Naimattomat miehet

Juuulia

Täälläkin miehet ovat kommentoineet miesten lyhyemmästä eliniästä.

Vakuutusyhtiöt ovat tutkineet riskejä ja todenneet, että naimattomana elävät miehet elävät lyhyen elämän eli kuolevat aikaisin. Avioliitto pidentää miehen elinikää huomattavasti.

Naisilla tämä ei vaikuta elinikään millään tavalla.

Mistähän moinen mahtaa johtua?

Voisi siis todeta, että jos mies haluaa elää vanhaksi, hänen kannattaa mennä naimisiin ja pysyä avioliitossa.

100

22415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Per Saukko

      Sitten, kun miehellä viettipaineet hellittävät, voisi ehkä miettiä sukupuolenvaihdosta. Jos kerran naiset elävät vanhemmiksi, niin miksei? Kun emme elä muslimimaassa, niin siitä kai ei koituisi sen kummempaa.

    • uuno

      Kyllähän niin on yksinäinen mies
      elää aina niin kuin viimeistä päivää.
      Ja alkoholi on joka heidät vie....
      Olen vain sivusta seurannut tilannetta...

      • kolvi

        Ei sitä pidä juoda pullokaupalla juoda.


      • Kurre_Orava
        kolvi kirjoitti:

        Ei sitä pidä juoda pullokaupalla juoda.

        Pullo päivässä pitää lekurin ja viikatemiehen loitolla sanoi isoisäni aikoinaan. Elikin piru yli kasikymppiseksi.

        Kuoli niinkuin miehen pitää. Kyntötöissä raktorin hyttiin.


      • Kurre_Orava

        Jeps, jotakuinkin juuri noin. :D


    • ave.maria

      Kuoli juuri viime vuonna. Ikää 96 vuotta ja naimaton.

      Kuinkahan pitkään olisi eno potkinut pidempään, JOS olisi ollut naimisissa? Yhtä suurta omaisuutta ei ainakaan olisi jälkeensä jättänyt...;))

      • edes

        kerran kertaa?


      • ave.maria
        edes kirjoitti:

        kerran kertaa?

        Näin on. Ei kerran kertaa.


      • jorojukka-kukka

        Sinä siis olet erittäin tuhlaavainen?


      • ave.maria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Sinä siis olet erittäin tuhlaavainen?

        Onko avioliitto enon kanssa muka Suomessakaan sallittu?

        Epäilen sanojasi. Sitä paitsi ne loukkaavat.


      • jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

        Onko avioliitto enon kanssa muka Suomessakaan sallittu?

        Epäilen sanojasi. Sitä paitsi ne loukkaavat.

        Oletko erittäin tuhlaavaista tyyppiä vai et? (Enostasi en puhunut sanaakaan.)


      • eno

        No, ei tuo tilastollisia tosiasioita kumoa.


      • Kurre_Orava
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Oletko erittäin tuhlaavaista tyyppiä vai et? (Enostasi en puhunut sanaakaan.)

        Ne tuhlaa ja kuluttaa turhuuksiin joilla on pätäkkää siihen.

        Jollei kukaan kuluttaisi koko maailmantalous pysähtyisi. Se joka rahaa käyttää ylläpitää huvinvointia.


      • ave.maria
        eno kirjoitti:

        No, ei tuo tilastollisia tosiasioita kumoa.

        Edes pitänyt.

        Millainen fakta oli tämä suuri tilastollinen fakta, suhteessa enooni? Entä uskotko sinä, että naimisiin menemällä mies AINA pidentää elinikäänsä?

        Tiedätkö mikä on tilasto? Ja siitä vedetty "tilastollinen tosiasia"? Miten se nivoutuu liveen?


      • ave.maria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Oletko erittäin tuhlaavaista tyyppiä vai et? (Enostasi en puhunut sanaakaan.)

        Liityn tähän asiaan?


      • jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

        Liityn tähän asiaan?

        Kun kysytään, niin on hyvä edistää keskustelua vastaamalla. Ihme pallottelua on sellainen viestittely ja lukijoiden ajan haaskaamista, jossa saa kymmenen kertaa kysyä, eikä toinen vastaa. Höh! :(


      • ave.maria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Kun kysytään, niin on hyvä edistää keskustelua vastaamalla. Ihme pallottelua on sellainen viestittely ja lukijoiden ajan haaskaamista, jossa saa kymmenen kertaa kysyä, eikä toinen vastaa. Höh! :(

        Johon en vastausta saanut;Miten juttuun liittyy MINUN kuviteltu tuhlaavaisuuteni?

        Ja pakko täällä ei ole kenenkään aikaansa kuluttaa.


      • jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

        Johon en vastausta saanut;Miten juttuun liittyy MINUN kuviteltu tuhlaavaisuuteni?

        Ja pakko täällä ei ole kenenkään aikaansa kuluttaa.

        Sen jälkeen minä voin vastata sinun esittämiisi kysymyksiin. Kenenkään ei ole pakko surffata netissä, mutta tuhlaat lukijoiden aikaa, jos viestittelysi ei etene, vaan junnaa paikallaan sen vuoksi, että et vastaa. Kunnioittakaamme myös muita palstakirjoittajia ja lukijoita. Emme ole täällä kahdestaan.


      • ave.maria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Sen jälkeen minä voin vastata sinun esittämiisi kysymyksiin. Kenenkään ei ole pakko surffata netissä, mutta tuhlaat lukijoiden aikaa, jos viestittelysi ei etene, vaan junnaa paikallaan sen vuoksi, että et vastaa. Kunnioittakaamme myös muita palstakirjoittajia ja lukijoita. Emme ole täällä kahdestaan.

        Huhheijaa, Surpuppe!

        Juurihan sinä väitit jälleen kerran minua joksikin, joka en kylläkään ollut!
        :D

        Missä välissä olet tullut johtopäätökseen, että täällä ON muitakin?


      • ave.maria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Sen jälkeen minä voin vastata sinun esittämiisi kysymyksiin. Kenenkään ei ole pakko surffata netissä, mutta tuhlaat lukijoiden aikaa, jos viestittelysi ei etene, vaan junnaa paikallaan sen vuoksi, että et vastaa. Kunnioittakaamme myös muita palstakirjoittajia ja lukijoita. Emme ole täällä kahdestaan.

        Jos ymmärrän asiayhteyden. Nyt en ymmärrä, ja sinä et pyynnöistäni huolimatta halua tarkentaa kysymystäsi.

        Joten kukahan se junnaa?


      • jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

        Jos ymmärrän asiayhteyden. Nyt en ymmärrä, ja sinä et pyynnöistäni huolimatta halua tarkentaa kysymystäsi.

        Joten kukahan se junnaa?

        Et vastannut vieläkään. Vastaa nyt.


      • ave.maria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Et vastannut vieläkään. Vastaa nyt.

        Kun ymmärrän kysymyksen ja sen miten se liittyy minuun ja enooni.


      • ave.maria
        ave.maria kirjoitti:

        Kun ymmärrän kysymyksen ja sen miten se liittyy minuun ja enooni.

        Enempää en asiaa pui, ennen kuin asiaan tarvitsemani tiedot.


      • jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

        Kun ymmärrän kysymyksen ja sen miten se liittyy minuun ja enooni.

        Ei liity sinuun ja enoosi mitenkään. No oletko itse tuhlaavainen vai et?


      • ave.maria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Ei liity sinuun ja enoosi mitenkään. No oletko itse tuhlaavainen vai et?

        Pysy sitten asiassa.

        Oletko jo tänään käynyt sormella?


      • jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

        Pysy sitten asiassa.

        Oletko jo tänään käynyt sormella?

        Aika osua kysymyksiä osaan tehdä. Mielenkiintoista. *nauraa ja röyhistää rintaansa*


      • ave.maria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Aika osua kysymyksiä osaan tehdä. Mielenkiintoista. *nauraa ja röyhistää rintaansa*

        Kävitkö jo sormella?


      • ave.maria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Aika osua kysymyksiä osaan tehdä. Mielenkiintoista. *nauraa ja röyhistää rintaansa*

        Enoni Kuoli juuri viime vuonna. Ikää 96 vuotta ja naimaton.

        Kuinkahan pitkään olisi eno potkinut pidempään, JOS olisi ollut naimisissa? Yhtä suurta omaisuutta ei ainakaan olisi jälkeensä jättänyt...;)) = ensimmäisen viestini sisältö. Ymmärrätkö mitä siinä lukee?

        Vastasit siihen näin:
        "Sinä siis olet erittäin tuhlaavainen? "

        Asia jota en ymmärrä on se, viittaatko kysymykselläsi siihen, että minä olen tässä nyt tuhlaamassa enoni varoja. Jos näin on, metsään meni, sillä en ollut perimysjärjestyksessä ensimmäinen. Vaan äitini oli.

        Jos taas olet kaiken kaikkiaan kiinnostunut siitä, mitä minä rahoillani teen, en ymmärrä asiayhteyttä ollenkaan. Sitä et selittänyt edelleenkään.
        Kuten jo sanoit, se ei liity aiheeseen eikä siten myöskään kuulu niihin jotka vaativat vastauksen. Sitä paitsi kai minä nyt sentään saan itse päättää mihin vastaan ja mitä vastaan! (muistan näin sinun itsesi sanoneen Jackin aloitukseen vastattuasi!!!) Mitään keskustelua ei jouduta vastaaminen epäasiallisiin viesteihin.


      • jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

        Kävitkö jo sormella?

        Me jotka sinut jo täällä tunnemme, emme ylläty enää mistään.

        Ai niin vastaukseni: Ei kun varpaalla. :D (Jotta päästään nyt tästäkin jankkauksesta.)

        Hyvää yötä!


      • ave.maria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Me jotka sinut jo täällä tunnemme, emme ylläty enää mistään.

        Ai niin vastaukseni: Ei kun varpaalla. :D (Jotta päästään nyt tästäkin jankkauksesta.)

        Hyvää yötä!

        Googlella, mihin sen varpaan tuuppasit?
        :DD


      • ave.maria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Me jotka sinut jo täällä tunnemme, emme ylläty enää mistään.

        Ai niin vastaukseni: Ei kun varpaalla. :D (Jotta päästään nyt tästäkin jankkauksesta.)

        Hyvää yötä!

        Vaivaako liikavarvas?


      • jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

        Enoni Kuoli juuri viime vuonna. Ikää 96 vuotta ja naimaton.

        Kuinkahan pitkään olisi eno potkinut pidempään, JOS olisi ollut naimisissa? Yhtä suurta omaisuutta ei ainakaan olisi jälkeensä jättänyt...;)) = ensimmäisen viestini sisältö. Ymmärrätkö mitä siinä lukee?

        Vastasit siihen näin:
        "Sinä siis olet erittäin tuhlaavainen? "

        Asia jota en ymmärrä on se, viittaatko kysymykselläsi siihen, että minä olen tässä nyt tuhlaamassa enoni varoja. Jos näin on, metsään meni, sillä en ollut perimysjärjestyksessä ensimmäinen. Vaan äitini oli.

        Jos taas olet kaiken kaikkiaan kiinnostunut siitä, mitä minä rahoillani teen, en ymmärrä asiayhteyttä ollenkaan. Sitä et selittänyt edelleenkään.
        Kuten jo sanoit, se ei liity aiheeseen eikä siten myöskään kuulu niihin jotka vaativat vastauksen. Sitä paitsi kai minä nyt sentään saan itse päättää mihin vastaan ja mitä vastaan! (muistan näin sinun itsesi sanoneen Jackin aloitukseen vastattuasi!!!) Mitään keskustelua ei jouduta vastaaminen epäasiallisiin viesteihin.

        Kysyin vain ja pelkästään oletko SINÄ ITSE tuhlaavainen vai et? Heh, sinä pitkään mietit, miksi tein tuon kysymyksen ja teet kysymyksestäni olettamuksia. Jos jokainen noin pitkään miettisi, miksi täällä tehdään kysymyksiä, niin yksi vastaus tulisi per viikko ja palsta kuolisi kokoon.

        Mikä tekee sinusta noin epäluuloisen, että kuvittelet, että jokaiseen kysymykseeni on vähintäänkin pari koiraa, lehmä ja hiihtoreppu haudattuna? :)


      • ave.maria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Kysyin vain ja pelkästään oletko SINÄ ITSE tuhlaavainen vai et? Heh, sinä pitkään mietit, miksi tein tuon kysymyksen ja teet kysymyksestäni olettamuksia. Jos jokainen noin pitkään miettisi, miksi täällä tehdään kysymyksiä, niin yksi vastaus tulisi per viikko ja palsta kuolisi kokoon.

        Mikä tekee sinusta noin epäluuloisen, että kuvittelet, että jokaiseen kysymykseeni on vähintäänkin pari koiraa, lehmä ja hiihtoreppu haudattuna? :)

        Kysyin sinulta HETI asiayhteyttä. Ja sitä sinä et suostunut minulle paljastamaan. Minkäs minä siinä sitten teen? Sen sijaan sinä solvasit minua pelkuriksi yms. Asiallistako? Ei mielestäni.

        Miksi lähtisin vastaamaan asioihin, joiden taustaa en ymmärrä? Olen tällä palstalla vastannut hyvin monta kertaa niin, ja siitä on seurannut yleensä erittäin paha riita.

        Joten jos/kun minä kysyn täydennystä, minä tarvitsen sitä, en siksi, että kuvittelisin/pelkaisin koiria tai lehmiä haudatun (en jää sanailussa sinulle toiseksi), vaan siksi, etten tosiaan ymmärrä asiayhteyttä.

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

        Edelleen olen sitä mieltä, että jos minua kiinnostaisi oletko sinä tuhlailevainen vai et, minä kyllä osaisin sen selittää, miksi se minua kiinnostaa. Sinä taas et osaa selittää...


      • nuubia
        ave.maria kirjoitti:

        Kysyin sinulta HETI asiayhteyttä. Ja sitä sinä et suostunut minulle paljastamaan. Minkäs minä siinä sitten teen? Sen sijaan sinä solvasit minua pelkuriksi yms. Asiallistako? Ei mielestäni.

        Miksi lähtisin vastaamaan asioihin, joiden taustaa en ymmärrä? Olen tällä palstalla vastannut hyvin monta kertaa niin, ja siitä on seurannut yleensä erittäin paha riita.

        Joten jos/kun minä kysyn täydennystä, minä tarvitsen sitä, en siksi, että kuvittelisin/pelkaisin koiria tai lehmiä haudatun (en jää sanailussa sinulle toiseksi), vaan siksi, etten tosiaan ymmärrä asiayhteyttä.

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

        Edelleen olen sitä mieltä, että jos minua kiinnostaisi oletko sinä tuhlailevainen vai et, minä kyllä osaisin sen selittää, miksi se minua kiinnostaa. Sinä taas et osaa selittää...

        Valitettavasti kyllä jäät sanailussa toiseksi (Siksi hän varmaan sinua provosoikin).


      • jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

        Kysyin sinulta HETI asiayhteyttä. Ja sitä sinä et suostunut minulle paljastamaan. Minkäs minä siinä sitten teen? Sen sijaan sinä solvasit minua pelkuriksi yms. Asiallistako? Ei mielestäni.

        Miksi lähtisin vastaamaan asioihin, joiden taustaa en ymmärrä? Olen tällä palstalla vastannut hyvin monta kertaa niin, ja siitä on seurannut yleensä erittäin paha riita.

        Joten jos/kun minä kysyn täydennystä, minä tarvitsen sitä, en siksi, että kuvittelisin/pelkaisin koiria tai lehmiä haudatun (en jää sanailussa sinulle toiseksi), vaan siksi, etten tosiaan ymmärrä asiayhteyttä.

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

        Edelleen olen sitä mieltä, että jos minua kiinnostaisi oletko sinä tuhlailevainen vai et, minä kyllä osaisin sen selittää, miksi se minua kiinnostaa. Sinä taas et osaa selittää...

        Miksi oletat, että naimaton mies jättää isomman perinnön kuin naimisissa oleva?


      • ave.maria
        ave.maria kirjoitti:

        Kysyin sinulta HETI asiayhteyttä. Ja sitä sinä et suostunut minulle paljastamaan. Minkäs minä siinä sitten teen? Sen sijaan sinä solvasit minua pelkuriksi yms. Asiallistako? Ei mielestäni.

        Miksi lähtisin vastaamaan asioihin, joiden taustaa en ymmärrä? Olen tällä palstalla vastannut hyvin monta kertaa niin, ja siitä on seurannut yleensä erittäin paha riita.

        Joten jos/kun minä kysyn täydennystä, minä tarvitsen sitä, en siksi, että kuvittelisin/pelkaisin koiria tai lehmiä haudatun (en jää sanailussa sinulle toiseksi), vaan siksi, etten tosiaan ymmärrä asiayhteyttä.

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

        Edelleen olen sitä mieltä, että jos minua kiinnostaisi oletko sinä tuhlailevainen vai et, minä kyllä osaisin sen selittää, miksi se minua kiinnostaa. Sinä taas et osaa selittää...

        Ja TODELLA paloin halusta saada vastata...(sillä arvasin, mitä hait)

        Katsotko, että vain toisen kuuluu perhe elättää, ja toinen saa laittaa rahansa säästöön, kuten eno oli tehnyt?

        Outo näkemys feministiltä (tasa-arvo assistentilta).


      • jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

        Kysyin sinulta HETI asiayhteyttä. Ja sitä sinä et suostunut minulle paljastamaan. Minkäs minä siinä sitten teen? Sen sijaan sinä solvasit minua pelkuriksi yms. Asiallistako? Ei mielestäni.

        Miksi lähtisin vastaamaan asioihin, joiden taustaa en ymmärrä? Olen tällä palstalla vastannut hyvin monta kertaa niin, ja siitä on seurannut yleensä erittäin paha riita.

        Joten jos/kun minä kysyn täydennystä, minä tarvitsen sitä, en siksi, että kuvittelisin/pelkaisin koiria tai lehmiä haudatun (en jää sanailussa sinulle toiseksi), vaan siksi, etten tosiaan ymmärrä asiayhteyttä.

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

        Edelleen olen sitä mieltä, että jos minua kiinnostaisi oletko sinä tuhlailevainen vai et, minä kyllä osaisin sen selittää, miksi se minua kiinnostaa. Sinä taas et osaa selittää...

        Saanko vähän selvennystä kysymykseeni, kun tuo on vastakysymyksen muodossa tuo viestisi nyt? Tästä tulee mielenkiintoinen aihe, luulisin.


      • ave.maria
        ave.maria kirjoitti:

        Kysyin sinulta HETI asiayhteyttä. Ja sitä sinä et suostunut minulle paljastamaan. Minkäs minä siinä sitten teen? Sen sijaan sinä solvasit minua pelkuriksi yms. Asiallistako? Ei mielestäni.

        Miksi lähtisin vastaamaan asioihin, joiden taustaa en ymmärrä? Olen tällä palstalla vastannut hyvin monta kertaa niin, ja siitä on seurannut yleensä erittäin paha riita.

        Joten jos/kun minä kysyn täydennystä, minä tarvitsen sitä, en siksi, että kuvittelisin/pelkaisin koiria tai lehmiä haudatun (en jää sanailussa sinulle toiseksi), vaan siksi, etten tosiaan ymmärrä asiayhteyttä.

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

        Edelleen olen sitä mieltä, että jos minua kiinnostaisi oletko sinä tuhlailevainen vai et, minä kyllä osaisin sen selittää, miksi se minua kiinnostaa. Sinä taas et osaa selittää...

        Vai mielenkiintoinen keskustelu, luulisit. Jos se sinun kanssasi toteutuu, se on tasan eka kerta. Mutta ollaanpa positiivisella mielellä.

        Outoa tässä on se, että ajattelet enoni jättäneen yhtä paljon perintöä suvulleen, jos hän olisi ollut aviossa.
        Jos nyt olen yhtään kärryillä asiasta, molemmilla puolisoilla on toisiinsa nähden elatusvelvollisuus avioliiton aikana. Kun esim. cisma on täällä monet kerrat kertonut, että naiset tienaa 20% vähemmän, joutuisi eno elättämään omasta osastaan huonompi palkkaista vaimoaan. Jos/kun olisi ilmaantunut perillisiä, myös heitä olisi eno joutunut elättämään suuremmalla prosentilla. Hän olisi joutunut myös makselemaan korvatulehduskierteet yms. kitarisaleikkaukset. Samoin koulutuksen. Jos hänellä olisi ollut tyttäriä, kustannukset olisivat nousseet erittäin korkeiksi, sillä tytöthän kouluttautuu korkeammin ja pärjää paremmin...;D

        Jos olisi sitten sattunut niin, kaiken tämän jälkeen, että avioero olisi pasahtanut rouvan mieleen, hän olisi kuitannut hankitusta omaisuudesta puolet. Suomalaiseen avioerotyyliin vaimo vie varat ja miehelle jää velat. Joten saldo olisi näyttänyt tuossa vaiheessa jo punaista...

        Olisiko elämä enää kestänyt niin kauaa että eno olisi saanut menettämänsä omaisuuden takaisin, se on pelkkää spekulaatiota. Mutta jotenkin tämä asia on minulle selvä näin:
        Enolla oli poikamiehenä enemmän perintöä jätettävänä. Sillä hänellä oli kaikenkaikkiaan vähemmän kuluja yksinään. Lisäksi hän pystyi itse yksin säätelemään kulujaan.

        Ja muitutukseksesi, tämä koskee ainoastaan Juan-enoani.


      • jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

        Kysyin sinulta HETI asiayhteyttä. Ja sitä sinä et suostunut minulle paljastamaan. Minkäs minä siinä sitten teen? Sen sijaan sinä solvasit minua pelkuriksi yms. Asiallistako? Ei mielestäni.

        Miksi lähtisin vastaamaan asioihin, joiden taustaa en ymmärrä? Olen tällä palstalla vastannut hyvin monta kertaa niin, ja siitä on seurannut yleensä erittäin paha riita.

        Joten jos/kun minä kysyn täydennystä, minä tarvitsen sitä, en siksi, että kuvittelisin/pelkaisin koiria tai lehmiä haudatun (en jää sanailussa sinulle toiseksi), vaan siksi, etten tosiaan ymmärrä asiayhteyttä.

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

        Edelleen olen sitä mieltä, että jos minua kiinnostaisi oletko sinä tuhlailevainen vai et, minä kyllä osaisin sen selittää, miksi se minua kiinnostaa. Sinä taas et osaa selittää...

        Tuota noin. Lapsiin toki kuluu rahaa, mutta toisaalta kaikilla ei ole lapsia, eikä tuon enosikaan avioliitto olisi varmuudella lapsia tuottanut maailmaan. Hänhän saattoi olla kykenemätön siittämään tai hänen vaimonsa olisi ollut kykenemätön lapsen saamiseen. Toisaalta myös enollasi oli mahdollisuus tehdä lapsia poikamiehenäkin.

        Naisilla on usein miestä pienempi palkka, se on valitettava tosiasia, mutta vaimo voi olla erittäin säästäväinen ja hyvä asioiden järjestelijä, jotta omaisuus olisi saattanut hyvinkin karttua. Ei kahden kulut aina tarkoita kulujen tuplaantumista. Kaikkihan riippuu elämäntyylistä. Vaimolla olisi myös voinut olla ideoita yrittämiseen jollakin alalla tai hän olisi voinut pönkittää enoasi parempipalkkaisiin töihin. Ja mitä ilmeisemmin enosi olisi ollut vaimon kanssa helpompaa toteuttaa myös ammatillisesti itseään, kun vaimo olisi huoltanut ja hoivannut... (Tämä oletus perustuu siihen, että nyt puhutaan vanhoista ajoista, ja ikäihmisistä.)

