Muutamia totuuksia

Anonyymi

Väitän, että seuraavat asiat ovat tosia:
1. Kaikki uskonnot perustuvat ihmisten pelkoon ja pelotteluun. Tekaistuilla helveteillä yms. saadaan herkkä uskoiset ihmiset tekemään ja uskomaan vaikka mitä älyttömyyksiä, ja tietysti maksamaan uskonjohtajien ylellinen elämä.
2. Ilman Raamattua yms. uskovaisen Jumala katoaa kokonaan. Jumala elää vain Raamatun kirjoituksissa ja uskovaisten mielikuvituksissa. Mitään oikeaa todistetta ei jumalista löydy, jumalat ovatkin mauttomia, hajuttomia, näkymättömiä, mykkiä, mitään tekemättömiä siksi, koska ne eivät ole todellisia. Ainut "todiste" on uskovaisten tulkitsema uskomuskirja, kellään uskovaisella ei ole mitään yhteyttä jumalaan.
3. Kristittyjä ei vainota Suomessa mitenkään. Vaikka näyttää, että kristitty oikein toivoo, että heitä rienattaisi ja vainottaisi, koska Raamatussa on niin kirjoitettu. Tiedon lisääntyminen, koulutustason nousu jne johtavat luonnolliseen kehitykseen, jossa uskomuksille ei jää pahemmin tilaa ihmisten elämässä, se ei ole vainoamista. Maailmanlaajuisesti uskovaiset haukkuvat ja vihaavat toisiaan eri tulkintojen ja uskomusten takia, se on vainoamista.

66

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voisi vielä lisätä, että johonkin uskoon hurahtanut ihminen ei ole yhtään parempi ihminen kuin kuka tahansa vain sillä perusteella, että hänellä on jokin uskomus.

• Tähän ei ole vastaan sanomista.

Näin on historian saatossa ollut. "Peljätkää Herraa".

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Tähän ei ole vastaan sanomista.

Näin on historian saatossa ollut. "Peljätkää Herraa".

Sellainen mieIipide.

Onko tänään kuvaussessiot?

• Anonyymi

Muurariveljet uskoo Baphometiin. Se sallii lapseen yhtymisen pilimiehelle ainut oikea.
        Lentoliikenteen kaupungit: Hel Tam Vaasa kohta sulkuun.

Lainaus MVlehti: Euroopan Unioni ei ole kykennyt reagoimaan hoitokriisiin, tarvikepulaan tai lääkepulaan, eikä se kyennyt reagoimaan rajakontrolliinkaan vaikka pandemia riehui jo Euroopassa täydellä teholla. Komissio antoi lausuntoja ja pohdiskeli jotakin.
        Kansallisvaltioiden oli pakko reagoida, kun EU ei siihen kyennyt. Ja nyt EU ei voi tarjota kuin rahoitusta Euroopan Keskuspankin EKP:n kautta, mutta sitäkin vain rajallisesti, sillä EKP:n varat on imetty jäsenvaltioilta.
        Vertailun vuoksi: EKP on uhonnut laittavansa yli 700 miljardia talouden (lue: pankkien) tukemiseen.

• Anonyymi

Ykkönen ja kolmonen ovat absoluuttisen tosia ja kakkonenkin suurelta osin. Itse olen löytänyt vapauden uskonnollisten asoiden vatkaamisesta, Jumalan ja olemattoman helvetin pelkäämisestä Paavalin evankeliumin myötä, jonka pääpointti ei ole "yhteys" Jumalaan, joka on kaikkien uskontojen pääpointti.

• Anonyymi

Juurikin noin. Todellisimmillaan "jumala" tai pyhä henki muodostuuu ja konkretisoituu samaan harhaan uskovien yhteisöllisyydestä. Tähänhän raamattukin nimenomaan pyrkii oikeuuttaakseen itse itsensä.
      Uskonnon tai jumalan paikalle voidaan sijoittaa kommunismi, fasismi, juche-aate, Mao, Hoxha tai Pol Pot, ja metsään mennään taas niin että roikaa.

