Todista minulle Raamatun Jumala

Anonyymi

niin minä todistan sen, että se on huijausta.

Siitä vain yrittämään!

Ilkimyksen teologiatäti

157

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole minun asiani todistaa sitä. Jumala itse todistaa sen sinulle.

      • Näin tekee Ukko Ylijumala jokaikinen kesä.

        Ukon puhuessa epäjumalanpalvojat kauhistuvat Ukon voimaa, unohtavat ristillä huonosti roikkuneen aurinkokuivatun jeesuksenkannikan ja kiirehtivät suojaan Ukon vihalta.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Näin tekee Ukko Ylijumala jokaikinen kesä.

        Ukon puhuessa epäjumalanpalvojat kauhistuvat Ukon voimaa, unohtavat ristillä huonosti roikkuneen aurinkokuivatun jeesuksenkannikan ja kiirehtivät suojaan Ukon vihalta.

        Sinullahan on kaikenkarvaisia jumalia, ihan ukko ylijumala.
        Toisaalta, onhan se hyvä, että välillä tule kaapista hame- päällä.


      • Anonyymi

        "Ei ole minun asiani todistaa sitä. Jumala itse todistaa sen sinulle."

        Koska?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole minun asiani todistaa sitä. Jumala itse todistaa sen sinulle."

        Koska?

        Ajattelitko, että jumalakuvasi mukaan, Hänen pitäisi tulla ovelle kolkuttaa ja paukuttaa sinulle asia, kuin jehovantodistajien. Sitäkö odotat? KOSKA?

        Mieti vähän ja pohdi, miksi Herran omia on paljon, Eikö todistusvoima riitä ja älä pilkaa sitten todistajia, sillä heitä on hyvin johtavista paikoista lähtien, niin lääkäreitä, tuomareita, virkamiehiä jne. eli heitä, jotka sinunkin mittaa näin ajallisesti mittaavat.
        Heillä on valta - mutta katsovat todelliseen valtaan kunnioittavasti.

        Mielestäni ylenkatsot käsittämättömällä tavalla sitä, mikä on löydettävissä.
        Koska? No, se on sinun asia, koska. Jos pidät oven lukossa, niin eihän sitä koskaan tule.
        Sydämen ovella, sen kahva on sisäpuolella. Ovi avataan ja pääsee todellisuudessa koettelmaan uskon.
        Mutta, jos itse määrittelet uskon, että se on sitä ja tätä kultaista vasikkaa, sekä pumpuliteitä kulkien, niin erehdyt. Usko voi näyttäytyä siihenkin, että sinulta vaaditaan elämäsi, henkesi ja kun vielä uskot, tiedät Lunastajasi elävän.
        Siis senjälkeen, kun olet avannut Jumalanrakkaudelle oven.


    • Anonyymi

      Joh.5:31 Biblia (1776) Jos minä itsestäni todistaisin, niin ei minun todistukseni olisi tosi. Job.7:8.

      • Anonyymi

        Aramean kieli on todistettu kielitieteellisesti Uuden Testamentin alkuperäiseksi kieleksi.
        https://ut-arameasta.blogspot.com/
        Sain lopulta luettua koko kirjan huonolla englannin taidollani. Kyllä kannatti, sillä siellä on niin paljon hienoja yksityiskohtia, joita me länsimaalaiset emme voi tietää omista kirjoistamme. Toivomukseni on, että joku näkisi vaivaa ja kääntäisi näitä asioita myös suomen kielelle.


    • Anonyymi

      Todista, että sinulla on aivot.....

    • PSALMI 1

      Vanhurskas menestyy, jumalaton hukkuu.

      1. Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
      2. vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
      3. Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
      4. Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
      5. Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
      6. Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.

      • Anonyymi

        Oliskohan uskovaiset jo hukkuneet?
        Matt. 24:3-4 Mark.13:5
        Matt. 7:23 25:41 24:23-24
        Apostolien teot:13:6
        Matt. 7:23 25:41


    • Anonyymi

      Luuk.4:6 Biblia. Ja perkele sanoi hänelle: kaiken tämän vallan ja heidän kunniansa minä annan sinulle; sillä minun haltuuni ovat ne annetut, ja minä annan ne kenelle minä tahdon.

      • Anonyymi

        Se oli Saatanan vale, että hänelle olisi kaikki maailman valtakunnat, koska vain Isän sallimus saa niin päättää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli Saatanan vale, että hänelle olisi kaikki maailman valtakunnat, koska vain Isän sallimus saa niin päättää

        No, et ole tarkastellut Perkeleen valtaa, mitä se ajassa on. Tunnetko sinä kirjoituksiakaan.
        Onhan hän kirjoitusten mukaan tarjonnut valtakuntaansa - Jeesukselle, ja hoksaatko, mitä kirjoitusten mukaan asia on.
        Eli se todellinen valtakunta on TUONPUOLEISUUDEN. Eli tämänpuoleisuudessa on perkeleen valta, no tietenkin senverran, ,kun sallitaan, voi tappaa ruumiin, muttei sielua.
        Se on sallittu. Siksi maailma on olemassa. Voidaan tappaa ruumis, siis elämä - elämässä.
        Ja tuon vallan äärellähän se maailmankiilto on, sekä sota-aseet ym. valtapiiri.

        Mutta, tuonpuoleisuuteen, jossa on ELÄMÄ ja ELÄMÄNantaja- niin siihen valtakuntaan on jo raja- ... Sinne ei pääse mitään epäpyhää, eikä kauhistuksen tekijää.

        Siis valta ja valta... . sekä valtakunnat


    • Meillä on todistuskappale Jumalasta, meillä on hänen sanansa Raamattu!

      Vitsihän tässä on nyt se, että et usko todistuskappaletta!

      • Anonyymi

        Ihmisen kirjoittama kirjakokoelma. Alkuperäisiä kirjoittajia arvellaan olevan noin 36 henkilöä. Nykyisen muotoisen Raamatun kokoamiseen ja sen "tuunaamiseen" on osallistunut tuntematon määrä tuntemattomia ihmisiä. Että se siitä Jumalan sanasta.

        Muuta "todistusaineistoa"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen kirjoittama kirjakokoelma. Alkuperäisiä kirjoittajia arvellaan olevan noin 36 henkilöä. Nykyisen muotoisen Raamatun kokoamiseen ja sen "tuunaamiseen" on osallistunut tuntematon määrä tuntemattomia ihmisiä. Että se siitä Jumalan sanasta.

        Muuta "todistusaineistoa"?

        17. Herra vastasi Moosekselle: Mitä sinä nyt pyydät, sen minä myös teen; sillä sinä olet saanut armon minun silmieni edessä, ja minä tunnen sinut nimeltäsi.
        18. Silloin hän sanoi: Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi.
        19. Hän vastasi: Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan.
        20. Ja hän sanoi vielä: Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon.
        21. Sitten Herra sanoi: Katso, tässä on paikka minun läheisyydessäni; astu tuohon kalliolle.
        22. Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
        23. Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa.
        ( 2. Moos. 33 )

        s-seutulainen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen kirjoittama kirjakokoelma. Alkuperäisiä kirjoittajia arvellaan olevan noin 36 henkilöä. Nykyisen muotoisen Raamatun kokoamiseen ja sen "tuunaamiseen" on osallistunut tuntematon määrä tuntemattomia ihmisiä. Että se siitä Jumalan sanasta.

        Muuta "todistusaineistoa"?

        Tämä toimii yhtenä todistusaineistona Raamatun autenttisuuden puolesta.
        1500 vuoden ajalta eri ihmiset ovat kirjoittaneet Raamatun Pyhän Hengen vaikutuksesta. Näin monta eri ihmistä näin laajalta ajanjaksolta on kirjoittanut yhdenmukaisesti maailman ja eri elämän osa-alueiden suurista kysymyksistä olematta edes tekemisissä keskenään. Nykyään edes kaksi samaan aikaan elävää ihmistä ei kykene olemaan yhdenmukaisesti samaa mieltä. Tämän huomaa jopa samaa mieltä olevien kesken kun vähän tarkemmin alkaa asioista keskustelemaan. Yhdenmukaisuuden voi selittää vain Jumalan Pyhän Hengen todellisuuden kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen kirjoittama kirjakokoelma. Alkuperäisiä kirjoittajia arvellaan olevan noin 36 henkilöä. Nykyisen muotoisen Raamatun kokoamiseen ja sen "tuunaamiseen" on osallistunut tuntematon määrä tuntemattomia ihmisiä. Että se siitä Jumalan sanasta.

        Muuta "todistusaineistoa"?

        Tänään tv.n lähetyksessä oli mietintää Stalinin vainoista, sekä siitä määrästä suomalaisia uhreja, jotka hävisi. Haluttiin, että nyt kirjoitettaisiin muistissa olevat asia arkistoitavaksi.

        Niinpä niin ja nyt väitteeseesi, että Raamatun Sana on vain tarina, joka ei pidä kutiaan.
        Väitteesi on yhtä tyhjänkanssa, kun eräät väittävät, että juutalisia ei olisi tapettu ja poltettu.
        No, olisiko sinun juttusi sitten järkeenkäypä väite, että raamatulla ei ole sananvaltaa elämään?

        Mietihän.

        Eli silminnäkijät, historia jne. kirjoitettu muistitieto.

        Ei todistusaineistoa kannata heittää kankkulankaivoon aivan noinvain.


    • Anonyymi

      Sekanen on kirjanen kuin kuurupiilo on nähnyt ja ei oo nähnyt jne...



      2. Moos. 24:10 "Ja he näkivät Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas."
      2. Moos. 24:11 "... ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat."
      Aam. 9:1 "Minä näin Herran seisovan alttarin ääressä."

      2. Moos. 33:11 "Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista."
      1. Moos. 32:30 "... minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut"
      Jes. 6:1 "Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin."
      Job. 42:5 "Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut (Herran) nähnyt

    • Anonyymi

      Tapahtui n. 2000 vuotta sitten:

      Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta alettiin julistamaan, vaikka julistaminen yritettiin lopettaa heti alkuunsa.

      38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
      39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
      40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
      41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
      42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
      ( Apt 5)

      Kuten huomaamme, mikä on ihmisestä se olisi rauennut tyhjiin jo aikaa sitten.

      Mutta, on osoittautunut, että se on Jumalasta, koska mitkään vallat eikä vomat ole kyenneet estämään ja lopettamaan evankeliumin julistamista maailman ääriin asti.

      Evankeliumi on yhä voimallinen ja uskovien määrä vain lisääntyy maailmanlaajaisesti.

      Se mikä on Jumalasta, sitä ei kukaan voi kukistaa, kuten evankeliumin eteneminen sen todistaa.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        "Se mikä on Jumalasta, sitä ei kukaan voi kukistaa"

        Pätee moneen muuhunkin uskontoon ja uskomukseen. Moni kristityn pohjan omaava hyvinkin aktiivinen seurakunta/lahko/muu yhdyskunta on kadonnut. Syyt katoamiseen ovat yleensä olleet varsin maalliset ja toisinaan jopa raadolliset.

        Jonkin asian suosio ei yksinään kerro sen totuuspohjasta mitään. Jos sata miljoonaa kärpästä olisi oikeassa, niin kakka maistuisi hyvältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se mikä on Jumalasta, sitä ei kukaan voi kukistaa"

        Pätee moneen muuhunkin uskontoon ja uskomukseen. Moni kristityn pohjan omaava hyvinkin aktiivinen seurakunta/lahko/muu yhdyskunta on kadonnut. Syyt katoamiseen ovat yleensä olleet varsin maalliset ja toisinaan jopa raadolliset.

        Jonkin asian suosio ei yksinään kerro sen totuuspohjasta mitään. Jos sata miljoonaa kärpästä olisi oikeassa, niin kakka maistuisi hyvältä.

        Laita kommenttisi tueksi vastaava todiste, kun sanot pätevän moneen muuhunkin uskontoon, siis vastaava suora tekstilainaus, jolla todistat väittämäsi.

        Eikä nyt ole kysymys siitä, mikä on ihmisistä, kuten lahkot, tuo sanahan juuri todistaa, että mikä on ihmisestä se tyhjiin raukeaa. Hyvä että todistat tuon tekstikohdan todenpitävyyden.

        Mutta evankeliumin julistaminen Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ei ole tyhjiin rauennut, koska se on Jumalasta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita kommenttisi tueksi vastaava todiste, kun sanot pätevän moneen muuhunkin uskontoon, siis vastaava suora tekstilainaus, jolla todistat väittämäsi.

        Eikä nyt ole kysymys siitä, mikä on ihmisistä, kuten lahkot, tuo sanahan juuri todistaa, että mikä on ihmisestä se tyhjiin raukeaa. Hyvä että todistat tuon tekstikohdan todenpitävyyden.

        Mutta evankeliumin julistaminen Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ei ole tyhjiin rauennut, koska se on Jumalasta.

        Usko Toivonen

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Maailmanuskonnot

        Tuossahan niitä. Islam lienee tällä hetkellä kovimmassa nosteessa. Evankeliointi alkaa olla länsimaissa katoavaa kansanperinnettä. Paitsi hihhuliporukoissa, jotka hekin evakelioivat lähinnä toisilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Maailmanuskonnot

        Tuossahan niitä. Islam lienee tällä hetkellä kovimmassa nosteessa. Evankeliointi alkaa olla länsimaissa katoavaa kansanperinnettä. Paitsi hihhuliporukoissa, jotka hekin evakelioivat lähinnä toisilleen.

        Et siis löytänyt suoraa tekstilainausta, millä todistat väitteesi:

        >> Pätee moneen muuhunkin uskontoon ja uskomukseen. >>

        Ei päde, vaan on pelkkää höpötystä ilman suoraa tekstilainausta.

        Siis vastaavaa kuin tuo Apostolien tekojen tekstikohdan todistus.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Evankeliumin julistus Herran Jeesuksen nimessä jatkuu yhä ja vaikuttaa uskoa kuulijoissa.

        Yritä vastata sanoistasi, siis että todistat.

        Yritä siis todistaa, ettei evankeliumin julistaminen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta olisi Jumalasta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis löytänyt suoraa tekstilainausta, millä todistat väitteesi:

        >> Pätee moneen muuhunkin uskontoon ja uskomukseen. >>

        Ei päde, vaan on pelkkää höpötystä ilman suoraa tekstilainausta.

        Siis vastaavaa kuin tuo Apostolien tekojen tekstikohdan todistus.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Evankeliumin julistus Herran Jeesuksen nimessä jatkuu yhä ja vaikuttaa uskoa kuulijoissa.

        Yritä vastata sanoistasi, siis että todistat.

        Yritä siis todistaa, ettei evankeliumin julistaminen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta olisi Jumalasta.

        Usko Toivonen

        "Yritä siis todistaa, ettei evankeliumin julistaminen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta olisi Jumalasta."

        Ihmisestä lähtevää toimintaa se on kuten lukematon määrä muitakin ihmisten toteuttamia puuhasteluita.

        Väitän ettei evakeliumin julistamisessa ole mitään Jumalasta lähtöisin olevaa ihmettä tai muuta jumalallista (mitä se sitten lopulta tarkoittaakin). Moni muu järjestö tekee huomattavasti vaikuttavampia tekoja ympäri maapallon.

        Todistapa, tai siis kerro omin sanoin, mihin olemassa oleviin seikkoihin perustuu kuvitelmasi evakelioinnin olevan Jumalasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yritä siis todistaa, ettei evankeliumin julistaminen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta olisi Jumalasta."

        Ihmisestä lähtevää toimintaa se on kuten lukematon määrä muitakin ihmisten toteuttamia puuhasteluita.

        Väitän ettei evakeliumin julistamisessa ole mitään Jumalasta lähtöisin olevaa ihmettä tai muuta jumalallista (mitä se sitten lopulta tarkoittaakin). Moni muu järjestö tekee huomattavasti vaikuttavampia tekoja ympäri maapallon.

        Todistapa, tai siis kerro omin sanoin, mihin olemassa oleviin seikkoihin perustuu kuvitelmasi evakelioinnin olevan Jumalasta?

        Todistamisen velvollisuus on sinulla, koskapa avauksessasi niin lupasit.

        Tähän mennessä ei mitään varteenotettavaa todistusta ole toimestasi vielä tullut.

        Todista lupauksesi mukaan, ettei evankeliumi Herrasta Jeesuksesta ole Jumalasta.

        Kysymys ei siis ole sinun väitteistäsi ja uskomuksistasi, vaan todistamisesta, sitä odotamme.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistamisen velvollisuus on sinulla, koskapa avauksessasi niin lupasit.

        Tähän mennessä ei mitään varteenotettavaa todistusta ole toimestasi vielä tullut.

        Todista lupauksesi mukaan, ettei evankeliumi Herrasta Jeesuksesta ole Jumalasta.

        Kysymys ei siis ole sinun väitteistäsi ja uskomuksistasi, vaan todistamisesta, sitä odotamme.

        Usko Toivonen

        Evankeliumia levittää vain ja ainostaan ihmiset. Vain ja ainostaan tarkoittaa sitä, ettei levittäjien joukkossa ole muita toimijoita.

        Vastaa sinä vihdoinkin vuorostasi siihen, miten Jumalasi KONKREETTISESTI osallistuu tuohon työhön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliumia levittää vain ja ainostaan ihmiset. Vain ja ainostaan tarkoittaa sitä, ettei levittäjien joukkossa ole muita toimijoita.

        Vastaa sinä vihdoinkin vuorostasi siihen, miten Jumalasi KONKREETTISESTI osallistuu tuohon työhön?

        Siis todistusvastuu on sinulla ei minulla.

        Raamattu ilmoittaa selkeästi lähes 2000 vuotta sitten, että jos evankeliumin julistaminen Jeesuksen Kristuksen nimessä on Jumalasta, niin kukaan ei voi sitä kukistaa.

        Silloin jo kirjoitettuna kirjoihin ja kansiin.

        Jos siis olisi kysymys ihmisestä lähtöisin olevasta, niin se olisi jo ajat sitten tyhjiin rauennut, eli tullut tiensä päähän, mutta evankeliumipa on edelleen voimissaan.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis todistusvastuu on sinulla ei minulla.

        Raamattu ilmoittaa selkeästi lähes 2000 vuotta sitten, että jos evankeliumin julistaminen Jeesuksen Kristuksen nimessä on Jumalasta, niin kukaan ei voi sitä kukistaa.

        Silloin jo kirjoitettuna kirjoihin ja kansiin.

        Jos siis olisi kysymys ihmisestä lähtöisin olevasta, niin se olisi jo ajat sitten tyhjiin rauennut, eli tullut tiensä päähän, mutta evankeliumipa on edelleen voimissaan.

        Usko Toivonen

        Johan minä sen todistin, etkä sinäkään sitä pystynyt kumoamaan. Työn osuudesta 100% ihminen, 0% jumala.

        Kukistamattomuus käy todisteesti ihmisen uskomuksien pitkäikäisyydestä. Vai onko Joulupukkikin jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan minä sen todistin, etkä sinäkään sitä pystynyt kumoamaan. Työn osuudesta 100% ihminen, 0% jumala.

        Kukistamattomuus käy todisteesti ihmisen uskomuksien pitkäikäisyydestä. Vai onko Joulupukkikin jumala?

        Voithan sinä "vetää hatusta" erilaisia lukuja, mutta eihän niillä ole mitään merkitystä, kun niillä ei ole mitään perusteltua totuusarvoa.

        Olettaa voi mitä vaan, tai haaveilla.

        Et sinä ole pystynyt mitään vielä todistamaan.

        Voisit vaikka yrittää pistää tuon asian raukeamaan tyhjiin, eli saada maailmasta loppumaan evankeliumin julistuksen Jeesuksen Kristuksen nimessä, siten voisit todistaa evankeliumin julistamisen olevan ihmistoimintaa, koska ihminen pystyisi sen myös lakkauttamaan.

        Mutta tämä pätee edelleen:

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        ( Apt 5)

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voithan sinä "vetää hatusta" erilaisia lukuja, mutta eihän niillä ole mitään merkitystä, kun niillä ei ole mitään perusteltua totuusarvoa.

        Olettaa voi mitä vaan, tai haaveilla.

        Et sinä ole pystynyt mitään vielä todistamaan.

        Voisit vaikka yrittää pistää tuon asian raukeamaan tyhjiin, eli saada maailmasta loppumaan evankeliumin julistuksen Jeesuksen Kristuksen nimessä, siten voisit todistaa evankeliumin julistamisen olevan ihmistoimintaa, koska ihminen pystyisi sen myös lakkauttamaan.

        Mutta tämä pätee edelleen:

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        ( Apt 5)

        Usko Toivonen

        Minä mitään hatusta vetänyt. Jumalasi kun on mielikuvituksen tuotetta, niin ei siltä voi odottaakaan mitään todellista vaikutusta yhtään mihinkään. Hajuton, näkymätön, mauton ja muutoinkin kaikkien aistien ja mittareiden ulottumattomissa. Jumalasi elää vain korviesi välisessä maailmassa.

        Eikä kukaan aktiivisesti yritä estää evankeliointia. Evankeliointi itsessään on hyödytöntä toimintaa, ja siksi se ei nauti pienintäkään arvostusta muualla kuin kaltaisiesi keskuudessa. Evankelioinnin yhteydessä mahdollisesti tehtävä avustustoiminta sen sijaan on suurimmaksi osaksi arvokasta ja hyödyllistä toimintaa.

        Jospa kerrankin olisit realisti, niin huomaisit uskomuksiesi olevan vain satuja muiden satujen joukossa. Vaan samapa se minulle mihin uskot tai olet uskomatta. Ei se minua haittaa millään tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä mitään hatusta vetänyt. Jumalasi kun on mielikuvituksen tuotetta, niin ei siltä voi odottaakaan mitään todellista vaikutusta yhtään mihinkään. Hajuton, näkymätön, mauton ja muutoinkin kaikkien aistien ja mittareiden ulottumattomissa. Jumalasi elää vain korviesi välisessä maailmassa.

        Eikä kukaan aktiivisesti yritä estää evankeliointia. Evankeliointi itsessään on hyödytöntä toimintaa, ja siksi se ei nauti pienintäkään arvostusta muualla kuin kaltaisiesi keskuudessa. Evankelioinnin yhteydessä mahdollisesti tehtävä avustustoiminta sen sijaan on suurimmaksi osaksi arvokasta ja hyödyllistä toimintaa.

        Jospa kerrankin olisit realisti, niin huomaisit uskomuksiesi olevan vain satuja muiden satujen joukossa. Vaan samapa se minulle mihin uskot tai olet uskomatta. Ei se minua haittaa millään tavalla.

        >> Minä mitään hatusta vetänyt. >>

        Tokihan vetäisit:

        >> Työn osuudesta 100% ihminen, 0% jumala.>>

        Tuohan omaa keksintöäsi, ilman mitään perustetta, Et voi mitenkään perustella noita lukuja, joten "hatusta vetäisit".

        Evankeliointia toki pyritään ihmisten toimesta estämään, ei esim. Kiinassa voi julistaa evankeliumia julkisesti, eikä monissa muissakaan maissa.

        Evankeliumin julistaminen Jeesuksesta Kristuksesta on jatkunut siis jo n. 2000v ja siihen yhteyteen on annettu jo silloin tuo tekstikohta.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Raamatussa on ilmoitettu myöskin, että sitten kun evankeliumi on julistettu kaikkeen maailmaan tulee loppu, eli silloin vasta evankeliumin julistaminen loppuu, kuten Raamatussa on ilmoitettu.

        Raamatussa myös todetaan, että evankeliumi on Jumalan voima.

        16. Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, ...
        ( Room 1)

        Joten evankeliumi tekee tehtävänsä, vaikuttaa uskoa Jumalan voimasta.

        Et siis kykene tekemään tyhjäksi evankeliumin julistamista, koska se ei ole ihmisille mahdollista, kuten Raamatussa on ilmoitettu.
        Et siis kykene todistamaan Raamatun ilmoittamaa vastaan.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Minä mitään hatusta vetänyt. >>

        Tokihan vetäisit:

        >> Työn osuudesta 100% ihminen, 0% jumala.>>

        Tuohan omaa keksintöäsi, ilman mitään perustetta, Et voi mitenkään perustella noita lukuja, joten "hatusta vetäisit".

        Evankeliointia toki pyritään ihmisten toimesta estämään, ei esim. Kiinassa voi julistaa evankeliumia julkisesti, eikä monissa muissakaan maissa.

        Evankeliumin julistaminen Jeesuksesta Kristuksesta on jatkunut siis jo n. 2000v ja siihen yhteyteen on annettu jo silloin tuo tekstikohta.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Raamatussa on ilmoitettu myöskin, että sitten kun evankeliumi on julistettu kaikkeen maailmaan tulee loppu, eli silloin vasta evankeliumin julistaminen loppuu, kuten Raamatussa on ilmoitettu.

        Raamatussa myös todetaan, että evankeliumi on Jumalan voima.

        16. Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, ...
        ( Room 1)

        Joten evankeliumi tekee tehtävänsä, vaikuttaa uskoa Jumalan voimasta.

        Et siis kykene tekemään tyhjäksi evankeliumin julistamista, koska se ei ole ihmisille mahdollista, kuten Raamatussa on ilmoitettu.
        Et siis kykene todistamaan Raamatun ilmoittamaa vastaan.

        Usko Toivonen

        Olet kova vänkäämään vaikka tilanteesi on toivoton. Mietipä tilannetta jossa meillä on laatikollinen omenoita. Minä saan niistä 100% eli kaikki. Montako jää sinulle?

        Kun päädyt oikeaan lopputulokseen, niin ehkä ymmärrät jumalasi vaikutuksen ihan kaikkeen mitä tässä maailmassa tapahtuu tai jää tapahtumatta. Jumalasi merkitys on tasan nolla. Jumalien nimissä on kyllä tehty paljonkin, enimmäkseen pahaa, mutta nyt ei ole kyse siitä. Eikä jumalan nimellä ei ole merkitystä, ne kaikki kun ovat yhtä ja samaa ihmisen aivoissa tapahtuvaa toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kova vänkäämään vaikka tilanteesi on toivoton. Mietipä tilannetta jossa meillä on laatikollinen omenoita. Minä saan niistä 100% eli kaikki. Montako jää sinulle?

        Kun päädyt oikeaan lopputulokseen, niin ehkä ymmärrät jumalasi vaikutuksen ihan kaikkeen mitä tässä maailmassa tapahtuu tai jää tapahtumatta. Jumalasi merkitys on tasan nolla. Jumalien nimissä on kyllä tehty paljonkin, enimmäkseen pahaa, mutta nyt ei ole kyse siitä. Eikä jumalan nimellä ei ole merkitystä, ne kaikki kun ovat yhtä ja samaa ihmisen aivoissa tapahtuvaa toimintaa.

        Kysymys ei ole matematiikasta, eikä sinun ymmärryksesi tasosta, vaan siitä että lupasit todistaa Raamatun Jumalan huijaukseksi.

        Mutta et ole kyennyt antamaan yhtäkään todistusta tuota esilleottamaani Raamatun tekstikohtaa vastaan, mikä todistaisi sen huijaukseksi.

        Se, että kiellät Jumalan olemassaolon, ei ole mikään todistus Jumalan olevan huijausta, vaan se todistaa ainoastaan sen, mikä on sinun näkemyksesi.

        Minäkin voisin päättää kieltää sinun olemassaolosi, vaikka seisoisit edessäni, voisin sanoa, että sinua ei ole, koska olen tehnyt päätöksen kieltää sinut. Ja vaikka toisit mitä todistuksia olevasi, niin päätöksestäni minä kieltäisin ne kaikki ja sanoisin, huijausta.

        Yritä nyt lupauksesi mukaisesti antaa jokin todellinen todiste siitä, että tämä Raamatunkohta on huijausta.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Tuo se todistuksesi, ja jätä joutavat kommenttisi väliin.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita kommenttisi tueksi vastaava todiste, kun sanot pätevän moneen muuhunkin uskontoon, siis vastaava suora tekstilainaus, jolla todistat väittämäsi.

        Eikä nyt ole kysymys siitä, mikä on ihmisistä, kuten lahkot, tuo sanahan juuri todistaa, että mikä on ihmisestä se tyhjiin raukeaa. Hyvä että todistat tuon tekstikohdan todenpitävyyden.

        Mutta evankeliumin julistaminen Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ei ole tyhjiin rauennut, koska se on Jumalasta.

        Usko Toivonen

        Et koskaan löydä Mustanaamiota- hän löytää sinut.


    • Anonyymi

      Aloittajalle:
      Onko sinulla OMATUNTO?

      jos on niin mistä se on tullut?
      Omatunto todistaa että, Jumala on!

    • Anonyymi

      Onko sinulla OMATUNTO?

      En ole aloittaja mutta joo on kaikilla arvomaailma itselläni se on kehittynyt elämäni aikana ja kehittyy edelleen itse asiassa tämä arvomaailmani =omatuntoni aikoinaan kun tutkin esimerkiksi raamattua sai minut halveksimaan kyseistä kirjaa ja sen kirjoittajia vaikka ymmärsin että siihen aikaan kun kyseistä kirjaa kirjoittivat ihmiset heidän sen aikaisesta arvomaailmastaan ja maailman kuvastaan


      jos on niin mistä se on tullut?
      Arvomaailma kuuluu lajillemme olemme laumaeläin ja lajin säilymisen kannalta on ollut olennaisen tärkeää että kehityksen eri vaiheissa arvomaailmamme muuttuu ajan vaatimuksiin ettei yhteisömme=lauma hajoa



      Omatunto todistaa että, Jumala on!
      Kyllä näin jos pidät ihmistä jumalana

      • Anonyymi

        Mistä sinun arvomaailmasi on kehittynyt? ja sen jälkeen moraali eli se mikä on oikeaa ja mikä on väärä.
        Onko mahdollista että esim. äitisi on sanonut sinulle, mikä on hyvää ja mikä pahaa?
        ja sen jälkeen, jumalaton luolu eli taas ihminen sanoo mikä on hyvää ja mikä pahaa.

        nyt moraali, mitä lie, on tahi saattaa olla se että jos sitten teet vastoin "äitisi" opetusta eli arvomaailmaa, olet moraaliton ja sitten omatuntosi soimaa että teitt vastoin "äitisi" tahtoa.

        Nyt tämä on opittua.