        Jotenka en nyt millään lähtisi arvioimaan enosi mahdollista perintöä sillä perusteella, että oliko hän naimisissa vai ei. No et sinäkään tuota vakavasti tarkoittanut, koska hymiö oli tekstisi perässä. ;)


      • Kurre_Orava
        ave.maria kirjoitti:

        Kysyin sinulta HETI asiayhteyttä. Ja sitä sinä et suostunut minulle paljastamaan. Minkäs minä siinä sitten teen? Sen sijaan sinä solvasit minua pelkuriksi yms. Asiallistako? Ei mielestäni.

        Miksi lähtisin vastaamaan asioihin, joiden taustaa en ymmärrä? Olen tällä palstalla vastannut hyvin monta kertaa niin, ja siitä on seurannut yleensä erittäin paha riita.

        Joten jos/kun minä kysyn täydennystä, minä tarvitsen sitä, en siksi, että kuvittelisin/pelkaisin koiria tai lehmiä haudatun (en jää sanailussa sinulle toiseksi), vaan siksi, etten tosiaan ymmärrä asiayhteyttä.

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

        Edelleen olen sitä mieltä, että jos minua kiinnostaisi oletko sinä tuhlailevainen vai et, minä kyllä osaisin sen selittää, miksi se minua kiinnostaa. Sinä taas et osaa selittää...

        "
        Ja mitä ilmeisemmin enosi olisi ollut vaimon kanssa helpompaa toteuttaa myös ammatillisesti itseään, kun vaimo olisi huoltanut ja hoivannut
        "
        Tämähän olisi ollut mitä törkeintä naisen alistamista.

        Selkeästikin Marian eno oli fiksu ja naisia kunnioittava herrasmies, joka ei ainakaan vaimoaan alistanut.


      • jorojukka-kukka
        ave.maria kirjoitti:

        Kysyin sinulta HETI asiayhteyttä. Ja sitä sinä et suostunut minulle paljastamaan. Minkäs minä siinä sitten teen? Sen sijaan sinä solvasit minua pelkuriksi yms. Asiallistako? Ei mielestäni.

        Miksi lähtisin vastaamaan asioihin, joiden taustaa en ymmärrä? Olen tällä palstalla vastannut hyvin monta kertaa niin, ja siitä on seurannut yleensä erittäin paha riita.

        Joten jos/kun minä kysyn täydennystä, minä tarvitsen sitä, en siksi, että kuvittelisin/pelkaisin koiria tai lehmiä haudatun (en jää sanailussa sinulle toiseksi), vaan siksi, etten tosiaan ymmärrä asiayhteyttä.

        Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

        Edelleen olen sitä mieltä, että jos minua kiinnostaisi oletko sinä tuhlailevainen vai et, minä kyllä osaisin sen selittää, miksi se minua kiinnostaa. Sinä taas et osaa selittää...

        No niinhän se olisi feminismin näkökulmasta, jos se olisi tapahtunut siten, että se ei olisi ollut naisen vapaa ja harkittu valinta.


    • Mies

      Ehkä näin. Mutta naimattomien miesten elämä tuntuu paljon pidemmältä. =)

      • Kurre_Orava

        Minä en oikein usko, että ukkomiehet elävät sen pitempään. Elämä pahimmillaan avioliitossa on elämää ilman viinaa. tupakkaa ja villiä seksiä, jolloin elämä vain tuntuu niin pirun pitkältä.


      • zivago
        Kurre_Orava kirjoitti:

        Minä en oikein usko, että ukkomiehet elävät sen pitempään. Elämä pahimmillaan avioliitossa on elämää ilman viinaa. tupakkaa ja villiä seksiä, jolloin elämä vain tuntuu niin pirun pitkältä.

        vaan useissa tutkimuksissa toistettu havainto. Naiset pärjää yksinkin, miehet luhistuvat ilman naista.


    • Mies vain

      puliukot kuolee nuorena ja nehän on varmasti kaikki naimattomia. Normaali raitis, töissäkäyvä mies elää yhtä pitkään kuin naimisissa oleva verrokki.
      Eli puliukot vääristävät naimattomien miesten elinikätilastoja.

    • jos naipi

      naapurin muijaa,voi kuolla tosi nuorena.Elikkä naiminenkin tappaa,viittaan tilastotietoihin.

    • naimaton

      siis tuo naiminen,montakertaa päivässä pitää jotta eläisi 100v vanhaksi.Naimisessako pitkän iän salaisuus,miten pitääkö aina naida samaa vai voiko välillä toistakin jotta tuo vanhuus olisi turvattu.

    • Janne.,.,.

      Totuus on, että nainen ajaa miehen ennen aikaiseen hautaan.

      Naimattomat miehet kuolevat sen vuoksi ehkä nuorempina, koska he elävät aktiivisemmin ja harrastavat yms. enemmän.

      Naimisissa olevat miehet ovat tylsistyneet naisen vaikutuksesta sohvaperunoiksi, eikä kotisohvalla juuri onnettomuuksia kohtaa.

      Parisuhde on rankkaa ja se näkyy kasvoissa, pitkää parisuhteessa olleet ystäväni ovat rupsahtaneet silmissä. Me poikamiehet olemme säilyneet energisinä ja nuorekkaina.

      Parempi lyhyt onnellinen elämä, kuin pitkä ja tylsä naisen tukahduttavan vaikutuksen alaisena.

      Naiminen pitää nuorena, eikä siihen tarvita parisuhdetta. Koko parisuhde on aikansa elänyt juttu, katsokaa vaikka erotilastoja ja uusioperheiden määrää. Parisuhteet lisäävät tuskan määrää yhteiskunnassa ja rampauttavat paljon ihmisiä henkisesti.

      • todella

        Olet todella fiksu mies! Olen täysin samaa mieltä kanssasi!


    • Ritari

      Avioliitosta en tiedä, mutta kyllä seksi pidentää ikää, kunhan on tarkkana ;p

    • Simo

      Se nyt voisi johtua? Taas yksi nainen joka oikeasti luulee olevansa helvetin fiksu!

      • jorojukka-kukka

        Jaa että kuka oli viksu? Simo. ;)


    • ...

      No minä en ainakaan halua olla pidentämässä kenenkään elinikää, joten pysyn mielelläni uussinkkunaisena ;)

      • jorojukka-kukka

        Eikö iän myötä voisi tapahtua jalostumista? :)


      • ...
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Eikö iän myötä voisi tapahtua jalostumista? :)

        Ketä tässä pitäisi jalostaa - miestäkö ;)


      • jorojukka-kukka
        ... kirjoitti:

        Ketä tässä pitäisi jalostaa - miestäkö ;)

        No eikös sitä sanota, että vuodet jalostavat? Jos mies elää vanhaksi hänen PITÄISI jalostua... Mutta jos taas mies ei pääse naimisiin ja kuolee nuorena... :I


    • akak

      On totta että avioliiton satama saa miehen mielen tyyntymään ja elämäntavat tasaantumaan. Se lupaa pitkää ikää mikä näkyy tilastoissakin.

      Toinen asia on, että nykyään avioliitoista 60% päätyy eroon ja se on lähes aina vaimo joka liitosta lähtee. Naisten on turha turista tästä asiasta, kaikki tietävät, että naiset eroavat tänä päivänä huvikseen. Ero on taas miehelle stressin aiheuttaja jos mikä, eivätkä vaikutukset mene ohi vuodessa tai kahdessa. Itsesyytökset ja maksumiehenä oleminen kestävät koko parhaan miehuusiän ja usealla miehellä ei riitä sen jälkeen voimia itsestään huolehtimiseen. Jos eronneet miehet luokitellaan naimattomiksi niin uskon, että juuri he ovat se ryhmä naimattomissa miehissä joiden elinikä on muita lyhyempi.

      Tilastoja kannattaa lukea, niistä oppii. Tilastoista näkee esimerkiksi, että suomalaisten naisten eroprosentti on 60 ja esim. kiinalaisten naisten käytännössä nolla. Siis jos haluaa tasapainoista ja pitkää elämää, on suorastaan tyhmää riskinottoa mennä suomalaisen naisen kanssa naimisiin. Elämä menee pilalle ja kuolema tulee aikaisin.

