....TM:n talviautovertailun. Täysin ylivoimaisesti!!
Ykköseksi nousi Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c30c3f8d-f3af-4c96-8bdf-26d08f555df5
https://autotoday.fi/japanilaiset-autot-karjessa-tmn-talviautovertailussa/
Hurjaa menestystä myös aiemmin:
TM Talviauto 2016:
Näin kirjoittaa Tekniikan Maailma 10.2.2016.
"Jotta nelivedon ja kaksivedon erot saataisiin näkyviin selvästi, mukaan otettiin verrokiksi jo aiemmin hyväksi talviautoksi todettu Toyota Auris Hybrid."
"Kaksivetoinen verrokki Toyota Auris osoittautui monessa suhteessa tasaveroiseksi kilpailijaksi nelivedoille. Jopa hallittavuuskokeissa se oli muutamia nelivetoja nopeampi. Ainoastaan etenemiskykykokeissa se oli selvä altavastaaja."
https://tekniikanmaailma.fi/tm-talviauto-2016-on-valittu/
Aiemmat menestykset:
Aurisin sijoituttua vertailun (TM 4/2013) kakkoseksi Tekniikan Maailman kirjoitti: ”hybridien talviominaisuuksien oivallisuus tuli taas kerran todistettua”.
2013 Auris sijoittui vertailun kakkoseksi
2011 Toyota Auris Hybrid kuului kärkikolmikkoon
2010: Toyota Prius voitti ja lämmityslaitetta kehuttiin
Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid voitti ylivoimaisesti...
187
1641
Vastaukset
- Anonyymi
V..tu vapisuttaa ja tärisyttää. Hiottaaki.
- Anonyymi
Kansansuosio on selvästikin ansaittua, kirjoittaa TM.
- Anonyymi
Lopputulos on hieno talviauto, kirjoittaa TM.
- Anonyymi
Olen ajanut tuolla autolla syyskuusta asti Lapissa niin tiesin, että se tulee voittamaan.
- Anonyymi
Auto sa kympin arvosanat hallittavuudesta ja lämmityslaitteesta, kirjoittaa TM.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto sa kympin arvosanat hallittavuudesta ja lämmityslaitteesta, kirjoittaa TM.
Täysin aiheellisesti !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto sa kympin arvosanat hallittavuudesta ja lämmityslaitteesta, kirjoittaa TM.
Entäs väistökokeesta, kuis meni?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs väistökokeesta, kuis meni?
Paras hallittavuus kautta aikain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansansuosio on selvästikin ansaittua, kirjoittaa TM.
Kyllä kansa tietää. Hyvä että TM vahvisti mittauksillaan että Toyota Corolla Hybrid on paras.
- Anonyymi
Voittajan on helppo hymyillä !
- Anonyymi
Voittajan on helppo hymyillä !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ajanut tuolla autolla syyskuusta asti Lapissa niin tiesin, että se tulee voittamaan.
Minä taas tiesin kun syväkurkku paljasti ....
- Anonyymi
Just joo.... onhan se 0,1 pisteen voitto täysin ylivoimainen.....
- Anonyymi
Just joo.... onhan se 0,1 pisteen voitto täysin ylivoimainen.....
- Anonyymi
Nytkö sillä 0,1 pisteellä onkin sitten merkitystä.
- Anonyymi
Toyotan nopean lämpiamisen ja erinomaisen talviauton salaisuus lämpiämisenkin osalta on se, että se alkaa lämmittää heti sähköllä ja polttomottorilla sekä lämmönvaihtimen avulla eli käyttää pakokaasujen lämmön auton sisätilojen lämmittämiseen.
- Anonyymi
Kyllä se vaan näkyy ja tuntuu lämpiävän nopesti kun lähdin eilen autoliikkeen pihasta koeajolle. Aivan hyvä syy kaikkien muiden syiden ohella ostaa Toyotan hybridi. Miellyttävää ja hiljaista on kyyti talvirenkaillakin ja liikennevaloisssa seistään aina täysin ääneti. Olipa vastenmielistä lähteä omalla dieselilläni liikkeestä. Nyt saa diesel lähteä.
- Anonyymi
Toyotan hybridit tunnetaan kaikkialla Suomessa erinomaisina talviautoina. Siksi Helsingin Sanomien mukaan Kemijärvellä ja Pelkosenniemellä joka kolmas auto on Toyota. Toyota on siksi erittäin suosittu Lapissa, koska Lapin selkosilla tarvitaan luotettavaa ja lämmintä autoa.
- Anonyymi
Näin kirjoitettiin aikoinaan:
Sähkö, polttomottori ja lämmönvaihdin lämmittävät Toyotan hybridin todella nopeasti. Mm. näistä syistä Toyotan ybridit menestyvät talviautotesteissä ja vertailuissa. Keskitunnelissa alla olevasaa kuvassa näkyvä pakokaasujen lämmönvaihdin kuuluu edelleen kaikkien Toyotan hybridien varustukseen.
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/2015/11/Toyta_prius_halki_1-1024x683.jpg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se vaan näkyy ja tuntuu lämpiävän nopesti kun lähdin eilen autoliikkeen pihasta koeajolle. Aivan hyvä syy kaikkien muiden syiden ohella ostaa Toyotan hybridi. Miellyttävää ja hiljaista on kyyti talvirenkaillakin ja liikennevaloisssa seistään aina täysin ääneti. Olipa vastenmielistä lähteä omalla dieselilläni liikkeestä. Nyt saa diesel lähteä.
Paljonkohan olisi ollut kulutus kylmänä. Nyt ei mitattu, kun ei ollut ilmeisesti lehdellä rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin kirjoitettiin aikoinaan:
Sähkö, polttomottori ja lämmönvaihdin lämmittävät Toyotan hybridin todella nopeasti. Mm. näistä syistä Toyotan ybridit menestyvät talviautotesteissä ja vertailuissa. Keskitunnelissa alla olevasaa kuvassa näkyvä pakokaasujen lämmönvaihdin kuuluu edelleen kaikkien Toyotan hybridien varustukseen.
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/2015/11/Toyta_prius_halki_1-1024x683.jpgMiten auto, joka kulkee mainosten mukaan 50-80% ajasta sähköllä, voi lämmittää myös pakokaasujaan? Ettei kulkisi pakkasella pelkällä bensalla ja kulutus sen mukainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonkohan olisi ollut kulutus kylmänä. Nyt ei mitattu, kun ei ollut ilmeisesti lehdellä rahaa.
Toyotan pyynnöstä tätä kylmäkulutusta ei julkaistu, voittoa ei haluttu riskeerata toisarvoiseen pikku detaljiin.
- Anonyymi
Nerokas ja hyvin toimiva, luontoa säästävä, mutta äärettömän kallis ratkaisu. Ei toimi sähköautoissa ollenkaan.
Anonyymi kirjoitti:
Paljonkohan olisi ollut kulutus kylmänä. Nyt ei mitattu, kun ei ollut ilmeisesti lehdellä rahaa.
Yritän solvata Tohjoa vaikka millä mutta aina tulee turpiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonkohan olisi ollut kulutus kylmänä. Nyt ei mitattu, kun ei ollut ilmeisesti lehdellä rahaa.
Lehti sai hyvät rahat kun ei mitannut !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten auto, joka kulkee mainosten mukaan 50-80% ajasta sähköllä, voi lämmittää myös pakokaasujaan? Ettei kulkisi pakkasella pelkällä bensalla ja kulutus sen mukainen.
Lämmittää pakokaasujen 20 --50 % tehollisarvoilla. Lämmönvaihdin on niin tehokas että -30 C pakkasella pitää puoliteholla kabiinin lämpimänä.
- Anonyymi
Lämpiäminen onkin todella tärkeää jos ei pukeudu kelin mukaan. Itse en ole koskaan palellut autossa, en missään. Osaan pukeutua.
Nämä talvitesti kertovat tilanteen vain tietyiltä osa-alueilta ja hyvin erilaisten autojen kesken. Ihan kivat testit, mutta vertailu toisiin aika teennäistä ja turhaa.- Anonyymi
...turhaahan se, mutta vain silloin kun Toyota voittaa.
- Anonyymi
Ketä kiinnostaa sinun pukeutuminen. Eikö oma merkki pärjännyt vai miksi pitää selittää?
- Anonyymi
Täytyy onnitella tojoa vertailuvoitosta. Tuli mulle vähän puskista. Reilun pelin sääntöjä noudattavana en ala nillittämään vaan annan Corollalle sen ansaitseman arvostuksen.
Onnea vertailuvoitosta.- Anonyymi
Teroilla on se viimekesän 0,1 pisteen häviö nyt muuttunut kummasti ylivoimaiseksi voitoksi..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teroilla on se viimekesän 0,1 pisteen häviö nyt muuttunut kummasti ylivoimaiseksi voitoksi..
Volkkari ja skoda ei mitalisijoille..nytkö harmittaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teroilla on se viimekesän 0,1 pisteen häviö nyt muuttunut kummasti ylivoimaiseksi voitoksi..
Onhan tuo todella suuri Voitto. Suomessa vuoden autoksi valittu Skoda Kamiq osottautui täysin kelvottomaksi talveen. Siinä nähtiin, että kyllä kansa tietää! TOYOTA on ainut automerkki mikä soveltuu Suomen talveen. Skodan tuonti pitäisi oikeastaan kieltää lailla. Suomessa on kuitenkin talvi. Tämä pitäisi ottaa huomioon. Siksi Toyota Corolla on ainut järkevä tuossa kokoluokassa. Se on hyvä etenemään huonosti auratuilla teillä. Pärjää lähes kaikille nelivedoille hyvin siinä ominaisuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teroilla on se viimekesän 0,1 pisteen häviö nyt muuttunut kummasti ylivoimaiseksi voitoksi..
Skoda-nössölle se viimekesäinen 0,1 pisteen voitto oli ylivoimainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuo todella suuri Voitto. Suomessa vuoden autoksi valittu Skoda Kamiq osottautui täysin kelvottomaksi talveen. Siinä nähtiin, että kyllä kansa tietää! TOYOTA on ainut automerkki mikä soveltuu Suomen talveen. Skodan tuonti pitäisi oikeastaan kieltää lailla. Suomessa on kuitenkin talvi. Tämä pitäisi ottaa huomioon. Siksi Toyota Corolla on ainut järkevä tuossa kokoluokassa. Se on hyvä etenemään huonosti auratuilla teillä. Pärjää lähes kaikille nelivedoille hyvin siinä ominaisuudessa.
Ei täällä Etelä-Suomessa ole talvesta tietoakaan. Siksi täällä pärjää Skodalla hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuo todella suuri Voitto. Suomessa vuoden autoksi valittu Skoda Kamiq osottautui täysin kelvottomaksi talveen. Siinä nähtiin, että kyllä kansa tietää! TOYOTA on ainut automerkki mikä soveltuu Suomen talveen. Skodan tuonti pitäisi oikeastaan kieltää lailla. Suomessa on kuitenkin talvi. Tämä pitäisi ottaa huomioon. Siksi Toyota Corolla on ainut järkevä tuossa kokoluokassa. Se on hyvä etenemään huonosti auratuilla teillä. Pärjää lähes kaikille nelivedoille hyvin siinä ominaisuudessa.
Tero Tero äläpäs nyt viitsi valehdella Skoda Kamic julistettiin hyväksi talviautoksi parasta antia ajaa ja mukava jousitus ja lämmityslaite ihan kärkikastia..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tuo todella suuri Voitto. Suomessa vuoden autoksi valittu Skoda Kamiq osottautui täysin kelvottomaksi talveen. Siinä nähtiin, että kyllä kansa tietää! TOYOTA on ainut automerkki mikä soveltuu Suomen talveen. Skodan tuonti pitäisi oikeastaan kieltää lailla. Suomessa on kuitenkin talvi. Tämä pitäisi ottaa huomioon. Siksi Toyota Corolla on ainut järkevä tuossa kokoluokassa. Se on hyvä etenemään huonosti auratuilla teillä. Pärjää lähes kaikille nelivedoille hyvin siinä ominaisuudessa.
Höpö höpö eihän kamiq ollut edes mukana
- Anonyymi
Testin arviosta käy ilmi, että Volkkari on palannut mm. valojen suhteen juurilleen eli kulpan aikoihin. Silloin piti arvuutella tuleeko vastaan auto vai hirvi!!! Toisin kuin trollit täällä ovat aina väittäneet, Toyotan hallittavuus on erinomaisella tasolla.
- Anonyymi
Toyotalla uusi malli, VAG:illa vanhat. Katotaan uusiksi, kun mallistot samalla viivalla.
- Anonyymi
On siinäkin selitys.
- Anonyymi
Vähän epätoivoisesti TM yrittää jo kastella uusia lukijoita. Kulutusta ei mitattu, olis paljastunut höpöhybridin karmea kulutus. Yleensähän näissä testeissä kärjessä on aina sillä hetkellä suosituimmat autot.
- Anonyymi
Katso se kulutus monista, monista muista testeistä. Kulutus liikku sekä taajamassa että maantiellä 4 -5 l välillä/100 km tuolla samalla Corollalla.
- Anonyymi
Älä valehtele. Miksi valehtelet?
Tässä on tuore testi samasta autosta ja sen kulutuksesta:
Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso se kulutus monista, monista muista testeistä. Kulutus liikku sekä taajamassa että maantiellä 4 -5 l välillä/100 km tuolla samalla Corollalla.
Mutta mutta ne ei olleet talvi testejä kyllä tojotan hybridillekin pakkasessa bensa maistuu..
- Anonyymi
Tuossa aloituksessa yllätti minut tuo upea Toyotan hybridien menestys aiemmissa talvitesteissä.
- Anonyymi
Toyotan suurin ongelma oli taas rengasmelu. Kiitos, ei jatkoon.
- Anonyymi
Kyllä. Joku moittimisen aihe täytyy löytyä. Vaikka väkisin. Vuosia sitten Rolls Roycen koeajossa moitittiin sitä että kojelaudassa olevan kello tikitti häiritsevästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Joku moittimisen aihe täytyy löytyä. Vaikka väkisin. Vuosia sitten Rolls Roycen koeajossa moitittiin sitä että kojelaudassa olevan kello tikitti häiritsevästi.
Melu seuraa aina ja se on todella ärsyttävä ominaisuus.
- Anonyymi
Volkkaria ja skodaahan tuossa moitittiin rengasmelun osalta..ainakin mitä itse luin testiä
- Anonyymi
Volkkaria ja skodaahan tuossa moitittiin rengasmelusta eikä Toyotaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melu seuraa aina ja se on todella ärsyttävä ominaisuus.
Nimenomaan, mutta rengasmelu seuraa renkaita. Tiedoksi että kitkarenkaat ovat hiljaisemmat kuin nastarenkaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkkaria ja skodaahan tuossa moitittiin rengasmelusta eikä Toyotaa.
Ei Toyotan melu jäänyt huomioimatta, mutta kaupallisista syistä käytettiin käänteistä, siloiteltua ilmausta:
"Toyotassa ei mikään harmita, mutta mikään osa-alue ei myöskään yllä täyteen kymppiin. Vahvin ominaisuus on mukava jousitus, joka on hyvällä pinnalla myös hiljainen. Kukaan ei moittinut ohjaustuntoa, vaikkei ohjaus ylläkään aivan parhaiden tasolle."
- Anonyymi
Kuski Tojossa vaan lämpenee, kun joutuu jatkuvasti ohjaamaan.
- Anonyymi
Etkä lukenut, että hallittavuus Corollassa erinomainen.
- Anonyymi
Kyllä ottaa päähän! T. Skoda-Jorma
- Anonyymi
Toyotaa tullaan myymään 7.600 autoa enemmän kuin toiseksi tulevaa tänä vuonna. Se on yhtä suuri ero kuin koko Skodan vuosimyynti.
- Anonyymi
Todellisuudessa Toyotaa myydään yli kymmenentuhatta autoa enemmän kuin toiseksi tulevaa. Toiseksi ja kolmanneksi tulevia myydään yhteensä vähemmän kuin Toyotaa. Saksassa Toyotan myynnin kasvu on useita kymmeniä prosentteja. Voi olla eniten myyty merkki Saksassakin.
- Anonyymi
Lämmityslaitearvostelu antoi Corollalle 0,4 pistettä enemmän kuin Mazdalle. Ilman sitä Mazda olisi voittanut 0,3 pisteellä. Jokainen voi arvioida lämmityslaitteen merkityksen omassa käytössä.
- Anonyymi
" Lämmityslaitearvostelu antoi Corollalle 0,4 pistettä enemmän kuin Mazdalle. Ilman sitä Mazda olisi voittanut 0,3 pisteellä. Jokainen voi arvioida lämmityslaitteen merkityksen omassa käytössä. "
Täällä takametsissä autojen tärkein ominaisuus on hyvä käynnistyvyys kylmänä ja tehokas ja nopea lämmityslaite. Olen käytännössä todennut, että hybridi-Tojota on aivan pistämätön näissä jutuissa. Siksi se soveltuukin hyvin talvikäyttöön pitkille ajomatkoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Lämmityslaitearvostelu antoi Corollalle 0,4 pistettä enemmän kuin Mazdalle. Ilman sitä Mazda olisi voittanut 0,3 pisteellä. Jokainen voi arvioida lämmityslaitteen merkityksen omassa käytössä. "
Täällä takametsissä autojen tärkein ominaisuus on hyvä käynnistyvyys kylmänä ja tehokas ja nopea lämmityslaite. Olen käytännössä todennut, että hybridi-Tojota on aivan pistämätön näissä jutuissa. Siksi se soveltuukin hyvin talvikäyttöön pitkille ajomatkoille."Täällä takametsissä autojen tärkein ominaisuus on hyvä käynnistyvyys kylmänä ja tehokas ja nopea lämmityslaite. "
Taas niin trollaus ettei mitään rajaa. Täysin hukkaan heitetty höpötys. Kaikki autot lähtevät käyntiin kylmällä kelillä ja Webasto takaa sen että auto on lämmin jo ennenkuin kuski astuu autoon sisään. Vain vajaisiin autoihin tottunut voi pitää noita millään tapaa tärkeinä. Vajaat kuskit ovat Tojon vimavara.
Takametsien kuningas talvella on neliveto. Sitä ei saa Corollaattoriin millään rahalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Lämmityslaitearvostelu antoi Corollalle 0,4 pistettä enemmän kuin Mazdalle. Ilman sitä Mazda olisi voittanut 0,3 pisteellä. Jokainen voi arvioida lämmityslaitteen merkityksen omassa käytössä. "
Täällä takametsissä autojen tärkein ominaisuus on hyvä käynnistyvyys kylmänä ja tehokas ja nopea lämmityslaite. Olen käytännössä todennut, että hybridi-Tojota on aivan pistämätön näissä jutuissa. Siksi se soveltuukin hyvin talvikäyttöön pitkille ajomatkoille.Siellä ei uusia autoja ostella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Lämmityslaitearvostelu antoi Corollalle 0,4 pistettä enemmän kuin Mazdalle. Ilman sitä Mazda olisi voittanut 0,3 pisteellä. Jokainen voi arvioida lämmityslaitteen merkityksen omassa käytössä. "
Täällä takametsissä autojen tärkein ominaisuus on hyvä käynnistyvyys kylmänä ja tehokas ja nopea lämmityslaite. Olen käytännössä todennut, että hybridi-Tojota on aivan pistämätön näissä jutuissa. Siksi se soveltuukin hyvin talvikäyttöön pitkille ajomatkoille."Siksi se soveltuukin hyvin talvikäyttöön pitkille ajomatkoille."
Sun logiikan puute on saavuttanut eeppisyyden rajan. Sulla on ollut monia vuosia aikaa rakentaa tätä tarinaa. Kaikki kunnia sille mutta sun kivi on vierinyt väärään suuntaan. Sinne Pölhölän kylän suunnalle.
"Täällä takametsissä autojen tärkein ominaisuus on hyvä käynnistyvyys kylmänä ja tehokas ja nopea lämmityslaite. "
Kun kuitenkin jokainen auto käynnistyy kaikissa Suomen pakkasissa ja tojo polttaa bensaa ekoilla kilsoilla tuottaakseen lämpöä sähköllä.
Tämä kaikki on vain saivartelua josta tämä hyväkäs elää Kerron tämän koska tiedän tämän hyväkkään tarpeet.
Säälin sinua.
- Anonyymi
Olin kaverin uuden Corollan kyydissä. Oli sadekeli ja pitkänkin matkan jälkeen sivuikkunat vielä huurussa.
- Anonyymi
Älä valehtele.
- Anonyymi
Volvo voitti!
Tojot eivät päässeet edes testiin. Epäkelpoja kun ovat talviajoon. Tosin Tojopappa makuuttaa autoaan tallissa talvet .- Anonyymi
Ihmisparka. Täysin sekaisin.
- Anonyymi
Voitti ylivoimaisesti??? Toyota ei saanut pistettäkään enemmän kuin Mazda. Voitto meni Corollalle pelkästään painotusten ansiosta. Jos painottaa enemmän ajo-ominaisuuksia, Mazda voittaja. Jos painottaa lämmityslaitetta kuten TM, Corolla voittaa.
1. Toyota ja Mazda 62p
2. DS ja BMW 60p
3. Skoda 59p - Anonyymi
Lämmityslaitetestit tehtiin - 4 C ja - 7 C pakkasissa. Niissä ei tule vielä esiin auton korien lämpöeristysten erot. Kyllä jo yli - 25 C kertoisi totuuden, missä varpaat kylmenevät ja takapenkillä palelee.
- Anonyymi
Niin, silloin olisi tullut selvemmin esiin tuo Corollan lämmityslaitteen teho.
- Anonyymi
Tosiaan Toyota ja Mazda tasapisteissä ennen painotuksia.
Mazda hävisi lämmityslaitteessa, siitä voi miettiä miten kriittistä on alkaako puhaltamaan lämmintä 3 vai 4min kuluttua.
Toyota hävisi Mazdalle etenemiskyvyssä ja jarrujen toiminnassa, eli Toyotalla jää hankeen kun Mazda vielä etenee tai Toyota on ojassa äkillisessä jarrutustilanteessa kun Mazda pysyy hallinnassa.
Jokainen voi itse päätellä mitä haluaa painottaa.- Anonyymi
Tojoa taas kehuttiin mutkatiellä ajettavuudesta,on sekin aika tärkeää.
Nooh..ei nuista huonoja autoja ole mikään mutta yksi voitti.
- Anonyymi
Tässä talviautovertailussa moitittiin volskun ja skodan rengasääniä.
Joko nuita Vw-konsernin tekeleitä vaivaa äänieristyksen puute.. noo.. halpuuttavat kaikkea.. Jättävät lämmityslaitteenkin vajaatehoseksi. Valotkin kehnot.- Anonyymi
Kumpikikin olivat pikkuautoluokan cross-overeita, joten ei liene yllätys, että melun vaimennykseen ei hirveästi ole panostettu. Kuitenkin molemmat on mitattu kesäoloissa selvästi hiljaisemmiksi kuin uusi Corolla.
- Anonyymi
Muutaman minuutin hitaampi lämmityslaite ei haittaa Etelä-Suomessa montaa päivää vuodessa mutta kova melu haittaa 365 päivää.
- Anonyymi
Tässä talviautovertailussa moitittiin volskun ja skodan rengasääniä.
Joko nuita Vw-konsernin tekeleitä vaivaa äänieristyksen puute. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä talviautovertailussa moitittiin volskun ja skodan rengasääniä.
Joko nuita Vw-konsernin tekeleitä vaivaa äänieristyksen puute.Toyotan kovaa rengasmelua karkealla pinnalla moitittiin. Missä Hanko-Hyvinkää-Porvoo linjan sisäpuolella on muunlaisia tienpintoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan kovaa rengasmelua karkealla pinnalla moitittiin. Missä Hanko-Hyvinkää-Porvoo linjan sisäpuolella on muunlaisia tienpintoja?
Miksi puuttui taulukko autoissa olleista rengasmerkeistä ja -malleista. Oleellinen tieto kun arvostellaan ajettavuutta, hallitavuutta, etenemiskykyä, jarrutusmatkoja, melua yms.
- Anonyymi
Toyotan melua ei talvitestissä moitittu
Minua ainakin haittaavat äänet päässäni 365 päivänä vuodessa ja käskevät kirjoittelemaan tänne 18-20 h/vrk mitä mielettömimpiä väitteitä ja solvauksia Tohjotasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan melua ei talvitestissä moitittu
Nokian kitkat ei ole kovin meluisat, enempi hiljaiset !
- Anonyymi
Tänä vuonna jätettiin tarkoituksella mittaamatta (tai arvostelematta) kylmäkulutukset ja kylmäpäästöt jotta Corolla saatiin voittajaksi.
Linkistä löytyy C-HR:n karseat päästöt vuodelta 2017:
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue1402/page742060/3ff1ce72bba898f49a510b3e97a3d5bd.jpg- Anonyymi
Luotitko, että kukaan ei katsoisi. Linkistä ilmenee että C-HR:n kylmäkulutus oli siellä pienimpien joukossa.
Hyödysuhdekin eli energian hyväksikäyttö oli toiseksi paras. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luotitko, että kukaan ei katsoisi. Linkistä ilmenee että C-HR:n kylmäkulutus oli siellä pienimpien joukossa.
Hyödysuhdekin eli energian hyväksikäyttö oli toiseksi paras.yli 11 litraa ja sillä sijoittui keskikastiin, ei yksi pienimmistä.
Eipä vedetä noin härskisti kotiinpäin. - Anonyymi
Tuossa on lisää faktaa ToyotaC-HR:n kovista häkä- ja hiilivetypäästöistä kylmänä:
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue1402/page742065/adf25441192e2bfb82c41b0bf62ee574.jpg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on lisää faktaa ToyotaC-HR:n kovista häkä- ja hiilivetypäästöistä kylmänä:
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue1402/page742065/adf25441192e2bfb82c41b0bf62ee574.jpg"Muutaman minuutin hitaampi lämmityslaite ei haittaa Etelä-Suomessa montaa päivää vuodessa mutta kova melu haittaa 365 päivää."
Onpas meillä taas katkeroitunut idiootti kommentoimassa. Kuvitteletko tosiaan että Corolla on vain tarkoitettu Etelä_Suomeen kun se on täällä Pohjois-Suomessa yleisin. Tyypillistä kehäkolmosen kuplassa ajattelua! Kovin heppoiset alkaa jo olemaan röllin oljenkorret. Uskottavuushan on mennyt jo ajat sitten huijaussaasteiden mukana kahden vuoden takuulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Muutaman minuutin hitaampi lämmityslaite ei haittaa Etelä-Suomessa montaa päivää vuodessa mutta kova melu haittaa 365 päivää."
Onpas meillä taas katkeroitunut idiootti kommentoimassa. Kuvitteletko tosiaan että Corolla on vain tarkoitettu Etelä_Suomeen kun se on täällä Pohjois-Suomessa yleisin. Tyypillistä kehäkolmosen kuplassa ajattelua! Kovin heppoiset alkaa jo olemaan röllin oljenkorret. Uskottavuushan on mennyt jo ajat sitten huijaussaasteiden mukana kahden vuoden takuulla.Montako uutta Corolla Hybridiä on myyty Pohjois-Suomessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Muutaman minuutin hitaampi lämmityslaite ei haittaa Etelä-Suomessa montaa päivää vuodessa mutta kova melu haittaa 365 päivää."
Onpas meillä taas katkeroitunut idiootti kommentoimassa. Kuvitteletko tosiaan että Corolla on vain tarkoitettu Etelä_Suomeen kun se on täällä Pohjois-Suomessa yleisin. Tyypillistä kehäkolmosen kuplassa ajattelua! Kovin heppoiset alkaa jo olemaan röllin oljenkorret. Uskottavuushan on mennyt jo ajat sitten huijaussaasteiden mukana kahden vuoden takuulla.Lapissa rekisteröitiin tammikuussa yhteensä 45 uutta bensakäyttöistä Toyotaa, mukana myös hybridit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yli 11 litraa ja sillä sijoittui keskikastiin, ei yksi pienimmistä.
Eipä vedetä noin härskisti kotiinpäin.Niin, ja lähes kaikilla muilla enemmän. Entä sitten??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapissa rekisteröitiin tammikuussa yhteensä 45 uutta bensakäyttöistä Toyotaa, mukana myös hybridit.
Uusi Corolla löytää sieltä vasta kolmannen omistajansa.
Anonyymi kirjoitti:
"Muutaman minuutin hitaampi lämmityslaite ei haittaa Etelä-Suomessa montaa päivää vuodessa mutta kova melu haittaa 365 päivää."
Onpas meillä taas katkeroitunut idiootti kommentoimassa. Kuvitteletko tosiaan että Corolla on vain tarkoitettu Etelä_Suomeen kun se on täällä Pohjois-Suomessa yleisin. Tyypillistä kehäkolmosen kuplassa ajattelua! Kovin heppoiset alkaa jo olemaan röllin oljenkorret. Uskottavuushan on mennyt jo ajat sitten huijaussaasteiden mukana kahden vuoden takuulla.Ei ei, kyllä meikäpoju täältä Jyväskylästä kirjoittelee sellaiseen tahtiin ettei ehdi paljoa kiinteistöjä myyskentelemään.
- Anonyymi
Kuumanakin mukahybrid kulutti peräti 6,3 litraa. Eikös ne mene aina 4 litralla?
- Anonyymi
Trollipoju_Pentti kirjoitti:
Ei ei, kyllä meikäpoju täältä Jyväskylästä kirjoittelee sellaiseen tahtiin ettei ehdi paljoa kiinteistöjä myyskentelemään.
Ei ole sitten nuppisi harhat yhtään vähentyneet. Vai että Jyväskylästä, voi sinua onnetonta, minkä äitisi teki.
- Anonyymi
Miten siellä poronhoitoalueilla arvostetaan talvikeleillä hyvää kaista-avustinta?
- Anonyymi
Siten, että se ei ainakaan väännä väkisin ojaan kuten Skodan avustin teki testin mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siten, että se ei ainakaan väännä väkisin ojaan kuten Skodan avustin teki testin mukaan.
Jos autoa ei osaa ajaa ilman kaista-avustinta, on syytä repiä ajokortti tai hankkia silmälasit.
- Anonyymi
Toyota ansaitsee erityismaininnan ison ohjaamonsa vuoksi. Siinä lämpenemistä auttaa edellisvuosinakin hyväksi osoittautunut hybridimallien pakoputkistossa oleva lämmönvaihdin.
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2020/02/17134133/talviauto-detsku-toyota-lammonvaihdin-e1581941742226-1200x800.jpg - Anonyymi
No tuossa rupusakissa oli helppo pärjätä kun ei ollut oikeita autoja joukossa.
- Anonyymi
Katohan tollo uudestaan.
- Anonyymi
Voi että säälittää nyt teitä skodisteja..ootte kyllä noloja.
Mitä sitte jos corolla voitti.
Ei nuista ole autona yksikään ihan huono - Anonyymi
Ensi vuonna ei talviautovertailussa mikään aasialainen mukahybrid juhli. Ottakaa nyt ilo irti.
- Anonyymi
Kuinka niin päättelet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka niin päättelet
Ladattavien kemut.
- Anonyymi
Oli nyt millainen talvivoittaja tahansa, niin 12 cm maavaralla ei mennä pohjamuoveja rikkomatta samoihin paikkoihin kuin 18 cm maavaralla.
- Anonyymi
Marketin piha on hyvin aurattu.
- Anonyymi
Kävin tutkimuskäynnillä Skodia myyvässä mörskässä. Siellä kaikki myyjät vapisivat tärisivät ja änkyttivät jostakin talvitestistä.
- Anonyymi
..no kerrotaan nyt sekin, että yhden Skoda-myyjän ikkunassa oli iso reikä ja tietokone siellä ulkona lepikossa. En tiedä mitä oli tapahtunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
..no kerrotaan nyt sekin, että yhden Skoda-myyjän ikkunassa oli iso reikä ja tietokone siellä ulkona lepikossa. En tiedä mitä oli tapahtunut.
On se tulevien Skodan ladattavien mallien pelko vallannut näköjään jo koko Tojoleirin.
- Anonyymi
Ainoastaan Toyota Corolla sai kiitettävän arvosanan, tasan 9, talviominaisuuksista.
- Anonyymi
TM kusetti taas tyypilliseen tapaansa, lehden kannessa lukee:
MAAILMAN SUURIN TALVIAUTOVERTAILU, testasimme perusteellisesti 13 polttomoottoriautoa, MITÄ V***UA, onko hybridi nykyään POLTTOMOOTTORIAUTO? vai tekohengitetty "ITSELATAAVA HYBRID", sillä ei väliä että voitti, mutta testi on kyseenalainen, koska kaikilla merkeillä ei ole MAAILMANLAAJUISESTI polttomoottoriautoa joka onkin HYBRIDI, saatavana että ketuttaa toi veetun manipulointi, lopetan lehden tilauksen heti tänään, sitäpaitsi tää lehti on kuivunut kuin silakka auringossa, ei enään minulle, FYI FAAN sanois ruottalainen, mut mä en kehtaa, tää oli niitti mun tilaukselle, .....le ja just maksoin tilausjakson, no seuraavaa EI TULE, myhäilköön Ruokanen vaik kuin leveesti ja kehukoon tekemisiään, pitkä taival päättyy tähän.- Anonyymi
Mikään ei tunnu hybridi-Tojotan kohdalla olevan oikein. Kun olen palstalla aiemmin kehunut hybridi-Tojotan hyviä kaupunkiominaisuuksia, niin lähes kaikki vaahtoavat silloin siitä, että Tojotajhan on kuitenkin vain fossiilipoltin.
Kun hybridi-Tojota laitettiin talviautotestiin muiden fossiilipolttimien kanssa, ja se sattui sitten pesemään kaikki muut fossiilipolttimet, niin nyt vaahdotaan siitä, että hybridi-Tojotajhan onkin hybridiauto ja siitä syystä ylivertainen tässä porukassa.
Nyt kaikkien kiihkomielisten Skoda-miesten pitäisi pystyä sopimaan siitä, onko hybridi-Tojota pelkkä fossiilipoltin vai hybridiauto. Minä kyllä tiedän vastauksen, mutta saavathan muutkin yrittää selvittää asian. - Anonyymi
Kovasti se TM yritti pudottaa Corollan pisteitä jättämällä tällä kertaa kulutuksen ja päästöt mittaamatta, muta silti Corolla voitti. Kaikkina aikaisempina vuosina kulutus ja päästöt on mitattu. Tuon Corolla-mallin viranomaisten vahviostama päästöarvohan on paljon pienempi kuin yhdelläkään noilla muilla vertailussa mukana olleella autolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovasti se TM yritti pudottaa Corollan pisteitä jättämällä tällä kertaa kulutuksen ja päästöt mittaamatta, muta silti Corolla voitti. Kaikkina aikaisempina vuosina kulutus ja päästöt on mitattu. Tuon Corolla-mallin viranomaisten vahviostama päästöarvohan on paljon pienempi kuin yhdelläkään noilla muilla vertailussa mukana olleella autolla.
Ei, vaan juuri Toyotan suurien kylmäpäästöjen ja -kulutuksen takia ei mitattu. Talvivertailuissa ei ennenkään ole saanut lisäpisteitä absoluuttisesta kulutuksen pienuudesta, vaan on rankaistu kulutuksen lisääntymisestä kylmässä lämpimään verrattuna.
- Anonyymi
Toyota Corolla Hybridillä oli mukava ajella talvista tietä. On se voittonsa ansainnut.
- Anonyymi
Juu, vettä sataa ja tuulee kovin, lumesta ja jäästä ei tietoakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, vettä sataa ja tuulee kovin, lumesta ja jäästä ei tietoakaan.
Täällä on 64cm lunta ja jäätäki järvissä.
Pakkasta kovimmillaan -29 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on 64cm lunta ja jäätäki järvissä.
Pakkasta kovimmillaan -29Lähes 50 % uusista autoista rekisteröitiin viime vuonnakin Uudellamaalla. Lämmityslaitteen nopeus, lumisen ylämäen nousu tai lumisen radan ajaminen eivät ole niitä auton tärkeimpiä ominaisuuksisia tai käyttötarkoituksia. Porojakaan ei tarvitse väistellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes 50 % uusista autoista rekisteröitiin viime vuonnakin Uudellamaalla. Lämmityslaitteen nopeus, lumisen ylämäen nousu tai lumisen radan ajaminen eivät ole niitä auton tärkeimpiä ominaisuuksisia tai käyttötarkoituksia. Porojakaan ei tarvitse väistellä.
Kainuu 0,7 %
Lappi 2,5 % - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, vettä sataa ja tuulee kovin, lumesta ja jäästä ei tietoakaan.
Täällä on 120 cm lunta mutta ei se Corollan menoa haittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on 120 cm lunta mutta ei se Corollan menoa haittaa.
Otan osaa, jokainen voi valita asuinpaikkansa.
- Anonyymi
Kunhan ei tarvitse jarruttaa niin että toinen rengas on liukkaalla ja toinen pitävällä pinnalla, voi mennä nimittäin pitkäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan osaa, jokainen voi valita asuinpaikkansa.