        Suomessa on jopa vielä ihmisillä, hitunen, Jumalasta tulee opetusta ja arvomaailmaa ja sitten moraalia.
        esim. Suomalaiset, eivät yleenäs, ole ja makaa veljensä tahi sisarensa, isänsä tahi äitinsä kanssa.
        eli moraali eli omatunto sanoo, tämä ei ole hyvää. älä tee sitä.

        nyt Suomalaisella, on yleensä, käsitys ettei tule murhata tahi tappaa, edes elukoita, vaan taas tulee jostain, omatunto ja sanoo. älä tee näin.

        Nyt jos teet, rikot ja teet vastoin omaatuntoasi, ja sitten se soimaa sinua.

        On totta, että jotkut, arvomaailman asiat, ovat menneet uusiksi, ja paljon on mitä ei mene.
        Esim, toisen pellosta et saa, nyt, tänäpäivänä syödä vaan se on laitonta, eli yhteisön laki eli arvomaailma.

        jos otat toisen pellosta viljaa ja syöt se on nyt moraalitonta ja jopa poliisi, eli esivalta tulee ja pamputtaa sinua.

        Jumalan edessä tämä ei ole paha, sill Herra omistaa kaiken, maan ja taivaan, meret ja kaiken.
        ja antaa sitä jokaiselle.
        Nyt monet ovat sitten saanneet, tavalla tahi toisella, omaa varallisuutta jota ei ole hyvä ottaa, esim. hevonen eli auto.
        et voi ottaa toisen hevosta eli autoa, ja jos otat omatunto soimaa.

        Tämä on sekä Jumalan että ihmisen arvomaailma ja moraali.

        Onko eläimillä omaatuntoa, on jos katsot, kissaa tahi koiraa, myös ne tietävät että ovat tehneet pahaa.
        Mistä he ovat sen saanneet?

        Kuka heille, mukamas, meidän "veljille, ja sisarille" on sen opettanut?

        Nyt PÄÄ-idea.
        Jos olet tehnyt jotain vastoin kansan elui yhteisön tahi "äitisi" arvomaailmaa ja moraalia,
        niin miten ja miksi omatuntosi soimaa?

        Eli oletko sitä mieltä jos rikot jotain "lakia", sääntöjä, omatuntosi soimaa?


    • Anonyymi

      Jotkin asiat vain ovat osoittaneet minulle, että Raamattu on uskottava korja, vaikkakin moni asia siitä on minulle edelleen epäselvä.

      Kuitenkin esim. VT:n ennustukset siitä, että Israelin kansa palaa hajaannuksestaan takaisin omaan maahansa, toteutuivat 1948.

      Sitä ennen oli korkeasti oppinut teologian professori Antti Filemon Puukko opettanut oppilailleen Helsingissä, ettei se paluu tule ikinä toteutumaan. Eihän siihen mennessä (eikä myöhemminkään) ollut yksikään kansa palannut satojen vuosien jälkeen siihen maahan, josta se oli karkotettu.

      Profetia piti paikkansa. Tässä yksi peruste, muttei ainoa.

    • Anonyymi

      Mahdoton tehtävä. On olemassa yhdeksän kategoriainen enkelihierarkia, jonka loi se apostoli Paavalin seuraaja, joka oli Timoteuksen työn jatkaja apostolisessa suksessiossa ja joka oli se joka temmattiin kolmanteen taivaaseen ja paratiisiin - luultavasti.

      Enkelit - Arkkienkelit - Hallitukset - Voimat - Vallat - Herruudet - Valtaistuimet - Kerubit - Serafimit

      ITSE PIDIN LAPSESTA ASTI KERUBIA NIMELTÄ JEHOVA-NISSI ELI TAIVAAN KUNINGATAR ELI TOSI JUMALA LÄHINNÄ JUMALANA. SITTEN TUTUSTUIN JEHOVAN TODISTAJIEN KAUTTA VALTOIHIN ELI JEHOVA KAIKKIVALTIAASEEN. VIELÄ OLEN TUTUSTUNUT PINTAPUOLISESTI KORKEIMPAAN HERRAN ELI ALLAHIIN SEKÄ LUULTAVASTI SERAFIM ENKELIIN KRISHNAAN.

      On lähestulkoon sama ketä pidät Jumalan. Todennäköisyys että erehdyt on hyvin suuri. Sillä Jeesus sanoi: Isää ei tunne kukaan muu kuin Poika ja jolle poika tahtoo hänet ilmoittaa sekä Jumalaa ei ole kukaan nähnyt ainokainen poika joka on isän helmassa on hänet ilmaissut.

      Yksin jos Jeesus on armollinen, suosiollinen tai niin tahtoo voit oppia tuntemaan Isää. Itselläni ei tuota suosiota ole ollut, vaan olen yhdeksän kategoriaista enkelihierarkiaa käynyt lävitse jonkin verran. Olen tyytyväinen enkelten tuomaan sanaan, mutta persoonina enkelit ovat oikukkaita, katumattomia, kääntymättömiä ja vailla omaatuntoa olevia.

      • Anonyymi

        Olet sekaisin kuin lumiukko, kesä helteellä!

        Tee Parannus, käännyt Jumalan, Isän puoleen Jeesuksen Pojan kautta ja lopeta kaikki pahuus ja vääryys, erikoisesti, väärät opit, tutkiminen ja opetaminen.

        Käänny Jumalan Puoleen ja anna pelastaa itsesi, niin Jumala antaa sinulle sitä mikä on Totta ja Totuus, ja näin saat sielullesi rauhan ja levon sekä pelastat sielusi, antamalla Herran tehdä sen.

        Olet todella pahasti eksynyt ja kiinni kaikesssa vääryydessä ja pahuudessa.

        Tee Parannus1


    • Anonyymi

      Raamattu varoittaa vieraista jumalista, koska ne eivät voi auttaa hädän päivänä, koska ne ovat kuolleita jumalia ja koska niiden palvontaan liittyy riivaajahenkien palvontaa.

      Roomalaiskirjeen mukaan homoseksuaalisuuteen liittyy väärien jumalien palvontaa.
      Roomalaiskirje:
      1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
      1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
      1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,

      1.Samuelin kirja:
      12:21 Älkää poiketko seuraamaan turhia jumalia, joista ei ole hyötyä eikä apua, sillä turhia ne ovat.

      2.Kuningasten kirja:
      17:7 Näin tapahtui, koska israelilaiset olivat tehneet syntiä Herraa, Jumalaansa, vastaan, joka oli johdattanut heidät Egyptin maasta, pois faraon, Egyptin kuninkaan, käsistä, ja koska he olivat peljänneet muita jumalia.

      1.Aikakirja:
      16:26 Sillä kaikki kansojen jumalat ovat epäjumalia, mutta Herra on tehnyt taivaat.

      Jesaja:
      37:18 Se on totta, Herra, että Assurin kuninkaat ovat hävittäneet kaikki maat ja omankin maansa.
      37:19 Ja he ovat heittäneet niiden jumalat tuleen; sillä ne eivät olleet jumalia, vaan ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, ja sentähden he voivat hävittää ne.

      Daniel:
      5:23 vaan sinä olet korottanut itsesi taivaan Herraa vastaan: hänen huoneensa astiat on tuotu sinun eteesi, ja sinä ja sinun ylimyksesi, sinun puolisosi ja sivuvaimosi olette juoneet niistä viiniä, ja sinä olet ylistänyt hopeisia ja kultaisia, vaskisia, rautaisia, puisia ja kivisiä jumalia, jotka eivät näe, eivät kuule eivätkä mitään tiedä. Mutta sitä Jumalaa, jonka kädessä on sinun henkesi ja kaikki sinun tiesi, sinä et ole kunnioittanut.

    • Anonyymi

      Hyvä keskustelu pilattiin taas jos jonkinlaisilla joutilailla postauksilla vähän kuin yrittäisi puhua 3vuotiaitten kanssa geometriasta

    • Anonyymi

      Todista, ettei nämä ole laittomuuksien kristittyjen jumala ja barjees?
      Siis kristittyjen todellinen jumala heidän laittomuuden historian mukaan:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      kristittyjen todellinen jeesus heidän laittomuuden historian mukaan:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.

    • Anonyymi

      Tässä on sitten se Jumalan olemassaolon todistus. Jumala todistaa itsestään luomistöidensä kautta. Tämän todistuksen Jumala on antanut kaikille ihmisille. Uskovaisille Jumala todistaa itsestään Henkensä ja Sanansa kautta mutta uskomattomat eivät sitä todistusta kuule.

      Room1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
      1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
      1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
      1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

      • Anonyymi

        Jahas, paavalilaiseuuden herrat ovat eri herroja kuin He, jotka Lait antoivat!
        -
        Matt.24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Lain antanut Jesushan jo ennakkoon kielksi Barjeesuksineen vääränä profettana uskomisen eikä siinä ole poikkeusta kristityillekkään.
        JOTEN JO USKOMISELA TÄHÄN kristittyjen profeettaan on laittomuuden saatanan ja barjeesuksen palvelijaksi eksytetty tai tietoisesti itsensä asettanut:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        -
        Kiellon rikkomisen seuraus...
        Matteuksen evankeliumia: 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Matteuksen evankeliumia:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Kaikkivaltiaan Jeesuksen anatama tuomio:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        7:23 25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        Tuomio ei välttämättä koske eksytettyjä uskovaisia jotka katuvat ja tekevät parannuksen sillä heillä voi olla mahdollisuus Jumalan Valtakunnan antamaan armoon. Kristittyjen rikoksia Lain antanut Jeesus ei sovittanut ja se tieto on raamatussa
        -
        Huomatkaa myös tämä... kristittyinä olette aivopestyjä uskomaan kaikki synnit anteeksi vaikka niin ei ole, SILLÄ LAIN ANTANUT JEESUS EI RIKOKSIA / LAITTOMUUKSIA SOVITTANUT:
        1.Johanneksen kirje:
        3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."
        -
        Poikkeuksena on syntiä/rikoksia tehneet sotilaat "älä tapa" Lain rikkojina ESIVALLAN määräyksestä JOLLOIN esivalta on vastuussa sotilaiden synneistä/rikoksista/laittomuuksista.


    • Anonyymi

      Luukas 11 - Raamattu 1933/-38 (KR38) - RAAMATTU.FI
      Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te ... se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki. 30Sillä niinkuin Joonas tuli niiniveläisille merkiksi, niin Ihmisen Poikakin on oleva ... ja toisia vainoavat, 50että tältä sukukunnalta vaadittaisiin kaikkien profeettain veri, ...

    • Anonyymi

      ässä on sitten se Jumalan olemassaolon todistus. Jumala todistaa itsestään luomistöidensä kautta. Tämän todistuksen Jumala on antanut kaikille ihmisille. Uskovaisille Jumala todistaa itsestään Henkensä ja Sanansa kautta mutta uskomattomat eivät sitä todistusta kuule.


      Eli ihan höpöä ja mielikuvitustasi

      Todistuksesi on arvoltaan siis täysi nolla ei mitään todennettavaa

      • Anonyymi

        Oletko sinä niitä, " jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa",


      • Anonyymi

        "Uskovaisille Jumala todistaa itsestään Henkensä ja Sanansa kautta mutta uskomattomat eivät sitä todistusta kuule."

        Eihän siinä ole mitään järkeä!. Uskomattomillehan niitä todisteita pitäisi näyttää jotta rupeaisivat uskomaan.

        Teidän jumalanne tuntuu tekevän kaiken jotenkin vaikeimman kautta ja siksi epäonnistuvan vähän joka asiassa. Taitaa jutut kaikkivaltiudesta olla paheman kerran liioiteltuja.


      • Anonyymi

        10. Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
        ( 1 Kor. 2 )

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uskovaisille Jumala todistaa itsestään Henkensä ja Sanansa kautta mutta uskomattomat eivät sitä todistusta kuule."

        Eihän siinä ole mitään järkeä!. Uskomattomillehan niitä todisteita pitäisi näyttää jotta rupeaisivat uskomaan.

        Teidän jumalanne tuntuu tekevän kaiken jotenkin vaikeimman kautta ja siksi epäonnistuvan vähän joka asiassa. Taitaa jutut kaikkivaltiudesta olla paheman kerran liioiteltuja.

        Tutki asia uudelleen ylempää.... "Anonyymi Tänään 11:18"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10. Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
        ( 1 Kor. 2 )

        s-seutulainen

        Tutki asia uudelleen Lain antaneiden valossa... "Anonyymi Tänään 11:18"


    • Anonyymi

      Aatellaanpa asia tosinpäin sinä haluat että minä todistan sinulle vaikkapa väinämöisen todellisuuden

      Kysyt todisteet ja minä postaan sinulle kyseisen kirjan sivuja ja sanon tässä konkreettinen todiste väinämöinen on olemassa oleva henkilö

      Alatko uskomaan väinämöiseen tällä todisteella

    • Anonyymi

      Niin tai näin koraanin mukaan on oikein uskoa jokaiseen pyhään kirjoitukseen, enkeleihin ja salattuun ja viimeiseen päivään. Koraani tosin ei ole kiistaton todiste tai edes raamattu, mutta mulla on vain kirjoja kertomassa totuuden. Paljon on hyötyä ollut kirjoista Jumalan tunnistamiseen, vaikka olen enkelten suhteen erehtynyt. Niiden voima voittaa hormonit ja on päätä sekoittavan hurmaava. Oikean Jumalan tunnistamiseen pyhät kirjoitukset antavat viitteitä.

    • Anonyymi

      Tuom.13:18 Herran enkeli vastasi hänelle: Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen. Alaviite: Jes.9:5 "Ihmeellinen neuvonantaja,"

    • Anonyymi

      5Moos.34:10 Biblia (1776) Ja sitte ei yhtään prophetaa noussut Israelissa niinkuin Moses, jonka Herra tunsi kasvoista niin kasvoihin........

      • Anonyymi

        antti wuoltee ei ole Jumalan asettama Sanan opettaja, vaan hän on valhehebrealanen ja eksyttäjä.


    • Ei kukaan muu kun saatana on pystynyt tekemään sinut näin tyhmäxi. Siis täytyy olla olemassa silloin myös vasta Voima > Jumala joka tekee Ihminen niin viisas että enkelitkin ihmettele onko tä totta. Nyt se on sitten todistettu että olet tyhmä. Mutta alhaalta sun onneksi,, pääsee aina ylöspäin.

    • Anonyymi

      Ei kukaan muu kun saatana on pystynyt tekemään sinut näin tyhmäxi

      Valehtelet,sinun uskomustasi saatanaa ei ole edes olemassa vaikka kuinka seisoisit tämän takana todistamassa tämän puolesta .Uskonkohteesi on vain ja ainoastaan sinun oma rakas harhasi ja siten kohtalosi koska olet tämä elää todeksi vain sinussa.

      • Anonyymi

        Tutki asia uudelleen Lain antaneiden valossa... "Anonyymi Tänään 11:18"


    • Anonyymi

      Onko muuten näillä ainoilla jotka tuunustavat saatana uskoa (kristityt)sama metodi tämän jumalansa kanssa kuin muidenkin raamatun jumalien kanssa että kun uskoo saatana tulee osaksi elämää muiden jumalien tavoin.


      Näin uskonnottomana aprikoin vain että aika ristiriitaista elämää näiden uskomustensa kanssa uskovainen elää palvoen uskontummustuksillaan monia jumaliaan

    • Anonyymi

      > Todista minulle Raamatun Jumala

      Miksi? Itse uskon Raamatun olevan totta ja Jumalan olevan, mutta miksi haluat siitä todistuksen?

      Raamatun mukaan riivaajatkin uskovat Jumalan olevan. Ei se näytä olevan erityisen hyödyllistä. Parempi olisi, jos tulisit vanhurskaaksi ja haluaisit rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä ja vihaisit valhetta.

    • Anonyymi

      Tuohon aloitukseen voi yhtä hyvin esittää vasta haasteen !

      Näytä sinä minulle toteen se, että Jumalaa ei ole !

      No, siihen sinä et pysty, et sitten millään, joten se siitä sitten !

    • Anonyymi

      Job.7:8 Ken minut näki, sen silmä ei minua enää näe; sinun silmäsi etsivät minua, mutta minua ei enää ole.

    • Anonyymi

      Raamattu 33/38 puuttuva jae. Joh.5:4 Biblia (1776) Sillä enkeli tuli alas määrätyllä ajalla lammikkoon ja sekoitti veden: joka ensimäisenä veteen astui, kuin se sekoitettu oli, niin se parani, ehkä mistä ikinä taudissa oli. Kirjoitetaan: ensimmäisenä.

      • Anonyymi

        Aateistit toisiaan täällä vain huudattavat. Jon 3:8


    • Anonyymi

      Raamatun kohta ei kirjoiteta, Jon.3:3. Vaan Joh.3:3. Korjaus.

    • Anonyymi

      Tulipas hiljaista . Kun esiit vasta haasteen ja hän ei pystynyt todistamaan edes tieteellisesti ettei Pyhä Jumala ole olemassa..

    • Anonyymi

      Tulipas hiljaista . Kun esiit vasta haasteen ja hän ei pystynyt todistamaan edes tieteellisesti ettei Pyhä Jumala ole olemassa..

      Tyhmin ja lapsellisin kommentti jota älykkäämmät uskovaiset eivät edes käytä.

      Vielä kerran idean esittäjän kuuluu todistaa idea tämä on aina perusta .

      Jos sinulla on uskomus sinun kuuluu perustella ja todentaa uskomuksesi muille ei siis niin että mennään perse edellä puuhun logiikallasi aku ankasta tulee totta samoin kuin mistä vaan mitä ihminen mielikuvituksessaan keksii niin kuin jumalasi tai tex willeri tai ihan mikä vaan saman totuusarvon omaava asia

    • Anonyymi

      Minä olen jeesus koska minussa on isä poika ja pyhähenki teidän jumalanne ja tarvitsen teidän lahjoituksina suureen suunnitelmaani miljoonan rahaa joten otaksun että jokainen oikea uskovainen kristitty lähettää minulle osansa .

      Jos joku teistä epäilee ettei minussa ole jumala isä poika ja pyhähenki todistakoon asian ettei näin ole jos et pysty todistamaan lähetät luonnollisesti minulle jumalallesi osasi

    • Anonyymi

      Jumalan vaikutusta todellisuuteen on etsitty useissa erilaisissa tutkimuksissa, ja aina on päädytty samaan lopputulokseen; Jumalaa ei ole.

      Mihin tutkimukseen palstan uskovaiset vetoavat, kun heidän mielestään asia on täysin päinvastoin?

    • Anonyymi

      Raamatun sana ja Henki todistaa, lue sitä. Me uskovat vain julistamme.

      • Anonyymi

        Jahas, paavalilaiseuuden herrat ovat eri herroja kuin He, jotka Lait antoivat!
        Kenen sanan voimalla kumoat nämä tiedot????

        -
        Matt.24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Lain antanut Jesushan jo ennakkoon kielksi Barjeesuksineen vääränä profettana uskomisen eikä siinä ole poikkeusta kristityillekkään.
        JOTEN JO USKOMISELA TÄHÄN kristittyjen profeettaan on laittomuuden saatanan ja barjeesuksen palvelijaksi eksytetty tai tietoisesti itsensä asettanut:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        -
        Kiellon rikkomisen seuraus...
        Matteuksen evankeliumia: 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Matteuksen evankeliumia:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Kaikkivaltiaan Jeesuksen anatama tuomio:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        7:23 25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        Tuomio ei välttämättä koske eksytettyjä uskovaisia jotka katuvat ja tekevät parannuksen sillä heillä voi olla mahdollisuus Jumalan Valtakunnan antamaan armoon. Kristittyjen rikoksia Lain antanut Jeesus ei sovittanut ja se tieto on raamatussa
        Huomatkaa myös tämä... kristittyinä olette aivopestyjä uskomaan kaikki synnit anteeksi vaikka niin ei ole, SILLÄ LAIN ANTANUT JEESUS EI RIKOKSIA / LAITTOMUUKSIA SOVITTANUT:
        1.Johanneksen kirje:
        3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."
        -
        Poikkeuksena on syntiä/rikoksia tehneet sotilaat "älä tapa" Lain rikkojina ESIVALLAN määräyksestä JOLLOIN esivalta on vastuussa sotilaiden synneistä/rikoksista/laittomuuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas, paavalilaiseuuden herrat ovat eri herroja kuin He, jotka Lait antoivat!
        Kenen sanan voimalla kumoat nämä tiedot????

        -
        Matt.24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

        Lain antanut Jesushan jo ennakkoon kielksi Barjeesuksineen vääränä profettana uskomisen eikä siinä ole poikkeusta kristityillekkään.
        JOTEN JO USKOMISELA TÄHÄN kristittyjen profeettaan on laittomuuden saatanan ja barjeesuksen palvelijaksi eksytetty tai tietoisesti itsensä asettanut:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        -
        Kiellon rikkomisen seuraus...
        Matteuksen evankeliumia: 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Matteuksen evankeliumia:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Kaikkivaltiaan Jeesuksen anatama tuomio:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        7:23 25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        Tuomio ei välttämättä koske eksytettyjä uskovaisia jotka katuvat ja tekevät parannuksen sillä heillä voi olla mahdollisuus Jumalan Valtakunnan antamaan armoon. Kristittyjen rikoksia Lain antanut Jeesus ei sovittanut ja se tieto on raamatussa
        Huomatkaa myös tämä... kristittyinä olette aivopestyjä uskomaan kaikki synnit anteeksi vaikka niin ei ole, SILLÄ LAIN ANTANUT JEESUS EI RIKOKSIA / LAITTOMUUKSIA SOVITTANUT:
        1.Johanneksen kirje:
        3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."
        -
        Poikkeuksena on syntiä/rikoksia tehneet sotilaat "älä tapa" Lain rikkojina ESIVALLAN määräyksestä JOLLOIN esivalta on vastuussa sotilaiden synneistä/rikoksista/laittomuuksista.

        lisäys:
        Ja raamatunne, kristittyjen historian, sekä oppinne mukaan todellinen jumalanne ja "jeesuksenne" on näin raamatussa kristittyjen laittomuuden ja sen historian mukaan:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Anonyymi

      Raamatun sana ja Henki todistaa,


      Eli taas höpö höpö.

      Ei ole mitään konkreettista niin höpöhöpö on uskovaisen suurin todiste jumalistaan

      • Anonyymi

        Näytä sinä minulle toteen se, että Jumalaa ei ole !

        No, siihen sinä et pysty, et sitten millään, joten se siitä sitten !


      • Anonyymi

        No, kristittyjen historian mukaan tässä heidän jumala ja "jeesuskin" raamatusta:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Anonyymi

      Näytä sinä minulle toteen se, että Jumalaa ei ole !


      Minun ei tarvitse todistaa olemattomia olemattomiksi .

      Olematon tekee sen itse olemalla olematon .

      Hessu Hopo ei ole oikea elävä persoona vaikka en todista tätä vekkulia olemattomaksi se on ihmisen luomus jumaliesi totuusarvo ikävä kyllä perustuu ihan samaan totuusarvoon joten en ala näyttämään toteen että hessu hopoa ei ole eikä muitakaan fiktiivisiä hahmoja

      • Anonyymi

        Sinä et ole näköjään mikään ruudinkeksijä !

        Kyse on uskosta, eikä näkemisestä !

        Minä Uskon, että Jumala On !

        Sinä taas uskottelet itse, että Jumalaa ei ole !

        Sinunkaan uskosi ei siis perustu mihinkään varmaan tietoon, vaan perustuu vain sinun omaan uskotteluusi !

        Olet siis vain uskosi vanki, vaikka et sitä itse tajuakkaan.

        Mutta ydin tässä on siis se, että:

        SINÄ ET VOI MILLÄÄN TODISTAA SITÄ TODEKSI, ETTÄ JUMALAA EI OLE !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ole näköjään mikään ruudinkeksijä !

        Kyse on uskosta, eikä näkemisestä !

        Minä Uskon, että Jumala On !

        Sinä taas uskottelet itse, että Jumalaa ei ole !

        Sinunkaan uskosi ei siis perustu mihinkään varmaan tietoon, vaan perustuu vain sinun omaan uskotteluusi !

        Olet siis vain uskosi vanki, vaikka et sitä itse tajuakkaan.

        Mutta ydin tässä on siis se, että:

        SINÄ ET VOI MILLÄÄN TODISTAA SITÄ TODEKSI, ETTÄ JUMALAA EI OLE !!!

        Mikäs ruudinkeksijä se sitten semmoinen on, joka on valmis uskomaan vain sillä persteella ettei jotakin väitettä voi vääräksi todistaa.

        Uskotko että Marssissa on ufojen hampurilaisravintola? Koitapa todistaa se vääräksi, vai uskotko senkin huuhaan nikottelematta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs ruudinkeksijä se sitten semmoinen on, joka on valmis uskomaan vain sillä persteella ettei jotakin väitettä voi vääräksi todistaa.

        Uskotko että Marssissa on ufojen hampurilaisravintola? Koitapa todistaa se vääräksi, vai uskotko senkin huuhaan nikottelematta?

        Niin juuri, eli milläs sinä siis todistat sen väitteesi, että Jumalaa ei ole ! ?

        Oletpa melkoinen "ruudinkeksijä" siis !

        Miksi minun pitäisi siis uskoa sinun täysin perustelematon väitteesi, jolla ei ole mitään todellisuus pohjaa eikä näyttöä ?!

        Eli en siis usko sinun omaan huuhaasi, sillä minä tietämällä tiedän Jumalan olevan.

        Minulla on siis omakohtaista kokemusta tästä asiasta, enkä siten sitä epäile!

        Mutta sinulla taas ei ole, eikä voi olla mitään omakohtaista kokemusta siitä, että Jumalaa ei ole !

        Tässä on meidän SUURI eromme, minä siis Tiedän, mutta sinä siis luulet tietäväsi.


    • Anonyymi

      Tieteen mukaan viimevuoden jlkaisussa maailman ihmiskunnan eri kulttuureilla on yhteensä 11-miljoonaa jumalaa ja lisää tulee esiin koko ajan.
      Ongelmana kristityille lahkoineen on se, ettei heidän jumalakaan ole maailman kaikkeuttu luonut joten raamatunne ensimmäinen lausekkin on väärää todistusta.
      Ja raamatunne, kristittyjen historian, sekä oppinne mukaan todellinen jumalanne ja "jeesuksenne" on näin raamatussa kristittyjen laittomuuden ja sen historian mukaan:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      --
      Uskomisen Lain antanut raanatun Jeesus on kieltänyt herroihinne joten varautukaa yllätykseen tulevaisuuden varalta:
      Matt.24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
      -
      Kaikkivaltiaan Jeesuksen anatama tuomio:
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      7:23 25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
      Tuomio ei välttämättä koske eksytettyjä uskovaisia jotka katuvat ja tekevät parannuksen sillä heillä voi olla mahdollisuus Jumalan Valtakunnan antamaan armoon. Kristittyjen rikoksia Lain antanut Jeesus ei sovittanut ja se tieto on raamatussa
      Huomatkaa myös tämä... kristittyinä olette aivopestyjä uskomaan kaikki synnit anteeksi vaikka niin ei ole, SILLÄ LAIN ANTANUT JEESUS EI RIKOKSIA / LAITTOMUUKSIA SOVITTANUT:
      1.Johanneksen kirje:
      3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."
      -
      Poikkeuksena on syntiä/rikoksia tehneet sotilaat "älä tapa" Lain rikkojina ESIVALLAN määräyksestä JOLLOIN esivalta on vastuussa sotilaiden synneistä/rikoksista/laittomuuksista.

    • Anonyymi

      Jos olette pappislupauksen (joka oli ennen nimellä: pappisvala) antaneen kouluttamia, niin häntäkään ei ole raamatussa Lain entaneet Jumala ja Jeesus virkaan asettanut joten ottakaapa selvää ketä häntyössään edustaa. "sen virsiä veisaat jonka leipää syöt" on vanha suomalainen kansanviisaus.
      -
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi#Pappislupaus
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
      ---
      Näin opetta raamatussa Lain antanut Jeesus papeista:
      Markuksen evankeliumi:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."
      ---
      "tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa."
      "TAHDON" ei takaa sitä, että Lain antanut Jumalan Pyhä Sanan edustus toimii ilmeisesti uskontunnustuksen jne tälle, kristittyjen junalkalle annettuna:
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      -
      "En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja."
      Tarkoittanee sitä, ettei saa seurakuntalalisille rehellisesti kertoa kuka heidän todellinen "jeesuksena" palveltu on:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      Tuollaisia palvelimisen on Lain antanut Jeesus kieltänyt ja uskovaiset tuominnut:
      Matt.24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
      Tuomio:
      Matteuksen evankeliumia:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      Kaikkivaltiaan Jeesuksen anatama tuomio:
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      7:23 25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
      -
      "Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan."
      -Eikö laittomuuden herrat oppeineen ole noin 2000 vuoden laittomuuden historiallaankin todistanut, että paavalilaisuuden ja myöhemmin paavailais-luterilaisuuden jumala ja jeesukseen uskoviksi laittumuuden uskovaisiksi kouluttavat ja eksyttävät Jumalan Valtakunnan kaltaisina syntyneitä alaikäisiä lapsiakin aivopesu metelmin?

    • Anonyymi

      Uskovaisille ei jää muuta "todistetta" jumalistaan kuin se heille riittävä todiste, ettei jumalia voi todistaa olemattomiksi.

      Heti kun he ottavat esille esimerkiksi ihmeparantumiset, kielilläpuhumiset yms armolahjat, niin turpiin tulee 100-0. Aikas ohkaisella he yrittävät sinnitellä pinnalla. Tosi asiasiassa he ovat syvällä upoksissa uskomuksiensa kanssa. Sokeutensa vuoksi eivät sitä itse kykene ymmärtämään.

    • Anonyymi

      Älkää menkö ansaan. Ette te voi todistaa Jumalaa, että Hän on. Sen voi Jumala yksin tehdä. Tottakai evankeliumia pitää tuoda, mutta kahdenkauppa se on. Muutenhan se ei olisi aitoa, vaan uskottelua. Luulouskoa. Ei pidä hävetä jos ensimmäinen rukous on ollut; jos sinä Jumala olet olemassa, ilmoita minulle itsesi. Niin pitää periaatteessa jokaisen tehdä, jotta se on aitoa. Jumalaa ei tarvitse todistella.

    • Anonyymi

      Tällaista Jumalaa ei ole olemassa:

      Joka tälläkin hetkellä loisi uusia sieluja syntyviin ihmisiin, vaikka tietäisi että suurimman osan näistä luoduista ihmisistä ja ajallisen pahuudenorjista, etä heidän loppukohtalo olisi ikuinen helvetti.