      • ...

        pääsimme taas naisten syyllistämiseen.. On siis Naisten vika, että yksinäiset miehet kuolevat niin nuorina. Pitäisihän meidän KUNNON naisten huolehtia kunnon luuserimiehistäkin ;)


      • Soul man
        ... kirjoitti:

        pääsimme taas naisten syyllistämiseen.. On siis Naisten vika, että yksinäiset miehet kuolevat niin nuorina. Pitäisihän meidän KUNNON naisten huolehtia kunnon luuserimiehistäkin ;)

        Ei mutta pitäkää ne tissinne ja vittunne piilossa ja koittakaa omilla avuillanne. Teistä ei oo muuta kuin harmia.


      • jorojukka-kukka

        Olisiko suomalaisilla miehillä jotain oppimista kiinalaisilta miehiltä, jos vaimot kerran SIETÄVÄT heitä eroamatta? ;)


      • akak
        jorojukka-kukka kirjoitti:

        Olisiko suomalaisilla miehillä jotain oppimista kiinalaisilta miehiltä, jos vaimot kerran SIETÄVÄT heitä eroamatta? ;)

        Kiinalaiset miehet kiertää suomilehmät kaukaa. Oikeastaan näin Internetin aikana tulisi kouluissa olla pakollisena aineena sähköpostiystävän etsiminen jostain muusta maasta. Se lisäisi muiden kulttuurien ymmärtämistä (hyvä asia), vähentäisi rasismia (hyvä asia) ja edesauttaisi puolison löytämistä samoja arvoja edustavista kulttuureista (Lue: miehet: Kaukoitä, naiset: Afrikka).


      • jorojukka-kukka
        akak kirjoitti:

        Kiinalaiset miehet kiertää suomilehmät kaukaa. Oikeastaan näin Internetin aikana tulisi kouluissa olla pakollisena aineena sähköpostiystävän etsiminen jostain muusta maasta. Se lisäisi muiden kulttuurien ymmärtämistä (hyvä asia), vähentäisi rasismia (hyvä asia) ja edesauttaisi puolison löytämistä samoja arvoja edustavista kulttuureista (Lue: miehet: Kaukoitä, naiset: Afrikka).

        Kulttuurien yhteentörmäyksistä on paljon keskusteltu, kun puoliso valitaan eksoottisin perustein ja vahvoilla ennakkoluuloilla ja toiveilla ihannepuolisosta.

        Mitä tuohon lehmään tuleen, niin ruoka-asiantuntijat nykyään suosittavat ruokaa, joka on myös suhteellisen läheltä ihmisen syntymäseutua ja asuinpaikkaa, jotenka suomalainen lehmä taitaa jäädä kiinalaismiehen makutottumuksissa omille kissa-ja koira-aterioille toiseksi. :0


    • Naimaton mies

      Eipä koske minua,tiedän siitä 1000 kertaa enemmän kuin ämmät yhteensä.Tulen elämään todella vanhaksi...

    • Todellakin, miehen elinikä yleisestikin ottaen on naisen vastaavaa lyhyempi. Ja ilmeisesti parisuhteessa elävän miehen elinkaari pitenee parittomaan verrattuna. Syitä on luonnollisesti monia, mutta mikä lyhentää miehen elinikää verrattuna naiseen, on se tosiasia, että MIES KÄY LÄPI PIENEN KUOLEMAN JOKA KERTA EJAKULOIDESSAAN, eli hän menettää huomattavan määrän elävää eliksiiriään, jonka tuotanto on maksanut kropalle maltaita. Vastaavasti nainen ottaa kyseisen "matskun" vastaan menettämättä itse prosessissa yhtään mitään... Päinvastoin.
      Ok. Summa summa, jos aktiivinen ja viriili sinkkumies harrastaa usein enemmän tai vähemmän satunnaisten naistensa kanssa seksiä, hän tekee sen lukumääräisesti useammin, kuin kuihtuneessa parisuhteessa elävä ukkomies, joka ei jaksa innostua loppumetreillä enää lainkaan, vaan keskittyy terveelliseen ruokavalioon ja puutarhan hoitoon, niin kyllähän siinä eliniälle tulee aivan varmasti eroa...

      • ejakuloi????

        Otappa se biologian kirja esiin ja tutki asiaa hieman tarkemmin....


      • ejakuloi???? kirjoitti:

        Otappa se biologian kirja esiin ja tutki asiaa hieman tarkemmin....

        Juu-vai? Ja mikä mahtaa olla tuotos? Shit, perhaps..?!?


      • ennen kuin arvailet,,,,
        J-P.Sartre kirjoitti:

        Juu-vai? Ja mikä mahtaa olla tuotos? Shit, perhaps..?!?

        * Naisen ejakulaatio l. naisen "siemensyöksy"
        * Historiasta löytyy asiasta mainintoja

        * Nesteen lähde on virtsarakkoa ympäröivä naisen eturauhanen, aikaisemmalta nimeltään Skenen rauhanen, vastaa miehen eturauhasta

        * Osa naisista erittää nestettä orgasmin aikana; n. 4,7 -69% naisista

        * Yleensä ejakuloivilla naisilla on vahvat lantionpohjan lihakset

        * Neste on kirkasta, väritöntä tai maitomaista, hajutonta

        * Nesteen koostumus vaihtelee kuukautiskierron aikana

        * Neste voi olla maultaan väkevää, hapanta, kirpeää, hyvin makeaa

        * Juuri ennen kuukautisia maku on makea

        * Neste sisältää: fruktoosia, glukoosia, hiukan ureaa ja kreatiniinia

        * Neste erittyy virtsaputkesta

        * Nesteen määrä vaihtelee 0,2 - 13,8 ml; miehellä siemennestettä erittyy n. 2-6 ml

        * Neste voi erittyä kerralla tai sykäyksittäin

        * Ejakulaatiossa virtsaputken suu laajenee ja virtsaputki supistelee



        Lähde: Kari Heusala: Naisen seksuaalisuus Like 2001


        Siinä sitä tietoa. Lisääkin löytyy.
        Eikö sinulla niitä lapsiakin ollut, ja et tälläiseen ole vielä törmännyt??
        Paha paha....


      • ennen kuin arvailet,,,, kirjoitti:

        * Naisen ejakulaatio l. naisen "siemensyöksy"
        * Historiasta löytyy asiasta mainintoja

        * Nesteen lähde on virtsarakkoa ympäröivä naisen eturauhanen, aikaisemmalta nimeltään Skenen rauhanen, vastaa miehen eturauhasta

        * Osa naisista erittää nestettä orgasmin aikana; n. 4,7 -69% naisista

        * Yleensä ejakuloivilla naisilla on vahvat lantionpohjan lihakset

        * Neste on kirkasta, väritöntä tai maitomaista, hajutonta

        * Nesteen koostumus vaihtelee kuukautiskierron aikana

        * Neste voi olla maultaan väkevää, hapanta, kirpeää, hyvin makeaa

        * Juuri ennen kuukautisia maku on makea

        * Neste sisältää: fruktoosia, glukoosia, hiukan ureaa ja kreatiniinia

        * Neste erittyy virtsaputkesta

        * Nesteen määrä vaihtelee 0,2 - 13,8 ml; miehellä siemennestettä erittyy n. 2-6 ml

        * Neste voi erittyä kerralla tai sykäyksittäin

        * Ejakulaatiossa virtsaputken suu laajenee ja virtsaputki supistelee



        Lähde: Kari Heusala: Naisen seksuaalisuus Like 2001


        Siinä sitä tietoa. Lisääkin löytyy.
        Eikö sinulla niitä lapsiakin ollut, ja et tälläiseen ole vielä törmännyt??
        Paha paha....

        Mutta mitä se on? Mitä sen rakentamiseen tarvitaan? Vrt. paska / pieru! Ihan oikeesti, älä jaksa jauhaa naisten ejakulaatiolla, se on tiedossa, mutta sillä ei ole mitään merkitystä kropan kuormituksen kanssa..!!!


      • :o)
        J-P.Sartre kirjoitti:

        Mutta mitä se on? Mitä sen rakentamiseen tarvitaan? Vrt. paska / pieru! Ihan oikeesti, älä jaksa jauhaa naisten ejakulaatiolla, se on tiedossa, mutta sillä ei ole mitään merkitystä kropan kuormituksen kanssa..!!!

        googletappa uudelleen, niin ehkä sinullekin tämä asia valaistuu.

        Vai kuvitteletko sinä miehenä, että spermasi on niin painavaa, että sitä on raskasta pusseissasi kantaa. Tyhjennäppä niitä vähän useimmin, niin ei käy elämä turhan raskaaksi.

        Vai onko nainen kun lahna, eikä sen kroppa kuormitu yhtään missään vaiheessa. Varsinkaan ejakuloidessa.
        No, kyllä on helppoa naisen elämä, vai mitä ;)


      • :o) kirjoitti:

        googletappa uudelleen, niin ehkä sinullekin tämä asia valaistuu.

        Vai kuvitteletko sinä miehenä, että spermasi on niin painavaa, että sitä on raskasta pusseissasi kantaa. Tyhjennäppä niitä vähän useimmin, niin ei käy elämä turhan raskaaksi.

        Vai onko nainen kun lahna, eikä sen kroppa kuormitu yhtään missään vaiheessa. Varsinkaan ejakuloidessa.
        No, kyllä on helppoa naisen elämä, vai mitä ;)

        Tätä mä just odotinkin. Ja tiesin tasan tarkkaan, mitä tuleman pitää... Naisilta, ja varsinkin teleketjuilta, menee näissä(kin) asioissa puurot ja vellit sekaisin. Kysymys oli miehen eliniän pituudesta. Ja lyhyydestä... Mutta, kun nyt asiaan päästiin, niin on pakko myöntää, että vituttaa katella naista, joka valittaa miehelle menkkojaan. Syyttömiä me niihin ollaan..! Hoitakaa vaivanne keskenänne. Tai siirtäkää niitä amerikkalaisten kehittämillä pillereillä ensi vuosituhannelle. Thank you.


      • ...

        Mielestäni hetki sitten julkisuuteen julkaistiin tutkimustulos siitä, että mitä enemmän miehellä niitä ejakulaatioita, sitä vähemmän eturauhassyöpää - eikös yleisin syöpälaji miehillä ole juuri eturauhassyöpä?

        Ajattelin vain kun sanoit, että mies niinkuin kuolee ejakuloidessaan - mielestäni tämähän juuri todistaa aivan päinvastaista ;)


      • ... kirjoitti:

        Mielestäni hetki sitten julkisuuteen julkaistiin tutkimustulos siitä, että mitä enemmän miehellä niitä ejakulaatioita, sitä vähemmän eturauhassyöpää - eikös yleisin syöpälaji miehillä ole juuri eturauhassyöpä?

        Ajattelin vain kun sanoit, että mies niinkuin kuolee ejakuloidessaan - mielestäni tämähän juuri todistaa aivan päinvastaista ;)

        Totesin, että jokainen ejakulaatio (siemensyöksy, spermanlinkous) on miehelle kuin pieni kuolema, siis vertauksellinen. Eli se ei ole sama, kuin "mies niinkuin kuolee ejakuloidessaan...". Tantraseksissä mies pyrkii välttämään itse ejakulaatiota ja nauttii pelkästä (?) orgasmista... Ai onks se mahdollista?!? Hyvä kysymys.


      • ...
        J-P.Sartre kirjoitti:

        Totesin, että jokainen ejakulaatio (siemensyöksy, spermanlinkous) on miehelle kuin pieni kuolema, siis vertauksellinen. Eli se ei ole sama, kuin "mies niinkuin kuolee ejakuloidessaan...". Tantraseksissä mies pyrkii välttämään itse ejakulaatiota ja nauttii pelkästä (?) orgasmista... Ai onks se mahdollista?!? Hyvä kysymys.

        No se tantraseksihän on sitten erityisen vaarallista.. ei ollenkaan ejakulaatioita eli eturauhassyöpäriski kasvaa ;)


      • :o)
        J-P.Sartre kirjoitti:

        Tätä mä just odotinkin. Ja tiesin tasan tarkkaan, mitä tuleman pitää... Naisilta, ja varsinkin teleketjuilta, menee näissä(kin) asioissa puurot ja vellit sekaisin. Kysymys oli miehen eliniän pituudesta. Ja lyhyydestä... Mutta, kun nyt asiaan päästiin, niin on pakko myöntää, että vituttaa katella naista, joka valittaa miehelle menkkojaan. Syyttömiä me niihin ollaan..! Hoitakaa vaivanne keskenänne. Tai siirtäkää niitä amerikkalaisten kehittämillä pillereillä ensi vuosituhannelle. Thank you.

        Naimattomat miehetkö ei vedä käteeen?
        Tai jos vetää, eikö mälli lennä?

        Kuukautisista ei kukaan ole puhunut mitään.
        Eikä niiden loppumiseen tarvita ihmepillereitä, vaan kierukkakin riittää.
        Tosin, ei se niiden siirtäminen ja lopettaminen kovin terveellistä taida olla.


      • :o)
        :o) kirjoitti:

        Naimattomat miehetkö ei vedä käteeen?
        Tai jos vetää, eikö mälli lennä?

        Kuukautisista ei kukaan ole puhunut mitään.
        Eikä niiden loppumiseen tarvita ihmepillereitä, vaan kierukkakin riittää.
        Tosin, ei se niiden siirtäminen ja lopettaminen kovin terveellistä taida olla.

        siis naimisissa olevilla miehillä, piti laittaman.
        mutta tuo on varmasti aivan ymmärrettävää.

        Olenhan nainen, jonka ejakulaatio ei ole mitään, miehen, ah niin mahtavaan ja voimia vievään siemensyöksyyn verrattuna.


      • :o) kirjoitti:

        Naimattomat miehetkö ei vedä käteeen?
        Tai jos vetää, eikö mälli lennä?

        Kuukautisista ei kukaan ole puhunut mitään.
        Eikä niiden loppumiseen tarvita ihmepillereitä, vaan kierukkakin riittää.
        Tosin, ei se niiden siirtäminen ja lopettaminen kovin terveellistä taida olla.

        Tiedoksi neidille: Käteenvetäminen päättyy AINA mällin purkautumiseen..! Muuten se ei ole käteenvetämistä, vaan tyhjänpäiväistä nyhjäämistä. Ja kyllä hyvä kättely aina huonon panon voittaa... With oil.


      • :o) kirjoitti:

        siis naimisissa olevilla miehillä, piti laittaman.
        mutta tuo on varmasti aivan ymmärrettävää.

        Olenhan nainen, jonka ejakulaatio ei ole mitään, miehen, ah niin mahtavaan ja voimia vievään siemensyöksyyn verrattuna.

        ...että neiti, jonka olemassaolo perustuu nimenomaan siemensyöksyyn ja sen aiheuttamaan munasolun hedelmöitymiseen, vähättelee spermaa... Olisikohan ollut parempi, että isäsi olisi vetänyt sinutkin käteensä..?!? Tai säkin pohjalle.


      • akak
        ejakuloi???? kirjoitti:

        Otappa se biologian kirja esiin ja tutki asiaa hieman tarkemmin....

        Me täällä ammattipiireissä kutsumme naisten ejakulaatiota paskantamiseksi. Olisi muuten todella huomaavaista naisilta olla ejakuloimatta yhdynnän aikana. Jos sellaista tarvetta ilmenee niin voi mennä vessaan ejakuloimaan, ja pistää ovi perässä kiinni.


      • ohhoh
        akak kirjoitti:

        Me täällä ammattipiireissä kutsumme naisten ejakulaatiota paskantamiseksi. Olisi muuten todella huomaavaista naisilta olla ejakuloimatta yhdynnän aikana. Jos sellaista tarvetta ilmenee niin voi mennä vessaan ejakuloimaan, ja pistää ovi perässä kiinni.

        Nyt taitaa olla puurot ja vellit miehiltä sekaisin.

        Mitä paskalla on tekemistä ejakulaation kanssa?
        Tiedättekö te ees mistä puhutte?


      • cisma

        Elikäs nyt on pitkäikäisen miehen salaisuus selvitetty: hän ei harrasta seksiä, eikä masturboi - ainakaan niin usein kuin lyhytikäinen mies.

        No siitä sitten "lakkoon" vaan, säilyttäkää nyt hyvänen aika se elämän eliksiirinne siellä pusseissa, jos se kerran tästä on kiinni.


    • sorruit rakkauteen

      lähes ensimmäiseen asteeseen. Mä pidän mielummin
      sen, mun VAPAUDEN. Oon melkein syytön, syytön,
      syytön...

    • autosi sun

      noi buutsit olkoon mun, farkkusi voisin pitää. Anna mulle cd:si pois, se rakkautta ois, kun sä et tarvitse mitään ;-))))

    • välillinen tekijä

      Siis mikä tuossa nyt on niin arvoituksellista?? Tietenkin tuo tilastoyhteys on välillinen. Ei avioliitto sinällään tietenkään pidennä kenenkään elinikää, mutta naimattomilla miehillä on keskimääräistä epäterveellisemmät elämäntavat.

      Ukkomies, jolla on lapsia, ei niin herkästi esimerkiksi:
      - tupakoi
      - väärinkäytä päihteitä
      - harrasta irtosuhteita
      - jätä kuntoaan hoitamatta

      TOINEN tekijä tietysti on, että nuorena kuolleet eivät ole vielä EHTINEET naimisiin! Niin simppeliä!

      • välillinen tekijä

        Aika moni esim erotessa käyttäytyy itsetuhoisest. Naiset eivät näin tee mutta miehet kyllä. Sitten on ne puliveivarit justiin mitkä jo mainittiin.


      • mutta

        naisten elintapoihin ei avioliitto vaikuta.


    • kommentaattori

      Ukkomiehet luulevat vielä joskus kokevansa jotain. Naimattomat vapaat miehet ovat jo kokeneet ;D

    • Neite-86

      Jos vaimo lähtee matkoille niin mies ei kerta kaikkiaan osaa pitää itsestään niin hyvää huolta kuin jos vaimo olisi maisemissa.

      On todettu jo moneen kertaan, että mies ei laita itselleen terveellistä ruokaa kun ei ole naista kokkaamassa. Usein mies tilaa pitsaa tai ostaa mikroaterioita/lihapiirakkaa/makkaraa/yms. rasvaista ruokaa, joka nostaa veren kolesterolipitoisuutta ja siten sydänvaivojen riski kasvaa.

      Tämä on tietenkin vain yksi näkökanta siihen, miksi poikamiehet elävät vähemmän aikaa kuin naimisissa olevat, mutta selväähän se on että vaimon nalkutus terveellisemmästä elämästä saattaa joissain tapauksissa tehota, vai mitä?? ;)

    • ;o)

      VAI EI MIES PÄRJÄÄ...

      MAANANTAI
      Yksin kotona. Vaimolla on viikko vapaata. Hän matkustaa. Edessä on sangen miellyttävää vaihtelua. Luulen, että meillä on unohtumaton viikko, siis koiralla ja minulla. Olen laatinut tarkan toimintasuunnitelman ja aikataulun. Tiedän, milloin nousen ylös, miten kauan viivyn kylpyhuoneessa ja miten kauan valmistan aamiaista. Olen myös ottanut huomioon tiskaamiseen, siivoukseen, koiran ulkoiluttamiseen, ruoanlaittoon ja kaupassakäyntiin tarvittavan tuntimäärän.

      Olen myönteisesti yllättynyt huomatessani miten paljon minulle jää silti joutilasta aikaa, jonka ah, saan käyttää miten haluan. En ymmärrä, miksi naiset tekevät taloudenhoidon niin mutkikkaaksi, vaikka se todellisuudessa vaatii niin vähän aikaa. Kysehän on ainoastaan organisoinnista.
      Koira ja minä syömme kumpikin pihvin päivälliseksi.. Olen laittanut pöytään juhlaliinan, kynttilöitä ja ruusuja luodakseni viihtyisän tunnelman. Koira nauttii ankkapasteijaa alkupaloiksi, hienoa vihanneshöystöä pääruoan kera ja jälkiruoaksi keksejä. Minä juon viiniä ja poltan sikarin. En ole pitkään aikaan tuntenut oloani yhtä hyväksi.

      TIISTAI
      Minun on hieman tarkistettava suunnitelmaani. Näyttää siltä että se vaatii kuitenkin joitain pieniä muutoksia. Olen selittänyt koiralle, ettei jokainen päivä voi kuitenkaan olla juhlapäivä. Se ei niin ollen voi odottaa joka aterialla alkupaloja ja kolmea eri ruokakippoa, jotka minun sitten pitää tiskata. Aamiaisella huomasin, että kotitekoisessa appelsiinimehussa on yksi huono puoli: hedelmäpuristin on puhdistettava joka käyttökerran jälkeen. Toinen vaihtoehto on tietenkin puristaa niin paljon mehua, että se riittää kahdeksi päiväksi. Silloin puristimen joutuu tiskaamaan puolta harvemmin.

      Oivallus:
      Makkarat voi lämmittää panemalla ne keiton sekaan, jolloin on yksi kattila vähemmän tiskattavana. Missään tapauksessa en aio imuroida joka päivä, kuten vaimoni vaati. Joka toinen päivä riittää hyvin. Pitää vain muistaa vaihtaa tohvelit jalkaan ja puhdistaa koiran tassut jo ulko-ovella. Muuten tunnen oloni oivalliseksi.

      KESKIVIIKKO
      Minusta alkaa jotenkin tuntua, että taloudenhoito vaatii enemmän aikaa kuin arvasinkaan. Minun on jälleen tarkistettava toimintasuunnitelmaani.

      Ensimmäinen askel:
      ostin pikaruokaa. Nyt minun ei tarvitse uhrata niin paljon aikaa ruoanlaittoon. Aterian valmistamisen ei pitäisi milloinkaan kestää kauempaa kuin sen syöminen. Vuode on ongelma. Kaikki on niin monimutkaista: nouseminen untuvapeitteiden alta, huoneen tuulettaminen ja vuoteen sijaaminen. En usko, että on välttämätöntä sijata sänkyä joka päivä, varsinkin kun rojahdan siihen takaisin taas illalla. Kaiken kaikkiaan se tuntuu järjettömältä puuhalta.
      Olen lakannut valmistamasta monimutkaisia aterioita koiralle. Ostin lemmikkieläimille tarkoitettua purkkiruokaa. Koira kyllä irvisti sille, mutta en voi auttaa asiaa. Jos minun on tyydyttävä esivalmistettuihin aterioihin niin koirakin saa kyllä luvan tehdä samoin.

      TORSTAI
      Ei enää appelsiinimehua! Miten niin viattoman näköisestä hedelmästä voikaan syntyä sellainen sotku? Kerrassaan uskomatonta. Jatkossa ostan valmista hedelmämehua.

      Oivallus:
      Onnistuin hivuttautumaan sängystä niin, että peite ja lakana rypistyivät hyvin vähän. Minua tarvitsi vain hiukan suoristaa niitä.. Vuoteen varjeleminen vaatii harjoitusta, eikä nukkujan sovi kääntyillä liikaa unissaan. Selkääni särkee, mutta kuuma suihku varmasti auttaa siihen vaivaan. En enää aja partaani päivittäin. Se puuha on todellista ajanhukkaa. Samalla voitan kallisarvoisia minuutteja, joita vaimoni ei koskaan menetä, koska hänen ei tarvitse ajaa partaa.

      Oivallus:
      Ei ole mitään järkeä ottaa joka aterialle uutta puhdasta lautasta. Jatkuva tiskaaminen alkaa käydä hermoilleni. Koirakin voi syödä yhdestä ja samasta astiasta. Sehän on vain eläin.

      Huomio:
      Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei kenenkään asunnossa tarvitse imuroida kuin enintään kerran viikossa. Makkaraa lounaaksi ja päivälliseksi.

      PERJANTAI
      Ei enää hedelmämehua! Pullot ovat liian painavia. Olen havainnut seuraavaa: Makkarat maistuvat hyviltä aamulla, vähemmän hyviltä lounaalla, eivätkä lainkaan hyviltä päivällisellä. Jos makkaroita syö enemmän kuin kaksi päivää peräkkäin, seurauksena saattaa olla lievää pahoinvointia. Koiralle on kuivamuonaa. Se on ravitsevaa eikä sottaa astiaa. Olen huomannut että keittoa voi syödä suoraan kattilastakin. Se maistuu aivan samalta. Ei tarvita lautasta eikä kauhaa! Enkä tunne enää itseäni tiskikoneeksi. Olen lopettanut keittiön lattian lakaisemisen. Se alkoi käydä hermoilleni samalla tavoin kuin vuoteen sijaaminen.

      Oivallus:
      Unohda säilyketölkit. Tölkinavaaja vain suotta likaantuu.

      LAUANTAI
      Mitä järkeä muka on riisuuntua illalla, jos aamulla pukee taas ylleen samat vaatteet? Mieluummin vietän senkin ajan nukkumalla vähän pitempään. Sitä paitsi vaatteet päällä nukkuessa ei tarvitse lainkaan käyttää peitettä ja lakanaa, joten vuode säilyy sijattuna. Koira levitti murusia lattialle, perkele. Annoin sen kuulla kunniansa. En ole sen palvelija! Kummallista, yhtäkkiä tajusin, että vaimoni sanoo samalla tavalla joskus minulle....
      Partakin pitäisi ajaa tänään, mutta minua ei huvita lainkaan. Hermoni ovat kireällä. Aamiaiseksi on vain sellaista, mitä ei tarvitse ottaa paketista, pilkkoa, levittää, keittää, sekoittaa tai muuten rasittaa itseään työllä. Nuo puuhat saavat minun yksinkertaisesti tolaltani.

      Suunnitelma:
      Jos syön lounasta suoraan pussista, en tarvitse lautasia ollenkaan. En myöskään ruokailuvälineitä, pöytäliinoja tai muitakaan hömpötyksiä. Ikeneni ovat hieman kipeät. Ehkä se johtuu hedelmien puutteesta; ne ovat liian painavia kotiin raahattavaksi. Kenties ikenien kipeytyminen on merkki alkavasta keripukista... Vaimokin just soitti ja kysyi, olenko pessyt ikkunat ja pyykin. Puhkesin hysteeriseen nauruun. Sanoin, ettei minulla ole ollut aikaa sellaisiin puuhiin. Minulla on ongelmia kylpyhuoneen viemärin kanssa. Spagetti on tukkinut sen. Se ei kuitenkaan minua suuremmin haittaa, koska olen joka tapauksessa lakannut käymästä suihkussa.

      Huomio:
      Koira ja minä syömme jo molemmat suoraan jääkaapista. Se on tehtävä nopeasti, jotta ovi ei olisi auki liian kauan.

      SUNNUNTAI
      Koira ja minä istumme sängyllä ja katselemme televisiosta ihmisiä, jotka syövät kaikenlaisia herkkuja. Me molemmat kuolaamme. Olemme heikkoja ja ärtyisiä. Tänä aamuna söin jotain koiran kupista. Kumpikaan meistä ei pitänyt siitä. Minun täytyisi todellakin peseytyä, ajaa partani, kammata hiukset, valmistaa koiralle vähän sapuskaa, viedä se kävelylle, pestä asiat, siivota, käydä kaupassa ja tehdä koko joukko muita asioita, mutta voimani eivät yksinkertaisesti riitä. Tunnen, kuinka tasapainoaistini alkaa horjua ja näköni alkaa hämärtyä. Koira on lakannut heiluttamasta häntäänsä. Viimein itsesäilytysvaistoni puuttuu peliin ja raahaudumme ravintolaan. Syömme mainiota ruokaa useilta eri lautasilta yli tunnin ajan. Sen jälkeen menemme hotelliin. Huone on puhdas, siisti ja viihtyisä. Olen löytänyt ihanteellisen ratkaisun taloudenhoito-ongelmiin. Miksiköhän vaimoni ei ole koskaan tullut ajatelleeksi sitä...?

    • Sanelma

      "Naisilla tämä ei vaikuta elinikään millään tavalla."

      Vaikuttaa se. Tutkimuksen mukaan naisen elinikää lisää naimattomaksi jääminen! Mitähän se kertoo miehistä ;)

      • Sitä paitsi jokainen synnytetty poikalapsi vähentää naisen odotettavissa olevaa elinikää mutta tyttölapsi taas pidentää sitä. Syyt tähän eivät ole yksin hormonaaliset.

        Kaiken paras näyttäisi siis olevan, että nainen pysyy naimattomana ja yksinasuvana, ottaen miehiin vain sen verran kontaktia että saa pyöräytettyä pari tyttölasta.

        Tässä järjestelyssä olisi sekin puoli, että kun miehet nyt perustelevat prostituutiota sillä että naisten ja miesten halut eivät kohtaa, niin kun miehet ilman naiskumppania kuolevat nuorempina niin ei tarvitsisi siitä saamattomuudesta enää kärsiä niin monta vuotta kun aiemmin.

        Miettikää miehet miten kätevää. Teitä olisi vähemmän ja naisia vastaavasti enemmän, koska me naiset tietysti haluaisimme synnyttää vain tyttölapsia pidentääksemme elinikäämme.


      • Kurre_Orava
        Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:

        Sitä paitsi jokainen synnytetty poikalapsi vähentää naisen odotettavissa olevaa elinikää mutta tyttölapsi taas pidentää sitä. Syyt tähän eivät ole yksin hormonaaliset.

        Kaiken paras näyttäisi siis olevan, että nainen pysyy naimattomana ja yksinasuvana, ottaen miehiin vain sen verran kontaktia että saa pyöräytettyä pari tyttölasta.

        Tässä järjestelyssä olisi sekin puoli, että kun miehet nyt perustelevat prostituutiota sillä että naisten ja miesten halut eivät kohtaa, niin kun miehet ilman naiskumppania kuolevat nuorempina niin ei tarvitsisi siitä saamattomuudesta enää kärsiä niin monta vuotta kun aiemmin.

        Miettikää miehet miten kätevää. Teitä olisi vähemmän ja naisia vastaavasti enemmän, koska me naiset tietysti haluaisimme synnyttää vain tyttölapsia pidentääksemme elinikäämme.

        Kyllähän tuo käypi.

        Minusta aina parempi mitä vähemmän on kilpailua. :)


    • Qwerty

      Hyvin mahdollista, että naimattomat miehet elävät lyhyemmän aikaa, mutta ei tällä varmaankaan ole suoraa yhteyttä itse naimisissa olemiseen.. Eiköhän kyse ole enemmänkin siitä, että tietyn tyyppiset miehet eivät mene naimisiin, tai sitten ovat niin rappiolla, ettei kukaan heitä huoli.

      Jos normaali mies päättää elää sinkkuelämää ja elää terveellisesti, niin tuskinpa elinaika on sen lyhyempi kuin jos menisi naimisiin.

      Ja loppupelissähän sekin vaikuttaa, onko ihminen ONNELLINEN. Tämähän on ihan tutkittu juttu. Onnelliset elävät pidempään.

    • Tutkittu juttu

      että miehet joutuvat elämään naisten kanssa. Naiset taas saavat elää miesten kanssa.

      • jorojukka-kukka

        Mies tarvitsee siis pakotteita voidakseen hyvin ja elääkseen pitkän elämän. Täytyy pitää mielessä! :D


    • Minä vaan

      Ehkä se elämä vaan tuntuu pidemmältä kun on joku nurkassa nalkuttamassa ;)

    • Anonyymi

      Se vasta olisikin kyrpämäistä jos naimaton joutuisi elämään pitkän turhan elämän vittumaisesti yksinäisyydessä ja naituja ja naivaisia kohtaan myös epäreilua jos he vastaavasti eivät saisi nauttia kauan täydellisistä elämistään

    • Anonyymi

      Lähes kaikki asunnottomat ovat myös miehiä , työtapaturmat lähes kaikki sattuvat miehille miehet joutuvat väkivallan uhreiksi useammin kuin naiset miehiä tapetaan enemmän .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8690
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2346
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1986
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1734
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      7
      1219
    Aihe