Ilmastopelon lietsontaa Hesarissa

Anonyymi

Hesari kertoi ilmastojutussaan Antarktiksen lämpöennätyksestä. Samaan juttuun pantiin sitten ikäänkuin muina miehinä (naisina) arvio kuinka paljon merenpinta nousisi jos Antarktis sulaisi kokonaan. Ovelaa ilmastopelon lietsontaa. Tietämättömät ja herkkäuskoiset lukijat tietenkin yhdistivät nuo kaksi asiaa kauhistuen ja ahdistuen uudesta vedenpaisumuksesta ja maailmanlopun uhkasta. Se näkyi myös lukijoiden kommenteissa. Tällainen on tyypillistä härskiä ilmastopropagandaa, joka on mielestäni edesvastuutonta. Kun arvostelin Hesarin tapaa uutisoida ilmastoasioista niin kommenttini sensuroitiin. Kun Hesari tekee näitä ilmastojuttujaan niin vastuu on lukijalla.

13

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo lämpöennätys on mitattu täällä: "Base Esperanza on Argentiinan omistama tutkimusasema Etelämantereella. Se sijaitsee maanosan pohjoisimmassa osassa Grahaminmaan kärjessä ja on yksi Etelämantereen lämpimimpiä ja sateisimpia paikkoja. Kesäkuu on kylmin ja kuivin kuukausi, maaliskuu on sateisin ja joulukuu on lämpimin.[1] Koska Base Esperanza sijaitsee eteläisen napapiirin pohjoispuolella, se ei enää sijaitse eteläkalotilla, joten sinne ei tule kaamosta edes kesäkuussa, mutta ei yötöntä yötäkään edes joulukuussa. " Joten ihan samanlainen uutinen kuin sanottaisiin ettää Oulussa on mitattu lämpöennätys ja nyt pohjoinen napajää sulaa.

      • Anonyymi

        Hansen tiesi jo 1988 että Pojoinen napajää sulaa kolmenkymmenen vuoden kuluessa niinkuin sitten kävikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hansen tiesi jo 1988 että Pojoinen napajää sulaa kolmenkymmenen vuoden kuluessa niinkuin sitten kävikin.

        Mitä sillä on tekemistä Antarktiksen sulamisen kanssa? Merijään paksuus mitataan metreissä, mannerjään kilometreissä. Antarktiksen mannerjää on kestänyt 20 miljoonaa vuotta ja Grönlanninkin ainakin kaksi miljoonaa ja hyvin lämpimiä muutaman tuhat vuotta kestäneitä ajanjaksoja on ollut viimeisen kahden miljoonankin vuoden aikana. Pohjoinen merijää sulaa kesäisin kauemmaksi pohjoiseen, mutta ei sen vielä kertaakaan ole havaittu navalle asti sulaneen. Ehkä yli 50000 vuotta sitten jolloin oli edellisen interglasiaalin huippu se saattoi sulaakin pohjoisnavalle asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sillä on tekemistä Antarktiksen sulamisen kanssa? Merijään paksuus mitataan metreissä, mannerjään kilometreissä. Antarktiksen mannerjää on kestänyt 20 miljoonaa vuotta ja Grönlanninkin ainakin kaksi miljoonaa ja hyvin lämpimiä muutaman tuhat vuotta kestäneitä ajanjaksoja on ollut viimeisen kahden miljoonankin vuoden aikana. Pohjoinen merijää sulaa kesäisin kauemmaksi pohjoiseen, mutta ei sen vielä kertaakaan ole havaittu navalle asti sulaneen. Ehkä yli 50000 vuotta sitten jolloin oli edellisen interglasiaalin huippu se saattoi sulaakin pohjoisnavalle asti.

        Kyllä meidän on kuunneltava ilmastotiedemiehiä jotka pystyvät erehtymättömästi ennustamaan ilmaston ja lämpötilan asteen tarkkuudella kolmenkymmenen tai sadan vuoden päähän. Vielä tarkemmin on kuunneltava niitä ilmastotiedemiehiä jotka osaavat ennustavaa ilmaston lämpötilan tuhannen vuoden päähän.


    • Anonyymi

      Aika lyhyt tuo mittaushistoria, kun alkaa vasta 1950-luvulta. Väitetään, että Etelämantereen niemi on lämmenyt 3 astetta, mutta mittausdata ei tue tätä väitettä.

      • Anonyymi

        No ei lämpimän -30 luvun lämpöjä voi laittaa, kun menee hyvä vedätys pieleen.


    • Anonyymi

      Ilmasoasioiden uutisoiminen on mennyt valehteluksi julkisissa vietimissä.
      Onneksi oikeaaa tietoa ilmastosta voi saada näillä keksutelupaltoilla.

    • Anonyymi

      Niin tuossa meidän pitää katsoa peiliin eikä olla näissä asioissa median varassa - muuten se vie meitä sata-nolla. Luotamme mediaan laiskuuttamme, emme kaiva esille uutisten takana olevia tutkimuksia ja lue itse ja harvalla meistä on edes pätevyyttä jonkin tutkimuksen luotettavuuden arviointiin. Niiden tietämättömien ja herkkäuskoisten kannattaisi lukea Teppo Mattssonin kirjoitus Kohua kohinasta. Media ampuu näillä itseään jalkaan päivittäin eikä hesari ole edes pahimmasta päästä. Kun tietämättömät ja herkkäuskoiset vähenevät, vähenee myös tuollainen uutisointi.

      • Anonyymi

        Hyvä video suositeltava myös ilmastosäikähtäneille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä video suositeltava myös ilmastosäikähtäneille.

        Jää vain videon väitteet taas todistelematta eli samanlaista blogihöpinää kuin muukin vastaavanlainen. Tuubijutut on suunnattu niille, joilla lukutaito ei riitä propagandan imemiseen blogisivulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jää vain videon väitteet taas todistelematta eli samanlaista blogihöpinää kuin muukin vastaavanlainen. Tuubijutut on suunnattu niille, joilla lukutaito ei riitä propagandan imemiseen blogisivulta.

        Hetki sitten arvioin millainen vaikutus olisi Thwaitesin alla sijaitsevalla tulivuorella tai kymmenellä sellaisella. Arvion tulos: Kymmenellä (siis 10 kpl) viereisen Pine Islandin jäätikön alla olevan tulivuoren kokonaislämpöteholla saataisiin aikaan vaivaiset 5% Thwaitesin tämänhetkisestä jäämassan vuosittaisesta menetyksestä. Mainittu jäämassan menetysnopeus on viimeisten vuosikymmenien aikana kaksinkertaistunut.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16228879/tuomiopaivan-jaatikko#comment-100810858

        Älkää toki antako näiden suuruusluokkaongelmien häiritä hyvin alkanutta lukutaidottomiin ihmisiin kohdistettua "valistus" työtänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetki sitten arvioin millainen vaikutus olisi Thwaitesin alla sijaitsevalla tulivuorella tai kymmenellä sellaisella. Arvion tulos: Kymmenellä (siis 10 kpl) viereisen Pine Islandin jäätikön alla olevan tulivuoren kokonaislämpöteholla saataisiin aikaan vaivaiset 5% Thwaitesin tämänhetkisestä jäämassan vuosittaisesta menetyksestä. Mainittu jäämassan menetysnopeus on viimeisten vuosikymmenien aikana kaksinkertaistunut.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16228879/tuomiopaivan-jaatikko#comment-100810858

        Älkää toki antako näiden suuruusluokkaongelmien häiritä hyvin alkanutta lukutaidottomiin ihmisiin kohdistettua "valistus" työtänne.

        Ei sinun arviosi häiritse, koska sinulta puuttuu tietotaito tuon suurusluokan arvioiden tekemiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      857
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      750
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      94
      730
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe