Tiedetään, että cosx=√3/2. Laske cos=x/2 tarkka arvo ???????
Apua!! Osaisko joku matemaatikko laskee??
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Aika haastavaa kun kysymyksessä ei ole mitään järkeä. Ehkä joku matemaatikko osaa tuon laskea.
- Anonyymi
cos(2t)=2cos^2(t)-1
cos(2t)=sqrt3/2
t=x/2- Anonyymi
Eihän aloittaja tuota kysynyt!
- Anonyymi
Minä päädyin likiarvoilla tuohon samaan. Käytin hyväkseni yksikköympyrää ja sen ympärysmittaa 2*pii.
- Anonyymi
Avaaja, laita nyt edes tehtävä kunnolla esiin.
- Anonyymi
Jos cosx=√3/2, niin "muistikolmiosta" tiedetään, että x on 30 astetta. Kysyttiinkö nyt siis cos(15) tarkkaa arvoa ?
Jos kysyttäisiin cos(2x) = cos(60), niin se on helposti pääteltynä 1/2. - Anonyymi
Olin laittanut aluksi väärin, tässä oikea
Laske cosx/2 tarkka arvo (ei = merkillä- Anonyymi
No nyt tuli todella oikea ja täsmällinen kysymys.
- Anonyymi
Edellä esitetystä (18:42 viesti) kaavasta saadaan
cos(x/2) = √( (cos(x) 1)/2 ) = √( √(3)/2 1)/2)
x/2 on 15 asteen kulma. Tuo viimeisin lauseke on sen tarkka arvo. - Anonyymi
"Olin laittanut aluksi väärin, tässä oikea
Laske cosx/2 tarkka arvo (ei = merkillä"
jos kerran cosx = √3/2, niin cosx/2 = √3/4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olin laittanut aluksi väärin, tässä oikea
Laske cosx/2 tarkka arvo (ei = merkillä"
jos kerran cosx = √3/2, niin cosx/2 = √3/4Täytyy olla cos(x/2) laskettavana, kun tunnetaan cos(x). Vastaus on viestissä 20:31 edellä.
- Anonyymi
Kulmanpuolittajalausetta ja Pythagoran lausetta käyttäen se selviää.
- Anonyymi
cos(x) = cos(x/2 x/2) = cos^2(x/2) - sin^2(x/2) = 2 cos^2(x/2) - 1
cos(x/2) = sqrt( 1/2 (1 cos(x)))
cos(x/2) = sqrt(1/2 sqrt(3)/4)
(x = pii/6 = 30 astetta ja x/2 = pii/12 = 15 astetta) - Anonyymi
Tosi sekavaa, eikä tuota voi miettiä, koska matemaattinen ongelmaratkaisu heikkenee.
Cos ei merkitse mitään
Cos x kyllä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2344002Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411471
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770