Olenko sosiopaatti

Anonyymi

Olenko sosiopaatti asia ei vaivaa minua yhtään mutta haluan tietää.
En koe katumusta lähes yhtään ja se vähäinenkin erittäin vaikeasti.
En tunne empatiaa mutta en kuitenkaan nauti muiden kärsimisestä psykopaatin tavoin. Olen valmis valehtelemaan oman edun vuoksi ja en koe siitä mitään katumusta. Olen vasta 12-joten en tiedä

5

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Enpä uskalla sanoa mitään noista määritelmistä mutta sen tiedän kaikki mitä tekee, vaikuttaa myös omaan mieleen. Jos tekee pahoja asioita, niitä ei koskaan pääse karkuun, koska ne muistaa aina. Ja jotkut ihmiset osaavat heti lukea sen ihmisestä millaisia asioita hän on tehnyt. Jos valehtelee niin opettaa itselleen ettei oikeastaan mihinkään voi luottaa.

      Mutta jos rikkoo jotain sääntöä, mikä ei vahingoita ketään, eikä aiheuta kellekään mieliharmia tai kärsimystä, niin jos se on omalta kannalta hyväksi (olettaen että tietää mikä on itselle hyväksi) niin on mielestäni ihan normaalia ettei siitä tuntisi katumusta. Esim. jos lapsi vaikka katsoo tv:stä kiinnostavaa ohjelmaa, vaikka on kielletty katsomasta, esim. yli 2 tuntia päivässä.

    • Anonyymi

      Empatiakyvyttömyys on enemmänkin psykopatian kuin sosiopatian oire. Sosiopatiaan johtaa yleensä joku rankka kokemus ennen murrosikää, psykopatia taasen on sisäänrakennettu ominaisuus.

      Nuorilla aivojen kehitys on kesken siten, että empatiakyky voi olla varsin vähäistä hormonitoiminnan vuoksi. Se ei itsessään siis ole vielä merkki psykopatiasta.

      https://yle.fi/uutiset/3-10839736

      • Anonyymi

        Vielä lisäys: Toisen kärsimyksestä nauttiminen on sadismin merkki. Psykopaatit eivät ole mitenkään automaattisesti sadisteja vaan se on ihan oma juttunsa. Sadistin ei myöskään tarvitse olla psykopaatti. Psykopaateilla sadismi on kyllä yleisempää kuin muulla väestöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä lisäys: Toisen kärsimyksestä nauttiminen on sadismin merkki. Psykopaatit eivät ole mitenkään automaattisesti sadisteja vaan se on ihan oma juttunsa. Sadistin ei myöskään tarvitse olla psykopaatti. Psykopaateilla sadismi on kyllä yleisempää kuin muulla väestöllä.

        Sadistiset sarjamurhaajapsykopaatit saattavat luoda sellaisen mielikuvan, että sadismi olisi liitettävissä juuri psykopaatteihin. Voi olla, että näin on jos asiaa on tutkittu, mikä tietysti on aika hankalaa koska psykopatia tunnistetaan useimmin juuri ihmisillä, jotka ovat väkivaltaisia ja joutuvat siitä syystä vankilaan/tutkimuksiin.

        Mutta mikä sitten on sadismia?

        Olen joutunut tuntemaan pari sellaista tyyppiä, jotka molemmat ovat manipuloivia, ovelia ja levittävät näiden ominaisuuksien avulla negatiivisia juttuja ihmisistä. Vaikka mielestäni välillämme ei ole ollut mitään kitkaa eikä sen läheisempää kanssakäymistä, olen useamman kerran saanut tietooni täysin tuulesta temmattuja tarinoita (erittäin negatiivisia ja vaikuttavia), joita nämä molemmat ovat minusta levittäneet, siitäkin huolimatta, että olen ollut molemman seurassa varovainen tekemisissäni ja sanomisissani.

        Kumpikaan ei mielestäni ole psykopaati, mielummin päin vastoin, mutta sadismin kuvaus voisi heihin hyvinkin sopia. Tarinoillaan he ovat onnistuneet aiheuttamaan minulle harmia, joista onneksi vakavimpia olen saanut korjattua mutta selvästin jutut ovat vaikuttaneet joidenkin tuttavien ja työkavereiden suhtautumiseen minuun tai näin ainakin vahvasti epäilen. Joitain tarinoita olen päässyt korjaamaan, mutta tuskin kaikkia. Jos he ovat sadisteja, he ovat onnistuneet kohtuullisesti.


    • Anonyymi

      Mietippä miltä tuntuisi, jos joku valehtelisi sinulle oman etunsa vuoksi, aiheuttaen sinulle jonkin menetyksen, vahingon, tms. vääryyden? Olisiko kivaa? Jos mietit tätä, opitko jotain?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe