Jos jalat turpoaa, voi saada selityksen, että sydämen oikea puoli ei jaksa pumpata yhtä paljon kuin vasen.
Minun käsittääksi se tyhjentäisi keuhkot verestä, jos esimerkiksi vasen puoli pumppaa millilitran enemmän kerralla kuin oikea!
Sydämen oikeanpuoleinen toiminnanvajaus on väärin selitetty!
9
118
Vastaukset
- Anonyymi
No onneksi et ole lääkäri, kun ideasi on pahasti pielessä. Sydän kun ei ole ainut asia, joka säätelee, paljonko verta virtaa missäkin
- Anonyymi
Jos keuhkoissa on alussa 1000 ml verta, ja joka kerran kun sydän lyö, poistuu yksi millilitra enemmän kuin mitä sydämen oikea puoli pumppaa keuhkoihin, niin maalaisjärjellä ajatellen silloin vähenee sadan lyönnin aikana sata millilitraa, ja tuhannen lyönnin jälkeen olisivat keuhkot tyhjät.
Miksi siis eivät ihmiset hauko henkeä jo muutaman minuutin päästä!
Tuo diagnoosihan voi olla vuosikaupalla! - Anonyymi
Sitäpaitsi näillä potilailla on yleensä runsaasti nestettä jaloissa päivisin. Kun tuo neste tulee takaisin verenkiertoon levossa ollessa, se voi aiheuttaa hengitysvaikeuksia, joten keuhkoihin ei tarvitse enempää nestettä.
Oikean puolen ei tarvitse pumpata kuin sen verran kuin vasemmankaan puolen. - Anonyymi
Ei kai se veri ole mikä jalat turvottaa, vaan imuneste.
- Anonyymi
Eipä paljon ole tietoa! Imuneste on samaa nestettä mikä on puristunut ulos verisuonista päivän aikana, kun jalat ovat alaspäin. Tietysti siihen tarttuu kuona-aineita kudoksista, mutta se tulee takaisin verenkiertoon. Se on siis lähinnä plasmaa!
Ellei verta tule jalkoihin, ei tule "imunestettäkään". Ei sitä kukaan ime!
- Anonyymi
Todellakin! Ei ole mahdollista että sydän pumppaisi enemmän ulos kehoon kuin mitä se pumppaa keuhkoihin, koska tyhjästä on paha nyhjästa!
- Anonyymi
On siis niin että jalkojen turvotus ei johdu sydämestä!
- Anonyymi
Jalkojen turvotus johtuu siitä että paine jalkojen verisuonissa nousee istuttaessa tai seistessa kauan. Siksi kengät tuntuvat pieniltä, kun on oltu ostoskierroksella koko päivä!
- Anonyymi
No hyvä, että to asia tuli selväksi, koska se koskettaa meitä koikkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391