Valtiokirkkolaitoksen juuret

Anonyymi

Luterilainen kirkko on tietysti katolisen kirkon lahko mutta missä ovat katolisen kirkon juuret. Ei pidä uskoa sitä, mitä tuo kirkko itse väittää vaan on tutkittava asiat tarkkaan.

Lyhyestä virsi kaunis. On aivan ilmiselvää, mistä valtiokirkkolaitosten juuret tulevat, Raamatusta tietenkin nimittäin Vanhasta Testamentista. Valtio ja kirkko ovat yhdistyneet aivan samalla kuin Mooseksen aikana ja koko Israelin valtion aikana Vanhassa Testamentissa. Valtion johtaja on samalla kirkon johtaja. Suomessakin Kekkonen oli aikoinaan sekä kirkon että valtion johtaja, Saksassa Hitler oli kirkon päämies ja samalla valtion johtaja.

Vanhassa Testamentissa oli pappeja ja niin on valtiokirkkolaitoksissakin. Papeilla on lisäksi aivan erityiset puvut eri tilaisuuksia varten, puvuista näkee valtion tunnukset, liperit esim. ovat alunperin Rooman valtion virkamiehen ja sotilaan tunnus. Uudessa Testamentissa ei puhuta mitään papeista eikä heidän koreista vaatteistaan.

Vauvakastetta perustellaan usein ympärileikkauksella ja "juutalaisilla kaasteilla". Vauvakaste on saatu Vanhasta Testamentista, Daavidin äidin syntejä käytetään perusteluna perisynnille.

275

1019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Vanhassa Testamentissa oli pappeja ja niin on valtiokirkkolaitoksissakin. "
      UT:ssa ei ole enää seurakuntavirkana papin virkaa vaan on yleinen pappeus joka koskee kaikkia uskovia. Pappien tehtävä VT:ssä oli uhrata.

      Uskovien kaste on UT:ssa mutta ei vauvakastetta.

      • Anonyymi

        Ei ole mitään uskovien kastetta UT:ssa. Kaste siellä on. Ja Jeesuksen kastekäsky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään uskovien kastetta UT:ssa. Kaste siellä on. Ja Jeesuksen kastekäsky.

        Jos vain uskoontulleita kastettiin Raamatussa, ei ole väärin sanoa että se on uskovien kaste.

        ainuttakaan vauvaa ei siellä kasteta eikä siitä puhuta sanaakaan.

        Apostolit sentään ymmärsivät jotain kastekäskyistäkin toisin kuin tämä väkisten väsätty lutterin laitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vain uskoontulleita kastettiin Raamatussa, ei ole väärin sanoa että se on uskovien kaste.

        ainuttakaan vauvaa ei siellä kasteta eikä siitä puhuta sanaakaan.

        Apostolit sentään ymmärsivät jotain kastekäskyistäkin toisin kuin tämä väkisten väsätty lutterin laitos.

        Ei se ole uskovien kaste kun se on kaste. Jos Raamatussa kastettiin vain ulkomaalaisia niin se ei ole mikään ulkomaalaiskaste. Pienet lapset kuuluvat kastekäskyn piiriin siinä missä aikuisetkin. Tämä apostolitkin tiesitäv, toisin tämä väkisin kokoon laitettu parhamin pedofiililaitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään uskovien kastetta UT:ssa. Kaste siellä on. Ja Jeesuksen kastekäsky.

        Mitä virkaa koko Raamatulla, kun edes perusasioista ei vallitse minkään valtakunnan yhteisymmärystä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos vain uskoontulleita kastettiin Raamatussa, ei ole väärin sanoa että se on uskovien kaste.

        ainuttakaan vauvaa ei siellä kasteta eikä siitä puhuta sanaakaan.

        Apostolit sentään ymmärsivät jotain kastekäskyistäkin toisin kuin tämä väkisten väsätty lutterin laitos.

        Jos perheen pää kastettiin, niin kastettiin koko perhekuntakin. Jos vauvoista ei puhuta sanaakaan, niin se johtuu siitä, että tuon ajan yhteisöllisessä kulttuurissa perheenpään sana ja päätös oli laki. Uuden testamentin tekstien kirjoittajille tämä oli itsestäänselvyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä virkaa koko Raamatulla, kun edes perusasioista ei vallitse minkään valtakunnan yhteisymmärystä?

        Toivottavasti tiedät raamatun sanoman. = Rakkaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään uskovien kastetta UT:ssa. Kaste siellä on. Ja Jeesuksen kastekäsky.

        Jeesus itse sanoi: "joka USKOO ja KASTETAAN se pelastuu". Jos kasteen edellytyksenä usko, niin kyseessä on kaiken logiikan mukaan uskovien kaste. Vauvakastetta on perusteltu esim. Korneliuksen perheen kasteella. Mutta raamatunkohdassa ei mainita, että perheessä oli vauvoja. Perhekunta kastettiin todennäköisesti siksi, että kaikki olivat siinä iässä, että pystyivät uskomaan. Isot kirkot ryhtyivät todennäköisesti kastamaan vauvoja, koska halusivat jäseniä, ja sitä myötä lisää valtaa. Kirkko oli ennen nimenomaan vallankäytön väline kirkkoruhtinaineen. Luther ei hylännyt kaikkia katolisen kirkon opetuksia. Ja vauvakaste oli yksi niistä. Uskovien kasteeseen uskovat seurakunnat siunaavat kyllä vauvoja, mutta lapset kastetaan vasta sitten, kun osaavat ilmaista tahtonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä virkaa koko Raamatulla, kun edes perusasioista ei vallitse minkään valtakunnan yhteisymmärystä?

        No kun nämä ihmiset eivät ole lukeneet raamattua. Eikä oikein logiikkakaan pelaa. Mikä on kristitty? Jeesuksen seuraaja. Eikö silloin pitäisi pyrkiä noudattamaan Jeesuksen sanoja.
        Tuo ulkomaalaisten kaste oli varsinainen aivopieru. Jeesus sanoi, joka uskoo ja kastetaan (= uskovien kaste) . Hän ei tosiaankaan sanonut, joka on ulkomaalainen, ja kastetaan.:) Usko on kasteen edellytys.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Jos perheen pää kastettiin, niin kastettiin koko perhekuntakin. Jos vauvoista ei puhuta sanaakaan, niin se johtuu siitä, että tuon ajan yhteisöllisessä kulttuurissa perheenpään sana ja päätös oli laki. Uuden testamentin tekstien kirjoittajille tämä oli itsestäänselvyys.

        UT:n kirjoittajat ovat siis poikenneet Jeesuksen opetuksesta? Siitä ei tosin ole muita todisteita kuin omaa toimintaa selittävät tarkoitushakuiset arvelut. Emme yksinkertaisesti tiedä minkä ikäisiä Korneliuksen lapset olivat.

        Ihmettelisin syvästi, jos Pietari olisi poikennut Jeesuksen lähetyskäskystä.
        Jeesus sanoi siinä: joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Ei sanonut, joka kastetaan, se pelastuu. Itse pidän kristityn määritelmänä sitä, että hän pyrkii vähintäänkin noudattamaan Jeesuksen ohjeita.

        Johtuneeko siitä, ettei minua ole indoktrinoitu oikeastaan minkään kirkon oppiin perimätietoineen. Ei minua vauvakastekaan suuremmin haittaa, sillä en ole fanaatikko. En vain henkilökohtaisesti näe sitä Jeesuksen lähetyskäskyn mukaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UT:n kirjoittajat ovat siis poikenneet Jeesuksen opetuksesta? Siitä ei tosin ole muita todisteita kuin omaa toimintaa selittävät tarkoitushakuiset arvelut. Emme yksinkertaisesti tiedä minkä ikäisiä Korneliuksen lapset olivat.

        Ihmettelisin syvästi, jos Pietari olisi poikennut Jeesuksen lähetyskäskystä.
        Jeesus sanoi siinä: joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Ei sanonut, joka kastetaan, se pelastuu. Itse pidän kristityn määritelmänä sitä, että hän pyrkii vähintäänkin noudattamaan Jeesuksen ohjeita.

        Johtuneeko siitä, ettei minua ole indoktrinoitu oikeastaan minkään kirkon oppiin perimätietoineen. Ei minua vauvakastekaan suuremmin haittaa, sillä en ole fanaatikko. En vain henkilökohtaisesti näe sitä Jeesuksen lähetyskäskyn mukaisena.

        Minä olen saanut lähetyskäskyjä vain armeijassa, radisti kun olin.

        Tottelin kyllä, kuten kunnon luterilaisen kuuluukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun nämä ihmiset eivät ole lukeneet raamattua. Eikä oikein logiikkakaan pelaa. Mikä on kristitty? Jeesuksen seuraaja. Eikö silloin pitäisi pyrkiä noudattamaan Jeesuksen sanoja.
        Tuo ulkomaalaisten kaste oli varsinainen aivopieru. Jeesus sanoi, joka uskoo ja kastetaan (= uskovien kaste) . Hän ei tosiaankaan sanonut, joka on ulkomaalainen, ja kastetaan.:) Usko on kasteen edellytys.

        Mutta miksi Jeesus käski ensin kastaa ja vasta sitten opettaa noudattamaan kaikkea mitä Jeesus on käskenyt noudattaa? Eikös se ole vähän epäreilua kun ei vielä kastetaessa tiedä mihin sitoutuu, kun se opetetaan vasta myöhemmin?

        En kyllä muutenkaan ole ajatellut, että ja-sanalla sidotut asiat pitää tehdä siinä järjestyksessä missä ne lausutaan. Jos käsken teiniä "vie ne sukkasi pyykkiin äläkä jätä lattialle lojumaan, ja pistä tuo musa hiljemmalle", niin ihan sama se on, missä järjestyksessä nämä tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UT:n kirjoittajat ovat siis poikenneet Jeesuksen opetuksesta? Siitä ei tosin ole muita todisteita kuin omaa toimintaa selittävät tarkoitushakuiset arvelut. Emme yksinkertaisesti tiedä minkä ikäisiä Korneliuksen lapset olivat.

        Ihmettelisin syvästi, jos Pietari olisi poikennut Jeesuksen lähetyskäskystä.
        Jeesus sanoi siinä: joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Ei sanonut, joka kastetaan, se pelastuu. Itse pidän kristityn määritelmänä sitä, että hän pyrkii vähintäänkin noudattamaan Jeesuksen ohjeita.

        Johtuneeko siitä, ettei minua ole indoktrinoitu oikeastaan minkään kirkon oppiin perimätietoineen. Ei minua vauvakastekaan suuremmin haittaa, sillä en ole fanaatikko. En vain henkilökohtaisesti näe sitä Jeesuksen lähetyskäskyn mukaisena.

        Lähetyskäskyksi kyllä yleensä kutsutaan tätä litaniaa: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isä, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." (Matt. 28:19-20) Ei tuota kohtaa, jota lainaat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        UT:n kirjoittajat ovat siis poikenneet Jeesuksen opetuksesta? Siitä ei tosin ole muita todisteita kuin omaa toimintaa selittävät tarkoitushakuiset arvelut. Emme yksinkertaisesti tiedä minkä ikäisiä Korneliuksen lapset olivat.

        Ihmettelisin syvästi, jos Pietari olisi poikennut Jeesuksen lähetyskäskystä.
        Jeesus sanoi siinä: joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Ei sanonut, joka kastetaan, se pelastuu. Itse pidän kristityn määritelmänä sitä, että hän pyrkii vähintäänkin noudattamaan Jeesuksen ohjeita.

        Johtuneeko siitä, ettei minua ole indoktrinoitu oikeastaan minkään kirkon oppiin perimätietoineen. Ei minua vauvakastekaan suuremmin haittaa, sillä en ole fanaatikko. En vain henkilökohtaisesti näe sitä Jeesuksen lähetyskäskyn mukaisena.

        UT:n kirjoittajat kirjoittivat tietenkin myös siitä, mitä todellisuudessa tapahtui. Eikö näitä koko perheen kastamisia mainitakin Uudessa testamentissa? Jos niitä olisi pidetty sopimattomina, niin ei niitä olisi mainittu ollenkaan tai ainakin ne olisi tuomittu.

        Koko perheen usko oli isännän usko. Tuon ajan elämä oli kollektiivista. Nykyajan kulttuuri on individualistista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen saanut lähetyskäskyjä vain armeijassa, radisti kun olin.

        Tottelin kyllä, kuten kunnon luterilaisen kuuluukin.

        Jaha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole uskovien kaste kun se on kaste. Jos Raamatussa kastettiin vain ulkomaalaisia niin se ei ole mikään ulkomaalaiskaste. Pienet lapset kuuluvat kastekäskyn piiriin siinä missä aikuisetkin. Tämä apostolitkin tiesitäv, toisin tämä väkisin kokoon laitettu parhamin pedofiililaitos.

        Kerralla kastettiin 3000 ihmistä perheineen . Siis 2020 vuotta sitten ......ja se oli vasta alku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä virkaa koko Raamatulla, kun edes perusasioista ei vallitse minkään valtakunnan yhteisymmärystä?

        Menkää yliopistoon opiskeleen.


      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Jos perheen pää kastettiin, niin kastettiin koko perhekuntakin. Jos vauvoista ei puhuta sanaakaan, niin se johtuu siitä, että tuon ajan yhteisöllisessä kulttuurissa perheenpään sana ja päätös oli laki. Uuden testamentin tekstien kirjoittajille tämä oli itsestäänselvyys.

        Sana perhe tarkoittaa kaikkia perheen jäseniä tietysti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus itse sanoi: "joka USKOO ja KASTETAAN se pelastuu". Jos kasteen edellytyksenä usko, niin kyseessä on kaiken logiikan mukaan uskovien kaste. Vauvakastetta on perusteltu esim. Korneliuksen perheen kasteella. Mutta raamatunkohdassa ei mainita, että perheessä oli vauvoja. Perhekunta kastettiin todennäköisesti siksi, että kaikki olivat siinä iässä, että pystyivät uskomaan. Isot kirkot ryhtyivät todennäköisesti kastamaan vauvoja, koska halusivat jäseniä, ja sitä myötä lisää valtaa. Kirkko oli ennen nimenomaan vallankäytön väline kirkkoruhtinaineen. Luther ei hylännyt kaikkia katolisen kirkon opetuksia. Ja vauvakaste oli yksi niistä. Uskovien kasteeseen uskovat seurakunnat siunaavat kyllä vauvoja, mutta lapset kastetaan vasta sitten, kun osaavat ilmaista tahtonsa.

