Kauanko Parsakaali säilyy kylmäkaapissa? Siis mistä tiedän milloin sitä ei enää saa käyttää..?
Parsan säilyvyys?
6
13112
Vastaukset
- Nipsu
Hyvä parsakaali on kiinteää ja tumman vihreää. Kun nuput alkavat aueta ja kellertää, se alkaa auttamatta olla vanhaa. Eli mitä pikemmin syöt, sitä parempaa on laatu.
- ärsyttää
Kummallista, että kun tarkoitetaan parsakaalia, niin puhutaan parsasta! Parsa on niin jalo ja ihana kasvis, että ei tulisi mieleenkään puhekielessä sotkea sitä kaaliin.
Olen pari kertaa keväällä juossut parsaa ostamaan, kun mainoksessa on lukenut parsaa...
Anteeksiantamatonta huolimattomuutta.
Sen parsakaalin säilyvyydestä: kun kukinnot saavat kellahtavaa sävyä ja hieman aukeavat on parsakaalin paikka jäteastiassa. Ei se silti myrkylliseksi ole muuttunut, mutta ravintoaineet ovat kyllä minimissä ja ennen kaikkea maku tiessään. Parsakaalin maku on parhaimmillaan, kun nuput ovat tumman vihreät ja tiukasti kiinni. - Sipuli11
www.kuinka.fi
- Margir
Minä halusin tietää PARSAN säilyvyydestä, en parsakaalin! Söin usean päivän vanhaa parsaa ja nyt olen oksennellut, huimaa ja pää kipee.
- Anonyymi
Niin parsa (sellainen tankoparsa) on myrkyllinen. Ainoastaan uudet alut käyvät syötäväksi ja niitä on kaupassakin myynnissä. Kun parsa kasvaa isoksi siihen tulee pieniä kukintoja ja niihin punaisia myrkyllisiä marjoja. Jotkut saavat pensaasta jopa iho-oireita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin parsa (sellainen tankoparsa) on myrkyllinen. Ainoastaan uudet alut käyvät syötäväksi ja niitä on kaupassakin myynnissä. Kun parsa kasvaa isoksi siihen tulee pieniä kukintoja ja niihin punaisia myrkyllisiä marjoja. Jotkut saavat pensaasta jopa iho-oireita.
Eli kannattaa valmistaa ja syödä mahdollisimman pian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1897836
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes954095- 682672
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se751702Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3941629- 641508
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201486Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171141Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791070Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841068