Rollan 12 cm maavara riittää hyvin 120 cm hangessa !!
- Anonyymi
Jäikö nelivedotkin jälkeen perus suomalaisen tojosta etenemisessä?
- Anonyymi
Oikeastaan sähköhybridit kuuluvat sähköauto ryhmään eikä polttomoottoreiden sekaan. Suurin osahan ajetaan sähköllä !
- Anonyymi
Voi voi, yrittäjää ei laiteta.
- Anonyymi
Vapisuttaa, tärisyttää, hiottaa.
- Anonyymi
Vapinaan ja tärinään voisi ehkä auttaa Tojosi renkaiden tasapainotus. Hikoilusi voi viitata sydämen vajaatoimintaan tai krapulaan.
- Anonyymi
Hauska aloitus. Vain "Ylivoimaisesti", mielestäni kymmenyksen ero on pienin mahdollinen ero??
- Anonyymi
Huikea ero, varsinkin henkisesti. Toyota nyt on vaan niin ylivoimainen.
- Anonyymi
Olikohan Corollassa jokin muu kuin vakioalusta, kun mitatun ja ilmoitetun maavaran ero oli 15 mm?
- Anonyymi
Corollalta suuri saavutus. Voitti maailman suurimman talviautovertailun. TM:n kannessahan luikee. Maailman suurin talviautovertailu.
- Anonyymi
Napapiirin pohjoispuolella ei ole paljon elämää, muutama poro ja hullu lappalainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Napapiirin pohjoispuolella ei ole paljon elämää, muutama poro ja hullu lappalainen.
..............ja liittyy testiin, siis mten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
..............ja liittyy testiin, siis mten?
Napariirin pohjoispuolella ei ajella kuin Pohjoismaiden Lapissa, Siperiassa, Pohjois-Alaskassa, aivan Pohjois-Kanadassa ja Grönlannissa. Kyllä autot kannattaa rakentaa näille lähes asumattomille alueille sopiviksi. Missähän noista alueista etuvetoiset pikkuautot ovat suosittuja?
- Anonyymi
Corolla touringiin 40 mm korkeampi alusta niin jopa olisi unelma käyttöauto suomeen.
- Anonyymi
Sellainenkin on saatavana.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/mokkitie-ei-ole-liian-pitka-tai-kuoppainen-toyota-corolla-trek/ - Anonyymi
Mites neliveto? Vajaavetoinen jää talvella kiinni mökkitielle takuuvarmasti olkoon maavara mikä tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites neliveto? Vajaavetoinen jää talvella kiinni mökkitielle takuuvarmasti olkoon maavara mikä tahansa.
RAV4
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RAV4
https://youtu.be/so8JLIYc1yU
Tuosta voi katsoa millainen vitsi on ravin "neliveto". Jää heti kiinni jos etupyörän alla on liukasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://youtu.be/so8JLIYc1yU
Tuosta voi katsoa millainen vitsi on ravin "neliveto". Jää heti kiinni jos etupyörän alla on liukasta.Kannatta katsoa videon jatko-osat niin näkee miten sillä oikeasti ajetaan. Rullien päällä ei todellisuudessa aja kukaan.
- Anonyymi
Vapisuttaa.
- Anonyymi
Mulla vähän säälittää ne itäautokuskit jotka teippailevat chiquita-laatikon pahveja skootiensa keulaan saadakseen edes pientä lehmänhenkäystä fossiilipikkuturpon koneesta. Taitaa tulla enemmän öljyn katkua.
Toyota lämpenee nopeasti miellyttävään lämpötilaan ja ajaminen on yhtä juhlaa, hiljainen ja suuntavakaa. - Anonyymi
Mazda 3 voitti ylivoimaisesti Corolla Touring Hybridin Ruotsin Vi Bilägare talviautotestissä 2020. Joten Corolla kohtasi parempansa. Kolmosta ei ollut TM talviautotestissä mutta Toyotan harmiksi ruotsalaiset otti Mazda 3:n testiin.
Mazdalle ykkössija ja Toyota jätetiin toiseksi. TM testissä olivat jaetulla ykkössijalla pisteissä, Vi Bilägare testissä Mazda voitti selvästi pisteissä.- Anonyymi
Taas näitä hevosmiesten juttuja. Hepo hirnahtaa kun päästää Corollan Hybridivoimalinjan valloilleen vaikka ei olis volttilähtö niin voltteja käytetään.
- Anonyymi
Corollan melu ylittää kilpailoiden melun kesät talvet YLIVOIMAISESTI.
- Anonyymi
Corolla on YLIVOIMAISESTI paras auto myös talvella.
- Anonyymi
Ei ollut ensimmäinen kerta kun Toyota voitti TM talvitestin. Toyotan vuosikymmenten talvitestaus tuottaa iloa pohjoismaalaisille ja ympäri maailman kylmille alueille.
Toyota jyrää myös lämpimissä maissa, eniten myyty auto! - Anonyymi
Toyotan hurjaa ja jatkuvaa menestystä talviautovertailussa:
Ykköseksi nousi Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c30c3f8d-f3af-4c96-8bdf-26d08f555df5
https://autotoday.fi/japanilaiset-autot-karjessa-tmn-talviautovertailussa/
Hurjaa menestystä myös aiemmin:
TM Talviauto 2016:
Näin kirjoittaa Tekniikan Maailma 10.2.2016.
"Jotta nelivedon ja kaksivedon erot saataisiin näkyviin selvästi, mukaan otettiin verrokiksi jo aiemmin hyväksi talviautoksi todettu Toyota Auris Hybrid."
"Kaksivetoinen verrokki Toyota Auris osoittautui monessa suhteessa tasaveroiseksi kilpailijaksi nelivedoille. Jopa hallittavuuskokeissa se oli muutamia nelivetoja nopeampi. Ainoastaan etenemiskykykokeissa se oli selvä altavastaaja."
https://tekniikanmaailma.fi/tm-talviauto-2016-on-valittu/
Aiemmat menestykset:
Aurisin sijoituttua vertailun (TM 4/2013) kakkoseksi Tekniikan Maailman kirjoitti: ”hybridien talviominaisuuksien oivallisuus tuli taas kerran todistettua”.
2013 Auris sijoittui vertailun kakkoseksi
2011 Toyota Auris Hybrid kuului kärkikolmikkoon
2010: Toyota Prius voitti ja lämmityslaitetta kehuttiin- Anonyymi
Vielä kun olisi lunta, jäätä tai pakkasta.
- Anonyymi
Toyota voitti ja Iivo Niskanen voitti ! Kaksoisvoitto !
- Anonyymi
Mutta kun se on Toyota, eihän sillä kehtaa ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun se on Toyota, eihän sillä kehtaa ajaa.
Mitenpä se tuommoinen köyhä louskuttaja millään ajaa, kolmirattaisella korkeintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenpä se tuommoinen köyhä louskuttaja millään ajaa, kolmirattaisella korkeintaan.
3000 euron Corolla 60 kk sopparilla on tosi rahamiesten peli.
- Anonyymi
Erinomainen aloitus. Siinä on kerrottu Toyotan upea historiakin TM:n talvivertiluissa.
- Anonyymi
Kaikki pisteet menevät Toyotan hybridille myös talviautovertailuissa.
- Anonyymi
Säälittävää, että suomalaiset käyttävät vähät rahansa ja ottavat vielä velkaa saadakseen ruostuvan ja meluavan Corollansa.
- Anonyymi
Lunta ja pakkasta Lapissa riittää. Lapin yleisimmät autot ovat Toyotia.
Lapissa ei ole varaa jöödö jollain vaggineella tienposkeen pakkasella, sen takia kansa luottaa Toyotaan. Onhan se kaikkien testien mukaan paras talviauto, kysykää vaikka TM:stä.- Anonyymi
Milloin Lapissa on alettu ostelemaan uusia autoja?
- Anonyymi
Enpä ole tiennytkään, että Toyotan hybridit ovat noin upeita talviautoja kuten aloituksesta ilmenee.
- Anonyymi
Monena vuonna on saavutettu testin voitto tai muu kärkisija.
- Anonyymi
Jaa että voitti vai ... no sepä hyvä ... en ollut kuullutkaan ... ei tule enää lehtiä luettua ja netissäkin käyn hyvin harvoin.
- Anonyymi
Toyota, tuo sähköautoilun uranuurtaja, pääsi yllättämään.
Toisaalta auto on eniten myyty auto koko maailmassa ja Toyota on arvokkain autobrändi,. Tallaiset saavutukset eivät tule tyhjästä.
Lisäksi on autojen kestävyys ja luotettavuus ovat huippuluokka. Ja nyt myös talviominaisuudet ovat paremmat kuin kilpailijoilla.
- Anonyymi
Vakuuttavan hyvä, Toyota Corolla Hybrid 2.0. Ei mikään mopo vaan kunnon kone.
- Anonyymi
Pappacorolla on tehty mopoksi, ettei lähde papalta lapasesta.
Corolla Touring Sports sporttisella sedan -korilla kiihtyy nollasta sataan 11,0 sekunnissa tohjon lupausten mukaan. Tosielämässä varmaan 12 s lähempänä totuutta, jos vanhat merkit paikkansa pitää.
Ja tuo siis tehokkaimmalla saatavilla olevalla versiolla. - Anonyymi
Höpö höpö tässähän oli vertailussa vain muutama viime vuonna markkinoille tullut malli suurinosa pikkukotteroita. Todelliset talviautot löytyvät ihan muualta. Riisipussiko paras talviauto, hah.
- Anonyymi
Ei huono. Aika hyvä.
- Anonyymi
Aloitus kertoo, että Toyota on erinomainen talviauto.
- Anonyymi
Tuhannet suomalaiset ovat valinneet tm talvitestivoittajan eli Corollan.
- Anonyymi
"Ainoastaan etenemiskykykokeissa se oli selvä altavastaaja"
Tuon saman jokainen on todennut myös jokapäiväisessä liikenteessä.- Anonyymi
Ei oleogelma, päin vastoin, täytyy pidätellä pyyteetöntä 184 hevosen voimaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oleogelma, päin vastoin, täytyy pidätellä pyyteetöntä 184 hevosen voimaa!
Hyvä, kaasupoljinhan voi jumittua.
- Anonyymi
Aloitus kertoo erinomaisesta talviautomerkistä.
- Anonyymi
Hyvä talviauto -10°C pakkaseen saakka. Sitä kylmemmässä heikko tai kelvoton!
- Anonyymi
Se riippuvuosittaisesta kattauksesta, eli mitä sattuu mukaan.
Skoda Octavia voitti 2021 talvivertailun ja mukana oli mm. yli 65ke maksava RAV joka hävisi melkein puolet halvemmalla Skodalle.
- Anonyymi
Lapin Kansassa juttu kun jo hybridi corolla kuusi kertaa hinattu merkkiliikkeeseen ja vika ei poistu..Laatua?
totta se merkkiliike antaa ilmaisen sijais skodan korjaamisen ajaksi?- Anonyymi
Skoooda, hihii hohhhohoo hhehheee....
- Anonyymi
Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.
"Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit - Anonyymi
Tuhannet suomalaiset ajavat parhaalla saatavilla olevalla talviautolla. https://tekniikanmaailma.fi/paras-talviauto-2020/
- Anonyymi
Kukaan ei voi valittaa Toyoptan talviominaisuuksista, koska niissä ei ole mitään valitettavaa.
- Anonyymi
Lue aloitus huolella.
- Anonyymi
Tojo 9 Mazda 8,9 melkoista "ylivoimaa "
- Anonyymi
Tämä oli hyvä ja ennakoitu uutinen. Toyota on lämmin auto talvella.
- Anonyymi
Juurikin näin voi käydä.
- Anonyymi
Nyt on talvi ja Toyotalla on mukava ajella kun ei tarvii sählätä jatkojohtojen kanssa.
- Anonyymi
Jälleen kerran Toyota Hybrid valittiin parhaaksi.
- Anonyymi
Paras talviauto löytyi – TM:n testissä kaksoisvoitto Japaniin
Tekniikan Maailman talviautotestin voitto meni Japaniin. Tekniikan Maailma -lehti on jälleen valinnut TM Talviauton. Tänä vuonna kärjessä oli kaksi japanilaista autoa.
Ykköseksi nousi Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen.- Anonyymi
Niinköhän oli viimeisimmässä talviautovertailussa? Epäilen?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175480
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2242795- 412445
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella432151Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332106Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731727Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme131500- 381370
- 1641302
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651267