        Kai tiedät että lauseita käännetään edestakaisin sanojen paikkaa vaihdetaan erityisesti hellareiden toimesta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun nämä ihmiset eivät ole lukeneet raamattua. Eikä oikein logiikkakaan pelaa. Mikä on kristitty? Jeesuksen seuraaja. Eikö silloin pitäisi pyrkiä noudattamaan Jeesuksen sanoja.
        Tuo ulkomaalaisten kaste oli varsinainen aivopieru. Jeesus sanoi, joka uskoo ja kastetaan (= uskovien kaste) . Hän ei tosiaankaan sanonut, joka on ulkomaalainen, ja kastetaan.:) Usko on kasteen edellytys.

        Kaikki kristityt ulkomaalaiset on kastettu perhekunnittain . Ilmestyskirja kaikista kielistä heimoista kansoista ne jotka uskoo Poikaan pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UT:n kirjoittajat ovat siis poikenneet Jeesuksen opetuksesta? Siitä ei tosin ole muita todisteita kuin omaa toimintaa selittävät tarkoitushakuiset arvelut. Emme yksinkertaisesti tiedä minkä ikäisiä Korneliuksen lapset olivat.

        Ihmettelisin syvästi, jos Pietari olisi poikennut Jeesuksen lähetyskäskystä.
        Jeesus sanoi siinä: joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Ei sanonut, joka kastetaan, se pelastuu. Itse pidän kristityn määritelmänä sitä, että hän pyrkii vähintäänkin noudattamaan Jeesuksen ohjeita.

        Johtuneeko siitä, ettei minua ole indoktrinoitu oikeastaan minkään kirkon oppiin perimätietoineen. Ei minua vauvakastekaan suuremmin haittaa, sillä en ole fanaatikko. En vain henkilökohtaisesti näe sitä Jeesuksen lähetyskäskyn mukaisena.

        Jeesus käski kastaa ja sitten kastetaan . Vaparit hellarit pitää kastetilaisuuksia mm.kuusijärvellä kesällä ja upotuskasteita budhaan seurakunnissaan ihan kuin juutalaisia puhdistuskasteita . Syntiä nekin vaan tekee vaikka on kastettu . Toiset tunnustaa syntinsä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi Jeesus käski ensin kastaa ja vasta sitten opettaa noudattamaan kaikkea mitä Jeesus on käskenyt noudattaa? Eikös se ole vähän epäreilua kun ei vielä kastetaessa tiedä mihin sitoutuu, kun se opetetaan vasta myöhemmin?

        En kyllä muutenkaan ole ajatellut, että ja-sanalla sidotut asiat pitää tehdä siinä järjestyksessä missä ne lausutaan. Jos käsken teiniä "vie ne sukkasi pyykkiin äläkä jätä lattialle lojumaan, ja pistä tuo musa hiljemmalle", niin ihan sama se on, missä järjestyksessä nämä tekee.

        Miksi pitää opettaa? No siksi, ettei jäädä lillumaan hengellisenä vauvana kasteveteen. Tarkoitus on kasvaa Jumalan armossa ja Kristuksen tuntemisessa täyteen aikuisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään uskovien kastetta UT:ssa. Kaste siellä on. Ja Jeesuksen kastekäsky.

        "Ei ole mitään uskovien kastetta UT:ssa. Kaste siellä on. Ja Jeesuksen kastekäsky."

        ... mikä tarkoitti upottamista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole uskovien kaste kun se on kaste. Jos Raamatussa kastettiin vain ulkomaalaisia niin se ei ole mikään ulkomaalaiskaste. Pienet lapset kuuluvat kastekäskyn piiriin siinä missä aikuisetkin. Tämä apostolitkin tiesitäv, toisin tämä väkisin kokoon laitettu parhamin pedofiililaitos.

        "Pienet lapset kuuluvat kastekäskyn piiriin siinä missä aikuisetkin."

        Jos kuulevat evankeliumin ja uskovat Jeesukseen! Sitten kastetaan myös pieniä lapsia. Vauvoja ei kasteta koska Jeesus hyväksyi heidät tuosta vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus itse sanoi: "joka USKOO ja KASTETAAN se pelastuu". Jos kasteen edellytyksenä usko, niin kyseessä on kaiken logiikan mukaan uskovien kaste. Vauvakastetta on perusteltu esim. Korneliuksen perheen kasteella. Mutta raamatunkohdassa ei mainita, että perheessä oli vauvoja. Perhekunta kastettiin todennäköisesti siksi, että kaikki olivat siinä iässä, että pystyivät uskomaan. Isot kirkot ryhtyivät todennäköisesti kastamaan vauvoja, koska halusivat jäseniä, ja sitä myötä lisää valtaa. Kirkko oli ennen nimenomaan vallankäytön väline kirkkoruhtinaineen. Luther ei hylännyt kaikkia katolisen kirkon opetuksia. Ja vauvakaste oli yksi niistä. Uskovien kasteeseen uskovat seurakunnat siunaavat kyllä vauvoja, mutta lapset kastetaan vasta sitten, kun osaavat ilmaista tahtonsa.

        "Vauvakastetta on perusteltu esim. Korneliuksen perheen kasteella. "

        Täytyy huomioida, että kyseessä oli uskoontulleiden kaste!! Tämän luterilaiset ehkä tahallaan "unohtavat".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi Jeesus käski ensin kastaa ja vasta sitten opettaa noudattamaan kaikkea mitä Jeesus on käskenyt noudattaa? Eikös se ole vähän epäreilua kun ei vielä kastetaessa tiedä mihin sitoutuu, kun se opetetaan vasta myöhemmin?

        En kyllä muutenkaan ole ajatellut, että ja-sanalla sidotut asiat pitää tehdä siinä järjestyksessä missä ne lausutaan. Jos käsken teiniä "vie ne sukkasi pyykkiin äläkä jätä lattialle lojumaan, ja pistä tuo musa hiljemmalle", niin ihan sama se on, missä järjestyksessä nämä tekee.

        "Mutta miksi Jeesus käski ensin kastaa ja vasta sitten opettaa noudattamaan kaikkea mitä Jeesus on käskenyt noudattaa? "

        Uskoontulleita uskovaisia opetetaan koko loppuelämä!!


    • Anonyymi

      Järkyttävää. Eihän Jumala ole perustanut Vanhan Testamentin jälkeen yhtään valtiokirkkosysteemiä.

      • Anonyymi

        Ei niin. Jumala perusti kristityt valtiot .


      • Anonyymi

        Vai että Jumala . Mikähän sun Jumalasi on .


    • Anonyymi

      Kuninkaan hyväksyy kirkko, presidentin hyväksyy kirkko, pääministerin hyväksyy kirkko, kirkko on yhteiskunnan syöpä.

      • Anonyymi

        Menikö oikein:))))


    • Anonyymi

      On se niin mukava kun jumalankieltäjät on aktiivisia uskovaisten sivuilla.Taitaa omaatuntoa joku pakottaa siellä tiedostamattomassa. Pysykää vaan linjalla.

      • Anonyymi

        Ketä sinä nimität jumalakieltäjäksi ja millä perusteella. Et sinä selviä tästä tuollaisen tempun avulla.


    • Anonyymi

      Psalmit:
      51:7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

      Tämä jae on tärkein perustelu vauvakasteelle ja perisynnille, jota papit käyttävät perusteluna vauvakasteelle. Mutta miksi vauvaa syytetään äidin tekemistä synneistä, muuttuvatko äidin tai isän tekemät synnit vauvan perisynniksi. Järjetön opetus.

      • Anonyymi

        Vanhan Testamentin jae huom..


      • Anonyymi

        KAiken lisäksi Psalmintekijä tiesi mistä kirjoitti.

        Tutkikaa asioita ennekuin teette päätelmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAiken lisäksi Psalmintekijä tiesi mistä kirjoitti.

        Tutkikaa asioita ennekuin teette päätelmiä.

        Ei isän ja äidin synnit ole perisynti vaan perisynti on syntiinlankeemus. Tutki asioita ennen kuin teet noin aivottomia päätelmiä. Psalmin tekijä kyllä synnin tunnusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei isän ja äidin synnit ole perisynti vaan perisynti on syntiinlankeemus. Tutki asioita ennen kuin teet noin aivottomia päätelmiä. Psalmin tekijä kyllä synnin tunnusti.

        Pitääkö siis tehdä se johtoäätös että kaikki foorumilaisetkin ovat synnissä siinneitä ja syntyneitä?

        Vai olisiko vielä jälellä selityksistä ainakin se toinen, sopii miettiä!

        haloo onko kukaan hereillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö siis tehdä se johtoäätös että kaikki foorumilaisetkin ovat synnissä siinneitä ja syntyneitä?

        Vai olisiko vielä jälellä selityksistä ainakin se toinen, sopii miettiä!

        haloo onko kukaan hereillä.

        Kaikki ovat syntisiä. Se johtopäätös on väistämätön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ovat syntisiä. Se johtopäätös on väistämätön.

        Mutta Jeesuksen omat ovat armahdettuja syntisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei isän ja äidin synnit ole perisynti vaan perisynti on syntiinlankeemus. Tutki asioita ennen kuin teet noin aivottomia päätelmiä. Psalmin tekijä kyllä synnin tunnusti.

        Psalmin tekijä tunnusti oman isänsä ja äitinsä synnit mutta ei vauvojen syntiä.

        Luterilaiset ovat tutkineet tuon jakeen väärin ja väittävät, että siinä puhuttaisiin perisynnistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ovat syntisiä. Se johtopäätös on väistämätön.

        Kaikki ovat syntisiä, mutta elävän uskon lahjan saaneet kuten pienet lapset ovat samalla pyhiä ja Jumalalle kelpaavia. Jumalan on luonut lapsen Kristuksen lunastustyön piiriin, joten lapsi on perisynnistä huolimatta niin pyhä, ettei taivaasta löydy pyhempää ja siksi hänelle siis kuuluu uskovien kaste. Sakramenttien vastaanottaminen vaatii uskovaista sydäntä ja pienellä kastettavalla lapsella on sellainen Jumalan armosta, vaikka me aikuiset emme sitä järjellämme ymmärräkään. Samoin pelkkä pappien perisyntiperustelu kieltää sen, että Jumala tekee luomistyönsä Kristuksen lunastustyön piiriin, koska Kristus lupasi ennen luomista lunastaa, kunhan Isä Jumala luo. Ihmisen ja pienen lapsen usko on alusta loppuun Jumalan työ ja se vaatii uskoa meiltä kaikilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ovat syntisiä, mutta elävän uskon lahjan saaneet kuten pienet lapset ovat samalla pyhiä ja Jumalalle kelpaavia. Jumalan on luonut lapsen Kristuksen lunastustyön piiriin, joten lapsi on perisynnistä huolimatta niin pyhä, ettei taivaasta löydy pyhempää ja siksi hänelle siis kuuluu uskovien kaste. Sakramenttien vastaanottaminen vaatii uskovaista sydäntä ja pienellä kastettavalla lapsella on sellainen Jumalan armosta, vaikka me aikuiset emme sitä järjellämme ymmärräkään. Samoin pelkkä pappien perisyntiperustelu kieltää sen, että Jumala tekee luomistyönsä Kristuksen lunastustyön piiriin, koska Kristus lupasi ennen luomista lunastaa, kunhan Isä Jumala luo. Ihmisen ja pienen lapsen usko on alusta loppuun Jumalan työ ja se vaatii uskoa meiltä kaikilta.

        Höpö höpö, vauvat eivät ole uskovaisia. Kummallinen omatekoinen teologia sinulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, vauvat eivät ole uskovaisia. Kummallinen omatekoinen teologia sinulla.

        Eli he ovat epäuskoisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesuksen omat ovat armahdettuja syntisiä.

        Armahtaako Jeesus Leastat jotka huijaavat ylihinnoilla vanhuksia?
        Lestat Oulun virmat ovat kyllä rosvoja ,kuin xxxxx.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesuksen omat ovat armahdettuja syntisiä.

        Jos joku muu niin lupasi Jeesuksen puolesta, mutta Jeesuksen tekstiessä ei ole mitään armoa, mutta ei ole kyllä mitään syntiäkään. Paitsi se mitä paavalin saarnaajat harhaanjohtaakseen ovat sinne Jeesuksen suuhun laittaneet. Mutta jos tarina on totta, niin saatte sitten palkkanne, kun nousette haudan povesta viimeisenä päivänä fyysisissä ruumiissanne, kun Jeesus tuomitsee tekojen mukaan, joten armahdus koskeekin vain eläessä, jotta voi tehdä mitä lystää, mutta iäisyys tämän opin mukaan kuluukin sitten helvetissä. Ja se on ihan oikein - hedelmistään puu tunnetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesuksen omat ovat armahdettuja syntisiä.

        Hieno ajatus, ketkä on Jeesuksen omat armahdettuja?
        Ovatko he tehneet liikaa syntiä ja siksi armahdettuja?
        Ovat he uskonlahkolaisia jotka ovat syntisiä?
        On väärin sanoa,että Jeesuksen omat syntiset ovat armahdettuja.
        On väärin tehdä Jeesuksen nimessä syntiä,kuten pedofiilia lahkossa tai muuta alistavaa pahaa.
        Sillä,et pahasta pääse irti vaikka luulet olevasi armahdettu Jeesuksuksen nimessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ovat syntisiä, mutta elävän uskon lahjan saaneet kuten pienet lapset ovat samalla pyhiä ja Jumalalle kelpaavia. Jumalan on luonut lapsen Kristuksen lunastustyön piiriin, joten lapsi on perisynnistä huolimatta niin pyhä, ettei taivaasta löydy pyhempää ja siksi hänelle siis kuuluu uskovien kaste. Sakramenttien vastaanottaminen vaatii uskovaista sydäntä ja pienellä kastettavalla lapsella on sellainen Jumalan armosta, vaikka me aikuiset emme sitä järjellämme ymmärräkään. Samoin pelkkä pappien perisyntiperustelu kieltää sen, että Jumala tekee luomistyönsä Kristuksen lunastustyön piiriin, koska Kristus lupasi ennen luomista lunastaa, kunhan Isä Jumala luo. Ihmisen ja pienen lapsen usko on alusta loppuun Jumalan työ ja se vaatii uskoa meiltä kaikilta.

        Entä ns uskovien pedofiili? Saako sen anteeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei isän ja äidin synnit ole perisynti vaan perisynti on syntiinlankeemus. Tutki asioita ennen kuin teet noin aivottomia päätelmiä. Psalmin tekijä kyllä synnin tunnusti.

        Jokainen lankeaa itse oman syntiinlankeemuksensa. Ei se periydy vanhemmilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesuksen omat ovat armahdettuja syntisiä.

        Mutta Jeesuksen omat ovat armahdettuja syntisiä.

        Myös pedofiliassako?
        Ei anteeksi pyyntö lapselta riitä, ei lapsi ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesuksen omat ovat armahdettuja syntisiä.

        Ei kaikki ole. He jotka tekevät väärin,kuten Juudas !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, vauvat eivät ole uskovaisia. Kummallinen omatekoinen teologia sinulla.

        Lestivauvat on jo het uskovaisia,ainakin vanhemmat niin luulee. Kuitenkin jotkut näkee toisen tien.


      • Anonyymi

        Eihän perisynti tarkoita, että vauva on perinyt vanhempiensa synnit. Lapsi perii vain ihmisyyteen liittyvän syntitaipumuksen. Jokainen ihminen vastaa vain omista synneistään. Vauva on vielä täydessä viattomuuden tilassa. Lapsi pystyy hahmottamaan vasta vuosien kuluttua ja opetuksen tuloksena oikean ja väärän - ja silloinkin aluksi alkeellisesti. Joku tässä logiikassa nyt mättää. Tulee fiilis, että kirkot ovat luoneet käytännön, jota jälkeenpäin selitetellään. Kierretään Jeesuksen sanoja: joka uskoo ja kastetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli he ovat epäuskoisia?

        Höpö höpö. Vauvat ovat viattomia, koska ovat kykenemättömiä ymmärtämään hyvän ja pahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen lankeaa itse oman syntiinlankeemuksensa. Ei se periydy vanhemmilta.

        Mutta taipumus tehdä syntiä periytyy vanhemmilta, sillä se on osa ihmisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta taipumus tehdä syntiä periytyy vanhemmilta, sillä se on osa ihmisyyttä.

        Eikä kukaan syntisen taimuksen omaava voi päästä Jumalan valtakuntaan ilman uutta syntymää. Siksi syntinen luonto, joka kaikilla on, pitää riisua pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesuksen omat ovat armahdettuja syntisiä.

        Mutta Jeesuksen omat ovat armahdettuja syntisiä.

        Lahkolaiset ja huonot tavat onko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan Testamentin jae huom..

        Niinpä. Kaste tulee mithralaisuudesta - ei ole mikään kristinuskn juttu, ja sanatkin on väärennetty UT:iin Jeesuksen suuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei isän ja äidin synnit ole perisynti vaan perisynti on syntiinlankeemus. Tutki asioita ennen kuin teet noin aivottomia päätelmiä. Psalmin tekijä kyllä synnin tunnusti.

        No sinäpä sen sanoit - että koko kristinuskon oppi tuleekin jo VT:sta, eikä sillä ole mitään tekemistä Jeesuksen opetuksen kanssa, kun hän vastusti Jahve Jumalaa, uhrikulttia ja näitä riittejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ovat syntisiä. Se johtopäätös on väistämätön.

        Kyllä. Jahven kultin mukaan, joka on siirretty UT:iin, joka ei liity Jeesuksen opetuksiin mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, vauvat eivät ole uskovaisia. Kummallinen omatekoinen teologia sinulla.

        Ne on .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestivauvat on jo het uskovaisia,ainakin vanhemmat niin luulee. Kuitenkin jotkut näkee toisen tien.

        Tätä asiaa ei pitäisi katsoa vain vauvojen kautta. Raamattu ei puhu vauvoille vaan aikuisille ihmisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesuksen omat ovat armahdettuja syntisiä.

        Myös pedofiliassako?
        Ei anteeksi pyyntö lapselta riitä, ei lapsi ymmärrä.

        Miten mahtaa anteeksi annon kanssa olla tuolla moskeijassa tai synagogilla hellareissavapareissa jehovissa budhissa hinduissa Bahia new agea .....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestivauvat on jo het uskovaisia,ainakin vanhemmat niin luulee. Kuitenkin jotkut näkee toisen tien.

        Hellarivaparilestat on vähän kahtia jakaantuneita kun niillä on uuden liiton juttuja osa vanhan liiton juttuja osa . Ne ei osaa päättää onko ne vanhaa vai mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesuksen omat ovat armahdettuja syntisiä.

        Amen.


    • Anonyymi

      Ortodoksipapeilla on sellainen kuninkaan kruunu päässään. Nekin reppanat pitävät itseään suurina jehuina.

      • Anonyymi

        No kaikille luoduille . Kaiken ikäisille . Kaikenlaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kaikille luoduille . Kaiken ikäisille . Kaikenlaisille.

        Jaa????


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Paavihan on kaikkien homojen suojelija. Sieltä ne suomalaiset piispat saavat uusia ideoita tänne Pohjan perukoillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavihan on kaikkien homojen suojelija. Sieltä ne suomalaiset piispat saavat uusia ideoita tänne Pohjan perukoillekin.

        Juu ja he ryhtyvät tulevaisuudessa lämmittelemään uuneja ja minä niitä vartioimaan, ja ryhdymme yhdessä tunkemaan sinne kaikki pahantekijät ja typerykset ja suvaitsemattomat nilviäiset - maailman pilaajat - ateismiin ja uskontokuntaan katsomatta.

        Kaikille sopii tällä kertaa varmasti oikein hyvin tämän kertainen polttouhrin osa, että saamme maapallon jälleen siistiksi. Olkoon se uskovaisille viimeinen tuomio tekojen mukaan, ja ateistit saavat vai sen uskovaisten lupaaman ahelvettinä - ja me kunnon ihmiset sitten ryhdymme elämään niin, että otamme muutkin ihmiset huomioon, kun kaikenlainen ahneus on poltettu poroksi, ja kaikkialla vallitsee sopuisa rauha ja hyvä yhteishenki.

        Meistä ei tule kukaan kaipaamaan teitä.


      • Anonyymi

        Mistä rabbit käy kysyyn ja imaamit ????


    • Anonyymi

      Minä kannatan Lutherin opin mukaista lahjavanhurskautusoppia.

      Kykenen kannattamaan Lutherin oppia, vaikken enää kuulukaan itse kirkkoon.

      Miksi en kuulu kirkkoon? Kirkon jumalattomat piispat tekivät siitä mahdottoman. Itse vanhaa oppia kannatan.

      En viitsi enää liittyä mihinkään kirkkokuntaan. Mennä ja tulla edes takas. Pärjään näin yksinkin.

      • Anonyymi

        <<Minä kannatan Lutherin opin mukaista lahjavanhurskautusoppia.<<

        Olipa hilpeä, kun tiedämme vanhurskas sanan etymologian sanassa oikeudenmukainen. Siis lahjaoikeudemukaistamisoppi - kuulostaa hyvältä, heh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Minä kannatan Lutherin opin mukaista lahjavanhurskautusoppia.<<

        Olipa hilpeä, kun tiedämme vanhurskas sanan etymologian sanassa oikeudenmukainen. Siis lahjaoikeudemukaistamisoppi - kuulostaa hyvältä, heh.

        Vanhurskas = oikeamielinen. Kukaan ihminen ei ole aina sellainen. Lahjavanhurskaus tarkoittaa, että Jeesukseen turvaava on Jumalan silmissä vanhurskas, vaikka ei olekaan täydellinen. Lahjavanhurskaus saadaan yksin armosta, yksin uskosta ja yksin Jeesuksen tähden. Usko toki johtaa myös tekoihin, mutta niillä ei ansaita pelastusta.


    • Anonyymi

      Luterilaiset ilmeisesti haluavat olla joku Israelin kadonnut sukukunta, kun he ovat tuollaisen Vanhan Liiton seurakunnan perustaneet.

      • Anonyymi

        Jumala on perustanut seurakuntansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on perustanut seurakuntansa.

        "Seurakunta" - UT:n kreikaksi ekklesia.

        Roomalaiskatolinen kirkko onkin oikeastaan tuollainen ekklesia, virallisella kielellään latinalla Ecclesia Catholica / Ecclesia Catholica Romana. Samoin ortodoksit kreikallaan, orthodokse ekklesia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on perustanut seurakuntansa.

        Jotenkin ev.lut jätti tyhjäksi, en löytänyt oikein mitään vaikka etsin. Ortodokseilla on opetukset, jotenkin ne vastasivat omiin näkemyksiin. Käytännön teologia ortodokseilla on tietysti omansa kuten ev.luterilaisilla. Pysyn ev.luterilaisen kirkon jäsenenä, kirkosta eroaminen on täysin poissuljettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on perustanut seurakuntansa.

        Ei ole mitään todistetta siitä, että luterilainen kirkko olisi jotenkin yhteydessä Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään todistetta siitä, että luterilainen kirkko olisi jotenkin yhteydessä Jumalaan.

        Ei todisteita sen enempää kuin helluntaikirkkokaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todisteita sen enempää kuin helluntaikirkkokaan.

        Ei ole todisteita,että jehovat tai lestit olisi yhteydessä Jumalaan. Ei ole todistettu että raakalaiset Islam olisi yhteydessä Jumalaan..
        Kaikkein tärkein on,että me Kristikunnan ihmiset olemme yhtä,emme eri kuin Islamin kulttuurissa.
        Meidän tulee pitää yhtä ! Olimme sitten mitä vain,meillä on sama määränpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Seurakunta" - UT:n kreikaksi ekklesia.

        Roomalaiskatolinen kirkko onkin oikeastaan tuollainen ekklesia, virallisella kielellään latinalla Ecclesia Catholica / Ecclesia Catholica Romana. Samoin ortodoksit kreikallaan, orthodokse ekklesia.

        Kaikki seurakunnat ovat ekklesioita.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki seurakunnat ovat ekklesioita.:)

        Nouse.


      • Anonyymi

        Ei ole ei. Kadonneet heimot on tuolla mesopotaniassa. Etiopian juutalaiset ja Jemenin on siellä Egyptissä orjailee synnissä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään todistetta siitä, että luterilainen kirkko olisi jotenkin yhteydessä Jumalaan.

        Ei tietysti jos se jumala on joku joogi guru hindu .


    • Anonyymi

      Rooman keisari Konstantinus Suuri teki kristinuskosta Roomaan valtio-uskonnon 300-luvun alkupuolella. Tämä oli suurin syy kristinuskon leviämiseen. Kristinusko oli diktaattorien mieleen, koska se opetti, että kaikkien maallisten hallitsijoiden valta tulee Jumalalta ja siksi kristittyjen pitää noudattaa diktaattorin määräyksiä.

      Room. 13:
      ”Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa. Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa.”

      Jos totta, niin tämä tarkoittaa, että myös Neuvostoliiton hallinto oli Jumalan valtuuttama levittämään ateistista propagandaa.... Tämä oppi on varmasti jokaisen diktaattorin mieleen.

      • Anonyymi

        Paavali puhuu esivallasta lähinnä kurinpitäjän ominaisuudessa. Siis poliisina. Kyllähän Neuvostoliitossakin oli hyvä, että poliisit pitivät yllä järjestystä ja ottivat rikolliset kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puhuu esivallasta lähinnä kurinpitäjän ominaisuudessa. Siis poliisina. Kyllähän Neuvostoliitossakin oli hyvä, että poliisit pitivät yllä järjestystä ja ottivat rikolliset kiinni.

        Niin ja rikollisia olivat mm. jotkut papit ja esivalta teki ihan oikein vangitessaan heitä kansan yllyttämisestä uskonnollisuuteen.


      • Konstantinus Suuri ei tehnyt kristinuskoa Rooman valtionuskonnoksi. Hän vain salli sen vapaan harjoittamisen . Vasta keisari Theodosius kielsi pakanauskontojen harjoittamisen ja teki kristinuskosta ainoan sallitun uskonnon valtakunnassa. Tämä tapahtui 300-luvun lopulla.

        Eräs syy, miksi keisarit pitivät kristinuskoa käyttökelpoisena, oli mainitsemasi.


    • Anonyymi

      Kristi on vielä outo sana.

      • Anonyymi

        Siirtyy kotiasketismiin ja omistautuu täysin teologiseen elämään, hiljentymällä, rukoilemalla ja lukemalla.


      • Anonyymi

        Christi = Kristus. Christianitas / Christianismus = kristillisyys, kristinusko
        Christianus = kristitty, kristillinen


    • Anonyymi

      Suomalaiset perustivat hebrealaisen seurakunnan tänne kylmään Pohjolaan, kun kukaan ei kertonut heille, että Jumala oli lopettanut jo hebrealaiset vanhanaikaiset seurakunnat.

      • Anonyymi

        Yksi merkittävä ero on suomalaisen luterilais/hebrealaisen ja vanhan ajan hebrealaisen suurakunnan välillä. Vanhan ajan hebrealaisseurakunnan johtajat olivat selvästi yhteydessä Jumalaan. Mooses jutteli Jumalan kanssa, Daavid oli itse profeetta ja monet Israelin kansan kuninkaat saivat viestejä Jumalalta profeetan kautta. Mutta suomalaisen hebrealaisen seurakunnan johtajilla ei ole mitään yhteyttä Jumalaan. Jos he haluavat jotain tietoa, he matkustavat Vatikaaniin kumartamaan paavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi merkittävä ero on suomalaisen luterilais/hebrealaisen ja vanhan ajan hebrealaisen suurakunnan välillä. Vanhan ajan hebrealaisseurakunnan johtajat olivat selvästi yhteydessä Jumalaan. Mooses jutteli Jumalan kanssa, Daavid oli itse profeetta ja monet Israelin kansan kuninkaat saivat viestejä Jumalalta profeetan kautta. Mutta suomalaisen hebrealaisen seurakunnan johtajilla ei ole mitään yhteyttä Jumalaan. Jos he haluavat jotain tietoa, he matkustavat Vatikaaniin kumartamaan paavia.

        Tulee mieleen uudestikastajien johtajat jotka hylkäävät Raamatun sanan molottaessaan jotain ihan muuta. Kristityt - sekä paimenet että seurakuntalaiset - omaavat suhteen Jumalaan ja pysyvät Hänen Sanassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen uudestikastajien johtajat jotka hylkäävät Raamatun sanan molottaessaan jotain ihan muuta. Kristityt - sekä paimenet että seurakuntalaiset - omaavat suhteen Jumalaan ja pysyvät Hänen Sanassaan.

        Miten kirkkolaiset pysyvät Sanassa, kerro esimerkki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen uudestikastajien johtajat jotka hylkäävät Raamatun sanan molottaessaan jotain ihan muuta. Kristityt - sekä paimenet että seurakuntalaiset - omaavat suhteen Jumalaan ja pysyvät Hänen Sanassaan.

        Liitteitä ja lähteitä kaivataan kovasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen uudestikastajien johtajat jotka hylkäävät Raamatun sanan molottaessaan jotain ihan muuta. Kristityt - sekä paimenet että seurakuntalaiset - omaavat suhteen Jumalaan ja pysyvät Hänen Sanassaan.

        Millainen valehtelusuhde sinulla on Jumalaan. Luuletko että Jumala hyväksyy kaikki sinun valheesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen valehtelusuhde sinulla on Jumalaan. Luuletko että Jumala hyväksyy kaikki sinun valheesi?

        Totta. Tuo luterilais/hebrealainen seurakunta on ihan tuulesta temmattu. Joku ei näkönään ole ollenkaan tietoinen asioista. Olemattoman seurakunnan johtajat eivät varmasti ole Jumalan kanssa tekemisissä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Tuo luterilais/hebrealainen seurakunta on ihan tuulesta temmattu. Joku ei näkönään ole ollenkaan tietoinen asioista. Olemattoman seurakunnan johtajat eivät varmasti ole Jumalan kanssa tekemisissä :D

        No joo, luterilaisuuden vastustajat nyt keksivät milloin mitäkin valhetta kun luterilaisuutta niin vihaavat. Tuo paavin kumartamisen mainitseminen on aika epätoivoinen yritys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, luterilaisuuden vastustajat nyt keksivät milloin mitäkin valhetta kun luterilaisuutta niin vihaavat. Tuo paavin kumartamisen mainitseminen on aika epätoivoinen yritys.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavit_1800-luvulta_nykypäivään

        Tottakai paavit ovat aina vaatineet, että ihmiset, jotka tulevat hänen luokseen kulkevat polvillaan loppumatkan portaita ylös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavit_1800-luvulta_nykypäivään

        Tottakai paavit ovat aina vaatineet, että ihmiset, jotka tulevat hänen luokseen kulkevat polvillaan loppumatkan portaita ylös.

        Taitaa vaan katoliset kumartaa paavia. Linkkiskään ei toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kirkkolaiset pysyvät Sanassa, kerro esimerkki?

        Turha odottaa vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi merkittävä ero on suomalaisen luterilais/hebrealaisen ja vanhan ajan hebrealaisen suurakunnan välillä. Vanhan ajan hebrealaisseurakunnan johtajat olivat selvästi yhteydessä Jumalaan. Mooses jutteli Jumalan kanssa, Daavid oli itse profeetta ja monet Israelin kansan kuninkaat saivat viestejä Jumalalta profeetan kautta. Mutta suomalaisen hebrealaisen seurakunnan johtajilla ei ole mitään yhteyttä Jumalaan. Jos he haluavat jotain tietoa, he matkustavat Vatikaaniin kumartamaan paavia.

        Jeesus jutteli Jumalan kanssa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavit_1800-luvulta_nykypäivään

        Tottakai paavit ovat aina vaatineet, että ihmiset, jotka tulevat hänen luokseen kulkevat polvillaan loppumatkan portaita ylös.

        No ne nyt on arabeja Egyptistä jotka siellä konttaa nehän on orjia . Ei kristityt konttaa missään mitään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavit_1800-luvulta_nykypäivään

        Tottakai paavit ovat aina vaatineet, että ihmiset, jotka tulevat hänen luokseen kulkevat polvillaan loppumatkan portaita ylös.

        Siellä ne luterilaiset piispatkin käyvät kompuroimassa kun ei heillä muutakaan jumalaa ole.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      onko se noin vaikeeta nähdä että linkin lopusta puuttuu osa sinisenä, onko?

      herää kysymys millaista porukkaa täällä oikein kiivailee milloin mistäkin kun ei osata linkkiä kopioida!?


      • jjeeves kirjoitti:

        Nuo eivät olleet minun kirjoituksiani, mutta voin todeta, että Wikipediasta ei välttämättä saa linkkiä.
        Kokeillaan: Paavi
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Paavi
        Luettelo paaveista:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_paaveista

        Oho! Minulle on kyllä usein käynyt, että wiki-linkki ei onnistu. Tulos on ollut sama kuin anonyymin. Onkohan syy se, että osoite on liian pitkä? Kokeillaan:

        Luettelo Suomen keskiaikaisista kivikirkoista
        https://fi.wikipedi0.org/wiki/Luettelo_Suomen_keskiaikaisista_kivikirkoista



      • Anonyymi
        jjeeves kirjoitti:

        Höh. Nyt riitti minulle.

        "herää kysymys millaista porukkaa täällä oikein kiivailee milloin mistäkin kun ei osata linkkiä kopioida!?"

        Kerrankin kääkkä puhuu asiaa! Luterilaisuuden vastustajat ovat aika toheloita kun eivöt saa yhtä linkkiä linkattua.


      • Anonyymi

        Se johtuu siitä, että tuossa linkissä on käytetty ääkkösiä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se johtuu siitä, että tuossa linkissä on käytetty ääkkösiä.

        Ääh.


    • Anonyymi

      Nyt me emme enää elä vanhantestamentin aikaa, eikä ne määräykset ole voimassa niihin jotka elävät Kristuksessa, eli ovat Kristuksen opetuksen alaisuudessa.
      Vanhan testamentin eli lain aika, päättyi Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, Kristus poisti vanhantestamentin lain antamat kiroukset niiltä, jotka Hyväksyvät Kristuksen sovituksen puolestamme eli ottaa sydämeensä Jumalan Armon ja Rakkauden ja elää siinä.

      Ympärileikkaus ei ole kaste, eikä se ole enää voimassa. Kaste on ihmisen itse pyydettävä ja otettava uskoon tulon jälkeen.

      • Anonyymi

        " Kaste on ihmisen itse pyydettävä ja otettava uskoon tulon jälkeen."

        Enpä löydä tuollalista opetusta Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kaste on ihmisen itse pyydettävä ja otettava uskoon tulon jälkeen."

        Enpä löydä tuollalista opetusta Raamatusta.

        Kuulut väärään lahkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulut väärään lahkoon.

        Pitäskö kuulua johonkin lahkoon:) mutta nämä Suomalaiset pohjoisesta etelään on ihan sekovaisia ja tyhmiä. Heillä on käsitteet,mitä ei oikeasti ole.
        Heidän puhujat ja seurakuntansa ovat viisautta vailla,sama vanha etenee..vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kaste on ihmisen itse pyydettävä ja otettava uskoon tulon jälkeen."

        Enpä löydä tuollalista opetusta Raamatusta.

        Apostolien teot: 2:41
        Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan,
        ne kastettiin,
        ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Siis, joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, joka ei usko tuomitaan kadotukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kaste on ihmisen itse pyydettävä ja otettava uskoon tulon jälkeen."

        Enpä löydä tuollalista opetusta Raamatusta.

        Etkä varmaan ole edes lukenut Raamattua.


      • Anonyymi

        Ei eletä vanhaa liittoa joka vanheni kun messias tuli . Ollaan uudessa paremmat lupaukset ja ilo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kaste on ihmisen itse pyydettävä ja otettava uskoon tulon jälkeen."

        Enpä löydä tuollalista opetusta Raamatusta.

        Paras perseelle en meno oli uudessa testamentissa se kun Paulus törmäsi Messiaaseen damascon tiellä ja kaatui maahan . Saul nimi on kreikaksi Paul Paulus . Hebreaksi Saul. Se on kyllä paras kaatumiskohtaus ikinä. Apostolien teot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien teot: 2:41
        Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan,
        ne kastettiin,
        ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Siis, joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, joka ei usko tuomitaan kadotukseen.

        Ottivat vastaa todistuksen messiaasta niin niistä tuli kristittyjä sitten . Eikä tuomita kadotukseen . Lue tää sata kertaa ääneen . Ei tuomita kadotukseen .


    • Anonyymi

      Katolinen kirkko ei ole koskaan ollut Kristillinen, vaikka niin väitettäisiin.
      Keisari Konstantinus perusti sen ja yhdisti kaikki mahdolliset pakanalliset uskonnot ja sekoittin niihin tiedon Jeesuksesta.

      Luterilainen kirkko on katolisen kirkon niinsanottu tytärkirkko, jossa on osa kristillisiä arvoja sekoitettu katoliseen pakanallisuuteen.

      Kumpikaan em. kirkoista eivät ole seurakunta. Seurakuntalaisia on vähän molemmissa, mutta siellä on myös kaikkea mahdollista muutakin, jota seurakuntaan ei kuulu ja ovat seurakunnan vastaisia. Oikeita Jeesuksen tarkooittamia seurakuntalaisia on enemmän näiden kahden istituution ulkopuolella.

      • Anonyymi

        Myös vapaissa suunnissa on paljon seurakunnan vastaista. Kristillisiä yhteisöjä silti kaikki. Oikeita seurakuntalaisia on siellä ja täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös vapaissa suunnissa on paljon seurakunnan vastaista. Kristillisiä yhteisöjä silti kaikki. Oikeita seurakuntalaisia on siellä ja täällä.

        Uudestisyntyneitä uskovaisia on siellä täällä. Kritillinen yhteisö, mitä se tarkoittaa.


      • Anonyymi

        Mitä pakanuutta on katolisessa kirkossa??

        <<Luterilainen kirkko on katolisen kirkon niinsanottu tytärkirkko, jossa on osa kristillisiä arvoja sekoitettu katoliseen pakanallisuuteen.<<

        Wikipedia, Augsburgin tunnustus, luterilaisuuden tärkein tunnustus:

        <<Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan.<<

        Hyi, käyttävätkö katoliset ihan oikeaa verta?


      • ”Oikeita Jeesuksen tarkooittamia seurakuntalaisia on enemmän näiden kahden istituution ulkopuolella.”

        Tuota, kirkkokuntia on monia muitakin. Miksi unohdat ne?
        On assyrialainen kirkko, eri orientaaliset kirkot, ortodoksinen kirkko, katolinen kirkko (jakaantuu itäiseen ja läntiseen), protestanttiset kirkot kuten baptistinen, helluntailainen, anglikaaninen, reformoidut sekä luterilainen kirkko.

        Kuten ”Anonyymi2 18.01.2020 10:26 aivan oikein kirjoittaa ”Kristillisiä yhteisöjä silti kaikki. Oikeita seurakuntalaisia on siellä ja täällä.” tämä lienee se totuudenmukaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pakanuutta on katolisessa kirkossa??

        <<Luterilainen kirkko on katolisen kirkon niinsanottu tytärkirkko, jossa on osa kristillisiä arvoja sekoitettu katoliseen pakanallisuuteen.<<

        Wikipedia, Augsburgin tunnustus, luterilaisuuden tärkein tunnustus:

        <<Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan.<<

        Hyi, käyttävätkö katoliset ihan oikeaa verta?

        Hups.


      • Anonyymi

        Sopii muistaa että myös muslimit muuttaa aikoja ja lakeja .


    • Anonyymi

      Älkää tapelko tai sanaharkaa heitäkö. Eikö kuiten Rakkaus ole mitä sinäkin tarvitset ja läheisyyttä.
      Sitä Jeesus toi meille.
      Me olemme yhtenäisiä,mutta tietysti on rahan ahneita suuntaksia Kristin uskossa ja Suomessa.
      He ovat olevinaan parasta uskon kansaa ja huijaavaat kuin bublikaanit vanhuksia,Oulusta käsin. Sipöiän kultuuria ja vanhoillis kultuuria myös,kun ipilä on joku keskikastin lesti.
      Lestadio yrityset huijaa vanhuksia todella paljon,kaunokielellä.
      Lesta virmoja on Oulussa ja täälläkin saatanat pyörii ja soittelee..
      Niitä on ainakin 5 yritys lestoja jotka rahastaa ,kuin bublikaanit.
      Netistä löytyy nämä roistofirmat.

      • Anonyymi

        Niin se on oikeastaan aika kummallista, että lestadiolaisetkin ovat osa luterilais/hebrealaista valtiokirkkolaitosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on oikeastaan aika kummallista, että lestadiolaisetkin ovat osa luterilais/hebrealaista valtiokirkkolaitosta.

        Hebrealaiset on kyllä synagogalla .


    • Anonyymi

      Sanompahan vain--Vanhan ajan papit on oikeita helvetin lähettiläitä !
      Miten saarnaavat,tietämättömät paskat.
      Nyt jos joku tulis saarnaa helvetintulista ja raajojen irtileikkauksista,niin Liperit lähtis ja ukon raato myös.
      Voi perkuta,millasii ovat olleet ja ilmeisesti on vieläkin papit.
      Tulta ja pahaa toitottavat sekä helvettiä kansalle,mutta ei RAKKAUTTA ?

      • Anonyymi

        Ja ajattele - ne kaikki kai oli kuitenkin ihmisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ajattele - ne kaikki kai oli kuitenkin ihmisiä?

        Ihminen on ihmiselle susi.


    • Anonyymi

      Kysymys on oikeastaan luterilais/hebrealais/roomalaisesta valtiokirkkolaitoksesta sillä luterilaisessa kirkossa on paljon Rooman valtakunnan kaikuja. Pappien komiat vaatteet lipereineen ja kirkkojen arkkitehtuuri ovat suoraa lainausta Rooman valtakunnasta.

    • Anonyymi

      Väitetään, että katolisen kirkon valta perustui alunperin väärennettyyn asiakirjaan. Siinä muka Rooman keisari siirsi valtaansa katoliselle kirkolle.

      • Anonyymi

        Katolisen kirkon valta perustuu siis maallisiin lähteisiin. Katolinen kirkko on myös kiinnostunut maallisista kohteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katolisen kirkon valta perustuu siis maallisiin lähteisiin. Katolinen kirkko on myös kiinnostunut maallisista kohteista.

        Katolinen kirkko on kerännyt valtavat rikkaudet ja se käyttää suurta taloudellista ja poliittista valtaa. Hengellistä valtaa sillä ei ole, vaikka se teeskentelee muka omistavansa hengellisen vallankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katolinen kirkko on kerännyt valtavat rikkaudet ja se käyttää suurta taloudellista ja poliittista valtaa. Hengellistä valtaa sillä ei ole, vaikka se teeskentelee muka omistavansa hengellisen vallankin.

        Sen valta perustuu uhkailuun ja pelotteluun.


      • Ahaa, siis Raamattuun? Koska se on katolisen kirkon kokoaman.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Ahaa, siis Raamattuun? Koska se on katolisen kirkon kokoaman.

        Kokoama on eri asia kuin kirjoittama.

        Aikoinaan syntyi hajaannus, joka johti itäiseen ja läntiseen kirkkolaitokseen. Tästä seurasi sellainen hyvä puoli, että kumpikaa osapuoli ei voinut aivan vapaasti ruveta väärentämään Raamattua, koska toinen osapuoli olisi silloin älähtänyt.


    • Anonyymi

      Valtiokirkkolaitoksen juuret eivät voi olla kristillisyydessä sillä Jeesus ei koskaan perustanut valtiokirkkoa.

    • Anonyymi

      Jeesus ei myöskään sanonut, että uskonnolliset rituaalit pelastaisivat ketään.

    • Anonyymi

      Pääsiäisen aikana näitä kirkon juuria on hyvä tutkia tarkasti. Kiinnitä huomiota pappien lipereihin ja vaatetukseen.

      • Anonyymi

        Se on roomalaista keisarillista muotia kahden tuhannen vuoden takaa.


    • Anonyymi

      Kirkko pääsiäisnoitineen on yhteiskunnan syöpäkasvain. Totta.

    • Anonyymi

      Maallinen rikkaus ja loisto peittävät hengellisen köyhyyden.

      • Anonyymi

        Tyhjä sydän, hengetön seurakunta.


    • ”…mutta missä ovat katolisen kirkon juuret. Ei pidä uskoa sitä, mitä tuo kirkko itse väittää vaan on tutkittava asiat tarkkaan.”

      Eiköhän se ole jo tutkittu todella tarkkaan. Voit aloittaa tutustumisen kristinuskon historiasta.

      ”Valtio ja kirkko ovat yhdistyneet aivan samalla kuin Mooseksen aikana ja koko Israelin valtion aikana Vanhassa Testamentissa.”
      Oho. Tuolloin Jeesuksen aikana elettiin Rooman vallan alla. Tuolloin oltiin hyvin suvaitsevia eri uskontojen kanssa, eli eri uskontoja. Yleensä muualta tulleet uskonnoista luotiin omat versiot, jotka sopivat roomalaisille. Kristinusko oli kultti, joka ei muokkautunut perinteisiin tapoihin, teki siitä aluksi vallanpitäjien mielestä arveluttavan. Etenkin kun he eivät suostuneet palvomaan keisaria jumalana.

      Vasta 200 luvulla alkoi muodostumaan kristinuskon keskeiset opit ja siitä tuli uskonto. Samaan aikaan oli monia kristinuskon suuntauksia, ja tuli tarve tehdä selkeä teologia. Tällöin muodostui katolinen kirkko, ja muut suuntaukset erosivat valtauomasta.


      Koska kristittyjä alkoi olemaan enemmän, ihan kaikista yhteiskuntaluokista, myös vallanpitäjät kiinnostuivat siitä. Välillä oli keisareita, joka yrittivät palauttaa pakanauskontoja valtaan, vaan eivät onnistuneet siinä.

      Keisari Konstantinus antoi tuntuvan vauhdin kristityille ja hän järjesti ekumeenisen kirkolliskokouksen, jossa päätettiin keskeiset opit, kuten kolminaisuusoppi. Samalla alkoi Uuden testamentin kokoaminen. Kun keisari keisari Theodosius I:n pääsi valtaan, hän oli itse kristitty ja teki kristinuskosta valtion uskonnon. Eli kaikki muut uskonnot kiellettiin.

      Ilman tällaista valtion tukea tuskin kristinusko olisi lähtenyt laajenemaan niin itään kuin länteen.

      Katolinen kirkko eli kristityt saivat lisää valtaa aikojen kuluessa. Lopulta paavilla oli sellaiset valtaoikeudet, jotka vaikuttivat myös valtioiden toimintaan. Alettiin ajatella, että maallisen vallan pitää olla hengellisen ylivallan alla. Sitten sen valta alkoi hiipua ja viimein reformi asetti katollisen kirkon vallan erilleen valtiosta.

      Ei pidä sekoittaa näitä kahta toisiinsa. Valtionuskonto on voitu määritellä maan perustuslaissa. Valtion kirkko puolestaan tarkoittaa sitä, että kirkko on riippuvainen valtiosta ja valtio päättää kirkon hallinnosta.

      Maissa, jossa on ollut vahva sekularismi, kuten Ranskassa ja Yhdysvalloissa (näitä maita on monia), tehtiin täydellinen pesäero kirkon ja valtion välille. Eli valtio ei puutu kirkkojen toimintaan. Eri asia on, miten sitten kansalaiset jossain kirkkokunnassa haluavat pitäytyä, mutta se on vapaa ehtoista.

    • Anonyymi

      Tässä näette. uskonto ei aina tuo rauhaa ihmisille.
      On uskonto,mutta suuntaukset ovat pahoja.
      Oma uskonto( Kristin usko,ilman lahkoja) on rakkautta Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen.
      Ei taistelua,sapatista tai Katolilaisuudesta ja muista ihmisen mielen sekoittajista.
      Te kaikki,pienet perkeleet haluatte alistaa ihmistä ja sotkea elämää,mitä ihmeellisimillä suuntauksilla ja määräyksillä.
      Te,olette sairasta,te jotka määräätte ihmisen elämää vanhojen ukkojen paskojen määräyksellä.
      Meillä on käskyt 10. kappaletta ja se riittää !
      Ei mitään keppostelija temppuja,te jotka takerutte okaan..Te olette pahimmat !!
      Menkää pois te okaan tarttujat,mitä me teillä teemme?
      Tuotte vain ahdistusta ,menkää takaisin koloihinne ja piiloon.
      Jos te eläisitte oikein ja todistaisitte Jeesus Kristusta, niin te itsekkin olistte vapaampia,kuin mitä nytten okaan orjana.

      • No, kenkä opetuksia sinä sitten pidät oikeana?


    • Anonyymi

      No, kenkä opetuksia sinä sitten pidät oikeana?

      Jeesuksen Kristuksen,mutta lahkot ja ihmisen höperyys vääntään sen orjamaisuuteen ja outojen asioiden noudattamiseen.
      Monessakin lahkossa/suuntauksessa on tapoja,joita ei hyväksytä yleisesti.
      Kuperkeikalla ja toisten kyttäämisellä tai ahdistavia neuvoja EI KAIPAA KUKAAN,KUIN eksynyt ihminen,esim Islam .
      Lahkot ja jopa Luterilainen kirkko on tehnyt väärin, mutta en päästä Katolilaisuutta.
      Katolilaiset ovat pedofiili suuntausta ja he palvovat kuvia,mitä Jeesus kielsi.
      Kuitenkin nämä lahkot/suuntaukset..
      Näen heitä ja myöhemmin..elämää. Ovat seonneet,sairaalaan viedään,sinisiä pillereitä,että rauhottuu suuntauksen pakosta tai sekovasisuudesta.
      Lapset ovat oudosti käyttätyiviä jopa kiusaajia,kun et ole samaa lahkoa.
      Harmittaa,kun ihmiset jotka on lahkossa,niin kävelevät lääkepäissään ihan YLÄMYLLÄ !
      Vanhemmat ovat ja sekoittavat lapsen mielen,omilla harhoillaan ja lapsi ei voi elää normaalisti.

      Ketä pidän normaalina..

      Ihan normaali ihmisiä jotka tottelevat 10.käskyä ja uskovat Jeesukseen Kristukseen.
      Ei Kristus Herramme tarvitse mitään temppuja tai lahkoja.
      Hänen Isä,on luonut sinun ELÄMÄÄN JA KOKEMAAN.
      Hän ei hylkää,vaikka tekisit väärin..

      • "Ihan normaali ihmisiä jotka tottelevat 10.käskyä ja uskovat Jeesukseen Kristukseen.
        Ei Kristus Herramme tarvitse mitään temppuja tai lahkoja. "

        Et oikeastaan vastannut lainkaan kysymykseeni. Eli mihin seurakuntaan pitää siis mennä, jotta täyttää nämä sinun määreesi?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "Ihan normaali ihmisiä jotka tottelevat 10.käskyä ja uskovat Jeesukseen Kristukseen.
        Ei Kristus Herramme tarvitse mitään temppuja tai lahkoja. "

        Et oikeastaan vastannut lainkaan kysymykseeni. Eli mihin seurakuntaan pitää siis mennä, jotta täyttää nämä sinun määreesi?

        Eihän mikään seurakunta pelasta, ei ainakaan Raamatun mukaan. Mene siihen seurakuntaan, minne Herra käskee sinun mennä, jos olet uskossa. Jos et ole uskossa, Herra ei käske sinun mennä mihinkään seurakuntaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän mikään seurakunta pelasta, ei ainakaan Raamatun mukaan. Mene siihen seurakuntaan, minne Herra käskee sinun mennä, jos olet uskossa. Jos et ole uskossa, Herra ei käske sinun mennä mihinkään seurakuntaan.

        Olipa aika savolainen vastaus. Vai tarkoitatko, että mikä tahansa seurakunta mielestä kelpaa?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Olipa aika savolainen vastaus. Vai tarkoitatko, että mikä tahansa seurakunta mielestä kelpaa?

        Tarkoitan, että se seurakunta, jonka Herra valitsee, kelpaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan, että se seurakunta, jonka Herra valitsee, kelpaa.

        Ja mistä sinä tiedät, minkä seurakunnan Jumala valitsee?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Ja mistä sinä tiedät, minkä seurakunnan Jumala valitsee?

        Jumala ei valitse mitään seurakuntaa, vaan "Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä"!!Maalliset seurakunnat kilpailevat vain siitä, kenellä on enemmän valtaa ja mahtavimmat kirot.

        Ps 34
        "Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän,
        hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli"


    • Anonyymi

      Olevinnaan uskovaisissa on mielen pahaa.
      Sairaalasta kotiin ovat ajaneet. Sinisiä pillereitä antavat,että rauhottuvat,ettei nyt tule se veden paisumus.

    • Anonyymi

      Näin lopun aikana käy entistä selvemmin ilmi, mihin porukkaan luterilainen kirkko kuuluu. Porttokirkon kavereihin.

      • Anonyymi

        Näin lopun aikana käy entistä selvemmin ilmi, mihin porukkaan luterilainen kirkko kuuluu. Porttokirkon kavereihin.

        Kirkoilla ei ole väliä,ei sinun suuntauksella..Ne kaikki on harhaa.
        On vain väliä,Luoja ja ihminen sekä luotujen elämä!
        Kaikki mitä yrität eriarvoistaa..on pahasta.


    • Anonyymi

      Eikun oletkin Jehova rotta:)) Lestaadiolaiset kuuluu Luterilaisuuteen,mutta Jehovan turistajat ei.
      Siinä se vasta oikein peräreijän pesue kerho onkin:))

    • Anonyymi

      missä ovat katolisen kirkon juuret.

      Siellä ne kuoripoikien luona on..Hävettävä ja paha ! Paavi ei tuomitse vaan antaa jatkaa..Onko samaa kuluunu Ortodoksisuudesta? EI OLE.
      Luterilainen on slti paras,kuitenkaa kehumatta muutamia naispappeja..

    • Anonyymi

      Näettekö!! Te riitelette,miksi vaikka Luojamme on sama?

      • Anonyymi

        Luoja on sama mutta Herra ei ole sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luoja on sama mutta Herra ei ole sama.

        Luoja on sama mutta Herra ei ole sama.

        Tästä alkoi pahaolo maailmassa.
        Kuka julisti Rakkautta se on Herra! muut xxx.


    • Anonyymi

      Tämä aloitus sisältää vakavaa asiaa, joka kaikkien luterilaisten on syytä tietää.

    • Anonyymi

      Entäs jos minä kerron..

      Maailma missä elämme,on luotu tottakai.
      Ihmisen ja Jumalan liitolle.
      Maailmassa on ,(kaikkeudessa),on Jumala,poika ja pyhähenki.
      On myös maaplaneetan yli-ihmisiä jotka valvovat,maa planeettaa kokoajan.
      Ettei ihmiset teksi väärin(atomi-ase esim)
      Maan valvojat ovat ns. ufoja miksi sanomme..mutta he ovat meitä kehittymiä varten suojaamassa meitä itseämme.
      Heitä on 9,jotkin väitttävät heitä Jumaliksi,mutta eivät he ole Jumalia.He ovat Jumalan lähettettämiä.
      Heitä voidaa kuvata vanhoina aikoina esim.Egyptin yms./Kiinan keltainen lohikäärme hallitsija.
      On totta vaikea uskoa,että muita on kuin Luterilainen/Ortodoksi ja muut höpötys linjat.
      Olette varmaan lukeneet tai nähneet,että taivaalla on outoja valoja?
      On lautasen muotoisia,on sylinterin muotoisia..
      He ovat ns.rodullisesti meidän valvojia,että me onnistumme elämässämme !
      Sodat ei vaikuta,mutta ydinaseet voi tuhota sen mitä he eivät halua,että elämä häviäisi maapallolta.
      Totta,että tunttuu hullulta nähdä ns.ufoja..
      Mutta,he suojelevat maaplaneettaa.
      He ovat Jumalan luotuja,he ovat olleet aina täällä,jo ennen sinua !
      Maaplaneetta on helmi tässä suuressa avaruudessa,minne on luotu elämää!
      He tarkoittavat,ei uskolla( kuitenkin rakkaudella),mutta olet se ihminen jolla oli pääsy planettaan,missä on hyvä olla.
      Ihminen on hyvin kehittymätön vielä,koska ei ymmärrä rakkautta,vaan sotii.
      Tulee päivä,tosin pitkän ajan kuluessa,milloin kaikki ymmärtää asian.
      Olkaa ymmärtäväisiä ja rauhaa rakastavia. Uskonto tuo erillaisuutta ja riitaa kovin paljon.
      Tärkeintä on kaikille,Isä Jumala ! Luoja meidän !
      Sen jälkeen alkaa maan ihmisillä erimielipiteet.
      Vaikka itse uskon Jesus Kristukseen täysin!
      Koska,hän tuo oikeellisuuden ja armon sekä Rakkauden maailaan !

      • No hienoahan on se , et ole meidän hyvisten porukassa :)

        Ja totta on Egyptissä on hienoja vanhoja kulttuureita ja suosittelen niitä mennä katsomaan, kunhan koronasta päästään. Kuolleidenlaaksoon kannattaa varata päivä ja runsaasti vettä mukaan.

        Avaruusoliot sen sijaan ovat ihan pötyä. En tiedä paljonko olen elämäni aikana ajanut yöaikaan mutta jos sanon, että helvetisti niin kuvanee aika hyvin. Ainahan taivaalla näkyy valoilmiöitä oikein pimeässä jossa katuvaloja ei ole niin voi oikeasti nähdä jopa kun tähti syntyy tai kuolee.

        Ja ihmisen kyvyt ovat toki rajalliset mutta avaruuden tutkimus on jo niin pitkällä, että vaikkapa viestin kuulisimme. Aivan kuten mekin olemme lähettäneet luotaimen jossa on viesti meistä ;)

        Pakko on myöskin sanoa tähän minkä aikoinaan kuulin juuri kotiin ajaessa keskellä yötä radio-ohjelmassa jossa puhuttiin aiheesta ja vieraana oli silloinen skeptikko ry johtaja. Hänen vastaus oli jotain sen suuntaista, että no eihän sitä varmuudella tiedä onko tuolla ketään mutta häntä mietityttää kaapattujen kertomukset siitä kuinka alienit ovat kiinnostuneita peräreijästä, että jos hän pääsisi toiseen galaksiin kattelemaan niin ei ihan ekana tulisi mieleen. Itse olen samaamieltä. Ihan ensimmäisenä ei tuo tulisi mieleen.

        Se on totta, että uskonnon nimissä liikaa riidellään ja tehdään eroja. Sehän ei rakenna mitään ja jos nyt yhtään on niitä kristillisiä arvoja oppinut niin nimenomaan hyvään ne voimat pitäisi yhdistää, ei keskinäiseen kalisteluun.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        No hienoahan on se , et ole meidän hyvisten porukassa :)

        Ja totta on Egyptissä on hienoja vanhoja kulttuureita ja suosittelen niitä mennä katsomaan, kunhan koronasta päästään. Kuolleidenlaaksoon kannattaa varata päivä ja runsaasti vettä mukaan.

        Avaruusoliot sen sijaan ovat ihan pötyä. En tiedä paljonko olen elämäni aikana ajanut yöaikaan mutta jos sanon, että helvetisti niin kuvanee aika hyvin. Ainahan taivaalla näkyy valoilmiöitä oikein pimeässä jossa katuvaloja ei ole niin voi oikeasti nähdä jopa kun tähti syntyy tai kuolee.

        Ja ihmisen kyvyt ovat toki rajalliset mutta avaruuden tutkimus on jo niin pitkällä, että vaikkapa viestin kuulisimme. Aivan kuten mekin olemme lähettäneet luotaimen jossa on viesti meistä ;)

        Pakko on myöskin sanoa tähän minkä aikoinaan kuulin juuri kotiin ajaessa keskellä yötä radio-ohjelmassa jossa puhuttiin aiheesta ja vieraana oli silloinen skeptikko ry johtaja. Hänen vastaus oli jotain sen suuntaista, että no eihän sitä varmuudella tiedä onko tuolla ketään mutta häntä mietityttää kaapattujen kertomukset siitä kuinka alienit ovat kiinnostuneita peräreijästä, että jos hän pääsisi toiseen galaksiin kattelemaan niin ei ihan ekana tulisi mieleen. Itse olen samaamieltä. Ihan ensimmäisenä ei tuo tulisi mieleen.

        Se on totta, että uskonnon nimissä liikaa riidellään ja tehdään eroja. Sehän ei rakenna mitään ja jos nyt yhtään on niitä kristillisiä arvoja oppinut niin nimenomaan hyvään ne voimat pitäisi yhdistää, ei keskinäiseen kalisteluun.

        Kaikissa aabrahamilaisissa uskonnoissa - juutalaisuus, kristinusko ja islam - on Saatana (Jahve) todistettavasti pukeutunut Jumalan valekaapuun. Siitä teille riitaa ja kinaa ja kristinuskon hajoamista erilaisiin kiisteleviin lahkoihin - ja jo 700-luvulla on islamkin eronnut kristinuskosta, joten kaikki tiet vievät sylttytehtaalle.

        Siellä edellä on hyvin kasteesta, että miten kaukaa VT:stä sekin jo tulee, ja hurskaasti on siirretty Jeesuksen suuhun UT:iin - tuo merkin ottaminen otsaan - kuten paljon, paljon muuta VT:n ihmisuhrikultista, jota hän vastusti, ja joutui sitten itse tuon kultin uhriksi.

        Siellä edellä puhutaan katolisen kirkon pedofiliasta - on yhtä kuin kuningas Salomon uhrikukkulapapit - happamattoman leivän syöjät, jotka harrastivat lasten polttouhrausta - kertoo 2.Kuningasten kirjan 23. luku, kun silloinen kuningas hajotti nämä Salomonin kuninkaan uhrikukkulapappien 'haureelliset pyhäkköpoikien huoneet' uhrauspaikkojen ohella,

        Ja aivan turhaa sievistellä luterilaisuuden kohdalla, vaikka - luin juuri - kirkon sivustolla on niin imelän kaunista sävelystä opista, jolla tuskin on mitään tekemistä uskontunnustusten kanssa . Se totuus on sieltä peitelty.

        Jeesuksen opetuksista on kyllä otettu kauniit ajatukset, mutta kun koko uskonnossa itsessään on jo perustaltaan vahva moraalinen ristiriita Jeesuksen opetusten ja hänestä tehdyn uhrikultin välillä, jota hän vastusti. Ja tuo uhrikultti syntii pienistä sananyanseista ja riiteistä, joihin hänet on sitten valheellisesti siirretty.

        Luterilaisuutta on turha sievistellä katolisuuteen verrattuna - yli 100 pedofiili luterilaissaarnaaja on juuri yhdessä ainoassa tutkimuksessa nostettu tikun nenään ja jokaisella heistä oli useista, jopa kymmeniä uhreja.

        Juu ei ole tarvinnut lukea kyllä oikeudenkäyneistä - HV-järjestelmä piti huolen, että herrat saivat anonymiteetin - oli sen verran vaikutusvaltaista sakkia. Ja m

        itä syvemmälle tongin tätä kristinuskoksi sanotun Jeesuksen opetuksen raiskausta ja Jeesuksen pahoinpitelyä jo kidutuskuolemalla, niin voin ihan fyysisesti pahoin.

        On aivan käsittämätöntä, että miten kenenkään puuttumatta on tämä valhe voinut jatkua aina vuoteen 2020!


      • Anonyymi

        <<Koska,hän tuo oikeellisuuden ja armon sekä Rakkauden maailaan !<<

        RAKKAUS HANKITTU SAATANANPALVONTA KULTILLA VT:STÄ HAKKAMALLA IHMINEN NAULOILLA RISTIIN JA KIDUTTAMALLA???

        Voijumalautaenmuutasano.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Koska,hän tuo oikeellisuuden ja armon sekä Rakkauden maailaan !<<

        RAKKAUS HANKITTU SAATANANPALVONTA KULTILLA VT:STÄ HAKKAMALLA IHMINEN NAULOILLA RISTIIN JA KIDUTTAMALLA???

        Voijumalautaenmuutasano.

        Tapettu siis JUMALANA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapettu siis JUMALANA.

        Ja kun olisi edes itse pelkkä teko, mutta se opetusten sabotointimäärä ja ne valheet, jotka UT:ssa on laitettu Jeesuksen suuhun, ovat törkeyden huippu!

        Kuten ehtoollisen asetussanat, jotka Raamatusta selviää jo Paavalin antamiksi. Saamari vieköön jokaisen täyspäisen pitäisi tajuta, jos 'Jumala' käskee syömään itseään vielä kuolemansa jälkeen fyysisessä muodossa - ja ylipäätään kukaan käskee syömään ruumista - että jossakin on kyllä ja jotakin pahasti pielessä, jota kutsutaan 'uskonnoksi'!!!

        Ja kuinka monta ja kuinka paljon tämän valheen ympärillä toimii ja pitää sitä elossa??!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun olisi edes itse pelkkä teko, mutta se opetusten sabotointimäärä ja ne valheet, jotka UT:ssa on laitettu Jeesuksen suuhun, ovat törkeyden huippu!

        Kuten ehtoollisen asetussanat, jotka Raamatusta selviää jo Paavalin antamiksi. Saamari vieköön jokaisen täyspäisen pitäisi tajuta, jos 'Jumala' käskee syömään itseään vielä kuolemansa jälkeen fyysisessä muodossa - ja ylipäätään kukaan käskee syömään ruumista - että jossakin on kyllä ja jotakin pahasti pielessä, jota kutsutaan 'uskonnoksi'!!!

        Ja kuinka monta ja kuinka paljon tämän valheen ympärillä toimii ja pitää sitä elossa??!!

        Ihmiset ovat joko 'luonnostaan' päästään vialla - kuten Paavali väittää - tai sitten Raamattu sisältää jotakin tosi maagista, okkultista kiroukseen liittyvää manipulointia, että tämä ylipäätään on ollut mahdollista jatkua kaksi tuhatta vuotta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset ovat joko 'luonnostaan' päästään vialla - kuten Paavali väittää - tai sitten Raamattu sisältää jotakin tosi maagista, okkultista kiroukseen liittyvää manipulointia, että tämä ylipäätään on ollut mahdollista jatkua kaksi tuhatta vuotta!

        Ja mitä tulee tuohon okkultismiin ja magiaan, niin kristinuskolla on selvä yhteys voodoo-uskontoon, jossa myös haudoista nousee zombieita.

        - Näinhän tämän kristinuskon uskonnon oppinormistonkin mukaan käy lopussa, kun haudat aukeavat ja uskovaiset saavat uudet fyysiset ruumiit (jätetty kirkon sivustolta kokonaan pois, vaikka on oppinormistossakin jos alunperin Athanasioksen uskontunnustuksessa), mutta Paavalin mukaan sielu on Jumalalle vastenmielinen ja Pyhä henki leikkaa sen irti.

        MItä muuta sieltä haudoista sitten nousee ylös kuin pelkkiä sieluttomia zombieita, jotka on jo kuoltuaankin siunattu maaksi!

        Luoja meitä muita varjelkoon tuollaiselta lopulta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä tulee tuohon okkultismiin ja magiaan, niin kristinuskolla on selvä yhteys voodoo-uskontoon, jossa myös haudoista nousee zombieita.

        - Näinhän tämän kristinuskon uskonnon oppinormistonkin mukaan käy lopussa, kun haudat aukeavat ja uskovaiset saavat uudet fyysiset ruumiit (jätetty kirkon sivustolta kokonaan pois, vaikka on oppinormistossakin jos alunperin Athanasioksen uskontunnustuksessa), mutta Paavalin mukaan sielu on Jumalalle vastenmielinen ja Pyhä henki leikkaa sen irti.

        MItä muuta sieltä haudoista sitten nousee ylös kuin pelkkiä sieluttomia zombieita, jotka on jo kuoltuaankin siunattu maaksi!

        Luoja meitä muita varjelkoon tuollaiselta lopulta!

        Ja faktana wikipediasta sama:

        <<<Voodoo, toisinaan myös esimerkiksi vodou tai vodoun, on afrikkalais-karibialainen uskonto. Voodoo on animistinen, monijumalainen uskonto, jossa esi-isien palvonta ja fetisseille uhraaminen ovat tärkeässä osassa. Voodoo on lähtöisin Länsi-Afrikasta, missä sitä harjoitetaan edelleenkin yleisesti etenkin Beninissä. Voodoo levisi orjakaupan myötä Amerikkaan, missä se on suosittua etenkin Haitissa. Amerikkalaisen voodoon ajatusmaailma on säilynyt afrikkalaisena, mutta se on saanut vaikutteita myös etenkin orjuudesta ja katolisuudesta.<<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja faktana wikipediasta sama:

        <<<Voodoo, toisinaan myös esimerkiksi vodou tai vodoun, on afrikkalais-karibialainen uskonto. Voodoo on animistinen, monijumalainen uskonto, jossa esi-isien palvonta ja fetisseille uhraaminen ovat tärkeässä osassa. Voodoo on lähtöisin Länsi-Afrikasta, missä sitä harjoitetaan edelleenkin yleisesti etenkin Beninissä. Voodoo levisi orjakaupan myötä Amerikkaan, missä se on suosittua etenkin Haitissa. Amerikkalaisen voodoon ajatusmaailma on säilynyt afrikkalaisena, mutta se on saanut vaikutteita myös etenkin orjuudesta ja katolisuudesta.<<<

        Ne jotka toimivat kirkon parissa ja joiden aivotoiminta vielä pelittää huolimatta tuosta maagisesta, okkultisesta manipuloinnista - nyt on ainoa mahdollisuus - JA VIIMEINEN - korjata oppi aivan perustaltaan asti Jeesuksen opetusten mukaiseksi tunnustamalla totuus!

        Jeesus vastusti uhrikulttia, johon hänestä tehtiin Jumalana uhri, ja hänen opetuksensa perustuvat taivasten valtakuntaan, joka on meissä ja meidän ympärillämme. Tämä vastaa täysin tämän päivän tieteellistä tutkimusta ja tietoa meidän todellisuuden luonteesta: kysessä on suuri, älyllinen yhtenäiskenttä, jossa kaikki elollinen, atomeista koostuva on yhteydessä kaikkeen ja kaikissa ajoissa - mennyt ja tuleva.

        Tämä ei jakaudu edes elolliseen ja elottomaan - vaan kuten Jeesus sanoi, jos hänen opetuksiaan kuunnellaan, mikään ei ole mahdotonta, vaan jopa kivet palvelevat - tämä on merkittävin Jeesuksen opetuksen kohta, jossa hän vahvistaa jo 2000 vuotta sitten tietonsa kvanttifysiikan perusteista, jotka me tiedämme vasta nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka toimivat kirkon parissa ja joiden aivotoiminta vielä pelittää huolimatta tuosta maagisesta, okkultisesta manipuloinnista - nyt on ainoa mahdollisuus - JA VIIMEINEN - korjata oppi aivan perustaltaan asti Jeesuksen opetusten mukaiseksi tunnustamalla totuus!

        Jeesus vastusti uhrikulttia, johon hänestä tehtiin Jumalana uhri, ja hänen opetuksensa perustuvat taivasten valtakuntaan, joka on meissä ja meidän ympärillämme. Tämä vastaa täysin tämän päivän tieteellistä tutkimusta ja tietoa meidän todellisuuden luonteesta: kysessä on suuri, älyllinen yhtenäiskenttä, jossa kaikki elollinen, atomeista koostuva on yhteydessä kaikkeen ja kaikissa ajoissa - mennyt ja tuleva.

        Tämä ei jakaudu edes elolliseen ja elottomaan - vaan kuten Jeesus sanoi, jos hänen opetuksiaan kuunnellaan, mikään ei ole mahdotonta, vaan jopa kivet palvelevat - tämä on merkittävin Jeesuksen opetuksen kohta, jossa hän vahvistaa jo 2000 vuotta sitten tietonsa kvanttifysiikan perusteista, jotka me tiedämme vasta nyt.

        Eikä tämä, että kaikki mikä koostuu atomeista on yhteydessä keskenään ollut ainoa Jeesuksen opetus mistä näkyy selvästi, että hänellä oli hallussaan kvanttifysiikan tämän päivän tieto. Myös ajan käsite entroopian lakina - aineen hajoaminen - oli hänellä hallussaan, koska hän sanoi, että se joka 'voittaa' pääsee perille paratiisiin ja syödä sen puista, joista ei tipu lehdet kesällä eikä talvella, eivätkä ne muutu mitenkään. Niihin siis ei vaikuta entropianlaki (ajan voittaminen).

        <<<Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista. Jos te tulette opetuslapsikseni ja kiinnitätte huomionne puheisiini, nämä kivet palvelevat teitä. Sillä paratiisissa on teitä varten viisi puuta; ne eivät muutu kesällä eivätkä talvella, ja niiden lehdet eivät putoa. Joka ne tuntee ei maista kuolemaa.<<<

        Kyse on entropianlain voittamisesta eli ajan 'voittamisesta', jota aikaa ei atomitasolla ole edes olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tämä, että kaikki mikä koostuu atomeista on yhteydessä keskenään ollut ainoa Jeesuksen opetus mistä näkyy selvästi, että hänellä oli hallussaan kvanttifysiikan tämän päivän tieto. Myös ajan käsite entroopian lakina - aineen hajoaminen - oli hänellä hallussaan, koska hän sanoi, että se joka 'voittaa' pääsee perille paratiisiin ja syödä sen puista, joista ei tipu lehdet kesällä eikä talvella, eivätkä ne muutu mitenkään. Niihin siis ei vaikuta entropianlaki (ajan voittaminen).

        <<<Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista. Jos te tulette opetuslapsikseni ja kiinnitätte huomionne puheisiini, nämä kivet palvelevat teitä. Sillä paratiisissa on teitä varten viisi puuta; ne eivät muutu kesällä eivätkä talvella, ja niiden lehdet eivät putoa. Joka ne tuntee ei maista kuolemaa.<<<

        Kyse on entropianlain voittamisesta eli ajan 'voittamisesta', jota aikaa ei atomitasolla ole edes olemassa.

        <<Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista.<<

        Tässä on nyt juuri se ajan voittaminen - atominytimessä on mahdollista se, että seuraus on ennen syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista.<<

        Tässä on nyt juuri se ajan voittaminen - atominytimessä on mahdollista se, että seuraus on ennen syytä.

        <<Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista.<<

        Tässä lauseessa on käännökseen valittu imperfekti? Mennyt aikamuoto. Onkohan se varmasti oikea? Kyllä sekin käy, mutta preesens olisi ollut toimivampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Onnittelut sille joka tuli olemaan ennen olemaan tulemista.<<

        Tässä lauseessa on käännökseen valittu imperfekti? Mennyt aikamuoto. Onkohan se varmasti oikea? Kyllä sekin käy, mutta preesens olisi ollut toimivampi.

        Mutta kuinka tuo kuuluu otsikon alle, valtiokirkon juuriin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset ovat joko 'luonnostaan' päästään vialla - kuten Paavali väittää - tai sitten Raamattu sisältää jotakin tosi maagista, okkultista kiroukseen liittyvää manipulointia, että tämä ylipäätään on ollut mahdollista jatkua kaksi tuhatta vuotta!

        Ateistien päät ovat vialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapettu siis JUMALANA.

        Niin.


    • Anonyymi

      Mooseksen lakiin ja juutalaisuuteen perustuva kirkko, joka on ottanut komeat raamit Rooman keisarilta, ei voi olla yksinkertaisesti Jeesuksen Kristuksen kirkko. Älkää antako ihmiset hämätä itseänne.

      • Anonyymi

        Juuripa näin - Jeesushan vastusti Jahvea, joka on juutalaisten ja kristinuskon Jumala, mutta tuolta samalta taholta tulee myös arvonimi 'kristus'.


    • Anonyymi

      Katolinen kirkko lahkoutui aidosta alkuseurakunnasta. Se vääristyi omaksi kirkkokunnaksi ottaen sisällön pakanuuden sekä juutalaisuuden oppien sekaannuksesta. Siksi se on Baabel. "maan porttojen ja kauhistusten äiti". Muuta kansankirkot ovat samaa äitiporton jälkeläislaumaa.

      • Anonyymi

        Unohtui laittaa Raamatun kohta,
        Ilm. 17:5. Tai oikeastaan koko 17 ja 18 luvut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtui laittaa Raamatun kohta,
        Ilm. 17:5. Tai oikeastaan koko 17 ja 18 luvut.

        Katolinen kirkko n se alkuperäinen. Myöhemmin on muodostunut näitä porttolahkoja uusine kasteineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katolinen kirkko n se alkuperäinen. Myöhemmin on muodostunut näitä porttolahkoja uusine kasteineen.

        Katolsita kirkkoa ei voida pitää kristillisenä kirkkona, koska se ei suorita oikeaa kristillistä kastetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katolsita kirkkoa ei voida pitää kristillisenä kirkkona, koska se ei suorita oikeaa kristillistä kastetta.

        Harhoistaan huolimatta katolinen kirkko on enemmän kristillinen kuin nämä väärää kastetta kauppaavat lahkot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhoistaan huolimatta katolinen kirkko on enemmän kristillinen kuin nämä väärää kastetta kauppaavat lahkot.

        Katolinen kirkko ei ole koskaan ollut kristillinen kirkko eikä siitä koskaan tule kristillistä kirkkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katolinen kirkko ei ole koskaan ollut kristillinen kirkko eikä siitä koskaan tule kristillistä kirkkoa.

        Enemmän kun juutalaisen valehtelijan poppoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän kun juutalaisen valehtelijan poppoo

        Kenestä sinä nyt puhut?


    • Anonyymi

      Valtiokirkkolaitosten juuret selviävät kasteen osalta hyvin kaste-osiolla kejusta "Juutalainen kaste ja kristillinen kaste". Vaikka valtiokirkkolaitokset esiintyvät kristillisinä, ne eivät ole sitä. Ei kristillisyyttä synny valehtelemalla.

      • Anonyymi

        Ei synny valehtelemalla eikä veroja keräämällä. Verojen kerääminen on valtion toimintoja eikä seurakunnan.


    • Anonyymi

      Ihmisille valeehteleminen on hyvin vakava asia varsinkin silloin, kun panoksena on sen ihmisen sielu.

      • Anonyymi

        Älä sitten valehtele täällä.


    • Anonyymi

      Valtiokirkko valehtelee jäsenilleen, että vauvakaste pelastaa ja siihen muka liittyy uudestisyntyminen. Se on selvä valhe, Pyhä Henki ei osallistu sellaiseen kasteeseen, joka on petos vauvoja vastaan, rikos ihmiskuntaa vastaan ja kapina Jumalaa vastaan. Ilman Pyhää Henkeä ei tapahdu mitään uudestisyntymistä.

      • Anonyymi

        Tuo valehteleva uudestikastaja postaa tuon sama itkuvirtensä joka paikkaan. Hän on valehtelija eikä ymmärrä kateesta mitään. Hän pitää Krisukseen liittämistä rikoksena. Raamatussa kastessa tapahtuu uudestisyntyminen ja sen saa aikaan Pyhä Henki. On kapina Jumalaa vastaan väittää vastaan Hänen Sanaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo valehteleva uudestikastaja postaa tuon sama itkuvirtensä joka paikkaan. Hän on valehtelija eikä ymmärrä kateesta mitään. Hän pitää Krisukseen liittämistä rikoksena. Raamatussa kastessa tapahtuu uudestisyntyminen ja sen saa aikaan Pyhä Henki. On kapina Jumalaa vastaan väittää vastaan Hänen Sanaansa.

        Hah hah
        Vai että vesi liittää vauvan Kristukseen!!!! Entä jos vesi on jäässä?
        Vauvakasteessa ei tapahdu muuta kuin että otsa kastuu. Ja pappi saa kahvia juodakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah
        Vai että vesi liittää vauvan Kristukseen!!!! Entä jos vesi on jäässä?
        Vauvakasteessa ei tapahdu muuta kuin että otsa kastuu. Ja pappi saa kahvia juodakseen.

        Eikö nuo pedofiilit osaa mistään muusta jauhaa kuin vauvoista????

        KRistillisessä kasteessa liitytään Kristukseen. Ei vesi vaan kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nuo pedofiilit osaa mistään muusta jauhaa kuin vauvoista????

        KRistillisessä kasteessa liitytään Kristukseen. Ei vesi vaan kaste.

        Tuo anonyymi 1:26 on se uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Hän ei usko Raamattua. "Entäs jos vesi on jäässä" jestas noita kommentteja?! Ei ole älliä kyllä yhtään tuolla pellellä.


      • ”Valtiokirkko valehtelee jäsenilleen, että vauvakaste pelastaa ja siihen muka liittyy uudestisyntyminen.”

        Niin, näin asia on vain aikoinaan vuonna 325 päätetty Nikean kirkolliskokouksessa ja tätä noudattavat niin katolilaiset, ortodoksit, luterilaiset, kalvinistit, anglikaanit kuin metodistitkin.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Valtiokirkko valehtelee jäsenilleen, että vauvakaste pelastaa ja siihen muka liittyy uudestisyntyminen.”

        Niin, näin asia on vain aikoinaan vuonna 325 päätetty Nikean kirkolliskokouksessa ja tätä noudattavat niin katolilaiset, ortodoksit, luterilaiset, kalvinistit, anglikaanit kuin metodistitkin.

        Miksihän mainitut kirkot eivä kaikki ole ottaneet käyttöön muita katolisen kirkon keksimiä
        pelastusautomaatteja, kuten Neitsyt Marian palvonnan, hänen synnitön sikiämisensä, viimeinen voitelu, paavin erehtymätömyys, ehtoollisen mystifiointi, pappien naimattomuus (katolinen kirkko) , anekauppa ym epäraamatulliset opit.
        Tuota Nikean kirkolliskokouksen päätöstä on toteutettu vainoamalla ja tappamalla toisuskoisia ja yksin roomalaiskatolinen kirkko on teurastanut n 90 miljoonaa ihmistä historian kuluessa. Mutta ei luterilainen kirkkokaan ole viaton siinä asiassa. Kirkkojen valta on ollut miekkojen valtaa.
        Kuuluukohan kirkkojen rikkaudet Jeesuksen opetukseen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän mainitut kirkot eivä kaikki ole ottaneet käyttöön muita katolisen kirkon keksimiä
        pelastusautomaatteja, kuten Neitsyt Marian palvonnan, hänen synnitön sikiämisensä, viimeinen voitelu, paavin erehtymätömyys, ehtoollisen mystifiointi, pappien naimattomuus (katolinen kirkko) , anekauppa ym epäraamatulliset opit.
        Tuota Nikean kirkolliskokouksen päätöstä on toteutettu vainoamalla ja tappamalla toisuskoisia ja yksin roomalaiskatolinen kirkko on teurastanut n 90 miljoonaa ihmistä historian kuluessa. Mutta ei luterilainen kirkkokaan ole viaton siinä asiassa. Kirkkojen valta on ollut miekkojen valtaa.
        Kuuluukohan kirkkojen rikkaudet Jeesuksen opetukseen?

        ”Miksihän mainitut kirkot eivä kaikki ole ottaneet käyttöön muita katolisen kirkon keksimiä
        pelastusautomaatteja…”

        Tuolloin siis laadittiin kristinuskon keskeiset opinkappaleet ja pyrittiin pitämään kristinusko yhtenäisenä. Eli ns. ”harhaopit” haluttiin poistaa. Näin tietysti ei aivan ole onnistuttu ja nuo katolisen kirkon opit ovat myöhemmin laadittu.

        ”Tuota Nikean kirkolliskokouksen päätöstä on toteutettu vainoamalla ja tappamalla toisuskoisia…”

        Tuota, kyllä ne eri sodat ovat olleet enemmän maallisen politiikan toimintaa, jossa kristinusko on otettu enemmän kainalokepiksi.


    • Anonyymi

      Alkupäässä kirkollista massapelastusta se keihäskin varmaan auttoi siitä taivaan ahtaasta ovesta sisälle.

      reikä housuissa ja takapuolessa entisen lisäksi oli pieni hinta siitä onnesta.

      • Anonyymi

        Ihanaa, miekat ja keihään on meidän uudestikastajien lempijuttuja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa, miekat ja keihään on meidän uudestikastajien lempijuttuja!

        Lapsikaste ja miekkalähetys ovat valtiokirkkolaitoksen salaisia aseita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsikaste ja miekkalähetys ovat valtiokirkkolaitoksen salaisia aseita.

        Kaste on ollut kristillisen seurakunnan ase alusta saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste on ollut kristillisen seurakunnan ase alusta saakka.

        Juu sillä on taisteltu ja sodittu elävää uskoa vastaan jo lutterin ajoista tässäkinmaassa ja sama jatkuu edelleen edellisessäkin viestissä.

        hitaasti oikenee lutterin laitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu sillä on taisteltu ja sodittu elävää uskoa vastaan jo lutterin ajoista tässäkinmaassa ja sama jatkuu edelleen edellisessäkin viestissä.

        hitaasti oikenee lutterin laitos.

