Ennätyslämmin tammikuu!!!

Anonyymi

21

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Palataan asiaan sitten maalis-huhtikuun pakkasilla.

    • Anonyymi

      Aika paikallinen ilmaston lämpeneminen on nyt kun se koskee vain eteläisintä Suomea.

    • Ilmasto on viilentynyt jo monessa paikassa usean vuoden ajan.

      • Anonyymi

        Globaali ilmasto on lämmennyt monessa paikassa viimeisten vuosikymmenten ajan. Vuodet 2016 ja 2019 olivat WMO:n mukaan globaalin keskiarvon lämpimimmät sitten mittaushistorian alun (1850). Tieto löytyy keskustelusta "Tilastoa lämpenemisestä" iltalehden uutisessa olevan linkin kautta.

        Lätkämailan lavan kärjessä siis valitettavasti mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Globaali ilmasto on lämmennyt monessa paikassa viimeisten vuosikymmenten ajan. Vuodet 2016 ja 2019 olivat WMO:n mukaan globaalin keskiarvon lämpimimmät sitten mittaushistorian alun (1850). Tieto löytyy keskustelusta "Tilastoa lämpenemisestä" iltalehden uutisessa olevan linkin kautta.

        Lätkämailan lavan kärjessä siis valitettavasti mennään.

        Tarkoitatko niitä adjustoituja tilastoja?
        Nehän näyttää mitä sattuu. Ei niihin kannata luottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko niitä adjustoituja tilastoja?
        Nehän näyttää mitä sattuu. Ei niihin kannata luottaa.

        Tästä on jo keskusteltu. Kun lämpötilan mittauslaite ja mittauksen päivittäinen ajankohtakin muuttuu niin tuloksetkin muuttuvat. Jotta mittaussarja olisi muutoksen ajankohdan yli jatkuva on muutos huomioitava vakioimalla aiemmat mittaustulokset sellaisiksi mitä ne olisivat olleet aikoinaan nykyisellä tavalla ja nykyisillä mittareilla mitattuna.

        Samalla lailla tehdään lääketieteeseen ja terveyteen liittyvissä tutkimuksissa ikävakiointia ja sosioekonomiseen tilanteeseen liittyvää vakiointia, jotta eri olosuhteissa mitatut ilmiöt voitaisiin yhdistää yhdeksi vertailukelpoiseksi aineistoksi. Kun tuo vakiointi on jäänyt tekemättä niin tutkimustuloksista on nähty ties mitä ilmiöitä, jotka sitten myöhemmin ovat paljastuneet paikkansapitämättömiksi.

        Muta tämän kaiken te jo entuudestaan tiesittekin.


    • Anonyymi

      Lapissa menee -40 raja rikki ensi yönä.

    • Anonyymi

      Jos ilmasto lämpenee luultua nopeammin niin ilmeisesti mallit eivät siis pidä paikkaansa. Minkä takia malleja ei saa kyseenalaistaa jos ne kerta eivät pidä paikkaansa?

    • Anonyymi

      Kyllä niitä arvostella saa, jos kertoo samalla, mikä niissä on vikana.

      • Anonyymi

        Juurihan tuossa todettiin että lämpenee nopeammin kuin ennustettu. Eikö se ole riittävä vika? Lentokonettakin saa arvostella jos se putoaa yhtäkkiä maahan eikä arvostelijan tarvitse kertoa samalla mikä koneessa on vikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan tuossa todettiin että lämpenee nopeammin kuin ennustettu. Eikö se ole riittävä vika? Lentokonettakin saa arvostella jos se putoaa yhtäkkiä maahan eikä arvostelijan tarvitse kertoa samalla mikä koneessa on vikana.

        Pelkkä Suomen Etelärannikko ei riitä perusteluksi yhtään mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä Suomen Etelärannikko ei riitä perusteluksi yhtään mihinkään.

        Pohjoinen Suomi ei oikeastaan ole Suomea, sitä ei ole tarvis huomioida. Montako ihmistä elää vakituisesti Oulun pohjoispuolella, matkailun parissa työskenteleviä kausityöläisiä ei huomioida? Paljonko prosenteissa ilmoitettuna on koko väestöstä tuo määrä? Miksi noin pikkuriikkisen populaation asuttama alue tulisi riittää perusteluksi millekään?


    • Suomessahan on 40 astetta pakkasta.
      Mikä ihmeen lämpeneminen?

      Muuallakin ilmasto viilenee jo kovaa vauhtia.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Laitoit sitten 4 vuotta vanhan uutisen ?

      • Anonyymi

        Tälle palstalle kelpaa mikä tahansa uutinen jossa mainitaan sana lämpeneminen todisteeksi ilmastokatastrofista ja maailmanlopusta.


    • Anonyymi

      Talven pakkasennätys näyttää olevan 37,9 astetta Utsjoella.

    • Anonyymi

      Lätkämailan kärjessä ollaan. Tästä ei pääse kuin todella lujaa alaspäin.

      • Anonyymi

        Valitettavasti merkit osoittavat siihen suuntaan että vuoden globaalin keskilämpötilan jyrkkää nousua osoittava lätkämailan lapa venyy yhä korkeammalle, sään satunnaisvaihtelu tietenkin huomioiden.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Instrumental_temperature_record

        Vuodesta 2014 alkaen on jokainen vuosi vuorollaan ollut lämpimämpi kuin yksikään tuota vuotta aiempi vuosi. Jos löydätte toiseen suuntaan todistavaa aineistoa niin laittakaa näkyviin keskusteluun "Tiede ja väitteet ilmaston viilenemisestä". Tarkistakaa ensin että löytämäänne aineistoa ei ole jo mainittu keskustelussa.

        Vuoden globaali keskilämpötila voi nousta vaikka paikallisesti jossakin olisi keskimääräistä kylmempiä alueita ja ajanjaksoja. Kiinnostuksen kohteena eivät minulla ole paikalliset sääennätykset plussan tai miinuksen puolelle vaan ilmasto, jossa näkyy vuoden globaali keskilämpötila.


    • Anonyymi

      Tämän 6 vuorokautta sitten alkaneen keskustelun viesteillä on tällä hetkellä (2.2.2020 klo 9:35) vasta 63 lukukertaa, joista osa tulee mobiililaitteiden muuttuvista IP - numeroista. Eipä taida kauhiasti kannattaa tänne vastaamiseen käyttää aikaansa.

      • Anonyymi

        Huuhaajuttujen kommentointiin ei todellakaan kannata haaskata aikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe