Olen valmistanut kotioloissa kombutsaa epäsäännöllisen säännöllisesti noin viitisen vuotta. Kaupasta ostettujen kombutsajuomien välillä on mielettömiä laatueroja. Monet ovat ulkomailta tuotua bulkkitavaraa, jotka on valmistettu uutteesta (yök!). Tänään pääsin ensimmäistä kertaa maistamaan uutta kotimaista merkkiä joka oli ehdottomasti laadukkainta/maukkainta mitä olen tähän mennessä kokeillut. Voi olla että nyt on vihdoin löytynyt hyvä syy lopettaa oman kotikombutsan valmistaminen. :)
Olen kokeillut vähintään kymmentä eri kombuchamerkkiä peruskauppojen ja luontaiskauppojen valikoimista. Olisi kiva kuulla muiden kombutsafanien suosituksia eri brändeistä, mikäli minulta on menny joku ohi?
Ai niin, tämä oli se uusi herkku, jota pääsin maistamaan... https://arctickombucha.com/ (itse maistoin vasta tuota focus from forest -makua. seuraavaksi testiin lähtee marjojen makuinen. can't wait!)
Paras kombucha (kombutsa) Suomessa?
8
1778
Vastaukset
- Anonyymi
Mun suosikki on The Good Guys Kombucha, en oo tosta kuullutkaan ennen mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta. Pitääpä tilata testiin 😊
- Anonyymi
Good Guys on kans ihan jepa!
- Anonyymi
jenkeis on monia kombutsa merkkejä joit ois kiva maistaa, mut ei taida toimitus onnata suomeen asti tai sit on tooooosi kallista, muutenkin näin kriisi aikana kiva suosia suomalaista,, the good guysia oon koklannu ja se on ihan hyvää,aion koklaa tota arcticcii myös kun on suomalainen ja valmistettu näköjään hyvist raakaaineist
- Anonyymi
Ite oon huomannu sen, että monet 'terveysintoilijat' fiilistelee uutteesta valmistettuja kombuchoja, vaikka ne ovat laadultaan suorastaan surkeita! Vaikea ymmärtää. Sama kuin vertaisi pakastepizzaa ja itse alusta asti valmistettua pizzaa. Se kertoo vain siitä, että moni ei ymmärrä tai maista niiden eroa. Tuoreet raaka-aineet on ihan ehdoton juttu! Kiva että uusia kotimaisia yrittäjiä löytyy myös vaikeina korona-aikoina!
- Anonyymi
komputsa on paras juoma krapulaan!
- Anonyymi
nuo arctic kombuchan pullojen etiketit näytti jo niin hyvältä että tein kotiin tilauksen! ensimmäinen toimitus on jo vappuna! eipähän tarvii ostaa simaa
- Anonyymi
sain ensimmäisen arctic kombuchan toimituksen kotiin vapuksi. oli muuten parasta "metsä" kombuchaa mitä olen ikinä maistanut! iso suositus muillekin kombuchan ystäville!
- Anonyymi
Jos kombutsan valmistaminen ei ois niin työlästä niin tekisin itse tietysti Suomen parasta! 8-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802