Tatskan dilemma

Lävistykset yleensä katovat kantajiltaan sangen pian. Vain pieni arpi on muistona, mutta tatuoinnit jää.

Halu päästä irti nuoruudessa otetuista tatuoinneista on suuri, mutta useimmille mahdotonta. Yleensä tatuoidut noudattavat vaatteilla peittämistä, mutta kaikelta katseelta suojaisi vieraassa kulttuurissa noudatettu kaapumainen pukeutuminen.

Loppu elämä muodostuu kärsimykseksi sen takia, että on vielä nuoruuden taitamattomuuksissaan pyrkinyt kaunistautumaan tavalla, joka onkin osoittautunut rumistautumiseksi, mutta peruuttamattomaksi.

On myös yritys sopeutua virheeseen puolustamalla sitä oikeaksi teoksi. Ei saa menettää kasvojaan. Menettelyhän on tuttu psykologiasta. Ei ole tapahtunut, että kissankiduttajat ja -tappajat sekä saastanheittäjät, ns. taiteilijat, olisivat voineet myöntää, että nuoruudessa tuli tehtyä sellaista, mitä ei olisi pitänyt tehdä. Mutta taatusti ovat katuneet.

Jotta tälläisia kamaluuksia ei pääsisi tapahtumaan, osa ihmisistä pyrkii jo ennalta estämään nuoruuden erehdykset. Tehtävä vain ei ole helppo. Tällöin juuri astuu esiin vaikea dilemma. Jos nuorille kertoo, miten heidän kauneutensa menee pilalle, samalla vanhemmat, jotka jo ovat ottaneet tatuointeja, loukkaantuvat syvästi.

Eräs keino välttää koko dilemma olisi ajatella, että ei kuulu minulle ja antaa vahingon tapahtua. Ajatella, että viestintuoja ammutaan kuitenkin aina. Mutta kyllä tekemättömyys vetää omaatuntoa rypylle.

x x x

Laivalla näin taannoin kauniin tytön, jonka rintojen välistä, näkyvältä paikalta, oli poistettu tökerö tatuointi, mutta näkyvä arpi oli jäänyt. Voi vain kuvitella, miten tatuointi oli syntynyt vahingossa erittäin epäsopivissa oloissa.

Tyttö oli itse selvästi hienostunut ja elegantissa seurassa. Katselin häntä viereisestä pöydästä. Vaikka hänelle oli jäänyt ruma arpi, hän oli ohittanut kunniakkaasti erään erehdyksen. La femme par excellence. Son cœur immaculé est entièrement tourné vers la beauté, la vérité et l'amour.

x x x

Minulla ei ole halua loukata niitä, jotka ovat jo ottaneet tatuointeja. Asia on heille niin arka, etteivät voi hillitä itseään. Joka tapauksessa, niin he kuin muutkin siskot ovat kauniita ja suloisia. 🌹👀

22

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

vähän isompi arpi ku poistaa

• En ollut nuori, kun otin tatuointini vaan jo yli kolmenkymmenen. Olin itsekin nuorena asenteellinen tatuointeja kohtaan, mutta jokin muuttui matkalla aikuisuuteen. 😉

En minä loukkaannu siitä, että joku ei tykkää tatuoinneista tai pitää niitä rumentavina. Mutta pidän hiukan tyhmänä ihmistä, joka niputtaa tatuoinnit jonkinlaisen älyn tai moraalin puutteen nippuun. Että kun on tatuointeja, olis jotenkin rappiolla tai järjetön eläjä.

Kun niin se ei ole. Tatuointi ei imaise keltään järkeä eikä moraalia tms. mihinkään, tatuointi ei ole mikään stigma ja merkki huonoudesta. Tuomitseminen taas on merkki lyhytnäköisyydestä.

• Erityisesti sinulle haluaisin mainita, ettet ole missään vaiheessa noussut takajaloillesi. Ymmärtänet kuitenkin, että suurin osa on hankkinut tatskansa nuorena ja katuu sitä jälkeenpäin. Toivoisin, ettei kenellekään tarvitsisi käydä näin. Tu es une femme charmante!

• Mä taas olin jo yli 40v. 😄👍

Vanhojen ukkojen horinat voi jättää omaan arvoonsa ☝️

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä taas olin jo yli 40v. 😄👍

Vanhojen ukkojen horinat voi jättää omaan arvoonsa ☝️

Jotkut laittavat myös polttotatuointeja ...😳

https://www.city.fi/tyyli/kun nahka palaa/1105

• Firdawsi kirjoitti:

Erityisesti sinulle haluaisin mainita, ettet ole missään vaiheessa noussut takajaloillesi. Ymmärtänet kuitenkin, että suurin osa on hankkinut tatskansa nuorena ja katuu sitä jälkeenpäin. Toivoisin, ettei kenellekään tarvitsisi käydä näin. Tu es une femme charmante!

Ymmärrän, kuten senkin että jokaisella tatuoinnin ottajalla on omat syynsä ottaa se tatuointi. Äkkiä ajateltuna tuntuu ettei voi olla, mutta ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, jonka valinnat on henkilökohtaisia.

Osalle vähän kaikki on siks kun muutkin, eikä ole mitään omaa kummempaa syytä tai harkintaa missään. Silloin helposti päätyykin katumaan valintojaan. Toki ajatukset voi muuttuakin, vaikka olisi asioita ajatellutkin, mutta oletan että etukäteen asioita ajatellut katuu harvemmin, mitä impulsiivinen muita matkiva "apina" .

Apina vertauskuvallisesti.

Säkkärä permanenttikin näyttää, kuin olisi villakoira päähineenä, mutta ei sekään ihmistä tyhmennä. 😃

Näin kuitenkin helposti leimataan, pitkätukkaiset miehet homoiksi, siilipää naiset lesboiksi jne. Mikä on ihan hölmöä.

Hyvää yötä, onni myötä. Halusin vain kertoa mikä minun korvaan särähtää. En kieltää mielipiteitä, onhan niitä mullakin.

• Firdawsi kirjoitti:

Erityisesti sinulle haluaisin mainita, ettet ole missään vaiheessa noussut takajaloillesi. Ymmärtänet kuitenkin, että suurin osa on hankkinut tatskansa nuorena ja katuu sitä jälkeenpäin. Toivoisin, ettei kenellekään tarvitsisi käydä näin. Tu es une femme charmante!

Tässä muuten illan iloksi kaksi suosikkiani, Mireille Matthieu ja Les trois cloches sekä Patricia Janečková ja Frühlingsstimmen. Aivan uskomattomia siskoja.

https://www.youtube.com/watch?v=SX45eIE8Q8k

https://www.youtube.com/watch?v=ErN8JDGjrHQ

• Ei se mitään. Kaikesta ei tarvitse tykätä. Toivottavasti toisten kuvat eivät ahdista sinua kovin paljoa.

• Oliks sulla muuten kuvia?

• Wwuwuw kirjoitti:

Oliks sulla muuten kuvia?

Toisessa olkavarressa kämmenen kokoinen kuva, toinen täyteen tikattu.

• Partakaweri kirjoitti:

Toisessa olkavarressa kämmenen kokoinen kuva, toinen täyteen tikattu.

En tiennykään.

No tää aloittajahan pahoittaa mielensä vain naisten tatskoista ja nimittelee näitä pilaantuneiksi yms ala-arvoista, kun ei näemmä kykene itseään hillitsemään..

• Minä en ole ottanut yhtään tatuointia.

• mutta minulla on arpia itseni satuttamisesta kun voin pahoin suhteeni alussa nimesin kaikki viillot iho oli mennyt ihan tunnottomaksi toivoin, joka viilolla kuolla.
        Miehen sukulainen lupasi lähettää puukkoja joululahjaksi.

• valtakunta kirjoitti:

mutta minulla on arpia itseni satuttamisesta kun voin pahoin suhteeni alussa nimesin kaikki viillot iho oli mennyt ihan tunnottomaksi toivoin, joka viilolla kuolla.
        Miehen sukulainen lupasi lähettää puukkoja joululahjaksi.

Olet joutunut kärsimään enemmän, kuin yhdelle on kohtuullista. 🌺

• Firdawsi kirjoitti:

Miehen sukulainen hän syytti minua mies kun yritti tappaa itsensä kun halusin erota miehestäni eli aloin voida pahoin suhteen alussa ja jäin suhteeseen kun olen sen jälkeen toisen kuoleman pelkoa kantanut mukanani koska hän yritti silmien edessä.

kuulen vieläkin eron tiellä kuoleman kuin eron mutta en halua erota voin hyvin suhteessa ja todella hyvin vaikka on pieniä puutteita joita voi korjata toisin minulla on hyvä olla todella hyvä olla. Vaikka on muita ulkoisia yhteiskunnan puutteita mutta niistä me mennään varmasti yli voittajana.

Mitä minuun tulee pohjasta ei ole tie ylöspäin nyt vaan tsempataan ja eletään onnellisesti parhaamme mukaan annetaan kuolemalle suudelma ja kukkasia ja piilosta ollaan rukoillaan jalat ristissä kun halutaan jännitystä manaillaan.. Muistathan syvät hengittely harjoitukset ja sormijumpat.

• Firdawsi kirjoitti:

Sinä se olet tukipylvääni kaikki ystävät on💕

• valtakunta kirjoitti:

Sinä se olet tukipylvääni kaikki ystävät on💕

Olen tullut jo ylipehmeäksi. Kuuntelin eilen Edith Piafin ja Les Compagnons de la chanson´in esitystä Les Trois cloches eli Kolme kelloa, jossa kerrotaan erään kuvitteellisen Jean-François Nicot´n elämantarina kehdosta hautaan. Hänet kastettiin, vihittiin ja siunattiin hautaan samassa pienessä laakson kappelissa.

Havaitsin liikuttuneeni aivan kohtuuttomasti. Takana ovat ne ajat, jolloin saattoi katsoa ja kuunnella mitä tahansa. Nyt ei enää edes tunteisiin vetoavaa musiikkia.

On ilo tavata täällä netissä ystävällisiä ihmisiä, kuten sinä.🙄

• Firdawsi kirjoitti:

Olen tullut jo ylipehmeäksi. Kuuntelin eilen Edith Piafin ja Les Compagnons de la chanson´in esitystä Les Trois cloches eli Kolme kelloa, jossa kerrotaan erään kuvitteellisen Jean-François Nicot´n elämantarina kehdosta hautaan. Hänet kastettiin, vihittiin ja siunattiin hautaan samassa pienessä laakson kappelissa.

Havaitsin liikuttuneeni aivan kohtuuttomasti. Takana ovat ne ajat, jolloin saattoi katsoa ja kuunnella mitä tahansa. Nyt ei enää edes tunteisiin vetoavaa musiikkia.

On ilo tavata täällä netissä ystävällisiä ihmisiä, kuten sinä.🙄

kunhan sinulla on hyvin.
        pienen hansterinkin elämän lyhyt ikäisyydessä toi minulle suuret tuska sen elämä, olisi voinut pelkkää hupia. Muuten se elikin vain hamsterin elämän kuin kaikki muutkin mutta siltikin se tuotti tunnon tuskan olisi voinut sille viedä oma leikki paratiisin luulen ettei neidin piirtämä aavikko luonut hirveästi tunnelmaa.

• Anonyymi

Kyllähän nuo tatskat on hölmöjä valintoja ja oikeestaan ainoat tatskat mitä oon nähny tolkun ihmisillä on erittäin pieniä joku todella pieni symboli tms.

• Anonyymi

Kaksi sanaa: Rahvaus & Ajattelemattomuus

• Kimin vaimonkin piti poistaa tatuointi, kun siirtyi ns parempiin piireihin, eikä kimi halunnut tatuoinnin muistuttavan Jennin entisestä elämästä.

• Anonyymi

Poistihan se "Nacci" naamastaan tatuointeja ihan hyvinkin onnistuneesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2508
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1868
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      74
      1816
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      82
      1318
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1238
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1198
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1068
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1060
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      914
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      913
    Aihe