Kauanko Parsakaali säilyy kylmäkaapissa? Siis mistä tiedän milloin sitä ei enää saa käyttää..?
Parsan säilyvyys?
6
13500
Vastaukset
- Nipsu
Hyvä parsakaali on kiinteää ja tumman vihreää. Kun nuput alkavat aueta ja kellertää, se alkaa auttamatta olla vanhaa. Eli mitä pikemmin syöt, sitä parempaa on laatu.
- ärsyttää
Kummallista, että kun tarkoitetaan parsakaalia, niin puhutaan parsasta! Parsa on niin jalo ja ihana kasvis, että ei tulisi mieleenkään puhekielessä sotkea sitä kaaliin.
Olen pari kertaa keväällä juossut parsaa ostamaan, kun mainoksessa on lukenut parsaa...
Anteeksiantamatonta huolimattomuutta.
Sen parsakaalin säilyvyydestä: kun kukinnot saavat kellahtavaa sävyä ja hieman aukeavat on parsakaalin paikka jäteastiassa. Ei se silti myrkylliseksi ole muuttunut, mutta ravintoaineet ovat kyllä minimissä ja ennen kaikkea maku tiessään. Parsakaalin maku on parhaimmillaan, kun nuput ovat tumman vihreät ja tiukasti kiinni. - Sipuli11
www.kuinka.fi
- Margir
Minä halusin tietää PARSAN säilyvyydestä, en parsakaalin! Söin usean päivän vanhaa parsaa ja nyt olen oksennellut, huimaa ja pää kipee.
- Anonyymi
Niin parsa (sellainen tankoparsa) on myrkyllinen. Ainoastaan uudet alut käyvät syötäväksi ja niitä on kaupassakin myynnissä. Kun parsa kasvaa isoksi siihen tulee pieniä kukintoja ja niihin punaisia myrkyllisiä marjoja. Jotkut saavat pensaasta jopa iho-oireita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin parsa (sellainen tankoparsa) on myrkyllinen. Ainoastaan uudet alut käyvät syötäväksi ja niitä on kaupassakin myynnissä. Kun parsa kasvaa isoksi siihen tulee pieniä kukintoja ja niihin punaisia myrkyllisiä marjoja. Jotkut saavat pensaasta jopa iho-oireita.
Eli kannattaa valmistaa ja syödä mahdollisimman pian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 19111569
- 585479
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462767- 402405
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131871Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441845Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut291704Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k121576Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61486Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421478