• Anonyymi

Jep. Kokouksissa ravatessani kuvittelin sen yhteisöllisen kokemuksen (joka nyt kuitenkin minun osaltani tapahtui vain minun pääni sisällä ) joksikin enemmäksi kuin mitä se oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Kokouksissa ravatessani kuvittelin sen yhteisöllisen kokemuksen (joka nyt kuitenkin minun osaltani tapahtui vain minun pääni sisällä ) joksikin enemmäksi kuin mitä se oli.

Oesit ollunna kuvittelemata niin oes tuntunna vähemmälle ku olj!

• Anonyymi

"totuuksia" on maailma täynnä ja totuus on, että mikään Jumala ei ole totuus

• Anonyymi

Kyllä kai jokainen valehtelee itselleen jostakin tietoisesti tai tiedostamattaan. Ja pelolla hallitseminen vain lisää sitä, että selvää valhettakaan ei pysty näkemään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kai jokainen valehtelee itselleen jostakin tietoisesti tai tiedostamattaan. Ja pelolla hallitseminen vain lisää sitä, että selvää valhettakaan ei pysty näkemään.

No millee muulla tuommostakkaa seksihurjoo hallihtoo?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No millee muulla tuommostakkaa seksihurjoo hallihtoo?

Jaa että mitä?

• Anonyymi

• Anonyymi

Mainio aloitus.
      Mutta uskomusten varassa ihmisliha elää.
      💰 Rahan arvokin on mitä suurimmassa määrin uskomuksen varainen asia.
      Odottakaahan kun kohta superinflaatio iskee.

• Anonyymi

• Anonyymi

Super inflaatio tarkoittaisi super korkoja, muistatko vielä 15% korot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Super inflaatio tarkoittaisi super korkoja, muistatko vielä 15% korot.

Rahan arvosta on leikattu Suomessakin puolet, yhdessä yössä!

• Jeesus puhuu Jumalalle Joh 17
      17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
      17:9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun -
      17:10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun - ja minä olen kirkastettu heissä.
      17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
      17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
      17:13 Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
      17:14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
      17:15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
      17:16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
      17:17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
      17:18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
      17:19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
      17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
      17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

• Yhtä totta kun että uskovien merkkinä seuraa että he parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen.

Älä usko Jeesusta.

• On pakko liikkua, vaikka on ulkonaliikkumiskielto.

• Anonyymi

Teikäläisillä ei ole omia ajatuksia.
        Kaikki pyörii raamatun kirjoituksissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Oliko tuo muka ihan oma ajatuksesi 😁❓

• Anonyymi

Tämäkin osoittaa, että uskovaisella ei ole jumalistaan mitään muuta esittää kuin iänikuiset Raamatun uskomus kirjoitukset. Jos jumalia on joskus ollut, ne ovat jo kuolleet ja ihmiset ovat täysin yksin maapallolla huutamassa epätoivoisesti apua tyhjyydestä.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Yhtä totta kun että uskovien merkkinä seuraa että he parantavat sairaat panemalla kädet heidän päälleen.

Älä usko Jeesusta.

No hammeen alle ne käet pittää laettoo, sillon paranoo!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mittee sitä muuta tarvii, siellähä se on kaekki!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen kyllä huomaa,että uskovaisella ei ole muuta ajatustoimintaa kuin muuttaa Raamatun kirjoituksia itselle suotuisiksi,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen kyllä huomaa,että uskovaisella ei ole muuta ajatustoimintaa kuin muuttaa Raamatun kirjoituksia itselle suotuisiksi,

Kerro muutama esimerkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro muutama esimerkki.

Esim.kukaan ei anna omaisuuttaan köyhille, kukaan uskovainen ei paranna sairauksia kättä päälle laittamalla, näin Jeesus opettaa mutta uskovainen selittää, miksi juuri hänen ei tarvitse noudataa opetusta tai ei pysty parantamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim.kukaan ei anna omaisuuttaan köyhille, kukaan uskovainen ei paranna sairauksia kättä päälle laittamalla, näin Jeesus opettaa mutta uskovainen selittää, miksi juuri hänen ei tarvitse noudataa opetusta tai ei pysty parantamaan.

Ei pidä paikaansa. Uskovat antavat koko ajan omastaan vähäosaisille ja Jumalan valtakunnan työhön. Sairaita paranee koko ajan. Mutta Jeesuskaan ei parantanut kaikkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei perskeles ollunna etes lanttukukon ohjetta! Fuusioreaktorin reseptistä puhuhumattakaan.
        Raamattu kun on vain nippu muinaisen hiekkaheimon tarinoita ja uskomuksia. Korkeampaa tietoisuutta siitä ei löydä ja kuinka voisikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä paikaansa. Uskovat antavat koko ajan omastaan vähäosaisille ja Jumalan valtakunnan työhön. Sairaita paranee koko ajan. Mutta Jeesuskaan ei parantanut kaikkia.

Pitää täysin paikkansa, sinäkään et ole antanut omaisuuttasi köyhille, omistat esim. tietokoneesi tai puhelimesi-> mene luostariin ja elä ilman omaisuutta niin täytät jumalasi tahdon, muuten olet vain teeskentelijä ja valehtelija. Pystytkö parantamaan kuten jeesus on merkin häneen uskovaan laittanut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää täysin paikkansa, sinäkään et ole antanut omaisuuttasi köyhille, omistat esim. tietokoneesi tai puhelimesi-> mene luostariin ja elä ilman omaisuutta niin täytät jumalasi tahdon, muuten olet vain teeskentelijä ja valehtelija. Pystytkö parantamaan kuten jeesus on merkin häneen uskovaan laittanut?

Pitää paikkansa, jos antaisin kaikki pois en voisi ansaita lisää ja antaa vielä enemmän köyhille. Siksi annan köyhille säännöllisesti ja elätän myös itseni enkä ala köyhäksi muiden elätettääväksi.

Mutta sinä ilmeisesti olet antanut kaikki pois ja olet kirjaston koneella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää paikkansa, jos antaisin kaikki pois en voisi ansaita lisää ja antaa vielä enemmän köyhille. Siksi annan köyhille säännöllisesti ja elätän myös itseni enkä ala köyhäksi muiden elätettääväksi.

Et edelleenkään noudata jumalasi tahtoa vaan haalit omaisuutta itsellesi. Kuten kirjoitin aiemmin, luostarielämä täyttäisi jumalasi tahdon.
        Minun ei tarvitse noudattaa satujumalien ohjeita, toisin kuin sinun, jos itseäsi uskovaisena pidät. Osaan elää täysin ilman jumalia suht. koht. sopusoinnussa itseni, läheisteni, ihmisten ja luonnon kanssa. Ei luonnolliseen auttamiseen mitään jumalien käskyjä tarvita.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo, että uskovat parantavat sairaat.

Uskovat sanovat, että Jumala parantaa, jos haluaa.

• Anonyymi kirjoitti:

12 opetuslasta. "Olemme luopuneet kaikesta mitä meillä oli".

Heillä oli, mutta ei ollut enää.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

12 opetuslasta. "Olemme luopuneet kaikesta mitä meillä oli".

Heillä oli, mutta ei ollut enää.

SeIlainen mieIipide sinulta.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Jeesus sanoo, että uskovat parantavat sairaat.

Uskovat sanovat, että Jumala parantaa, jos haluaa.

Ahaa, tällainen mieIipide.

• Anonyymi

Jeesus on tie, totuus ja elämä..
        Vasta kun tulee tuntemaan Hänet Jumalan armosta ja ilman omaa ansiota, niin tietää että se on totta..Pyhä Henki todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia..Se on ansiotonta armoa, mutta sitäkin kalliimpaa..

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on tie, totuus ja elämä..
        Vasta kun tulee tuntemaan Hänet Jumalan armosta ja ilman omaa ansiota, niin tietää että se on totta..Pyhä Henki todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia..Se on ansiotonta armoa, mutta sitäkin kalliimpaa..

Jos Jeesus on totuus, niin miksi hänen sanoihinsa ei ole voinut luottaa?

Turhia sanoja, että kukaan ei edes revi silmiään irti. Eikä uskovat paranna sairaita panemalla kädet heidän päälleen.

Jeesus ei ole totuus.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Jos Jeesus on totuus, niin miksi hänen sanoihinsa ei ole voinut luottaa?

Turhia sanoja, että kukaan ei edes revi silmiään irti. Eikä uskovat paranna sairaita panemalla kädet heidän päälleen.

Jeesus ei ole totuus.

Roskaruoka maittaa siellä edelleen.

• Anonyymi

Uskonto ei tarkoita uskovaisuutta. Uskova ei tarkoita uskonnollisuutta.
      Vaikka käyttäytyisi kuinka uskonnollisesti, se ei tarkoita että olisi uskovainen.

• Anonyymi

Jos jotain väität totena, kerro mihin faktoihin väittesi perustat.

• Anonyymi

Faktat ovat nähtävissä: 1. Helvettiä tai taivasta uskonnollisessa mielessä ei ole olemassa, koska kukaan ei ole saanut niistä mitään todisteita. 2.No, missä se Raamatun jumala piileksii? Ei missään, koska hän ei ole todellinen, taas kukaan ei koskaan ole esittänyt mitään oikeaa todistetta jumalista.3. Suomessa on uskonvapaus ja luterilainen kirkko on erityisasemassa muihin uskomuksiin nähden. Kukaan ei Suomessa "vainoa" kristittyjä sen enempää kuin muitakaan uskomusta harjoittavia. Ääriliikkeet on eri asia.

• Anonyymi

Kyllähän Jeesus tuon sanoi itsekin: Sairaita minä olen tullut kutsumaan enkä terveitä. Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. Kuitenkin voi olla niinkin, että monet terveet pakosta jotuvat uskonnon kanssa tekemisiin ja toisaalta monet sairaat jättäytyvät ulkopuolelle - turhaan? Tässä on menty vähän väärille raiteille.

Uskonnot eivät katoa kirjan katoamiseen sillä Krishna Korkein Jumala on päättänyt ylläpitää uskontoja inkarnaatioiden avulla sekä sodan avulla. Aina kun uskonto taantuu hän lähettää inkarnaation sekä Kurusektran taistelu toistuu joka sukupolvessa. Tuossa taistelussa on vastakkain raamatun kieltäjät apunaan Krishnan sotajoukko sekä raamattua puolustavat pahikset apunaan Krishna itse. Krishna itse voittaa aina tuon taistelun eikä uskonnot häviä milloinkaan.

Aloittaja puhuu hienoja sanoja ja kuuluu ilmeisesti Krishnan sotajoukkoon, mutta miksi hän ei tiedä, että Krishna on säätänyt itsensä voittamaan ja Bhagavagditan vallitsemaan maailmassa.

• Anonyymi

>> Sairaita minä olen tullut kutsumaan enkä terveitä. Eivät terveet tarvitse parantajaa <<

Minulle sano terveyvenhoitaja tuolla lailla kun kävin näättämässä känsee varpaan piässä!

En tiijä, olko uskovaine. En kysynnä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Sairaita minä olen tullut kutsumaan enkä terveitä. Eivät terveet tarvitse parantajaa <<

Minulle sano terveyvenhoitaja tuolla lailla kun kävin näättämässä känsee varpaan piässä!

En tiijä, olko uskovaine. En kysynnä.

Ovelta huuti nimellä ja kysy, että mikä vaivoo. Minä sanon ja näätin sieltä penkiltä. Löi oven takasi kiini eekä piästännä sinne sisälle!

Minä laiton kengän takasi jalakaan.

• Anonyymi

Ns. kristillinen fundamentalismi on aika ikävä perversio. Fundisten antiikin ajan hengenheimolaiset, fariseukset ja kirjanoppineet, olivat omana aikanaan ennen kaikkea "raamatullisia", pyhistä kirjoituksista elämänohjeensa ammentavia ja niiden mukaan elämäänsä eläviä ihmisiä. Aitoa jumalasuhdetta ei heidän käsityksensä mukaan voinut mitenkään olla muutoin kuin heidän "raamatuntulkintansa" kautta ja sen valossa; sen verran vakavasti he suhtautuivat Tooraan. Jeesus Kristus ilmoitti olevansa noiden pyhien kirjoitusten täyttymys. Paavalin mukaan Jeesus Kristus käynnisti ristinkuolemallaan, ylösnousemuksellaan ja taivaaseen astumisellaan kokonaan uuden ihmiskunnan ja on nyt tämän omassa ruumiissaan uudeksi luomansa ihmiskunnan Pää. Tämä on Paavalin mukaan tämänhetkinen ihmiskunnan olotila. Jos jossakussa syttyy usko Kristukseen, hän havahtuu tähän ihmiskunnan nykytilaan; totuus vapauttaa hänet mielentilasta, joka oli Jumalasta "pois poikennut" ja vieraantunut. Aikojen saatossa fundamentalistit ovat kuitenkin tehneet Raamatusta ja raamatullisuudesta jonkin sortin sakramentin, melkeinpä pelastuksen välineen. Raamatun helmi on Jeesuksen Kristuksen Paavalille ilmoittama evankeliumi, koska tuo evankeliumi vapauttaa, ihme ja kumma, kaikenlaisesta kirjaimen palvonnasta ja kaiken maailman raamatullisuusvaatimuksista, nykypäivän farisealaisuudesta.
      Nykykristillisyys on etääntynyt kauas Paavalin alkuperäisestä evankeliumista, ja siksipä se ei pelasta eli paranna ihmisiä kuin nimeksi. Minustakin tuli uskoontulon jälkeen melko pian lakihenkinen helluntalainen, jonka käsitys armosta oli eriskummallinen sekametelisoppa, jonka laadin syvämietteisesti ja hartaasti yhdistellen kymmeniä jakeita kaikilta UT:n kirjoittajilta. Luin UT:n läpi Matteuksesta Ilmestyskirjaan yhä uudelleen, joten Johanneksen evankeliumin ja joidenkin Paavalin kirjeiden kohdalla aina vähän helpotti, mutta Jeesuksen voimallisimpien saarnojen, Jaakobin kirjeen ja Ilmestyskirjan liepeillä tuppasi aina hieman ahdistamaan. Ikään kuin KAIKKI TUO olisi ollut evankeliumi -, sitä evankeliumia, jonka ylösnoussut Herra Jeesus Kristus antoi ilmestyksessä Paavalille julistettavaksi. Olin perihelluntailaiseen tyyliin tehnyt UT:sta itselleni epäjumalan; kohdallani olikin niin, että Uuden testamentin kirjoitukset olivat Jeesuksen Kristuksen "täyttymys", eikä niin, että Jeesus Kristus on se ainoa oikea Jumalan Sana, se TODELLISUUS, jossa me olemme ja elämme, ja kirjoitukset ovat vain kirjoituksia. Minä olin kuin mies, joka menee nälkäisenä ravintolaan, istuu pöytään ja alkaa epätoivoisena ja harhoissaan raapia ruokalistaa toivoen saavansa irrotettua siitä kirjaimia (!), jotta voisi syödä niitä. Suurin piirtein näin mieletöntä on fundamentalismi. Hieman lievemmin ilmaistuna: fundamentalisti on kuin ruokaravintolan tarjoilija, joka toteaa nälkäiselle asiakkaalle: "Ymmärräthän sinä, että on mieletöntä tarjoilla sinulle mitään syötävää, jollet usko, että kaikki tämän satavuotisen ravintolan ruokalistat ovat sadan vuoden aikana olleet inspiraation vallassa kirjoitettuja ja sellaisina täydellisen virheettömiä."

• Anonyymi

>> Fundisten antiikin ajan hengenheimolaiset, fariseukset ja kirjanoppineet, olivat omana aikanaan ennen kaikkea "raamatullisia", pyhistä kirjoituksista elämänohjeensa ammentavia ja niiden mukaan elämäänsä eläviä ihmisiä <<

Ee sitä piäse nykysinkään kunnollisseen ammattiin, jos ee oo kirjoo lukenna! Ja siäntöin mukkaa on elettävä sittennii!

• Anonyymi

Jos asiat olisivat kuten aloittaja ne esittää niin eiköhän Jeesuskin olisi opettanut toimimaan hieman eri tavalla.
      Kannattaa ajatella ennen kuin suoltaa ihan mitä sattuu aloituksia.
      Nykypäivän viimeistaan pitäisi opettaa jo paatuneempiakin materialisteja, onko rahasta nyt apua, ei taida virus rahalla kadota.??

• Anonyymi

Eipä taida kadota rukouksellakaan eli joko ei ole Jumalaa tai on kyseessä väärä jumala.

LippuHelvettiinKiitos

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä taida kadota rukouksellakaan eli joko ei ole Jumalaa tai on kyseessä väärä jumala.

LippuHelvettiinKiitos

Tilauksesi vastaanotettu, toimitus tulee varmasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

LippuHelvettiinKiitos

Nykyihmisen näkemys että "Jumala toteuta heti kaikki toiveeni niin uskon sinuun", niinkö.
        Onpa pinnallinen näkemys.
        Kaikesta huolimatta:
        Hyvää matkaa.

• Anonyymi

Jeesushan opetti antamaan omaisuus köyhille, oletko esim. sinä jo toteuttanut ko. opetuksen?

Todellakin, jeesus, jumala tai pyhähenki olisivat kaikkivoipina voineet tehdä täysin yksiselitteisen opuksen mutta tekivätkin kirjoitelman, joka aiheuttaa herkkä uskoisten välillä vain sotaa ja hävitystä. Olipa järkevä teko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesushan opetti antamaan omaisuus köyhille, oletko esim. sinä jo toteuttanut ko. opetuksen?

Todellakin, jeesus, jumala tai pyhähenki olisivat kaikkivoipina voineet tehdä täysin yksiselitteisen opuksen mutta tekivätkin kirjoitelman, joka aiheuttaa herkkä uskoisten välillä vain sotaa ja hävitystä. Olipa järkevä teko.

Miksi vastaisin kysymykseesi?
        Asia lienee henkilökohtainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi vastaisin kysymykseesi?
        Asia lienee henkilökohtainen.

Tottakai se on henkilökohtainen asia, kun et tätä jeesuksen opetusta täytä. Samoin kuin uskonkin pitäisi olla henkilökohtainen mutta sitä vaan toitotetaan kaikille ja kaikkialla ja yritetään väkisin syöttää omaa uskomusta kaikille totuutena, se siitä henkilökohtaisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai se on henkilökohtainen asia, kun et tätä jeesuksen opetusta täytä. Samoin kuin uskonkin pitäisi olla henkilökohtainen mutta sitä vaan toitotetaan kaikille ja kaikkialla ja yritetään väkisin syöttää omaa uskomusta kaikille totuutena, se siitä henkilökohtaisesta.

Mikäs selvä näkijä sinä luulet olevasi kun muka tiedät mitä olen tehnyt tai jättänyt tekemättä.
        Uskoakaan en ole tuputtanut sen enempää sinulle kuin muillekaan.
        Minulle on kuule ihan se ja sama mihin sinä uskot, johonkin kuitenkin, sekin riippuu vain siitä mihin keskustelun aihealue rajataan. Jos et usko Jumalaan niin USKOT Jumalattomuuteen. Niin se vaan menee vaikka miten yrittäisit kiemurrella.
        Se siitä väkisin syöttämisestä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mikäs selvä näkijä sinä luulet olevasi kun muka tiedät mitä olen tehnyt tai jättänyt tekemättä.
        Minulle on kuule ihan se ja sama mihin sinä uskot, johonkin kuitenkin, sekin riippuu vain siitä mihin keskustelun aihealue rajataan. Jos et usko Jumalaan niin USKOT Jumalattomuuteen. Niin se vaan menee vaikka miten yrittäisit kiemurrella.

On täällä moni sanonut, että ei tahallaan uskota Jumalaan. Esitetään, että Jumala on totta, ja on kapinaa, jos et usko.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

On täällä moni sanonut, että ei tahallaan uskota Jumalaan. Esitetään, että Jumala on totta, ja on kapinaa, jos et usko.

Sellainen mieIipide sinulta.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Niitä videoita nyt odotellaan sinulta.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Totta. En sitä yritäkään kieltää.
        Korostin vain että minä en tuputa uskoa täällä kenellekään, enkä suoraan sanoen ymmärrä sen sortin touhua muiltakaan.
        Syyllistäminen luonnollisesti myöskin on turhaa ja ajattelematonta.
        Kuten aiemmin sanoin, jokaisen oma ja henkilökohtainen asia mihin uskoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. En sitä yritäkään kieltää.
        Korostin vain että minä en tuputa uskoa täällä kenellekään, enkä suoraan sanoen ymmärrä sen sortin touhua muiltakaan.
        Syyllistäminen luonnollisesti myöskin on turhaa ja ajattelematonta.
        Kuten aiemmin sanoin, jokaisen oma ja henkilökohtainen asia mihin uskoo.

Raamatussa Jeesus ainakin sanoi fariseuksille:
        "te tutkitte kirjoituksia, sillä teissä on mielestänne niissä elämä ja ne juuri todistavat minusta"

lahkouskovaisethan juurikin tutkii kirjoituksia. . . ("niissä elämä. ..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omistat tietokoneen tai puhelimen (tuskin olet lainannut?), ei tarvitse olla selvännäkijä, että sen tietää. Jos näin on, et ole noudattanut Jeesuksen opetusta.
        Samoin minulle on sama mihen uskot ja teetkö/elätkö jeesuksen opetusten mukaan mutta kaikki tällä palstalla ei niin ajattele kirjoitusten mukaan.
        Uskon asioissa usko tarkoittaa uskoa johonkin yliluonnolliseen. Jos näitä yliluonnollisia ei pidä todellisina, ei siihen uskoa tarvita. Se on pikemminkin tosiasioiden myöntämistä ja todisteisiin luottamista.
        En ole sinun väittänyt syöttävän uskoasi väkisin, hyvä niin kun et tee, totesin vain yleisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"te tutkitte kirjoituksia, sillä teissä on mielestänne niissä elämä ja ne juuri todistavat minusta"

Paavali varoitti kirjoituksissa lahkoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omistat tietokoneen tai puhelimen (tuskin olet lainannut?), ei tarvitse olla selvännäkijä, että sen tietää. Jos näin on, et ole noudattanut Jeesuksen opetusta.
        Samoin minulle on sama mihen uskot ja teetkö/elätkö jeesuksen opetusten mukaan mutta kaikki tällä palstalla ei niin ajattele kirjoitusten mukaan.
        Uskon asioissa usko tarkoittaa uskoa johonkin yliluonnolliseen. Jos näitä yliluonnollisia ei pidä todellisina, ei siihen uskoa tarvita. Se on pikemminkin tosiasioiden myöntämistä ja todisteisiin luottamista.
        En ole sinun väittänyt syöttävän uskoasi väkisin, hyvä niin kun et tee, totesin vain yleisesti.

Tämä asia on minun puolestani loppuun käsitelty.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuossa näkee kuinka Jeesuskin luuli vaikka mitä.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Tuossa näkee kuinka Jeesuskin luuli vaikka mitä.

Tuollainen mieIipide.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4190
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2353
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      32
      2282
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      96
      2084
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1887
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1860
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1567
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1531
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1350
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      75
      1194
    Aihe