      Tämmöinenkö Jumala olisi rakastava?
      Tämmöinenkö Jumala olisi kaikkivaltias?
      Tämmöinenkö Jumala olisi kaikkitietävä?

      Sanalla sanoen, tämmöinen Jumala olisi kimppu ristiriitaisuuksia ja lähinnä ihmisen näköinen. Ja ilmeisesti onkin ihmisessä asuva ihmisen kuva, eikä Jumalan kuva jollaiseksi hänet alunperin luotiin.

    • Anonyymi

      Minä Uskon, että Jumala On !


      Sehän on vain sinun ongelmasi .

      Joku uskoo että hän on batman .

      Niin kuin aiemmin päivällä tässä käydessäni kirjoitin ettei olematonta tarvitse todistaa olemattomaksi olematon todistaa itse olemattomuutensa ja olevainen todistaa olevaisuutensa mutta jos joku väittää olemattoman olevan olevainen hänen tarvitsee todistaa tämä tai pitää sitten omana tietonaan .

      Se että sinun ympärillä tuntuu pyörivän näkymättömiä olijoita pilvin pimein ei tarkoita että niitä pyörii muiden ympärillä

      • Anonyymi

        Tässä sinun jutussasi on se perus ongelma, että olet sokea, ja siksi sinä et näe !

        Siis kohdallasi on aivan sama tilanne kuin fyysisesti sokealla, eli ei hänkään näe sitä, mitä ympärillä tapahtuu ja keitä ympärillä pyörii.

        Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

        Sitten toinen asia, johon pitää puuttua !

        Sinä ITSE tulit tänne selittelemään omiasi, eli miksi SINÄ et pidä omana tietonasi omaa uskoasi ???

        Siis sinähän olet uskova ihan kuten mekin !

        Sinä et siis usko, että Jumala on, eli sinunkin kohdalla on kyse pelkästä uskomisesta/uskottelusta !

        Te ateistit sun muut, kuvittelette olevanne kovastikin viisaita, mutta olette todella ymmärtämättömiä ja sokeita jopa omalle tilallennen ja touhullenne !


      • Anonyymi

        Niin ja pieni lisäys vielä !

        Sinä vaadit meitä uskovia todistamaan uskomme todeksi !

        Mutta sinun ei muka itse tarvitse todistaa omaa uskoasi todeksi !

        Sinulla siis on eri säännöt uskoville ja eri säännöt itsellesi !

        Joten toistan yhä vasta kysymykseni :

        Näytä sinä toteen se, että Jumalaa ei ole !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja pieni lisäys vielä !

        Sinä vaadit meitä uskovia todistamaan uskomme todeksi !

        Mutta sinun ei muka itse tarvitse todistaa omaa uskoasi todeksi !

        Sinulla siis on eri säännöt uskoville ja eri säännöt itsellesi !

        Joten toistan yhä vasta kysymykseni :

        Näytä sinä toteen se, että Jumalaa ei ole !!!

        Jonkin asian todistaminen olevaiseksi perustuu siitä tehtyihin havaintoihin ja niiden analysointiin. Etsinnöistä huolimatta jumalista ei ole löydetty minkäänlaista havaintoa, joten ei ole olemassa myöskään mitään mitä voisi analysoida. Tämän perusteella jumalia ei ainakaan TOISTAISEKSI ole olemassa.

        Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö niitä joskus jostakin voisi ilmaantua. Eikä tarvi epäillä etteikö se olisi sensaatiomainen uutinen ja esillä jokaisessa mediassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkin asian todistaminen olevaiseksi perustuu siitä tehtyihin havaintoihin ja niiden analysointiin. Etsinnöistä huolimatta jumalista ei ole löydetty minkäänlaista havaintoa, joten ei ole olemassa myöskään mitään mitä voisi analysoida. Tämän perusteella jumalia ei ainakaan TOISTAISEKSI ole olemassa.

        Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö niitä joskus jostakin voisi ilmaantua. Eikä tarvi epäillä etteikö se olisi sensaatiomainen uutinen ja esillä jokaisessa mediassa.

        Jonkin asian todistaminen olemattomaksi, vaatii siitä tehtyihin havaintoihin ja niiden analysointiin perustuvan todistamisen !

        Jos sinä itse et ole löytänyt, niin ei se toki merkitse sitä, että sitä ei ole !

        Siis maailmassa on paljon tietoa, josta sinulla ei ole omakohtaista tietoa, joten sinun logiikkasi mukaan, mitään mistä sinulla ITSELLÄSI ei ole tietoa ja havaintoja, ei ole olemassakaan !

        Näetkö sinä nyt ihan itse sen, että nyt kuinka järjetön tämäkin perustelusi oli ?

        Siis sinulle ei sen mukaan ole olemassa mitään, mistä sinulla itselläsi ei ole havaintoa/kokemusta !

        Haloo !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkin asian todistaminen olemattomaksi, vaatii siitä tehtyihin havaintoihin ja niiden analysointiin perustuvan todistamisen !

        Jos sinä itse et ole löytänyt, niin ei se toki merkitse sitä, että sitä ei ole !

        Siis maailmassa on paljon tietoa, josta sinulla ei ole omakohtaista tietoa, joten sinun logiikkasi mukaan, mitään mistä sinulla ITSELLÄSI ei ole tietoa ja havaintoja, ei ole olemassakaan !

        Näetkö sinä nyt ihan itse sen, että nyt kuinka järjetön tämäkin perustelusi oli ?

        Siis sinulle ei sen mukaan ole olemassa mitään, mistä sinulla itselläsi ei ole havaintoa/kokemusta !

        Haloo !!!

        "Jos sinä itse et ole löytänyt, niin ei se toki merkitse sitä, että sitä ei ole !"

        Onneksi emme ole tiedon hankinnassa yksin liikkeellä. Jos se olisi vain sinusta ja minusta kiinni, niin turvekammissa elettäisiin edelleen.

        Tiede saa selville kaikkia jänniä juttuja. Vaaleanpunainen elefantti ja kaikki jumalat enkeleineen ja demonoineen ovat poissa. Niitä ei siis ole. Mielikuvitustarinat kuuluvat eri sarjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos sinä itse et ole löytänyt, niin ei se toki merkitse sitä, että sitä ei ole !"

        Onneksi emme ole tiedon hankinnassa yksin liikkeellä. Jos se olisi vain sinusta ja minusta kiinni, niin turvekammissa elettäisiin edelleen.

        Tiede saa selville kaikkia jänniä juttuja. Vaaleanpunainen elefantti ja kaikki jumalat enkeleineen ja demonoineen ovat poissa. Niitä ei siis ole. Mielikuvitustarinat kuuluvat eri sarjaan.

        Olet siis tiede uskovakin !

        Siitä ihmis "viisaudesta" Raamatussa puhutaan paljon.

        Jumala on Kaikkitietävä, mutta ihminen ei tiedä oikeasti oikein mitään.

        Paljon on "tiedettä" eli ihmisten kehittämiä teorioita, mutta harva niistä on oikeasti Totuutta.

        20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,
        21 johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet. Armo olkoon teidän kanssanne!

        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Jumala on rakkaus. Miten todistaisit, ettei Rakkautta ole olemassa?

      "Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus."
      1 Joh. 4:8

      "Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä."
      1 Joh. 4:16

      • Anonyymi

        raamattu on kristittjen laittomuuden pyhä kirja EIKÄ Jumalan Sanan Pyhä ei edes Hänen Laikia kunnioittava laittomuuksineen ja "älä tee huorin" käskyn/Lain poistajana....
        Joten herrojensa palvelijoina eksyttävän Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimiin esiintymällä uskovaisilleen...:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Anonyymi

      Tässä sinun jutussasi on se perus ongelma, että olet sokea, ja siksi sinä et näe !

      Kyllä minä näen voimme käydä optikolla asian tarkistamassa ja todentamassa olen valmis siihen



      Siis kohdallasi on aivan sama tilanne kuin fyysisesti sokealla, eli ei hänkään näe sitä, mitä ympärillä tapahtuu ja keitä ympärillä pyörii.

      Joo skitsofreniaa sairastavalla potilaalla on sama ongelma kuin sinulla on ääniä ja olemattomia hahmoja ympärillä mitä muut eivät näe eivät koe eivätkä pysty todentamaan mutta sinulle nämä ovat arki päivää itse näen kyllä fyysiset asiat ja pystyn sen todistamaan


      Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."


      Haluat runoilla väliin tuskin on oma runosi vaan kopsaat jostain tämänkin ja pidät itseäsi jotenkin viisaana ilmeisesti joo jos sokea taluttaa sokeaa voi käydä hassusti nykyään koiratkin pystyvät sokeaa taluttamaan








      Sitten toinen asia, johon pitää puuttua !

      Sinä ITSE tulit tänne selittelemään omiasi, eli miksi SINÄ et pidä omana tietonasi omaa uskoasi ???

      Ei minulla ole uskoantoa eikä uskoja toimin tietoni ja harkintani mukaan

      Siis sinähän olet uskova ihan kuten mekin !

      ???

      Sinä et siis usko, että Jumala on, eli sinunkin kohdalla on kyse pelkästä uskomisesta/uskottelusta !

      Ei hyvä ystävä minä en usko minä tiedän että hessu hopo ei ole olemassa oleva asia sen on luonut ihminen sinun hessu hoposi on kanssa luonut ihminen nämä ovat vekkuleita kavereita mutta harmillista kyllä jahve hopo niin kuin hessukin ovat vain fiktiivisia hahmoja .

      Te ateistit sun muut, kuvittelette olevanne kovastikin viisaita, mutta olette todella ymmärtämättömiä ja sokeita jopa omalle tilallennen ja touhullenne !

      Niin näin saattaisi sanoa minulle ufouskovainen allahin palvoja tai vaikkapa budhaan uskova itseään etsivä nuori mutta annettakoon näille kaikille anteeksi tyhmyytensä kunhan eivät sekoa hulluista hulluimpaan kristityiden lahko uskontoihin

    • Anonyymi

      Niin ja pieni lisäys vielä !

      Sinä vaadit meitä uskovia todistamaan uskomme todeksi !

      En suinkaan kyllä minä tiedän että uskotte ja se on totta .

      Mutta sinun ei muka itse tarvitse todistaa omaa uskoasi todeksi !

      Niin no jos voisit kertoa mitä uskoa tarkoitat en ole uskovainen mutta kyllä tiedostan asioita ja ainakin yritän todistaa tiedostamani asiat ihan konkreettisesti jos joku haluaa niistä tietää.



      Sinulla siis on eri säännöt uskoville ja eri säännöt itsellesi !


      ???

      Joten toistan yhä vasta kysymykseni :

      Näytä sinä toteen se, että Jumalaa ei ole !!!


      Ei olematonta tarvitse todistaa olematon todistaa itse olemattomuutensa ...minkähän tän koko keskustelun pointti edes oli?

      • Anonyymi

        Eli heittäännyt lapselliseksi/tyhmäksi ja jankkaat vain samaa.

        Et anna siis kovin älykästä kuvaa itsestäsi, vaikka kai kuvittelet olevasi ylen viisas ja näppärä kikkailija ja muiden ja varsinkin uskovien "kahvittaja".

        Mutta sekin toimintatapasi kertoo sinusta itsestäsi paljon !

        Olet siis pahasti paisunut ja kuvittelet olevasi ylen viisas, vaikka nämäkin sinun kommenttisi paljastavat vain sinun oman hölmöytesi.

        Sääliksi käy sinua, ja kaltaisiasi !

        Minun osaltani tämä alkaa jo riittää, sillä Raamattu sanoo:

        Ps. 1:1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,

        Ja sinun tarkoituksesi ei ole siis mitään muuta, kuin pilkata ja halveksua meitä uskovia!


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Jumala on rakkaus. Miten todistaisit, ettei Rakkautta ole olemassa?

      Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
      Jer. 4:8 "Sen tähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja

      Hyvä ystävä rakkautta on niin monenlaista


      "Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus."
      1 Joh. 4:8

      Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

      Toki toki mutta en vain tunne jumalasi rakkautta


      "Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä."
      1 Joh. 4:16

      Toki toki
      5. Moos. 32:23-24 "Minä (Herra) kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun. Henääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojenhampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn."

      Rakkauden voi käsittää niin monella tavalla olemme vain erilaisia ja emme ymmärrä toisiamme en vain pidä jumalistasi

    • Anonyymi

      Eli heittäännyt lapselliseksi/tyhmäksi ja jankkaat vain samaa.

      ???


      Et anna siis kovin älykästä kuvaa itsestäsi, vaikka kai kuvittelet olevasi ylen viisas ja näppärä kikkailija ja muiden ja varsinkin uskovien "kahvittaja".

      ???

      Mutta sekin toimintatapasi kertoo sinusta itsestäsi paljon !

      ???


      Olet siis pahasti paisunut ja kuvittelet olevasi ylen viisas, vaikka nämäkin sinun kommenttisi paljastavat vain sinun oman hölmöytesi.

      ???


      Sääliksi käy sinua, ja kaltaisiasi !

      ???

      Minun osaltani tämä alkaa jo riittää, sillä Raamattu sanoo:

      Onko sinulla mielipidettä vai keskustelenko jonkun vihkon kanssa ...aika masentavaa

      Ps. 1:1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,

      Tässä nyt vain sinä olet ainoa joka on pilkannut minua jos et tainnut edes huomata

      Ja sinun tarkoituksesi ei ole siis mitään muuta, kuin pilkata ja halveksua meitä uskovia!

      Ei toki

      Ei suinkaan vastasin vain teksteihisi jos tunnet ne pilkaksi mieti vain miksi

      Uskovaisen tapa vastata faktoihin tiesin kyllä

      • Anonyymi

        Totuuden kertominen sinusta ja sen näyttäminen toteen ei ole pilkkaamista eikä halveksuntaa !

        Ei siis ole minun vikani se, että sinä olet sokea ja sinä käyttäydyt lapsellisesti jankuttaen vain yhtä ja samaa.

        Se ei ole aikuismaista keskustelua, ei todellakaan.

        Ja kuten jo sanoin, minä lähinnä säälin sinua näiden edellä mainuttujen asioiden ja monen muunkin syyn vuoksi.

        Jumala tarjoaa sinullekin pelastuta Kristuksen sovintoveressä, mutta sinulle se vain ei kelpaa, vaan siitä kieltäydyt, omaksi vahingoksesi.


    • Anonyymi

      Tapahtui n. 2000 vuotta sitten:

      Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta alettiin julistamaan, vaikka julistaminen yritettiin lopettaa heti alkuunsa.

      38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
      39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
      40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
      41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
      42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
      ( Apt 5)

      Kuten huomaamme, mikä on ihmisestä se olisi rauennut tyhjiin jo aikaa sitten.

      Mutta, on osoittautunut, että se on Jumalasta, koska mitkään vallat eikä voimat ole kyenneet estämään ja lopettamaan evankeliumin julistamista maailman ääriin asti.

      Evankeliumi on yhä voimallinen ja uskovien määrä vain lisääntyy maailmanlaajaisesti.

      Se mikä on Jumalasta, sitä ei kukaan voi kukistaa, kuten evankeliumin eteneminen sen todistaa.

      Et ole kyennyt todistamaan tätä Raamatun ilmoitusta huijaukseksi.
      Evankeliumin vaikutusala vain kasvaa, eikä kukaan voi sitä kukistaa.

      Usko Toivonen

    • Anonyymi

      Totuuden kertominen sinusta ja sen näyttäminen toteen ei ole pilkkaamista eikä halveksuntaa !

      Kuten totuuden näyttäminen uskomuksestasi ei ole pilkkaamista


      Ei siis ole minun vikani se, että sinä olet sokea ja sinä käyttäydyt lapsellisesti jankuttaen vain yhtä ja samaa.


      Kuten sanoin olen näkevä ihminen ja voin todistaa asian tarvittaessa vaikka optikolla sen myönnän että en kuule harhoja enkä näe olemattomia asioita

      Se ei ole aikuismaista keskustelua, ei todellakaan.

      Aikuismaista ei myöskään ole väittää olemattomia asioita todeksi jos ei asialle ole näyttöä lapsetkin kasvavat jossain vaiheessa saduista ulos


      Ja kuten jo sanoin, minä lähinnä säälin sinua näiden edellä mainuttujen asioiden ja monen muunkin syyn vuoksi.

      Sinulla on oikeus siihenkin itselläni ei näihin keskusteluihin ole mitään tunne sidettä hausin vain tietää pystytkö aikuismaisesti todentamaan uskomuksesi ja se ei ole todennus että sinä uskot johonkin mitä muut eivät näe eivät kuule sinun logiikallasi kaikki tuhannet jumalat ovat tosia

      Jumala tarjoaa sinullekin pelastuta Kristuksen sovintoveressä, mutta sinulle se vain ei kelpaa, vaan siitä kieltäydyt, omaksi vahingoksesi.

      Mikään jumalista ei ole tarjonnut minulle mitään ja se on fakta
      Usovaiset kylläkin ovat tarjonneet kuka minkäkinlaista uskontoa.

      • Anonyymi

        Eli sinä pitäydyt järjettömässä päätelmässäsi:

        " Mitä en itse tiedä tai näe tai koe, sitä ei ole olemassa "

        Kiellät siis kaiken sellaisen olemassaolon, josta sinä itse et tiedä !

        Voi voi sentään, eipä ole helppoa sinunkaan elämäsi.

        No, olihan yksi Jeesuksen 12:sta opetuslapsesta sinun kaltaisesi, joten sinäkin voit pelastua kuitenkin.

        Siis epäilevä Tuomas, joka ei uskonut ennenkuin näki itse !

        24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
        25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
        26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"


    • Anonyymi

      Eli sinä pitäydyt järjettömässä päätelmässäsi:

      Minulla ei ole mitään päätöksiä olen hyvin avoin asioiden suhteen mutta edelleen hessu hopon oikeata olevaisuuden todistamista ei voi todistaa sillä että postaa tänne aku ankan se ei todista mitään jumalallsi on edelleen sama oletusarvo kuin hessu hopolla .


      " Mitä en itse tiedä tai näe tai koe, sitä ei ole olemassa "

      Ei kyllä moniakin asioita on olemassa ne pystytään todentamaan esimerkiksi mittauslaittein tai vastaavin jumaliasi ei pysty todentamaan mitenkään

      Kiellät siis kaiken sellaisen olemassaolon, josta sinä itse et tiedä !

      Ei suinkaan kuten yllä kirjoitin olen hyvin avoin asioille kun ne todennetaan jotenkin

      Voi voi sentään, eipä ole helppoa sinunkaan elämäsi.

      Perheellinen yrittäjä kiva työ kivat lapset ja vaimo sekä kivoja harrastuksia pidän elämästäni katson että olen monissa asioissa valinnut oikein .

      No, olihan yksi Jeesuksen 12:sta opetuslapsesta sinun kaltaisesi, joten sinäkin voit pelastua kuitenkin.

      En ymmärrä mistä minun pitäisi pelastua ? tunnen olevani ihan turvassa niin henkisesti kuin taloudellisestikin .En ole tutustunut näihin opetuslapsiin koskaan eikä se ole mahdollistakaan joten heidänkin oletusarvonsa on aika alhainen sen suhteen mitä kukin on tehnyt


      Siis epäilevä Tuomas, joka ei uskonut ennenkuin näki itse !

      Kuulostaa ihan järkevältä ja oikeutensa tietävältä tyypiltä noinkin pienessä lauseessa jo mutta sinä et pysty todistamaan tai näyttämään minulle väitteitäsi olemattomista olennoista joihin vain uskot

    • Anonyymi

      Mutta, on osoittautunut, että se on Jumalasta, koska mitkään vallat eikä voimat ole kyenneet estämään ja lopettamaan evankeliumin julistamista maailman ääriin asti.

      Lukemattomia uskontoja levitetään ja on levitetty jo kauan tämä ei todista mitään muuta kuin että on taikauskoisia ihmisiä niin itämaissa kuin muuallakin



      Evankeliumi on yhä voimallinen ja uskovien määrä vain lisääntyy maailmanlaajaisesti.

      Muslimi uskonto leviää ja uskovien määrä on suurimmassa kasvussa kaikista uskonnoista olisiko tämä sen merkki että allah on totta?


      Se mikä on Jumalasta, sitä ei kukaan voi kukistaa, kuten evankeliumin eteneminen sen todistaa.

      Sivistysmaissa ja tietoyhteiskunnissa uskovien määrä lujassa laskussa

      Et ole kyennyt todistamaan tätä Raamatun ilmoitusta huijaukseksi.
      Evankeliumin vaikutusala vain kasvaa, eikä kukaan voi sitä kukistaa.

      Kun katson yhteiskuntaamme pohjoismaita ja eurooppaa ikävä kyllä uskontosi elää laskukautta mitähän se todistaa?

      • Anonyymi

        Tähän vastine:

        " Kun katson yhteiskuntaamme pohjoismaita ja eurooppaa ikävä kyllä uskontosi elää laskukautta mitähän se todistaa? "

        Tuokin on kerrottu Raamatussa, että mistä se johtuu.

        Eli tänä lopun aikana moni luopuu uskostaan ja koittaa jopa lopulta "yö" jolloin kukaan ei enää voi työtä tehdä eli levittään evankeliumia.

        1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

        Joh. 9:4 Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä.

        Eli jääryys ja "pimeys" valtaavat alaa tässä lopun ajassa, jossa elämme, ja siksi lopulta ei voi enää edes julistaa evankeliumia, kun se estetään laajasti.

        Mutta tuo asia siis vain osaltaan taas todistaa Raamatun todeksi, sillä nuo asiat on kirjoitettu jo 2000v sitten.


    • Anonyymi

      Tuokin on kerrottu Raamatussa, että mistä se johtuu.

      Ei ole kerrottu

      Eli tänä lopun aikana moni luopuu uskostaan ja koittaa jopa lopulta "yö" jolloin kukaan ei enää voi työtä tehdä eli levittään evankeliumia.

      Kerrotko missä esimerkiksi pohjoismaissa on kielletty uskontosi levittäminen ,miksi valehtelet ?


      1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

      Väärin taas en ole kuullut näin tapahtuneen uskonnostaan luopuneet eivät ole ottaneet tilalle uskontosi kuuluvia muita jumalia ,valehtelit taas miksi?




      Eli jääryys ja "pimeys" valtaavat alaa tässä lopun ajassa, jossa elämme, ja siksi lopulta ei voi enää edes julistaa evankeliumia, kun se estetään laajasti.

      Valehtelet miksi? voin todistaa että esimerkiksi pohjoismaissa missä uskontosi lasku on merkittävä uskontoasi saa levittää samoin kuin kaikkia uskontoja


      Mutta tuo asia siis vain osaltaan taas todistaa Raamatun todeksi, sillä nuo asiat on kirjoitettu jo 2000v sitten.

      Kaikki oli valetta kuten huomasit uskontoasi saa levittää edelleen jos muuta väität valehtelet myös itse eikä pelkästään tuo tarukirjasi .

      • Anonyymi

        Voi tuota sinun sokeuttasi !

        Tuota kohti ollaan kovaa vauhtia menossa !

        Esim. kouluissa ei enää saa "tasapuolisuuden nimissä" saa levittää evankeliumia.

        Joulun vietto on monessa koulussa kielletty.

        Ja tämä pahenee vain ajan myötä.

        Jos uskova julistaa evankeliumia ja tuomitsee synnin esim, homostelun, niin sekin on jo muka vihapuhetta ja rasisimia !

        Kuinka sokea siis oletkaan, etkä siis osaa arvioida edes tätä aikaa ja sen menoa !


    • Anonyymi

      Aatellaanpa seuraavaa jumalasi ilmoitusta mitä se herättää sinussa ?tuleeko mieleen että tämän on kirjoittanut joku paimentolainen aikansa sadistinen sivistymätön ihminen?

      Vai uskotko että se on jumalasi ilmoitus ?
      Onko tuo ilmoitus jos se on mielestäsi jumalaltasi hyvä oikeamielinen ja sinä allekirjoitat asian että näin piti olla ?




      Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."

      • Anonyymi

        Kirjailija Graham Greene on lausunut osuvasti:
        "En voisi uskoa Jumalaan, joka olisi ihmisjärjellä selitettävissä."

        s-seutulainen


    • Anonyymi

      Kirjailija Graham Greene on lausunut osuvasti:
      "En voisi uskoa Jumalaan, joka olisi ihmisjärjellä selitettävissä."


      Ok kirjailija oli sitä mieltä .
      Mitäs mieltä itse olet?

    • Anonyymi

      Vai onko niin ettei uskovilla ole eikä saa olla mielipiteitä ja varsinkaan sellaisia jotka ehkä hieman olisivat raamatun kanssa eri tasolla?

      Onko uskovainen siis jotensakin tyhjä ihminen itsessään? ja siteeraa vain muiden mielipiteitä tai raamatun lauseita?

    • Anonyymi

      Se millainen on Jumala, koostuu siitä miten me ihmiset ymmärrämme mitä on Jumala.
      Ja siitä, että osaamme eroittaa Jumala -käsitteen ihmisistä, jotka uskovat jumaluuteen ja sen olemassaoloon.

    • Anonyymi

      Jumala käsitettä ei voi erottaa ihmisestä joka uskoo jumalaansa olemmehan täälläkin huomanneet että on yhtä monta jumalaa kuin uskovaakin vaikka näillä jumalilla on sama nimi

      Kaikki luovat omat jumalansa esimerkiksi raamatusta vastaamaan omia tarpeitaan sen tähden on lukemattomia lahkoja ja jumalia jokaiselle omanlaisensa

      Näinhän ei olisi jos kristinuskossakin olisi vain yksi jumala mutta niitä on yhtä monta kuin kristittyä uskovaakin on.

      • Anonyymi

        Se todistuksesi yhä puuttuu:

        Tapahtui n. 2000 vuotta sitten:

        Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta alettiin julistamaan, vaikka julistaminen yritettiin lopettaa heti alkuunsa.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Kuten huomaamme, mikä on ihmisestä se olisi rauennut tyhjiin jo aikaa sitten.

        Mutta, on osoittautunut, että se on Jumalasta, koska mitkään vallat eikä voimat ole kyenneet estämään ja lopettamaan evankeliumin julistamista maailman ääriin asti.

        Evankeliumi on yhä voimallinen ja uskovien määrä vain lisääntyy maailmanlaajaisesti.

        Se mikä on Jumalasta, sitä ei kukaan voi kukistaa, kuten evankeliumin eteneminen sen todistaa.

        Et ole kyennyt todistamaan tätä Raamatun ilmoitusta huijaukseksi.
        Evankeliumin vaikutusala vain kasvaa, eikä kukaan voi sitä kukistaa.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se todistuksesi yhä puuttuu:

        Tapahtui n. 2000 vuotta sitten:

        Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta alettiin julistamaan, vaikka julistaminen yritettiin lopettaa heti alkuunsa.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Kuten huomaamme, mikä on ihmisestä se olisi rauennut tyhjiin jo aikaa sitten.

        Mutta, on osoittautunut, että se on Jumalasta, koska mitkään vallat eikä voimat ole kyenneet estämään ja lopettamaan evankeliumin julistamista maailman ääriin asti.

        Evankeliumi on yhä voimallinen ja uskovien määrä vain lisääntyy maailmanlaajaisesti.

        Se mikä on Jumalasta, sitä ei kukaan voi kukistaa, kuten evankeliumin eteneminen sen todistaa.

        Et ole kyennyt todistamaan tätä Raamatun ilmoitusta huijaukseksi.
        Evankeliumin vaikutusala vain kasvaa, eikä kukaan voi sitä kukistaa.

        Usko Toivonen

        Unohdit paavalilaisuuden todelliset herrat joita uskotaan Lait antaineiksi Jumalaksi ja Jeesukseksi:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


    • Anonyymi

      Se yksin todistaa että Jumala on olemassa että et uskalla rukoilla :Jos Jumala olet olemassa ilmesty minun elämään:
      Pelkäät että alkaa tapahtumaan jotain elämässäsi,kohtaat jatkuvasti uskovaisia ihmisiä.
      Mutta Hänellä sinulle uusi elämä ja tehtävä ,älä pelkää sitä!

    • Anonyymi

      Se yksin todistaa että Jumala on olemassa että et uskalla rukoilla :Jos Jumala olet olemassa ilmesty minun elämään:


      Okei tein mitä pyysit hiljaisuudessa varmuuden vuoksi toisenkin kerran ei tapahtunut mitään en nähnyt näkymättömiä en kuullut mitään enkä tuntenut mitään erilaista .

      Asia siis todettu tältä osin jumalasi on edelleen olematon oma uskomuksesi .

      Onko muita taikakeinoja mitä suosittelet nyt yrittäessäsi todistaa olemattoman olevaiseksi ?

    • Anonyymi

      Esim. kouluissa ei enää saa "tasapuolisuuden nimissä" saa levittää evankeliumia.

      Et kannata tasa-arvoa ja tasapuolisuutta? ok tykkäisitkö kun kouluissa saisi levittää aatteita ja ismejä haluaisitko lapsiesi jalasten lapsesi käyvän koulua missä pakollisena oppiaineena olisi kommunismi?islamin usko?Minä en halua enkä muitakaan aatteita enkä ismejä uskonnollisia levityspaikkoja ovat kirkot synagogat ja muut niille varatut paikat sinäkin voit vapaasti mennä vaikka torille huutamaan uskoasi ja levittämään sitä .

      Koulut on opiskelua varten


      Joulun vietto on monessa koulussa kielletty.

      Tietääkseni jokaisessa koulussa on joulujuhla .

      Ja tämä pahenee vain ajan myötä.

      Kuvittelet kirkoissa on lupa pitää uskovaisille edelleen joulujuhlia vaikka ympäri vuoden

      Jos uskova julistaa evankeliumia ja tuomitsee synnin esim, homostelun, niin sekin on jo muka vihapuhetta ja rasisimia !

      Sitähän se on homoja kohtaan suomen lain mukaan ,meidän uskontovapaa suomen laki on sinunkin lakisi muuten olisi anarkia valloillaan .

      Kuinka sokea siis oletkaan, etkä siis osaa arvioida edes tätä aikaa ja sen menoa !

      Kerrohan menneestä historiasta koska suomella on mennyt paremmin kuin nyt?

      Onnellinen ihminen on onnellinen ja onneton on onnenton se on vain asenne ja elämäntapa kysymys

      Aina meillä on negatiiviset valittajat keskuudessamme ethän vain kuulu niihin.?

      • Anonyymi

        Pitkään Suomen laki perustui Raamattuun, oliko se anarkiaa siis ?

        Vasta nyt on lakia väännetty niin, että homous ei ole enää syntiä, vaan mukamas geeneistä johtuvaa.

        Jos tuollaiseen lähdetään ja on jo lähdetty, niin samoin voitaisiin sitten sanoa eläimiin sekaantujista, ja myös pedofiileistä eli lapsiin sekaantujista, heilläkin voidaan sen sanoa samoin johtuvan geeneistä.

        No, silloinhan kleptomaniakin on geeneistä johtuvaa, kun varas ei "luonteelleen" mitään voi.

        Silloin murhastakaan ei enää voi syyttää murhamiestä, kun sekin on geeneisssä.

        Eli kaikki tuomitseminen voidaan kieltää vedoten geeneihin !

        Tälläiseen suohon se siis voi viedä ja vie, kun Raamatun Totuuksista luovutaan ja on siis jo luovuttu !

        Tälläistäkö "anarkiatonta" yhteiskuntaa sinä kaipaat siis ???


    • Anonyymi

      Pitkään Suomen laki perustui Raamattuun, oliko se anarkiaa siis ?

      Hah koska suomen laki on perustunut raamattuun ?Suomen laki on saanut humanistisen perustansa antiikin kreikasta josta myös raamattu on ottanut hyveitä tai viisaimmat uskovat sanovat "lainanneet"

      Suomessa on kyllä ollut kirkollisia lakeja myös esimerkiksi oli rikos jos ei kuulunut kirkkoon oli myös jalkapuu häpeätuomiot ja sitten nämä noitavainot ym...vastaavaa

      1923 suomeen säädettiin uskonnovapauslaki


      Vasta nyt on lakia väännetty niin, että homous ei ole enää syntiä, vaan mukamas geeneistä johtuvaa.

      Suomen laissa ei ole koskaan ollut määritelmää synti" rikoslaki kylläkin jossa homous oli rikos muistaakseni 1970luvulle .

      Homouden alkeperää en tunne ei koske minua en ole kiinnostunut ihmisten seksielämästä sinä varmaan olet asiaa tutkinut kiinnostavana

      Jos tuollaiseen lähdetään ja on jo lähdetty, niin samoin voitaisiin sitten sanoa eläimiin sekaantujista, ja myös pedofiileistä eli lapsiin sekaantujista, heilläkin voidaan sen sanoa samoin johtuvan geeneistä.

      Eläimiin seoojista en tiedä en ole tutkinut asiaa mistä johtuu mutta tuo pedofilia joka on hyvin yleistä suljetuissa lahkoissa kuin myös katolisissa piireissä johtuu varmaankin näiden kulttuurista sekä myös kelletyistä normaaleista seksisuhteista ja purkaus tapahtuu näihin viattomiin .


      No, silloinhan kleptomaniakin on geeneistä johtuvaa, kun varas ei "luonteelleen" mitään voi.

      Kleptomania on sairaus

      Silloin murhastakaan ei enää voi syyttää murhamiestä, kun sekin on geeneisssä.

      Hyvin usein voidaan todentaa ihmisten aivoista esimerkiksi psykopaatti tästä erinomainen esimerkki late johansson joka syö lääkkeitä jatkuvasti ettei omien sanojensa mukaan räjähdä ...tai jotain sinne päin

      Murhasta pitää tuomita aina

      Eli kaikki tuomitseminen voidaan kieltää vedoten geeneihin !

      Paljon on henkisiä sairauksia kuten skitsofrenia näkee kokee ja kuulee olemattomia asioita niitä pyritään hoitamaan

      Tälläiseen suohon se siis voi viedä ja vie, kun Raamatun Totuuksista luovutaan ja on siis jo luovuttu !

      En usko että juutalaiset kivityslait ovat kuitenkaan toteuttamiskelpoisia täällä pohjolassa jos raamatun lakeihin viittaat eli hyvä näin suomessa on maailman paras lainsäädäntö mielestäni.

      Tälläistäkö "anarkiatonta" yhteiskuntaa sinä kaipaat siis ???

      Visiosi oli fiktiota samoin kuin jumalasikin on niin kauan kuin todistat asioita olevan olemassa

    • Anonyymi

      Tässä on nyt sitten vissiin kaikki kokeiltu ihan rukouksia myöten ja näyttää edelleen vahvasti siltä ettei kyseistä olematonta uskomustenne kohdetta ole olemassa .

      • Anonyymi

        Et ole vielä täyttänyt lupaustasi.

        Se todistuksesi yhä puuttuu:

        Tapahtui n. 2000 vuotta sitten:

        Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta alettiin julistamaan, vaikka julistaminen yritettiin lopettaa heti alkuunsa.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Kuten huomaamme, mikä on ihmisestä se olisi rauennut tyhjiin jo aikaa sitten.

        Mutta, on osoittautunut, että se on Jumalasta, koska mitkään vallat eikä voimat ole kyenneet estämään ja lopettamaan evankeliumin julistamista maailman ääriin asti.

        Evankeliumi on yhä voimallinen ja uskovien määrä vain lisääntyy maailmanlaajaisesti.

        Se mikä on Jumalasta, sitä ei kukaan voi kukistaa, kuten evankeliumin eteneminen sen todistaa.

        Et ole kyennyt todistamaan tätä Raamatun ilmoitusta huijaukseksi.
        Evankeliumin vaikutusala vain kasvaa, eikä kukaan voi sitä kukistaa.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Et ole kyennyt todistamaan tätä Raamatun ilmoitusta huijaukseksi.

      Sehän on vain tarua samaa voi sanoa esimerkiksi islamista
      Islamin usko leviää suuremmalla tahdilla kuin kristinusko allah on siis todistettu samalla metodilla

      Evankeliumin vaikutusala vain kasvaa, eikä kukaan voi sitä kukistaa.

      Edelleen länsimaissa kristinusko on ennenäkemättömässä laskussa .

      En ymmärrä miten tällaisilla kirjojen postauksilla todennat jumalasi se on edelleen olematon ja todistaa olemattomuudellaan uskontosi huijaukseksi

      En ole väittänyt uskontoasi olemattomaksi ja tuntuu että yrität todistaa vain että kristinusko on olemassa sen kyllä myönnän mutta jumalasi on eri asia se on olematon edelleen

      • Anonyymi

        Nyt omnkin kysymys Raamatun ilmoituksesta, noilla muilla kirjoilla ei ole siis mitään todistusarvoa.

        Ja pyysin jo aiemmin sinua tuomaan suoran tekstilainauksen esim. islamin 2000 vuotta vanhoista kirjoituksista, mihin haluat vedota. Eipä ole näkynyt.

        Joten se todistuksesi, milloin todistat tuon Raamatun ilmoituksen huijaukseksi?
        Julistetaanko vielä tänäkin päivänä evankeliumia Herran Jeesuksen nimessä?
        Vai eikö julisteta?

        Mihin perustat todistuksesi ko. Raamatun todistusksen olevan huijausta?

        Mihin perustat, ettei evankeliumia enää, eikä pitkään aikaan olisi julistettu?

        Siihen saakka, kunnes todistat tämän tekstikohdan huijaukseksi, et ole todistanut yhtään mitään.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Joten myönnä olevasi väärässä tai todista tekstikohta huijaukseksi.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      2Moos.20:21-22 Ja kansa pysyi taampana, mutta Mooses lähestyi pimeyttä, jossa Jumala oli. Ja Herra sanoi Moosekselle: Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta.

    • Anonyymi

      2Moos.20:21 Biblia (1776) Ja kansa seisahti taamma: mutta Moses meni sen pimeyden tykö, jossa Jumala oli. Kirjoitetaan: taaempana, taemmas.

      • Anonyymi

        Ja siellä taaempana odotti kristittyjen jumalako?
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

        Lait raamatussa antaneet eivät yllä ole yllä olevia, siis Jumala ja Jeesus. On ymmärrettävää, että laittomuus vihaa Laikia ja esiintyy Laillisuuden Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen Nimeen eksyttäjänä...
        Tai olisko näyttö siitä, että Lait raamatussa antaanet olisivat kristittyjen kaikkiin Laittomuuksiin käskyt antaneet?


    • Anonyymi

      Nyt omnkin kysymys Raamatun ilmoituksesta, noilla muilla kirjoilla ei ole siis mitään todistusarvoa.

      Kaikilla uskonnollisilla kirjoilla on sama totuusarvo ne ovat vain kirjoja .
      Edelleen todista minulle jumalasi olevaisuus


      Ja pyysin jo aiemmin sinua tuomaan suoran tekstilainauksen esim. islamin 2000 vuotta vanhoista kirjoituksista, mihin haluat vedota. Eipä ole näkynyt.


      En ole vedonnut islamin kirjoituksiin ne ovat samanlaista huijausta kuin sinun raamattusi ja raamattuasi vanhempi gilgamesh eepos josta raamattuusi on kopsattu mm.Nooan tarina .Uskon että nämä kaikki kirjat ovat olemassa

      Kyse on ainoastaan tästä todista minulle olematon jumalasi


      Joten se todistuksesi, milloin todistat tuon Raamatun ilmoituksen huijaukseksi?
      Julistetaanko vielä tänäkin päivänä evankeliumia Herran Jeesuksen nimessä?
      Vai eikö julisteta?

      Kyllä niin kuin tuhansia muitakin uskomuksia kyse ei ole siitä vaan siitä edelleen että todista olematon jumalasi

      Mihin perustat todistuksesi ko. Raamatun todistusksen olevan huijausta?

      Se on ristiriitainen lapsellinen yliluonnollinen kirja millä ei ole totuuksien kanssa mitään tekemistä aasi ei puhu jne...kyse on edelleen sitä todista olematon jumalasi

      Mihin perustat, ettei evankeliumia enää, eikä pitkään aikaan olisi julistettu?

      Oletko humalassa?


      Siihen saakka, kunnes todistat tämän tekstikohdan huijaukseksi, et ole todistanut yhtään mitään.

      Paitsi että jumalasi on edelleen olematon joka itse todistaa olemattomuutensa

      • Anonyymi

        "Mihin perustat, ettei evankeliumia enää, eikä pitkään aikaan olisi julistettu?"

        Onko joku väittänyt ettei evankeliumia enää julistettaisi?

        Tottahan toki sitä julistetaan. Ihminen sitä tekee, ja yksin ihminen yksin ilman ensimmäistäkään yliluonnollista avustajaa. Ainakaan siitä asiasta et saa todistusta jumalasi olemassaolosta. Sillä metodilla Aku Ankkakin on olemassa ja asuu Ankkalinnassa Tulpun naapurina. Onko sinulla jotakin muuta todistetta? Jotakin joka ei olisi yhtä säälittävän surkea räpellys.


      • Anonyymi

        No, katsotaanpa:

        Näin kirjoitit:

        >> En ole vedonnut islamin kirjoituksiin .... >>

        Etkö ole? Juurihan vetosit edellä:

        >> samaa voi sanoa esimerkiksi islamista
        Islamin usko leviää suuremmalla tahdilla kuin kristinusko allah on siis todistettu samalla metodilla >>

        No niin, väität että sinulla on peruste perustuen islamiin, joten tuo islamin kirjoitus, jossa on kirjoitettuna teksti mihin nyt perustat.

        Missä siis allahista on yhtä vanha kirjoitus, jossa todetaan että jos kirjoitus on allahista, niin sitä ei voi kukaan kukistaa ja laita se kirjoituksen viite, mihin asiaan viitataan.

        Siis kuten tämä kirjoitus:

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Todistaminen vaatii todisteet, ei mielipide käy todisteesta.
        Jos haluat todistaa, että et usko Jumalaan, niin se on sinun henkilökohtainen asiasi, mutta ei se todista muille yhtään mitään.

        Hanki siis lopultakin todiste lupauksesi mukaan, millä oikeasti todistat tuon tekstikohdan huijaukseksi.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, katsotaanpa:

        Näin kirjoitit:

        >> En ole vedonnut islamin kirjoituksiin .... >>

        Etkö ole? Juurihan vetosit edellä:

        >> samaa voi sanoa esimerkiksi islamista
        Islamin usko leviää suuremmalla tahdilla kuin kristinusko allah on siis todistettu samalla metodilla >>

        No niin, väität että sinulla on peruste perustuen islamiin, joten tuo islamin kirjoitus, jossa on kirjoitettuna teksti mihin nyt perustat.

        Missä siis allahista on yhtä vanha kirjoitus, jossa todetaan että jos kirjoitus on allahista, niin sitä ei voi kukaan kukistaa ja laita se kirjoituksen viite, mihin asiaan viitataan.

        Siis kuten tämä kirjoitus:

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Todistaminen vaatii todisteet, ei mielipide käy todisteesta.
        Jos haluat todistaa, että et usko Jumalaan, niin se on sinun henkilökohtainen asiasi, mutta ei se todista muille yhtään mitään.

        Hanki siis lopultakin todiste lupauksesi mukaan, millä oikeasti todistat tuon tekstikohdan huijaukseksi.

        Usko Toivonen

        Todistaminen vaatii todisteet, ei mielipide käy todisteesta.
        Jos haluat todistaa, että et usko Jumalaan, niin se on sinun henkilökohtainen asiasi, mutta ei se todista muille yhtään mitään.

        Hanki siis lopultakin todiste lupauksesi mukaan, millä oikeasti todistat tuon tekstikohdan huijaukseksi.


        Olet joko humalassa tai yrität kääntää keskustelua muuksi

        Se että postaat tänne jonkin uskovihkosesi tekstejä ei edelleenkään tee jumalastasi olevaista ja tiedät sen itsekin olematon jumalasi yhä edellee on olematon ja näköjään pysyy sinun suhteesi olemattomana et ole pystynyt antamaan ensimmäistäkään todistetta jumalastasi.

        Olet todistanut kovasti että uskontosi on olemassa=en kiistä
        Olet todistanut että uskontoasi levitetään =en kiistä

        Mutta mitä tulee uskontosi jumaliin et ole edes yrittänyt todistaa tätä olematonta olevaiseksi mutta se on ymmärrettävää koska sinä ja minä tiedämme että se on mahdotonta olematon todistaa olemattomuutensa.

        Sinäkään et oikeasti usko uskontosi olemattomiin jumaliin vaan vain uskontoosi että se on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todistaminen vaatii todisteet, ei mielipide käy todisteesta.
        Jos haluat todistaa, että et usko Jumalaan, niin se on sinun henkilökohtainen asiasi, mutta ei se todista muille yhtään mitään.

        Hanki siis lopultakin todiste lupauksesi mukaan, millä oikeasti todistat tuon tekstikohdan huijaukseksi.


        Olet joko humalassa tai yrität kääntää keskustelua muuksi

        Se että postaat tänne jonkin uskovihkosesi tekstejä ei edelleenkään tee jumalastasi olevaista ja tiedät sen itsekin olematon jumalasi yhä edellee on olematon ja näköjään pysyy sinun suhteesi olemattomana et ole pystynyt antamaan ensimmäistäkään todistetta jumalastasi.

        Olet todistanut kovasti että uskontosi on olemassa=en kiistä
        Olet todistanut että uskontoasi levitetään =en kiistä

        Mutta mitä tulee uskontosi jumaliin et ole edes yrittänyt todistaa tätä olematonta olevaiseksi mutta se on ymmärrettävää koska sinä ja minä tiedämme että se on mahdotonta olematon todistaa olemattomuutensa.

        Sinäkään et oikeasti usko uskontosi olemattomiin jumaliin vaan vain uskontoosi että se on olemassa.

        Yhäkään et sinä itse kyeken näyttämään toteen sitä, että Jumalaa ei ole !

        Kyse on siis uskosta, sinunkin kohdallasi, sinä uskot, että Jumalaa ei ole, vaikka et itse sitä pysty mitenkään todistamaan !

        Olet vain loputon jankkaaja, joka on umpisokea omalle toiminnalleen.

        Sitä minä en vain ymmärrä, että miksi sitten jankkaat täällä ???

        Eikö sinulla oikeasti ole mitään parempaa tekemistä ???

        Vai saatko jotain viboja, kun kuvittelet olevasi kovastikin älykäs ja voivasi "kahvittaa" täällä uskovia ???

        Tuollainen toimintasi kertoo jo todella sairaasta kieroutuneesta ihmisestä !

        Kehoittaisin sinun menemään terapiaan !


    • Anonyymi

      Asuuko Jumala pimeydessä? 1Kun.8:12 Silloin Salomo sanoi: Herra on sanonut tahtovansa asua pimeydessä. 2Aikak.6:1 Silloin Salomo sanoi: Herra on sanonut tahtovansa asua pimeässä. 2Moos.20:21-22

    • Anonyymi

      Asuuko Jumala pimeydessä? 1Kun.8:12 Silloin Salomo sanoi: Herra on sanonut tahtovansa asua pimeydessä. 2Aikak.6:1 Silloin Salomo sanoi: Herra on sanonut tahtovansa asua pimeässä. 2Moos.20:21-22

      No? Asuuko pimeydessä ? Tämä sekaainen kirja kumoaa itse itsensä samoin kuin olematon jumalansa todistaa olemattomuudella olemattomuutensa .


      1. Tim. 6:15-16 "... kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa mihin ei kukaan taida tulla; ..."
      Jaak. 1:17 "Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa."


      Ainoa mitä jää jäljelle on uskonto ja ihmiset uskovat vain uskontoon koska olematon jumala on vain kirkkojen ja lahkojen työkalu pitää uskontoja olemassa .

    • Anonyymi

      No, katsotaanpa:

      Näin kirjoitit:

      >> En ole vedonnut islamin kirjoituksiin .... >>

      Etkö ole? Juurihan vetosit edellä:

      >> samaa voi sanoa esimerkiksi islamista
      Islamin usko leviää suuremmalla tahdilla kuin kristinusko allah on siis todistettu samalla metodilla >>

      No niin, väität että sinulla on peruste perustuen islamiin, joten tuo islamin kirjoitus, jossa on kirjoitettuna teksti mihin nyt perustat.

      Missä siis allahista on yhtä vanha kirjoitus, jossa todetaan että jos kirjoitus on allahista, niin sitä ei voi kukaan kukistaa ja laita se kirjoituksen viite, mihin asiaan viitataan.


      Mihin tämä liittyy ?Mitä väliä sillä on kuinka vanha uskonto on ?

      Se mihin vetosin ja vastasin oli uskontojen leviäminen

      Sinä sanoit että uskontosi leviäminen ja sen levittäminen on sinulle jonkinlainen todiste jumalastasi

      Minä vastasin että islamin usko leviää tällä hetkellä nopeammin kuin kristinusko ja kerroin että tällä logiikallasi allah on todempi jumala kuin sinun jumalasi jos näin jumaliasi todennat.

    • Anonyymi

      Yhäkään et sinä itse kyeken näyttämään toteen sitä, että Jumalaa ei ole !

      Kyse ei olekaan siitä että minun pitäisi todistaa ettei fiktiivinen hahmo ole oikea koska olematon todistaa olemattomuudellaan sen itse .

      Ongelmahan meillä on että sinä väität jotain olematonta olevaksi ja kerta kerran jälkeen olet kykenemätön todistamaan sitä millään lailla todistelusi jälkeen on vain selvinnyt että uskontosi on olemassa ja sitä yritetään markkinoida kovasti uskovien toimesta .Jumalastasi et todista mitään ainoastaan uskonnostasi.



      Kyse on siis uskosta, sinunkin kohdallasi, sinä uskot, että Jumalaa ei ole, vaikka et itse sitä pysty mitenkään todistamaan !

      En puhu uskosta puhun tiedostamisesta
      On lukemattomia asioita mitkä pystyy todentamaan ja siten tiedostamaan jumalasi vain asia joka todentaa itsensä olemattomaksi tähän ei liity usko ihan todennus tai sen puute riittää

      Olet vain loputon jankkaaja, joka on umpisokea omalle toiminnalleen.

      Todenna olematon jumalasi niin ei tarvitse asiasta vängätä tai myönnä totuus ettei olematonta jumalaasi pysty tekeen olevaiseksi .Ei se häpeä ole totuus

      Sitä minä en vain ymmärrä, että miksi sitten jankkaat täällä ???

      Eikö sinulla oikeasti ole mitään parempaa tekemistä ???

      Vai saatko jotain viboja, kun kuvittelet olevasi kovastikin älykäs ja voivasi "kahvittaa" täällä uskovia ???

      Kahvittaisin mielelläni

      Käsittääkseni olemme molemmat täällä "jankkaamassa "yhtä paljon sinulla tuntuu menevän tunteisiin tämä enkä ylläty asiasta ollenkaan koska totuus sattuu !

      Tuollainen toimintasi kertoo jo todella sairaasta kieroutuneesta ihmisestä !

      Kehoittaisin sinun menemään terapiaan !

      Tuo henkilöön meno on turhaa sillä sinä et tee olemattomasta olevaista

      Tiedän että sinua totuus sattuu mutta parempi kun kerran kirpaisee kuin ainainen valheessa eläminen .

    • Anonyymi

      Tämä ketju oli mienkiintoinen odotin kuinka uskovaiset todistaisivat jumalansa olevaisuutta eri keinoin en ole ymmärtänytkään kuinka pannukakku koko jumal käsitys heillä on.

      Ainoat asiat mitä heistä irtoaa miksi uskovat että olematon jumalansa on oli:

      1)Koska kristinusko on olemassa jumalansa on totta.
      Tämä pätee silloin kaikkiin uskontoihin eli tuhannet jumalat ovat olemassa

      2)Koska kristinuskoa markkinoidaan jumalansa on totta:
      Kaikkia uskontoja levitetään eli tuhannet jumalat ovat heille siis totta

      Kovin olemattomin seikoin olematonta jumalaansa yritetään todistaa vaan kun muuta ei ole minkäs teet mutta antaisin uskovaisille neuvon ei kannata alkaa mitään asiaa todistamaan jos todiste arvo on nolla koska se vie asialta lopullisesti kaiken pohjan niin uskonnoissa kuin muissakin elämän asioissa todellisuus on ihmiselle hyvä totuus ei siihen tarvitse sekoitella mielikuvitusta ja fiktiota se hajoittaa vain ihmisen mielen sekä todellisuuden tajun eikä enään hahmota mikä on todellisuutta ja mikä fiktiota

      • Anonyymi

        Sinä raukka et ymmärrä Uskon perustaa ja pohjaa, Hengellisesti umpi sokea kun olet !

        Yrität saada todisteita Uskosta, joka ei perustu näkemiseen vaan Uskoon:

        Room. 8:24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?

        4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä raukka et ymmärrä Uskon perustaa ja pohjaa, Hengellisesti umpi sokea kun olet !

        Yrität saada todisteita Uskosta, joka ei perustu näkemiseen vaan Uskoon:

        Room. 8:24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?

        4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.

        Uskotte kun Jeesus kieltää uskomasta SILLÄ Jumalallisuuden tietoutta on:
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
        -
        Kiellon rikkomisen seuraus...
        Matteuksen evankeliumia: 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        Matteuksen evankeliumia:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Kaikkivaltiaan Jeesuksen anatama tuomio:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        7:23 25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."
        -
        Ajankin kohtainen varoitus Jeesukselta.....
        Markuksen evankeliumi:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."


    • Anonyymi

      Job.9:11 Katso, hän käy ohitseni, enkä minä häntä näe; hän liitää ohi, enkä minä häntä huomaa.

    • Anonyymi

      Lapset ovat Jumalan lahja.

    • Anonyymi

      Katso, hän käy ohitseni, enkä minä häntä näe; hän liitää ohi, enkä minä häntä huomaa.

      Enkä yhtään ihmettele

    • Anonyymi

      Kaikki jumalat ovat olemassaolonsa suhteen tasa-arvoisessa asemassa. Vai uskaltaako joku väittää laittaa jumalat mainitulla perusteella arvojärjestykseen? Rasistileiman saa itselleen helpommallakin.

    • Anonyymi

      Sinä raukka et ymmärrä Uskon perustaa ja pohjaa, Hengellisesti umpi sokea kun olet !

      Olen hengellisesti ihan avoin ja tiedostan uskosi
      Tiedän että on tuhansia uskontoja ja sitä myöten uskoja myös en väitä vastaan yhdellekkään uskovalle hänen uskostaan myönnän sen


      Yrität saada todisteita Uskosta, joka ei perustu näkemiseen vaan Uskoon:

      Olet käsittänyt väärin en etsi todisteita mihin ihmiset uskovat tai eivät.
      Yritän saada todisteita olemattomista jumalistanne en uskostanne
      Todisteita olemattomista jumalista ei ole kyennyt vielä kukaan tänne laittamaan

      Olematon todistaa edelleen itse olemattomuuttaan muutahan olematon ei voi tehdä

      • Anonyymi

        "Todisteita olemattomista jumalista ei ole kyennyt vielä kukaan tänne laittamaan"

        Odotat mahdottomia. Logiikkasikin pettää pahemman kerran. Jumalien olemassaolo perustuu uskoon. Jos jonkin jumalan olemassaolosta olisi todiste, niin sen seurauksena meillä olisi TIETOA, jolloin uskomukset jäisivät tarpeettomina pois käytöstä. Siirtyisimme jumalkysymyksessä tasolle kaksi.


    • Anonyymi

      Olematon jää olemattomaksi

    • Anonyymi

      Et ole vieläkään täyttänyt lupaustasi.

      Se todistuksesi yhä puuttuu:

      Tapahtui n. 2000 vuotta sitten:

      Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta alettiin julistamaan, vaikka julistaminen yritettiin lopettaa heti alkuunsa.

      38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
      39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
      40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
      41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
      42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
      ( Apt 5)

      Kuten huomaamme, mikä on ihmisestä se olisi rauennut tyhjiin jo aikaa sitten.

      Mutta, on osoittautunut, että se on Jumalasta, koska mitkään vallat eikä voimat ole kyenneet estämään ja lopettamaan evankeliumin julistamista maailman ääriin asti.

      Evankeliumi on yhä voimallinen ja uskovien määrä vain lisääntyy maailmanlaajaisesti.

      Se mikä on Jumalasta, sitä ei kukaan voi kukistaa, kuten evankeliumin eteneminen sen todistaa.

      Et ole kyennyt todistamaan tätä Raamatun ilmoitusta huijaukseksi.
      Evankeliumin vaikutusala vain kasvaa, eikä kukaan voi sitä kukistaa.

      Usko Toivonen

    • Anonyymi

      Kuten huomaamme, mikä on ihmisestä se olisi rauennut tyhjiin jo aikaa sitten.

      Mikä olisi rauennut tyhjiin ?Mistä oikein kirjoitat ?


      Mutta, on osoittautunut, että se on Jumalasta, koska mitkään vallat eikä voimat ole kyenneet estämään ja lopettamaan evankeliumin julistamista maailman ääriin asti.

      Ei se todista olemattomasta jumalastasi yhtään mitään se mikä miekalla verellä ja väkivallalla ihmisille tuotiin eurooppaan esimerkiksi on "uskontosi"ei olematon jumalasi .

      Uskontosi on nyt vain euroopassa ja skandinaviassa jyrkässä laskussa kun pakko on poistunut .Evankeliumia voit toitottaa kuinka paljon vaan toreilla ja turuilla mutta jumalasi todistaa olemattomuudella olemattomuutensa.


      Evankeliumi on yhä voimallinen ja uskovien määrä vain lisääntyy maailmanlaajaisesti.

      Valehtelet ,eurooppa ja varsinkin skandinaviakin on hylkäämässä uskontosi kaikkien tilastojen mukaan mutta se uskonnostasi jumalasi kuitenkin on edelleen olematon ja se on fakta .

      Olematon todistaa ainoastaan olemattomuutensa

      • Anonyymi

        Ohje keskusteluun:

        Jos lainaat toisten kirjoittamaa, niin lainausmerkit lainattuun tekstiin, muutoin kirjoittelustasi on vaikea saada selvää, mikä on lainattua ja mikä omaasi.

        Siis "toisen kirjoittama varustettuna lainaumerkeillä".

        Ja sitten oma kommenttisi ilman. Helpottaa keskustelua.

        Evankeliumin julistaminen on yhä voimissaan, se ei ole rauennut tyhjiin, ei edes niissä maissa missä se on kiellettyä ankaran rangaistuksen uhalla.

        Tuo tekstikohta on siis vahva todiste Raamatun Jumalasta.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta juistetaan yhä ja kukaan ei sitä kykene lopettamaan.

        Tuo on fakta noin 2000 vuoden takaa, ja on yhä edelleen fakta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohje keskusteluun:

        Jos lainaat toisten kirjoittamaa, niin lainausmerkit lainattuun tekstiin, muutoin kirjoittelustasi on vaikea saada selvää, mikä on lainattua ja mikä omaasi.

        Siis "toisen kirjoittama varustettuna lainaumerkeillä".

        Ja sitten oma kommenttisi ilman. Helpottaa keskustelua.

        Evankeliumin julistaminen on yhä voimissaan, se ei ole rauennut tyhjiin, ei edes niissä maissa missä se on kiellettyä ankaran rangaistuksen uhalla.

        Tuo tekstikohta on siis vahva todiste Raamatun Jumalasta.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta juistetaan yhä ja kukaan ei sitä kykene lopettamaan.

        Tuo on fakta noin 2000 vuoden takaa, ja on yhä edelleen fakta.

        Usko Toivonen

        edelleen paavalilaisuuden herrat ovat kristittyjen herroja ja kristityille ei Lain antaneen Jumala ja Jeesus kelpaa...
        Opetat paavalilaisuuksia niin kerro jetkossa nämänkin.:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        kristittyjen todellinen jeesus heidän laittomuuden historian mukaan:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus.


    • Anonyymi

      Olematon todistaa edelleen olemattomuutensa

      • Anonyymi

        Ei pidä heittää helmiä sioille.
        Hullu sanoo sydämessään:" ei ole Jumalaa". Piste.


    • Anonyymi

      Ei pidä heittää helmiä sioille.
      Hullu sanoo sydämessään:" ei ole Jumalaa". Piste.

      Ja sinä menet tuosta hyvästä uskontosi helvettiin ....jos siis uskot olemattoman jumalasi oppeihin



      Matt. 5:22 (Jeesus puhuu) "Joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe