Minkälainen on mielestäsi hirviömäinen naapuri?

Anonyymi

Jos asut kerrostalossa tai rivitalossa niin minkälaista naapuria et ikinä itsellesi haluaisi?

Mielestäni hirviömäisin naapuri on nirppanokka. En ymmärrä näitä jotka valittaa jokaisesta risauksesta ja rasauksesta, eivät mielestäni käy täysillä. Asun kerrostalossa jossa huono äänieristys ja täällä naapuri hakkaa seinään jos päiväsaikaan kuuntelen tv tai musiikkia 2h. Järjestyssäännöt sen sallii ja oikeudessa tehty sellainen päätös että pianon soittoakin tulee päivässä pari tuntia suvaita joten v*ttuako hakkaa ja väittää mua huudattajaksi vaikka täällä kuuluu naapurin aivastus kuin omassa kodissa aivastaisi niin onko vaikeaa tajuta että sillon kuuluu varmasti normaalin puheen voimakkuudella oleva tv ja musiikki myös naapuriin! En tajua tälläsiä ihmisiä. Joo ymmärrän että v*tuttaa, en minäkään haluaisi kuulla naapureista mitään ääniä mutta ymmärrän myös realismin että asutaan huonosti äänieristetyssä kerrostalossa joten tottakai naapureista kuuluu ääniä mutta silti jokaisella on oikeus tavanomaiseen elämään. Vielä vähemmän ymmärrän heitä kun väittävät että tv ja musiikki ei kuulu normaalin elämisen ääniin, no onko se hirmu epänormaalia kuunnella musaa tai kahtoa tv vuonna 2020, en usko ja luulen että suurin osa ihmisistä tekee näitä asioita niin on ne suurimmalle osalle normaalia jokapäiväistä elämää! Lasten äänetkin häiritsee, millä rajoitat uhmaikäistä joka saa itkupotkuraivarin? joo voit kieltää mutta ei auta muu välttämättä kuin aika, koska lapsen aivot ei oo kehittyny sille tasolle että osaisi säädellä samalla tavalla käyttäytymistään kuin aikuinen.

Sitten mua haukutaan häiriköksi kun kuuntelen tv tai musiikkia päivässä 2h ja otan sillon tällöin 30min suihkun rentoutuakseni, päiväsaikaan. Kunnioitan myös hiljaisuusaikaa ja sillon on aina hiljaista koska nukun. Pitäis hommata tähän pariskunta jotka tappelee, viskelee astioita seinään, piripsykoosissa liikkuvat rappukäytävässä niin silloin naapuri tietäisi minkälainen todellinen häirikkö on!

Ei voi tehdä tavallisesta elämästä häiritsevää. Se on kohtuutonta. Jos täällä jotain pitäisi muuttaa niin korjauttaa huono äänieristys, eikä niin päin että ihminen joutuu varomaan tavanomaista elämää. Emmä rupee ainakaan elämään varpaillani, jos kotonaan ei saa vapaasti aivastaa, yskiä tai pieraista koska nekin kuuluu naapuriin ja häiritsee naapuria niin mä lähden vaikka sitten kadulle koska minut on ainakin kasvatettu niin ettei kotonaan tarvitse pelätä tai hävetä tuollasia normaaleja asioita. Jos joutuisi pelkäämään, se on henkistä väkivaltaa.

22

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No joku m*lkku. Pitää ottaakin hehtaareja ympärille eikä alistua tuommoseen.

• Noh. Nyt kun näin tämän epäilen että se voi olla ääniherkkä. Autismi tai jotain . Minusta se kyllä varmaan muuttaa jos / kun häiriintyy kamalasti.

• Anonyymi

Juoppo rappuun kuseskeleva ja oksenteleva häirikkö.
      Naapuri jolle saa jatkuvasti soitella poliisia korjaamaan talteen.
      Näin ajattelen. Itse en asu kerrostalossa ja jos asuisin, en missään nimessä kaupungin tmv. vuokratalossa! Jos niin huono tilanne olisi etten pystyisi kunnon asuntoa hankkimaan, niin vuokraisin vaikka pienen mökin ulkohuussilla ja kaivosta kannetulla vedellä kaupungin ulkopuolelta.
      Yksi kokemus on, kun eräs ystäväni asui kaksi vuotta kerrostalossa ja jostain viereisestä talosta tuli eräs mt-potilas monen muovikassin kanssa majailemaan rappuun ja piti siellä kauheaa kiljuntaa ja huutoa. Tällä ihmisellä oli oma asunto mutta sinne piti ängetä. Tämä kyllä tapahtui vain päivisin sillä illalla rappuovi oli lukossa ei päässyt sisään. Ihmettelen miten tuollaiseen ei puututa?
      Kerrostalot ovat vihovimeisiä keksintöjä!

• Anonyymi

Nythän omakotitalo tuntuisi olevan paras asuinpakka. Asun kaupugin keskustassa. kerrostalossamme on pääosin vanhuksia ja opiskelijoita. Vuosiin talossa on ollut hyvin hiljaista. Vuoratalot ovat kaupugin laidalla. Siellä maa on halvempaa. Valitettavasti kaupunki antaa luvan rakentaa korkeita taloja entisten viereen, joten ikkunasta ei näe kuin 30 metrin päähän.

Nyt on nähty, että suuret kaupungit ja tiheä asutus aiheuttavat suuria obgelmia, Jos korona jyllää jatkuvasti, niin monet pakenevat jopa maaseudulle, missä on tilaa ja vähemmän ongelmia. Kaupungin keskustassa asuessa, palvelut ovat hyvinkin lähellä, jopa kävelymatkan päässä. Nämä edut vaikuttavat siihen, että monet, erikoisesti vanhukset, haluavat asua palvelujen vieressä.

• Anonyymi

Tähänastisista osoitteistani hirviömäisimmät naapurini ovat olleet taajaman okt-alueella (Kulmala, Toivonen, Viljanen, Rajala Euran Latotiellä), jotka harjoittivat omaisuusrikoksia, meluhaittaa, raiskaamista ja yleisten sääntöjen (ilotulitus 30.12. klo 18 alk.) rikkomista.

Luhtitalossa Ulvilassa (2-kerroksinen kt, asuin katutasossa) naapurit olivat aina urkkimassa yksityisasioita ja pilasivat viljelykokeeni sekä levittivät luteita kaappeihin.

Haja-asutusalueen kiinteistössä naapurit tulivat luvatta pihaani pilaamaan istutuksiani ja kylvöjäni. Tämä kaikki Euran Turajärvellä.

Nykyisessä kerrostalossa naapurit tulevat parvekkeen kautta sisään ja virittävät glyfosaatti- ja aspartaamiansoja sekä muuttavat astialaatikot tahmeiksi virityksillään.

• Mun mielestä kaikkein kamalimmat ovat tappelijat. Etenkin ne, missä (useimmiten) mies riehuu ja voi kuulla miten (avuttomalta kuulostava) nainen välillä yrittää puolustautua. Siihen kun lisää jotain epämääräisiä tömähdyksiä ja kopsahduksia niin kyllä ahdistaa. Joskus olen poliisitkin pyytänyt paikalle tarkistamaan tilannetta.

• Anonyymi

Aikoinaan ylioppilaskylässä pahimmat riitelyäänet usein kuuluivat niistä kämpistä, joissa asui aviopari tai avopari.

• Anonyymi kirjoitti:

Aikoinaan ylioppilaskylässä pahimmat riitelyäänet usein kuuluivat niistä kämpistä, joissa asui aviopari tai avopari.

Ok, en ole siellä asunut niin en tiedä.

• Kerran naapurissa joku tapettiin ampumalla. Sellaisesta en tykkää. Entä jos harhaluoti eksyy oman asunnon puolelle?

• Semmonen joka soittaa pianolla samaa kappaletta ja aina väärin, ikuinen renppaaja, kiljuva, ulvova.

Aikoinaan kun asuin kerrostalossa, niin mun alakerrassa asui jotenkin outo naishenkilö..lähetti kirjelappusia että kävelyn ääniä kuuluu ja vessaa vedetään liian usein. Sitten se alkoi patteria hakkaamaan öisin ja huutelemaan perkelettä. Sai häädön, sillä viiras päässä.

• Anonyymi

”Musiikki muuttuu häiritseväksi, jos naapuri joutuu kuuntelemaan sitä kaiken aikaa. Pianoläksyjen harjoittelua pari tuntia illassa täytyy suvaita, mutta ammattimainen harjoittelu kahdeksan tunnin päivineen ei kerrostalossa välttämättä käy.” (Isännöintiliiton lakimies Marina Furuhjelm, Taloussanomat 12.6.2011)

• Anonyymi kirjoitti:

”Musiikki muuttuu häiritseväksi, jos naapuri joutuu kuuntelemaan sitä kaiken aikaa. Pianoläksyjen harjoittelua pari tuntia illassa täytyy suvaita, mutta ammattimainen harjoittelu kahdeksan tunnin päivineen ei kerrostalossa välttämättä käy.” (Isännöintiliiton lakimies Marina Furuhjelm, Taloussanomat 12.6.2011)

Eikö niitä läksyjä voi tehdä kuulokkeiden avulla? Telkkariinkiin saa bluetooth- yhteyden.. ainakin uusimpiin.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Eikö niitä läksyjä voi tehdä kuulokkeiden avulla? Telkkariinkiin saa bluetooth- yhteyden.. ainakin uusimpiin.

Jos ei halua käyttää kuulokkeita? kai jokainen saa kotonaan päättää miten mieluiten kuuntelee musiikkinsa ja tv-ohjelmansa.. kuulokkeet on mielestäni tarkoitettu matkalle.. onhan sitä kerrostaloissa ennenkin pärjätty ilman kuulokkeiden käyttöä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos ei halua käyttää kuulokkeita? kai jokainen saa kotonaan päättää miten mieluiten kuuntelee musiikkinsa ja tv-ohjelmansa.. kuulokkeet on mielestäni tarkoitettu matkalle.. onhan sitä kerrostaloissa ennenkin pärjätty ilman kuulokkeiden käyttöä.

Eipä niitä ole pakko käyttää.

• Anonyymi

Viimeiset 25 vuotta ollut asiallisia naapureita, mutta aikoinaan asuin talossa, jossa asui ongelmaperhe. Perheen äiti oli täysin epäonnistunut n. 15 vuotta vanhojen tyhmien häirikköpoikiensa kasvatuksessa. Pojat kävivät rämpyttelemässä ihmisten ovikelloja, ja rämpytyksen jälkeen juoksivat karkuun. Häirikköpojat heittelivät pihalle pysäköityjä autoja kananmunilla. Pojat huutelivat ohikulkijoille, ja kävivät myös muiden talojen nurkilla heittämässä lumipalloja ikkunoihin. Mutta jos joku yritti keskustella niiden poikien kanssa, niin poikien keskustelutaito oli NOLLA. Samoin poikien yksinkertaisen äidin keskustelutaito oli NOLLA. Outoa, kun keskustelukyvyttömien poikien keskustelukyvytön äiti pyöriskeli pihalla arkipäivinä noin 16:n ja 17:n välillä, mutta ei osannut keskustella.
      Missähän kyseiset noin 40 vuotta vanhat pojat ovat nykyisin. Melkein arvaan, mutta en sano suoraan...

• Sellainen älytön kyttäävä, joka kyttää niin paljon että kuvittelee muiden kyttäävä häntä. Sellainen joka valittaa muille joistain asioista tekemällä niitä toistuvasti itse mistä muille valittaa. Sairaseläkkeelle oleva juoppo jolla ei ole omaa elämää ja tahtoo harrastaa sosiaalista elämää muiden naapurien kustannuksella väkisin kertomalla päivittäin samat asiat uudelleen ja uudelleen. Avohoitopotilas joka valittaa muiden pitävän ääntä vaikka äänet ovat omassa päässä, muistaa myös valvoa öisin paiskomalla ovia.

• Anonyymi

Juu, rasittavia ovat he, jotka kuvittelevat, että heitä seuraillaan ja tarkkaillaan, vaikka kukaan ei oikeasti seuraile eikä tarkkaile.

• Anonyymi

Njaa, ensimmäistä kertaa asun nyt kerrostalossa ja kaikki naapurit ovat oikein mukavia. Aina tervehditään kun nähdään ja tullaan hyvin toimeen. Eipä kyllä asu erityisen nuorta porukkaa tässä talossa ja voihan se olla että neliöhinnat ovat hiukan korkeita junnuille etteivät täältä hanki asuntoja ja hyvä näin.

• Anonyymi

Virta-hevonen ja pingviini, hyvä dokumentti-Elli YLE1 avaruuskuvia maapallosta.

• Anonyymi

Rivitaloasuminen. Seinänaapurit. Oma piha.

Asuin rivitalossa, jossa omistin asuntoni. Toisella puolella asui huoneiston omistava alkoholisti. Ryyppyjannu. Ja toisella puolella muut huomioiva naapuri. Tuo muut huomioiva naapurini ja tämä ryyppyjannu, olivatkin kavereita keskenään. En ymmärtänyt tätä yhtälöä kun asuin siinä taloyhtiössä. Ryyppyjannu sai mekastaa ja mellastaa asunnossaan mutta siihen ei puuttunut isännöitsijä eikä taloyhtiön hallituskaan. Mietin usein, miten tuo tenutakki oikein veljeili taloýhtiön hallituksen kuin isännöitsijän kanssa että hän sai jatkaa puuhiaan ettei siihen puututtu. Kunnes keksin. Viina. Viina sen piti olla. Epäilemättä ryyppyjannu "lahjoi" taloyhtiön ihmisiä ilmaisella viinalla. Toi mukanaan matkoilta itse poltettua eli pirtua. Tuo tenutakki oli aina pari viikkoa matkoillaan ja palasi jälleen mellastamaan. Outoa oli se että jokaisen poissaolon jälkeen tuota tenua piti käydä ohjeistamassa että hänellä oli äänekästä puhetta. Ikäänkuin kun hän tuli matkoiltaan, hänellä oli oikeudet unohtaa aikaisemmin tapahtunut mekastus. Tai hän ohitti mellastuksen syyt, hän ilmoitti joka viikonloppu alkavista mellastuksistaan. Ja taas taloyhtiösä sormet levitettiin niin että piti jatkettuja "puutappeja" laittaa sormien väliin niin että oli pelättävissä sormien irtoaminen nivelkuopistaan.
      Kävihän kerran niin että ryyppyjannu piti ryyppykavereilleen ja taloyhtiön napamiehille kuin -naisille syntymäpäiväjuhlansa. Kyllä oli metakkaa. Ryyppäävien jätkien mellastamisen äänet oikein raikuivat taloyhtiön pihalla. Tuohon mellastamiseen liittyen kuulin myöhemmin yhdeltäkin taloyhtiön ihmiseltä kannanoton että kuinka se minun toisen seinän takana ollut nk. "hyvä naapuri", oikein kesti sen ryyppääjän mellastuksen ???? Olin pöyristynyt. Ketään taloyhtiössä ei kiinnostanut, miten minä kestin seinäntakana sen ryyppyjätkän mellastuksen.
      No, eihän tuo mellastaminen näin vähään päättynyt. Aikoinaan tämä hyvä naapurini kuoli sairauksiinsa. Huoneisto tuli myyntiin. Asunnon osti yksinhuoltaja, oikein nätti nainen. Hänellä oli 8 koiraa asunnossaan !!!! Asunnossa asuva lähti joskus asioilleen ja jätti koiran tai koirat, haukkumaan asuntoon. Ihan hirveää. Alkuun menin vipuun kuin miehet menevät kun nätti nainen asuu tai liikkuu lähistöllä. Katsellaan pitempään ennenkuin sanotaan suoraan. En minäkään kaikkea kuuntele. Silloin nousi akkaviha huippuun, oli ihan pakko sanoa "suorat sävelet". Ja mitä vielä, osoittautui että tuo nainen ja työkaverini työpaikalla, tunsivat toisensa. Työkaverini esitti suuntaani tyhmää, ikäänkuin olisin niin ääliö etten huomaisi että hän ja tuo nainen styylasivat. Koirathan olivat heille yhteishuoltajuudessa.

Oma piha. Luulin että rivitaloasuessa "oma piha" olisi jotain luxusta. Ihan höpö juttuja. Kun ostin asuntoni, tuo tenu piti omaa asuntoaan vuokralla ja siinä asui vuokralaisia. Suomalaiset vuokralaiset olivat siivoja. Yhtään ei pitänyt huomauttaa. Tenu kun muutti asuntoonsa, en voinut käyttää pihaani ollenkaan. Saihan tuo tenu aikoinaan virallisen taloyhtiön luvan, rakentaa terassin. Normaalisti terassi saa olla sellainen että naapureilta kysytään luvat ja terassi ei häiritse naapureita. Lupaa ei kysytty minulta vaan tältä ryyppyjannun kaverilta, toisella puolella seinää asuvalta naapuriltani. Eikö olekin outoa. Lopulta terassi oli niin pitkä että tuo tenutakki kun piti ryyppyjuhliaan pihallaan, hänen tenukaverinsa nojailijat juovuspäissään terassin kaidetta vasten ja töllistelivät asuntooni. Taaskaan tenun temput eivät häirinneet taloyhtiötä.
      Nyt vuosia myöhemmin kun olen asunut muualla, tuo edellinen rivitaloyhtiö asuntoyhtiö on rauhoittunut. Vaikka en pitänyt meteliä asunnossani ja yritin elää "naapureideni ehdoilla", taisinkin olla ns. "paska naapuri", henkilö jota silloisen taloyhtiön ihmiset kuin isännöitsijäkin vihasi.

Ei hätää paha kuin paska saa vielä "palkkansa". En minä mutta nuo kusipäät.

• Anonyymi

Ette halua asua juoppohullun alakerrassa kerrostalossa. Eivät kuulu ihmisasuntoon vaan johonkin koirankoppiin pihamaalle. Meluavat kiusaallaan yöaikaan, että työssäkäyvät heräävät 15 minuutin, kun siirtää jotain sohvaa tai pudottavat puntit lattiaan.

• Täytyy sanoa, ettei itselle ole osunut koskaan ongelmallisia naapureita. (koputan puuta). Aina on ollut mukavat ja "normaalit" naapurit, vaikka ei me mitään kovin läheisiä olla oltu. Tervehditään, kun nähdään.

Olen ajankulukseni seurannut tuubin kautta brittiläistä tosi-tv sarjaa, "The Nightmare Neighbour Next Door". Hurjaa meininkiä. Niihin verrattuna, meidän suomalaisten ongelmat ovat verrattain kesyjä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2348
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1838
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      69
      1623
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1265
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1164
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1138
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1028
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1020
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      874
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      862
    Aihe