Jeesus Kristus oli juutalainen ja noudatti tarkoin kaikkia Mooseksen lain käskyjä.
Tahdotko elää samalla tavalla kuin Jeesus eli?
Jeesuksenhan pitäisi olla kristittyjen esikuva kaikessa: teoissa, sanoissa ja tekemättä jättämisessä.
Tahdotko elää samalla tavalla kuin Jeesus?
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhaa liittoa ei enää ole, joten samalla tavalla ei voi enää elää.
Mutta meillä on uusi liitto ja sen käskyt ja ohjeet ja varsinkin Pyhä Henki opettaja, joka neuvoo meitä elämään tässä ajassa ja yhteiskunnassa.- Anonyymi
Vanhaan liittoa ei enää ole, mutta uudessa liitossa on samanlainen vaatimus noudattaa Mooseksen lakia. Pyhä Henki kehottaa noudattamaan lakia.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Liha ei alistu noudattamaan lakia, mikä on vihollisuutta Kristusta vastaan. Jos joku ei halua noudattaa Mooseksen lakia, niin hän ei ole Kristuksessa.
Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
----
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhaan liittoa ei enää ole, mutta uudessa liitossa on samanlainen vaatimus noudattaa Mooseksen lakia. Pyhä Henki kehottaa noudattamaan lakia.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Liha ei alistu noudattamaan lakia, mikä on vihollisuutta Kristusta vastaan. Jos joku ei halua noudattaa Mooseksen lakia, niin hän ei ole Kristuksessa.
Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
----
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.Hep7:12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.
- Anonyymi
Jeesus noudatti oikein lakia, ei pakonomaisesti, ei kirjainta tuijottamalla.
Jo Jumalan mieleinen mies, Daavid, sovelsi lakia oikein ja mm. söi näkyleivät, vaikka niitä ei lain mukaan olisi saanut syödä. Daavid tulkitsi lakia oikein ja tunsi armon Jumalan.
Jeesus moitti vähän väliä lainopettajia väärästä lain tulkinnasta ja osoitti oikean tavan.
Lain oikean soveltamisen takia Jeesus oli jatkuvasti uskonnollisen eliitin kanssa napit vastakkain, joka kyllä luuli tietävänsä ja tekevänsä oikein, mutta joka Jeesuksen silmissä tulkitsi ja sovelsi lakia väärin, orjuuttaen ihmisiä. Samaa erehtymistä näkee näilläkin palstoilla. Ja judaismissa.- Anonyymi
>>>Jeesus noudatti oikein lakia, ei pakonomaisesti, ei kirjainta tuijottamalla.<<<
Jeesus noudatti lakia pilkun tarkasti. Jeesus ei kumonnut laista mitään, vaan vaati kaikkien käskyjen noudattamista.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Protestanttikristillisyydessä ei noudateta lakia, mikä on tie kadotukseen. Papisto purkaa lakia ja hyväksyy lain rikkomisen, mikä jotaa siihen, etteivät sellaiset papit pelastu, kuten Jeesus näillä ankarilla sanoilla varoitti:
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan
>>>Jo Jumalan mieleinen mies, Daavid, sovelsi lakia oikein ja mm. söi näkyleivät, vaikka niitä ei lain mukaan olisi saanut syödä. Daavid tulkitsi lakia oikein ja tunsi armon Jumalan.<<<
Tämä on väärää opetusta. Armo ei ole tarkoitettu lain rikkomista varten vaan parannuksen tekoa varten. Daavid ei rikkonut lakia, koska lain mukaan Jumala haluaa ennemmin laupeutta kuin uhria. Uhrileivät sai lain mukaan syödä, koska muuta ruokaa ei ollut, minkä Jeesus opetti fariseuksille.
Hoos 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
>>>>Lain oikean soveltamisen takia Jeesus oli jatkuvasti uskonnollisen eliitin kanssa napit vastakkain, joka kyllä luuli tietävänsä ja tekevänsä oikein, mutta joka Jeesuksen silmissä tulkitsi ja sovelsi lakia väärin, orjuuttaen ihmisiä.<<<<
Lain noudattaminen ei ole koskaan syntiä eikä koskaan johda synnin orjuuteen, jos lakia noudattaa uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Room 7:7 Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki syntiä? Ei toki.
>>>>Samaa erehtymistä näkee näilläkin palstoilla. Ja judaismissa.<<<<
Suomessa käytetiin toisen maailmansodan aikana sanaa judaismi pilkkaamistarjoituksessa, koska luterilaiselle kirkolla oli tiivis yhteys Saksan kirkkoon, joka tuli natseja.
Jeesus Kristus on juutalaisten kuningas, joka noudatti tarkasti Mooseksen lakia. Joka pilkkaa tätä asiaa jollakin tavala, hän pilkkaa Herraa. Kuten Jeesus sanoi, niin hän ei armahda sellaisia häneen uskovia, jotka eivät tee parannusta laittomuudesta, vaikka he puhuisivat kielillä.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Jos joku harjoittaa kristinuskoa helluntailiikkeen oppien mukaan, niin hän saa varman tuomion kadotukseen laittomuuden tekijänä, koska helluntailaisuus perustuu pääsosin laittomuuteen, laittomuuden hyväksymiseen, menestysteologiaan, vieraaseen tuleen ja vääriin profetoihin. Anonyymi kirjoitti:
>>>Jeesus noudatti oikein lakia, ei pakonomaisesti, ei kirjainta tuijottamalla.<<<
Jeesus noudatti lakia pilkun tarkasti. Jeesus ei kumonnut laista mitään, vaan vaati kaikkien käskyjen noudattamista.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Protestanttikristillisyydessä ei noudateta lakia, mikä on tie kadotukseen. Papisto purkaa lakia ja hyväksyy lain rikkomisen, mikä jotaa siihen, etteivät sellaiset papit pelastu, kuten Jeesus näillä ankarilla sanoilla varoitti:
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Room 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan
>>>Jo Jumalan mieleinen mies, Daavid, sovelsi lakia oikein ja mm. söi näkyleivät, vaikka niitä ei lain mukaan olisi saanut syödä. Daavid tulkitsi lakia oikein ja tunsi armon Jumalan.<<<
Tämä on väärää opetusta. Armo ei ole tarkoitettu lain rikkomista varten vaan parannuksen tekoa varten. Daavid ei rikkonut lakia, koska lain mukaan Jumala haluaa ennemmin laupeutta kuin uhria. Uhrileivät sai lain mukaan syödä, koska muuta ruokaa ei ollut, minkä Jeesus opetti fariseuksille.
Hoos 6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
>>>>Lain oikean soveltamisen takia Jeesus oli jatkuvasti uskonnollisen eliitin kanssa napit vastakkain, joka kyllä luuli tietävänsä ja tekevänsä oikein, mutta joka Jeesuksen silmissä tulkitsi ja sovelsi lakia väärin, orjuuttaen ihmisiä.<<<<
Lain noudattaminen ei ole koskaan syntiä eikä koskaan johda synnin orjuuteen, jos lakia noudattaa uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Room 7:7 Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki syntiä? Ei toki.
>>>>Samaa erehtymistä näkee näilläkin palstoilla. Ja judaismissa.<<<<
Suomessa käytetiin toisen maailmansodan aikana sanaa judaismi pilkkaamistarjoituksessa, koska luterilaiselle kirkolla oli tiivis yhteys Saksan kirkkoon, joka tuli natseja.
Jeesus Kristus on juutalaisten kuningas, joka noudatti tarkasti Mooseksen lakia. Joka pilkkaa tätä asiaa jollakin tavala, hän pilkkaa Herraa. Kuten Jeesus sanoi, niin hän ei armahda sellaisia häneen uskovia, jotka eivät tee parannusta laittomuudesta, vaikka he puhuisivat kielillä.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Jos joku harjoittaa kristinuskoa helluntailiikkeen oppien mukaan, niin hän saa varman tuomion kadotukseen laittomuuden tekijänä, koska helluntailaisuus perustuu pääsosin laittomuuteen, laittomuuden hyväksymiseen, menestysteologiaan, vieraaseen tuleen ja vääriin profetoihin.Ansaitset teoillasi KAASUA!
- Anonyymi
> Tahdotko elää samalla tavalla kuin Jeesus?
Tahdon.- Anonyymi
Noudata sitten Mooseksen lakia.
Jos sinä et noudata lakia, niin sinä et ole Kristuksessa vaan sinä olet valehtelija, kuten nämä jakeet asian määrittelevät:
1 Joh 2:3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään. [Joh. 14:21]
6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noudata sitten Mooseksen lakia.
Jos sinä et noudata lakia, niin sinä et ole Kristuksessa vaan sinä olet valehtelija, kuten nämä jakeet asian määrittelevät:
1 Joh 2:3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään. [Joh. 14:21]
6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.Toraisti sanoo täyttävänsä kaikki 613 lakipykälää. Hän ei uskalla käydä edes vesivessa.
- Anonyymi
1Joh.2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. Fil.2:5. 1Piet.2:21.
- Anonyymi
Judaistit toimivat niin kuin fariseukset.
En osaa muuttaa vettä viiniksi. Kyllä vituttaa...
Eläminen jonkun opin mukaan edellyttää myös kuolemista samalla tavalla, onhan kuolema väistämättömyys, elämän luonnollinen jatke toisessa ulottuvuudessa. Siksi aloittajan olisi ollut parempi kysyä, kuinka moni kristitty on valmis kuolemaan ristillä muiden puolesta, niin kuin Jeesus teki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2052394
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401582Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1351232Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2881028Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56982Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis302963Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20912- 55906
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19774Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58763