...muuttanut mitään? Mun arki ei ainakaan ole muuttunut ihmeemmin. Oikeastaan ollenkaan. En huomaa mitään. Tarkemmin ottaen, olen pitänyt tästä rauhasta kun ympärillä mellastaminen on laantunut eivätkä ihmiset säntäile joka puolella ja joka paikkaan. Mulla ei näy päivissä mitenkään. Sieluhan tässä lepää. Miten muilla? Miten siellä menee?
Onko karanteeniaika oikeasti...
50
67
Vastaukset
- Anonyymi
Minunkaan elämässä ei ole juuri mikään muuttunut. Käyn reippailla kävelylenkeillä.
Ja ruokakaupassa. Ainoa muutos on, että nyt en pääse konditoriakahvilaan leivoskahville. -Likinäkörillitäti - Anonyymi
Ei taida olla lapsia, eikä töitä..ja asutko Uudenmaan ulkopuolella, jos ei millään tavalla ole elämääsi muuttanut????
Ei ole lapsia ei todellakaan, töitä on ja ne jatkuu normaalisti enkä todella ole Uudellamaalla (enkä tule sinne, ei pelkoa). Mä en huomaa mitään ja kaikki on ok :)
- Anonyymi
Rauhallisuus on hyvä asia. Kotona nyhjöttäen.
Tää on ollu ihanaa aikaa (muutoin täydellistä, mikäli ei kyse olisi vaarasta ja taudista). Oon joskus toivonutkin, että hälisevä maailma menis ihan hetkeksi ”kiinni”. Onko synti tuntea niin? Ei kai. Aivan ainutlaatuinen upea tilanne. Joka päivä saa ihmetellä tätä rauhaa :)
- Anonyymi
misspönttöuuni kirjoitti:
Tää on ollu ihanaa aikaa (muutoin täydellistä, mikäli ei kyse olisi vaarasta ja taudista). Oon joskus toivonutkin, että hälisevä maailma menis ihan hetkeksi ”kiinni”. Onko synti tuntea niin? Ei kai. Aivan ainutlaatuinen upea tilanne. Joka päivä saa ihmetellä tätä rauhaa :)
Samat fiilikset. Olen ollut itsekseni ja ihastellut rauhaa. Kerrankin aikaa olla itsensä kanssa, kun ei voi mennä minnekään.
Olen oppinut paljon itsestäni. Eikä tämä ole mitään oikeaa eristystä, kun netti ja somet toimii.
- Anonyymi
Kampaus on muuttunut.
Onko? :D mut toimiihan nuo parturi-kampaamot? Mulla ei ole edes tukka muuttunut.
Itse en kyllä kovin äkkiä kampaajalle uskaltaudu. Mutta johtuu siitäkin, että olen tottunut käymään Turussa kampaajalla. Nyt en uskalla. Tilaan netistä hiustuotteita ja annan hiusten kasvaa. Mies pahus kävi parturissa jokin aika sitten:( Olin vihainen. Onneksi veti ihan klubiksi. Seuraavaan kertaan on siis aikaa.
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Itse en kyllä kovin äkkiä kampaajalle uskaltaudu. Mutta johtuu siitäkin, että olen tottunut käymään Turussa kampaajalla. Nyt en uskalla. Tilaan netistä hiustuotteita ja annan hiusten kasvaa. Mies pahus kävi parturissa jokin aika sitten:( Olin vihainen. Onneksi veti ihan klubiksi. Seuraavaan kertaan on siis aikaa.
Klaniksi, ei klubiksi ☺️
En ole muuttanut arkea mitenkään. Vituttaa vaan, kun kaikki paikat on kiinni.
Mikä siinä harmittaa? Koetko, että on vaikea olla aloillaan?
Sohvaperunana ei ole vaikea olla aloillaan, mutta jotenkin vaan ärsyttää kun ei voi tehdä mitä haluaa.
Partakaweri kirjoitti:
Sohvaperunana ei ole vaikea olla aloillaan, mutta jotenkin vaan ärsyttää kun ei voi tehdä mitä haluaa.
Mitä paikkoja tarkoitat? Ei meillä (vielä) ole ulkonaliikkumiskieltoa. Aukaiset kodin ulko-oven? Kyllä maailma on yhä siellä.
Mitä paikkoja tarkoitat? Ei meillä (vielä) ole ulkonaliikkumiskieltoa. Aukaiset kodin ulko-oven? Kyllä maailma on yhä siellä.
Elokuvateatterit, ravintolat jne. Toisaalta olen nauttinut, kun ihmiset eivät uskalla liikkua ja kaikkialla on niin rauhallista.
Partakaweri kirjoitti:
Elokuvateatterit, ravintolat jne. Toisaalta olen nauttinut, kun ihmiset eivät uskalla liikkua ja kaikkialla on niin rauhallista.
Se vie aikaa, että pääsee perimmäisten kysymysten äärelle :)
Eipä ole ei. Vähemmän vaan liikutaan missään ja muksut on kotona.
Kukaan ei kiellä luontoliikuntaa.
Juu, se onnistuu mutta kaikki kyläilyt on likimain loppunut ja sisäleikkipaikat pois laskuista. Länsi-Suomen sukulaisia ei näe nyt edes pitkinä pyhinä. Se on kurjaa.
Jan1 kirjoitti:
Juu, se onnistuu mutta kaikki kyläilyt on likimain loppunut ja sisäleikkipaikat pois laskuista. Länsi-Suomen sukulaisia ei näe nyt edes pitkinä pyhinä. Se on kurjaa.
Eikö se tuo vain rauhaa?
Eikö se tuo vain rauhaa?
Hulinat pois tuo rauhaa, mutta kyllä niitä sukulaisia (lasten kautta) välillä kaipaa nähdäkin. Länkkärit on mukavaa porukkaa.
Jan1 kirjoitti:
Hulinat pois tuo rauhaa, mutta kyllä niitä sukulaisia (lasten kautta) välillä kaipaa nähdäkin. Länkkärit on mukavaa porukkaa.
Ok. Ajattele, että ollaan jokainen samalla kalkkiviivalla. Ja jos haluaa (noin muuten), hyppää vain autoon, maisema vaihtuu. Mä teen sitä, ja kuvaan vapaapäivinä luontoa ja kevättä ja seuraan miten jäiden lähtö etenee. Pörräilkää perheen kanssa. Maaseudulta löytyy aivan mahtavia paikkoja katseltaviksi :)
Ok. Ajattele, että ollaan jokainen samalla kalkkiviivalla. Ja jos haluaa (noin muuten), hyppää vain autoon, maisema vaihtuu. Mä teen sitä, ja kuvaan vapaapäivinä luontoa ja kevättä ja seuraan miten jäiden lähtö etenee. Pörräilkää perheen kanssa. Maaseudulta löytyy aivan mahtavia paikkoja katseltaviksi :)
Totta. Niin voiskin tehdä. Hyvä idea. Maaseutu kierros, vanhoja asuinseutuja jne. käy katselemassa. Historian havinaa samalla. :)
- Anonyymi
On muuttanut aika paljonkin. En ole nähnyt joitakin frendejä kuukauteen. Alkaa olla jo ikävä heitä...:)
- Anonyymi
Voithan soittaa? Tekniikka mahdollistaa myös näkemisen.
Se ei ole sama asia. Se juttu on aina ollut jo siitä asti kun ollaan tunnettu, että nähdään ja vietetään aikaa yhdessä. Mut eiköhän se kohta taas... :)
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole sama asia. Se juttu on aina ollut jo siitä asti kun ollaan tunnettu, että nähdään ja vietetään aikaa yhdessä. Mut eiköhän se kohta taas... :)
Ei tämä ikuisuutta kestä, ajattele niin. Sen parempi se näkemisen päivä sitten on :)
Onhan tämä muuttanut omaa arkea jonkin verran, mutta ihminen sopeutuu muutoksiin kyllä, enkä minä tätä pahana pidä :)
Työkuviot itsellä muuttuneet melko paljon (ei niistä sen enempää) ja myös liikuntamuodot on pitänyt vaihtaa toisiin. Kaipaan kyllä kovasti ne mun vakio ryhmäliikuntatunnit. Eipä ne virtuaalitunnit niitä pysty mitenkään täysin korvaamaan, vaikka hyviä ovatkin. Mutta näillä se on nyt vaan mentävä, ja onneksi mennään kesää kohti :)Hyvä, että et pahana pidä. Ihminen on korvaavuuksissa kekseliäs, tilalle tulee muuta. Kesä raikastaa tilannetta. :)
Mutta. Nyt hyvää yötä. Koettakaahan pärjätä. Hyvin te tästä suoriudutte. Se on vain tämä yksi hetki. Joskus voi jopa sitten muistella ja verrata päiviä. Ei tämä niin paha ole.- Anonyymi
Minullakin suurin muutos tuli opintoihin (sekä päivä- että iltaopinnot). Muuten elämä jatkuu samaa rataa kuin ennen karanteenia.
Mulla kyllä aika paljonkin. Lapsi ei käy koulussa mutta itse töissä niin pitää olla seuraavalle päivää jotakin lämmitettävää valmiina ettei tenavalla ihan koko päivä mene voileivillä.
Töissä suurin osa suunnittelijoista ja muista kaulusporukoista on etätöissä ja se kyllä aiheuttaa haasteita meille kun eivät ole paikalla toteamassa asioita.
Sählyä ei enää pelata ja salikäyntejä olen harventanut. Nykyään paljon kävelyä ja kohta voi metsässä onneksi suunnistaa.
Naiset ovat myös muuttuneet. Eräs maistuttu sanoi tuossa noin viikko sitten että menee mies hukkaan joten tinderiin. Ilmoitin että yritetty mutta hän vain totesi että nyt tehdään profiili yhdessä. Yhdessä tehtiin tai siis hän saneli ja kertoi ja minä sitten tein hyvinkin epäuskoinen ilme naamalla. Käytännössä hän valitsi kuvat ja käski kirjoittaa niistä esittely.
Alueella jossa ei hirveästi vapaita naisia pitänyt olla alkoi tykkäyksiä tippumaan. Muutamien kanssa kirjoitellut ja olin kyllä pistämässä nekin sen piikkiin että heillä on tylsää kunnes alkoivat ehdotella treffejä.- Anonyymi
Kannatti siis uskoa naista. Mikä siinä tekemässäsi tinderprofilissa sai sun ilmeen epäuskoiseksi? Miksi?
Anonyymi kirjoitti:
Kannatti siis uskoa naista. Mikä siinä tekemässäsi tinderprofilissa sai sun ilmeen epäuskoiseksi? Miksi?
Kyllä tosiaan kannatti.Ihan jo kuvavalinnat, esim olin aina luullut ettei salikuvaa kannata laittaa, Yksi oli sellainen ja perustelu oli se että kun se on osa minua niin sen voi laittaa koska se ei ole mikään pullistelukuva. Kaveri oli sen ottanut kun korjattiin minun kyykkyasentoa ja kun siihen keksin sopivan tekstin niin se oli kuulemma hyvä.
- Anonyymi
M184 kirjoitti:
Kyllä tosiaan kannatti.Ihan jo kuvavalinnat, esim olin aina luullut ettei salikuvaa kannata laittaa, Yksi oli sellainen ja perustelu oli se että kun se on osa minua niin sen voi laittaa koska se ei ole mikään pullistelukuva. Kaveri oli sen ottanut kun korjattiin minun kyykkyasentoa ja kun siihen keksin sopivan tekstin niin se oli kuulemma hyvä.
Kohta nappaa. Ei mene kauaa ja se on hyvä.
- Anonyymi
M184 kirjoitti:
Toivottavasti löydät hyvän naisen. Sellaisen wanhan ajan hyvän naisen.
Suurin muutos on kun ei pääse pelaamaan jalkapalloa. Eihän tuo nyt suuri ongelma ole, mutta harmittaa kuitenkin kun tykkään siitä todella paljon
Noh tähähän se on aina ilman virikkeitä.
Tervetuloaa köyhän elämään, jos vielä venyttätte ruokaa ettei tarvi käydä kaupassa elätte minun elämää. Normaalisti pitää pitää venyttää penniä.😅
Sit se on juuri sitä virikkeitä ei ole paljon mutta itse voi kehittää jos on rahaa tai penniä venyttää siihen.Keskustassa näyttää olevan hiljaista, aika oudon tuntuista kun viikonloppuna ei juuri mitään liikennettä ja jokapaikka kiinni. Perjantai-ja lauantai ovat uusia sunnuntaita.
- Anonyymi
Mulla työt on muuttunut etätöiksi. Työmatkat jäivät pois eli aikaa säästyy. Myös tylsät palaverit viedään verkossa paljon nopeammin läpi eli työaikaa ei tuhlaantuu vähemmän diipadaapaan.
Se vähän harmittaa että konsertit ja muut kulttuuritapahtumat katosivat kalenterista, mutta vain vähän. Nyt on aikaa lueskella ja kuunnella levyjä kotona. Luonnossa ulkoilen kuten ennenkin, nyt tosin muita ihmisiä vältellen. Ulkona on mukavan rauhallista ja hiljaista kun on vähemmän autoja liikenteessä. Tykkään kyllä. eipä juuri. paitsi baariin ei tule mentyä
- Anonyymi
Ja silti valitit rajotuksista...
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti valitit rajotuksista...
tottakai, typerää hommaa käyttää random tautia aasinsiltana totalitarismille!
Ei se kauheasti ole muuttunut, vapaa-aika menee melko lailla samalla tavalla kuin aina, korkeintaan työskentelyyn se on hiukan vaikuttanut kun mennään poikkeavilla ohjeilla.
- Anonyymi
Nonnii! Osaattehan te ihan sovussakin keskustella.🤗
Anonyymi kirjoitti:
Nonnii! Osaattehan te ihan sovussakin keskustella.🤗
Kommenttisi ilmeisesti mennyt vahingossa väärään kohtaan. 🤗
On muuttunut ja ei ole. Asun paikkakunnalla, jossa on 0-4 todettua koronatartuntaa. Sikäli ei kauheasti huolta. Mutta ennen kävin työ- ja huviasioissa Turussa useamman kerran viikossa, nyt en lainkaan, jos ei terveysasioissa tule pakollista menoa. Ensi viikolla on yksi meno sinne , moneen viikkoon.
Viikonloput tarkoittavat nyt retkeilyä paikkoihin, joissa ei ole vastaantulijoita paria enempää, mielellään ei yhtään. Tai sitten mökkeilyä (mökki puolen tunnin ajomatkan päässä). Ei tapaamisia kavereiden kanssa, taidemuseoita, markkinoita, elokuvissa käyntejä, niitä kaupunkirientoja.
Viikolla työt ja harrastukset kaikki video/nettiyhteyden päässä. Ei kasvokkain tapaamisia, kotoa poistumista.
Hyviä puolia: on tullut opeteltua erilaisia uusia yhteydenpitomuotoja. Miten 10 ihmistä opiskelee kotoa käsin videokuvayhteyden varassa tai miten mainostetaan omia tuotteita somessa.Seuraavaksi pikku porukka harjoittelee bilettämistä zoomissa, jokainen kotoaan käsin:) Ja tietysti hyvä juttu on löytää uusia kiinnostavia luontokohteita, joita ihmiset ei vielä ole pilanneet.- Anonyymi
Oikeat lajitreenit ovat jääneet päivistä lähes kokonaan pois. Nyt ne treenit lähtivät onneksi taas pyörimään.
Aikaisemmin rauhalliset laavut ovat täynnä koronaevakkoja. Ei viitsi mennä. Ajavat pirut lähes 100 km päästäkseen metsään..
Uimahallit ja avantosaunat ovat kiinni. Hierojalle ei viitsi nyt mennä.
Hankin uuden polkupyörän ja rakentelin kevyttreenivälineet kotiin, naapureita huomioiden.
Viikonloppuna ei voi käydä ravintoloissa syömässä, kavereiden kanssa ei voi kahvitella eikä kylällä.
Kaupoissa kulkiessa ei voi kulkea zombina ostoslistan mukaan kuten ennen kriisiä, nyt pitää suunnitella reitit ja pujottelut muiden ihmisten asemien mukaan.
Ja töissä tapahtuneet muutokset vaikuttavat arkeenkin.
Tämän kriisin tappioita tullaan korjaamaan vuosikaudet, tai varmaan suurin osa on korjaamattomia. Jatkossa valtion kassa on tyhjä. Siihenkin on pitänyt varautua sen minkä pystyy.
Niin että on muuttanut, paljon.
xLiner - Anonyymi
Ei ole mikään muttunut. Liikaa paniikkia muilla ihmisillä. Korona on vanhusten kodwissa jyllännyt ja normi ihmiset saa aina lailla olla normaalissa elämässä. Lääkärit ja hoitavat sitä korona levittää enkä ole lääkäreiden kanssa ollut tekemisissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262466- 1142096
- 1221759
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451577Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91507Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161241059Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87985Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959