Olen valmistanut kotioloissa kombutsaa epäsäännöllisen säännöllisesti noin viitisen vuotta. Kaupasta ostettujen kombutsajuomien välillä on mielettömiä laatueroja. Monet ovat ulkomailta tuotua bulkkitavaraa, jotka on valmistettu uutteesta (yök!). Tänään pääsin ensimmäistä kertaa maistamaan uutta kotimaista merkkiä joka oli ehdottomasti laadukkainta/maukkainta mitä olen tähän mennessä kokeillut. Voi olla että nyt on vihdoin löytynyt hyvä syy lopettaa oman kotikombutsan valmistaminen. :)
Olen kokeillut vähintään kymmentä eri kombuchamerkkiä peruskauppojen ja luontaiskauppojen valikoimista. Olisi kiva kuulla muiden kombutsafanien suosituksia eri brändeistä, mikäli minulta on menny joku ohi?
Ai niin, tämä oli se uusi herkku, jota pääsin maistamaan... https://arctickombucha.com/ (itse maistoin vasta tuota focus from forest -makua. seuraavaksi testiin lähtee marjojen makuinen. can't wait!)
Paras kombucha (kombutsa) Suomessa?
8
1734
Vastaukset
- Anonyymi
Mun suosikki on The Good Guys Kombucha, en oo tosta kuullutkaan ennen mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta. Pitääpä tilata testiin 😊
- Anonyymi
Good Guys on kans ihan jepa!
- Anonyymi
jenkeis on monia kombutsa merkkejä joit ois kiva maistaa, mut ei taida toimitus onnata suomeen asti tai sit on tooooosi kallista, muutenkin näin kriisi aikana kiva suosia suomalaista,, the good guysia oon koklannu ja se on ihan hyvää,aion koklaa tota arcticcii myös kun on suomalainen ja valmistettu näköjään hyvist raakaaineist
- Anonyymi
Ite oon huomannu sen, että monet 'terveysintoilijat' fiilistelee uutteesta valmistettuja kombuchoja, vaikka ne ovat laadultaan suorastaan surkeita! Vaikea ymmärtää. Sama kuin vertaisi pakastepizzaa ja itse alusta asti valmistettua pizzaa. Se kertoo vain siitä, että moni ei ymmärrä tai maista niiden eroa. Tuoreet raaka-aineet on ihan ehdoton juttu! Kiva että uusia kotimaisia yrittäjiä löytyy myös vaikeina korona-aikoina!
- Anonyymi
komputsa on paras juoma krapulaan!
- Anonyymi
nuo arctic kombuchan pullojen etiketit näytti jo niin hyvältä että tein kotiin tilauksen! ensimmäinen toimitus on jo vappuna! eipähän tarvii ostaa simaa
- Anonyymi
sain ensimmäisen arctic kombuchan toimituksen kotiin vapuksi. oli muuten parasta "metsä" kombuchaa mitä olen ikinä maistanut! iso suositus muillekin kombuchan ystäville!
- Anonyymi
Jos kombutsan valmistaminen ei ois niin työlästä niin tekisin itse tietysti Suomen parasta! 8-)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849