Lautasmalli

Anonyymi

Minulla on 15 kg:n pudotustavoite, jonka ehdin aloittamaan useampaan kertaan.

Nyt olen saanut lautasmallilla painon putoamaan tasaisesti n. 0,5 kiloa/vko. 8 viikossa painoa on lähtenyt 6 kg, alussa siis lähti nopeammin muutama kilo.

On ollut todella vaivatonta toteuttaa. Ainoastaan siinä on oltava tarkkana, ettei lautasenpuolikkaalle änge liikaa ruokaa. Muuten tämä ei tietysti toimi.

Onko muilla kokemuksia tästä?

23

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katso ympärillesi kadulla niin näät mitä nykyisellä lautasmallia suosittelevalla ruokavaliolla on saatu aikaan.

      Jopa lautasmallin luoja on tuominnut lautasmalliin kuolleeksi ja liikaa hiilihydraattia sisältäväksi jo vuosia sitte mutta vielähän teitä THL-lahkolaisia tuntuu löytyvän.

      • Anonyymi

        No kai nyt lautasmallista voi huolehtia ilman liikoja hiilareitakin. :D
        t. Ap


      • Anonyymi

        Katso peiliin niin näät mitä lautasmallilla on saatu aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso peiliin niin näät mitä lautasmallilla on saatu aikaan.

        Laihtumisen minä olen saanut aikaiseksi.


      • Ravitsemussuosituksia noudattaa vain 3% miehistä eli lihomista aiheuttaa se ettei niitä suosituksia noudateta.


    • Anonyymi

      Tuo on sopivan rauhallinen laihdutusvauhti. Samaa lautasmallia voit noudattaa vaikka loppuiän.
      Aikoinaan noudatin 'omenalla ohuemmaksi' - menetelmää, joka tarkoitti sitä että puoli tunia ennen ateriaa syödään yksi iso omena (tai 2 pientä). Sen jälkeen ruoka-annoksesta jätetään puolet pois. Annoksen puolittaminen on helppoa koska omena vie pahimman nälän, täyttää vatsaa mutta sisältää vain 40 kcal/100 g. Pelkkä vesi ei vie nälkää eikä täytä vatsaa.

      • Anonyymi

        Niinpä. Itse aloitan ruokailun siitä lautasen kasvispuolikkaasta ja etenen sen jälkeen pääruokaan. Suosin kasviksissa paljon mm. kaaleja, paprikaa, pinaattia jne.

        Helpoa on ollut, kun ei ole tarvinnut paljon päätään vaivata kuin silloin aluksi proteiinin ja rasvan suhteen.


    • Anonyymi

      Minä laihdutin noin 42 kg noin 18 kuukaudessa. Havaitsin että lautasmallin avulla ei ole mahdollista koostaa diettiä siten että se olisi vähäenerginen mutta silti siitä saisi proteiinit oikeamääräisenä sekä suojaravintoaineet oikeamääräisenä.

      Totesin että helpointa on koostaa laihdutusdietin ateriat niin että ensin valitsee runsaasti proteiinia sisältävän aterian pää-osan, ja sen kylkeen suojaravintoaineita runsaasti sisältäviä lisukkeita niin paljon ettei tule mistään puutetta, eikä mitään saa liian paljon. Tuo johtaa lisukkeiden osalla pääasiassa maanpäällisiin kasviksiin.

      • Anonyymi

        Unohdin mainita että proteiinia suositellaan saatavan yhdessä ateriassa enintaan 25 g. Tämän takia minua varten on pakkasessa useammanlaista proteiini-satsia yksittäspakattuna, tuon 25 g proteiiinimäärän mukaan eikä tuotteen kokonaispainon mukaan. Helpottaa kokkauspuuhia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdin mainita että proteiinia suositellaan saatavan yhdessä ateriassa enintaan 25 g. Tämän takia minua varten on pakkasessa useammanlaista proteiini-satsia yksittäspakattuna, tuon 25 g proteiiinimäärän mukaan eikä tuotteen kokonaispainon mukaan. Helpottaa kokkauspuuhia.

        "Tämän takia minua varten on pakkasessa useammanlaista proteiini-satsia yksittäspakattuna, tuon 25 g proteiiinimäärän mukaan eikä tuotteen kokonaispainon mukaan. Helpottaa kokkauspuuhia."

        Ja keventää lompakkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämän takia minua varten on pakkasessa useammanlaista proteiini-satsia yksittäspakattuna, tuon 25 g proteiiinimäärän mukaan eikä tuotteen kokonaispainon mukaan. Helpottaa kokkauspuuhia."

        Ja keventää lompakkoa.

        En ymmärrä. Ne ovat kilotavaraa joten määrällä ei ole merkitystä. Työtä siihen menee, ostan ison läjän, esimerkiksi tuoreita keitettyjä, kuorittuja ja suolaamattomia katkarapuja 3 kg pönikkä ja sitten itse pussitan sen 156 g satseiksi ja pakastan ne 1 litran pakastuspusseihin. Seuraavan kerran sanonkin kokeeksi myyjälle että ostan 20 kpl 156 g erää, saa nähdä miten suhtautuu. Sama juttu eväkalojen kanssa, ostan 2 ... 4 kalaa, uunitan ne kerralla ja annostelin pakastuspusseihin (tässä muuten käytän paljon hienoksi pilkottua keltasipulia uunituksen jälkeen jotta saan kaikki hyvät rasvahapot talteen).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä. Ne ovat kilotavaraa joten määrällä ei ole merkitystä. Työtä siihen menee, ostan ison läjän, esimerkiksi tuoreita keitettyjä, kuorittuja ja suolaamattomia katkarapuja 3 kg pönikkä ja sitten itse pussitan sen 156 g satseiksi ja pakastan ne 1 litran pakastuspusseihin. Seuraavan kerran sanonkin kokeeksi myyjälle että ostan 20 kpl 156 g erää, saa nähdä miten suhtautuu. Sama juttu eväkalojen kanssa, ostan 2 ... 4 kalaa, uunitan ne kerralla ja annostelin pakastuspusseihin (tässä muuten käytän paljon hienoksi pilkottua keltasipulia uunituksen jälkeen jotta saan kaikki hyvät rasvahapot talteen).

        Miksi mokomaa kikkailua. Saahan nuo syötyä normaalinkin ruokailun yhteydessä???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mokomaa kikkailua. Saahan nuo syötyä normaalinkin ruokailun yhteydessä???

        Siksi toiseksee valmiiksi keitetyt kuoritut katkaravut eivät mielestäni kelpaa edes kissan ruoaksi, maku on kaukana iatse kuorituista joita usei savustan. Itse pakastelen kyllä kalaa ruokatarpeiksi koska esim. proteiinitarpeeni hoituu muun syömisen mukana. Kerroslihaa tulee ostettua reilummin annosteltavaksi pakkaseen (säilyy erittäin hyvin pari viikkoa) aamiaista varten kananmunien kaveriksi.


      • Anonyymi

        Miksin kaikessa pitää mennä äärimmäisyyksiin? Jos tarkoitus on laihtua 15 kiloa ja pysytellä siinä painossa loppuikä niin asialla ei ole mitään kiirettä. Kilon pudotus kuukaudessa riittää ihan hyvin. Silloin samaa ruokavaliota voi jatkaa vielä kun tavoite on saavutettu.

        Lautasmalli on joustava, sen voi toteuttaa monella eri tavalla. Jonkinlaista lautasmalliahan sinäkin noudatit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksin kaikessa pitää mennä äärimmäisyyksiin? Jos tarkoitus on laihtua 15 kiloa ja pysytellä siinä painossa loppuikä niin asialla ei ole mitään kiirettä. Kilon pudotus kuukaudessa riittää ihan hyvin. Silloin samaa ruokavaliota voi jatkaa vielä kun tavoite on saavutettu.

        Lautasmalli on joustava, sen voi toteuttaa monella eri tavalla. Jonkinlaista lautasmalliahan sinäkin noudatit.

        "Lautasmalli on joustava, sen voi toteuttaa monella eri tavalla. Jonkinlaista lautasmalliahan sinäkin noudatit."

        Kutsutko mopoasi moottoripyöräksi???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksin kaikessa pitää mennä äärimmäisyyksiin? Jos tarkoitus on laihtua 15 kiloa ja pysytellä siinä painossa loppuikä niin asialla ei ole mitään kiirettä. Kilon pudotus kuukaudessa riittää ihan hyvin. Silloin samaa ruokavaliota voi jatkaa vielä kun tavoite on saavutettu.

        Lautasmalli on joustava, sen voi toteuttaa monella eri tavalla. Jonkinlaista lautasmalliahan sinäkin noudatit.

        Itselleni tämä malli on juuri siksi sopiva, ettei tarvitse loppuelämänsä harrastaa ruoan kanssa leikkimistä, vaan syödä voi todella monipuolisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselleni tämä malli on juuri siksi sopiva, ettei tarvitse loppuelämänsä harrastaa ruoan kanssa leikkimistä, vaan syödä voi todella monipuolisesti.

        Lautasmalli on PARAS menetelmä,mutta kalorit pitää silti laskea JOKA PÄIVÄ,muuten ne karkaa pikkuhiljaa liian suureksi,ja lopulta syö sitä samaa ruokaa,millä on itsensä lihottanut,ja se aiheuttaa sen että lihoo takaisin.

        Samaa hiilihydraattipitoista ruokaa mitä on syönyt laihdutuksen aikana pitää syödä laihdutuksen jä'lkeen silloin annoskoot saa olla puolet suurempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lautasmalli on PARAS menetelmä,mutta kalorit pitää silti laskea JOKA PÄIVÄ,muuten ne karkaa pikkuhiljaa liian suureksi,ja lopulta syö sitä samaa ruokaa,millä on itsensä lihottanut,ja se aiheuttaa sen että lihoo takaisin.

        Samaa hiilihydraattipitoista ruokaa mitä on syönyt laihdutuksen aikana pitää syödä laihdutuksen jä'lkeen silloin annoskoot saa olla puolet suurempia.

        "Lautasmalli on PARAS menetelmä,mutta kalorit pitää silti laskea JOKA PÄIVÄ,"

        ja sitten taas jojoilemaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lautasmalli on PARAS menetelmä,mutta kalorit pitää silti laskea JOKA PÄIVÄ,muuten ne karkaa pikkuhiljaa liian suureksi,ja lopulta syö sitä samaa ruokaa,millä on itsensä lihottanut,ja se aiheuttaa sen että lihoo takaisin.

        Samaa hiilihydraattipitoista ruokaa mitä on syönyt laihdutuksen aikana pitää syödä laihdutuksen jä'lkeen silloin annoskoot saa olla puolet suurempia.

        "Samaa hiilihydraattipitoista ruokaa mitä on syönyt laihdutuksen aikana pitää syödä laihdutuksen jä'lkeen silloin annoskoot saa olla puolet suurempia."

        Ei noin, vaan annoskoot täytyy sovittaa siihen uuteen painoon. Ne eivät saa olla puolta suurempia eivätkä kaksinkertaisia. Välttämättä niitä ei tarvitse suurentaa ollenkaan. Muuten lihoo takaisin siihen mistä aloitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lautasmalli on PARAS menetelmä,mutta kalorit pitää silti laskea JOKA PÄIVÄ,"

        ja sitten taas jojoilemaan

        Mitä helvettiä.
        Sille lautasenpuolikkaalkehan saa laittaa mitä haluaa, vaikka olisi ilman hiilareita kokonaan. Mistä uhmeestä täällä puhutaan? Minä puhun nk. kaloreiden laimentamusesta ja siihen perustuvasta lautasmallista. Itse olen 50 v. enkä ikinä jojoillut.


    • Anonyymi

      >>>>> Ravitsemussuosituksia noudattaa vain 3% miehistä eli lihomista aiheuttaa se ettei niitä suosituksia noudateta.

      Täysin uskottava selitys. Vika ei ole lautasmallissa vaan lautasella. Mikään ei siis ole todellisuudessa lautasmallin tai lautasen syy, vaan sen, joka sitä lautasta täyttää.

    • Anonyymi

      Totta kait lautasmallilla laihtuu, jos sitä vain noudattaa. Jos ensin syö yhden lautasen lautasmallin mukaan, mutta sen jälkeen mättää rasvaa, pullaa ja kahvia sekä leivoksen jälkiruoaksi niin ei siitä lautasmallista ole mitään hyötyä.

      Jos on taas läski karppaaja, joka vetää päivät rasvaa... noh, ei sitä ole ainakaan silloin lautasmallilla lihonut. Tosin, karppauksellakin saa tuloksia, jos onnistuu pitämään kalorit kurissa.

      • Anonyymi

        No mutta kun sen jälkeen ei ahmi rasvaa eikä pullaa. Minun 15 kiloa kertyivät jalkaleikkauksen jälkeen, kun en saanut sovitettua lähes totaaliliikkumattomuutta syömiseen. Tällä konstilla olen saanut annoskoot ruotuun.
        t. Ap


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe