Ilmastonmuutos puolueohjelmissa

Olen täysin sitoutumaton poilitiikkaan enkä koskaan katso henkilöiden puoluetaustaa tai muutakaan vastaavaa, vaan luen mitä halutaan sanoa. Siten vältyn kaikellta ennakkoasenteilta.
Tämä blogi on mielstäni hyvin kirjoitettu ja linkitetty. Tälläkertaa vahingossa katsoin blogin pitäjän taustaa ja hän ilmoittaa olevansa perussuomalainen. Ajattelin heti että vaikka olen poliittisesti sitoutumaton en jaa mielipidettä kaikissa asioissa perussuomalaisten kanssa, ajattelin myös että jos yleensä ensin katsoataan henkilön puoluetausta niin saattaa olla että koko blogi jää lukematta, tai sitten ajatellaan koko ajan että tämä on persujen keksimää propagandaa.
Tosi asiassa monet saattaa ajatella edellämainitulla tavalla, koska ennakkoasenteet ja oman maailmankuvan särkyminen ja uusien asioiden omaksuminen ei tapahdu ihmismielessä kovin helposti ylipäätään.
Arvelen vihreiden ja vasemmistopuolueiden kannattavan AGW ilmastonmuutoksen linjaa, miten mahtaa olla muiden puolueiden henkilöiden keskuudessa, on puolueen virrallinen ohjelma ja sitten kait puolueen kannattajat saavat kannattaa ja esittää mitä mieltä ovat.
Onko tämä seuraava blogi jotenkin virallista perussuomalisten vaalioahjelmaa ja onko joku muu poiliittinen puolue sillä kannalla että AGW ilmastonmuutos on vähäistä ja merkityksetöntä lämpötilojen suhteen.
Maailma ei pidä olla siten että ota kaikki tai sitten ei mitään, kerran yhdessä keskutelussa tuli esiin oma näkemykseni ilmastonmuutokseen, minua katsottiin halventavasti ai että kannnat Truppia, eihän se niin mene.
https://www.ossitiihonen.com/2019/11/05/professorit-sarkomaa-ruottu-ipccn-vaitteet-hiilidioksidin-vaikutuksesta-globaaleihin-lampotiloihin-perustuvat-virheellisiin-laskelmiin/

14

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Persujen poliittista piilomainontaa,ei kuulu tiedepalstalle

• Anonyymi

Anteeksi vaan.Ajattelin että koska ilmastonmuutos on selvästi myös poliittinen aganda on merkitystä miten ja mitä puolueet siitä ajattelee. Kuitenkaan ilmastonmuutos ei voi olla ensimmäinen asia politiikassa vai onko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi vaan.Ajattelin että koska ilmastonmuutos on selvästi myös poliittinen aganda on merkitystä miten ja mitä puolueet siitä ajattelee. Kuitenkaan ilmastonmuutos ei voi olla ensimmäinen asia politiikassa vai onko?

Koko "ilmastonmuutos" on pelkästään poliittinen agenda.
        Täysin perusteetonta paniikin luomista vailla todellisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko "ilmastonmuutos" on pelkästään poliittinen agenda.
        Täysin perusteetonta paniikin luomista vailla todellisuutta.

Jännä juttu, että ilmastotieteilijät jostain kumman syystä haluavat luoda paniikkia olemalla aika lailla yksimielisiä siitä, että ilmastonmuutos on tosiasia. Siis totta kai kyseessä täytyy olla maailmanlaajuinen salaliitto. Joku taho, en yhtään tiedä mikä, tietysti maksaa kaikille ilmastotieteilijöille kaikkialla maailmassa siitä, että valehtelevat ja vääristelevät tutkimustuloksia. Suunnaton määrä ruskeita kirjekuoria. Eikö tämä ole ihan vain tervettä järkeä? Samoin kuin sekin, että maapallo on oikeasti litteä. Oon näitä juttuja aika paljon funtsinut ja vaistoan kyllä, mikä on totta ja mikä ei. Tiedemiehet sen sijaan eivät tiedä mitään. Tai jos tietävät, niin valehtelevat joko piruuttaan tai sitten joku (en tiedä kuka) maksaa niille siitä. Tiede on huijausta. Haluan palata luolaan. Please, antakaa mun palata sinne lämpimään luolaan suojaan tuulelta.
        #kylläessonbaarissatiedetäänparemmin

• Anonyymi kirjoitti:

Jännä juttu, että ilmastotieteilijät jostain kumman syystä haluavat luoda paniikkia olemalla aika lailla yksimielisiä siitä, että ilmastonmuutos on tosiasia. Siis totta kai kyseessä täytyy olla maailmanlaajuinen salaliitto. Joku taho, en yhtään tiedä mikä, tietysti maksaa kaikille ilmastotieteilijöille kaikkialla maailmassa siitä, että valehtelevat ja vääristelevät tutkimustuloksia. Suunnaton määrä ruskeita kirjekuoria. Eikö tämä ole ihan vain tervettä järkeä? Samoin kuin sekin, että maapallo on oikeasti litteä. Oon näitä juttuja aika paljon funtsinut ja vaistoan kyllä, mikä on totta ja mikä ei. Tiedemiehet sen sijaan eivät tiedä mitään. Tai jos tietävät, niin valehtelevat joko piruuttaan tai sitten joku (en tiedä kuka) maksaa niille siitä. Tiede on huijausta. Haluan palata luolaan. Please, antakaa mun palata sinne lämpimään luolaan suojaan tuulelta.

Ei ole epäilystäkään siitä että monet tiedemiehet hiljaa kannattaa tätä poliittista agendaa, koska siitä odotetaan merkittävää globaalia yhteiskunnallisia vaikutinta joista odotetaan hyviä seurauksia. Siis miksi tappaa maailmanhistorian loistavinta poliittista ideaa.
        On myös luotu kielteinen asia ilmastodenialisti, joka tosin vaikuttaa läninnä keskustelupalstoilla.
        Nythän on niin että asia ei ehkä ole edennyt niinkuin ajateltu, ja vaikutukset alkaa olla jopa kieltieisä. Siinäkö syy monen tiedemiehen kaapistatuloon viimeaikoina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sitä paniikkia on oikein isolla rahalla luotu.
        Ja peräti YK:n toimesta.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15361951/maahanmuutto--ykn-kestava-kehitys--agenda-2030

• Anonyymi

AGW? Onko arjalaisgermaaninen weljeskunta vai mikä se on?

• Anonyymi

Miten Sarkomaa ja Ruottu kommentoivat sitä, että he olivat sekoittaneet keskenään kaksi typpikaasua, vieläpä useaan kertaan?
      Entä miksi he julkaisevat "tutkimuksiaan" toisarvoisissa lehdissä eivätkä ollenkaan tiedelehdissä?

• Anonyymi

No mitä sillä on väliä, että missä on julkaistu, kunhan on julkaistu?
        Vai tarkoitatko, että olisi pitänyt julkaista ilmastohourimoinnin hyväksymässä julkaisussa?

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Tämä allaoleva sivusto sen sijaan on tieteellinen. Ei poliittinen.

Aihe jakaa näkemystä etenkin poliittisella sektorilla. Ja ilmastopaniikin lietsominen tuntuu olevan tietyn puolueen pääagenda. Pelottelu saa aikaan ahdistusta ja sitten löytyy syylliset, kaikki me ihmiset ja varsinkin suomalaiset ja länsimaalaiset, vaikka totuus on aivan toisenlainen. Herkkäuskoisiin siinä vaiheessa uppoaa tämän liikkeen "ilosanoma" ja sen jälkeen onkin helppoa muuttaa koko aiempi maailmankuva ja elämäntapa radikaalisti jotta maapallo ei minun toimieni vuoksi tuhoudu. Kun jo lapsiakin ja heidän herkkää mieltään manipuloidaan ja heistä tehdään kampanjoiden äänitorvia, aatteen välikappaleita, ollaan aika pitkällä henkisen väkivallan tiellä.

http://climatechangereconsidered.org/

• Anonyymi

Mitä haittaa siitä meille on jos taas pienen tauon jälkeen Lapin perukoillakin kasvaa tukkipuita?

• Anonyymi

Metsän kasvaminen tukkipuita tuottavaksi on nykyisin mahdotonta. Suomen metsät hakataan jo nyt keskenkasvuisina.Kiitos tästä ahneille metsänomistajille ja kepu/kokkare metsänhakkuupolitiikalle.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      33
      11625
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7501
    3. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      82
      3929
    4. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      106
      3829
    5. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      43
      3371
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      611
      3237
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      52
      3212
    8. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      91
      3098
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      2033
    10. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      36
      1910
    Aihe