Esimerkiksi lukujonossa 87, 30, 6, 12, 6, 12, 6... on toisto. Keksitkö jonkin toisen lukujonon, jossa toistuu jakso?
Vastaukset 9
- Anonyymi
Kyllä keksin. Tosin se vaati melkoista mielikuvitusta.
1, -1, 1. -1, 1, -1 ...- Anonyymi
Mulla ei ihan mielikuvistus riittänyt... Hienoa, että jollain sitä on.
Tappavien virusten esiintymävuosikymmenissä, aina kakskyt.
- Anonyymi
Minkä tahansa toisen asteen irrationaaliluvun yksinkertaisen ketjumurtoluvun osamurtoluvut muodostavat jaksollisen lukujonon.
Ja tuo sinunkin lukujonosi on erään toisen asteen polynomin juuren (nollakohdan) ketjumurtolukukehitelmä.
ja tuo luku on 46830/538 - SQRT(38)/538 - Anonyymi
Jokaisen rationaaliluvun desimaaliesitys on jaksollinen jostain desimaalista alkaen. Ja kaikki tällaiset ovat rationaalisia. Esim.
3 = 3,000... tai 2,999...
3/13 = 0,23076923...
Luvussa 17/29 on jo pitempi jakso.
Mutta kaikissa on!- Anonyymi
Esimerkit ilman teoriaa heikentävät matemaattista osaamista, samoin luku esimerkit.
- Anonyymi
Voithan sinä kirjoittaa minkä tahansa lukujonon, jossa on n eri lukua ja sitten toistaa tuota jonoa loputtomiin. Siinä sinulla on jaksollinen jono.
Mitä itua tuossa kysymyksessä oli? - Anonyymi
Mikä on luonnollisen logaritmin kantaluvun suhde piihin tarkalleen?
- Anonyymi
Se on e/π.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5901424Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän43777Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl470680Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll5539- 34519
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin28494Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37480- 39477
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE151438- 22432