Ainoa lääke mitä koronaan Ranskan terveysviranomaiset suosittelee on parasetamoli.
Aspiriini eli asetosalisyyslihappo, ibuprofeeni ja ei-stereoidiset tulehduskipulääkkeet ei ole suositeltavia, pikemminkin vahingollisia.
Parasetamoliakaan ei kannata hullun lailla napostella, koska on myrkyllistä ja tappavaa, muistaakseni 8 g eli 8000 mg on jo liikaa, tuhoaa maksan.
Älkää turhaan ostako kuume- ja kipulääkkeitä
14
75
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole mitään todisteita. Roskalehtien arvailut eivät ole totuus.
- Anonyymi
Ranskan terveysministeriö ja sen terveysviranomaiset ei ole mikään roskalehti. Sitäpaitsi sillä on enemmän kokemusta koronaviruksesta kuin Suomessa kellään.
- Anonyymi
https://fi.wikipedia.org/wiki/Parasetamoli#Yliannostus
"Aikuiselle 10–15 g aiheuttaa yleensä vakavan maksavaurion ja 20–25 g voi olla tappava[1]. Suurimmassa ilman reseptiä myytävässä käsikaupan parasetamolipakkauksessa on 30 × 0,5 g annosta eli 15 grammaa. "
Tämmöstä myrkkyä siis kenelle vaan apteekissa myydään ja käytetään eritoten lasten kuumetauteihin kun on niin "turvallinen".
Kokemuksieni mukaan parasetamolista ei ole hyötyä yhdessäkään vaivassa. On pelkkä pilipalituote. Särkylääkkeenä suorastaan huijausta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aikuiselle 10–15 g aiheuttaa yleensä vakavan maksavaurion ja 20–25 g voi olla tappava[1]. Suurimmassa ilman reseptiä myytävässä käsikaupan parasetamolipakkauksessa on 30 × 0,5 g annosta eli 15 grammaa. "
Tämmöstä myrkkyä siis kenelle vaan apteekissa myydään ja käytetään eritoten lasten kuumetauteihin kun on niin "turvallinen".
Kokemuksieni mukaan parasetamolista ei ole hyötyä yhdessäkään vaivassa. On pelkkä pilipalituote. Särkylääkkeenä suorastaan huijausta.Ei kannata yleistää omia krapulanparannusyrityksiään. Itse olen pitkään nukkunut yöni parasetamolin avustamana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemuksieni mukaan parasetamolista ei ole hyötyä yhdessäkään vaivassa. On pelkkä pilipalituote. Särkylääkkeenä suorastaan huijausta.Yhdistelmä parasetamoli ibuprofeeni toimii testien mukan yhtä tehokkaasti särkylääkkeenä kuin panacod. Sillä erolla tietenkin, että tuo jälkimmäinen on vain reseptillä saatava opioidi eli kolmiolääke.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata yleistää omia krapulanparannusyrityksiään. Itse olen pitkään nukkunut yöni parasetamolin avustamana.
Minulla on reumatismi eikä mikään rapula.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdistelmä parasetamoli ibuprofeeni toimii testien mukan yhtä tehokkaasti särkylääkkeenä kuin panacod. Sillä erolla tietenkin, että tuo jälkimmäinen on vain reseptillä saatava opioidi eli kolmiolääke.
Tutkimusten mukaan myös pillerin väri vaikuttaa. Tehokkaimpia ovat punaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on reumatismi eikä mikään rapula.
Silloin sinun pitäisi myös ymmärtää, että reuma on tulehdustila ja siihen purevat vain tulehduskipulääkkeet, eivät muut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin sinun pitäisi myös ymmärtää, että reuma on tulehdustila ja siihen purevat vain tulehduskipulääkkeet, eivät muut.
Tietysti. Flunssaan ne ei ole tarkoitettuja. Ja niinkuin useamman flunssaepidemian yhteydessä on jo varoiteltu että ei aspiriinia (sekin on myös reumalääke) varsinkaan flunssaan.
Mutta ei ne tulehduskipulääkkeetkään reumatauteihin välttämättä ideaalisia ja erinomaisia ole. Itseä kyllä on auttanut, mutta aspiriinia se ei ole mitä syön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti. Flunssaan ne ei ole tarkoitettuja. Ja niinkuin useamman flunssaepidemian yhteydessä on jo varoiteltu että ei aspiriinia (sekin on myös reumalääke) varsinkaan flunssaan.
Mutta ei ne tulehduskipulääkkeetkään reumatauteihin välttämättä ideaalisia ja erinomaisia ole. Itseä kyllä on auttanut, mutta aspiriinia se ei ole mitä syön.Itse en noita tulehduskipulääkkeitä pysty käyttämään kuin aivan satunnaisesti. Muutoin veri ei oikein tahdo pysyä suonissa. Flunssaan otettuna veri lentää kohta nenästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en noita tulehduskipulääkkeitä pysty käyttämään kuin aivan satunnaisesti. Muutoin veri ei oikein tahdo pysyä suonissa. Flunssaan otettuna veri lentää kohta nenästä.
"Verta ohentavaa" on se minunkin lääke eli diklofenaakki.
- Anonyymi
WHO:kin varoittaa ibuprofeenista.
Meillä THL koronavirustaudin kotihoito-ohjeissaan ei asiasta mitään mainitse. Nämä THL:n ohjeet vaikuttaa muutenkin surkuhupaisilta. Ohjeiden mukaan voi mm. nukkua aivan rauhassa koronatautipotilaasta samassa huoneessa metrin päässä!
Miksikähän sitten kuvissa Kiinan koronatautisairaaloissa hoitajat on pukeutuneet kuin avaruusmiehet? - Anonyymi
Apteekista oli jo eilen parasetamol loppunut.
- Anonyymi
Minä ainakaan en ole flunssiin enkä "flunssiin" koskaan syönyt minkäänlaista lääkettä omatoimisesti.
Mutta tenavana tuputettiin tietysti aspiriinia vaivaan kuin vaivaan...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059