Onko jo lapsia saanut sinkkumies yhtä heikoilla deittailumarkkinoilla kuin sinkkuäitien sanotaan olevan? Lapsia hommanneita miehiä täällä joilla kokemusta?
Sinkkumiehen lapset
129
214
Vastaukset
- Anonyymi
No naisena vastaan, että ne miehet karsiutuvat sillä en aio "uusioperheäitipuoleksi".
Ikinä.
Mies on joskus tehnyt valintansa ja valinnut silloin kuin suutari lestinsä.
Pihalla listasta. Sori.- Anonyymi
Sama, lapsia jo hommanneet miehet ei oikein innosta mutta vähän eri syystä. En pelkää että joutuis äitipuolta leikkimään kun ei ole aikomusta ihan heti lusikoita yhteen sovitella. Mutta treffailun aikatauluttaminen on haastavaa jo ilmankin mitään lapsiviikkoja tms hankaluuksia. Kahden aikuisen työajat ja harrastukset yksinään menee jo monesti niin ristiin, että siitä sumplimisesta kun joutuisi jättämään aina viikon tai vähintään viikonlopun väliin niin aika säätämiseksi menisi tapaamisten sopiminen. Kerran kokeiltu ja ei enää toiste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama, lapsia jo hommanneet miehet ei oikein innosta mutta vähän eri syystä. En pelkää että joutuis äitipuolta leikkimään kun ei ole aikomusta ihan heti lusikoita yhteen sovitella. Mutta treffailun aikatauluttaminen on haastavaa jo ilmankin mitään lapsiviikkoja tms hankaluuksia. Kahden aikuisen työajat ja harrastukset yksinään menee jo monesti niin ristiin, että siitä sumplimisesta kun joutuisi jättämään aina viikon tai vähintään viikonlopun väliin niin aika säätämiseksi menisi tapaamisten sopiminen. Kerran kokeiltu ja ei enää toiste.
Joo, lapset rajoittaa joka tapauksessa tavalla tai toisella, ja sitten on se muija, eli niiden äiti.
Juu, ei sitä sotkua, kiitos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, lapset rajoittaa joka tapauksessa tavalla tai toisella, ja sitten on se muija, eli niiden äiti.
Juu, ei sitä sotkua, kiitos.Ei minullekaan. Valitsen lapsettomista. Niitä on ihan riittävästi.
- Anonyymi
Eikä sitä myöskään kannata valehdella naiselle, koska totuus tulee selviämään.
- Anonyymi
AP ja jatkokysymys... Onko sinkkuisän lasten iällä merkitystä deittailuun? Onhan pienet lapset kuitenkin aika eri juttu ku murkut tai teinit.
- Anonyymi
Merkitystä on sillä, onko valehdeltu.
- Anonyymi
On silläkin merkitystä. Ne on jo toisen naisen kanssa hommattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On silläkin merkitystä. Ne on jo toisen naisen kanssa hommattu.
Pienet lapset vie ymmärrettävästi enemmän vanhempiensa aikaa ja energiaa. Isommat lapset rupee jo itsenäistymään eikä välttämättä haluu viettää yhtä paljon aikaa porukoidensa kaa, ku kaverit kiinnostaa enempi. Lasten ollessa isompia vapautuu molempien vanhempien aikataulusta paremmin tilaa deittailuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienet lapset vie ymmärrettävästi enemmän vanhempiensa aikaa ja energiaa. Isommat lapset rupee jo itsenäistymään eikä välttämättä haluu viettää yhtä paljon aikaa porukoidensa kaa, ku kaverit kiinnostaa enempi. Lasten ollessa isompia vapautuu molempien vanhempien aikataulusta paremmin tilaa deittailuun.
No ehkä löytyy niille isille sellainen deittikumppani, jolla itselläänkin on lapsia, mutta sinkku lapseton nainen ei kuuluu helpolla siihen kuvaan. Lapseton haluaa lapsettoman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla mutta lasten opettaminen, läksyjen ja kokeisiin kuulustelut sekä harrastukseen viemiset ja muut vie kyllä aikaa ala- ja yläkoululaisten lasten kanssa. Osa yläkoululaisista hoitaa läksynsä ja kokeisiin lukemisen itsenäisesti, ei kuitenkaan kaikki. Lapset vie aina aikaa, olivatpa he minkä ikäisiä tahansa. Toivoisi, että ne biologiset vanhemmat hoitaisivat ne asiat mutta uusperhekuvioissa voi kaatua myös toisen niskaan, jos ei aseta selviä rajoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ehkä löytyy niille isille sellainen deittikumppani, jolla itselläänkin on lapsia, mutta sinkku lapseton nainen ei kuuluu helpolla siihen kuvaan. Lapseton haluaa lapsettoman.
Kunnes lapseton nainen on itsekin lapsellinen. Sitten ihmettelee miksi ei kelpaa alaikäisten yh,na miehille, miehet on sikoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnes lapseton nainen on itsekin lapsellinen. Sitten ihmettelee miksi ei kelpaa alaikäisten yh,na miehille, miehet on sikoja.
Usein ihminen tekee valintoja siitä näkökulmasta, mikä on itselleen kaikkein parhain vaihtoehto. Kun elämäntilanteet muuttuvat, myös vaatimukset muuttuvat. Kyllä yksinhuoltajaäideissä on todellisia arjen sankareita eikä kaikki heistä uutta miestä eron jälkeen rinnalle enää kaipaakaan.
- Anonyymi
No ei lapsia saanut mies ole lapsettoman naisen ykkösvalinta.
- Anonyymi
No näin se vaan on.
- Anonyymi
moi olen annukka 42v ja korkeastikoulutettu ja ei ole vaan on hyvä että on lapsia koska silloin tietää että mies on hyvä rakastelemaan ja on kelvannut muillekkin naisille ja muut naiset tietää että mieheni saa muitakin naisia koska vaan eli on alfa uros
- Anonyymi
Heh, se on vain käytetty mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, se on vain käytetty mies.
oletko kateellinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oletko kateellinen
Mille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mille?
kuule minulla on mies jolla 5den eri naisen kanssa lapsia ja epäilen että on useita lehtolapsiakin kuule kelpaa monelle naiselle niin taidat olla kateellinen kun minä sain omakseni alfa uroksen oikean akateemikon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuule minulla on mies jolla 5den eri naisen kanssa lapsia ja epäilen että on useita lehtolapsiakin kuule kelpaa monelle naiselle niin taidat olla kateellinen kun minä sain omakseni alfa uroksen oikean akateemikon
(Naurua)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välis taitaakin olla homppeli. Nyt se paljastui.
- Anonyymi
Helpompi seurustella sellaisen kanssa, jolla ei ole lapsia, jos itselläkään ei ole. Uusperhekuviot ovat vaativia ja haastavia, vaikka joillakin ne toimii. Jos haluaa henkilön, jolle on kaikkein tärkein ihminen maailmassa, silloin täytyy ottaa lapseton sinkku. Näin itse ajattelen. En mielelläni lähde uusperhekuvioihin mukaan enkä halua toisen lapsista huolto- ja kasvatusvastuuta, koska se ei kuulu minulle.
- Anonyymi
Täysin samaa mieltä.
- Anonyymi
Jo isäksi ja äidiksi tulleet seurustelkoon ja pariutukoon keskenään. Heillä on ymmärrys toistensa arjesta ja vanhemmuudesta eikä tule epäreilua asetelmaa toiselle.
- Anonyymi
Samaa mieltä, lapsettomat keskenään.
- Anonyymi
Joo siinä joutuu sinkkunainen vaan ns. välikapulaksi ensimmäisen perheen ja sen miehen väliin. Ei kuulosta herkulta.
- Anonyymi
Monesti kuullut sekä sinkkuäitien että -isien suusta lausahduksen:
"En etsi lapsilleni uutta isää/ äitiä vaan itselleni kumppania"
Mutta kyllähän ne naperot siihen pakettiin joka tapauksessa kuuluu. Lasten kuuluukin olla vanhemmilleen maailman tärkein asia. Mut joillekin uutta rakkautta etsiville tuntuu olevan hankala ymmärtää se tosiseikka, että lapsettomat sinkut haluaisivat olla kumppaninsa prioriteettilistan kärjessä. Ja muksut menee (kuten niiden tietysti kuuluukin) aina sen uuden rakkaudenkin ohi ykkössijalle.- Anonyymi
Se on ihan luonnollista, että haluaa olla tulevalle kumppanilleen se tärkein asia, jos ei ole vielä omia lapsiaan hankkinut. Se on juuri se syy, miksi en voisi koskaan ottaa miestä, jolla on jo lapsia, koska ansaitsen olla miehelle tärkein, koska hän tulee olemaan sitä myös minulle. En halua siihen väliin ketään. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan luonnollista, että haluaa olla tulevalle kumppanilleen se tärkein asia, jos ei ole vielä omia lapsiaan hankkinut. Se on juuri se syy, miksi en voisi koskaan ottaa miestä, jolla on jo lapsia, koska ansaitsen olla miehelle tärkein, koska hän tulee olemaan sitä myös minulle. En halua siihen väliin ketään. :)
Näin myös minun kohdallani, haluan olla se tärkein eikä lapselta voi isää riistää, joten...
- Anonyymi
Jos uutta kumppania etsivä isä tai äiti, jolle ne omat lapset ovat tärkein asia maailmassa, olettaa ja vaatii, että uusi, lapseton kumppani pitää ilman muuta häntä tärkeimpänä henkilönä, ei voi oikeasti antaa sitä samaa prioriteettiä sille uudelle, lapsettomalle kumppanilleen. Tilanne on siis lähtökohtaisesti epäreilu. Varmaan suurin osa lapsettomista sinkuista haluaa kokea sen, että ovat kumppanilleen se tärkein asia. Jo tästäkin syystä kannattaa niiden "lapsellisten" tai lapsettomien muodostaa ne suhteet. Älä pyydä toiselta sitä, mitä et voi itse antaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tää huvittavaa tämä teininaisten juttelu. Tapaa unelmiensa miehen, lapsettoman, tulee raskaaksi ja mies jättää koska lapsi vaikeuttaa viikonloppurientoja.
Ykskaks teini onkin yh joka ei lapsettomia miehiä kiinnosta. Siitä se poru alkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tää huvittavaa tämä teininaisten juttelu. Tapaa unelmiensa miehen, lapsettoman, tulee raskaaksi ja mies jättää koska lapsi vaikeuttaa viikonloppurientoja.
Ykskaks teini onkin yh joka ei lapsettomia miehiä kiinnosta. Siitä se poru alkaa.Ihan aikuisen, lapsettoman naisen mielipide on. Aika moni lapseton nainen ja lapseton mies ajattelee samalla tavalla kuin minä. Ei kaikki miehet jätä raskaana olevia tai heille lapsen synnyttänyttä naista, onneksi. Kannattaakin se kumppani ja tulevien lasten isä valita todella huolella. Miehille sama neuvo naisten suhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ykskaks teini onkin yh joka ei lapsettomia miehiä kiinnosta. Siitä se poru alkaa.Etkös itse siis haluaisi olla kumppanisi prioriteettilistalla mitalisijoilla?
Yyhoona varmaan siinä mirlessä, ettei ole välttämättä mahkuja tavata ketään...
Mun yks kaveri on yh-isä ja kun sitä näin mäkkärillä kerran, se sanoi, että ei ole paljoa mahkujs käydä missään. Koko aika menee arjesta selviimiseen.
No hän on vielä mua 10 vuotta nuorempi, että vielä kerkee, kunhsn muksut on isompia. 😁- Anonyymi
AP taas. Uutena vuoroviikkoisänä siis nyt. Toivottavasti ei ihan lasten kotoa muuttamiseen asti tarvi oottaa että ehtis tai onnistuis deittailemaan taas...
Anonyymi kirjoitti:
AP taas. Uutena vuoroviikkoisänä siis nyt. Toivottavasti ei ihan lasten kotoa muuttamiseen asti tarvi oottaa että ehtis tai onnistuis deittailemaan taas...
Vuoroviikkoiskänä kerkee ihan hyvin. Suunnittelee vaan aikataulut.
Oikeastaan sehän on vaan hienoa sekin, että pystyy olemaan lasten elämässä ja elää itsekin... ei sitä moni suhteessa olevakaan saa kokea. 😃☝️- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Vuoroviikkoiskänä kerkee ihan hyvin. Suunnittelee vaan aikataulut.
Oikeastaan sehän on vaan hienoa sekin, että pystyy olemaan lasten elämässä ja elää itsekin... ei sitä moni suhteessa olevakaan saa kokea. 😃☝️AP. Lapsettomilla viikoilla tulee iltasin varsinkin toistaseks vielä aika tyhjä olo ja tekemisen puute. Ja seuran puute varsinkin ku ei oo vielä tottunu tyhjään kotiin. Aikaa ainakin olis deittailla, mut jos nää kommentit pitää vähänkään paikkansa niin melko suppeasta altaasta joutuu kalastaa jos vain sinkkuäidit kelpuuttaa sinkkuisän...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AP. Lapsettomilla viikoilla tulee iltasin varsinkin toistaseks vielä aika tyhjä olo ja tekemisen puute. Ja seuran puute varsinkin ku ei oo vielä tottunu tyhjään kotiin. Aikaa ainakin olis deittailla, mut jos nää kommentit pitää vähänkään paikkansa niin melko suppeasta altaasta joutuu kalastaa jos vain sinkkuäidit kelpuuttaa sinkkuisän...
Älä lannistu, äläkä näitä kommentteja täällä minään ehdottomana kaikkien naisten totuutena pidä.(Kattelepa palstan tasoa muutenkin...)
Itellä aikoinaan tuoreena sinkkuäitinä pohdin samaa, ja eksyin tämmöisille sivuille ja ihan turhaan pahoitin mieleni. Ei ollut ees vuoroviikkosysteemiä, ja silti ehdin deittailla.
Kunhan pääset taas sinuiksi tilanteen kanssa ja elon rullaamaan, niin helpottaa.
Oikeanlainen nainen siihen vaan tarvitaan, ja niitä varmasti tulee vastaan. Ethän sä ees haluaisi naista, joka suhtautuu sun lapsiin niinkuin nuo vastanneet. Lapset on se mikä pysyy ja puhtainta rakkautta. Jollei nainen sitä tajuu, ei ole teitä varten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä lannistu, äläkä näitä kommentteja täällä minään ehdottomana kaikkien naisten totuutena pidä.(Kattelepa palstan tasoa muutenkin...)
Itellä aikoinaan tuoreena sinkkuäitinä pohdin samaa, ja eksyin tämmöisille sivuille ja ihan turhaan pahoitin mieleni. Ei ollut ees vuoroviikkosysteemiä, ja silti ehdin deittailla.
Kunhan pääset taas sinuiksi tilanteen kanssa ja elon rullaamaan, niin helpottaa.
Oikeanlainen nainen siihen vaan tarvitaan, ja niitä varmasti tulee vastaan. Ethän sä ees haluaisi naista, joka suhtautuu sun lapsiin niinkuin nuo vastanneet. Lapset on se mikä pysyy ja puhtainta rakkautta. Jollei nainen sitä tajuu, ei ole teitä varten.AP. Joo näin 12 vuoden perhe-elämän jälkeen tässä on vähän hukassa tän sinkkuilun kanssa, siksi ajattelin muiden kokemuksia kysellä. Tämä sivusto tuli ekana mieleen mutta parempi varmaan unohtaa netissä pohdiskelu ja hypätä suoraan sekaan.
Kiitos vastauksista kaikille ja etenkin tsemppaajille! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AP. Joo näin 12 vuoden perhe-elämän jälkeen tässä on vähän hukassa tän sinkkuilun kanssa, siksi ajattelin muiden kokemuksia kysellä. Tämä sivusto tuli ekana mieleen mutta parempi varmaan unohtaa netissä pohdiskelu ja hypätä suoraan sekaan.
Kiitos vastauksista kaikille ja etenkin tsemppaajille!Miksi et halunnut olla yhdessä lastesi äidin kanssa?
Anonyymi kirjoitti:
AP. Joo näin 12 vuoden perhe-elämän jälkeen tässä on vähän hukassa tän sinkkuilun kanssa, siksi ajattelin muiden kokemuksia kysellä. Tämä sivusto tuli ekana mieleen mutta parempi varmaan unohtaa netissä pohdiskelu ja hypätä suoraan sekaan.
Kiitos vastauksista kaikille ja etenkin tsemppaajille!Joo. Siis ei nettikään huono ole tiedon ja ideoitten etsimiseen, mutta täällä on mietittävä sekin, että kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää...
12 vuotta on pitkä sika suhteessa, mutta sen jälkeen osaa mennä puolet tuosta, että osaa olla itsekseen ja toimia itsekseen. Harva on ensimmäisissä pitkissä suhteissa oppinut itseelliseksi. Siksi se niin ontolta tuntuukin.
Mut tsemiä... kyllä se siitä. 😊👌- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeanlainen nainen siihen vaan tarvitaan, ja niitä varmasti tulee vastaan. Ethän sä ees haluaisi naista, joka suhtautuu sun lapsiin niinkuin nuo vastanneet. Lapset on se mikä pysyy ja puhtainta rakkautta. Jollei nainen sitä tajuu, ei ole teitä varten.Haluaisin kysyä kaikilta eronneilta vanhemmilta, jotka etsivät uutta kumppania yhden kysymyksen. Miksi eronnut vanhempi etsii mielummin vierelleen sinkkua, jolla ei ole lapsia kuin sinkkua, jolla on lapsia? Useinhan jo vanhemmaksi tullut eronnut henkilö pitää parempana vaihtoehtona lapsetonta kumppania. Tämän olen kuullut useamman ihmisen suusta. Ymmärrättekö epäsuhdan tuon toiveenne oman elämäntilanteenne osalta?
Anonyymi kirjoitti:
Haluaisin kysyä kaikilta eronneilta vanhemmilta, jotka etsivät uutta kumppania yhden kysymyksen. Miksi eronnut vanhempi etsii mielummin vierelleen sinkkua, jolla ei ole lapsia kuin sinkkua, jolla on lapsia? Useinhan jo vanhemmaksi tullut eronnut henkilö pitää parempana vaihtoehtona lapsetonta kumppania. Tämän olen kuullut useamman ihmisen suusta. Ymmärrättekö epäsuhdan tuon toiveenne oman elämäntilanteenne osalta?
Ymmärrän epäsuhdan, eli se ei ole ns. reilua sitä uutta kumppani kohtaan.
Mutta mä luulen, että siinä on arka paikka monella se, että siihen tulisi toiset lapset omien rinnalle... se on oikeastikin vaikea paikka, kun kasvatustavat voi olla erilaiset ja arvot...
Kaikki on pitkänaikaa eronneilla vanhemmilla sekaisin. Oma elämä, perheen elämä, mitä hsluaa uudelta suhteelta? Ei siihen oikein mitään oppaita ole.... ja jokainen erokin on erilainen.... osa on riitaisampia, osa taas eroaa rauhassa ja osaa sopia asiansa.- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Ymmärrän epäsuhdan, eli se ei ole ns. reilua sitä uutta kumppani kohtaan.
Mutta mä luulen, että siinä on arka paikka monella se, että siihen tulisi toiset lapset omien rinnalle... se on oikeastikin vaikea paikka, kun kasvatustavat voi olla erilaiset ja arvot...
Kaikki on pitkänaikaa eronneilla vanhemmilla sekaisin. Oma elämä, perheen elämä, mitä hsluaa uudelta suhteelta? Ei siihen oikein mitään oppaita ole.... ja jokainen erokin on erilainen.... osa on riitaisampia, osa taas eroaa rauhassa ja osaa sopia asiansa.Uutta suhdetta etsivä vanhempi voi pahimmassa tapauksessa luulla, että hänen lapsistaan tulee myös sen uuden, lapsettoman kumppanin silmäteriä ja että samanlaista tunnesidettä ja velvotteita voi alkaa vaatimaan kuin lasten toiselta biologiselta vanhemmalta tai huoltajalta. Näinhän tilanne ei lähes koskaan voi olla, vaikka näkisi toisen lapset arvokkaina yksilöinä. Jokaisella on kuitenkin oikeus päättää, mihin aikansa ja energiansa omassa elämässä laittaa ja harvalla lapsettomalle sinkulle se tarkoittaa toisen ihmisen lapsista huolehtimista.
Luulen, että se, että sen toisen lapset tulee siihen omien rinnalle olisi juuri silmiä avaavaa ja kasvattavaa uusperheessä vanhemmille ja ylipäätään ymmärtää se, onko itsestä uusperheeseen vai kannattaako sitten olla mielummin yksin. Voihan sitä etukäteen ja tulisikin ennen seurustelupäätöstä keskustella arvoista ja kasvatusmetodeista. Kyllähän kaksi lapsetonta sinkkuakin niitä asioita seurustellessa käy läpi. Lapsettomilla sinkuillakin voi olla keskenään hyvin erilaiset mielipiteet kasvatusasioista ja arvoista, jotka voi tulla esiin lasta kasvattaessa. Arvot ja arvopohja parhaassa tapauksessa yhdistää ja antaa suhteellekin vakaan pohjan. - Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joo. Siis ei nettikään huono ole tiedon ja ideoitten etsimiseen, mutta täällä on mietittävä sekin, että kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää...
12 vuotta on pitkä sika suhteessa, mutta sen jälkeen osaa mennä puolet tuosta, että osaa olla itsekseen ja toimia itsekseen. Harva on ensimmäisissä pitkissä suhteissa oppinut itseelliseksi. Siksi se niin ontolta tuntuukin.
Mut tsemiä... kyllä se siitä. 😊👌"12 vuotta on pitkä sika suhteessa"
Sitähän ap on ollut koska ero tuli. Hyvin veikkasit. Anonyymi kirjoitti:
Haluaisin kysyä kaikilta eronneilta vanhemmilta, jotka etsivät uutta kumppania yhden kysymyksen. Miksi eronnut vanhempi etsii mielummin vierelleen sinkkua, jolla ei ole lapsia kuin sinkkua, jolla on lapsia? Useinhan jo vanhemmaksi tullut eronnut henkilö pitää parempana vaihtoehtona lapsetonta kumppania. Tämän olen kuullut useamman ihmisen suusta. Ymmärrättekö epäsuhdan tuon toiveenne oman elämäntilanteenne osalta?
En ole eronnut, enkä aikeissa erotakkaan. Enkä mitä todennäköisemmin ryhtyis enää suhteisiin, ainakaan lasten ollessa lapsia. Mutta jos ajattelen asiaa silti, millaisen miehen voisin kelpuuttaa niin miehen, joka on isä itsekin.
Eli vanhempi.
Lapsettomana en mitenkään edes harkinnut miesehdokasta, jolla on lapsia. Täysin poissuljettu oli se vaihtoehto. Nykyään olis melkeenpä juuri toisinpäin.
Mutta juu, tämä oli vain spekulaatiota. Mieluiten pidän ton lasten oman iskän. 💖
Mut kyllä vanhemmuus vaikuttaa ainakin mulla ajatteluun tässä kohtaa noin.
- Anonyymi
Entä sinkkunaisen tai avovaimon lapset?
Itse kun mietin: kun jotkut ihmiset ovat niin julmia, minäkin pystyisin olemaan sellainen; mutta en halua. - Anonyymi
Sinkkuisä, joka huolehtii hyvin lapsistaan on kiinnostava, näin naisen näkökulmasta katsottuna.
- Anonyymi
...kirjoittaa mies itse. :D
- Anonyymi
Onhan se loistava piirre että mies huolehtii kunnolla jälkikasvustaan, epäilyttäisi jos mies ei olisi lapsiensa hyvinvoinnista ja elämästä kiinnostunut. Miettisin että mies on todennäköisesti aika edesvastuuton, epäkypsä ja epäluotettava.
Parisuhteet on silti jo riittävän haastavia ilman fyysistä "taakkaa" edellisestä suhteesta, että pitäisi olla kyllä kaikin muin tavoin unelmien mies kyseessä että sinkkuisää lähtisi tapailemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se loistava piirre että mies huolehtii kunnolla jälkikasvustaan, epäilyttäisi jos mies ei olisi lapsiensa hyvinvoinnista ja elämästä kiinnostunut. Miettisin että mies on todennäköisesti aika edesvastuuton, epäkypsä ja epäluotettava.
Parisuhteet on silti jo riittävän haastavia ilman fyysistä "taakkaa" edellisestä suhteesta, että pitäisi olla kyllä kaikin muin tavoin unelmien mies kyseessä että sinkkuisää lähtisi tapailemaan.Jokaisen vanhemmaksi tulleen tulisi huolehtia jälkikasvustaan, sehän luo pohjan sen lapsen elämälle, että rakastetaan, huolehditaan, asetetaan rajat, tarjotaan suojaa ja kasvatetaan. Se todellakin kuuluu vanhemmille. Itse en siitä lähtisi suitsuttamaan tai erikseen ketään ylistämään, sillä se on asia, jonka ilman muuta tulisi kuulua velvollisuutena jokaiselle vanhemmalle.
Näissä uusperhekuvioissa vaan se raja olisi hyvä tehdä etenkin lapsellisen ja lapsettomien parisuhteissa, ettei tule sitä epäsuhtaa tai kokemusta epätasaisesta tilanteesta. Niin kauan kuin biologiset vanhemmat tai lailliset huoltajat kantavat vastuunsa huolto- ja kasvatusvastuusta eivätkä sysää sitä uusille kumppaneille, uusperhekuvio myös lapsettoman kanssa voi sujua, jos tämä suostuu sellaiseen kuvioon lähtemään mukaan. Moni ei kuitenkaan suostu. Voi tietysti jo uusperhekuvioissa kahden "lapsellisenkin" parisuhteessa tulla epäsuhtaa ja se lasten kasvatus ja huolto myös ei yhteisistä lapsista valua enemmän sen toisen niskaan, etenkin, jos molempien lapset asuvat koko ajan saman katon alla.
- Anonyymi
Jos menet kuumaan kylpyynkin ja ajattele siellä veden alla.... mutta niin joo joku minttu-tee... minttuhan on aika myrkyllinenkin kasvi ominaisuuksiltaan, sellaisella rentoudut sitten saunan tai kuuman kylvyn jälkeen.
- Anonyymi
Olen naimisissa entisen yh-isän kanssa.
Hänellä oli 7-vuotias poika jonka yh oli kun tapasimme. Minuun teki todella positiivisen vaikutuksen se miten todella hyvä isä hän oli pojalleen.
Seurustelua poika ei haitannut mitenkään. Hän vietti lyhyitä aikoja äitinsä luona, mutta sekin oli kyllä melko epävarmaa sillä äitinsä on epävakaa ja ailahteleva persoona. Aina piti siis olla varautunut siihen että poika piti hakea kotiin.
Mieheni oli ja on hyvin huolehtiva ja vastuuntuntoinen luotettava ihminen. Rakastava ja turvallinen isä lapselleen. Parempaa en olisi voinut saada. Minusta ei tullut mitään "äitipuolta" sillä en edes usko mihinkään sellaiseen. Pojalla on äiti ja hän on se ainoa äiti oli sitten minkälainen tahansa.
Minua hän kutsuu etunimeltä. Meillä on hyvät luottamukselleiset välit ja hän on reipas hyväkäytöksinen poika nyt 13- vuotias. Tapaa äitiään edelleen epätasaisin välein, koulu menee hyvin. Työskentelen itse hoitoalalla joten ehkä se että työssäni olen oppinut joustavaksi ja avoimeksi persoonaksi on osaltaan auttanut tilanteessa. Tai sitten se on luonnekysymys.- Anonyymi
Pakko kysyä: oletko itse kokenut vauvakuumetta? Kun sinulla ei itselläsi ole biologisia lapsia? Haluaisitko vielä yhteisen lapsen?
Kun itse erosin, lapseni olivat 12 ja 16 (nyt siis 17 ja 20).
En voi sanoa, että olisin huomannut lasten vaikeuttaneen naisten saantia, koska naisia on riittänyt. Toisaalta en ole etsinytkään kovin vakavaa suhdetta, mutta kyllä noita vakavaan suhteeseen haluavia olisi riittänyt.
Tietysti en voi tietää kuinka monen naisen kohdalla olen tippunut jo alkukarsinnoissa. Minulla on kolme erityisen läheistä sinkkunaista (kaikki etsivät vakavaa parisuhdetta) iältään 36-39. Yksi näistä kolmesta sanoo, että mies jolla on omia lapsia ei käy. Tosin tämäkin nainen on sanonut, että sitten kun hän täyttää 40 ja jos lapsetonta miestä ei ole löytynyt, on hän valmis hyväksymään myös mieheltä lapsia.
Itselle on myös ollut selvää, etten haluaisi parisuhteeseen naisen kanssa, jolla on omia lapsia. Omasta esimerkistäni näen, miten paljon eletty elämä vaikuttaa nykyisessä. Lyhytaikaisissakin suhteissa tietysti synnyttämätön nainen on tietysti fyysisesti kiinnostavampi, mutta kokonaisuus tietysti ratkaisee.- Anonyymi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siinä on takana ajatus että lapsettoman kanssa aikataulut sopisi helpommin yhteen. Toisen vanhemman kanssa joutuu kikkailemaan sekä pariskunnan omien että molempien osapuolten lasten aikataulujen kanssa.
Varmaan myös jos omat lapset on jo lentäny pesästä niin ei mielellään ottais enää alaikäisiä kersoja jalkoihin pyörimään. Voisi silti olettaa lapsia tehneiden ymmärtävän toisiaan arjessa paremmin.
Lapsettomat nyt vaan tapaa olla sinkkumarkkinoilla universaalimmin halutumpaa tavaraa kuin isät ja äidit. Siitä todisteena se että eronneet vanhemmatkin tosiaan usein hakee uudeksi kumppaniehdokkaaksi lapsetonta... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siinä on takana ajatus että lapsettoman kanssa aikataulut sopisi helpommin yhteen. Toisen vanhemman kanssa joutuu kikkailemaan sekä pariskunnan omien että molempien osapuolten lasten aikataulujen kanssa.
Varmaan myös jos omat lapset on jo lentäny pesästä niin ei mielellään ottais enää alaikäisiä kersoja jalkoihin pyörimään. Voisi silti olettaa lapsia tehneiden ymmärtävän toisiaan arjessa paremmin.
Lapsettomat nyt vaan tapaa olla sinkkumarkkinoilla universaalimmin halutumpaa tavaraa kuin isät ja äidit. Siitä todisteena se että eronneet vanhemmatkin tosiaan usein hakee uudeksi kumppaniehdokkaaksi lapsetonta...Siinäkin tapauksessa mennään usein sen "lapsellisen" ehdoilla ja oletetaan, että lapseton luovii ja joustaa. On totta, että tilanne voi olla tuollaisessa kuviossa helpompi mutta se ei saisi koskaan olla epäreilu lapsetonta kohtaan eikä tule olettaa, että lapseton aina venyy toisten aikatauluihin ja valmiiseen elämään, jossa lapset ja entinen kumppani tai kumppanit roikkuvat. Toivottavasti selvää kaikille "lapsellisille", että lapseton sinkku hyvin monesta syystä haluaa sen lapsettoman sinkun eikä halua ylimääräisiä riippakiviä elämäänsä.
Mielestäni kaikkien uutta kumppania etsivien vanhempien tulisi todella miettiä, mitä pyytävät, jos etsivät ensisijaisesti tai vain lapsetonta kumppania vierelleen. Ei ole kovin reilu vaatimus ja myös itsekäs monella tavoin. Niin ikään kaksi "lapsellista", jo vanhemmaksi tullutta voivat ymmärtää toistensa arkea paremmin ja ovat tasavertaisemmassa asemassa keskenään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäkin tapauksessa mennään usein sen "lapsellisen" ehdoilla ja oletetaan, että lapseton luovii ja joustaa. On totta, että tilanne voi olla tuollaisessa kuviossa helpompi mutta se ei saisi koskaan olla epäreilu lapsetonta kohtaan eikä tule olettaa, että lapseton aina venyy toisten aikatauluihin ja valmiiseen elämään, jossa lapset ja entinen kumppani tai kumppanit roikkuvat. Toivottavasti selvää kaikille "lapsellisille", että lapseton sinkku hyvin monesta syystä haluaa sen lapsettoman sinkun eikä halua ylimääräisiä riippakiviä elämäänsä.
Mielestäni kaikkien uutta kumppania etsivien vanhempien tulisi todella miettiä, mitä pyytävät, jos etsivät ensisijaisesti tai vain lapsetonta kumppania vierelleen. Ei ole kovin reilu vaatimus ja myös itsekäs monella tavoin. Niin ikään kaksi "lapsellista", jo vanhemmaksi tullutta voivat ymmärtää toistensa arkea paremmin ja ovat tasavertaisemmassa asemassa keskenään.Tapailin aikani sinkkuäitiä jolla oli pari lasta edellisistä suhteista. Meni just noin et mun ois pitäny aina joustaa omista menoista ja pomppia hänen sekä eksiensä menojen mukaan. Sit ku tuli mitta täyteen kuskina ja lapsenvahtina oloa niin itku silmässä yritti syyllistää "kun sulla ei oo lapsia ni et voi ymmärtää" Totesin vaan et niimpä se kuule onkin, moido. Lapset ei ollu mulle ongelma mut kaikkien kolmen vanhemman käytös ja kyvyttömyys toimia keskenään rupes risoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapailin aikani sinkkuäitiä jolla oli pari lasta edellisistä suhteista. Meni just noin et mun ois pitäny aina joustaa omista menoista ja pomppia hänen sekä eksiensä menojen mukaan. Sit ku tuli mitta täyteen kuskina ja lapsenvahtina oloa niin itku silmässä yritti syyllistää "kun sulla ei oo lapsia ni et voi ymmärtää" Totesin vaan et niimpä se kuule onkin, moido. Lapset ei ollu mulle ongelma mut kaikkien kolmen vanhemman käytös ja kyvyttömyys toimia keskenään rupes risoo.
Jos lapseton sinkku suostuu ottamaan jo vanhemmaksi tulleen kumppanin, siinä pitäisi heti alussa tehdä selväksi se, ettei sitä huolto- ja kasvatusvastuuta ole eikä tule eikä voida olettaa eikä odottaa. Biologisilla vanhemmilla tai huoltajilla on kuitenkin aina se vastuu eikä sitä voi sysätä uudelle kumppanille. Vastuu lapsesta tai lapsista säilyy eronkin jälkeen myös sillä vanhemmalla, joka ei jää lastensa kanssa asumaan. Tietysti kaksi yhdessä asuvaa aikuista kasvattavat siinä yhdessä omalla esimerkillään myös ei-biologisia lapsia ja nuoria uusperheessä. Jokaisen eronneen vanhemman kannattaakin kysyä, miksi etsii uutta kumppania ja mitä voi vaatia ja mitä pystyy antamaan oman elämän ja aikataulujensa ohella sille uudelle lapsettomalle kumppanilleen tai "lapselliselle" kumppanilleen. Ehkä helpoin kuvio "lapsellisen" ja lapsettoman suhteelle on säilyttää omat kodit ja taloudet, joilloin se kasvatus- ja huoltovastuu ei mene sen toisen niskoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos lapseton sinkku suostuu ottamaan jo vanhemmaksi tulleen kumppanin, siinä pitäisi heti alussa tehdä selväksi se, ettei sitä huolto- ja kasvatusvastuuta ole eikä tule eikä voida olettaa eikä odottaa. Biologisilla vanhemmilla tai huoltajilla on kuitenkin aina se vastuu eikä sitä voi sysätä uudelle kumppanille. Vastuu lapsesta tai lapsista säilyy eronkin jälkeen myös sillä vanhemmalla, joka ei jää lastensa kanssa asumaan. Tietysti kaksi yhdessä asuvaa aikuista kasvattavat siinä yhdessä omalla esimerkillään myös ei-biologisia lapsia ja nuoria uusperheessä. Jokaisen eronneen vanhemman kannattaakin kysyä, miksi etsii uutta kumppania ja mitä voi vaatia ja mitä pystyy antamaan oman elämän ja aikataulujensa ohella sille uudelle lapsettomalle kumppanilleen tai "lapselliselle" kumppanilleen. Ehkä helpoin kuvio "lapsellisen" ja lapsettoman suhteelle on säilyttää omat kodit ja taloudet, joilloin se kasvatus- ja huoltovastuu ei mene sen toisen niskoille.
Onneks ei ehitty yhteen muuttaa. Aina piti kuitenki viettää yhteistä aikaa hänen kotona ja siinä pikku hiljaa nakitettiin perhehommia niskoille. Alkuun oli tietysti puhe ettei hän tarvi isäpuolta lapsille vaan poikaystävän itelle. Et ei ne eri osotteetkaan valitettavasti aina helpota yhteis eloa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneks ei ehitty yhteen muuttaa. Aina piti kuitenki viettää yhteistä aikaa hänen kotona ja siinä pikku hiljaa nakitettiin perhehommia niskoille. Alkuun oli tietysti puhe ettei hän tarvi isäpuolta lapsille vaan poikaystävän itelle. Et ei ne eri osotteetkaan valitettavasti aina helpota yhteis eloa...
Hyvä, että narautit nakittajan jo ennen yhteenmuuttoa! Silmät ja korvat auki sitten seuraavissa seurustelusuhteissa. Kannattaa ottaa rajat puheeksi heti, jos aikoo deittailla jonkun lapsetonta kumppania etsivän vanhemman kanssa. Ne asiat vaan pitää puhua ääneen. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, että narautit nakittajan jo ennen yhteenmuuttoa! Silmät ja korvat auki sitten seuraavissa seurustelusuhteissa. Kannattaa ottaa rajat puheeksi heti, jos aikoo deittailla jonkun lapsetonta kumppania etsivän vanhemman kanssa. Ne asiat vaan pitää puhua ääneen. :)
Juu ei enää sinkkuäitei... Lapset on mukavia mut täytyy ettiä seuraavaks joku lapseton nainen kenen kans niitä omia vois harkita rupee tekee.
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä muiden osalta, mutta itse en halua "lapsellista" naista vaikka itselläni onkin lapsia, koska tiedän, miten monta ihmistä pitää ottaa huomioon kun oitää sopia jotain minun kanssa.
Ensin siis minä ja lapset. Sitten ex-puolisoni (joka on puolihullu) ja hänen uusi miehensä. Heidän aikatauluihin vaikuttavat sitten vielä miehen vanha perhe. Eikä aivan harvinaista ole, että jompi kumpi entisestä pariskunnasta kantaa kaunaa toiselle ja yrittää tahallaan vaikeuttaa toisen elämää.
Jos siis yhdessä on kaksi lapsellista ihmistä tämä sotku tuplaantuu. Sen lisäksi eteen tulee vielä pelot, että jomman kumman lapsia suositaan tai sorsitaan.- Anonyymi
Isotumma kirjoitti:
En tiedä muiden osalta, mutta itse en halua "lapsellista" naista vaikka itselläni onkin lapsia, koska tiedän, miten monta ihmistä pitää ottaa huomioon kun oitää sopia jotain minun kanssa.
Ensin siis minä ja lapset. Sitten ex-puolisoni (joka on puolihullu) ja hänen uusi miehensä. Heidän aikatauluihin vaikuttavat sitten vielä miehen vanha perhe. Eikä aivan harvinaista ole, että jompi kumpi entisestä pariskunnasta kantaa kaunaa toiselle ja yrittää tahallaan vaikeuttaa toisen elämää.
Jos siis yhdessä on kaksi lapsellista ihmistä tämä sotku tuplaantuu. Sen lisäksi eteen tulee vielä pelot, että jomman kumman lapsia suositaan tai sorsitaan.Ymmärrän, että tuossa tilanteessa joutuu ottaa monen ihmisen elämän ja aikataulut huomioon. Kuullostaa vaikealle ja monimutkaiselle kaikkineen. Samanlaisia syitä peläten moni lapseton sinkku ei lähde seurustelemaan eikä parisuhteeseen eronneen vanhemman eli "lapsellisen" kanssa. Useimmat lapsettomat sinkut haluavat olla se tärkein ihminen elämässä sille kumppanilleen ja etsivät siitä syystä ihmistä, joka voi elämäntilanteensa osalta sen toiveen täyttää.
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän, että tuossa tilanteessa joutuu ottaa monen ihmisen elämän ja aikataulut huomioon. Kuullostaa vaikealle ja monimutkaiselle kaikkineen. Samanlaisia syitä peläten moni lapseton sinkku ei lähde seurustelemaan eikä parisuhteeseen eronneen vanhemman eli "lapsellisen" kanssa. Useimmat lapsettomat sinkut haluavat olla se tärkein ihminen elämässä sille kumppanilleen ja etsivät siitä syystä ihmistä, joka voi elämäntilanteensa osalta sen toiveen täyttää.
"Samanlaisia syitä peläten moni lapseton sinkku ei lähde seurustelemaan eikä parisuhteeseen eronneen vanhemman eli "lapsellisen" kanssa."
Tämän ymmärrän erittäin hyvin, mutta sekä miesten, että naisten puolelta kuitenkin sellaisia näyttää löytyvän. Naisilla esimerkiksi hyvin yleinen endometrioosi aiheuttaa lapsettomuutta tai hyvin vaikeita raskauksia ja naiset eivät silloin välttämättä halua omia lapsia, mutta nainen kuitenkin haluaisi kokea perhe-elämää.- Anonyymi
Isotumma kirjoitti:
"Samanlaisia syitä peläten moni lapseton sinkku ei lähde seurustelemaan eikä parisuhteeseen eronneen vanhemman eli "lapsellisen" kanssa."
Tämän ymmärrän erittäin hyvin, mutta sekä miesten, että naisten puolelta kuitenkin sellaisia näyttää löytyvän. Naisilla esimerkiksi hyvin yleinen endometrioosi aiheuttaa lapsettomuutta tai hyvin vaikeita raskauksia ja naiset eivät silloin välttämättä halua omia lapsia, mutta nainen kuitenkin haluaisi kokea perhe-elämää.Itse edustan sitä naistyyppiä, joka haluaa olla tärkein ja ensimmäinen henkilö miehelle (miehen itsensä jälkeen), koska haluan antaa miehelle saman paikan omassa elämässäni (itseni jälkeen) enkä lähde sen vuoksi uusperhekuvioihin mukaan. Jokainen ihminen on elämänsä päähenkilö, näin ainakin tulisi olla. Sen jälkeen tulee sitten kumppani. Ydinperheessäkin vanhempien suhde tulisi olla sellainen, ensisijainen, ja pysyä sellaisena senkin jälkeen, kun lapset lentää pesästä pois, jos sattuu tulemaan vanhemmaksi.
Yksilöllisiä eroja varmasti naisissa ja miehissä löytyy. Usein kuitenkin, jos nainen tai mies haluaa lapsia, hän haluaa nimenomaan omia biologisia, ei muiden. Tietysti on niitä pareja, jotka eivät välttämättä saa omia biologisia lapsia ja joko tyytyvät lapsettomuuteen tai valitsevat vaikka adoption tai kasvattivanhemmuuden. Kyllä moni tuossakin tilanteessa ei biologiseen lapseen voi kiintyä. Moni vanhemmaksi tullut ei myöskään muodosta toisen lapsiin samanlaista tunnesidettä kuin omaan lapseen, ei edes uusperhekuvioissa. Sielläkin monelle omat tai yhteiset lapset tulevat ensisijalla, sitten vastan sen toisen. Näin se ikävä kyllä menee. Toisaalta eihän sitä samanlaista tunnesidettä voi omaan lapseen edes edellyttää uudelta kumppaniltaan. On tietysti niitä naisia ja ehkä miehiäkin, jotka näkevät toisten lapset lahjana myös itselleen uusperhekuvioissakin omaa lapsettomuuden taustaa vasten tms. Luulen, että tuollaiset naiset ja miehet ovat kuitenkin harvassa, sillä monilla on kuitenkin ensisijaisena toive omista biologisista lapsista. Anonyymi kirjoitti:
Itse edustan sitä naistyyppiä, joka haluaa olla tärkein ja ensimmäinen henkilö miehelle (miehen itsensä jälkeen), koska haluan antaa miehelle saman paikan omassa elämässäni (itseni jälkeen) enkä lähde sen vuoksi uusperhekuvioihin mukaan. Jokainen ihminen on elämänsä päähenkilö, näin ainakin tulisi olla. Sen jälkeen tulee sitten kumppani. Ydinperheessäkin vanhempien suhde tulisi olla sellainen, ensisijainen, ja pysyä sellaisena senkin jälkeen, kun lapset lentää pesästä pois, jos sattuu tulemaan vanhemmaksi.
Yksilöllisiä eroja varmasti naisissa ja miehissä löytyy. Usein kuitenkin, jos nainen tai mies haluaa lapsia, hän haluaa nimenomaan omia biologisia, ei muiden. Tietysti on niitä pareja, jotka eivät välttämättä saa omia biologisia lapsia ja joko tyytyvät lapsettomuuteen tai valitsevat vaikka adoption tai kasvattivanhemmuuden. Kyllä moni tuossakin tilanteessa ei biologiseen lapseen voi kiintyä. Moni vanhemmaksi tullut ei myöskään muodosta toisen lapsiin samanlaista tunnesidettä kuin omaan lapseen, ei edes uusperhekuvioissa. Sielläkin monelle omat tai yhteiset lapset tulevat ensisijalla, sitten vastan sen toisen. Näin se ikävä kyllä menee. Toisaalta eihän sitä samanlaista tunnesidettä voi omaan lapseen edes edellyttää uudelta kumppaniltaan. On tietysti niitä naisia ja ehkä miehiäkin, jotka näkevät toisten lapset lahjana myös itselleen uusperhekuvioissakin omaa lapsettomuuden taustaa vasten tms. Luulen, että tuollaiset naiset ja miehet ovat kuitenkin harvassa, sillä monilla on kuitenkin ensisijaisena toive omista biologisista lapsista.Joo, yksilöllisiä eroja nimenomaan löytyy.
Yllätys minulle ovat olleet naiset, jotka nimen omaan jopa vähän loukkaantuvat, jos eivät saa vastuuta ns bonuslapsista, vaikka mies yrittää vain toteuttaa tätä treffipalstoilta kuuluisaa lausetta, että "en hae isää/äitiä lapsilleni vaan kumppania itselleni".
- Anonyymi
Naiset tekee lapsia paskojen jännämiesten kanssa. Turha kuvitella että saisitte lapsia.
- Anonyymi
Tuli mieleen eräs vanhus-juttu, vanha juttu: Menen autollani kaverin luokse ja ammumme paljon raketteja, raketti kuin spaghetti-rakettipaketti kuin ruoka :)
Raketti-spagetti, tuollaisesta teki veli kerran jotain, se oli kyllä pullilla, lihapullilla tehtyä, oli hyvää, josta jäi mieleen että kehitänpä itsekin vastaavan oman reseptorin.- Anonyymi
Oot aasi.
- Anonyymi
Ei oo lapsi häirinny naisasioissa. Asuu mutsillaan pääasiassa. Vois olla eri tilanne jos ois mulla enemmän tietty.
- Anonyymi
Sinkkunaisen ja avovaimon entiset lapset?
- Anonyymi
Erittäin hyvä kysymys!
Ei sinkkumiehillä ole lapsia. Nuo miehet kestä puhut ovat eronneita miehiä. Voisit korjata otsikon muotoon "Eronneiden miesten lapset". Sinkku on sitoutumaton, ei sillä ole siteitä mihinkään suuntaan eikä sen kanssa saa "koko pakettia". Single = 1, ei siihen kuulu kakaralauma mukaan. Sama koskee naisia, kun puhutaan sinkkunaisesta ymmärretään että se on yksittäinen nainen ilman lapsia, ei ole mitään sinkkuäitejä, on vain yh-äitejä ja sitten niitä eronneita äitejä joilla on yhteishuoltajuus tai sitten leskiä.
- Anonyymi
Silloin muinoin kun vielä singlejä tehtiin ja myytiin niin saattoi olla kaksi tai kolmekin biisiä yhellä singlellä!
- Anonyymi
Minäkin jäin miettimään tuota otsikkoa. Sinkku mielestäni on henkilö, joka ei ole ollut naimisissa ja jolla ei ole vielä lapsia. Eronnut "lapsellinen" tai eronnut isä on parempi termi jo vanhemmaksi tulleelle eronneelle miehelle.
Sinkku tarkoittaa henkilöä, joka ei seurustele. Sinkkutaloudet on sitten eri asia, sen mukaanhan vanhempien peräkammarissa asuva ätmikään ei ole sinkku.
Wwuwuw kirjoitti:
Sinkku tarkoittaa henkilöä, joka ei seurustele. Sinkkutaloudet on sitten eri asia, sen mukaanhan vanhempien peräkammarissa asuva ätmikään ei ole sinkku.
"Naimaton henkilö, joka ei ole avioliitossa tai muussa vakituisessa parisuhteessa. Sanana "sinkku" on vakiintunut arki- ja puhekieleen ja korvannut mm. vanhanpiian ja -pojan."
Wikipedia.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin jäin miettimään tuota otsikkoa. Sinkku mielestäni on henkilö, joka ei ole ollut naimisissa ja jolla ei ole vielä lapsia. Eronnut "lapsellinen" tai eronnut isä on parempi termi jo vanhemmaksi tulleelle eronneelle miehelle.
Noi sinkkuäiti ja sinkkuisä termeinä taitaa olla television syytä, tarttunu yleiseen puheeseen käyttöön ku ollu ainaki se Sinkkuäiti-reality. Mut eikö avioeron jälkeen yhtä lailla olla taas yksin eli sinkku, ei kai se sitä muuta?
Wwuwuw kirjoitti:
Ei vaan sinkku tarkoittaa henkilöä jolla ei ole lapsia eikä ole sitoutunut kehenkään muuhunkaan vaan on ihan singlenä ja vapaana. Mikähän siinä muuten on että lapsellisten on niin vängällä saatava yrittää esittää sinkkua? häpeekö ne niitä lapsiaan? jos häpeää niin miksi niitä piti sitten tehdä? Kyllä minä ainakin ilmoittasin olevani eronnut isä jos niin olisi enkä yrittäisi kierrellä asiaa.
Harmaaritari kirjoitti:
Ei vaan sinkku tarkoittaa henkilöä jolla ei ole lapsia eikä ole sitoutunut kehenkään muuhunkaan vaan on ihan singlenä ja vapaana. Mikähän siinä muuten on että lapsellisten on niin vängällä saatava yrittää esittää sinkkua? häpeekö ne niitä lapsiaan? jos häpeää niin miksi niitä piti sitten tehdä? Kyllä minä ainakin ilmoittasin olevani eronnut isä jos niin olisi enkä yrittäisi kierrellä asiaa.
Juu ei.
Anonyymi kirjoitti:
Noi sinkkuäiti ja sinkkuisä termeinä taitaa olla television syytä, tarttunu yleiseen puheeseen käyttöön ku ollu ainaki se Sinkkuäiti-reality. Mut eikö avioeron jälkeen yhtä lailla olla taas yksin eli sinkku, ei kai se sitä muuta?
Eipä aina mitään eroa edes ole. Jos on sinkku, niin silloin ei ole parisuhteessa. Ihan sama onko lapsia, tai lapsi on vaikka kuollut.. ja ihan sama kuinka monta suhdetta on aiemmin ollut,.
Ne on vaan nää sääliöt kun meinaa, että vain joku neitsyt-ätmi olisi sinkku.- Anonyymi
No ei se oo ihme että jengi on ihmissuhteiden kanssa ihan helisemässä kun ymmärretään sinkku-sanakin niin monella eri tavalla... Tätä sun versiota en ollu ennen kuullukaan mut näköjään sitä edelleen oppii joka päivä jotain uutta.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
"Naimaton henkilö, joka ei ole avioliitossa tai muussa vakituisessa parisuhteessa. Sanana "sinkku" on vakiintunut arki- ja puhekieleen ja korvannut mm. vanhanpiian ja -pojan."
Wikipedia.Jos sinkku käsitettä itsestään haluaa käyttää, kannattaa aina selventää jo ensimmäisiä treffejä sovittaessa tai viimeistään ensimmäisillä treffeillä, onko eronnut, karannut, leski tai jotain muuta.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Eipä aina mitään eroa edes ole. Jos on sinkku, niin silloin ei ole parisuhteessa. Ihan sama onko lapsia, tai lapsi on vaikka kuollut.. ja ihan sama kuinka monta suhdetta on aiemmin ollut,.
Ne on vaan nää sääliöt kun meinaa, että vain joku neitsyt-ätmi olisi sinkku.Menee sinulla jo haukkumisen ja halveksimisen puolelle tuo kommentointi. Itse määrittelit tuolla tavalla sinkkuuden, ei kukaan muu tässä ketjussa. Tietysti se oma tilanne täytyy selventää tarkkaan. Eronnut vanhempi (joko etä tai lähi) on eri asia kuin koskaan naimisissa ollut lapseton sinkku. Ihmisten elämäntilanteet ovat erilaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinkku käsitettä itsestään haluaa käyttää, kannattaa aina selventää jo ensimmäisiä treffejä sovittaessa tai viimeistään ensimmäisillä treffeillä, onko eronnut, karannut, leski tai jotain muuta.
Eihän sillä ole mitään väliä mikä parisuhdetilanne on aiemmin ollut tai ollut olematta -Ihminen joka ei ole parisuhteessa on sinkku. Se, onko sinkkuuden syynä ero, avioero tai kumppanin kuolema ei mitenkään muuta sitä faktaa, että henkilö on suhteen päätyttyä sinkku.
En ole koskaan aiemmin kuullut missään että sinkku käsitteenä olisi millään tavalla väiteltävä asia. Kaikki tämän palstan ulkopuolella, ja useimmat täälläkin, ymmärtävät että sinkku on ihminen joka ei ole parisuhteessa. Ihmeellistä että tästä pitäisi edes pohdintaa järjestää. Anonyymi kirjoitti:
Jos sinkku käsitettä itsestään haluaa käyttää, kannattaa aina selventää jo ensimmäisiä treffejä sovittaessa tai viimeistään ensimmäisillä treffeillä, onko eronnut, karannut, leski tai jotain muuta.
Aniharvalla ei ole ikinä parisuhdetta ollut, josta on sitten eronnut..Harmiksen mukaan ei ole sinkku myöskään jos harrastaa seksiä. Jäljelle jää siis neitsyt-ätmi.
Ei ole ensimmäinen kerta kun täällä tästä sanasta, joka muille on ihan selvä, väännetään. Aisurikin tarkoittaa tällä palstalla jotain ihan muuta mitä normaalisti.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sillä ole mitään väliä mikä parisuhdetilanne on aiemmin ollut tai ollut olematta -Ihminen joka ei ole parisuhteessa on sinkku. Se, onko sinkkuuden syynä ero, avioero tai kumppanin kuolema ei mitenkään muuta sitä faktaa, että henkilö on suhteen päätyttyä sinkku.
En ole koskaan aiemmin kuullut missään että sinkku käsitteenä olisi millään tavalla väiteltävä asia. Kaikki tämän palstan ulkopuolella, ja useimmat täälläkin, ymmärtävät että sinkku on ihminen joka ei ole parisuhteessa. Ihmeellistä että tästä pitäisi edes pohdintaa järjestää.Sinkkujen elämäntilanteet voivat silti olla hyvin erilaisia. Kyllä se termi heti perään selvennöksen kaipaa ja deittikumppanit ovat siitä selvennöksestä varmasti kiinnostuneet, jotkut jopa ennen niitä ensimmäisiä treffejä.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Aniharvalla ei ole ikinä parisuhdetta ollut, josta on sitten eronnut..Harmiksen mukaan ei ole sinkku myöskään jos harrastaa seksiä. Jäljelle jää siis neitsyt-ätmi.
Ei ole ensimmäinen kerta kun täällä tästä sanasta, joka muille on ihan selvä, väännetään. Aisurikin tarkoittaa tällä palstalla jotain ihan muuta mitä normaalisti.Itse käytän eronnut termiä ihmisistä, jotka ovat olleet naimisissa ja eronneet. Jotkut tietysti käyttävät sitä avoliiton purkautumisen jälkeen. Jotkut myös seurustelun purkautumisen jälkeen. Ihmiset käyttävät käsitteitä eri tavalla.
Neitsyys tai seksuaaliset kokemukset eivät liity sinkku-termiin välttämättä mitenkään positiivisesti tai negatiivisesti mielestäni, vaan sinkku kuvaa statusta. Se, jos poikuus tai neitsyys on jollakin aikuisella ihmisellä vielä jäljellä, ei tarkoita alemman tasoista yksilöä. Jokainen saa varmasti tarvittaessa haisevan ja ongelmaisen möykkärin tuolta yöelämästä yhden illan kivaan mukaansa mutta kaikille se ei todellakaan riitä. Seurustelleissa tai parisuhteissa olleissakin ihmisissä on paljon erilaisia ihmisiä, joista osalla ei ole myöskään minkäänlaisia välineitä tasapainoiseen parisuhteeseen ja kokemus parisuhteista voi olla vaikka rikki menneet moniongelmaiset parisuhteet moniongelmaisten ihmisten kanssa itse moniongelmaisena. En pitäisi kovinkaan suurena meriittinä tuollaista ellei ihminen todella ole oppinut ja kasvanut noista kokemuksista itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinkkujen elämäntilanteet voivat silti olla hyvin erilaisia. Kyllä se termi heti perään selvennöksen kaipaa ja deittikumppanit ovat siitä selvennöksestä varmasti kiinnostuneet, jotkut jopa ennen niitä ensimmäisiä treffejä.
On päivänselvää että jokaisella ihmisellä on omanlaisensa elämäntilanteet. En ole koskaan kuullut että olisi kenenkään mielestä tarpeellista painottaa ennen treffejä kuinka monta ja miten vakavaa suhdetta toisella on takana. Suht luonnostaan nuo entiset kuviot nousee esiin normi jutustelussa, ilman että tarvitsee erikseen julistaa tai tarkasti selventää.
Tuollaiset ihmiset jotka vaativat täyden selvennyksen toisen parisuhdehistoriasta ennen treffejä, te osaatte varmaan ihan itse kuulustella treffikumppaniltanne asiaa kun se kerran niin tärkeää vaikuttaa olevan.
Normaalit ihmiset pääsevät tässä helpommalla kun ovat kiinnostuneita vain siitä että toinen on vapailla markkinoilla eli SINKKU. Siitä sitten tutustuessa lisää selviää ajan kanssa millaista historiaa toisella on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On päivänselvää että jokaisella ihmisellä on omanlaisensa elämäntilanteet. En ole koskaan kuullut että olisi kenenkään mielestä tarpeellista painottaa ennen treffejä kuinka monta ja miten vakavaa suhdetta toisella on takana. Suht luonnostaan nuo entiset kuviot nousee esiin normi jutustelussa, ilman että tarvitsee erikseen julistaa tai tarkasti selventää.
Tuollaiset ihmiset jotka vaativat täyden selvennyksen toisen parisuhdehistoriasta ennen treffejä, te osaatte varmaan ihan itse kuulustella treffikumppaniltanne asiaa kun se kerran niin tärkeää vaikuttaa olevan.
Normaalit ihmiset pääsevät tässä helpommalla kun ovat kiinnostuneita vain siitä että toinen on vapailla markkinoilla eli SINKKU. Siitä sitten tutustuessa lisää selviää ajan kanssa millaista historiaa toisella on.Tarkoitin lähinnä sitä, että kyllä monissa deittiprofiileissa, jos sellaisia käyttää seuranhakuun, voi ilmoittaa heti, onko eronnut, onko omia lapsia jne. Vaikka ihminen vapailla markkinoilla olisikin, ne elämäntilanteet ja elämän velvoitteet voivat olla hyvin erilaisia. Kaikki eivät ole kiinnostuneet kumppanina sellaisesta, jolla on avioliitto tai avioliittoja takana tai lapset jo tehty. Se vain pitää hyväksyä. Ei siinä ole kysymys epänormaliudesta tai kyvyttömyydestä, vaan eri intresseistä eri elämäntilanteeseen ja oikeudesta etsiä sellaista ihmistä, jonka elämäntilanne on samankaltainen omalle elämäntilanteelle.
Kaikki eivät halua uusperhekuvioihin eikä ketään voi sellaiseen myöskään pakottaa. Niin ikään moni eronnut vanhempi hakee mielummin uuteen suhteeseen lapsetonta sinkkua kuin toista eronnutta vanhempaa. Tätä suuresti ihmettelen. Onkohan sitä omaa elämäntilannetta sittenkään osattu ajatella puolueettomasti? Toki eronneissakin on erilaisia ja eri tavalla kiinnostavia. On myös eronneita, joilla ei ole omia omia lapsia ja vastuuta esim. yksinhuoltajana tai yhteishuoltajana. Jokainen etsiköön sellaisen vapaan ihmisen vierelleen, jonka elämäntilanteen hyväksyy ja johon suostuu. :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitin lähinnä sitä, että kyllä monissa deittiprofiileissa, jos sellaisia käyttää seuranhakuun, voi ilmoittaa heti, onko eronnut, onko omia lapsia jne. Vaikka ihminen vapailla markkinoilla olisikin, ne elämäntilanteet ja elämän velvoitteet voivat olla hyvin erilaisia. Kaikki eivät ole kiinnostuneet kumppanina sellaisesta, jolla on avioliitto tai avioliittoja takana tai lapset jo tehty. Se vain pitää hyväksyä. Ei siinä ole kysymys epänormaliudesta tai kyvyttömyydestä, vaan eri intresseistä eri elämäntilanteeseen ja oikeudesta etsiä sellaista ihmistä, jonka elämäntilanne on samankaltainen omalle elämäntilanteelle.
Kaikki eivät halua uusperhekuvioihin eikä ketään voi sellaiseen myöskään pakottaa. Niin ikään moni eronnut vanhempi hakee mielummin uuteen suhteeseen lapsetonta sinkkua kuin toista eronnutta vanhempaa. Tätä suuresti ihmettelen. Onkohan sitä omaa elämäntilannetta sittenkään osattu ajatella puolueettomasti? Toki eronneissakin on erilaisia ja eri tavalla kiinnostavia. On myös eronneita, joilla ei ole omia omia lapsia ja vastuuta esim. yksinhuoltajana tai yhteishuoltajana. Jokainen etsiköön sellaisen vapaan ihmisen vierelleen, jonka elämäntilanteen hyväksyy ja johon suostuu. :)Alkutiedoksi riittää vallan hyvin se tieto että on sinkku, oli kyseessä deittiapp, nettideitti tai ihan irl kohtaaminen. Varmaankin kaikkia kiinnostaa treffikumppanin historia, mutta en edelleenkään näe mitään syytä miksi pitäisi yksityiskohtaisen kattavasti ensisilmäyksellä tehdä tiliä toiselle. Sitä vartenhan ihmiset keskustelevat keskenään että tutustuu tarkemmin.
Tietenkään kaikki eivät kelpaa kaikille. Itsekään en halua naista jolla on lapsia kun ei itselläkään vielä ole. Naisen parisuhdehistorialle sensijaan ei ole mulle mitään väliä, kunhan on sinkku. Joillekin varmaan on tärkeää että toinen ei ole vielä ennättänyt avioliitosta erota, mutta kariutunut avioliittokin on asia minkä voi tuoda jutellessa esiin. Ei ole tarvetta kulkea ympäriinsä AVIOERONNUT-kylttiä heilutellen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkutiedoksi riittää vallan hyvin se tieto että on sinkku, oli kyseessä deittiapp, nettideitti tai ihan irl kohtaaminen. Varmaankin kaikkia kiinnostaa treffikumppanin historia, mutta en edelleenkään näe mitään syytä miksi pitäisi yksityiskohtaisen kattavasti ensisilmäyksellä tehdä tiliä toiselle. Sitä vartenhan ihmiset keskustelevat keskenään että tutustuu tarkemmin.
Tietenkään kaikki eivät kelpaa kaikille. Itsekään en halua naista jolla on lapsia kun ei itselläkään vielä ole. Naisen parisuhdehistorialle sensijaan ei ole mulle mitään väliä, kunhan on sinkku. Joillekin varmaan on tärkeää että toinen ei ole vielä ennättänyt avioliitosta erota, mutta kariutunut avioliittokin on asia minkä voi tuoda jutellessa esiin. Ei ole tarvetta kulkea ympäriinsä AVIOERONNUT-kylttiä heilutellen.Ihminen tietysti itse valitsee, mitä siihen deittiprofiiliinsa laittaa mutta kyllähän monissa profiileissa sen voi laittaa heti näkyviin. Karsiutuu ainakin heti niiden hauista, jotka etsivät naimatonta (koskaan avioliitossa ollutta) ja lapsetonta kumppania. Kyllähän se tieto varmasti viimeistään ensimmäisillä treffeillä tulee ilmi, jos ihmiset ovat rehellisiä. Itse voisin ottaa miehen, joka on eronnut avio- tai avoliitosta. Tietysti paljon muutakin tarvitaan ennen kuin kiinnostus syntyy. Uusperhekuvioihin suhtaudun itse aika kriittisesti, sillä tiedän ja olen nähnyt, että ne voivat olla vaikeita. Olen nähnyt ihan hyviä ja toimivia uusperheitäkin mutta itse en mielelläni sellaiseen mukaan lähtisi.
P.S. En ole itsellänikään ollut tarvetta kulkea NAIMATON NEITSYT-kylttiä heilutellen. ;D - Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Oikein.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ei ole ensimmäinen kerta kun täällä tästä sanasta, joka muille on ihan selvä, väännetään. Aisurikin tarkoittaa tällä palstalla jotain ihan muuta mitä normaalisti.Wuppiskin tarkoittaa jotain ihan muuta kuin profiilikuva väittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinkkujen elämäntilanteet voivat silti olla hyvin erilaisia. Kyllä se termi heti perään selvennöksen kaipaa ja deittikumppanit ovat siitä selvennöksestä varmasti kiinnostuneet, jotkut jopa ennen niitä ensimmäisiä treffejä.
Selvennöksenä voisi sanoa että olen sinkku 0.758. Jos olisin sinkku 1.284, seurustelulle olisi haasteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen tietysti itse valitsee, mitä siihen deittiprofiiliinsa laittaa mutta kyllähän monissa profiileissa sen voi laittaa heti näkyviin. Karsiutuu ainakin heti niiden hauista, jotka etsivät naimatonta (koskaan avioliitossa ollutta) ja lapsetonta kumppania. Kyllähän se tieto varmasti viimeistään ensimmäisillä treffeillä tulee ilmi, jos ihmiset ovat rehellisiä. Itse voisin ottaa miehen, joka on eronnut avio- tai avoliitosta. Tietysti paljon muutakin tarvitaan ennen kuin kiinnostus syntyy. Uusperhekuvioihin suhtaudun itse aika kriittisesti, sillä tiedän ja olen nähnyt, että ne voivat olla vaikeita. Olen nähnyt ihan hyviä ja toimivia uusperheitäkin mutta itse en mielelläni sellaiseen mukaan lähtisi.
P.S. En ole itsellänikään ollut tarvetta kulkea NAIMATON NEITSYT-kylttiä heilutellen. ;DAi miten monta "NUSSINUT SINKKU" kylttiä heiluis kylillä jos moinen olis pakollista! Palstan ätmit itkis verta ku näkis miten moni tavismieskin on seksiä joskus saanu!
- Anonyymi
Kyllä sinkkumiehilläkin voi lehtolapsia olla. Jännämiessinkut eivät tunnetusti pelleile kumien kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai miten monta "NUSSINUT SINKKU" kylttiä heiluis kylillä jos moinen olis pakollista! Palstan ätmit itkis verta ku näkis miten moni tavismieskin on seksiä joskus saanu!
Ihan varmasti naimattomissa sinkuissakin on kaikenlaisia hurjastelijoita. Kylläpä se ihmisen seksuaalietiikka ja rällästelyhistoria tulee selville muutamalla kysymyksellä. Osa onneksi oppii virheistään, mikä on suotavaa, toiset toistaa virheitään läpi elämän. Sukupuolitesteihin kannattaa passittaa jokainen uusi kumppaniehdokas ihan terveistä itsekkäistä syistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan varmasti naimattomissa sinkuissakin on kaikenlaisia hurjastelijoita. Kylläpä se ihmisen seksuaalietiikka ja rällästelyhistoria tulee selville muutamalla kysymyksellä. Osa onneksi oppii virheistään, mikä on suotavaa, toiset toistaa virheitään läpi elämän. Sukupuolitesteihin kannattaa passittaa jokainen uusi kumppaniehdokas ihan terveistä itsekkäistä syistä.
Pieni korjaus edellisen viestin kirjoitusvirheeseen. "Sukupuolitautitesteihin kannattaa passittaa jokainen uusi kumppaniehdokas ihan terveistä itsekkäistä syistä."
Nuorin jo tuossa vertailee autokoulujen hintoja eli aikalailla viime hetkiä vastailla tähän kysymykseen. Alkuun pitää todeta että en tiedä moniko nainen jätti ottamatta yhteyttä lapsieni takia kun mulla oli ilmoituksia sivustoilla ja tinderisssä. Kuitenkin yhteyttä ottaneista osalla oli omia lapsia ja osalla ei.
Muutamia omia havaintoja ja linjauksia kuitenkin vuosien varrelta kun vielä kumppania itelleni olin etsimässä.
Kolme tärkeää asiaa kuuntele, puhele ja jäykistä selkäranka. Keskustele rehellisesti lasten ja mahdollisten kumppanikandien kanssa tilanteesta ja unohda sellainen joo-joo asenne. Jos vain annat periksi joka suuntaan niin vaikeuksia tulee ihan varmasti; johdonmukainen oma linja joka on kaikkien tiedossa.
Treffeillä jos tuli puhe lapsista niin pyrin kertomaan että en halua asettaa kumppania ja lapsia arvojärjestykseen. Minusta elämä on kuin yleisurheilua ja jos nainen heittää moukaria ja lapset juoksee kolmen tonnin esteitä niin eipä niitä kannata vertailla. Äitiä tai äitipuolta en lapsille hakenut mutta toiveena ajattelin että olisi mahtavaa jos hän olisi sellainen luotettava aikuinen ystävä koska minulla on kaksi tytärtä ja joskus ehkä olisi tytöistä mukava puhua niistä naisten jutuista naiselle koska isä nyt vaan on nolo eikä ymmärrä.
Lapsien kanssa tuli myös joskus juteltua että jos vaikka olisin kumppanin löytänyt niin mitäs sitten. Lapsille yritin selittää että jos tulee isästä mustasukkaisuus tai muuten paha mieli niin isä on se johon pahan mielen voi purkaa. Jos kumppani saa kiukkua silmille niin iskä on se joka tulee sitten asiasta heitä puhuttelemaan.
Itsellä toki sellainen tilanne että lapsien äiti muutti toiselle puolelle kotimaata mutta lähellä oli hoitopaikka johon sai lapset nopealla aikataululla.- Anonyymi
Nainen jolla on lapsia saa miehen melko helposti jos ei ole nirso. mies jolla on lapsia ei saa naista kovinkaan helposti ja sellaista miestä naiset syrjii koska naiselle ei ole tunnesidettä miehen lapseen koska haluaisi omia lapsia. Erosin niin löysin melko helpsoti uuden naisen ja sillä on lapsia ja itsellä ei ole lapsia. Veljelläni on lapsi mutta ei pääse edes treffeille. Naiset karttaa miehii jolla on lapsi mut miehet kyllä treffailee naisi jolla on lapsia koska miehet on epätoivoisia ja sinkkuna kelpaa lähes kuka tahansa.
- Anonyymi
Turkulainen mies on aina luuseri ja seksitön orja.
Mutta joo... kyllä joululahjoissa on miettimistä itselläni, kun ihmiset tietävät että on rahaa millä ostella vaikka mitä, ja odottavat lahjoja että mitä itse lähetät heille. - Anonyymi
Aloituksesta paistaa kokemattomuus ja ymmärtämättömyys siitä mitä erilaiset ihmiset haluavat suhteesta. Moniko eronnut lapsia omaava nainen haluaisi miehen jokapäiväiseksi riesakseen? Kävisikö mies joka auttaisi arjen ongelmissa, pitäisi hyvänä ja hellisi silloin kun olisi sitä vailla? Tukisi henkisesti elämänpolun kurveissa, antaisi olkapään johon nojata. Moni eronnut lapsia jo omaava mies ajattelee samoin. En tarvitse naista pyykkäämään, siivoamaan, tekemään ruokaa, tukemaan taloudellisesti tai edes tekemään lapsia. Mitähän helvettiä sillä uudella naisella niin kuin tekisin jos se olisi koko ajan asunnossani? Ei naiselle olisi "käyttöä" kuin satunnaisesti, eikä minustakaan olisi naiselle kokoaikaista "käyttöä" koska itselläni on oma elämänrytmi omine menoineni.
Paras nainen on itsenäinen, sellainen joka ei miestä edes kaipaa jokapäiväiseksi kumppaniksi. On asioita joissa on mukava touhuta kahden kesken tai kahdestaan mutta niitä asioita on yllättävän vähän:)
AsianVierestä- Anonyymi
"Onko jo lapsia saanut sinkkumies yhtä heikoilla deittailumarkkinoilla kuin sinkkuäitien sanotaan olevan? Lapsia hommanneita miehiä täällä joilla kokemusta?"
Aloituksessa kirjaimellisesti kysytään muiden kokemuksia. Ihmiset tapaavat kysellä muiden kokemuksia, kun ovat itse aiheen suhteen kokemattomia.
- Anonyymi
Olen nainen, jolla on kaksi teini-ikäistä lasta. Jos eroaisin ja minusta tulisi taas sinkku ja vieläpä sellainen, joka kaipaisi kumppania rinnalleen, toivoisin kumppanini olevan isä. Helpointa olisi, jos lapset olisivat jo vähintään omien lasten ikäisiä, mielummin jo aikuisia. En nykypäivänä osaisi ajatella, että voisin olla samalla aaltopituudella ja että minulla olisi riittävästi yhteistä miehen kanssa, jolla ei ole kokemusta vanhempana olosta. Siittäminen ei riitä, eli ihan pikkulapsi - ja teiniarjesta pitäisi olla kokemusta. Kyllä vanhemmuus niin paljon muuttaa ja kasvattaa ihmistä. Ymmärrän toki, että kaikki eivät voi saada lapsia ja sellainen ihminen voi olla ihana ihminen, mutta minulle sopiva kumppani tuskin kuitenkaan.
Nuorena lapsettomana sinkkuna taas en olisi huolinut miestä, jolla on lapsi/lapsia. Pari sellaista oli kiinnostunut, mutta halusin olla vain ystävä. En olisi osannut suhtautua lapsiin ja olla äitipuoli.- Anonyymi
Toivon, että kaikki eronneet vanhemmat, jotka etsivät uutta kumppania, ymmärtäisivät tuon. Kahden "lapsellisen" parisuhde on tasavertaisempi ja reilumpi kuin "lapsellisen" ja lapsettoman, monella tavalla. Usein ihmiset ajattelevat kumppanin valintatilanteessa, mikä olisi itselle se edullisin vaihtoehto, mikä tietysti on ihan ihmillistä. Tulisi ajatella molemman aikuisen kannalta sitä asiaa ja myös reiluusperspektiiviä.
- Anonyymi
Itse en huoli enää naista jolla ei olisi lapsia koska en halua niitä enää siittää. Lapseton nainen on aikapommi jonka biologinen kello tikittää...tikittää ja tikittää kohti sitä tulevaa "haluan lapsen" aikakautta. Voi mies parkaa jos ei haluaisi enää ja nainen sanoisi ettei ole muuta vaihtoehtoa, housut pois, nyt!
AsianVierestä - Anonyymi
Helmiina kirjoitti:
No juuri samat ajatukset rusnasin tonne ylemmäs. 😃
Moni varmasti voivottelee sitä miten mies on ns. sinkku, eli elää yksin. Itse olen taas tullut siihen tulokseen ettei se ole mitenkään huono vaihtoehto. Ihmiset jotka ovat kokeneet useimpia parisuhteita ovat huomanneet ettei se parisuhteessa eläminen ole välttämättä helppoa. Aikuinen suhde naiseen joka asuu toisessa asunnossa voi olla kivuttomampi, laadullisesti hyvä vaihtoehto. Mennään hämärän rajamaille mutta sinkkuna on mukava seurustella ilman vakavampia tavoitteita. Riittää kun molemmilla on hyvä olo ja elämä omassa hallinnassa ja balanssissa. Ei tarvitse ainakaan valittaa miten se toinen nyt ei sitten tehnyt sitä ja tätä jne. Tuo kun tulee mukaan silloin jos asutaan samassa osoitteessa. Naiset voivat olla myös rasittavia:)
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni varmasti voivottelee sitä miten mies on ns. sinkku, eli elää yksin. Itse olen taas tullut siihen tulokseen ettei se ole mitenkään huono vaihtoehto. Ihmiset jotka ovat kokeneet useimpia parisuhteita ovat huomanneet ettei se parisuhteessa eläminen ole välttämättä helppoa. Aikuinen suhde naiseen joka asuu toisessa asunnossa voi olla kivuttomampi, laadullisesti hyvä vaihtoehto. Mennään hämärän rajamaille mutta sinkkuna on mukava seurustella ilman vakavampia tavoitteita. Riittää kun molemmilla on hyvä olo ja elämä omassa hallinnassa ja balanssissa. Ei tarvitse ainakaan valittaa miten se toinen nyt ei sitten tehnyt sitä ja tätä jne. Tuo kun tulee mukaan silloin jos asutaan samassa osoitteessa. Naiset voivat olla myös rasittavia:)
AsianVierestäAi siis koet olevasi sinkku vaikka olisit suhteessa, mutta toinen asuisi eri osoitteessa? Jos "sinkkuna on mukava seurustella" ...
Noh, taas löytyi uusi määritelmä sinkulle. Tämä ketjuhan on osoittautunut todella opettavaiseksi.
Suhteessa olevat ihmiset jotka asuvat eri osoitteessa eivät olekaan parisuhteessa. Olen ilmeisesti koko elämäni sitten ollut sinkku vaikka kuvittelin olleeni moneenkin otteeseen suhteessa. Taidankin olla "ätmi". Pitänee liittyä palstan vakiovalittajien kuoroon ja itkeä sinkkuutta täällä päivittäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en huoli enää naista jolla ei olisi lapsia koska en halua niitä enää siittää. Lapseton nainen on aikapommi jonka biologinen kello tikittää...tikittää ja tikittää kohti sitä tulevaa "haluan lapsen" aikakautta. Voi mies parkaa jos ei haluaisi enää ja nainen sanoisi ettei ole muuta vaihtoehtoa, housut pois, nyt!
AsianVierestäMutta eihän nykysuomessa enää kukaan haluu lisääntyä. Biologiset kellot on lykätty "torkuttamaan" ja milleniaalit huomaa joskus 5kympin ikäisinä että myöhästyivät. Ei siis pelkoa. Milleniaalit ja sukupolvi Z naiset eivät revi sulta housuja vauvan toivossa, koska haluavat pelastaa suomen, ilmaston ja koko universumin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäLuulen, että moni sellainenkin, joka ei ole parisuhteessa ollut ja jakanut kotia kumppanin kanssa, voi pitää järkevänä erillään asumista. Mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä pinttyneemmät elämäntavat voi omata eikä halua kompromisseihin omissa rutiineissa ja arjessa välttämättä löydy. Parisuhteessa, hyvässäkin sellaisessa, joutuu sietämään ja venymään. Ei tietenkään huono asia. Parhaassa tapauksessa parisuhde hioo ja kasvattaa ihmistä, opettaa sietämään epätäydellisyyttä, opettaa kärsivällisyyttä ja joustavuutta. Jos seurusteleva tai parisuhteessa olevat asuvat omissa kodeissaan, se yhteinen aika varmasti on sitten laadukasta ja sitä arvostaa ja siihen panostetaan.
Monilla kauan yksin eläneillä voi myös oman tilan tarve olla suurempi kuin sellaisilla, jotka ovat olleet koko aikuisikänsä parisuhteissa. Oman tilan menetys tai kapeneminen voi tuntua myös ahdistavalta ainakin aluksi, vaikka saisikin hyvän kumppanin. Toisaalta kaikkeen varmasti tottuu, jos tarpeeksi yrittää ja haluaa. Itseään ja omia tarpeitaan ei sovi kuitenkaan parisuhteessa unohtaa, ettei käy niin kuin monelle vanhemman polven ihmiselle, jotka huomaavat elämänsä lopussa eläneensä vain puolisolleen, lapsilleen ja lapsenlapsilleen mutta unohtaneet itsensä ja tarpeensa täysin. Sekään ei ole oikein. Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäMiehetkin voivat olla olla hyvin, hyvin rasittavia. On äärettömän hyvä tuuri, jos löytää ei rasittavan ihmisen rinnalleen.
