Nimimerkki ja nimimerkittömyys

Anonyymi

Miksi nimimerkki? Luuletteko te nimimerkkiä käyttävät saavanne sanomalleen enemmän painoarvoa kun kirjoitatte nimimerkillä?

Onko käynyt mielessä, että vähänkin pitemmässä juoksussa tulee nimimerkki aina viemään isomman huomion kuin se itse asia, mitä olette kirjoittamassa? Tai onko lopullinen päämärä nimimerkillisillä sittenkin ollut ainoastaan huomion saaminen omalle nimimerkille kun sanottava on loppunut?

Ajatusten ajattelija ei ole koskaan yhtä tärkeä kuin ajatus. Ei oikeastaan tärkeä ollenkaan. Ajatus tai ajatukset jäävät elämään kauan ajatusten ajattelijan kuolemankin jälkeen. Aivopierut taas ei.

95

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Legendat tuntuu jäävän elämään. Halusi tai ei.

• Anonyymi

Jäisitkö sinä ilman tunnistettavaa nimimerkkiä? Tunnistaisiko kukaan sinua?

• Anonyymi kirjoitti:

Jäisitkö sinä ilman tunnistettavaa nimimerkkiä? Tunnistaisiko kukaan sinua?

Kyllä jäisin. Se on nähty sekin. Sen täytyy olla karisma?

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Minä en sinua erottaisi muista. Mutta jos kirjoittaisit anonyymina, saattaisin jopa joskus lukeakin mitä sinulla on sanottavaa.

Siinä on muuten syy, miksi sinä kirjoitat aina rekatulla nimimerkillä ja vaihdat sitä enemmän kuin sukkia jalassa. Sinun suurin pelko on nimenomaan se, että kukaan ei tunnista sinua. Et ole älyltään ja ajatuksiltaan keskivertoa kummoisempi. Sinunlaisia on 13 tusinassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en sinua erottaisi muista. Mutta jos kirjoittaisit anonyymina, saattaisin jopa joskus lukeakin mitä sinulla on sanottavaa.

Siinä on muuten syy, miksi sinä kirjoitat aina rekatulla nimimerkillä ja vaihdat sitä enemmän kuin sukkia jalassa. Sinun suurin pelko on nimenomaan se, että kukaan ei tunnista sinua. Et ole älyltään ja ajatuksiltaan keskivertoa kummoisempi. Sinunlaisia on 13 tusinassa.

Selvä. Se nyt kuitenkin on todettu fakta, että anonyyminakin sain pyllykärpäsiä, niitä mukavia ja vähemmän mukavia.

Se tapahtui jo urani alussa.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinut kyllä tunnistaa lakonisesta sävystä. Karikatyyri hapannaamasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Et ole älyltään ja ajatuksiltaan keskivertoa kummoisempi. Sinunlaisia on 13 tusinassa."

Kuka täällä olisi? Ei kukaan. Olen aina ihmetellyt porukan keskinäisiä kehumisia miten on hyviä ajatuksia ja niiiiin älykäs kirjoittaja (muka).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Et ole älyltään ja ajatuksiltaan keskivertoa kummoisempi. Sinunlaisia on 13 tusinassa."

Kuka täällä olisi? Ei kukaan. Olen aina ihmetellyt porukan keskinäisiä kehumisia miten on hyviä ajatuksia ja niiiiin älykäs kirjoittaja (muka).

Nimenomaan. Ei kukaan. Harvempi väläytellyt.

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Hyvin härnäät anonyymia :))))))))

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Sinut kyllä tunnistaa lakonisesta sävystä. Karikatyyri hapannaamasta.

Touchdown! Boom! 👍

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Selvä. Se nyt kuitenkin on todettu fakta, että anonyyminakin sain pyllykärpäsiä, niitä mukavia ja vähemmän mukavia.

Se tapahtui jo urani alussa.

Sinut muistetaan ainoastaan siitä, että spämmäät kaikki aloitukset täyteen omaa joutavaa sättäilyä palstakamujesi kanssa. Nimimerkit vaihtuu, tyyli pysyy samana.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinut muistetaan ainoastaan siitä, että spämmäät kaikki aloitukset täyteen omaa joutavaa sättäilyä palstakamujesi kanssa. Nimimerkit vaihtuu, tyyli pysyy samana.

En silloin vielä chättäillyt. Se oli ihan alussa. Ei ollut rekattua nimierkkiä enkä puhu miehen logiikasta edes.

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

En silloin vielä chättäillyt. Se oli ihan alussa. Ei ollut rekattua nimierkkiä enkä puhu miehen logiikasta edes.

Good for you.

Mutta täällä sinua ei kukaan muista mistään muusta. Tuskin missään muuallakaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Good for you.

Mutta täällä sinua ei kukaan muista mistään muusta. Tuskin missään muuallakaan.

Eipä tuon ole tarpeenkaan olla mikään meriitti. Muistaa kuka muistaa. Jokaisella on syynsä muistaa tai unohtaa. Fine by me.

Tuskin huomiosta kannattaa kilpailla?

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Eipä tuon ole tarpeenkaan olla mikään meriitti. Muistaa kuka muistaa. Jokaisella on syynsä muistaa tai unohtaa. Fine by me.

Tuskin huomiosta kannattaa kilpailla?

Sitten sun pitäisi ehkä lakata spämmäämästä kaikkia keskusteluja täyteen säittäilyllä palstakamujesi kanssa.

Minä en ikinä kilpaile huomiosta. Osaan ottaa sen ilman sitäkin, jos niin haluan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten sun pitäisi ehkä lakata spämmäämästä kaikkia keskusteluja täyteen säittäilyllä palstakamujesi kanssa.

Minä en ikinä kilpaile huomiosta. Osaan ottaa sen ilman sitäkin, jos niin haluan.

Ehdotus:

Jonninjoutava sättäily jonninjoutavassa sättäilyketjussa nimimerkillä ja keskustelut, missä pyritään välttämään sitä jonninjoutavaa sättäilyä, anonyymisti. Sillä ratkeisi aika monta ongelmaa palstan ilmapiirissä.

Mut ei tule tapahtumaan. Ongelmallisinta on edelleen se, että sinä ja palstakamusi etten näe minkäännäköistä ongelmaa omassa palstakäyttäytymisessä. Muiden palstakäyttäytymisessä kyllä, mutta ette omassa.

Eli toiveajattelua tämä minun ehdotus. Jo siitä syystä, että sinä et itse keksinyt tätä omalla ällillä ja kapsiteetilla, vaan minä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ehdotus:

Jonninjoutava sättäily jonninjoutavassa sättäilyketjussa nimimerkillä ja keskustelut, missä pyritään välttämään sitä jonninjoutavaa sättäilyä, anonyymisti. Sillä ratkeisi aika monta ongelmaa palstan ilmapiirissä.

Mut ei tule tapahtumaan. Ongelmallisinta on edelleen se, että sinä ja palstakamusi etten näe minkäännäköistä ongelmaa omassa palstakäyttäytymisessä. Muiden palstakäyttäytymisessä kyllä, mutta ette omassa.

Eli toiveajattelua tämä minun ehdotus. Jo siitä syystä, että sinä et itse keksinyt tätä omalla ällillä ja kapsiteetilla, vaan minä.

Kun nyt muistaisit itse elää kuten neuvot. Yleensä et muista. Kohta taas linkkiä tai lällättelyä. Onhan se hyvä, että olet oraakkelina opastamassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Etpä. Ei minunkaan tarvitse kilpailla, kavereita saan kilpailematta ja pätemättä. Eikä mun tarvitse tehdä tällaisia ketjujakaan missä poljetaan muita.

Ei ole tarvetta sen kaltaiseen pätemiseen. Älykkyyteni näkyy elämässä pärjäämisessä. Kaikkea löytyy mitä tarvitsee. Talous kunnossa jne.

• Aivan niin Pertti, aivan niin.

• Anonyymi

Juu kyä pertti tietää. :)

• En mitenkään kuvittele että nämä irralliset välihuomautukseni olisivat tärkeitä, saati nuo pari harjusfilettä pannulla.

Mutta nimimerkki auttaa huomattavasti siinä keskustelun seuraamisen kannalta oleellisessa seikassa, että kuka kirjoittaa mitäkin. Hieman helpompaa on argumentoida, kun tietää kenen ja mihin väitteeseen on esittämässä vastaväitettä.

Koskee siis asiapitoisia keskusteluja, joissa on enemmän kuin avaus ja yksi kommentti, mutta toivomme taitaa olla turha.

• Pinnalliset ihmiset pohtivat enemmän sitä, kuka sanoo kuin sitä, mitä sanotaan.

• Anonyymi

Pinnalliset ihmiset haluavat olla näkyvillä sanottavansa kanssa. Jos asia olisi tärkeämpi kuin henkilö, aloittaisivat ensiksi itsestä ja poistaisivat näkyvistä sen tunnistettavan "henkilön"

• Anonyymi kirjoitti:

Pinnalliset ihmiset haluavat olla näkyvillä sanottavansa kanssa. Jos asia olisi tärkeämpi kuin henkilö, aloittaisivat ensiksi itsestä ja poistaisivat näkyvistä sen tunnistettavan "henkilön"

Itse olen aina arvostanut ihmisten kanssa keskustellessani sitä, että tiedän keskustelevani aina saman ihmisen kanssa.

Anomuumit rakastavat sotkea keskusteluita välihuuteluilla, joista ei sitten koskaan tiedä, keneltä ne tulevat, tai edes liittyykö keskustelija asiaan lainkaan, vai onko pelkkä trolli.

Siksikin en juuri anomuumin kanssa keskustele.

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Itse olen aina arvostanut ihmisten kanssa keskustellessani sitä, että tiedän keskustelevani aina saman ihmisen kanssa.

Anomuumit rakastavat sotkea keskusteluita välihuuteluilla, joista ei sitten koskaan tiedä, keneltä ne tulevat, tai edes liittyykö keskustelija asiaan lainkaan, vai onko pelkkä trolli.

Niin, jotkut vaan tykkää joskus poiketa polultakin mahdolliseen seikkailuun...

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Minä taas en jaksa teitä ns. kankiperseitä, kaikki otetaan niin vakavasti ja kuka sanoo ja mitä.

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Luuletko että rekatut kirjoittaa aina sillä nimimerkillään? Eiköhän niistäkin ole moni puskassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Luuletko että rekatut kirjoittaa aina sillä nimimerkillään? Eiköhän niistäkin ole moni puskassa.

Eihän kukaan rekisteröity missään tapauksessa kirjoita anonyyminä. Täysin mahdoton ajatuksenakin.

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Eihän kukaan rekisteröity missään tapauksessa kirjoita anonyyminä. Täysin mahdoton ajatuksenakin.

Niin ja se vasta onkin kaksinaamaista.

• Jotta muistan mitä kirjoitin mihinkin ja tulee ilmoitus jos joku vastasi siihen. Mikäli menen anonyymina Sodat palstalle, en voi muistaa mihin tuhannesta Windows on tubutin-ketjuun vastasin.

• Kyllä painoarvo on nimimerkissä ja on ihana nähdä palsta tuttuja.
      Tulee väliin ikävä.

• Anonyymi

Karismalla saa enemmän kuulijoita, vaikka ilmivalehtelisi.

-flowersreally-

• Anonyymi

Mikä karisma? Palstakarisma?

Minä en ole kyllä huomannut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä karisma? Palstakarisma?

Minä en ole kyllä huomannut.

Joku haluaa ainakin ratsastaa mun karismalla.

-flowersreally-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-flowersreally-

Karisma on muuten sellainen hassu juttu, että jos sitä jossakin ihmisessä on niin se näkyy kaikkialla missä hän on. Eikä hän tarvitse sen karisman esiintuomiseen nimimerkkiä. Tai vielä vähemmän lukemattomia nimimerkkejä. Sellainen toiminta ei riitä edes palstakarismaan, puhumattakaan palstan ulkopuolisesta karismasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Karisma on muuten sellainen hassu juttu, että jos sitä jossakin ihmisessä on niin se näkyy kaikkialla missä hän on. Eikä hän tarvitse sen karisman esiintuomiseen nimimerkkiä. Tai vielä vähemmän lukemattomia nimimerkkejä. Sellainen toiminta ei riitä edes palstakarismaan, puhumattakaan palstan ulkopuolisesta karismasta.

Toisaalta nimimerkeistä ei ole sen enempää haittaakaan. Karismaa joko on tai ei ole.

Jan1

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalta nimimerkeistä ei ole sen enempää haittaakaan. Karismaa joko on tai ei ole.

Jan1

Ja sinulla ei sitä ole. Sori. Olet wannabe-karismaatikko, joka ainoana uskoo siihen, että on karismaattinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinulla ei sitä ole. Sori. Olet wannabe-karismaatikko, joka ainoana uskoo siihen, että on karismaattinen.

Heh, no niinpä tietysti, jos maestro niin sanoo. :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei muuten sinullakaan, kuten ei oikeastaan juuri kenelläkään palstalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei muuten sinullakaan, kuten ei oikeastaan juuri kenelläkään palstalla.

Minä en ole niin väittänytkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, no niinpä tietysti, jos maestro niin sanoo. :D

Minulla on pikkuinen kiku!

T:Genio

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Olet wannabe-karismaatikko, joka ainoana uskoo siihen, että on karismaattinen."

Miksi sinä yrität puhua meidän muidenkin puolesta?

• Anonyymi kirjoitti:

-flowersreally-

Olitko se sitten sinä kun haukkui Jania esim vitun pelleksi?

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Olitko se sitten sinä kun haukkui Jania esim vitun pelleksi?

Kyllä flowers taisi olla se keskustelija koska se puhui jostain niiden välisestä aiemmasta keskustelusta tms. Ja kirjoitustyyli sama.

• Anonyymi

Eli tässä kohtaa on nyt hyvä kysyä, että uskotteko saaneensa nyt enemmän painoarvoa sanottavalle tai sanojalle?

Minä henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jokaisen ajatukset tässä aloituksen aiheessa olisivat olleet hitusen uskottavampia anonyymeina kirjoitettuna. En kuitenkaan tuonut esille ainuttakaan nimimerkkiä erikseen, vaan kyselin yleisellä tasolla.

Mutta toistaiseksi ei yllätyksiä. Jokainen nimimerkki on parhaimmillaankin keskinkertaisuus, jota kukaan ei tunnistaisi ilman nimimerkkiä.

• Anonyymi

Et kai sinä oikeasti oleta, että täällä jotain neroja olisi?
        Kyllä heillä on parempaa tekemistä kuin täällä notkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi aloittaja nero on eksynyt lammas karitsoineen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi aloittaja nero on eksynyt lammas karitsoineen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En oletakaan. Mutta näin vuonna 2020 olisi jo syytä olettaa, että ihmiset alkaisivat jo pikkuhiljaa ymmärtää kirjoitustensa sisältöä. Mutta edelleen menee niin, että kirjoitukset ja toiminta ei ole millään tavalla synkassa keskenään. Kirjoitetaan yhtä ja toimitaan toisin.

• Anonyymi

Harvoin tämä mikään ajatushautomo on. Ihminen nyt vain haluaa tulla näkyväksi, huomatuksi, halutuksi, arvostetuksi. Tavalla tai toisella. Sinä tiedät sen kyllä.

Ja kyllä ne ajatuksetkin katoaa. Suuretkin ajatukset. Sata vuotta ja kukaan ei edes muista meitä. Tuhat vuotta ja Einsteinkin on unohdettu. 10000 vuotta ja kukaan tuskin enää ajattelee mitään.

• Näin.

• Anonyymi

Pointti onkin tämä, että miksi sitten puhua enemmän asiaan kuin henkilöön keskittymisestä, koska jokainen(?) kuitenkin haluaa, että enemmän keskityttäisi hänen henkilöönsä kuin asiaan?

Tekopyhää lässytystä, sanoisin.

• Anonyymi kirjoitti:

Pointti onkin tämä, että miksi sitten puhua enemmän asiaan kuin henkilöön keskittymisestä, koska jokainen(?) kuitenkin haluaa, että enemmän keskityttäisi hänen henkilöönsä kuin asiaan?

Tekopyhää lässytystä, sanoisin.

Huomion saaminen ja sen antaminen on parhaimmillaan ihan huikean hieno ja voimaannuttava kokemus. Mutta jotta se voisi jatkua, on oltava tilannetajua ja kyky lukea toista ja tunnistaa sekä kunnioittaa missä kulkee sen toisen raja.

Ei se, että ihminen hetkellisesti ja kohdistetusti toivoo että kirjoittaja(t) keskittyisivät asiasisältöön henklön sijasta, tee tyhjäksi hänen muut sanomansa. Ei siinä ole mitään tekopyhyyttä, vaan kyse on ihan normaalista ja aidosta reaktiosta vallitsevassa vuorovaikutustilanteessa. Se, milloin, missä määrin ja keneltä toivoo huomiota on aina tapaus- ja tilannekohtaista. Se vaihtelee.

• Anonyymi
        Lillis2020 kirjoitti:

Huomion saaminen ja sen antaminen on parhaimmillaan ihan huikean hieno ja voimaannuttava kokemus. Mutta jotta se voisi jatkua, on oltava tilannetajua ja kyky lukea toista ja tunnistaa sekä kunnioittaa missä kulkee sen toisen raja.

Ei se, että ihminen hetkellisesti ja kohdistetusti toivoo että kirjoittaja(t) keskittyisivät asiasisältöön henklön sijasta, tee tyhjäksi hänen muut sanomansa. Ei siinä ole mitään tekopyhyyttä, vaan kyse on ihan normaalista ja aidosta reaktiosta vallitsevassa vuorovaikutustilanteessa. Se, milloin, missä määrin ja keneltä toivoo huomiota on aina tapaus- ja tilannekohtaista. Se vaihtelee.

Et nyt tainnut ymmärtää lukemaasi.

Ei se mitään. Ei mitään uutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Et nyt tainnut ymmärtää lukemaasi.

Ei se mitään. Ei mitään uutta.

Tai sinä 🤭😅

• Anonyymi
        Lillis2020 kirjoitti:

Tai sinä 🤭😅

Joko nyt alat tajuamaan palstadynamiikan?
        Tällaista iänaikaista jänkkäystä tämä täällä on. Ja keskiössä ovat palstalaiset.

• Siksi, että olen kertakaikkisesti helkatin paljon parempi kuin sinä. :oD

• Minusta se on vain rehllisempää peliä niin, ja vastapuolelle on varmaan myös helpompaa kun tietää "kenen" kanssa keskustelee. Voi ottaa sitten siinä esille myös jonkun aiemman jutun jos muistaa ja näin.

Tokikin nimimerkinkin käyttö on sitten vähän niin ja näin jos sitä nimimerkkiä käyttää valikoidusti, eli karkeammat sanomisensa huutelee puskista ja nikillä pitää pelkkää siloista pintaa yllä. No semmoisetkin on kuitenkin pääteltävissä jotka siten tekee. Sitten taas semmoinen joka aina käyttää nikkiä toki joutuu siitä hieman aina kärsimään kun niitä menneitä sanomisia täällä kyllä muistetaan kaivella suurennuslasin kanssa mutta semmoista se on.

Jokatapauksessa itse tykkään käyttää vakinikkiä, kaikki ei sanomisista tykkää mutta eipä tarvitsekaan ja väittäisin että selkeämpi kuva vastakeskustelijalla minusta näin on kuin nikittömänä.

• Anonyymi

Paitsi että just kaikki nimimerkilliset tuottaa palstalle kaikenlaista asiaankuluumatonta rähinää. Se nimimerkkion ongelmallinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Paitsi että just kaikki nimimerkilliset tuottaa palstalle kaikenlaista asiaankuluumatonta rähinää. Se nimimerkkion ongelmallinen.

Ongelmien tuottaminen ei johdu nimimerkillisyydestä vaan henkilöistä itsestään, nikittömänä rähisisivät ihan samalla tavalla jos ei jopa enemmän ja estottomammin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuottavat tai niiden takia syntyy, ne ovat aina välillisesti ainakin ongelman aiheuttaja.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ongelmien tuottaminen ei johdu nimimerkillisyydestä vaan henkilöistä itsestään, nikittömänä rähisisivät ihan samalla tavalla jos ei jopa enemmän ja estottomammin.

Jos kukaan ei tunnista kirjoittajaa niin ei synny ongelmiakaan, esim. nyt on suhteettomasti otettu esiin keskustelija Jan1. Kaikki puhuvat hänen palstapersoonastaan.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Samoin on kinasteltu pertistä ja vaikka mistä muusta kirjoittajasta. Jos kellään ei olisi nimimerkkiä, tollaisia turhanpäiväisiä ja lapsellisia rähinöitä ei syntyisi. Ja siis keski-ikäisiltä!!

• Anonyymi kirjoitti:

Tuottavat tai niiden takia syntyy, ne ovat aina välillisesti ainakin ongelman aiheuttaja.

No tavallaan toki joo koska siellä on se identifiointi takana, jos ei kukaan koskaan olisi nikillä ei pääsisi niin paljon historiaa syntymään josta sitten vääntää että joo, siinä mielessä hyväksyn tuon ajatuksen.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

No tavallaan toki joo koska siellä on se identifiointi takana, jos ei kukaan koskaan olisi nikillä ei pääsisi niin paljon historiaa syntymään josta sitten vääntää että joo, siinä mielessä hyväksyn tuon ajatuksen.

Muutamalla harvalla on kyllä tunnistettava tyyli, esim. välimerkittömällä. Moni muu varmaan massaan hukkuisi?

• Anonyymi kirjoitti:

Muutamalla harvalla on kyllä tunnistettava tyyli, esim. välimerkittömällä. Moni muu varmaan massaan hukkuisi?

No joo, vaikkakin anonyymeistäkin kyllä aika usein tunnistaa ihan kirjoituksen perusteella puskiin painuneen nikillisen, tokihan siinä voi erehtyäkin tai sitten ovelasti joku muu jäljittelee toisen tyyliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koodarit on erikseen ;)

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

No joo, vaikkakin anonyymeistäkin kyllä aika usein tunnistaa ihan kirjoituksen perusteella puskiin painuneen nikillisen, tokihan siinä voi erehtyäkin tai sitten ovelasti joku muu jäljittelee toisen tyyliä.

Jaa-a, usein tulee myös huteja. Itse olen esimerkiksi kuullut olevani pertti. Eli aika monella menee mönkään kuitenkin arvaukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koodarit on erikseen ;)

????

• Anonyymi kirjoitti:

Jaa-a, usein tulee myös huteja. Itse olen esimerkiksi kuullut olevani pertti. Eli aika monella menee mönkään kuitenkin arvaukset.

Toki jos joku on harjoittanut reippasti puskailua sitä sitten aina ensimmäisenä epäillään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

????

Jep jep. :))))

• Anonyymi kirjoitti:

Samoin on kinasteltu pertistä ja vaikka mistä muusta kirjoittajasta. Jos kellään ei olisi nimimerkkiä, tollaisia turhanpäiväisiä ja lapsellisia rähinöitä ei syntyisi. Ja siis keski-ikäisiltä!!

Kummasti nuo jutut kiinnostaa eniten nimimerkittömiä..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Kummasti nuo jutut kiinnostaa eniten nimimerkittömiä..

Kyllä varmasti kiinnostaa joitakin anonyymejä rekattujen lisäksi, tuskin kuitenkaan enempää. Kuitenkin yleensä aina ne samat rekatut on sopassa mukana, tekevät välillä toisistaan aloituksiakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä varmasti kiinnostaa joitakin anonyymejä rekattujen lisäksi, tuskin kuitenkaan enempää. Kuitenkin yleensä aina ne samat rekatut on sopassa mukana, tekevät välillä toisistaan aloituksiakin.

Yleensä tämmöiset aloitukset tulee muumeilta..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Yleensä tämmöiset aloitukset tulee muumeilta..

Mutta eipä niilläkään olisi henkiöitä joista tehdä aloituksia jos kaikki olisi muumeja.

• Anonyymi

Tässä on muuten oiva tilaisuus joillekin nähdä oma itsensä, minkälainen on. Jos nyt haluaa nähdä.

• Miksi nimimerkki?

- koska halusin

Luuletteko te nimimerkkiä käyttävät saavanne sanomalleen enemmän painoarvoa kun kirjoitatte nimimerkillä?

- Kyllä

Onko käynyt mielessä, että vähänkin pitemmässä juoksussa tulee nimimerkki aina viemään isomman huomion kuin se itse asia, mitä olette kirjoittamassa?

- Ei, minusta ne täydentävät toisiaan.

Tai onko lopullinen päämärä nimimerkillisillä sittenkin ollut ainoastaan huomion saaminen omalle nimimerkille kun sanottava on loppunut?

- en ole kunnolla vielä edes aloittanut, niin tuskin loppuu ihan heti, joten jätän tämän tai -vaihtoehdon tyhjäksi.

Ajatusten ajattelija ei ole koskaan yhtä tärkeä kuin ajatus.
      Ei oikeastaan tärkeä ollenkaan. Ajatus tai ajatukset jäävät elämään kauan ajatusten ajattelijan kuolemankin jälkeen.

- Ilman ajatusten ajattelijaa ei syntyisi sen paremmin ajatusta kuin aivopieruakaan, joten tuo ei mielestäni ole totta. Ellei se ajatusten ajattelija tuo niitä ajatuksiaan tai aivopierujaan julki, niin millainen meedio niitä sitten selvittäisi, etenkin ajatusten ajattelijan kuoleman jälkeen?

• Anonyymi

Nimimerkeissä on se ongelma että keskustelijat eivät kehtaa kaikkea sanoa sillä kuten haluaisivat, osa menee sen takia puskiin. Sen takia anonyymit ovat hauskimpia palstailijoita, niillä on mielenkiintoisimmat jutut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimimerkeissä on se ongelma että keskustelijat eivät kehtaa kaikkea sanoa sillä kuten haluaisivat, osa menee sen takia puskiin. Sen takia anonyymit ovat hauskimpia palstailijoita, niillä on mielenkiintoisimmat jutut.

Minusta jotenkin tuntuu, että disse sanoo aina just niinku mieleen juolahtaa. Ja valtakunta ja pönttis myös.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, no, itsellä se nettiketti ei oo riippuvainen siitä, onko mulla nikki vai ei. Ja kaikki tykkää hauskoista heitoista, on ne sitten puskahuutoja tai ei, mutta sitten kun meinaa mennä mauttomaksi niin pitäisi olla sen verran älliä että lopettaa, oli miten muumina tahansa. Ei sellainen ole sitten enää kenenkään mielestä hauskaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kehtaa, mutta mekkalahan siitä nousee.

• Jan1 kirjoitti:

Kehtaa, mutta mekkalahan siitä nousee.

Nyt on hienoo 😉

• Lillis2020 kirjoitti:

Nyt on hienoo 😉

Hiljaista edes hetken. ;)

• Jan1 kirjoitti:

Hiljaista edes hetken. ;)

Niinpä ;)

• Anonyymi

Se on aivan sama onko anonyymi tai nimimerkki niin ette uskaltaisi oikeesti nähdä toisianne ettekä varmasti olisi samaa mieltä asioista jossain naisporukassa kun täällä.

• Mulle on jotenkin vaikeaa kirjoittaa täysin anonyymisti esimerkiksi kommenttiketjuissa. Tämä pseudoanonyymin takana kommentointi vaan tuntuu mulle luontavammalta tavalta kommunikoida.

Mulle se riittää perusteluksi ja jos joku pahoittaa siitä mielensä, niin maailma on vapaa mielipiteille niih sinun kuin minun. Mä ymmärrän myös täysin anonyymiä veistittelyä, enkä tuomitse sitä millään tavalla.

• Anonyymi

Suomeksi sitten, jos ei englanniksi saa.

Maailman suurin ongelma on se, että älykkäät ihmiset ovat täynnä epävarmuutta ja tyhmät täynnä itsevarmuutta. Pätee myös täällä.

• Anonyymi

Näin se vain on. Ongelmaan ei ole ratkaisua. Mutta juuri siksi älykkäät ovat älykkäitä.

• No oletko sä sitten kovinkin epävarma? Vai älykäs, joka löi omaan nilkkaan?

'älykkäät ihmiset ovat täynnä epävarmuutta ja tyhmät täynnä itsevarmuutta. Pätee myös täällä.'

Kumpi sä olet vai eikö koske sinua mitenkään?

• Luulen saavani enemmän painoarvoa

• Anonyymi

Olethan sinäkin trubaduurina ...scam. Halutaan esiintyä tiettynä tyyppinä. Onko se niin vaikea ymmärtää?

• Anonyymi

scum...

• Anonyymi

Suurin, pätevin ja ainoa syy miksi en rekisteröidy on se, että en missään nimessä halua leimautua "palstalaiseksi".
      Käyn täällä välillä, varsinkin nyt kun on tämä tilanne päällä ja aikaa jää enemmän työn jälkeen illalla kun muita rientoja ei ole, mutta en todellakaan ole "palstalainen".
      Kommentoin kun sille tuntuu ja jotain sellaista löydän johon kommentoida viitsin.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      237
      2238
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1818
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1527
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1235
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1105
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1098
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1008
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      854
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      842
    Aihe