        Parhamin laitos tuntuu taistelevan kristillistä kastetta vastaan, Mitään lutterin laitosta ei ole olemassakaan muuta kuin kääkän kuvitelmissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste on ollut kristillisen seurakunnan ase alusta saakka.

        Vauvakasteko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste on ollut kristillisen seurakunnan ase alusta saakka.

        Luterilainen kirkko ei vaan ole kristillinen kirkko.


    • Anonyymi

      Äpäräkultti, niin katolilaisuus kuin haka-avain aakkosilla varustettu on kokonaisuudessaan juutalaisuuden lahko. Valitettavasti taisi vielä käydä niin että juuri epätoivoisimmat ja herkkäuskoisimmat olivat yhden matkasaarnaajan huijattavissa kun lähtivät kirkkoa perustamaan.

    • Anonyymi

      Roomalaiskatolinen kirkko. Nimi jo tunnustaa, että juuret ovat Rooman valtakunnassa.

      • Alkuseurakunnasta muodostui kristittyjen kirkko, eli katolinen kirkko. Se jakaantui kahteen suuntaan joskus 1000 luvulla, eli tuli läntiset katoliset ja itäiset ortodoksit.
        Meni vielä se 500 vuotta, ennen kuin katolinen kirkko hajaantui.


      • mummomuori kirjoitti:

        Alkuseurakunnasta muodostui kristittyjen kirkko, eli katolinen kirkko. Se jakaantui kahteen suuntaan joskus 1000 luvulla, eli tuli läntiset katoliset ja itäiset ortodoksit.
        Meni vielä se 500 vuotta, ennen kuin katolinen kirkko hajaantui.

        Nykyään evl.kirkko on liberaalien antikristillinen kirkko 😼


    • Anonyymi

      Ja juutalaisuudessa mutta ei kristinuskossa.

    • Anonyymi

      Totta turajat.

    • Anonyymi

      Järkensä ovat tällä palstalla luterilaiset menettäneet, kun he ovat hävinneet kaikki väittelyt ja heille on selvinnyt, että he ovat pelkkiä pakanoita, pakanallisen seurakunnan jäseniä ja juutalaisella kasteella kastettuja. Eihän se ole mikään ihmekään, että järki menee. Totuuden käsittäminen on lähes mahdotonta tuollaisille luterilaiseen propagandaan uskoneille. Heille on jäänyt enää valehtelemisen, kieroilemisen ja ilveilyn kenot ylläpitää "uskoaan".

      • Anonyymi

        Monelleko palstalle kopsaat tuon saman herjan???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monelleko palstalle kopsaat tuon saman herjan???

        Yheksälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yheksälle.

        Pitää se oma paha olo jonnekin purkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää se oma paha olo jonnekin purkaa

        Myös hyvä olo ja oikea oppi on tuotava ilmi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös hyvä olo ja oikea oppi on tuotava ilmi.

        On on,


    • Anonyymi

      Juutalaisia on tehty suomalaisista lapsikasteella eivätkä he edes tiedä olevansa juutalaisia.

      • Anonyymi

        Taidat olla aika pihalla. Ei kasteella tehdä juutalaisia. Pöpi tyyppi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla aika pihalla. Ei kasteella tehdä juutalaisia. Pöpi tyyppi!

        Ehkä hän on itse juutalainen eikä tiedä sitä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla aika pihalla. Ei kasteella tehdä juutalaisia. Pöpi tyyppi!

        Totta. Lapsikasteelle tehdään vain kastettuja pakanoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Lapsikasteelle tehdään vain kastettuja pakanoita.

        Lapsikasteelle? Onko tuo jokin teemerkki? Jos ei ole juutalainen niin on pakana, oli kastettu tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsikasteelle? Onko tuo jokin teemerkki? Jos ei ole juutalainen niin on pakana, oli kastettu tai ei.

        Totta, mutta jos on uudestisyntynyt ylhäältä, kuuluu pyhään kansaan, Jeesuksen omaisuuskansaan, joita kutsutaan kristityiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mutta jos on uudestisyntynyt ylhäältä, kuuluu pyhään kansaan, Jeesuksen omaisuuskansaan, joita kutsutaan kristityiksi.

        Totta.
        Tarvitaan uudestisyntyminen ylhäältä. Sitä tarvitsevat kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Tarvitaan uudestisyntyminen ylhäältä. Sitä tarvitsevat kaikki.

        Niin tarvitaan ja ihminen kyllä tietää sen, kun hän uudestisyntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tarvitaan ja ihminen kyllä tietää sen, kun hän uudestisyntyy.

        Niin on. Ei sitä tarvitse kavereilta kysyä eikä kirkonkirjoista tirkistellä.
        "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla aika pihalla. Ei kasteella tehdä juutalaisia. Pöpi tyyppi!

        Ei niistä tule kristittyjäkään.


    • Anonyymi

      Juuristaan puu tunnetaan ja hedelmistään.

      • Niin, ilman sitä, että valtiot eivät olisi ottaneet kristinuskoa suojelukseensa, tuskin se olisi kovin laajalle levinnyt.


      • mummomuori kirjoitti:

        Niin, ilman sitä, että valtiot eivät olisi ottaneet kristinuskoa suojelukseensa, tuskin se olisi kovin laajalle levinnyt.

        Sekö sinua nyt ketuttaa 😸❓


      • aitolainen kirjoitti:

        Sekö sinua nyt ketuttaa 😸❓

        Ei, ei ketuta. Miksi pitäisikään?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Niin, ilman sitä, että valtiot eivät olisi ottaneet kristinuskoa suojelukseensa, tuskin se olisi kovin laajalle levinnyt.

        Aito kristinusko olisi kyllä levinnyt. Katolinen kirkkohan nimenomaan tappoi aidot uskovaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aito kristinusko olisi kyllä levinnyt. Katolinen kirkkohan nimenomaan tappoi aidot uskovaiset.

        Niinpä, miekkalähetyksellä ja vauvakasteella tehdyt "kristityt" eivät ole aitoja kristittyjä.


      • Anonyymi

        Hän ei ole aito kristitty


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Ei, ei ketuta. Miksi pitäisikään?

        Mikäs sitten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aito kristinusko olisi kyllä levinnyt. Katolinen kirkkohan nimenomaan tappoi aidot uskovaiset.

        ”Aito kristinusko olisi kyllä levinnyt. Katolinen kirkkohan nimenomaan tappoi aidot uskovaiset.”

        Jahas, onhan tuo toki romanttinen miete, mutta ei oikein pidä yhtä tosiasioiden kanssa.

        Ensinnäkin, ”aito” kristinusko on määrite, joka on aika mahdoton konkretisoida. Se, että 2000 luvulla meillä on omat näkemyksemme, ei tarkoita, että me määrittelisimme sen, millaisia kristityt ovat olleen alkuaikoina ja vuosisatojen aikana.
        Katolinen kirkko oli se varsinainen kristittyjen ensimmäinen kirkko, sillä he loivat pohjan kristinuskon opeille. Siitä on sitten jakaantuminen alkanut moneen suuntaan.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Aito kristinusko olisi kyllä levinnyt. Katolinen kirkkohan nimenomaan tappoi aidot uskovaiset.”

        Jahas, onhan tuo toki romanttinen miete, mutta ei oikein pidä yhtä tosiasioiden kanssa.

        Ensinnäkin, ”aito” kristinusko on määrite, joka on aika mahdoton konkretisoida. Se, että 2000 luvulla meillä on omat näkemyksemme, ei tarkoita, että me määrittelisimme sen, millaisia kristityt ovat olleen alkuaikoina ja vuosisatojen aikana.
        Katolinen kirkko oli se varsinainen kristittyjen ensimmäinen kirkko, sillä he loivat pohjan kristinuskon opeille. Siitä on sitten jakaantuminen alkanut moneen suuntaan.

        "”Aito kristinusko olisi kyllä levinnyt. Katolinen kirkkohan nimenomaan tappoi aidot uskovaiset.”

        Jahas, onhan tuo toki romanttinen miete, mutta ei oikein pidä yhtä tosiasioiden kanssa."

        Tuo on totta, että katolinen kirkko vainosi aitoja uskovaisia Martti Lutherista ruveten. Myös uskovien tappamista ja kiduttamista harjoitettiin kuten nykyäänkin missä laki vähänkin antaa periksi. Täytyy muistaa että Suomessakin on riittävästi ihmisiä valmiina kiduttamaan ja tappamaan Jeesukseen uskovia kunhan laki vain saadaan pois tieltä.


    • Anonyymi

      Katolisen kirkon juuret ovat Babylonian epäjumalien temppeleissä. Jo pappien ulkoasu paljastaa juuret. Heillä on käytössään mm. kalanpäähattu. Monista kirkoista löytyy auringonjumalan symboleja. Vatikaaniin on pystytetty auringon jumalan patsaita. Jopa Raamattujen kansissa saattaa olla pakanallinen merkki.
      Katolisen kirkon juuret löytyvät myös Raamatusta. Miika sanoi hänelle: "Asetu minun luokseni ja tule minun isäkseni ja papikseni, niin minä annan sinulle vuosittain kymmenen hopeasekeliä ja vaatetuksen ja elatuksesi". Niin leeviläinen tuli.
      Ja Miika sanoi: "Nyt minä tiedän, että Herra tekee minulle hyvää, sillä minulla on pappina leeviläinen".

      • Anonyymi

        "Katolisen kirkon juuret ovat Babylonian epäjumalien temppeleissä. "


        Myös auringonpalvonnan eli sunnuntain (sunday = auringon päivä) vietto on otettu Babyloniasta. Katolinen kirkko jo alkuvaiheessa omaksui babylonialaisen epäjumalan palvonnan.

        5. Moos. 17:3

        ja menee ja palvelee muita jumalia ja kumartaa niitä: aurinkoa, kuuta tai kaikkea taivaan joukkoa, minkä minä olen kieltänyt,


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Katolisen kirkon juuret ovat Babylonian epäjumalien temppeleissä. "


        Myös auringonpalvonnan eli sunnuntain (sunday = auringon päivä) vietto on otettu Babyloniasta. Katolinen kirkko jo alkuvaiheessa omaksui babylonialaisen epäjumalan palvonnan.

        5. Moos. 17:3

        ja menee ja palvelee muita jumalia ja kumartaa niitä: aurinkoa, kuuta tai kaikkea taivaan joukkoa, minkä minä olen kieltänyt,

        Pysyn silti katolilaisena.


    • Anonyymi

      Nykyaikana kirkot ovat kyllä aika juurettomia, kalpeita kirkkoja.

      • Anonyymi

        Saatana ravistelee kirkkoja mielin määrin.


    • Anonyymi

      Teologinen koulutus sitoo ihmiset kirkkolaitokseen ja erottaa Kristuksesta.

      • Anonyymi

        Päinvastoin. Raamattutietämys lähentää Kristusta ja pitää erossa lahkoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin. Raamattutietämys lähentää Kristusta ja pitää erossa lahkoista.

        Raamatun tunteminen ja teologinen koulutus ovat toistensa vastakohtia. Teologia on ateistien ja liberaalien tuotosta.


      • Anonyymi

        Kirjanoppineisuus jo Jeesuksen ajoista ruveten on ollut kristinuskosta vieraannuttamista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjanoppineisuus jo Jeesuksen ajoista ruveten on ollut kristinuskosta vieraannuttamista!

        Siksi on hyvä tietää teologiasta jotakin! Se on sitä Raamattutietoutta


    • Anonyymi

      Luther oli sitten oikeassa .

      • Anonyymi

        Missä asiassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä asiassa?

        Kirjoittaja tarkoittaa sitä, että Luther oli kokoomuslainen.


    • Anonyymi

      Hyvä puu tekee hyvää hedelmää ja paha puu tekee pahaa hedelmää.

      • Jumala on tappanut aika monta "aitouskovaa" sen jälkeen kun anonyymi kirjoitti ensimmäisen viestinsä 14.01.2020.


      • Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

        Jumala on tappanut aika monta "aitouskovaa" sen jälkeen kun anonyymi kirjoitti ensimmäisen viestinsä 14.01.2020.

        Uskovaiset menevät taivaaseen kuoltuaan, se on vain hyvä juttu.

        Helvettiin meneminen ei ole hyvä juttu.


    • Anonyymi

      Alkukieltä osaavat ja ymmärtävät tietävät, että Raamatun ajan termi uskovainen annettiin Jeesukseen kastetulle, Kasteessa kun ihminen tulee Pyhän Hengen lahjan saadessaan osalliseksi samasta uskosta, joka Jeesuksella oli. Kasteessa ihminen saa lahjaksi Jeesuksen uskon, joka on paljon vahvempi kuin ihmisen oma usko ja järjenpäätelmät. Eikä pelkästään Jeesuksen uskoa, vaan Jeesuksen kuoleman ja veren osallisuuden eli sovintoveren osallisuuden. Eikä siinä vielä kaikki. Kristillsiessä kasteessa pestään synnit pois ja kastettava uudestisyntyy ja hänet liitetään Kristuksen ylösnousemusruumiiseen vain ja ainoastaan kasteessa.

      Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      *****************************************************************************************
      "JA KUN HÄNET ja HÄNEN PERHEKUNTANSA OLI KASTETTU, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte MINUA Herraan USKOVAISENA, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä. "
      ******************************************************************************************

    • Anonyymi

      Ei Jeesus antanut mitään kastekäskyä. Jeesus valtuutti opetuslapset julistamaan evankeliumia ja jos joku tuli uskoon, hänet piti kastaa. (Markuksen ja Luukkaan evankeliumit).

      Tässä on aito lähetyskäsky. Tämä ei ole kastekäsky. Eikä tätä voi käyttää vauvakasteen perusteluna.

      Luukkaan evankeliumi:
      24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
      24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
      24:48 Te olette tämän todistajat.
      24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."

    • Anonyymi

      Jeesus antoi evankelioimiskäskyn ennen kastekäskyä mutta evankelioimiskäskyä luterilaiset tai katoliset eivät tottele. Siksi heidän innokkuutensa totella kastekäskyä näyttäytyy pelkkänä teeskentelynä.

      • Anonyymi

        Onko taas suuri hätä kun kopioit tun sanan liirumlaarumin joka päivä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko taas suuri hätä kun kopioit tun sanan liirumlaarumin joka päivä?

        Kuka mitä häh.-


    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe