Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid voitti ylivoimaisesti...

Anonyymi

....TM:n talviautovertailun. Täysin ylivoimaisesti!!

Ykköseksi nousi Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c30c3f8d-f3af-4c96-8bdf-26d08f555df5

https://autotoday.fi/japanilaiset-autot-karjessa-tmn-talviautovertailussa/

Hurjaa menestystä myös aiemmin:

TM Talviauto 2016:

Näin kirjoittaa Tekniikan Maailma 10.2.2016.

"Jotta nelivedon ja kaksivedon erot saataisiin näkyviin selvästi, mukaan otettiin verrokiksi jo aiemmin hyväksi talviautoksi todettu Toyota Auris Hybrid."

"Kaksivetoinen verrokki Toyota Auris osoittautui monessa suhteessa tasaveroiseksi kilpailijaksi nelivedoille. Jopa hallittavuuskokeissa se oli muutamia nelivetoja nopeampi. Ainoastaan etenemiskykykokeissa se oli selvä altavastaaja."

https://tekniikanmaailma.fi/tm-talviauto-2016-on-valittu/

Aiemmat menestykset:

Aurisin sijoituttua vertailun (TM 4/2013) kakkoseksi Tekniikan Maailman kirjoitti: ”hybridien talviominaisuuksien oivallisuus tuli taas kerran todistettua”.

2013 Auris sijoittui vertailun kakkoseksi
2011 Toyota Auris Hybrid kuului kärkikolmikkoon
2010: Toyota Prius voitti ja lämmityslaitetta kehuttiin

187

1641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      V..tu vapisuttaa ja tärisyttää. Hiottaaki.

      • Anonyymi

        Kansansuosio on selvästikin ansaittua, kirjoittaa TM.


      • Anonyymi

        Lopputulos on hieno talviauto, kirjoittaa TM.


      • Anonyymi

        Olen ajanut tuolla autolla syyskuusta asti Lapissa niin tiesin, että se tulee voittamaan.


      • Anonyymi

        Auto sa kympin arvosanat hallittavuudesta ja lämmityslaitteesta, kirjoittaa TM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto sa kympin arvosanat hallittavuudesta ja lämmityslaitteesta, kirjoittaa TM.

        Täysin aiheellisesti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto sa kympin arvosanat hallittavuudesta ja lämmityslaitteesta, kirjoittaa TM.

        Entäs väistökokeesta, kuis meni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs väistökokeesta, kuis meni?

        Paras hallittavuus kautta aikain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansansuosio on selvästikin ansaittua, kirjoittaa TM.

        Kyllä kansa tietää. Hyvä että TM vahvisti mittauksillaan että Toyota Corolla Hybrid on paras.


      • Anonyymi

        Voittajan on helppo hymyillä !


      • Anonyymi

        Voittajan on helppo hymyillä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut tuolla autolla syyskuusta asti Lapissa niin tiesin, että se tulee voittamaan.

        Minä taas tiesin kun syväkurkku paljasti ....


    • Anonyymi

      Just joo.... onhan se 0,1 pisteen voitto täysin ylivoimainen.....

    • Anonyymi

      Just joo.... onhan se 0,1 pisteen voitto täysin ylivoimainen.....

      • Anonyymi

        Nytkö sillä 0,1 pisteellä onkin sitten merkitystä.


    • Anonyymi

      Toyotan nopean lämpiamisen ja erinomaisen talviauton salaisuus lämpiämisenkin osalta on se, että se alkaa lämmittää heti sähköllä ja polttomottorilla sekä lämmönvaihtimen avulla eli käyttää pakokaasujen lämmön auton sisätilojen lämmittämiseen.

      • Anonyymi

        Kyllä se vaan näkyy ja tuntuu lämpiävän nopesti kun lähdin eilen autoliikkeen pihasta koeajolle. Aivan hyvä syy kaikkien muiden syiden ohella ostaa Toyotan hybridi. Miellyttävää ja hiljaista on kyyti talvirenkaillakin ja liikennevaloisssa seistään aina täysin ääneti. Olipa vastenmielistä lähteä omalla dieselilläni liikkeestä. Nyt saa diesel lähteä.


      • Anonyymi

        Toyotan hybridit tunnetaan kaikkialla Suomessa erinomaisina talviautoina. Siksi Helsingin Sanomien mukaan Kemijärvellä ja Pelkosenniemellä joka kolmas auto on Toyota. Toyota on siksi erittäin suosittu Lapissa, koska Lapin selkosilla tarvitaan luotettavaa ja lämmintä autoa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan näkyy ja tuntuu lämpiävän nopesti kun lähdin eilen autoliikkeen pihasta koeajolle. Aivan hyvä syy kaikkien muiden syiden ohella ostaa Toyotan hybridi. Miellyttävää ja hiljaista on kyyti talvirenkaillakin ja liikennevaloisssa seistään aina täysin ääneti. Olipa vastenmielistä lähteä omalla dieselilläni liikkeestä. Nyt saa diesel lähteä.

        Paljonkohan olisi ollut kulutus kylmänä. Nyt ei mitattu, kun ei ollut ilmeisesti lehdellä rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kirjoitettiin aikoinaan:

        Sähkö, polttomottori ja lämmönvaihdin lämmittävät Toyotan hybridin todella nopeasti. Mm. näistä syistä Toyotan ybridit menestyvät talviautotesteissä ja vertailuissa. Keskitunnelissa alla olevasaa kuvassa näkyvä pakokaasujen lämmönvaihdin kuuluu edelleen kaikkien Toyotan hybridien varustukseen.

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/2015/11/Toyta_prius_halki_1-1024x683.jpg

        Miten auto, joka kulkee mainosten mukaan 50-80% ajasta sähköllä, voi lämmittää myös pakokaasujaan? Ettei kulkisi pakkasella pelkällä bensalla ja kulutus sen mukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkohan olisi ollut kulutus kylmänä. Nyt ei mitattu, kun ei ollut ilmeisesti lehdellä rahaa.

        Toyotan pyynnöstä tätä kylmäkulutusta ei julkaistu, voittoa ei haluttu riskeerata toisarvoiseen pikku detaljiin.


      • Anonyymi

        Nerokas ja hyvin toimiva, luontoa säästävä, mutta äärettömän kallis ratkaisu. Ei toimi sähköautoissa ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkohan olisi ollut kulutus kylmänä. Nyt ei mitattu, kun ei ollut ilmeisesti lehdellä rahaa.

        Yritän solvata Tohjoa vaikka millä mutta aina tulee turpiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkohan olisi ollut kulutus kylmänä. Nyt ei mitattu, kun ei ollut ilmeisesti lehdellä rahaa.

        Lehti sai hyvät rahat kun ei mitannut !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten auto, joka kulkee mainosten mukaan 50-80% ajasta sähköllä, voi lämmittää myös pakokaasujaan? Ettei kulkisi pakkasella pelkällä bensalla ja kulutus sen mukainen.

        Lämmittää pakokaasujen 20 --50 % tehollisarvoilla. Lämmönvaihdin on niin tehokas että -30 C pakkasella pitää puoliteholla kabiinin lämpimänä.


    • Anonyymi

      Lämpiäminen onkin todella tärkeää jos ei pukeudu kelin mukaan. Itse en ole koskaan palellut autossa, en missään. Osaan pukeutua.
      Nämä talvitesti kertovat tilanteen vain tietyiltä osa-alueilta ja hyvin erilaisten autojen kesken. Ihan kivat testit, mutta vertailu toisiin aika teennäistä ja turhaa.

      • Anonyymi

        ...turhaahan se, mutta vain silloin kun Toyota voittaa.


      • Anonyymi

        Ketä kiinnostaa sinun pukeutuminen. Eikö oma merkki pärjännyt vai miksi pitää selittää?


    • Anonyymi

      Täytyy onnitella tojoa vertailuvoitosta. Tuli mulle vähän puskista. Reilun pelin sääntöjä noudattavana en ala nillittämään vaan annan Corollalle sen ansaitseman arvostuksen.
      Onnea vertailuvoitosta.

      • Anonyymi

        Teroilla on se viimekesän 0,1 pisteen häviö nyt muuttunut kummasti ylivoimaiseksi voitoksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teroilla on se viimekesän 0,1 pisteen häviö nyt muuttunut kummasti ylivoimaiseksi voitoksi..

        Volkkari ja skoda ei mitalisijoille..nytkö harmittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teroilla on se viimekesän 0,1 pisteen häviö nyt muuttunut kummasti ylivoimaiseksi voitoksi..

        Onhan tuo todella suuri Voitto. Suomessa vuoden autoksi valittu Skoda Kamiq osottautui täysin kelvottomaksi talveen. Siinä nähtiin, että kyllä kansa tietää! TOYOTA on ainut automerkki mikä soveltuu Suomen talveen. Skodan tuonti pitäisi oikeastaan kieltää lailla. Suomessa on kuitenkin talvi. Tämä pitäisi ottaa huomioon. Siksi Toyota Corolla on ainut järkevä tuossa kokoluokassa. Se on hyvä etenemään huonosti auratuilla teillä. Pärjää lähes kaikille nelivedoille hyvin siinä ominaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teroilla on se viimekesän 0,1 pisteen häviö nyt muuttunut kummasti ylivoimaiseksi voitoksi..

        Skoda-nössölle se viimekesäinen 0,1 pisteen voitto oli ylivoimainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo todella suuri Voitto. Suomessa vuoden autoksi valittu Skoda Kamiq osottautui täysin kelvottomaksi talveen. Siinä nähtiin, että kyllä kansa tietää! TOYOTA on ainut automerkki mikä soveltuu Suomen talveen. Skodan tuonti pitäisi oikeastaan kieltää lailla. Suomessa on kuitenkin talvi. Tämä pitäisi ottaa huomioon. Siksi Toyota Corolla on ainut järkevä tuossa kokoluokassa. Se on hyvä etenemään huonosti auratuilla teillä. Pärjää lähes kaikille nelivedoille hyvin siinä ominaisuudessa.

        Ei täällä Etelä-Suomessa ole talvesta tietoakaan. Siksi täällä pärjää Skodalla hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo todella suuri Voitto. Suomessa vuoden autoksi valittu Skoda Kamiq osottautui täysin kelvottomaksi talveen. Siinä nähtiin, että kyllä kansa tietää! TOYOTA on ainut automerkki mikä soveltuu Suomen talveen. Skodan tuonti pitäisi oikeastaan kieltää lailla. Suomessa on kuitenkin talvi. Tämä pitäisi ottaa huomioon. Siksi Toyota Corolla on ainut järkevä tuossa kokoluokassa. Se on hyvä etenemään huonosti auratuilla teillä. Pärjää lähes kaikille nelivedoille hyvin siinä ominaisuudessa.

        Tero Tero äläpäs nyt viitsi valehdella Skoda Kamic julistettiin hyväksi talviautoksi parasta antia ajaa ja mukava jousitus ja lämmityslaite ihan kärkikastia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo todella suuri Voitto. Suomessa vuoden autoksi valittu Skoda Kamiq osottautui täysin kelvottomaksi talveen. Siinä nähtiin, että kyllä kansa tietää! TOYOTA on ainut automerkki mikä soveltuu Suomen talveen. Skodan tuonti pitäisi oikeastaan kieltää lailla. Suomessa on kuitenkin talvi. Tämä pitäisi ottaa huomioon. Siksi Toyota Corolla on ainut järkevä tuossa kokoluokassa. Se on hyvä etenemään huonosti auratuilla teillä. Pärjää lähes kaikille nelivedoille hyvin siinä ominaisuudessa.

        Höpö höpö eihän kamiq ollut edes mukana


    • Anonyymi

      Testin arviosta käy ilmi, että Volkkari on palannut mm. valojen suhteen juurilleen eli kulpan aikoihin. Silloin piti arvuutella tuleeko vastaan auto vai hirvi!!! Toisin kuin trollit täällä ovat aina väittäneet, Toyotan hallittavuus on erinomaisella tasolla.

    • Anonyymi

      Toyotalla uusi malli, VAG:illa vanhat. Katotaan uusiksi, kun mallistot samalla viivalla.

      • Anonyymi

        On siinäkin selitys.


    • Anonyymi

      Vähän epätoivoisesti TM yrittää jo kastella uusia lukijoita. Kulutusta ei mitattu, olis paljastunut höpöhybridin karmea kulutus. Yleensähän näissä testeissä kärjessä on aina sillä hetkellä suosituimmat autot.

      • Anonyymi

        Katso se kulutus monista, monista muista testeistä. Kulutus liikku sekä taajamassa että maantiellä 4 -5 l välillä/100 km tuolla samalla Corollalla.


      • Anonyymi

        Älä valehtele. Miksi valehtelet?

        Tässä on tuore testi samasta autosta ja sen kulutuksesta:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso se kulutus monista, monista muista testeistä. Kulutus liikku sekä taajamassa että maantiellä 4 -5 l välillä/100 km tuolla samalla Corollalla.

        Mutta mutta ne ei olleet talvi testejä kyllä tojotan hybridillekin pakkasessa bensa maistuu..


    • Anonyymi

      Tuossa aloituksessa yllätti minut tuo upea Toyotan hybridien menestys aiemmissa talvitesteissä.

    • Anonyymi

      Toyotan suurin ongelma oli taas rengasmelu. Kiitos, ei jatkoon.

      • Anonyymi

        Kyllä. Joku moittimisen aihe täytyy löytyä. Vaikka väkisin. Vuosia sitten Rolls Roycen koeajossa moitittiin sitä että kojelaudassa olevan kello tikitti häiritsevästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Joku moittimisen aihe täytyy löytyä. Vaikka väkisin. Vuosia sitten Rolls Roycen koeajossa moitittiin sitä että kojelaudassa olevan kello tikitti häiritsevästi.

        Melu seuraa aina ja se on todella ärsyttävä ominaisuus.


      • Anonyymi

        Volkkaria ja skodaahan tuossa moitittiin rengasmelun osalta..ainakin mitä itse luin testiä


      • Anonyymi

        Volkkaria ja skodaahan tuossa moitittiin rengasmelusta eikä Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melu seuraa aina ja se on todella ärsyttävä ominaisuus.

        Nimenomaan, mutta rengasmelu seuraa renkaita. Tiedoksi että kitkarenkaat ovat hiljaisemmat kuin nastarenkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkkaria ja skodaahan tuossa moitittiin rengasmelusta eikä Toyotaa.

        Ei Toyotan melu jäänyt huomioimatta, mutta kaupallisista syistä käytettiin käänteistä, siloiteltua ilmausta:
        "Toyotassa ei mikään harmita, mutta mikään osa-alue ei myöskään yllä täyteen kymppiin. Vahvin ominaisuus on mukava jousitus, joka on hyvällä pinnalla myös hiljainen. Kukaan ei moittinut ohjaustuntoa, vaikkei ohjaus ylläkään aivan parhaiden tasolle."


    • Anonyymi

      Kuski Tojossa vaan lämpenee, kun joutuu jatkuvasti ohjaamaan.

      • Anonyymi

        Etkä lukenut, että hallittavuus Corollassa erinomainen.


    • Anonyymi

      Kyllä ottaa päähän! T. Skoda-Jorma

    • Anonyymi

      Toyotaa tullaan myymään 7.600 autoa enemmän kuin toiseksi tulevaa tänä vuonna. Se on yhtä suuri ero kuin koko Skodan vuosimyynti.

      • Anonyymi

        Todellisuudessa Toyotaa myydään yli kymmenentuhatta autoa enemmän kuin toiseksi tulevaa. Toiseksi ja kolmanneksi tulevia myydään yhteensä vähemmän kuin Toyotaa. Saksassa Toyotan myynnin kasvu on useita kymmeniä prosentteja. Voi olla eniten myyty merkki Saksassakin.


    • Anonyymi

      Lämmityslaitearvostelu antoi Corollalle 0,4 pistettä enemmän kuin Mazdalle. Ilman sitä Mazda olisi voittanut 0,3 pisteellä. Jokainen voi arvioida lämmityslaitteen merkityksen omassa käytössä.

      • Anonyymi

        " Lämmityslaitearvostelu antoi Corollalle 0,4 pistettä enemmän kuin Mazdalle. Ilman sitä Mazda olisi voittanut 0,3 pisteellä. Jokainen voi arvioida lämmityslaitteen merkityksen omassa käytössä. "

        Täällä takametsissä autojen tärkein ominaisuus on hyvä käynnistyvyys kylmänä ja tehokas ja nopea lämmityslaite. Olen käytännössä todennut, että hybridi-Tojota on aivan pistämätön näissä jutuissa. Siksi se soveltuukin hyvin talvikäyttöön pitkille ajomatkoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Lämmityslaitearvostelu antoi Corollalle 0,4 pistettä enemmän kuin Mazdalle. Ilman sitä Mazda olisi voittanut 0,3 pisteellä. Jokainen voi arvioida lämmityslaitteen merkityksen omassa käytössä. "

        Täällä takametsissä autojen tärkein ominaisuus on hyvä käynnistyvyys kylmänä ja tehokas ja nopea lämmityslaite. Olen käytännössä todennut, että hybridi-Tojota on aivan pistämätön näissä jutuissa. Siksi se soveltuukin hyvin talvikäyttöön pitkille ajomatkoille.

        "Täällä takametsissä autojen tärkein ominaisuus on hyvä käynnistyvyys kylmänä ja tehokas ja nopea lämmityslaite. "

        Taas niin trollaus ettei mitään rajaa. Täysin hukkaan heitetty höpötys. Kaikki autot lähtevät käyntiin kylmällä kelillä ja Webasto takaa sen että auto on lämmin jo ennenkuin kuski astuu autoon sisään. Vain vajaisiin autoihin tottunut voi pitää noita millään tapaa tärkeinä. Vajaat kuskit ovat Tojon vimavara.
        Takametsien kuningas talvella on neliveto. Sitä ei saa Corollaattoriin millään rahalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Lämmityslaitearvostelu antoi Corollalle 0,4 pistettä enemmän kuin Mazdalle. Ilman sitä Mazda olisi voittanut 0,3 pisteellä. Jokainen voi arvioida lämmityslaitteen merkityksen omassa käytössä. "

        Täällä takametsissä autojen tärkein ominaisuus on hyvä käynnistyvyys kylmänä ja tehokas ja nopea lämmityslaite. Olen käytännössä todennut, että hybridi-Tojota on aivan pistämätön näissä jutuissa. Siksi se soveltuukin hyvin talvikäyttöön pitkille ajomatkoille.

        Siellä ei uusia autoja ostella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Lämmityslaitearvostelu antoi Corollalle 0,4 pistettä enemmän kuin Mazdalle. Ilman sitä Mazda olisi voittanut 0,3 pisteellä. Jokainen voi arvioida lämmityslaitteen merkityksen omassa käytössä. "

        Täällä takametsissä autojen tärkein ominaisuus on hyvä käynnistyvyys kylmänä ja tehokas ja nopea lämmityslaite. Olen käytännössä todennut, että hybridi-Tojota on aivan pistämätön näissä jutuissa. Siksi se soveltuukin hyvin talvikäyttöön pitkille ajomatkoille.

        "Siksi se soveltuukin hyvin talvikäyttöön pitkille ajomatkoille."

        Sun logiikan puute on saavuttanut eeppisyyden rajan. Sulla on ollut monia vuosia aikaa rakentaa tätä tarinaa. Kaikki kunnia sille mutta sun kivi on vierinyt väärään suuntaan. Sinne Pölhölän kylän suunnalle.

        "Täällä takametsissä autojen tärkein ominaisuus on hyvä käynnistyvyys kylmänä ja tehokas ja nopea lämmityslaite. "

        Kun kuitenkin jokainen auto käynnistyy kaikissa Suomen pakkasissa ja tojo polttaa bensaa ekoilla kilsoilla tuottaakseen lämpöä sähköllä.
        Tämä kaikki on vain saivartelua josta tämä hyväkäs elää Kerron tämän koska tiedän tämän hyväkkään tarpeet.
        Säälin sinua.


    • Anonyymi

      Olin kaverin uuden Corollan kyydissä. Oli sadekeli ja pitkänkin matkan jälkeen sivuikkunat vielä huurussa.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.


    • Anonyymi

      Volvo voitti!
      Tojot eivät päässeet edes testiin. Epäkelpoja kun ovat talviajoon. Tosin Tojopappa makuuttaa autoaan tallissa talvet .

      • Anonyymi

        Ihmisparka. Täysin sekaisin.


    • Anonyymi

      Voitti ylivoimaisesti??? Toyota ei saanut pistettäkään enemmän kuin Mazda. Voitto meni Corollalle pelkästään painotusten ansiosta. Jos painottaa enemmän ajo-ominaisuuksia, Mazda voittaja. Jos painottaa lämmityslaitetta kuten TM, Corolla voittaa.

      1. Toyota ja Mazda 62p
      2. DS ja BMW 60p
      3. Skoda 59p

    • Anonyymi

      Lämmityslaitetestit tehtiin - 4 C ja - 7 C pakkasissa. Niissä ei tule vielä esiin auton korien lämpöeristysten erot. Kyllä jo yli - 25 C kertoisi totuuden, missä varpaat kylmenevät ja takapenkillä palelee.

      • Anonyymi

        Niin, silloin olisi tullut selvemmin esiin tuo Corollan lämmityslaitteen teho.


    • Anonyymi

      Tosiaan Toyota ja Mazda tasapisteissä ennen painotuksia.

      Mazda hävisi lämmityslaitteessa, siitä voi miettiä miten kriittistä on alkaako puhaltamaan lämmintä 3 vai 4min kuluttua.

      Toyota hävisi Mazdalle etenemiskyvyssä ja jarrujen toiminnassa, eli Toyotalla jää hankeen kun Mazda vielä etenee tai Toyota on ojassa äkillisessä jarrutustilanteessa kun Mazda pysyy hallinnassa.

      Jokainen voi itse päätellä mitä haluaa painottaa.

      • Anonyymi

        Tojoa taas kehuttiin mutkatiellä ajettavuudesta,on sekin aika tärkeää.
        Nooh..ei nuista huonoja autoja ole mikään mutta yksi voitti.


    • Anonyymi

      Tässä talviautovertailussa moitittiin volskun ja skodan rengasääniä.
      Joko nuita Vw-konsernin tekeleitä vaivaa äänieristyksen puute.. noo.. halpuuttavat kaikkea.. Jättävät lämmityslaitteenkin vajaatehoseksi. Valotkin kehnot.

      • Anonyymi

        Kumpikikin olivat pikkuautoluokan cross-overeita, joten ei liene yllätys, että melun vaimennykseen ei hirveästi ole panostettu. Kuitenkin molemmat on mitattu kesäoloissa selvästi hiljaisemmiksi kuin uusi Corolla.


    • Anonyymi

      Muutaman minuutin hitaampi lämmityslaite ei haittaa Etelä-Suomessa montaa päivää vuodessa mutta kova melu haittaa 365 päivää.

      • Anonyymi

        Tässä talviautovertailussa moitittiin volskun ja skodan rengasääniä.
        Joko nuita Vw-konsernin tekeleitä vaivaa äänieristyksen puute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä talviautovertailussa moitittiin volskun ja skodan rengasääniä.
        Joko nuita Vw-konsernin tekeleitä vaivaa äänieristyksen puute.

        Toyotan kovaa rengasmelua karkealla pinnalla moitittiin. Missä Hanko-Hyvinkää-Porvoo linjan sisäpuolella on muunlaisia tienpintoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan kovaa rengasmelua karkealla pinnalla moitittiin. Missä Hanko-Hyvinkää-Porvoo linjan sisäpuolella on muunlaisia tienpintoja?

        Miksi puuttui taulukko autoissa olleista rengasmerkeistä ja -malleista. Oleellinen tieto kun arvostellaan ajettavuutta, hallitavuutta, etenemiskykyä, jarrutusmatkoja, melua yms.


      • Anonyymi

        Toyotan melua ei talvitestissä moitittu


      • Minua ainakin haittaavat äänet päässäni 365 päivänä vuodessa ja käskevät kirjoittelemaan tänne 18-20 h/vrk mitä mielettömimpiä väitteitä ja solvauksia Tohjotasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan melua ei talvitestissä moitittu

        Nokian kitkat ei ole kovin meluisat, enempi hiljaiset !


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Luotitko, että kukaan ei katsoisi. Linkistä ilmenee että C-HR:n kylmäkulutus oli siellä pienimpien joukossa.

        Hyödysuhdekin eli energian hyväksikäyttö oli toiseksi paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luotitko, että kukaan ei katsoisi. Linkistä ilmenee että C-HR:n kylmäkulutus oli siellä pienimpien joukossa.

        Hyödysuhdekin eli energian hyväksikäyttö oli toiseksi paras.

        yli 11 litraa ja sillä sijoittui keskikastiin, ei yksi pienimmistä.
        Eipä vedetä noin härskisti kotiinpäin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on lisää faktaa ToyotaC-HR:n kovista häkä- ja hiilivetypäästöistä kylmänä:
        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue1402/page742065/adf25441192e2bfb82c41b0bf62ee574.jpg

        "Muutaman minuutin hitaampi lämmityslaite ei haittaa Etelä-Suomessa montaa päivää vuodessa mutta kova melu haittaa 365 päivää."
        Onpas meillä taas katkeroitunut idiootti kommentoimassa. Kuvitteletko tosiaan että Corolla on vain tarkoitettu Etelä_Suomeen kun se on täällä Pohjois-Suomessa yleisin. Tyypillistä kehäkolmosen kuplassa ajattelua! Kovin heppoiset alkaa jo olemaan röllin oljenkorret. Uskottavuushan on mennyt jo ajat sitten huijaussaasteiden mukana kahden vuoden takuulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muutaman minuutin hitaampi lämmityslaite ei haittaa Etelä-Suomessa montaa päivää vuodessa mutta kova melu haittaa 365 päivää."
        Onpas meillä taas katkeroitunut idiootti kommentoimassa. Kuvitteletko tosiaan että Corolla on vain tarkoitettu Etelä_Suomeen kun se on täällä Pohjois-Suomessa yleisin. Tyypillistä kehäkolmosen kuplassa ajattelua! Kovin heppoiset alkaa jo olemaan röllin oljenkorret. Uskottavuushan on mennyt jo ajat sitten huijaussaasteiden mukana kahden vuoden takuulla.

        Montako uutta Corolla Hybridiä on myyty Pohjois-Suomessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muutaman minuutin hitaampi lämmityslaite ei haittaa Etelä-Suomessa montaa päivää vuodessa mutta kova melu haittaa 365 päivää."
        Onpas meillä taas katkeroitunut idiootti kommentoimassa. Kuvitteletko tosiaan että Corolla on vain tarkoitettu Etelä_Suomeen kun se on täällä Pohjois-Suomessa yleisin. Tyypillistä kehäkolmosen kuplassa ajattelua! Kovin heppoiset alkaa jo olemaan röllin oljenkorret. Uskottavuushan on mennyt jo ajat sitten huijaussaasteiden mukana kahden vuoden takuulla.

        Lapissa rekisteröitiin tammikuussa yhteensä 45 uutta bensakäyttöistä Toyotaa, mukana myös hybridit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yli 11 litraa ja sillä sijoittui keskikastiin, ei yksi pienimmistä.
        Eipä vedetä noin härskisti kotiinpäin.

        Niin, ja lähes kaikilla muilla enemmän. Entä sitten??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapissa rekisteröitiin tammikuussa yhteensä 45 uutta bensakäyttöistä Toyotaa, mukana myös hybridit.

        Uusi Corolla löytää sieltä vasta kolmannen omistajansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Muutaman minuutin hitaampi lämmityslaite ei haittaa Etelä-Suomessa montaa päivää vuodessa mutta kova melu haittaa 365 päivää."
        Onpas meillä taas katkeroitunut idiootti kommentoimassa. Kuvitteletko tosiaan että Corolla on vain tarkoitettu Etelä_Suomeen kun se on täällä Pohjois-Suomessa yleisin. Tyypillistä kehäkolmosen kuplassa ajattelua! Kovin heppoiset alkaa jo olemaan röllin oljenkorret. Uskottavuushan on mennyt jo ajat sitten huijaussaasteiden mukana kahden vuoden takuulla.

        Ei ei, kyllä meikäpoju täältä Jyväskylästä kirjoittelee sellaiseen tahtiin ettei ehdi paljoa kiinteistöjä myyskentelemään.


      • Anonyymi

        Kuumanakin mukahybrid kulutti peräti 6,3 litraa. Eikös ne mene aina 4 litralla?


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Ei ei, kyllä meikäpoju täältä Jyväskylästä kirjoittelee sellaiseen tahtiin ettei ehdi paljoa kiinteistöjä myyskentelemään.

        Ei ole sitten nuppisi harhat yhtään vähentyneet. Vai että Jyväskylästä, voi sinua onnetonta, minkä äitisi teki.


    • Anonyymi

      Miten siellä poronhoitoalueilla arvostetaan talvikeleillä hyvää kaista-avustinta?

      • Anonyymi

        Siten, että se ei ainakaan väännä väkisin ojaan kuten Skodan avustin teki testin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siten, että se ei ainakaan väännä väkisin ojaan kuten Skodan avustin teki testin mukaan.

        Jos autoa ei osaa ajaa ilman kaista-avustinta, on syytä repiä ajokortti tai hankkia silmälasit.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      No tuossa rupusakissa oli helppo pärjätä kun ei ollut oikeita autoja joukossa.

      • Anonyymi

        Katohan tollo uudestaan.


    • Anonyymi

      Voi että säälittää nyt teitä skodisteja..ootte kyllä noloja.
      Mitä sitte jos corolla voitti.
      Ei nuista ole autona yksikään ihan huono

    • Anonyymi

      Ensi vuonna ei talviautovertailussa mikään aasialainen mukahybrid juhli. Ottakaa nyt ilo irti.

      • Anonyymi

        Kuinka niin päättelet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka niin päättelet

        Ladattavien kemut.


    • Anonyymi

      Oli nyt millainen talvivoittaja tahansa, niin 12 cm maavaralla ei mennä pohjamuoveja rikkomatta samoihin paikkoihin kuin 18 cm maavaralla.

      • Anonyymi

        Marketin piha on hyvin aurattu.


    • Anonyymi

      Kävin tutkimuskäynnillä Skodia myyvässä mörskässä. Siellä kaikki myyjät vapisivat tärisivät ja änkyttivät jostakin talvitestistä.

      • Anonyymi

        ..no kerrotaan nyt sekin, että yhden Skoda-myyjän ikkunassa oli iso reikä ja tietokone siellä ulkona lepikossa. En tiedä mitä oli tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..no kerrotaan nyt sekin, että yhden Skoda-myyjän ikkunassa oli iso reikä ja tietokone siellä ulkona lepikossa. En tiedä mitä oli tapahtunut.

        On se tulevien Skodan ladattavien mallien pelko vallannut näköjään jo koko Tojoleirin.


    • Anonyymi

      Ainoastaan Toyota Corolla sai kiitettävän arvosanan, tasan 9, talviominaisuuksista.

    • Anonyymi

      TM kusetti taas tyypilliseen tapaansa, lehden kannessa lukee:
      MAAILMAN SUURIN TALVIAUTOVERTAILU, testasimme perusteellisesti 13 polttomoottoriautoa, MITÄ V***UA, onko hybridi nykyään POLTTOMOOTTORIAUTO? vai tekohengitetty "ITSELATAAVA HYBRID", sillä ei väliä että voitti, mutta testi on kyseenalainen, koska kaikilla merkeillä ei ole MAAILMANLAAJUISESTI polttomoottoriautoa joka onkin HYBRIDI, saatavana että ketuttaa toi veetun manipulointi, lopetan lehden tilauksen heti tänään, sitäpaitsi tää lehti on kuivunut kuin silakka auringossa, ei enään minulle, FYI FAAN sanois ruottalainen, mut mä en kehtaa, tää oli niitti mun tilaukselle, .....le ja just maksoin tilausjakson, no seuraavaa EI TULE, myhäilköön Ruokanen vaik kuin leveesti ja kehukoon tekemisiään, pitkä taival päättyy tähän.

      • Anonyymi

        Mikään ei tunnu hybridi-Tojotan kohdalla olevan oikein. Kun olen palstalla aiemmin kehunut hybridi-Tojotan hyviä kaupunkiominaisuuksia, niin lähes kaikki vaahtoavat silloin siitä, että Tojotajhan on kuitenkin vain fossiilipoltin.

        Kun hybridi-Tojota laitettiin talviautotestiin muiden fossiilipolttimien kanssa, ja se sattui sitten pesemään kaikki muut fossiilipolttimet, niin nyt vaahdotaan siitä, että hybridi-Tojotajhan onkin hybridiauto ja siitä syystä ylivertainen tässä porukassa.

        Nyt kaikkien kiihkomielisten Skoda-miesten pitäisi pystyä sopimaan siitä, onko hybridi-Tojota pelkkä fossiilipoltin vai hybridiauto. Minä kyllä tiedän vastauksen, mutta saavathan muutkin yrittää selvittää asian.


      • Anonyymi

        Kovasti se TM yritti pudottaa Corollan pisteitä jättämällä tällä kertaa kulutuksen ja päästöt mittaamatta, muta silti Corolla voitti. Kaikkina aikaisempina vuosina kulutus ja päästöt on mitattu. Tuon Corolla-mallin viranomaisten vahviostama päästöarvohan on paljon pienempi kuin yhdelläkään noilla muilla vertailussa mukana olleella autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti se TM yritti pudottaa Corollan pisteitä jättämällä tällä kertaa kulutuksen ja päästöt mittaamatta, muta silti Corolla voitti. Kaikkina aikaisempina vuosina kulutus ja päästöt on mitattu. Tuon Corolla-mallin viranomaisten vahviostama päästöarvohan on paljon pienempi kuin yhdelläkään noilla muilla vertailussa mukana olleella autolla.

        Ei, vaan juuri Toyotan suurien kylmäpäästöjen ja -kulutuksen takia ei mitattu. Talvivertailuissa ei ennenkään ole saanut lisäpisteitä absoluuttisesta kulutuksen pienuudesta, vaan on rankaistu kulutuksen lisääntymisestä kylmässä lämpimään verrattuna.


    • Anonyymi

      Toyota Corolla Hybridillä oli mukava ajella talvista tietä. On se voittonsa ansainnut.

      • Anonyymi

        Juu, vettä sataa ja tuulee kovin, lumesta ja jäästä ei tietoakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, vettä sataa ja tuulee kovin, lumesta ja jäästä ei tietoakaan.

        Täällä on 64cm lunta ja jäätäki järvissä.
        Pakkasta kovimmillaan -29


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on 64cm lunta ja jäätäki järvissä.
        Pakkasta kovimmillaan -29

        Lähes 50 % uusista autoista rekisteröitiin viime vuonnakin Uudellamaalla. Lämmityslaitteen nopeus, lumisen ylämäen nousu tai lumisen radan ajaminen eivät ole niitä auton tärkeimpiä ominaisuuksisia tai käyttötarkoituksia. Porojakaan ei tarvitse väistellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes 50 % uusista autoista rekisteröitiin viime vuonnakin Uudellamaalla. Lämmityslaitteen nopeus, lumisen ylämäen nousu tai lumisen radan ajaminen eivät ole niitä auton tärkeimpiä ominaisuuksisia tai käyttötarkoituksia. Porojakaan ei tarvitse väistellä.

        Kainuu 0,7 %
        Lappi 2,5 %


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, vettä sataa ja tuulee kovin, lumesta ja jäästä ei tietoakaan.

        Täällä on 120 cm lunta mutta ei se Corollan menoa haittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on 120 cm lunta mutta ei se Corollan menoa haittaa.

        Otan osaa, jokainen voi valita asuinpaikkansa.


      • Anonyymi

        Kunhan ei tarvitse jarruttaa niin että toinen rengas on liukkaalla ja toinen pitävällä pinnalla, voi mennä nimittäin pitkäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa, jokainen voi valita asuinpaikkansa.

        Rollan 12 cm maavara riittää hyvin 120 cm hangessa !!


    • Anonyymi

      Jäikö nelivedotkin jälkeen perus suomalaisen tojosta etenemisessä?

    • Anonyymi

      Oikeastaan sähköhybridit kuuluvat sähköauto ryhmään eikä polttomoottoreiden sekaan. Suurin osahan ajetaan sähköllä !

      • Anonyymi

        Voi voi, yrittäjää ei laiteta.


    • Anonyymi

      Vapisuttaa, tärisyttää, hiottaa.

      • Anonyymi

        Vapinaan ja tärinään voisi ehkä auttaa Tojosi renkaiden tasapainotus. Hikoilusi voi viitata sydämen vajaatoimintaan tai krapulaan.


    • Anonyymi

      Hauska aloitus. Vain "Ylivoimaisesti", mielestäni kymmenyksen ero on pienin mahdollinen ero??

      • Anonyymi

        Huikea ero, varsinkin henkisesti. Toyota nyt on vaan niin ylivoimainen.


    • Anonyymi

      Olikohan Corollassa jokin muu kuin vakioalusta, kun mitatun ja ilmoitetun maavaran ero oli 15 mm?

    • Anonyymi

      Corollalta suuri saavutus. Voitti maailman suurimman talviautovertailun. TM:n kannessahan luikee. Maailman suurin talviautovertailu.

      • Anonyymi

        Napapiirin pohjoispuolella ei ole paljon elämää, muutama poro ja hullu lappalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Napapiirin pohjoispuolella ei ole paljon elämää, muutama poro ja hullu lappalainen.

        ..............ja liittyy testiin, siis mten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ..............ja liittyy testiin, siis mten?

        Napariirin pohjoispuolella ei ajella kuin Pohjoismaiden Lapissa, Siperiassa, Pohjois-Alaskassa, aivan Pohjois-Kanadassa ja Grönlannissa. Kyllä autot kannattaa rakentaa näille lähes asumattomille alueille sopiviksi. Missähän noista alueista etuvetoiset pikkuautot ovat suosittuja?


    • Anonyymi

      Corolla touringiin 40 mm korkeampi alusta niin jopa olisi unelma käyttöauto suomeen.

      • Anonyymi

        Mites neliveto? Vajaavetoinen jää talvella kiinni mökkitielle takuuvarmasti olkoon maavara mikä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites neliveto? Vajaavetoinen jää talvella kiinni mökkitielle takuuvarmasti olkoon maavara mikä tahansa.

        RAV4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4

        https://youtu.be/so8JLIYc1yU

        Tuosta voi katsoa millainen vitsi on ravin "neliveto". Jää heti kiinni jos etupyörän alla on liukasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://youtu.be/so8JLIYc1yU

        Tuosta voi katsoa millainen vitsi on ravin "neliveto". Jää heti kiinni jos etupyörän alla on liukasta.

        Kannatta katsoa videon jatko-osat niin näkee miten sillä oikeasti ajetaan. Rullien päällä ei todellisuudessa aja kukaan.


    • Anonyymi

      Vapisuttaa.

    • Anonyymi

      Mulla vähän säälittää ne itäautokuskit jotka teippailevat chiquita-laatikon pahveja skootiensa keulaan saadakseen edes pientä lehmänhenkäystä fossiilipikkuturpon koneesta. Taitaa tulla enemmän öljyn katkua.
      Toyota lämpenee nopeasti miellyttävään lämpötilaan ja ajaminen on yhtä juhlaa, hiljainen ja suuntavakaa.

    • Anonyymi

      Mazda 3 voitti ylivoimaisesti Corolla Touring Hybridin Ruotsin Vi Bilägare talviautotestissä 2020. Joten Corolla kohtasi parempansa. Kolmosta ei ollut TM talviautotestissä mutta Toyotan harmiksi ruotsalaiset otti Mazda 3:n testiin.

      Mazdalle ykkössija ja Toyota jätetiin toiseksi. TM testissä olivat jaetulla ykkössijalla pisteissä, Vi Bilägare testissä Mazda voitti selvästi pisteissä.

      • Anonyymi

        Taas näitä hevosmiesten juttuja. Hepo hirnahtaa kun päästää Corollan Hybridivoimalinjan valloilleen vaikka ei olis volttilähtö niin voltteja käytetään.


    • Anonyymi

      Corollan melu ylittää kilpailoiden melun kesät talvet YLIVOIMAISESTI.

      • Anonyymi

        Corolla on YLIVOIMAISESTI paras auto myös talvella.


    • Anonyymi

      Ei ollut ensimmäinen kerta kun Toyota voitti TM talvitestin. Toyotan vuosikymmenten talvitestaus tuottaa iloa pohjoismaalaisille ja ympäri maailman kylmille alueille.
      Toyota jyrää myös lämpimissä maissa, eniten myyty auto!

    • Anonyymi

      Toyotan hurjaa ja jatkuvaa menestystä talviautovertailussa:

      Ykköseksi nousi Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen.

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c30c3f8d-f3af-4c96-8bdf-26d08f555df5

      https://autotoday.fi/japanilaiset-autot-karjessa-tmn-talviautovertailussa/

      Hurjaa menestystä myös aiemmin:

      TM Talviauto 2016:

      Näin kirjoittaa Tekniikan Maailma 10.2.2016.

      "Jotta nelivedon ja kaksivedon erot saataisiin näkyviin selvästi, mukaan otettiin verrokiksi jo aiemmin hyväksi talviautoksi todettu Toyota Auris Hybrid."

      "Kaksivetoinen verrokki Toyota Auris osoittautui monessa suhteessa tasaveroiseksi kilpailijaksi nelivedoille. Jopa hallittavuuskokeissa se oli muutamia nelivetoja nopeampi. Ainoastaan etenemiskykykokeissa se oli selvä altavastaaja."

      https://tekniikanmaailma.fi/tm-talviauto-2016-on-valittu/

      Aiemmat menestykset:

      Aurisin sijoituttua vertailun (TM 4/2013) kakkoseksi Tekniikan Maailman kirjoitti: ”hybridien talviominaisuuksien oivallisuus tuli taas kerran todistettua”.

      2013 Auris sijoittui vertailun kakkoseksi
      2011 Toyota Auris Hybrid kuului kärkikolmikkoon
      2010: Toyota Prius voitti ja lämmityslaitetta kehuttiin

      • Anonyymi

        Vielä kun olisi lunta, jäätä tai pakkasta.


    • Anonyymi

      Toyota voitti ja Iivo Niskanen voitti ! Kaksoisvoitto !

      • Anonyymi

        Mutta kun se on Toyota, eihän sillä kehtaa ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun se on Toyota, eihän sillä kehtaa ajaa.

        Mitenpä se tuommoinen köyhä louskuttaja millään ajaa, kolmirattaisella korkeintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenpä se tuommoinen köyhä louskuttaja millään ajaa, kolmirattaisella korkeintaan.

        3000 euron Corolla 60 kk sopparilla on tosi rahamiesten peli.


    • Anonyymi

      Erinomainen aloitus. Siinä on kerrottu Toyotan upea historiakin TM:n talvivertiluissa.

      • Anonyymi

        Kaikki pisteet menevät Toyotan hybridille myös talviautovertailuissa.


    • Anonyymi

      Säälittävää, että suomalaiset käyttävät vähät rahansa ja ottavat vielä velkaa saadakseen ruostuvan ja meluavan Corollansa.

    • Anonyymi

      Lunta ja pakkasta Lapissa riittää. Lapin yleisimmät autot ovat Toyotia.
      Lapissa ei ole varaa jöödö jollain vaggineella tienposkeen pakkasella, sen takia kansa luottaa Toyotaan. Onhan se kaikkien testien mukaan paras talviauto, kysykää vaikka TM:stä.

      • Anonyymi

        Milloin Lapissa on alettu ostelemaan uusia autoja?


    • Anonyymi

      Enpä ole tiennytkään, että Toyotan hybridit ovat noin upeita talviautoja kuten aloituksesta ilmenee.

      • Anonyymi

        Monena vuonna on saavutettu testin voitto tai muu kärkisija.


    • Anonyymi

      Jaa että voitti vai ... no sepä hyvä ... en ollut kuullutkaan ... ei tule enää lehtiä luettua ja netissäkin käyn hyvin harvoin.

      • Anonyymi

        Toyota, tuo sähköautoilun uranuurtaja, pääsi yllättämään.

        Toisaalta auto on eniten myyty auto koko maailmassa ja Toyota on arvokkain autobrändi,. Tallaiset saavutukset eivät tule tyhjästä.

        Lisäksi on autojen kestävyys ja luotettavuus ovat huippuluokka. Ja nyt myös talviominaisuudet ovat paremmat kuin kilpailijoilla.


    • Anonyymi

      Vakuuttavan hyvä, Toyota Corolla Hybrid 2.0. Ei mikään mopo vaan kunnon kone.

      • Anonyymi

        Pappacorolla on tehty mopoksi, ettei lähde papalta lapasesta.

        Corolla Touring Sports sporttisella sedan -korilla kiihtyy nollasta sataan 11,0 sekunnissa tohjon lupausten mukaan. Tosielämässä varmaan 12 s lähempänä totuutta, jos vanhat merkit paikkansa pitää.

        Ja tuo siis tehokkaimmalla saatavilla olevalla versiolla.


      • Anonyymi

        Höpö höpö tässähän oli vertailussa vain muutama viime vuonna markkinoille tullut malli suurinosa pikkukotteroita. Todelliset talviautot löytyvät ihan muualta. Riisipussiko paras talviauto, hah.


    • Anonyymi

      Ei huono. Aika hyvä.

    • Anonyymi

      Aloitus kertoo, että Toyota on erinomainen talviauto.

      • Anonyymi

        Tuhannet suomalaiset ovat valinneet tm talvitestivoittajan eli Corollan.


    • Anonyymi

      "Ainoastaan etenemiskykykokeissa se oli selvä altavastaaja"
      Tuon saman jokainen on todennut myös jokapäiväisessä liikenteessä.

      • Anonyymi

        Ei oleogelma, päin vastoin, täytyy pidätellä pyyteetöntä 184 hevosen voimaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oleogelma, päin vastoin, täytyy pidätellä pyyteetöntä 184 hevosen voimaa!

        Hyvä, kaasupoljinhan voi jumittua.


    • Anonyymi

      Aloitus kertoo erinomaisesta talviautomerkistä.

      • Anonyymi

        Hyvä talviauto -10°C pakkaseen saakka. Sitä kylmemmässä heikko tai kelvoton!


      • Anonyymi

        Se riippuvuosittaisesta kattauksesta, eli mitä sattuu mukaan.
        Skoda Octavia voitti 2021 talvivertailun ja mukana oli mm. yli 65ke maksava RAV joka hävisi melkein puolet halvemmalla Skodalle.


    • Anonyymi

      Lapin Kansassa juttu kun jo hybridi corolla kuusi kertaa hinattu merkkiliikkeeseen ja vika ei poistu..Laatua?

      totta se merkkiliike antaa ilmaisen sijais skodan korjaamisen ajaksi?

      • Anonyymi

        Skoooda, hihii hohhhohoo hhehheee....


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kukaan ei voi valittaa Toyoptan talviominaisuuksista, koska niissä ei ole mitään valitettavaa.

    • Anonyymi

      Lue aloitus huolella.

    • Anonyymi

      Tojo 9 Mazda 8,9 melkoista "ylivoimaa "

    • Anonyymi

      Tämä oli hyvä ja ennakoitu uutinen. Toyota on lämmin auto talvella.

    • Anonyymi

      Juurikin näin voi käydä.

    • Anonyymi

      Nyt on talvi ja Toyotalla on mukava ajella kun ei tarvii sählätä jatkojohtojen kanssa.

    • Anonyymi

      Jälleen kerran Toyota Hybrid valittiin parhaaksi.

    • Anonyymi

      Paras talviauto löytyi – TM:n testissä kaksoisvoitto Japaniin

      Tekniikan Maailman talviautotestin voitto meni Japaniin. Tekniikan Maailma -lehti on jälleen valinnut TM Talviauton. Tänä vuonna kärjessä oli kaksi japanilaista autoa.

      Ykköseksi nousi Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen.

      • Anonyymi

        Niinköhän oli viimeisimmässä talviautovertailussa? Epäilen?


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      5480
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      224
      2795
    3. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      41
      2445
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      43
      2151
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      33
      2106
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1727
    7. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      13
      1500
    8. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1370
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

      Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      164
      1302
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      65
      1267
    Aihe