disselle kysymys

Anonyymi

kuinka monta tupakkia poltit päivässä ja kun lopetit niin kauanko kesti pahimmat oireet ja tupakin himo eli koska helpottuu esim himo että sen jälkeen olisi helpompi olla ilman tupakkia jos siihen asti pääsee polttamatta

79

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Disse selviää siitä! Tupakointi on nyt lopullisesti loppu.

• Anonyymi

Naisena ainakin minä saan tupakoivasta miehestä astmakojtauksen, ja ilman kulkeminen loppuu siihen, koettu on. En pystyisi olla lähellä vaikka haluaisin 😥

• Anonyymi

Ei se nyt homoksi tee, mutta mulla salpautuu henki 😥

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se nyt homoksi tee, mutta mulla salpautuu henki 😥

Ai utopia setähän se taas siinä...

• Anonyymi

oletko sinäkin lopettanut ja pelkäät jos tapaat tupakoivan miehen niin alat itsekkin uudestaan polttamaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

oletko sinäkin lopettanut ja pelkäät jos tapaat tupakoivan miehen niin alat itsekkin uudestaan polttamaan

Minä en pysty hengittämään sillä tavalla enää 😥 mies ei saisi polttaa jos meinaa, että olen hengissä, se ei ole leikin asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en pysty hengittämään sillä tavalla enää 😥 mies ei saisi polttaa jos meinaa, että olen hengissä, se ei ole leikin asia.

mutta entäs jos se oikea polttaa ja kun se pussaa niin tiedät olet elossa ja kun se rakastelee sinua niin ehkä olet tiedottomana tai taju pois onnesta vähän aikaa ja kun taju palaa niin tiedät elät ja olet onnellinen ja huomaat kaupassa ostit sille tupakkia niin se on sinun miehesi eikä kenenkään muun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutta entäs jos se oikea polttaa ja kun se pussaa niin tiedät olet elossa ja kun se rakastelee sinua niin ehkä olet tiedottomana tai taju pois onnesta vähän aikaa ja kun taju palaa niin tiedät elät ja olet onnellinen ja huomaat kaupassa ostit sille tupakkia niin se on sinun miehesi eikä kenenkään muun

No kuten sanoin mun henki salpautuu saman tien halusin minä sen oikean vaikka miten kovasti. Siinä ei kauaa potkita. Aika elotonta saa mies käsitellä jos niin on...Tunteet ja fysiikkaa voivat mennä ristiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kuten sanoin mun henki salpautuu saman tien halusin minä sen oikean vaikka miten kovasti. Siinä ei kauaa potkita. Aika elotonta saa mies käsitellä jos niin on...Tunteet ja fysiikkaa voivat mennä ristiin.

joopa joo älä ole kramaattinen niin kyllä sinä sen oikean suukosta selviät niin poltti hän tai ei ja vaikka polttaisikin niin haluat suukkoja lisää ja lisää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joopa joo älä ole kramaattinen niin kyllä sinä sen oikean suukosta selviät niin poltti hän tai ei ja vaikka polttaisikin niin haluat suukkoja lisää ja lisää

No älä viitsi höh en ole ”kramaattinen” olen realistinen :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No älä viitsi höh en ole ”kramaattinen” olen realistinen :D

luulet vain mutta mielesi muuttuu kun tapaat sen oikean ja se pussaa sinua ja rakastutte ja 155v päästä huomaat oho se polttaakin ja on polttanut koko ajan ja sitten voisi joku kysyä et sitten kuollutkaan ja pussaillen lhdette miehesi kanssa pois eli se siitä höppänä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

luulet vain mutta mielesi muuttuu kun tapaat sen oikean ja se pussaa sinua ja rakastutte ja 155v päästä huomaat oho se polttaakin ja on polttanut koko ajan ja sitten voisi joku kysyä et sitten kuollutkaan ja pussaillen lhdette miehesi kanssa pois eli se siitä höppänä

Voi sinua...🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua...🙂

sinä se höpsö olet ja toivon että löydät sen iki oman pussaus kaverisi ja siinä se kuolema ja hengenahdistus kun 1v päästä menette naimisiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sinä se höpsö olet ja toivon että löydät sen iki oman pussaus kaverisi ja siinä se kuolema ja hengenahdistus kun 1v päästä menette naimisiin

Meinaat, että astma hoituu avioliitolla :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meinaat, että astma hoituu avioliitolla :D

no silloin mies polttaa parvekkeella tai ulkona ja kun olette yhdessä ulkona niin mies menee sivummalle polttaan tupakin ja kun polttanut niin palaa luoksesi eli et ole haistanut yhtään tupakin savua mutta tietysti ekoilla treffeillä kannattaa sanoa ettei kiinnostunut ja eroatte ystävinä tai sanot en saa kanssasi happea ahdistat minua ja en halua nähdä enään koskaan sinua ja moikka ja lähdet pois ja etsit savuttoman miehen vaikka se ei olisikaan se oikea

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no silloin mies polttaa parvekkeella tai ulkona ja kun olette yhdessä ulkona niin mies menee sivummalle polttaan tupakin ja kun polttanut niin palaa luoksesi eli et ole haistanut yhtään tupakin savua mutta tietysti ekoilla treffeillä kannattaa sanoa ettei kiinnostunut ja eroatte ystävinä tai sanot en saa kanssasi happea ahdistat minua ja en halua nähdä enään koskaan sinua ja moikka ja lähdet pois ja etsit savuttoman miehen vaikka se ei olisikaan se oikea

Ei auta. Mies joutuu lopettamaan tupakoinnin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä tullaankin kohtaan,’missä mies joutuu miettimään oman kullan ja tupakin välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä tullaankin kohtaan,’missä mies joutuu miettimään oman kullan ja tupakin välillä.

äläs nyt ole noin kova mutta mies voi sanoa valitsen kummatkin ja miksi olet ilkeä ja haluat että miestäsi sattuu että se ei saa tupakkia aika ilkeää mutta miehen on mörähdettävä ja sanoa mennään kahville ja rauhoitu ystäväin

• No mä poltin keskimäärin ehkä 15 kpl camel-merkkisiä tupakoita päivään.

Sit aloitin Champix-lääkekuurin. Ehkä 4 päibää otettiin 0,5 mg päivässä, sit 4 taas 1 mg ja sit nostettiin 2 mg/vrk. Tupakki jäi pois ehkä 12 päivä kuuria. Sit söin kuukauden aloituskuurin ja toista jatkokuuria ehkä viikon, kun palo hermo yöunien menetykseen, mutta lääke olisi kannattanut myös lopettaa pikkuhiljaa... teki vähän häijyä kertalaakista lopetus... ja nyt tuli 16 päivä kolme kuukautta ilman.

Vieläkään se ei ole ihan täysin normaalia tämä olotila, että kyllä sitä tavallaan kaipaa, mutta en halua. Oon mä käynyt kavereitten kanssa tupakkikopissa ja ollut lähellä, kun joku toinen polttaa, mutta mä tiedän, että se maistuis pitkään paskalle ja kaikki huono juttu vaan palais...

Mikäänhän sitä tunnetta kun polttaa, ei korvaa. Se fiilis pitää hyvästellä. Mutta vieläjän sitä voi tulla muita, terveellisempiä fiiliksiä. ☺️👌

• Anonyymi

Mahtavaa!!

• Anonyymi kirjoitti:

Mahtavaa!!

Juu. Se on hoidettu, mutta on tässä vielä muutakin... yks juttu kerrallaan. 😀👌

• Anonyymi

eli vaikeaa tulee olemaan no onko mitään korviketta jota voi käyttää tupakan himoon esim karkit purkka tai jokin muu kamalaa jos jatkuvasti tekee mieli ja halut kasvaa sekuntti sekuntilla ja tosi hieno ja tosi kova saavutus että olet pystynyt lopettammaan arvostan sitä niin hieno juttu

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Juu. Se on hoidettu, mutta on tässä vielä muutakin... yks juttu kerrallaan. 😀👌

Joo, rauhassa kun ei niitä kerralla voi saada kuntoon.

• Anonyymi kirjoitti:

eli vaikeaa tulee olemaan no onko mitään korviketta jota voi käyttää tupakan himoon esim karkit purkka tai jokin muu kamalaa jos jatkuvasti tekee mieli ja halut kasvaa sekuntti sekuntilla ja tosi hieno ja tosi kova saavutus että olet pystynyt lopettammaan arvostan sitä niin hieno juttu

No mus auttoi noi lääkkeet alkuun, mutta kyllä se todellinen homma täytyy käydä itsensä kanssa.
        Mä olin joskus ihan varma, etten tähän pystyis mitenkään, mut nyt uskon.... ja uskon nyt oikeastaan kykeneväni vaikka mihin.

Oikeastaan kyse ei minusta ollut selkärangasta, vaan itsestään välittämisestä. Halusin sen hyvän itselle. 🙂👌

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, rauhassa kun ei niitä kerralla voi saada kuntoon.

No nää tälläset on yllättävän isoja juttuja. Ei tullut mieleenkään... poikii vähän remonttia sinne ja tänne sitten. Ja tottumista...

Nyt oon monesti kironnut, kun ei oo enää tulta mukana. 🤣

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No mus auttoi noi lääkkeet alkuun, mutta kyllä se todellinen homma täytyy käydä itsensä kanssa.
        Mä olin joskus ihan varma, etten tähän pystyis mitenkään, mut nyt uskon.... ja uskon nyt oikeastaan kykeneväni vaikka mihin.

Oikeastaan kyse ei minusta ollut selkärangasta, vaan itsestään välittämisestä. Halusin sen hyvän itselle. 🙂👌

itselläni taas hinta kun 25-40 menee päivässä ja koko ajan nousee niin tulee kipuraja vastaan niin pian kympin aski niin onse vähän liikaa

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

ja mitä sitten kun lääkkeet loppu tai lopetit niiden käytön niin sitten vastako alkoi tosi taistelu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja mitä sitten kun lääkkeet loppu tai lopetit niiden käytön niin sitten vastako alkoi tosi taistelu

Ei se ala jos vaan luotat siihen että pärjäät ilman mitään apuja.

-8 vuotta sitten lopettanut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saa siihen apua, Disse tietää antaa esimerkkejä.

• Anonyymi kirjoitti:

No eipä oikeastaan... sitten jo pärjäs ilmsn lääkkeitäkin... kyllä joku 2 viikkoa on se aika, mikä oli pahin? 🤔

Mutta nämä on yksilöllisiä. Mikä toimii mulle, ei toimi just niin sulle. Näihin varmaam on jossain jotain neuvontaakin. Apteekit tietää, lääkärit tietää jotain ja netistä kannattaa katsella. Eikä kannata nostaa selkää pystyyn, jos yks konsti ei auta... aina voi kokeilla muuta. Eno lopetti suihkeella, isä laastarilla, mä lääkkeillä ja toinen eno vaan lopetti. Niin tais kolmas eno putta purukumiakin. 😬

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No nää tälläset on yllättävän isoja juttuja. Ei tullut mieleenkään... poikii vähän remonttia sinne ja tänne sitten. Ja tottumista...

Nyt oon monesti kironnut, kun ei oo enää tulta mukana. 🤣

Tervapastilleja ja niitäkin kohtuudella :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

itselläni taas hinta kun 25-40 menee päivässä ja koko ajan nousee niin tulee kipuraja vastaan niin pian kympin aski niin onse vähän liikaa

Jos päivässä menee 40 euroa niin se on vuodessa käsittämättömät 14 600 e.

• Anonyymi kirjoitti:

No sen jinta ei ainakaan ikinä alaspäin tule...

Ja yks juttu mikä tässä on muuten unohtunut...

Se on orjuutus! 🙄

Mua ainakin tupakki orjuutti. Oli pakko vaikka tyyliin kello 05:00 herätä, että kerkes halea jostain anc;ltä töihin tupakkaa. Jostain kivasta hommasta piti lähtee pois, kun loppu tupakat ja aina oli pidettävä niistä huoli, etteivät loppuneet.

Nyt ei ole väliä. Avaimet ja puhelin kortteineen vaan mukaan ja ulos. ☝️😀

• Anonyymi kirjoitti:

Jaiks! Tuollahan lämmittää eristämättömän kivitalon vuoden! 😳

• Anonyymi kirjoitti:

Tervapastilleja ja niitäkin kohtuudella :)

Jostainhan se terva on saatava! 😳🤣

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Se on orjuutus! 🙄

Mua ainakin tupakki orjuutti. Oli pakko vaikka tyyliin kello 05:00 herätä, että kerkes halea jostain anc;ltä töihin tupakkaa. Jostain kivasta hommasta piti lähtee pois, kun loppu tupakat ja aina oli pidettävä niistä huoli, etteivät loppuneet.

Tuokin muuten juu 🤔

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Jaiks! Tuollahan lämmittää eristämättömän kivitalon vuoden! 😳

Nii-in, luulin, että Casion näyttö on rikki, mut ei 😱

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

25-40 kpl tupakkia päivässä

• Anonyymi kirjoitti:

Nii-in, luulin, että Casion näyttö on rikki, mut ei 😱

Ehkä saattoi lipsahtaa joku tuossa... ksllista merkkiä pitäis olla ja paljon... 🙄

Mutta jotkut poltti 1,5-2 toppaa päivään, se tekis 14 kpl viikkoon ja se kertaa 52 kertaa 7,2€ vaikka.

5096 euroa.... mutta useat tuollaset polttaa sit tuontitupakkaa, se on jotain 3,5 € aski, että puolet tuosta, mutta on isoja rahoja silti. 🤔

Pitäisköhän alkaa diilaamaan röökiä? 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

25-40 kpl tupakkia päivässä

No mäkin jo mietin, mutta se ois toi reippa viis tonttua, jos sen reippa 7 euroa askista maksat...😳

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rahamiehet ne polttaa. Köyhällä ei ole varaa.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Se on orjuutus! 🙄

totta puhut ja hinta tosiaan ei laske ja kaikki veroa eikä siitä kauaan ole kun askin sai 3 eurolla ja sätkäpussin 11.90 markalla ja askin sai alle 15 markalla halvimman vai oliko halvin aski se alle 12 markkaa ja nyt sama pian 10euroa ja kaikki veroa niin ei sitä summaa halua enään maksaa

• Anonyymi kirjoitti:

totta puhut ja hinta tosiaan ei laske ja kaikki veroa eikä siitä kauaan ole kun askin sai 3 eurolla ja sätkäpussin 11.90 markalla ja askin sai alle 15 markalla halvimman vai oliko halvin aski se alle 12 markkaa ja nyt sama pian 10euroa ja kaikki veroa niin ei sitä summaa halua enään maksaa

Mä muuten opettelin polttamaan camelia kun se maksoi 18:90 mk/aski. 😀

Muistan yhden hauskan onnenhetken: ostin topan camelia, 30 mk:lla nensaa e-mallin kadettiin ja msksoin 50 mk setelillä. Tyrkkäsin 10 penniä taskuun ja 1 mk kolikon apila-pelikoneeseen ja pudotin 50 mk. Sit samat ostokset äkkiä. 😜
        Mutta sitten Ray ei enää suostunut rahoittamaan poikamieselämääni enempää. 🤣

• Anonyymi

Lisäksi: Oletteko laskeneet polttamisenne kulut? Paljonko menee rahaa täysin hukkaan/vuosi?

Mitä tekee euroissa? Savuna ilmaan..,
      Mitä saisitte sillä rahalla? 😔

• Anonyymi

15 kg läskiä ja vanhuusajan diabeteksen.

• Mun tahdilla vuoteen 1965 euroa.

Mun Kawa maksoi 2250 muistaakseni? Että pikkuisen reilun vuoden polttamattomuudella on Kawa kuitattu... tosin, mä oon jo sen kuitannut, joten mitäs sit? 🤔 Voiskin ehkä miettii ajokelkkaa ens talveks reitille. 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

15 kg läskiä ja vanhuusajan diabeteksen.

Tupakka on valtava turha menoerä :(

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Mun tahdilla vuoteen 1965 euroa.

Mun Kawa maksoi 2250 muistaakseni? Että pikkuisen reilun vuoden polttamattomuudella on Kawa kuitattu... tosin, mä oon jo sen kuitannut, joten mitäs sit? 🤔 Voiskin ehkä miettii ajokelkkaa ens talveks reitille. 😄

Hyvä kun laitoit tuon rahaesimerkin. Katsokaapa nyt kaikki tuota summaa ihan opiksi. Se on realistinen euromäärä mikä menee täysin hukkaan.

Olen äärettömän vaikuttunut sun elämänmuutoksesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kun laitoit tuon rahaesimerkin. Katsokaapa nyt kaikki tuota summaa ihan opiksi. Se on realistinen euromäärä mikä menee täysin hukkaan.

No toi rahajutska kyllä näkyi jotenkin ostoksissa... se 7 euroa joka päivä periaatteessa kyllä näkyi..

Ja sit joku olutkin... kyllä sekin maksaa. Mä lipittelin aina sandelssia, kun vain se kävi mun pakille... tai ei siis käynyt miin pahasti. 🙄
        Se taitaa olla kalliimpia ns. Perusoluista. Olisiko se 8 päkkki maksanut 15-16 euroa ja jos niitä viikossa joi yhden, niin 780 euroa se on senkin hupailun hinta vuoteen. Paljonkos etelänmatka maksaa hotelleineen? 😄

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No toi rahajutska kyllä näkyi jotenkin ostoksissa... se 7 euroa joka päivä periaatteessa kyllä näkyi..

Ja sit joku olutkin... kyllä sekin maksaa. Mä lipittelin aina sandelssia, kun vain se kävi mun pakille... tai ei siis käynyt miin pahasti. 🙄
        Se taitaa olla kalliimpia ns. Perusoluista. Olisiko se 8 päkkki maksanut 15-16 euroa ja jos niitä viikossa joi yhden, niin 780 euroa se on senkin hupailun hinta vuoteen. Paljonkos etelänmatka maksaa hotelleineen? 😄

Aina kun tekee mieli, pane takin taskuun varalle nuo summat. Voit pahalla hetkellä ottaa laskelman esille ja sitten taas muistat maalialueen :)

Ei oo mitään niin hienoa kun kuulla tämmösistä päätöksistä ja onnistumisista. Et voi muuta kuin voittaa ja sun läheisetkin voittaa, voitatte kaikki niin monella eri alueella.

Huikeaa työtä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

haudassa ei sitten ole meno kuluja mutta eläessä kannattaa nauttia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

haudassa ei sitten ole meno kuluja mutta eläessä kannattaa nauttia

Mutta nautitko pelkästä savupilvestä oikeasti jos ihan loppuviimein rehellisiä ollaan? :(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta nautitko pelkästä savupilvestä oikeasti jos ihan loppuviimein rehellisiä ollaan? :(

Ja se menokin voi pahassa tapauksessa nopeutua...

• Anonyymi kirjoitti:

Aina kun tekee mieli, pane takin taskuun varalle nuo summat. Voit pahalla hetkellä ottaa laskelman esille ja sitten taas muistat maalialueen :)

Ei oo mitään niin hienoa kun kuulla tämmösistä päätöksistä ja onnistumisista. Et voi muuta kuin voittaa ja sun läheisetkin voittaa, voitatte kaikki niin monella eri alueella.

Huikeaa työtä.

No näissä kaikista terveyden ja rahan ymnä muitten selkeältä tuntuvien kannustimien kohdalta voin sanoa, että ei tupakoitsija niitä polttaessaan mieti.

Mutta jos polttaessaan miettii hetken, että arvostanko ja välitänks mä itsestäni tässä. Annanko itselle tässä jotain muka, vai vienkö mä tässä itseltä jotain pois?

Tuollasesta mun idea tähän sit lähti. Ei nytkkiä pöytään ja perkelettä vaan hiljainen kysymys kiltisti suoraan itselle. Miksi? 😬

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No näissä kaikista terveyden ja rahan ymnä muitten selkeältä tuntuvien kannustimien kohdalta voin sanoa, että ei tupakoitsija niitä polttaessaan mieti.

Mutta jos polttaessaan miettii hetken, että arvostanko ja välitänks mä itsestäni tässä. Annanko itselle tässä jotain muka, vai vienkö mä tässä itseltä jotain pois?

Tuollasesta mun idea tähän sit lähti. Ei nytkkiä pöytään ja perkelettä vaan hiljainen kysymys kiltisti suoraan itselle. Miksi? 😬

Kohti parempaa. Nyt hyvää yötä savuttomille ja vielä toistaiseksi savuavillekin. Olipa paljon näkökulmia tuova keskustelu kiitos 🤗

• Anonyymi kirjoitti:

Kohti parempaa. Nyt hyvää yötä savuttomille ja vielä toistaiseksi savuavillekin. Olipa paljon näkökulmia tuova keskustelu kiitos 🤗

Juu, näitä tänne välillä osuu. 🙂

Öitä vaan. 😴

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen laskenut. 210e / kk. Ei haittaa. Joku syö rahansa, joku juo. Itse poltan.

• Anonyymi

onnea disselle hienosta saavutuksesta

• Thänksistä.

• Ite lopetin laskemalla tupakoiden määrää pikkuhiljaa. Viimein poltin kolme tupakkia päivässä. Niistä oli kaikkein vaikein luopua.

Kuten Disse sanoi, mikään ei korvaa sitä nautintoa jonka tupakasta saa. Lähimmäksi pääsee ehkäpä liikunnan avulla. Ihan jo kevyt kävelylenkki auttaa pahimpaan tuskaan, kun saa endorfiineja liikkeelle.

Lopettamista tavallaan välillä kadunkin, kun on ikävä tupakointia. Se on kuitenkin niin tappava myrkky, että en tule enää koskaan polttamaan. Usein kuitenkin mietin tupakkaa. Miten jotakin voikin haluta ja inhota samaan aikaan niin paljon.

• Totta. Mutta toi kaipuu on tunne. Kuten se kun poltti sitä tupakkaa, sekin oli tunne.
        Kuitenkin sinulla ja monella muullakin on tietoa mikä on totuus. Se on myrkyllistä. Sitä ei ksnnata polttaa ja vain sen tunteen vuoksi. Ja oikeasti myt se maistuis vaan pa.kalle. Pitäisi väkisin vetää puoli toppaa, että keuhkot ja kaikki turtuis taas. Väkisin pitäis polttaa!😳

Tunteet ne vaan teetättää ihmisellä vaikka mitä. 🙄

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Totta. Mutta toi kaipuu on tunne. Kuten se kun poltti sitä tupakkaa, sekin oli tunne.
        Kuitenkin sinulla ja monella muullakin on tietoa mikä on totuus. Se on myrkyllistä. Sitä ei ksnnata polttaa ja vain sen tunteen vuoksi. Ja oikeasti myt se maistuis vaan pa.kalle. Pitäisi väkisin vetää puoli toppaa, että keuhkot ja kaikki turtuis taas. Väkisin pitäis polttaa!😳

Riippuvuudet taitaa aika pitkälti olla psyykkisiä eli tunneperäisiä.
        Esim. peliriippuvuus. Siinähän ei edes vedetä mitään aineita, mutta kait siihenkin jotain hormonaalista liittyy. Ihmisen itse tuottamia aineita.

• Anonyymi kirjoitti:

Riippuvuudet taitaa aika pitkälti olla psyykkisiä eli tunneperäisiä.
        Esim. peliriippuvuus. Siinähän ei edes vedetä mitään aineita, mutta kait siihenkin jotain hormonaalista liittyy. Ihmisen itse tuottamia aineita.

Niin, minäkin ainakin omalta kohdalta huomasin sen. Nikotiinin merkitys oli marginaalinen. Tapa ja se fiilis oli tärkein. Sen muuten huomasi niinkin, että silmät kiinni siitä ei tullut samaa säväriä. 🤔

Mutta ei se tee siitä lopettamisesta yhtään helpompaa, että tietää sen olevan omaa tunnetta. Tunteet ohjaa meitä vaikka miten. Tunteet tulee ja ne on mitä on, mutta itse jokainen voi opetella reagoimaan niihin toisin. 👌😀

Voi aina leikkimielisesti ja kysyä itseltään katsoen kroppaa vaikka peilistä: Kuka tätä ajaa? 😁

Mä haluun ajaa itse.... 😬

• Olet lopetellut melkein samalla tavoin kuin minäkin.
        🥰✨🥂🎁
        Minäkin vain vähensin ja minullakin oli myös vain 3 tupakkia jäljellä mutta vähensin myös siitä poltin vain kolmesti puolikkaan.

• Disse kirjoitti:

Totta. Mutta toi kaipuu on tunne. Kuten se kun poltti sitä tupakkaa, sekin oli tunne.

Olen aikaisemminkin ollut pitkiä aikoja polttamatta, mutta valitettavasti jo se heti ensimmäinen tupakka maistuu hyvälle. Keho ei unohda. Tai näin ainakin itselläni.

• Partakaweri kirjoitti:

Olen aikaisemminkin ollut pitkiä aikoja polttamatta, mutta valitettavasti jo se heti ensimmäinen tupakka maistuu hyvälle. Keho ei unohda. Tai näin ainakin itselläni.

No eipä se unohda, mutta tiedät myös, että alkuun se maistuu p.skalle... ja tiedät myös, että se on epäterveellistä ja kallista, eikä siinä ole mitään muuta kuin se tunne, mikä ajaa siihen...

Koska niin se on... ja sina olet sen jälkeen halunnut uudelleen lopettaa. Tunteita pitää osata myös vastustaa, kun tietää. Se on kuin pienenä kielen työntäminen pakkasella puistelutelineeseen. ☝️🤣

• Anonyymi

Täällä keskustellaan tupakanpolton lopettamisesta niin kerronpa oman kokemukseni.
      En nyt enää muista paljonko päivässä poltin. Olen aloittanut 16-vuotiaana ja kun sitten 23-vuotiaana sain raskaustestissä plussaa tupakka jäi siihen paikkaan.
      Ei tehnyt edes heikkoa, helppoa oli. Sen verran tapa oli piintynyt että tietyissä tilanteissa automaattisesti oli ottamassa tupakkaa kunnes muisti että se on nyt loppu.
      Tyttö on nyt esiteini, enkä ole aloittanut uudelleen enkä halua. Inhottaa jo hajukin.
      Minulla raskaaksitulo oli se motivaatio joka sai lopettamaan heti. En halunnut lapselle missään nimessä mitään pahaa, tietenkään. Miehen kohdallahan tämä ei toimi...

• No mä elin jokseenkin myrskyisässä avioliitossa, mutta koitin itsekin päästä tupakasta raskauden aikana, koska silloinen vaimoke oli polttamatta myös. Olinkin puoli vuotta polttamatta, mutta koukussa imeskelytabletteihin. En siis vaan vakavasti hslunnut oikeasti lopettaa. Sitten tuli joku riita niistä tablettien imeskelystä ja suutuspäissään aloitin taas polttaa.

Taitaa olla ihan sama millä konstilla siitä on viikon kaksi irti, niin sitten alkaa jo helpottaa ja mitä pitempään on irti, sen paremmalta ja vahvemmalta se olo tuntuu, että mä pärjään ilman tätä. 😁💪

• Tupakka on kaikista turhista jutuista ehkä turhimpia ja terveysriskikin vielä. Tai ei edes riski, vaan tekee terveydelle auttamattomasti hallaa. Olen itsekin joskus 2003 polttanut viimeisen savukkeeni.

Olin random sauhuttelija ja perheenihän poltteli sisällä koko mun lapsuuteni, joten olen sitä tupakansavua saanut aimo annoksia koko lapsuuteni hengitellä. Ärsyttävä haju aina kamppeissa ja ihossa.

Joten hyvä jokainen joka saa sen lopetetuksi!!!

👍

• Toi savu ja haju on tosiaan yks ilkeimmistä. Ja kyllä mun penskat sanoi, että elä laita takkia heidän takkien päälle, se kun haisee tupakalle.

Jotkut kun polttaa autossakin, niin kyllähän siellä on karsea haju... sen tunti tupakoijanakin nokkaansa. 🤢

Ja sehän on nautintoaine alunperin. Kuinka moni siitä oikeasti nauttii? Veikkaan, että hyvin, hyvin pieni osa tupakoijista. Itse oon alkanut miettimään muös tätä kahvia, että onko tämä oikeasti minulle nautintoa? 🤔

• Anonyymi

No, sun huume on syöminen. Et ole yhtään parempi. Myös sun tulevista polvileikkauksista on kuluja yhteiskunnalle. Turha jeesustella siis.

• Anonyymi kirjoitti:

No, sun huume on syöminen. Et ole yhtään parempi. Myös sun tulevista polvileikkauksista on kuluja yhteiskunnalle. Turha jeesustella siis.

Mistä polvileikkauksista mahtanet puhua? Mähän syön 2500-3000 kilokaloria vuorokaudessa, ei voi huumeesta puhua.

Hengissä pitäs pysyä.

• Disse kirjoitti:

Toi savu ja haju on tosiaan yks ilkeimmistä. Ja kyllä mun penskat sanoi, että elä laita takkia heidän takkien päälle, se kun haisee tupakalle.

Jotkut kun polttaa autossakin, niin kyllähän siellä on karsea haju... sen tunti tupakoijanakin nokkaansa. 🤢

Ja sehän on nautintoaine alunperin. Kuinka moni siitä oikeasti nauttii? Veikkaan, että hyvin, hyvin pieni osa tupakoijista. Itse oon alkanut miettimään muös tätä kahvia, että onko tämä oikeasti minulle nautintoa? 🤔

Eipä siitä paljon nautintoa muistaakseni saanut. Pää vaan addiktoitui ja piti polttaa mieliteon takia, ei niinkäänmakunautinnon tms.

Paskalle se maistui.

• Helmiina kirjoitti:

Eipä siitä paljon nautintoa muistaakseni saanut. Pää vaan addiktoitui ja piti polttaa mieliteon takia, ei niinkäänmakunautinnon tms.

Paskalle se maistui.

Joo. Mä mietin vaan monta muutakin sellaista totuttua tapaa ja vst.

Just vaikka kahvi. Ihan turhake oikeastaan. Siis silloin ihan jees, jos joku tulee. Tarjoaa kahvit. Muuten aamulla se on jotenkin ehkä herättävä, mutta muuuten vaan tuo sydämmen tykytystä. 😁

Sitten vaikka jouluruoka... miks on jouluruoka? Vois jouluna syödä vaikka pitsaakin, tai makaronilaatikkoa... ja sit söis porukalla ja hienosti, eikä mättäis kaikkea ja niin, että on vaikea olla? 😜

Mitäs muita outoja tapoja vois olla, minkä järkevyyttä sietäis kyseenalaistaa? Pääsiäisen mättäminen kanssa samaan syssyyn! ☝️☺️

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Mistä polvileikkauksista mahtanet puhua? Mähän syön 2500-3000 kilokaloria vuorokaudessa, ei voi huumeesta puhua.

Hengissä pitäs pysyä.

eikö normaali ihminen syö max 2000 kilokaloria päivässä niin itse en pysty syömään kuin puolet tuosta ja jos söisin 1200 kilokaloria päivässä niin sen jälkeen täytyisi olla syömättä 2-3 päivää ja olisi ähky olo mutta varmaankin tarkoitit että koko perhe ja vamhempasi syötte yhdessä tuonverran päivässä

• Anonyymi kirjoitti:

eikö normaali ihminen syö max 2000 kilokaloria päivässä niin itse en pysty syömään kuin puolet tuosta ja jos söisin 1200 kilokaloria päivässä niin sen jälkeen täytyisi olla syömättä 2-3 päivää ja olisi ähky olo mutta varmaankin tarkoitit että koko perhe ja vamhempasi syötte yhdessä tuonverran päivässä

Otit sen sitten kirjaimellisesti? Kuten arvatenkin toki.

Jos ruoka on huume, tulee kilokaloreita aikalailla enemmän ja enemmän.

Noh voithan laskea kilokaloreita päivittäin, minä en laske. Joku päivä vedän naama marrissa mahan täyteen, just mistä tykkään ja joinain päivinä syön 4 leipäviipaletta, pari mukia kahvia, viilin tai pari, hedelmiä tai kasviksia väliin ja se on siinä.

Mitä vähemmän liikun, sitä vähempi syön ja päinvastoin.

Kulutuksen mukaan pääsääntöisesti, herkkupäivinä sitten perseillään.

• Disse kirjoitti:

Joo. Mä mietin vaan monta muutakin sellaista totuttua tapaa ja vst.

Just vaikka kahvi. Ihan turhake oikeastaan. Siis silloin ihan jees, jos joku tulee. Tarjoaa kahvit. Muuten aamulla se on jotenkin ehkä herättävä, mutta muuuten vaan tuo sydämmen tykytystä. 😁

Sitten vaikka jouluruoka... miks on jouluruoka? Vois jouluna syödä vaikka pitsaakin, tai makaronilaatikkoa... ja sit söis porukalla ja hienosti, eikä mättäis kaikkea ja niin, että on vaikea olla? 😜

Mitäs muita outoja tapoja vois olla, minkä järkevyyttä sietäis kyseenalaistaa? Pääsiäisen mättäminen kanssa samaan syssyyn! ☝️☺️

Kahvi on itellä sellanen, että juon kun tekee mieli ja olen juomatta vaikka viikon, jos ei tee mieli.

Joskus join tavan vuoksi ja päänsärkyä välttääkseni. Vatsan takia on pitänyt kuunnella, voiko juoda vai jättääkkö juomatta. Tai ottaa puoli desiä vaan.

Joo, eihän niitä kaavoja tarvi noudattaa, laatii uudet kaavat. 👍

• Anonyymi

niin täällä moni sanoo haju on inhottava mutta jos on lopettanut tupakoinnin ja joku muu polttaa niin se haju on taivaallinen ja ennen vanhaan tupakin haju ei ollut paha haju kuullut sen monelta ei tupakoitsijoilta mutta nykyään se voi olla koska tupakki on muuttunut ja lisä aineita mutta kuullut jotka lopettaneet 20v sitten että vieläkin haisee hyvälle kun sen haistaa ja tekee mieli mutta tuhkakupin ja natsan haju on kamala samoin tupakkikopin haju

• Anonyymi

Tupakka tietää tantra sexiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      258
      2810
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      99
      2257
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      12
      1960
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      84
      1403
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      68
      1384
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      18
      1300
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1138
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1120
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      43
      974
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      973
    Aihe