Hei! Olen ajatellut kokeilla saksanpähkinöitä, koska olen kuullut, että ne ovat todella terveellisiä, vaikka niissä onkin paljon energiaa ja rasvaa. En kuitenkaan tiedä, miten ne näkyvät verensokereissa.
Onko teillä kokemusta tästä asiasta? Miten verensokerinne ovat muuttuneet tai reagoineet saksanpähkinöihin?
Verensokeri ja saksanpähkinät
4
124
Vastaukset
En usko, että saksanpähkinät vaikuttavat kovinkaan paljoa verensokeriin. Glykeeminen indeksi on 15 ja kun niitä vielä syödään vähän niin lienevät ok.
- Anonyymi
Jos x kaloria huonohkoa hiilihydraattia korvataan x kalorilla saksanpähkinöitä, eikö sillä ole veriarvoja parantava vaikutus? Johtuu nimenomaan saksanpähkinöiden hyvistä rasvoista. En tiedä, onko saksanpähkinöitä tutkittu, mutta sitä on tutkittu, että jos vaihtaa ruoastaan 10 E% hiilihydraatteja 10 E%:iin hyviä rasvoja, niin sillä on hyvä vaikutus veriarvoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos x kaloria huonohkoa hiilihydraattia korvataan x kalorilla saksanpähkinöitä, eikö sillä ole veriarvoja parantava vaikutus? Johtuu nimenomaan saksanpähkinöiden hyvistä rasvoista. En tiedä, onko saksanpähkinöitä tutkittu, mutta sitä on tutkittu, että jos vaihtaa ruoastaan 10 E% hiilihydraatteja 10 E%:iin hyviä rasvoja, niin sillä on hyvä vaikutus veriarvoihin.
Tarkoitan siis hyvillä rasvoilla muuta kuin tyydyttynyttä rasvaa.
- Anonyymi
Minulla verensokeri nousee hieman pähkinöistä, mutta hitaasti. Liekö syynä proteiini, jota jonkin verran sisältävät.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan543815- 1632891
- 1562148
Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l171847- 1371686
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.451621Venäjältä tullut jo 2 noottia. Kolmatta ei tule, silloin jo hyökätään
Suomi on saanut itänaapurilta muutaman päivän sisään jo kaksi tiukkasanaista noottia. Venäjä ilmoittaa paheksuvansa sit2781474Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde91408Hämeenlinna määrättiin maksamaan sakot - maahanmuuttaja lapsi oli kuullut koulussa maininnan Jeesus
Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia koska lapsi oli kuullut koulussa laulun jossa oli mainittu Jeesus. Y2401370Ranta-Kosulassa riitaisaa!!
Siellä Kosulassa on ny isot jytinät käynnissä. Kaksi peräkamaripoikaa kaivaavat haudatun sotakirveen esille. Kumpiko on711336