Kun jään bussista Kumpulan kampukseen ja lähden liikennevaloista ylittämään katua kohti yliopistoa.Rinnettä noustessani tulee voimakas homeen haju.Kieleni turpoaa ja voin huonosti.Mistä tämä homeen haju tulee.Muualla maasto ja lehtipuut ovat samalla tavalla varistaneet lehdet maahan ja siellä on ns.terve iman haju.Tulee mieleen,että rakennus on peitetty mullalla rinteeseen ja hapeton kostea hometta.
Homeen haju
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Aika onneton yritys mollata ilmatieteen laitosta..:)Ei onnistu
Se homeenhaju tulee todennäköisesti sun vaatteista.Onko teillä sisäilmat tarkistettu?Onko homekoira käynyt tarkistamassa nurkkanne?Kuinka usein tuuletat?Milloin viimeksi kävit suihkussa?- Anonyymi
Nyt olet kyllä ymmärtänyt kysymykseni väärin.Tällä ei ole mitään tekemistä mainitsemasi laitoksen kanssa.
Kun tulen tähän kampuksen rinteeseen,menen tai tulen bussipysäkille niin voimakas homeen haju tulee juuri tässä kohdassa nenääni.Jotain outoa kyseessä olevassa rinteessä on.Kun olen lenkkeillyt muualla Kumpulan alueella ja maasto ja puusto samankaltainen ja hajuton.
Minä olen vierailija Lapista,joten minun hajuaistini ei ole vielä turtunut.Raikkaan ja terveen ilman tunnistan.Ihmettelen sinun syyttämistä minun hygieeniaani näkemättä tai tapaamatta henkilöä.
- Anonyymi
Kumpula pitää kulottaa homeettomaksi.
- Anonyymi
Olen eri mieltä kulotuksesta.Se ei poista hajuongelmaa.En ole selvän näkijä,mutta sellainen tunne on,että rinteen alla on jokin rakennus joka on homehtunut ja haju tulee maakerroksen läpi.Tämä haju aiheuttaa ihmisille terveysongelmia.
Kun lehdet varisevat puista ja alkavat maatua haju ei ole tälläinen homeen haju.
Toivon todella,että joku alkaisi selvittää hajun alkuperän tässä kyseisessä rinteessä.
- Anonyymi
Kyllä sitä homeenhajua tuntuu monesasa muussakin paikassa sateisen syksyn jälkeen. Jossain notkelmassa muodostuu sopivat olosuhteet homeen kasvulle, ja sehän sitten kasvaa.
Nykyisen homehysterian vallitessa on viranomaiset velvoitettava välittömiin suojelu- ja torjuntatoimiin. On heti prustettava maanlaajuinen homeenhaisreluorganisaatio, joka viipymättä havaitsee maastossa piilevät homepesäkkeet, kieltää pääsyn niiden läheisyyteen ja ryhtyy asianmukaisiin homeenhävitystoimiin.- Anonyymi
60 vuotistaipaleellani olen tallustellut monta niemeä ja notkelmaa,mutta en ole törmännyt vastaavaan homehajuilmiöön,joka maasta nousee noin voimakkaasti ja saan siitä oireita.Normaalitilassa maan pieneliöstö pitää huolen,että maa on kuohkea ja happirikas ,eikä homehajuongelmaa ole.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750