Koen jotenkin, että parisuhteet on haastavia ja hankalaa on löytää se jonka kanssa viihtyy. 😃Helmiina kirjoitti:
Miehetkin voivat olla olla hyvin, hyvin rasittavia. On äärettömän hyvä tuuri, jos löytää ei rasittavan ihmisen rinnalleen.
Koen jotenkin, että parisuhteet on haastavia ja hankalaa on löytää se jonka kanssa viihtyy. 😃Ja sitten kun sen löytää, jonka kanssa viihtyy ja on parempi yhdessä, kun yksinsiitä kannattaa pitää kynsin ja hampain kiinni. Ihan pienestä ei kannata suivaantua lopullisesti. 😃
- Anonyymi
Helmiina kirjoitti:
Ja sitten kun sen löytää, jonka kanssa viihtyy ja on parempi yhdessä, kun yksinsiitä kannattaa pitää kynsin ja hampain kiinni. Ihan pienestä ei kannata suivaantua lopullisesti. 😃
Tottahan tuo on mutta kyllä se arki koittaa jokaiseen suhteeseen. Toinen pitää toista itsestäänselvyytenä, tuosta ne ongelmat sitten kumpuilevat. Nainen jolla on ollut muutama suhde ja kokemusta kasvatuksellisista haasteista täyttää aikuisen naisen merkistön.
Aikuinen mies kaipaa aikuisen naisen läsnäoloa. Harmi vain ettei aina se ikä ole mikään viisauden tae ja ihminenkin voi muuttua kiiltävän loistavasta kiinnostamattoman arjenharmaaksi kaikkine itsekkäine ongelmineen. Jos suhteeseen tuntee antavansa enemmän mitä siitä saa...kuukausia ja vuosia on parempi pitää ainakin se miettimistauko.
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
Tottahan tuo on mutta kyllä se arki koittaa jokaiseen suhteeseen. Toinen pitää toista itsestäänselvyytenä, tuosta ne ongelmat sitten kumpuilevat. Nainen jolla on ollut muutama suhde ja kokemusta kasvatuksellisista haasteista täyttää aikuisen naisen merkistön.
Aikuinen mies kaipaa aikuisen naisen läsnäoloa. Harmi vain ettei aina se ikä ole mikään viisauden tae ja ihminenkin voi muuttua kiiltävän loistavasta kiinnostamattoman arjenharmaaksi kaikkine itsekkäine ongelmineen. Jos suhteeseen tuntee antavansa enemmän mitä siitä saa...kuukausia ja vuosia on parempi pitää ainakin se miettimistauko.
AsianVierestäMutta hyvän tyypin kanssa kestää yli niidenkin arkisten itsestäänselvyyksien ja vastoinkäymisten.
On meilläkin ollut se vaihe, kun on loitonnuttu ja oltu etäällä henkisesti. Oltas varmaan erottu, jollei olis ollut molemmille selvää, että ikinä en löydä enää toista samanlaista... Tään ei anneta kaataa meitä. Me löydetään takas lähelle toisiamme. Ja löydettiin, nyt ollaan lähempänä kun koskaan myös henkisesti.
Mä kestän hyvin nk. arjen tylsyyttä ja arkea, en tarvi uutta miestä siks et olis virikkeitä tai jotain ihmeellistä. Sillon vaan tartte koittaa löytää takas toisen luo ja tehä arjesta mukavempaa... Itse voi olla aloitteellinen.
Eri juttu jos jompi kumpi on jo luovuttanut.Helmiina kirjoitti:
Mutta hyvän tyypin kanssa kestää yli niidenkin arkisten itsestäänselvyyksien ja vastoinkäymisten.
On meilläkin ollut se vaihe, kun on loitonnuttu ja oltu etäällä henkisesti. Oltas varmaan erottu, jollei olis ollut molemmille selvää, että ikinä en löydä enää toista samanlaista... Tään ei anneta kaataa meitä. Me löydetään takas lähelle toisiamme. Ja löydettiin, nyt ollaan lähempänä kun koskaan myös henkisesti.
Mä kestän hyvin nk. arjen tylsyyttä ja arkea, en tarvi uutta miestä siks et olis virikkeitä tai jotain ihmeellistä. Sillon vaan tartte koittaa löytää takas toisen luo ja tehä arjesta mukavempaa... Itse voi olla aloitteellinen.
Eri juttu jos jompi kumpi on jo luovuttanut.Tokihan jotkut asiat tuleekin ns. itsestäänselviksi kun toisen tuntee. Tietää nenän asennosta mitä toinen miettii, vaikkei se sano mitään.
Mutta yleensä yhteiset asiat pitää puhua ääneen ja sopia. Luulen, että ihmisiä rasittaa se puhuminen ja sit me luovuttaa koko suhteesta, kun pitää puhua eikä toinen osaakkaan lukea ajatuksia.Helmiina kirjoitti:
Tokihan jotkut asiat tuleekin ns. itsestäänselviksi kun toisen tuntee. Tietää nenän asennosta mitä toinen miettii, vaikkei se sano mitään.
Mutta yleensä yhteiset asiat pitää puhua ääneen ja sopia. Luulen, että ihmisiä rasittaa se puhuminen ja sit me luovuttaa koko suhteesta, kun pitää puhua eikä toinen osaakkaan lukea ajatuksia.Me siis ne tai he. 😜
- Anonyymi
Helmiina kirjoitti:
Mutta hyvän tyypin kanssa kestää yli niidenkin arkisten itsestäänselvyyksien ja vastoinkäymisten.
Eri juttu jos jompi kumpi on jo luovuttanut...hmm...totta, se tylsyys kun usein kumpuaa ihmisen omasta mielestä eikä se useinkaan ole edes parisuhteen syytä.
Hjyvä nainen olet:)
'
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
..hmm...totta, se tylsyys kun usein kumpuaa ihmisen omasta mielestä eikä se useinkaan ole edes parisuhteen syytä.
Hjyvä nainen olet:)
'
AsianVierestäYleensä tylsyys on oman pään oikkuja. Hyvästä en tiedä, mutta kunhan funtsin. 😃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäEi se suhde tai vanhemmuus miehestä tai naisesta välttämättä aikuista tee. Aikuinen on täysi-ikäinen ihminen, joka kykenee huolehtimaan itsestään. Aikuiselle ihmisellekin voi elämässä sattua mitä vain, jolloin voi joutua turvautumaan joko puolison, perheen, ystävien tms. apuun. Parisuhteet tuovat monelle sekä henkisen että taloudellisen tuen. Yksinasuva joutuu tekemään kaiken itse. Ei se, että joku menee naimisiin ja "parhaassa tapauksessa" on puolisonsa elättämä vuosia tai vuosikymmeniä kenestäkään yhtään aikuisempaa tee. Päinvastoin. Sehän on siipeilyä itsenäisyyden sijaan. Jotkut ovat vuosikymmeniä aikuisiästään tai koko aikuisikänsä yksin ja maksavat omat vuokransa, laskunsa ja menonsa eivätkä saa parisuhteen tuomaa turvaa. Kyllähän tuollainen ihminen on enemmän "aikuinen" tai joutuu tekemään kaiken yksin. Ei todellakaan pidä yleistää eikä määritellä.
Ihmisellä voi olla rakentavia tai ei-rakentavia parisuhteita takanaan ja ihmiset ovat erilaisia sen suhteen, millaiset välineet menestykselliseen parisuhteeseen omistavat. Ne välineet tulevat usein omien vanhempien esimerkistä, hyvästä kasvatuksesta, kyvystä huomioida toista ihmistä (, jota opetellaan kaikissa ihmissuhteissa), hyvistä sosiaalisista taidoista. Ihmiset ovat siis lähtökohtaisesti eri arvoisia suhteeseen mennessään. Huonoilla välineillä usein päädytään huonoihin suhteisiin eikä niistä välttämättä kaikki edes opi mitään. Toki suhteessa on aina kaksi ihmistä ja suhteen aikana voi sattua mitä vain, joten vaikka omaisi hyvät välineet, se ei ole tae hyvälle suhteelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se suhde tai vanhemmuus miehestä tai naisesta välttämättä aikuista tee. Aikuinen on täysi-ikäinen ihminen, joka kykenee huolehtimaan itsestään. Aikuiselle ihmisellekin voi elämässä sattua mitä vain, jolloin voi joutua turvautumaan joko puolison, perheen, ystävien tms. apuun. Parisuhteet tuovat monelle sekä henkisen että taloudellisen tuen. Yksinasuva joutuu tekemään kaiken itse. Ei se, että joku menee naimisiin ja "parhaassa tapauksessa" on puolisonsa elättämä vuosia tai vuosikymmeniä kenestäkään yhtään aikuisempaa tee. Päinvastoin. Sehän on siipeilyä itsenäisyyden sijaan. Jotkut ovat vuosikymmeniä aikuisiästään tai koko aikuisikänsä yksin ja maksavat omat vuokransa, laskunsa ja menonsa eivätkä saa parisuhteen tuomaa turvaa. Kyllähän tuollainen ihminen on enemmän "aikuinen" tai joutuu tekemään kaiken yksin. Ei todellakaan pidä yleistää eikä määritellä.
Ihmisellä voi olla rakentavia tai ei-rakentavia parisuhteita takanaan ja ihmiset ovat erilaisia sen suhteen, millaiset välineet menestykselliseen parisuhteeseen omistavat. Ne välineet tulevat usein omien vanhempien esimerkistä, hyvästä kasvatuksesta, kyvystä huomioida toista ihmistä (, jota opetellaan kaikissa ihmissuhteissa), hyvistä sosiaalisista taidoista. Ihmiset ovat siis lähtökohtaisesti eri arvoisia suhteeseen mennessään. Huonoilla välineillä usein päädytään huonoihin suhteisiin eikä niistä välttämättä kaikki edes opi mitään. Toki suhteessa on aina kaksi ihmistä ja suhteen aikana voi sattua mitä vain, joten vaikka omaisi hyvät välineet, se ei ole tae hyvälle suhteelle.Pieni korjaus. "Ihmiset ovat tai voivat olla siis lähtökohtaisesti hyvin eri arvoisessa asemassa suhteeseen mennessään."
- Anonyymi
Helmiina kirjoitti:
Yleensä tylsyys on oman pään oikkuja. Hyvästä en tiedä, mutta kunhan funtsin. 😃
Elämä ei ole juhlaa koko ajan. Itse asiassa se on arkea suurimmaksi osaksi. Arkeen kuuluu rutiinit ja harmaus kera arjen väriläiskien. Ei ole silti sama, kenen kanssa arkensa jakaa! :)
Anonyymi kirjoitti:
Elämä ei ole juhlaa koko ajan. Itse asiassa se on arkea suurimmaksi osaksi. Arkeen kuuluu rutiinit ja harmaus kera arjen väriläiskien. Ei ole silti sama, kenen kanssa arkensa jakaa! :)
Totta. 👍
- Anonyymi
oLETKO SAANUT ITSE JOLLEKKIN LAPSEN, KUN OLET NOIN INNOKAS KYSELEMÄÄN? lUMPUT NE YLEENSÄ SAA!
- Anonyymi
Kyllä ja ei. Minua ei ole haitannut mitenkään
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663105
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262183Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681749Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251627Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161361- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281200Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631057