, enkä ole kuullut käytettävän isästä sanaa TAATTO. Nykyisinhän se on kaikissa ns. murteissa ISKÄ;valitettavasti.
- Anonyymi
Taatto taato lähti innoisssaan joulukuusen kuusen hankintaan. Taatto on isoisä.
- Anonyymi
Äitini suku on Tervolasta ja Isäni taas Iisalmesta ja Kiuruvedeltä.
Taatto sana menee historiassa paljolti taaksepäin 1800 luvulle.
'Äitini mukaan hänen Äidin suvussa nämä ihmiset kulkivat nimellä.
Ämmi ja Äiji. - Anonyymi
Eipä taida olla. Minä olen Pohjois-Savosta ja elänytkin siellä melkein koko ikäni enkä ole koskaan kuullut sanaa käytettävän täällä. Olen ehkä kuullut sanan joskus televisiosta ja olen aina kuvitellut, että se on länsisuomalainen sana, varsinkin hämäläinen.
Pohjois-Savossa äiti ja isä ovat aina olleet äiti ja isä... :)
(ainakin minun elinaikanani) - Anonyymi
Itäsuomalainen sanahan taatto on, mitä sitä häpeämään.
Ei se ole synti eikä hemmetin suuri häpeäkään, niinkuin savolaisuus. - Anonyymi
Olen Hämeestä ja aikanaan ihmettelin aapisen sanaa taatto. Täysin tuntematon meilläpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185123MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1152654- 102134
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5801920Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1181680Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691289Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411279Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2211028Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641027